Protokół Nr XXIX/2013
z sesji Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 21 marca 2013 r. XXIX sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1200 Przewodniczący Rady Władysław Zawadzki. Powitał wszystkich radnych, zaproszonych gości oraz pozostałych zebranych, a następnie stwierdził, że obrady w dniu dzisiejszymi podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest 16 radnych. Następnie pan Starosta wystąpił z wnioskiem o wprowadzenie pod obrady kolejnej uchwały dot. przyjęcia do realizacji projektu konkursowego pod nazwą „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli powiatu kluczborskiego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół jako punkt 3 n porządku obrad. Radni jednogłośnie powyższy wniosek przyjęli. Przewodniczący Rady przedstawił porządek dzisiejszych obrad, który przedstawia 1.Sprawy porządkowo-organizacyjne: a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad, c/zatwierdzenie protokołu z XXVIII sesji. 2.Interpelacje i zapytania radnych. 3.Podjęcie uchwał w sprawach: e/udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego, f/określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji g/zmiany uchwały Nr XVIII/135/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 kwietnia h/zmieniająca Uchwałę Nr XXXI/184/2009 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych j/wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość lokalowa stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego położona w przyziemiu budynku szpitalnego w Kluczborku przy ulicy M.C. Skłodowskiej 23, na dz. nr 91/23 z k.m.12., k/wyrażenia zgody na połączenie spółek, ł/przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2013 rok. m/rozpatrzenia skargi pana A. B. na panią Dorotę Papierkowską – Dyrektorkę Domu Dziecka „Nasz Dom Bogacica-Bąków”, n/przyjęcia do realizacji projektu konkursowego pod nazwą „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli powiatu kluczborskiego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. Do punktu 2 porządku obrad Nie wniesiono zapytań i interpelacji. Do punktu 3a porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady Powiatu w Kluczborku. Wprowadza się zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 1.155.256 zł w tym: zwiększenie dochodów bieżących Do punktu 3b porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Zmiany dokonane zostały w celu zapewnienia zgodności budżetu powiatu Do punktu 3c porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwał w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Biadaczu na zakup średniego samochodu ratowniczo gaśniczego. Radni do projektu nie wnieśli zapytań, jednogłośnie podejmując Uchwałę Do punktu 3d porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwał w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Jasieniu na zakup lekkiego samochodu ratowniczego. Radni do projektu nie wnieśli zapytań, jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr XXIX/225/2013 Do punktu 3e porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwał w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup ciężkiego samochodu ratowniczo gaśniczego. Radni do projektu nie wnieśli zapytań, jednogłośnie podejmując Uchwalę Do punktu 3f porządku obrad Kolejnym projektem był projekt uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2013 rok. Zarząd Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dokonał w lutym bieżącego roku podziału środków przewidzianych planem finansowym PFRON na rok 2013, przeznaczonych na realizację zadań na rzecz osób niepełnosprawnych należących do kompetencji samorządów powiatowych na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Podział dokonany został na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 maja 2003 r. w sprawie algorytmu przekazywania środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych samorządom wojewódzkim i powiatowym. Po rozpoznaniu potrzeb proponuje się następujący podział środków finansowych: Rehabilitacja zawodowa: 60 000, Dofinansowanie kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej: 443.880.00, Dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych: 125.000,00, Dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, Łącznie na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społecznej w 2013 r. przeznacza się kwotę 875.844, 00 zł. Radni do projektu nie wnieśli zapytań, jednogłośnie podejmując Uchwałę nr XXIX/227/2013 w powyższej sprawie. Do punktu 3g porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/135/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 kwietnia 2012 r. w sprawie warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej. Stosownie do art.194 ust.2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, rada powiatu posiada uprawnienie do określenia, w drodze uchwały, szczegółowych warunków umarzania w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odraczania terminu płatności, rozkładania na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej. Stosownie do uregulowań zawartych w przedmiotowej uchwale, starosta może, na wniosek lub z urzędu, umorzyć w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczyć termin płatności, rozłożyć na raty lub odstąpić od ustalenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej. Wprowadzenie nowych przepisów w w/w zakresie spowodowane jest wejściem w życie ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i uchyleniem dotychczasowych przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej a także praktycznymi trudnościami, pojawiającymi się na gruncie stosowania § 2 pkt 1 uchwały Nr XVIII/135/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 kwietnia 2012 r. w sprawie warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej – w jego dotychczasowym brzmieniu. Do punktu 3h porządku obrad Kolejnym przedstawionym projektem uchwały zmieniającej Uchwałę Nr XXXI/184/2009 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego. Zmiana zapisów uchwały Rady Powiatu dot. wynagradzania nauczycieli, Do punktu 3i porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość zabudowana budynkiem, stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego położona w Kluczborku na dz. nr 91/21 Do punktu 3j porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość lokalowa stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego położona w przyziemiu budynku szpitalnego w Kluczborku przy ulicy M.C. Skłodowskiej 23, na dz. nr 91/23 z k.m.12. Przedmiotem dzierżawy jest pomieszczenie o pow. 41,50 m2 znajdujące się w przyziemiu budynku szpitalnego w Kluczborku przy ulicy M.C. Skłodowskiej 23, na działce 91/23 z k. m.12.ujawnionej jest księdze wieczystej prowadzonej w Sądzie Rejonowym w Kluczborku nr OP1U 00062465/9. Dotychczasowy dzierżawca firma „WAMED” Jaźwiec & Matuszewska sp. j. przystosował zgodnie z wszelkimi normami przedmiot dzierżawy do celu prowadzenia pracowni tomografii komputerowej i wnioskuje o przedłużenie umowy dzierżawy na kolejne 3 lata w celu kontynuowania swojej działalności. Niniejsza uchwała zgodnie z obowiązującymi przepisami określa indywidualny przypadek zawarcia kolejnej umowy dzierżawy na czas określony do 3 lat, na pomieszczenie o pow.41,50 m2 znajdujące się w budynku szpitalnym w celu prowadzenia pracowni tomograficznej Do punktu 3k porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na połączenie spółek. W związku z faktem funkcjonowania dwóch Spółek należących do Powiatu dalsze ich współistnienie nie ma uzasadnienia ekonomicznego, dlatego też postanowiono, aby połączyć obie spółki w ten sposób, że Powiatowe Centrum Zdrowia Spółka Akcyjna (PCZ) przejmie Zakład Usług Medycznych w Kluczborku spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (ZUM). Zgodnie z procedurą cały majątek Spółki przejmowanej przechodzi na Spółkę przejmującą, Do punktu 3l porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego na lata 2013 – 2018”. Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 15 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym do zadań publicznych powiatu należy zapewnienie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Jednym ze środków realizacji powyższego zadania jest „Powiatowy Program Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego na lata 2013 - 2018”, którego przyjęcie należy na podstawie art. 12 pkt 9 b ustawy o samorządzie powiatowym do wyłącznej kompetencji Rady Powiatu. Projekt „Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego na lata 2013 - 2018” został przygotowany i pozytywnie zaopiniowany przez członków utworzonej przez Starostę Kluczborskiego Powiatowej Komisję Bezpieczeństwa i Porządku. Powiatowa Komisja Bezpieczeństwa i Porządku której przewodniczy Starosta Kluczborski została utworzona w celu realizacji zadań Starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach, w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, a do jednego z zadań Komisji należy między innymi przygotowanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz Do punktu 3ł porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2013 rok. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr XXIX/234/2013 w powyższej sprawie. Do punktu 3m porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi pana A. B. na panią Dorotę Papierkowską – Dyrektorkę Domu Dziecka „Nasz Dom Bogacica-Bąków”. Radni do projektu nie wnieśli zapytań, 15 głosami za, przy 1 wstrzymującym się, podjęli Uchwałę Nr XXIX/235/2013 w powyższej sprawie. Do punktu 3n porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji projektu konkursowego pod nazwą „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli powiatu kluczborskiego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Do punktu 4 porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku oraz oceny sytuacji kryminalno-porządkowej i stanu zagrożeń na terenie powiatu kluczborskiego w 2012 r. Radna Irena Kielar zapytała o zmiany, które przygotowywane są przez nowego Komendanta Policji w Kluczborku, a także o kwestie dofinansowania dla Komendy Powiatowej Policji od gminy Kluczbork. Głos zabrał pan Wojciech Augustynek - Komendant Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku, który stwierdził, że wpływu na ruchy kadrowe nie ma, w ciągu miesiąca zostanie wyłoniony zastępca Komendanta. Pan Komendant odnosząc się do zapytania o dofinansowanie KPP w Kluczborku, stwierdził, że zwrócił się do Starosty i wszystkich burmistrzów powiatu o dofinansowanie działalności KPP w Kluczborku, jest zapewnienie ze strony Burmistrzów Wołczyna i Byczyny również o takim dofinansowaniu. Pan Komendant stwierdził, że wie, że sytuacja powiatu jest trudna, jednak nie zwraca się o duże kwoty. Głos zabrał pan Starosta, który odnosząc się do wsparcia finansowego dla KPP w Kluczborku i stwierdził, że Konwent Starostów zdecydował, że samorządy powiatowe w naszym regionie nie będą się włączały w finansowanie nie swoich zadań. Pan Starosta dodał, że nie jest to uwaga pod adresem naszej policji. Pan Starosta przypomniał, ze powiat na przykład zakupił radiowóz dla policji. Pan Starosta stwierdził, że powyższe stanowisko wiąże się to z reżimem polityki finansowej państwa w stosunku do samorządów. Samorząd Powiatowy w Kluczborku na prowadzenie działalności w Wydziałach Komunikacji, Budownictwa i Geodezji, otrzymuje od państwa 173 tys. zł. na cały rok, to powinno oznaczać, że wydziały te w ogóle nie funkcjonują. Jeżeli chodzi o OSP to jest to jeszcze w budżecie powiatu. Możliwości finansowe samorządów zostały w ostatnim czasie bardzo ograniczone. Pan Starosta dodał, że nie wyklucza Do punktu 5 porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił Sprawozdania Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego w Kluczborku pn. „Ocena stanu bezpieczeństwa sanitarnego powiatu kluczborskiego za 2012 rok.”. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego sprawozdania jednogłośnie je przyjmując. Do punktu 6 porządku obrad Nie wniesiono interpelacji i zapytań. Do punktu 7 porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za dzień od 5.02.2013 r. do 26.02.2013 r. Radni jednogłośnie powyższe sprawozdanie przyjęli. Do punktu 8 porządku obrad Radna Irena Kielar ilu uczniów ze szkół brało udział w sesjach i komisjach rady. Radna stwierdziła, ze młodzież ma dużo pytań w związku z praca samorządów, oraz poprosiła, Przewodniczący Rady złożył wszystkim życzenia spokojnych Świąt Wielkanocnych. Pan Starosta zaprosił radnych na poczęstunek świąteczny. Do punktu 9 porządku obrad W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział i o godzinie 1300 zamknął XXIX sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Na tym protokół zakończono Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Zawadzki Protokołowała Katarzyna Hołdys
się następująco:
b/zatwierdzenie porządku obrad,
a/zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady Powiatu w Kluczborku,
b/zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
c/udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Biadaczu na zakup średniego samochodu ratowniczo gaśniczego,
d/udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Jasieniu na zakup lekkiego samochodu ratowniczego,
Osób Niepełnosprawnych na 2013 rok,
2012 r. w sprawie warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty
za pobyt dziecka w pieczy zastępczej,
w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego,
i/wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat,
po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość zabudowana budynkiem, stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego położona w Kluczborku na dz. nr 91/21 z k.m.12.,
l/uchwalenia „Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego na lata 2013 – 2018”,
4.Przyjęcie Sprawozdania z działalności Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku oraz oceny sytuacji kryminalno-porządkowej i stanu zagrożeń na terenie powiatu kluczborskiego w 2012 r.
5.Przyjęcie Sprawozdania Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego
w Kluczborku pn. „Ocena stanu bezpieczeństwa sanitarnego powiatu kluczborskiego za 2012 rok.”.
6.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.
7.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za dzień
od 5.02.2013 r. do 26.02.2013 r.
8. Wolne wnioski i zapytania.
9. Zamknięcie obrad.
Radni jednogłośnie przyjęli powyższy porządek obrad.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z XXVIII sesji Rady Powiatu.
Do protokołu radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag w związku z czym Przewodniczący poddał go pod głosownie. W obecności 16 radnych, 16 głosami za, przy braku głosów przeciw
i wstrzymujących się Rada zatwierdziła protokół z XXVIII sesji.
w kwocie 1.147.604 zł, zwiększenie dochodów majątkowych o kwotę 7.652 zł. Wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 384.395 zł w tym: zwiększenie wydatków bieżących jednostek budżetowych o kwotę 1.147.604 zł, zmniejszenie wydatków majątkowych o kwotę 763.209 zł. Wprowadza się zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na 2013 rok. Wprowadza się zmiany w planie przychodów i rozchodów zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały. Zwiększa się planowaną nadwyżkę między dochodami i wydatkami o kwotę 770.861 zł i zostanie ona przeznaczona na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek. Zwiększa się rezerwę ogólną budżetu o kwotę -176.350- zł. Wprowadza się rezerwę celową w wysokości 500.000 zł – przeznaczoną na wydatki w oświacie. Radni do projektu nie wnieśli zapytań, 15 głosami za, przy 1 wstrzymującym się, podejmując Uchwałę Nr XXIX/223/2013 w powyższej sprawie.
z wieloletnią prognozą finansową oraz w celu dostosowania do rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 10 stycznia 2013 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego. Zaktualizowano załącznik dostosowując go do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 stycznia 2013 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego. W związku z przyjęciem przez Ministerstwo Finansów sprawozdań kwartalnych Rb-Z-PPP o stanie zobowiązań wynikających z umów partnerstwa publiczno- prywatnego oraz otrzymaniu analizy z Instytutu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego w załączniku nr 2 do Wieloletniej Prognozy Finansowej w pozycji „Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno-prywatnego ujęto zadanie PN. Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej powiatu kluczborskiego” realizowanego zgodnie z umową Nr FP /29/2010 z dnia 25.11.2010 roku zawartej pomiędzy Powiatem Kluczborskim , a firmą Siemens spółka z o.o. w Warszawie . Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu, 15 głosami za, przy 1 wstrzymującym się podjęli uchwałę Nr XXIX/223/2013 w powyższej sprawie.
Nr XXIX/224/2013 w powyższej sprawie.
w powyższej sprawie.
Nr XXIX/226/2013 w powyższej sprawie.
w komunikowaniu się, i technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych: 90.000,00, Dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych 30.865,00, Dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznane osobom niepełnosprawnym
na podstawie odrębnych przepisów: 126.099,00. Razem rehabilitacja społeczna: 815.844,00.
W projekcie nowej uchwały, w stosunku do dotychczasowej regulacji zawartej w § 2 pkt 1 Uchwały z dnia 26 kwietnia 2012 r., podniesiono kryterium dochodowe ze współczynnika 100 % na współczynnik 300 %, uprawniające do zastosowania instytucji odstąpienia
od ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej. Dotychczasowa praktyka stosowania § 2 pkt 1 Uchwały wykazała istnienie znacznej ilości osób, których dochody przekraczają kryterium dochodowe, a które nie są w stanie ponosić odpłatności za pobyt dziecka w pieczy zastępczej bez poważnego uszczerbku dla własnego utrzymania. Jednocześnie windykacja przedmiotowych należności w drodze czynności egzekucyjnych, okazuje się w przeważającej części bezskuteczna. Podwyższenia progu dochodowego, do osiągnięcia którego będzie możliwe zastosowanie przez organ administracji instytucji odstąpienia od ustalania przedmiotowej opłaty, pozwoli na bardziej racjonalne podejmowanie decyzji w sprawie ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej. Obecnie obowiązujące stawki kryterium dochodowego, ustalonego na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, w drodze Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 17 lipca 2012 r. w sprawie zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej wynoszą: dla osób samotnie gospodarujących 542 zł. dla osób w rodzinie 456 zł. Radni do projektu nie wnieśli zapytań jednogłośnie podejmując uchwałę Nr XXIX/228/2013 w powyższej sprawie.
a przede wszystkim obniżenia wysokości dodatków: motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy spowodowana jest wynikami przeprowadzonej analizy średnich wynagrodzeń nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego za 2012 r.,
a także zmniejszającej się liczby dzieci w szkołach, oddziałach oraz liczby tych oddziałów,
co wpływa na wysokość otrzymywanej przez nasz powiat części oświatowej subwencji ogólnej. Z przeprowadzonych wyliczeń wynika, że średnie wynagrodzenia osiągnięte zostały
na wszystkich stopniach awansu zawodowego, a co za tym idzie jednorazowy dodatek uzupełniający nie był wypłacany. Ponad średnie, które powinny zostać osiągnięte, powiat kluczborski wypłacił 326 230,13 zł. Wprowadzone zmiany uwzględniają także niektóre propozycje zmiany regulaminu przedstawione przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego. Treść projektu niniejszej uchwały uzgodniona została ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli w dniu 26 lutego 2013 r. na posiedzeniu Zarządu Powiatu w Kluczborku. Radni do projektu nie wnieśli zapytań, 11 głosami za, przy
5 wstrzymujących się podjęli Uchwalę nr XXIX/229/2012 w powyższej sprawie.
z k.m.12. Nieruchomość będąca przedmiotem dzierżawy stanowi budynek parterowy po byłym magazynie przebudowanym wraz ze zmianą sposobu użytkowania przez obecnego dzierżawcę „Medyczne Laboratorium Diagnostyczne MEDICINA s.c. Barbara Basta, Mariusz Basta”,
w celu prowadzenia nowoczesnego laboratorium diagnostycznego na terenie szpitalnym s.c. MEDICINA wnioskuje o przedłużenie umowy dzierżawy na kolejne 3 lata w celu kontynuowania swojej działalności. Niniejsza uchwała zgodnie z obowiązującymi przepisami określa indywidualny przypadek zawarcia kolejnej umowy dzierżawy na czas określony do 3 lat, na nieruchomość zabudowaną budynkiem parterowym w celu prowadzenia laboratorium diagnostycznego z dzierżawcą który korzystał z przedmiotu dzierżawy na podstawie umowy zawartej na czas określony do 3 lat. Rada Powiatu jako kompetentny organ może wyrazić zgodę na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy w tym przypadku. Mając powyższe na uwadze, zasadne jest wyrażenie zgody na zawarcie kolejnej umowy na okres 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz „Medycznego Laboratorium Diagnostycznego MEDICINA s.c. Barbara Basta, Mariusz Basta”. Radni do projektu nie wnieśli zapytań, jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr XXIX/230/2013
w powyższej sprawie.
z dzierżawcą który korzystał z przedmiotu dzierżawy na podstawie umowy zawartej na czas określony do 3 lat. Stosując art.12 ust. 8 lit a) ustawy o samorządzie powiatowym Rada Powiatu jako kompetentny organ może wyrazić zgodę na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy w tym przypadku. Mając powyższe na uwadze, zasadne jest wyrażenie zgody na zawarcie kolejnej umowy na okres 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz firmy „WAMED” Jaźwiec & Matuszewska sp. j. Radni do projektu nie wnieśli zapytań, jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr XXIX/231/201 w powyższej sprawie.
a wspólnicy spółki przejmowanej otrzymają akcje Spółki przejmującej. Spółka przejmowana
w rezultacie połączenia traci byt prawny tj. ulega rozwiązaniu bez przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego. Spółka przejmująca zachowuje byt prawny i organizacyjny. Podjęcie niniejszej uchwały jest konieczne z uwagi na zastrzeżenie przez przepisy ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym zgodnie, z którą do wyłącznej kompetencji Rady Powiatu należy podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych dotyczących tworzenia, przekształcania i likwidacji jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek. Niniejsza uchwała jest pierwszym elementem planu działania zmierzającym do połączenia Spółek. Radni jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XXIX/232/2013 w sprawie połączenia spółek.
i porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Radni do projektu nie wnieśli zapytań jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr XXIX/233/2013 w powyższej sprawie.
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. Powiat Kluczborski
w konkursie nr 1/POKL/3.5/2012 ogłoszonym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji
w Warszawie uzyskał dofinansowanie w wysokości 1 581 225,67 zł na realizację projektu „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli powiatu kluczborskiego”. Projekt ten realizowany będzie w okresie od września 2013 r. do czerwca 2015 r., a podmiotem odpowiedzialnym za jego wdrożenie będzie Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli. Wsparcie w ramach projektu otrzyma 48 placówek oświatowych (przedszkola, szkoły). Zadania przewidziane do realizacji to: programy kompleksowego wspomagania szkół oraz przedszkoli, podporządkowane potrzebom ww. podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia, obejmujące pomoc w diagnozowaniu obszarów problemowych, prowadzenie procesu doskonalenia w oparciu o wybrane przez poszczególne szkoły lub przedszkola oferty doskonalenia nauczycieli, powołanie i prowadzenie lokalnych sieci współpracy
i samokształcenia, w celu zapewnienia wspólnego rozwiązywania problemów i wymiany doświadczeń. Ponadto przedmiotowy projekt jest pilotażem nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania pracy szkoły. Podejmowane
w ramach pilotażu działania są tematycznie powiązane z tymi obszarami edukacji, które w ostatnich latach zostały objęte istotnymi zmianami. Dzięki temu pilotaż pozwoli nie tylko na weryfikację nowych form doskonalenia związanych z bezpośrednim wsparciem rozwoju szkoły, lecz także pomoże dyrektorom szkół oraz nauczycielom w jak najlepszym przygotowaniu się do realizacji polityki edukacyjnej państwa. Do najważniejszych założeń zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół należą: prowadzenie doskonalenia nauczycieli zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami szkoły, obejmujące działaniami cały proces (od diagnozy potrzeb, poprzez realizację zaplanowanych form doskonalenia, aż po pomoc we wdrażaniu zmian do szkolnej praktyki i przygotowanie sprawozdania z podjętych działań); pomoc w wykorzystaniu w praktyce szkolnej wiedzy i umiejętności nabytych przez nauczycieli w procesie doskonalenia zawodowego; lepsze wykorzystanie potencjału różnych placówek systemu oświaty właściwych dla realizacji działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, informacji pedagogicznej i doskonalenia nauczycieli do zapewnienia kompleksowego wsparcia szkół; organizowanie współpracy nauczycieli i dyrektorów z różnych szkół na terenie powiatu. Doskonalenie nauczycieli powinno być traktowane jako element wspomagania służący szkole, polegający na motywowaniu nauczycieli do dalszego kształcenia w miejscu pracy, indywidualnie lub w grupie innych nauczycieli, dostarczaniu odpowiedniej oferty szkoleń i ich organizowaniu. W celu podpisania umowy o dofinansowanie Powiat Kluczborski zobowiązany jest do przedstawienia uchwały Rady Powiatu zatwierdzającej projekt. Radna Irena Kielar stwierdziła, że program obejmuje wszystkie placówki oświatowe, oraz zaakcentowała, że powiat na bieżąco powinien monitorować realizację tego zadania. Radni do projektu nie wnieśli zapytań jednogłośnie podejmując uchwalę nr XXIX/ 236/2013 w powyższej sprawie.
w przyszłości tego rodzaju pomocy, a decyzja Konwentu Starostów wiąże się z taka a nie inna polityką państwa w stosunku do samorządów. Radni jednogłośnie powyższe sprawozdanie przyjęli.
aby pan Starosta poruszył tą kwestie na konferencjach dyrektorów poruszyć.
Przewodniczący Rady poinformował o konieczności składania oświadczeń majątkowych
do końca kwietnia oraz zapoznać się z pismem Wojewody Opolskiego w tej sprawie.