Wydział Finansowy
Do podstawowych zadań Wydziału należy prowadzenie następujących spraw: 1. opracowywanie projektu budżetu powiatu i jego zmian, 2. nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek powiatowych, 3. opracowanie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej i jej zmian, 4. sporządzanie planu finansowego budżetu powiatu, 5. sporządzanie informacji o wysokościach planów finansowych jednostek powiatowych, 6. nadzór nad realizacją budżetu powiatu oraz dochodów Skarbu Państwa 7. sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych, z wykonania budżetu, funduszy celowych i innych, 8. dokonywanie analiz finansowych oraz oceny wykorzystania przydzielonych środkó finansowych w poszczególnych jednostkach powiatowych, 9. prowadzenie obsługi finansowej budżetu powiatu oraz Starostwa Powiatowego w Kluczborku zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, 10. prowadzenie windykacji należności budżetowych, 11. prowadzenie ewidencji i rozliczeń podatku VAT, 12. prowadzenie dokumentacji płacowej oraz sporządzanie list płac w Starostwie Powiatowym w Kluczborku, 13. prowadzenie ewdencji i rozliczanie środków depozytowych, 14. obsługa finansowa funduszy celowych, 15. prowadzenie obsługi finansowej Starostwa powiatowego w Kluczborku, sporządzanie przelewów, 16. współdziałanie z bankami, Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i innymi instytucjami, 17. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących zasad i prowadzenia rachunkowości, 18. przeprowadzanie i rozliczanie inwentaryzacji, 19. wsparcie merytoryczne w przygotowywaniu dokumentacji w zakresie postepowań przetargowych na: - wybór obsługi bankowej, - udzielenie kredytów, - emisję obligacji, 20. sporządzanie informacji o wysokości zadłużenia z tytułu dochodów budżetowych, 21. obsługa finansowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i Pracowniczej Kasy Zapomogowo - Pożyczkowej.