Protokół Nr 95/2017

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu  14 marca 2017 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski–Piotr Pośpiech.
W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie:

- zasad określania szacunkowej wartości masy pozyskiwanego drewna  z wycinki drzew w oparciu o posiadane wymiary.

-zmiany uchwały w sprawie przyjęcia ,,Procedury monitoringu projektu pod nazwą Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej na terenie Powiatu Kluczborskiego-system wewnętrznej kontroli zarządzania danymi”,

-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-powołania komisji konkursowej.

3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zaopiniowania przez Zarząd dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyr.szkół i placówek oświatowych.

4.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące przyznania dyrektorom placówek oświatowych dodatków za warunki pracy.

5.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące informacji na temat istniejącej bazy i potrzeb jej uzupełnienia.

6.Wniosek Komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska dotyczący remontu drogi od skrzyżowania w kierunku Szymonkowa.

7.Wniosek Komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska dotyczący remontu przepustu na rzece Czarna Woda w miejscowości Świniary Małe.

8.Pismo OSP Byczyna dotyczące dofinansowania zakupu pojazdu specjalnego drabiny mechanicznej.

9.Aneks do Umowy:

-z dnia 28.04.2008 r. o finansowaniu działalności WTZ Caritas Diecezji Opolskiej ujednoliconej porozumieniem z dnia 21.05.2013 r. ,

-z dnia 26.03.2007 r. o dofinansowaniu przez Powiat Kluczborski działalności WTZ Caritas Diecezji Opolskiej,

10.Pismo Prorektora Uniwersytetu Opolskiego dotyczące podziękowania za wsparcie finansowe dla utworzenia i wyposażenia Collegium Medicum UO w Opolu o kierunku lekarskim.

11.Pismo wspólników ,,Dolina Stobrawy” Sp. z o.o dotyczące podwyższenia kapitału zakładowego Spółki w związku z planowanym rozwojem spółki.

12.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące podjętych działań w związku z pismem mieszkańców Świniar Małych.

13.Pismo Dyrekcji ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych o kwotę 2.000,-zł z przeznaczeniem na pomoc zdrowotną dla nauczyciela emeryta oraz kwoty 2.000,-zł dla nauczyciela.

14.Pismo Prezesa PCZ S.A w Kluczborku dotyczące zawarcia umowy dzierżawy lokalu użytkowego o pow.41,50 m2 położonego w Kluczborku przy ul.M.Skłodowskiej-Curie 23 na działce 91/24 z k.m.12 w związku z otrzymaniem cesji kontraktu z OOWNFZ na wykonywanie badań TK w pracowni tomografii komputerowej.
15.Decyzja  w sprawie ustalenia opłaty rocznej z tytułu sprawowania trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych.

16.Zbiorcza informacja Starosty Kluczborskiego dotycząca stanu kontroli zarządczej w jednostkach podległych i nadzorowanych przez Powiat Kluczborski.

17.Pismo dotyczące realizacji wspólnego przedsięwzięcia pn.:,,E-usługi cyfrowych zasobów geodezyjnych i kartograficznych województwa opolskiego”

18.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyrażenia zgody na wycięcie jednej sztuki drzewa rosnącego przy ul.Moniuszki dz.nr 150/6 k.m.5  stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego w trwałym zarządzie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości.

19.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Kluczborskiego - jako Lidera Partnerstwa do projektu pn.:,,Elektroniczne usługi publiczne-e-administracja dla Gminy Kluczbork, Powiatu Kluczborskiego i Powiatu Oleskiego”.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego.

20.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 02.03.2017 r.  

21.Wolne wnioski.

-pismo ZDP dotyczące rozstrzygnięcia  z dnia 13.10.2016 r. (OR-Z.022.78.3f.2016.JS) oraz ustaleń z dnia 15.02.2017 r. (remonty i remonty cząstkowe na drogach powiatowych)

-Realizacja zadania  „Remont drogi powiatowej nr 1314O na odcinku Bąków – granica powiatu (Jamy) na długości 0,470km (w km 3+057 – 3+3+387 i 5 + 325 – 5+465)”-Porozumienie,

-pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące części oświatowej subwencji ogólnej na 2017 rok

-Postępowania przetargowego na zadanie pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2291 O ul.Dworcowa w Wołczynie na odcinku o długości 0,554 km (0+005-0+559)” wraz z zadaniem pn.:,,Przebudowa drogi gminnej nr 100434 O Pl.Wolności, remont nawierzchni jezdni przy budynku Urzędu Miejskiego w Wołczynie.

22.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 2.03.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 94/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zasad określania szacunkowej wartości masy pozyskiwanego drewna  z wycinki drzew w oparciu o posiadane wymiary.

W przedmiotowym projekcie ustala się zasady postępowania w przypadku braku określenia przez brakarza drewna wartości masy pozyskiwanego drewna z drzew przeznaczonych do wycinki rosnących na nieruchomościach będących własnością Powiatu Kluczborskiego.

Masę pozyskiwanego drewna określa się w oparciu o posiadane wymiary drewna.

Współczynniki ustalające masę pozyskiwanego drewna określone zostały w tabeli załączonej do projektu uchwały. W przypadku braku określenia wymiarów pozyskanego z wycinki drewna i ustalenia masy drewna przyjmuje się współczynnik przeliczeniowy 0,7.

W celu określenia wymiarów pozyskanego z wycinki drewna i ustalenia wartości współczynników, o których mowa w jednym z paragrafów projektu Starosta  powołuje Komisję. W przypadku większych wymiarów drewna pozyskanego z wycinki niż określa to tabela do projektu uchwały i większej niż 10 szt. liczebności drzew przeznaczonych do wycinki rosnących na jednej nieruchomości wymagane jest określenie masy drewna przez brakarza.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 95/404/2017.

Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia ,,Procedury monitoringu projektu pod nazwą Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej na terenie Powiatu Kluczborskiego-system wewnętrznej kontroli zarządzania danymi”.

W uchwale nr 53/198/2016 z dnia 22 marca 2016 r. w powyższej sprawie wprowadzone zostały zmiany, które dotyczą zmiany terminu sporządzania corocznego raportu do dnia 10 marca roku następnego, oraz data przekazania raportu niezależnemu Weryfikatorowi do dnia 20 marca roku następnego..

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd podjął uchwałę Nr 95/405/2017. 

Następnym projektem z jakim zapoznał się Zarząd był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między  paragrafami: w dziale  750 - Administracja publiczna, rozdział  75045 - Kwalifikacja wojskowa z § 4110 kwotę 34 zł, § 4120 kwotę 4 zł, § 4170 kwotę     200 zł, § 4210 kwotę  3 zł na § 4400 kwotę 241 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Naczelnika

Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 95/406/2017.Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania komisji konkursowej.Projekt uchwały powołuje komisję konkursową do przeprowadzenia konkursów na kandydata na stanowisko dyrektora w następujących jednostkach oświatowych: SOSW w Kluczborku, ZSP Nr 1 w Kluczborku, PPP w Kluczborku, ZSLT w Kluczborku, ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku, MDK w Kluczborku.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 95/407/2017.

 

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym zaopiniowania przez Zarząd dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych. Zarząd  powiatu po zapoznaniu się z propozycjami Naczelnika Wydziału Edukacji   postanowił zaopiniować pozytywnie wysokości dodatków funkcyjnych  na okres od 1kwietnia 2017 r. do 30 czerwca 2017 r.

Natomiast, jeśli chodzi o dodatek motywacyjny Zarząd zaopiniował go w wysokości 25% dla wszystkich dyrektorów.

Powyższe wysokości przyznanych dodatków zostały również przyjęte decyzją Starosty Kluczborskiego. Ponadto pozytywnie zaopiniowano przyznanie dodatku funkcyjnego dla nauczyciela–konsultanta Pani Anny Dzierżan –Dyrektorce PODN w Kluczborku w wysokości 10% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1.04.2017 r. do 30.06.2017 r. 

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym przyznania dyrektorom placówek oświatowych dodatków za warunki pracy.

Pan Starosta postanowił o przyznaniu dodatków w następujących wysokościach: -Pani Anicie Kieslich-Dyrektorowi Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku 7 % pobieranego wynagrodzenia zasadniczego na okres od 1.04.2017 r. do 30.06.2017 r.,

-Pani Ewie Porębie-Dyrektorowi Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku za prowadzenie zajęć w warunkach trudnych- w wysokości 12 % pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1.04.2017 r. do 30.06.2017 r. oraz za prowadzenie zajęć w warunkach uciążliwych w wysokości 14 % pobieranego wynagrodzenia zasadniczego.

 

Do punktu 5 porządku

 

Następnie zapoznano się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczącym  informacji na temat istniejącej bazy i potrzeb jej uzupełnienia.

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem i w związku z tym, że zostanie zlecone wykonanie dokumentacji związanej z kompleksową adaptacją i przebudową miejsc w SOSW w Kluczborku decyzja o poszerzeniu bazy zostanie podjęta po otrzymaniu i wyliczeniu kosztorysu niezbędnych prac związanych z przeniesieniem pracowni z internatu do budynku szkoły.

 

Do punktu 6 porządku

 

Zarząd zapoznał się z wnioskiem Komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska zgłoszonym na posiedzeniu komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska w dniu 28 lutego 2017 r. dotyczącym remontu odcinka drogi i pobocza w Świniarach Wielkich od rozjazdu (skrzyżowania) w kierunku Szymonkowa i Wierzbicy Dolnej do końca zabudowań w miejscowości Świniary Wielkie. Remont powyższego odcinka drogi zostanie zaplanowany i wykonany na wszystkich drogach powiatowych po przystąpieniu Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do remontów cząstkowych nawierzchni.

 

Do punktu 7 i 12 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z wnioskiem Komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska dotyczącym konieczności remontu przepustu na rzece Czarna Woda w miejscowości Świniary Małe Pan Starosta poinformował, że w dniu 3 marca br. zlecono wykonanie opracowania pn.:,,Ocena stanu technicznego przepustu w ciągu drogi powiatowej nr 1343 O (DP 1348O-Wierzbica-Świniary Małe) w km 10+242 w miejscowości Świniary Małe wraz z propozycją zakresu remontu oraz podjęcia doraźnych robót zabezpieczających”.

W ramach opracowania zostanie dokonana ocena techniczna obiektu, określone zostaną działania jakie należy doraźnie podjąć w celu zabezpieczenia obiektu, sporządzony zostanie kosztorys oraz przedstawiona zostanie propozycja sposobu naprawy obiektu. Po otrzymaniu opracowań i określeniu szacunkowego kosztu naprawy mostu planuje się zabezpieczyć w budżecie powiatu środki na wykonanie ww.remontu. Ponadto w ramach bieżącego utrzymania obiektów mostowych Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku wykona roboty zabezpieczające. 

 

Do punktu 8 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem OSP Byczyna dotyczącym dofinansowania zakupu pojazdu specjalnego drabiny mechanicznej. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił, że wniosek OSP w Byczynie dotyczący dofinansowania w kwocie 20.000,-zł zakupu pojazdu specjalnego-drabiny mechanicznej zostanie uwzględniony przy zmianach w budżecie powiatu, które będą przedłożone Radzie Powiatu do przyjęcia na sesji planowanej na dzień 30 marca 2017 r.

 

Do punktu 9 porządku

 

Zarząd zapoznał się z treścią Aneksów do Umowy:

-z dnia 28.04.2008 r. o finansowaniu działalności WTZ Caritas Diecezji Opolskiej ujednoliconej porozumieniem z dnia 21.05.2013 r. w kwocie 53.320,00,-zł,

-z dnia 26.03.2007 r. o dofinansowaniu przez Powiat Kluczborski działalności WTZ Caritas Diecezji Opolskiej w kwocie 53.320,00,-zł.

Do treści aneksów nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono o ich podpisaniu do czego upoważniono Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Urszulę Pękalę-Dudę-Wicestarostę.

 

Do punktu 10 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Prorektora Uniwersytetu Opolskiego dotyczącym  wsparcia finansowego dla utworzenia i wyposażenia Collegium Medicum UO w Opolu o kierunku lekarskim.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym pismem i postanowił o udzieleniu wsparcia finansowego dla Collegium Medicum UO w Opolu o kierunku lekarskim.

Zarząd postanowił wyrazić zgodę na zabezpieczenie w budżecie powiatu kwoty 50.000,-zł.  W związku z powyższym Zarząd postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do przygotowania Umowy.  Do podpisania Umowy Zarząd upoważnił Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Urszulę Pękalę-Dudę-Wicestarostę.  

 

Do punktu 11 porządku

 

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem wspólników ,,Dolina Stobrawy” Sp. z o.o dotyczącym podwyższenia kapitału zakładowego Spółki w związku z planowanym rozwojem spółki. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na powyższe oraz zabezpieczyć w budżecie kwotę 22.500,-zł na nabycie 45 nowych udziałów.

 

Do punktu 13 porządku

 

Kolejno zapoznano się z pismem Dyrekcji ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych o kwotę 2.000,-zł z przeznaczeniem na pomoc zdrowotną dla nauczyciela emeryta oraz o kwotę 2.000,-zł dla nauczyciela. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił o zwiększeniu planu finansowego wydatków budżetowych ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku o kwotę 2.000,-zł z przeznaczeniem na pomoc zdrowotną dla nauczyciela emeryta oraz 2.000,-zl dla nauczyciela ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku.

