Protokół Nr 89/2017
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 16 stycznia 2017 r
w dniu 17 stycznia 2017 r.
(posiedzenie dwudniowe)
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu (z dnia 16.01.2017):
-w sprawie centralizacji rozliczeń podatku od towarów i usług w Powiecie Kluczborskim.
projekt uchwały Zarządu Powiatu
3.Protokół z posiedzenia komisji ds.rozpatrzenia wniosków o przyznanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, ze środków budżetu powiatu kluczborskiego.
4.Pismo Skarbnika Powiatu w sprawie wdrożenia w jednostkach organizacyjnych powiatu oraz wydziałach merytorycznych starostwa zakupionego programu ,,Vulkan” .
5.Pismo Prezesa Zarządu PROMOST-WISŁA Sp. z o.o dotyczące opracowania dokumentacji projektowej dla zadania pn: ,,Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na DK 42 (Budowa ciągu pieszo-rowerowego na odcinku Ligota Górna-Biadacz”),
6.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące oceny możliwości pozyskania dofinansowania inwestycji w ramach rezerwy subwencji ogólnej (odpowiedź na rozstrzygnięcie z dnia 19.12.2016 r.)
7.Pismo Spółki Wodnej Gminy Kluczbork w sprawie udzielenia dotacji dla Spółki Wodnej Gminy Kluczbork na rok 2017.
8.Wniosek Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie zamiany 1 stanowiska w ramach robót publicznych na stanowisko pomocy nauczyciela.
9.Aneks nr 3/2017 do porozumienia nr 1/2015 z dnia 5.05.2015r. pomiędzy powiatem kluczborskim a powiatem opolskim w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej.
10.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych dotyczące zakresu prac niezbędnych do wykonania w SOSW (budynek szkoły) w celu przeniesienia części zajęć z budynku internatu do budynku szkoły.
11.Pismo Dyrektora ZSL-T w Kluczborku dotyczące zezwolenia na wydzierżawienie garażu dla 3 osób.
12.Pismo Burmistrza Wołczyna dotyczące uzgodnienia planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Komorzno.
13.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie zatrudnienia pracownika w ramach robót publicznych.
14.Pismo Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa w sprawie ubiegania się o dofinansowanie z NFOŚiGW w zakresie pojazdów wycofanych z eksploatacji.
15.Zarządzanie drogami powiatowymi.
16.Pismo Naczelnika ED dotyczące planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2017/2018.
17.Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Byczyna w sprawie przekazania dotacji celowej dla Powiatu Kluczborskiego w kwocie 7.575,00,-zł na realizację zadań dotyczących doradztwa metodycznego dla nauczycieli,
18.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku w sprawie wprowadzonej centralizacji VAT oraz przeniesienia obsługi finansowo-księgowej ZDP do Starostwa Powiatowego.
19.Decyzja:
-w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul.Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka zajęta pod drogę powiatową nr 1311 O-DK-Kujakowice-Byczyna,
-w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul.Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka zajęta pod drogę powiatową nr 1325 O Bogacka Szklarnia-Zawiść.
20.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące sprawozdania złożonego przez Stowarzyszenie Rozwoju i Odnowy Wsi Chocianowice przy Radzie Sołeckiej Chocianowic z wykonania zadania publicznego o nazwie :,,Z muzyką za Pan Brat, czyli muzykowanie w Chocianowicach (ciąg dalszy)…”
21.Skorygowane sprawozdanie końcowe złożone przez Klub wspinaczkowy ,,ZAWRAT”
z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie :,,Mistrzostwa Województwa Opolskiego we wspinaczce sportowej”.
Kontynuacja posiedzenia w dniu 17.01.2017r.
Projekt uchwały Zarządu Powiatu (z dnia 17.01.2017r.):
-w sprawie uchylenia uchwały Nr 108/286/2013 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 12 września 2013 roku w sprawie przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji w ramach ogłoszonego otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych przez powiat kluczborski.
22.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące awarii instalacji CO.
23.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące umowy na korzystanie z Systemu vEdukacja Nabór-Szkoły ponadgimnazjalne.
24.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące zawarcia umowy dzierżawy pomieszczenia w budynku internatu SOSW i ustalenia stawki czynszu dzierżawnego
25.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Panem Wojciechem Bobrowskim w sprawie prowadzenia mobilnej internetowej o kościołach drewnianych oznakowanych kodami QR.
26.Pismo Stowarzyszenia Miłośników Tańca ,,SUKCES” dot.umowy nr FP-P.524.2.27.2015r.
27.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkól i placówek niepublicznych oraz zakresu i trybu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania,
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia „Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2017–2022”.
28.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28.12.2016 r.
29.Wolne wnioski.
-porozumienie pomiędzy powiatem kluczborskim a gminą Kluczbork w sprawie przekazania dotacji w wysokości 6.000,-zł na realizacje zadania :,,Realizacja programów psycho-korekcyjnych z dziećmi w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku”,
-porozumienie pomiędzy powiatem kluczborskim a gminą Kluczbork w sprawie przekazania dotacji w wysokości 20.000,-zł na realizacje zadania: ,,Pomoc osobom-ofiarom przemocy w sytuacji kryzysowej”
30.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 02.01.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 88/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie centralizacji rozliczeń podatku od towarów i usług w Powiecie Kluczborskim.
W powyższym projekcie zobowiązuje się kierowników jednostek organizacyjnych do stosowania Uchwały Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie przekazania uprawnień do zaciągania zobowiązań wynikających z Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Kluczborskiego, Uchwały Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki oraz Decyzji Zarządu Powiatu o trwałym zarządzie z uwzględnieniem zasad rozliczania podatku VAT w Powiecie Kluczborskim określonych niniejszą uchwałą.
Ponadto wprowadza się „Procedurę rozliczania podatku od towarów i usług w Powiecie Kluczborskim i powiatowych jednostkach budżetowych”, wraz z wyjaśnieniami, wzorami i załącznikami do stosowania.
Wprowadza się „Instrukcję realizacji zobowiązania podatkowego podatku od towarów i usług w Powiecie Kluczborskim i powiatowych jednostkach budżetowych ”, wraz z wyjaśnieniami.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto Uchwałę Nr 89/392/2017.
Zarząd stwierdził, że przedmiotowa uchwała wymaga pilnego wdrożenia przy udziale wszystkich kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego.
W związku z tym Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przesłania jej do wszystkich jednostek wraz z informacją o obowiązywaniu od 1.01.2017 r. oraz o jej stosowaniu.
Zarząd postanowił także o zorganizowaniu szkolenia w tej sprawie w ustalonym przez Zarząd terminie.
Do punktu 3 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się z protokołem z posiedzenia komisji ds.rozpatrzenia wniosków o przyznanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, ze środków budżetu powiatu kluczborskiego. Do protokołu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono zaakceptować przyznane dotacje na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, ze środków budżetu powiatu kluczborskiego na następujące zadania:
-wykonanie dokumentacji konserwatorsko-budowlanej dla kościoła drewnianego, położonego w Maciejowie pn.,,Wycena prac projektowych, konstrukcyjnych i konserwatorskich związanych z remontem drewnianego, zabytkowego kościółka w Maciejowie w kwocie 1800,-zł,
-wymiana gontów na południowej stronie dachu oraz impregnacja pozostałej części, naprawa szalowania wieży i wymiana wiatrownicy kościoła filialnego pw.Narodzenia NMP w Brzezinkach w kwocie 7300,-zł,
-wymiana pokrycia dachowego z gontów drewnianych a zabytkowym XVIII wiecznym kościele parafialnym pw.św. Jacka w Wierzbicy Górnej w kwocie 7500,-zł,
-ratowanie zabytkowego obiektu przed ekspansją grzyba domowego-kościół filialny pw.św. Bartłomieja w Świniarach Wielkich w kwocie 7000,-zł,
-kontynuacja wymiany pokrycia dachowego-połać główna i mansardy od strony wschodniej Kościoła w Kostowie w kwocie 7300,-zł.
Do punktu 4 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Skarbnika Powiatu w sprawie wdrożenia w jednostkach organizacyjnych powiatu oraz wydziałach merytorycznych starostwa zakupionego programu ,,Vulkan”.
W związku z nałożeniem na jednostki samorządu terytorialnego obowiązku sporządzania i przesyłania do właściwego terytorialnie Urzędu Skarbowego miesięcznych raportów w postaci Jednolitego Pliku Kontrolnego z dokonanych zaszłości gospodarczych w JST z dniem 01.01.2017 r. konieczne jest założenie ewidencji nie tylko księgowej ale również ewidencji pozaksięgowej zarówno zdarzeń gospodarczych jak i składników majątkowych, sporządzania jednolitych dokumentów: PK, OT, PT, list płac, list zasiłkowych, dokumentów sprzedaży, rejestrów zakupu i sprzedaży-dokumentacji rozliczeniowej podatku od towarów i usług, ksiąg inwentarzowych i ewidencji zaangażowania wydatków.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać Skarbnika Powiatu do przygotowania stosownej uchwały Zarządu Powiatu, która będzie uwzględniała ww.kwestie.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił zobowiązać Skarbnika Powiatu do przygotowania na kolejne posiedzenie projektu uchwały Zarządu Powiatu, który uwzględniać będzie wspomniane w piśmie wymagania jakie powinny zostać spełnione w jednostkach organizacyjnych powiatu oraz wydziałach merytorycznych starostwa powiatowego.
Do punktu 5 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Prezesa Zarządu PROMOST-WISŁA Sp.z o.o dotyczącym opracowania dokumentacji projektowej dla zadania pn: ,,Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na DK 42 (Budowa ciągu pieszo-rowerowego na odcinku Ligota Górna-Biadacz”).
Zarząd ponadto zapoznał się z opinią ZDP w Kluczborku w powyższej sprawie i postanowił pozytywnie zaopiniować przedłożone rozwiązanie projektowe na realizację ww.inwestycji drogowej.
Do punktu 6 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczącym oceny możliwości pozyskania dofinansowania inwestycji w ramach rezerwy subwencji ogólnej (odpowiedź na rozstrzygnięcie z dnia 19.12.2016 r.).
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem i stwierdził, że w roku 2017 nie jest w stanie przeznaczyć środków finansowych na opracowanie projektów budowlanych na przeprowadzenie remontów i przebudów obiektów mostowych zlokalizowanych w ciągach dróg powiatowych. Zarząd zwrócił się z prośbą o przygotowanie informacji dotyczącej kosztów opracowania dokumentacji technicznej remontów wiaduktów wyszczególnionych
w piśmie.
Do punktu 7 porządku
Zarząd zapoznał się kolejno z pismem Spółki Wodnej Gminy Kluczbork w sprawie udzielenia dotacji dla Spółki Wodnej Gminy Kluczbork na rok 2017 i postanowił negatywnie zaopiniować wniosek ze względu na brak środków na udzielenie dotacji dla ww. Spółki na konserwację urządzeń melioracyjnych na terenie Gminy Kluczbork. Zarząd ponadto zobowiązał Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa do udzielenia odpowiedzi wnioskodawcy.
Do punktu 8 porządku
Przystąpiono do zapoznania się z wnioskiem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie zamiany na stanowiska w ramach robót publicznych. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił nie wyrazić zgody na prośbę zawartą w ww.piśmie do czasu zakończenia robót publicznych przez wymienione we wniosku osoby.
Do punktu 9 porządku
Zarząd zapoznał się z treścią Aneksu nr 3/2017 do porozumienia nr 1/2015 z dnia 5.05.2015r. pomiędzy powiatem kluczborskim a powiatem opolskim w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej.
Do treści nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono upoważnić do jego podpisania dwóch członków Zarządu w osobach Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszulę Pękalę-Dudę-Wicestarostę.
Do punktu 10 porządku
Zarząd Powiatu przystąpił do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych dotyczącym zakresu prac niezbędnych do wykonania w SOSW (budynek szkoły) w celu przeniesienia części zajęć z budynku internatu do budynku szkoły.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania informacji o wstępnych kosztach niezbędnych prac związanych z przeniesieniem części zajęć z budynku internatu do budynku szkoły, które posłużą do podjęcia decyzji w powyższej sprawie.
Do punktu 11 porządku
Kolejno zapoznano się z pismem Dyrektora ZSL-T w Kluczborku dotyczącym zezwolenia na wydzierżawienie garażu dla 3 osób.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że zgodnie z przepisami zawarcie umowy na wydzierżawienie garażu na okres trzech lat będzie możliwe po podjęciu uchwały Rady Powiatu. Ponadto Zarząd postanowił również o tym, aby do obowiązujących cen naliczony został podatek VAT.
Do punktu 12 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Burmistrza Wołczyna dotyczącym uzgodnienia zmian do planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Komorzno. Zarząd postanowił pozytywnie zaopiniować proponowane zmiany nie wnosząc uwag.
Do punktu 13 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie zatrudnienia pracownika w ramach robót publicznych. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie wskazanej w piśmie osoby od dnia 01.02.2017 r. na okres trzech miesięcy w ramach robót publicznych na stanowisku referent w WODiDZ w Kluczborku.W związku z powyższym Zarząd zobowiązał Głównego Specjalistę ds.Kadr do przygotowania wniosku.
Do punktu 14 porządku
Zapoznano się z wnioskiem Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa w sprawie ubiegania się o dofinansowanie z NFOŚiGW w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji.
Zarząd postanowił zaakceptować wniosek w powyższej sprawie i upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Urszuli Pękali-Dudy-Wicestarosty do jego podpisania.
Do punktu 15 porządku
Zarządzanie drogami powiatowymi.
Pan Starosta poinformował, że na dzisiejsze posiedzenie zostali zaproszeni Pan Kazimierz Sztajglik - Dyrektor ZDP w Kluczborku oraz Pan Wiesław Szczerba - Z-ca Dyrektora ZDP w Kluczborku celem omówienia stanu dróg powiatowych oraz ich zimowego utrzymania. Pan Dyrektor poinformował, że do dnia 15.01.2017 r.za usługi zewnętrzne jest do zapłacenia 115 tys.zł. dodatkowo dochodzi do tego zamówienie materiałów na kwotę 105 tys.zł (sól + piasek).
Pan Dyrektor ponadto poinformował, że jeśli chodzi o odśnieżanie chodników jest ich około 32 km i jednokrotne ich odśnieżenie kosztuje około 17 tys.zł. Pan Dyrektor stwierdził, że warunki są dość ciężkie i służby starają się sprostać, aby drogi i chodniki były posypane i odśnieżone.
Pan Starosta zwrócił się do Dyrekcji, aby w dalszym ciągu nadzorować całą sytuację związaną z odśnieżaniem.
Kolejno Zarząd powrócił do sprawy jaka została poruszona na posiedzeniu Zarządu w dniu 13 października 2016 r. , gdzie Zarząd postanowił zlecić opracowanie przedmiarów i kosztorysów inwestorskich na wyremontowanie sieci dróg w zakresie niezbędnych prac remontowych na drogach powiatowych nie objętych dotychczas pracami remontowymi i inwestycyjnymi w związku z rozważaniem możliwości zarządzania drogami powiatowymi w ramach PPP.
Z opracowania wyłączona zostaje droga Nr 1311 O, gdzie jest opracowana już dokumentacja, oraz droga Nr 1312 O, na którą zostało zlecone opracowanie dokumentacji przez ZDP w Kluczborku. Z opracowania wyłącza się także fragmenty nieutwardzone dróg powiatowych, które są bez znaczenia dla sieci dróg powiatowych.
ZDP w Kluczborku przygotowało szczegółowe opracowanie w tej kwestii, które zawiera między innymi: sumę z długości wyremontowanych odcinków dróg na drogach zbiorczych, lokalnych i dojazdowych , sumę z długości odcinków do remontu , inwentaryzację-data ostatniej odnowy , zbiorówka-koszty , zestawienie zbiorcze (opracowania stanowią załączniki Nr 1-5 do niniejszego protokołu) .
Z zestawienia załącznika nr 1 wynika, że wyremontowanych zostało około 140 km dróg.
Ponadto jak poinformował Z-ca Dyrektora ZDP w Kluczborku, na niektórych inwestycjach wymienionych w załączniku nr 1 prace były niejednokrotnie prowadzone dwa razy tak było np.na drodze w Kraskowie, gdzie została położona nakładka. Później Gmina Kluczbork wystąpiła z wnioskiem o ułożenie kanalizacji.
Pan Z-ca Dyrektora szczegółowo także omówił zał.2, który wyodrębnia nr.drogi przeznaczonej do remontu, sumę długości dróg (393,678 km), długość nawierzchni bitumicznych (360,7762 km) i niebitumicznych (32,9018 km), długość wyremontowanych odcinków (139,965 km), długość odcinków zakwalifikowanych do realizacji (16,535 km), długość odcinków przeznaczonych do remontu (206,059 km) oraz suma długości odcinków do remontu (222,594 km).
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedstawionymi przez Dyrekcję ZDP informacjami i zestawieniami zobowiązał Dyrektora ZDP do sporządzenia dokumentacji kosztorysowej w zakresie niezbędnych prac remontowych na wykazanych odcinkach dróg o łącznej długości około 200 km metodą nakładek z masy bitumicznej.
W efekcie sporządzenia tej dokumentacji kosztorysowej Zarząd planuje uzyskać informację o niezbędnych nakładach umożliwiających rozpoczęcie postępowania na wyłonienie partnera prywatnego do przeprowadzenia tych remontów oraz utrzymania sieci dróg powiatowych. Zakres prac powinien być realizowany na bieżąco.
Zarząd uznał, że kolejne spotkanie planowane jest na początek lutego bieżącego roku, którego celem będzie uzyskanie informacji o postępie prac.
Do punktu 16 porządku
Zarząd wstępnie zapoznał się z pismem Naczelnika ED dotyczącym planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2017/2018 i postanowił powrócić do sprawy na kolejnym posiedzeniu Zarządu.
Do punktu 17 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z treścią umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Byczyna w sprawie przekazania dotacji celowej dla Powiatu Kluczborskiego w kwocie 7.575,00,-zł na realizację zadań dotyczących doradztwa metodycznego dla nauczycieli. Zarząd do treści umowy nie wniósł uwag w związku z tym upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do jej podpisania.
Do punktu 18 porządku
Następnie zapoznano się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku w sprawie wprowadzonej centralizacji VAT oraz przeniesienia obsługi finansowo-księgowej ZDP do Starostwa Powiatowego.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku w powyższej sprawie postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do wystąpienia do Urzędu Zamówień Publicznych z zapytaniem:
-czy ZDP w Kluczborku będzie nadal działało jako samodzielny zamawiający na swoim profilu zamawiającego w Urzędzie Zamówień Publicznych, czy w imieniu zamawiającego powiatu na profilu powiatu, czy może jako zamawiający w imieniu powiatu, ale na profilu ZDP,
-czy zamawiającym pozostaje ZDP, a zmianie ulega tylko NIP na NIP powiatu.
Ponadto Zarząd prosi o załączenie do zapytania informacji, iż zgodnie z nowymi regulacjami prawnymi obowiązującymi od dnia 1.01.2017 r. związanymi z wprowadzoną centralizacją VAT oraz przeniesieniem obsługi finansowo-księgowej ZDP w Kluczborku do Wydziału Starostwa Powiatowego jednostki budżetowe jst. występują pod jednym NIP Powiatu Kluczborskiego.
Po otrzymaniu odpowiedzi z Urzędu Zamówień Publicznych Zarząd zwrócił się z prośbą o przedłożenie jej na posiedzenie Zarządu oraz poinformowanie Dyrekcji Zarządu Dróg Powiatowych.
Do punktu 19 porządku
Postanowiono o podpisaniu Decyzji:
-w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul.Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka zajęta pod drogę powiatową nr 1311 O-DK-Kujakowice-Byczyna,
-w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul.Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka zajęta pod drogę powiatową nr 1325 O Bogacka Szklarnia-Zawiść.
Do punktu 20 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczącym sprawozdania złożonego przez Stowarzyszenie Rozwoju i Odnowy Wsi Chocianowice przy Radzie Sołeckiej Chocianowic z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Z muzyką za Pan Brat, czyli muzykowanie w Chocianowicach (ciąg dalszy)…”. Zarząd Powiatu zapoznał się z przedłożonym sprawozdaniem i postanowił przyjąć je bez uwag.
Do punktu 21 porządku
Zapoznano się ze skorygowanym sprawozdaniem końcowym złożonym przez Klub wspinaczkowy ,,ZAWRAT” z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie :,,Mistrzostwa Województwa Opolskiego we wspinaczce sportowej” . Do sprawozdania nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono je przyjąć bez uwag.
Kontynuacja posiedzenia w dniu 17.01.2017r.
Projekt uchwały Zarządu Powiatu (z dnia 17.01.2017r.):
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr 108/286/2013 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 12 września 2013 roku
w sprawie przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji w ramach ogłoszonego otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych przez powiat kluczborski.
W związku ze zmianami Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań przygotowany został projekt uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr 108/286/2013 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 12 września 2013 roku w sprawie przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji w ramach ogłoszonego otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych przez powiat kluczborski. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z tym Zarząd podjął uchwałę Nr 89/393/2017.
Do punktu 22 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczącym awarii instalacji CO w budynku ZSL-T. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na podjęcie prac mających na celu usunięcie ww.awarii CO w WODiDZ w Kluczborku.
Do punktu 23 porządku
Następną sprawą z jaką zapoznał się Zarząd było pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące umowy na korzystanie z Systemu vEdukacja Nabór-Szkoły ponadgimnazjalne.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do podjęcia negocjacji z firmą Vulcan, która złożyła Starostwu Powiatowemu ofertę dotyczącą korzystania z systemu, gdyż w budżecie zostały jedynie zabezpieczone środki na ten cel w wysokości 5.000,-zł. Zarząd ponadto stwierdził, że skłonny jest do podpisania 3-letniej umowy, jednakże suma kosztów nie może przekroczyć ww. kwoty brutto.
Do punktu 24 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące zawarcia umowy dzierżawy pomieszczenia dla ECO na węzeł cieplny w budynku internatu SOSW i ustalenia stawki czynszu dzierżawnego.
Budynek, w którym znajduje się pomieszczenie będące przedmiotem zawarcia umowy stanowi własność Powiatu i jest w trwałym zarządzie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku.
Zarząd po zapoznaniu postanowił wyrazić zgodę na zawarcie umowy dzierżawy z ECO pomieszczenia w budynku internatu SOSW w Kluczborku na czas oznaczony do lat 3 i ustalenie stawki czynszu 4 zł /m2 .
Do punktu 25 porządku
Przystąpiono do zapoznania się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Panem Wojciechem Bobrowskim w sprawie prowadzenia mobilnej internetowej o kościołach drewnianych oznakowanych kodami QR. Zarząd po zapoznaniu postanowił wyznaczyć dwóch członków Zarządu w osobach:
Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski, Jakub Goliński-członek Zarządu do jego podpisania.
Do punktu 26 porządku
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Stowarzyszenia Miłośników Tańca ,,SUKCES” dot.umowy nr FP-P.524.2.27.2015 r. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Stowarzyszenia Miłośników Tańca ,,SUKCES”
postanowił, że cała kwota wynikająca z umowy nr FP-P.524.2.27.2015 w wysokości 6.000,00,-zł podlega zwrotowi wraz z należnymi odsetkami. Ponadto Zarząd stwierdził, że oczekuje od Stowarzyszenia jak najszybszej deklaracji rozwiązania sprawy. Ponadto Zarząd zobowiązał Radcę Prawnego do przygotowania procedury egzekucyjnej dotyczącej zwrotu przyznanego dofinansowania.
Do punktu 27 porządku
Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkól i placówek niepublicznych oraz zakresu i trybu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania,
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia „Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych na lata 2017–2022”.
Zarząd zatwierdził przedłożone materiały i postanowił przedłożyć je pod obrady Rady Powiatu.
Do punktu 28 porządku
Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji w dniu 28.12.2016 r.:
- Uchwałę Nr XXVII/173/2016 w sprawie zmiany Uchwały Nr XVIII/135/2016 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie określenia do realizacji ze środków PFRON na 2016 rok-postanowiono przekazać Dyrektorowi PCPR oraz Skarbnikowi Powiatu,
- Uchwałę Nr XXVII/174/2016 w sprawie przyjęcia Powiatowego Programu na Rzecz Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2016-2018-postanowiono przekazać Dyrektorowi PCPR,
- Uchwałę Nr XXVII/175/2016 w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na rok 2017-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia,
- Uchwałę Nr XXVII/176/2016 w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Kluczborskiego, których właścicielem zarządzającym jest Powiat Kluczborski, udostępnionych dla operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych oraz ustalenie warunków i zasad korzystania z tych obiektów-postanowiono przekazać Naczelnikowi Komunikacji i Transportu, Dyrektorowi ZDP,
- Uchwałę Nr XXVII/177/2016 w sprawie ustalenia planu sieci szkół publicznych ponadgimnazjalnych oraz szkół specjalnych w powiecie kluczborskim-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu,
- Uchwałę Nr XXVII/178/2016 w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu kluczborskiego na rok 2017-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
- Uchwałę Nr XXVII/179/2016 w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu.
Do punktu 29 porządku
Zarząd po zapoznaniu się z treścią Porozumień postanowił o podpisaniu:
-porozumienia pomiędzy powiatem kluczborskim a gminą Kluczbork w sprawie przekazania dotacji w wysokości 6.000,-zł na realizacje zadania :,,Realizacja programów psycho-korekcyjnych z dziećmi w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku”,
-porozumienia pomiędzy powiatem kluczborskim a gminą Kluczbork w sprawie przekazania dotacji w wysokości 20.000,-zł na realizacje zadania :,,Pomoc osobom-ofiarom przemocy
w sytuacji kryzysowej”.
Do podpisania Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski, Jakub Goliński-członek Zarządu.
Do punktu 30 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 89 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk