Uchwała Nr XXXIII/266/2013 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2013 r. w sprawie stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dotyczącego podjęcia działań mających na celu finansowanie lokalnych inwestycji drogowych w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014 – 2020. Na podstawie §21 ust.2 Statutu Powiatu Kluczborskiego uchwalonego uchwałą §1. Przyjąć stanowisko w sprawie podjęcia działań mających na celu finansowanie lokalnych inwestycji drogowych w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014 – 2020 o treści zawartej w załączniku do niniejszej uchwały. §2. Niniejszą uchwałę wraz z załącznikiem, o którym mowa w § 1 przekazuje się: 1. Ministrowi Rozwoju Regionalnego, 2. Zarządowi Województwa Opolskiego, 3. Sejmikowi Województwa Opolskiego, 4. Starostom powiatów w województwie opolskim, 5. Związkowi Gmin Śląska Opolskiego, 6. Związkowi Powiatów Polskich, 7. Mieszkańcom powiatu kluczborskiego za pośrednictwem środków masowego przekazu. §3. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Powiatu w Kluczborku. §4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Rady Powiatu w Kluczborku Stanowisko Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie podjęcia działań mających na celu finansowanie lokalnych inwestycji drogowych w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014 – 2020 Transport samochodowy w Polsce opiera się głownie na drogach publicznych różnych kategorii a drogi zarządzane przez samorządy terytorialne stanowią ponad 90% ogólnej długości wszystkich dróg publicznych w Polsce. Powodzenie realizacji inwestycji drogowych, przy obecnym braku środków finansowanych praktycznie w każdym samorządzie terytorialnym, uzależnione jest od dofinansowania Założenia Umowy Partnerstwa między Polską a Unią Europejską, przyjętej 15 stycznia 2013 r. przez Radę Ministrów, w części szczegółowej nie wspominają o drogach lokalnych, ale w części ogólnej zawierają zapisy odnoszące się do tej kwestii, które naszym zdaniem dopuszczają możliwość finansowania inwestycji i remontów na poziomie lokalnym. W rozdziale dotyczącym strategii wykorzystania środków, Wspólnotowych Ram Strategicznych w ramach poszczególnych celów tematycznych czyli priorytetów polityki spójności na okres 2014 – 2020 został również opisany cel tematyczny pn. „Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych”, w których m. in. wsparcie środkami Wspólnotowych Ram Strategicznych będzie skierowane na „zwiększenie dostępności przestrzennej obszarów peryferyjnych do regionalnych i subregionalnych ośrodków wzrostu, w tym budowa i modernizacja dróg lokalnych”. Przytoczony zapis mówi wprost, iż finansowanie budowy i modernizacji dróg lokalnych Założenia Umowy Partnerstwa dopuszczają możliwość finansowania jednej Wymogiem obecnej chwili, dla stworzenia możliwości rozwoju sieci drogowej oraz zwiększenia stopnia bezpieczeństwa ruchu drogowego, jest wsparcie wszelkich działań Mając na uwadze powyższe Rada Powiatu w Kluczborku zwraca się do wszystkich decydentów o poparcie działań nakierowanych na zdecydowaną poprawę stanu technicznego dróg, poprzez finansowanie lokalnych inwestycji drogowych w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014 – 2020.
Nr V/33/2011 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 10 lutego 2011 r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego (Dz. Urz. Woj. Opolskiego z 2011 r. Nr 28, poz.361, z 2012 r. poz. 348) Rada Powiatu w Kluczborku, uchwala co następuje:
do Uchwały Nr XXXIII/266/2013
z dnia 29 sierpnia 2013 r.
w ramach różnych programów przyjętych na lata 2014 – 2020. Jednakże w perspektywie finansowej Unii Europejskiej, na ten okres, problem finansowania lokalnych inwestycji drogowych jest całkowicie pomijany bo priorytetem unijnych przedsięwzięć transportowych są międzynarodowe korytarze transportowe i sprawy związane
z transportem publicznym. Rozwiązaniem dla zapewnienia możliwości finansowania modernizacji i przebudowy dróg lokalnych mogą być programy obejmujące swoim zasięgiem makroregiony w ramach wspomnianej perspektywy finansowej Unii Europejskiej.
z funduszy unijnych w okresie 2014 – 2020 w Polsce jest możliwe. Zapis ten jednak nie powtarza się w uszczegółowianych załącznikach, w tym przede wszystkim w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Opolskiego na lata 2014 – 2020.
z najważniejszych i najpilniejszych wciąż potrzeb mieszkańców. Należy to wykorzystać
i stworzyć samorządom lokalnym możliwość podjęcia odpowiednich działań.
w kierunku zapewnienia finansowania koniecznych inwestycji w zakresie dróg lokalnych.