  

Do punktu 14 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Prezesa PCZ S.A w Kluczborku dotyczącym zawarcia umowy dzierżawy lokalu użytkowego o pow.41,50 m2 położonego w Kluczborku przy ul.M.Skłodowskiej-Curie 23 na działce 91/24 z k.m.12 w związku z otrzymaniem cesji kontraktu z OOWNFZ na wykonywanie badań TK w pracowni tomografii komputerowej.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na zawarcie umowy dzierżawy ww.lokalu w związku z otrzymaniem cesji kontraktu z OOWNFZ na wykonywanie badań TK w pracowni tomografii komputerowej.
Zarząd ponadto zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania nowej umowy i rozwiązanie umowy z dotychczasowym najemcą.  Do podpisania umowy oraz ewentualnych aneksów Zarząd upoważnił Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu. Zarząd postanowił również o naliczeniu opłaty czynszu w wysokości 10,-zł za m2 + 23%VAT .

Do punktu 15 porządku

 

Postanowiono o podpisaniu Decyzji  w sprawie ustalenia opłaty rocznej z tytułu sprawowania trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych.

Decyzja ustala opłatę roczną z tytułu sprawowania trwałego zarządu dla nieruchomości zabudowanej budynkiem biurowym oraz budynkiem gospodarczym stanowiącym własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku ul.Jagiellońska 3 na działce nr 50/2 z k.m.7 o pow.0,1354 ha oraz opłatę za nieruchomość (budynek, gdzie mieści się zamiejscowy oddział ZDP w Kluczborku) położoną w obrębie miasta Wołczyn przy ul.Fabrycznej na działce nr 348/13 z k.m.6 o pow.0,8966 ha i nieruchomość niezabudowaną położoną w obrębie miasta Wołczyn przy ul.Fabrycznej, na działce nr 348/15 z k.m.6 o pow.0,0074 ha.

 

Do punktu 16 porządku

 

Zarząd zapoznał się ze zbiorczą informacją Starosty Kluczborskiego dotyczącą stanu kontroli zarządczej w jednostkach podległych i nadzorowanych przez Powiat Kluczborski przyjmując ją bez wnoszenia uwag.

 

Do punktu 17 porządku

 

Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem Starosty dotyczącym realizacji wspólnego przedsięwzięcia pn.:,,E-usługi cyfrowych zasobów geodezyjnych i kartograficznych województwa opolskiego”. Zarząd po zapoznaniu się postanowił go zaakceptować i zobowiązać Skarbnika Powiatu do wprowadzenia stosownych zmian w uchwale budżetowej oraz wieloletniej prognozie finansowej. 

 

Do punktu 18 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym wyrażenia zgody na wycięcie jednej sztuki drzewa rosnącego przy ul.Moniuszki dz.nr 150/6 k.m.5 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego w trwałym zarządzie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości. Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na wystąpienie do Urzędu Miejskiego w Kluczborku o wycięcie jednej sztuki drzewa  (modrzew) rosnącego przy ul.Moniuszki dz.nr 150/6 k.m.5 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego w trwałym zarządzie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości.

 

Do punktu 19 porządku

 

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Kluczborskiego - jako Lidera Partnerstwa do projektu pn.:,,Elektroniczne usługi publiczne-e-administracja dla Gminy Kluczbork, Powiatu Kluczborskiego i Powiatu Oleskiego”.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego.

Zarząd zatwierdził przedłożone materiały i postanowił skierować je pod obrady Rady Powiatu.

Do punktu 20  porządku

 

Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji w dniu 02.03.2017 r.:

 

  1. Uchwałę Nr XXVIII/180/2017 w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkół i placówek niepublicznych oraz zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu,        
  2. Uchwałę Nr XXVIII/181/2017 w sprawie projektu dostosowania sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych  i specjalnych do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą – Prawo oświatowe oraz ustalenia sieci publicznych szkół ponadpodstawowych i specjalnych na terenie powiatu kluczborskiego-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu,        
  3. Uchwałę Nr XXVIII/182/2017 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego o napędzie 4x4-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału  Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa ,
  4. Uchwałę Nr XXVIII/183/2017 w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków-postanowiono przekazać  Samodzielnemu stanowisku ds.ochrony zabytków,
  5. Uchwałę Nr XXVIII/184/2017 w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2017 rok postanowiono przekazać Dyrektorowi PSPR w Kluczborku oraz Skarbnikowi Powiatu,
  6. Uchwałę Nr XXVIII/185/2017 w sprawie uchwalenia „Powiatowego Programu na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2017-2022”-postanowiono przekazać   Dyrektorowi PSPR w Kluczborku ,
  7. Uchwałę Nr XXVIII/186/2017 w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za rok 2016  wraz z wykazem potrzeb w zakresie pieczy zastępczej oraz sprawozdania z efektów pracy organizatora rodzinnej pieczy zastępczej-postanowiono przekazać Dyrektorowi PSPR w Kluczborku ,
  8. Uchwałę Nr XXVIII/187/2017 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.

Do punktu 21 porządku

 

Zarząd zapoznał się z odpowiedzią na rozstrzygnięcie z dnia 13.10.2016 r. oraz odpowiedzią na ustalenia z posiedzenia Zarządu z dnia 15 lutego 2017 r. przygotowaną przez Dyrektora ZDP w Kluczborku (remonty i remonty cząstkowe na drogach powiatowych) .

Zarząd po zapoznaniu się postanowił, aby dokonać uzupełnienia przedłożonego załącznika nr 1 o oszacowanie kosztów remontów cząstkowych dróg  niewykazanych w łącznej długości około 60 km.

W związku z realizacją zadania  „Remont drogi powiatowej nr 1314O na odcinku Bąków– granica powiatu (Jamy) na długości 0,470km (w km 3+057–3+3+387 i 5 + 325–5+465)

Zarząd Powiatu zobowiązał  Kierownika Biura Funduszy Pomocowych do przygotowania Porozumienia pomiędzy Gminą Gorzów Śląski a Powiatem Kluczborskim na przekazanie dotacji w kwocie 25.000,-zł na realizację zadania  „Remont drogi powiatowej nr 1314O na odcinku Bąków – granica powiatu (Jamy) na długości 0,470km (w km 3+057–3+3+387 i 5 + 325–5+465)”. Do podpisania Porozumienia i ewentualnych aneksów Zarząd upoważnił Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu.

Kolejną sprawą było pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące części oświatowej subwencji ogólnej na 2017 rok.

Zarząd zapoznał się z pismem dotyczącym naliczenia  części oświatowej subwencji ogólnej na 2017 rok w kwocie 25.072.368,-zł i postanowił zobowiązać Skarbnika Powiatu do wprowadzenia niniejszej kwoty do budżetu powiatu.

Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym postępowania przetargowego na zadanie pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2291 O ul.Dworcowa w Wołczynie na odcinku o długości 0,554 km (0+005-0+559)” wraz z zadaniem pn.:,,Przebudowa drogi gminnej nr 100434 O Pl.Wolności, remont nawierzchni jezdni przy budynku Urzędu Miejskiego w Wołczynie.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z ww.pismem i stanowiskiem Wojewody dotyczącym możliwości przeprowadzenia wspólnego postępowania przetargowego z Gminą Wołczyn (pismo nr IN.IV.805.3.15.2017.IK z dnia 07.03.2017 r.) postanowił, aby wyrazić zgodę na przeprowadzenie postępowania przez Powiat Kluczborski również dla Gminy Wołczyn pod warunkiem, że Gmina Wołczyn podtrzymuje swój wniosek o powyższe.

W przypadku odstąpienia gm.Wołczyn Powiat Kluczborski samodzielnie przeprowadzi postępowanie na wybór wykonawcy robót na ul.Dworcowej w Wołczynie.

Ponadto Zarząd postanowił, aby przetarg przeprowadzić na następujących warunkach:

-przetarg nieograniczony,

-zażądać zabezpieczenia w wysokości 10%,

-wadium w wysokości 25.000,-zł.

Jednocześnie Zarząd upoważnił Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do podpisania umowy z wybranym wykonawcą i ewentualnych.

Ponadto Pan Starosta poinformował, że w związku z zapytaniem zgłoszonym przez radnego Piotra Włodarczyka na XXVIII sesji Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 02.03.2017 r. dotyczącym wycinki krzewów i poprawy widoczności na ul.Kołłątaja w Kluczborku przy wyjeździe w kierunku miejscowości Smardy (drogi nr 1321 O i 2127 O), postanowiono o przygotowaniu odpowiedzi.

Zarząd w odpowiedzi poinformował radnego, że Zarząd Dróg Powiatowych w granicach swoich kompetencji tj. na działkach stanowiących ww.drogi wykonał w 2016 r., niezbędne prace, w celu  poprawy widoczności w ww.obrębie.
Ponadto dnia 3 marca 2017 r. dokonano ponownego przeglądu pasa drogowego wycinając pozostałe krzaki rosnące w ww.pasie. Zarząd wyjaśnił również, że obecne zakrzaczenia, które zostały przez radnego wymienione w zapytaniu są umiejscowione na działkach, których właścicielem jest PKP.  
Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 22 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 95 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk