Protokół Nr XVIII/2012
z sesji Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 26 kwietnia 2012 r. XVIII sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz.1200 Przewodniczący Rady Władysław Zawadzki. Powitał wszystkich radnych oraz pozostałych przybyłych na dzisiejszą sesję. Przewodniczący poinformował, że obrady i podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest 14 radnych. Następnie Przewodniczący Rady przedstawił zebranym proponowany porządek obrad w dniu dzisiejszym. Kolejno Przewodniczący Rady poddał pod głosowane porządek obrad, radni jednogłośnie przyjęli poniższy porządek obrad, który przedstawia się następująco: Sprawy porządkowo-organizacyjne: a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad, c/zatwierdzenie protokołu z XVII sesji. 2.Interpelacje i zapytania radnych. 3.Podjęcie uchwał w sprawach: a/zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku, b/zmiany wieloletniej prognozy finansowej, c/określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2012 rok, d/ warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej, e/zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego, f/wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości położonej w Polanowicach stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Byczyna, g/ przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2012 rok, 4.Przyjęcie Oceny zasobów pomocy społecznej na rok 2011 dla powiatu kluczborskiego. 5.Przyjęcie Sprawozdania ze Stanu Bezpieczeństwa Powiatu w zakresie ochrony przeciwpożarowej za rok 2011. 6.Przyjęcie Sprawozdania z realizacji programu współpracy powiatu kluczborskiego 7.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych. 9. Wolne wnioski i zapytania. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z XVII sesji Rady Powiatu. Do protokołu radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag w związku z czym Przewodniczący poddał go pod głosownie. W obecności 14 radnych, 14 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się Rada zatwierdziła protokół z XVII sesji. Do punktu 2 porządku obrad Nie wniesiono interpelacji i zapytań. Do punktu 3 a porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku. Wprowadzono zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, powodujące zmniejszenie planowanych dochodów o kwotę 967.533 zł w tym: zmniejszenie dochodów bieżących w kwocie 1.029.533 zł, zwiększenie dochodów majątkowych w kwocie 62.000 zł. Ponadto wprowadzono zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zmniejszenie planowanych wydatków o kwotę 967.533 zł w tym zmniejszenie wydatków bieżących jednostek budżetowych o kwotę 965.533 zł, zmniejszenie wydatków majątkowych jednostek budżetowych w kwocie 2.000 zł. Wprowadzono zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na 2012 rok zwiększając środki na zadaniu: „Powiatowy Ośrodek Rehabilitacji – etap II”, zmniejszając środki na zadaniu: „ Zakup ciągnika , pługu do odśnieżania i kosiarki”. Zmiany dokonane w planie dochodów spowodują ich zmniejszenie w budżecie na 2012 rok o kwotę 967.533 zł: zwiększenia: 62.000 zł – zwiększenie dochodów z tytułu gospodarowania mieniem powiatu, 57 zł - zwiększenie dochodów z tytułu kosztów zastępstwa procesowego, 2.600 zł - zwiększenie dochodów na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1, 5.250 zł - zwiększenie dochodów na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego, 4.374 zł – zwiększenie dochodów na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, zmniejszenia: 413 zł – zmniejszenie dochodów w związku z decyzją Wojewody Opolskiego Nr FB.I.3111.4.2012.ML z dnia 02.04.2012 r. w sprawie informacji o ostatecznych kwotach w 2012 r. dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz dotacji na zadania z zakresu administracji rządowej , zadania inspekcji i straży oraz na realizację zadań własnych, 434 zł - zmniejszenie dochodów w związku z decyzją Wojewody Opolskiego Nr FB.I.3111.4.2012.ML z dnia 02.04.2012 r. w sprawie informacji o ostatecznych kwotach w 2012 r. dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz dotacji na zadania z zakresu administracji rządowej , zadania inspekcji i straży oraz na realizację zadań własnych, 318.803 zł – zmniejszenie dochodów w związku z decyzją Ministra Finansów Nr ST4/4820/233/2012/460 z dnia 23.03.2012 r. w sprawie informacji o wynikających z ustawy budżetowej na rok 2012 rocznych kwotach subwencji i udziałach we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, 655.164 zł - zmniejszenie dochodów w związku z decyzją Ministra Finansów Nr ST4/4820/233/2012/460 z dnia 23.03.2012 r. w sprawie informacji o wynikających z ustawy budżetowej na rok 2012 rocznych kwotach subwencji i udziałach we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, 67.000 zł - zmniejszenie dochodów w związku z decyzją Wojewody Opolskiego Nr FB.I.3111.4.2012.ML z dnia 02.04.2012 r. w sprawie informacji o ostatecznych kwotach w 2012 r. dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz dotacji na zadania z zakresu administracji rządowej , zadania inspekcji i straży oraz na realizację zadań własnych. Zmiany dokonane w planie wydatków spowodują ich zmniejszenie w budżecie na 2012 rok o kwotę 967.533 zł: zwiększenia: 5.000 zł – zwiększenie wydatków na wniosek Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, 57 zł – zwiększenie wydatków bieżących w tytułu kosztów zastępstwa procesowego, 2.600 zł - zwiększenie wydatków na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1, 4.374 zł – zwiększenie wydatków na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, 7.000 zł – zwiększenie wydatków na wniosek Naczelnika Wydziału Rolnictwa i Ochrony Leśnictwazmniejszenia : 22.400 zł - zmniejszono wydatki w związku z decyzją związku z decyzją Ministra Finansów Nr ST4/4820/233/2012/460 z dnia 23.03.2012 r. w sprawie informacji o wynikających z ustawy budżetowej na rok 2012 rocznych kwotach subwencji i udziałach we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, 51.322 zł - zmniejszono wydatki w związku z decyzją związku z decyzją Ministra Finansów Nr ST4/4820/233/2012/460 z dnia 23.03.2012 r. w sprawie informacji o wynikających z ustawy budżetowej na rok 2012 rocznych kwotach subwencji i udziałach we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, 413 zł – zmniejszono wydatki w związku z decyzją Wojewody Opolskiego Nr FB.I.3111.4.2012.ML z dnia 02.04.2012 r. w sprawie informacji o ostatecznych kwotach w 2012 r. dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz dotacji na zadania z zakresu administracji rządowej , zadania inspekcji i straży oraz na realizację zadań własnych, 434 zł - zmniejszono wydatki w związku z decyzją Wojewody Opolskiego Nr FB.I.3111.4.2012.ML z dnia 02.04.2012 r. w sprawie informacji o ostatecznych kwotach w 2012 r. dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz dotacji na zadania z zakresu administracji rządowej , zadania inspekcji i straży oraz na realizację zadań własnych, 70.000 zł – zmniejszono wydatki w związku z decyzją związku z decyzją Ministra Finansów Nr ST4/4820/233/2012/460 z dnia 23.03.2012 r. w sprawie informacji o wynikających z ustawy budżetowej na rok 2012 rocznych kwotach subwencji i udziałach we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, 20.000 zł -zmniejszono wydatki w związku z decyzją związku z decyzją Ministra Finansów Nr ST4/4820/233/2012/460 z dnia 23.03.2012 r. w sprawie informacji o wynikających z ustawy budżetowej na rok 2012 rocznych kwotach subwencji i udziałach we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, 140.000 zł – zmniejszono wydatki przeznaczone na obsługę długu, 20.000 zł – zmniejszono wydatki z tytułu rezerwy ogólnej, 483.300 zł - zmniejszono wydatki w związku z decyzją związku z decyzją Ministra Finansów Nr ST4/4820/233/2012/460 z dnia 23.03.2012 r. w sprawie informacji o wynikających z ustawy budżetowej na rok 2012 rocznych kwotach subwencji i udziałach we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, 21.255 zł– zmniejszono wydatki w związku z decyzją związku z decyzją Ministra Finansów Nr ST4/4820/233/2012/460 z dnia 23.03.2012 r. w sprawie informacji o wynikających z ustawy budżetowej na rok 2012 rocznych kwotach subwencji i udziałach we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, 13.953 zł - zmniejszono wydatki w związku z decyzją związku z decyzją Ministra Finansów Nr ST4/4820/233/2012/460 z dnia 23.03.2012 r. w sprawie informacji o wynikających z ustawy budżetowej na rok 2012 rocznych kwotach subwencji i udziałach we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, 136.487 zł - zmniejszono wydatki w związku z decyzją związku z decyzją Ministra Finansów Do punktu 3 b porządku obrad Kolejnym przedstawionym projektem był projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Zmiany dokonane zostały w celu zapewnienia zgodności budżetu powiatu z wieloletnią prognozą finansową .Zmiany dotyczą roku 2012 i przedstawiają się następująco w poszczególnych kolumnach prognozy: „Dochody ogółem z tego” – zmniejszono plan dochodów o kwotę 967.533 zł, „ Dochody bieżące” –zmniejszono plan o kwotę 1.029.533 zł, „Dochody majątkowe” – zwiększono plan o kwotę 62.000 zł, „Wydatki bieżące ( bez odsetek i prowizji od kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych papierów wartościowych) w tym – zmniejszono plan o kwotę 825.533 zł, „wydatki bieżące na obsługę długu” – zmniejszono plan o kwotę 140.000 zł, wydatki majątkowe - zmniejszono plan o kwotę 2.000 zł. Urealniono „Wykaz przedsięwzięć” o umowy , których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i których płatności przypadają w okresie dłuższym niż rok. Do powyższego projektu uchwały nie wniesiono zapytań, radni jednogłośnie, 13 głosami za, podjęli Uchwałę Nr XVIII/133/2012 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Do punktu 3 c porządku obrad Kolejnym przedstawionym projektem był projekt uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2012 rok. W marcu bieżącego roku Zarząd Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dokonał podziału środków przewidzianych planem finansowym PFRON na rok 2012, przeznaczonych na realizację zadań na rzecz osób niepełnosprawnych należących do kompetencji samorządów powiatowych na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawny. Podział dokonany został na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 maja 2003 r. w sprawie algorytmu przekazywania środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych samorządom wojewódzkim i powiatowym. Na podstawie art.48 ust. 1, pkt. 1 ustawy o rehabilitacji, środki przypadające wg. algorytmu przekazywane są samorządom powiatowym na realizację określonych zadań lub rodzajów zadań. Ze środków PFRON mogą być finansowane następujące zadania samorządu powiatowego: z zakresu zatrudniania i rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych: finansowanie wydatków na instrumenty lub usługi rynku pracy określone w ustawie o promocji w odniesieniu do osób niepełnosprawnych zarejestrowanych jako poszukujące pracy niepozostające w zatrudnieniu, udzielenie osobom niepełnosprawnym jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej, udzielenie dofinansowania do wysokości 50% oprocentowania kredytu bankowego zaciągniętego na kontynuowanie działalności gospodarczej lub na prowadzenie własnego albo dzierżawionego gospodarstwa rolnego, dokonywanie zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę w związku z przystosowaniem tworzonych lub istniejących stanowisk pracy, stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności osób na nich zatrudnionych oraz rozpoznaniem przez służby medycyny pracy tych potrzeb, dokonywanie zwrotu kosztów zatrudniania pracowników pomagających pracownikom niepełnosprawnym w pracy, dokonywanie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej, finansowanie kosztów szkolenia i przekwalifikowania zawodowego osób niepełnosprawnym, dokonywanie zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę na szkolenie zatrudnionych osób niepełnosprawnych, z zakresu rehabilitacji społecznej określone w art. 35a ust. 1, pkt 7 i 8 ustawy: dofinansowanie kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej, dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych, dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych, dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych, dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów, Rehabilitacja zawodowa: 80.000,00, Zadania z zakresu rehabilitacji społecznej określone w art.
Do punktu 3 d porządku obrad Kolejnym projektem był projekt uchwały w sprawie warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej. Zgodnie z art. 194 ust.2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu pieczy zastępczej Rada Powiatu określa, w drodze uchwały szczegółowe warunki umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, od odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej w stosunku rodziców biologicznych dzieci. Uwzględniając uwagi organu nadzorującego wprowadzono zapisy uszczegółowiające zasady odstępowania od odpłatności, ustalania podstawy do częściowej odpłatności a także umarzania odpłatności, za pobyt dzieci w pieczy zastępczej w stosunku do osób do tego zobowiązanych. Zmiany powyższe znalazły odzwierciedlenie w niniejszym projekcie uchwały oraz stały się podstawą do uchylenia Uchwały Nr XVI/119/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 2 lutego 2012 r. w sprawie warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty ponoszonej przez rodziców biologicznych miesięcznie za pobyt dziecka w pieczy zastępczej. Do powyższego projektu nie wniesiono zapytań, radni jednogłośnie 14 głosami za podjęli Uchwalę Nr XVIII/135/2012 w sprawie warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej. Do punktu 3 e porządku obrad Kolejnym przedstawionym projektem był projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego. Powyższych zmian dokonuje się na wniosek dyrektorki Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku z dnia 24.01.2012 r. Dyrektorzy mniejszych placówek oświatowych takich jak Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Młodzieżowy Dom Kultury, Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego oraz Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli dysponują mniejszymi środkami budżetowymi na nagrody i mimo iż kryterium otrzymania nagrody spełnia więcej nauczycieli to fizycznie mogą oni przyznać tylko jedną nagrodę. Wprowadzenie dodatkowego zapisu nie nakłada na dyrektorów obligatoryjnie obowiązku przyznawania nagród mniejszych niż 1.600 zł dla tych nauczycieli, którzy zatrudnieni są w mniejszym wymiarze czasu ale dopuszcza przyznanie im mniejszych nagród w związku z ograniczoną pulą środków finansowych. Zmiana ta została zaakceptowana przez dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych i placówek oświatowych na naradzie dyrektorów w dniu 08.02.2012 r. oraz zaopiniowana przez związki zawodowe. Do powyższego projektu nie wniesiono zapytań, radni jednogłośnie, 15 głosami za, podjęli Uchwałę Nr XVIII/136/2012 zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego. Do punktu 3 f porządku obrad Kolejnym przedstawionym projektem był projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości położonej w Polanowicach stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Byczyna. Nieruchomość gruntowa wymieniona w powyższej uchwale stanowi drogę wewnętrzną zapewniającą prawidłowy układ komunikacyjny, a w szczególności dojazd do oczyszczalni ścieków obsługującej pobliskie osiedle mieszkaniowe oraz budynki szkolne w obrębie miejscowości Polanowice. Celem przekazania nieruchomości jest wykorzystanie jej na drogę, łączącą drogę gminną poprzez osiedle mieszkaniowe i zaplecze gospodarstwa rolnego z drogą powiatową DP 1301 O. Zgodnie z art. 13 ust 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami, przedmiotowa nieruchomość może być przedmiotem darowizny na cel publiczny – utrzymanie drogi . Do powyższego projektu nie wniesiono zapytań, jednogłośnie, 15 głosami za podejmując Uchwalę Nr XVIII/137/2012 w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości położonej w Polanowicach stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Byczyna. Do punktu 3 g porządku obrad Kolejnym przedstawionym projektem był projekt uchwały w sprawie przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2012 rok. Do powyższego projektu nie wniesiono zapytań, jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr XVIII/138/2012 w powyższej sprawie. Do punktu 4 porządku obrad Kolejno przedstawiono Ocenę zasobów pomocy społecznej na rok 2011 dla powiatu kluczborskiego. Do powyższego sprawozdania nie wniesiono zapytań, przyjmując je 14 głosami za, przy 1 wstrzymującym się. Do punktu 5 porządku obrad Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił Sprawozdanie ze stanu Bezpieczeństwa Powiatu w zakresie ochrony przeciwpożarowej za rok 2011. Głos zabrał Przewodniczący Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego, który poinformował, że komisja odbyła posiedzenie w Komendzie Powiatowej Straży Pożarnej w Kluczborku, oraz, że radni byli pod wielkim wrażeniem umiejętności strażaków, oraz, ze wszyscy radni powinni taki pokaz wiedzy i umiejętności strażaków. Radna Irena Kielar również pogratulowała sprawozdania, które jest napisane bardzo dokładnie i konkretnie. Radni jednogłośnie, 15 głosami za, przyjęli powyższe sprawozdanie. Do punktu 6 porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił sprawozdanie z realizacji programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2011 roku. Do powyższego sprawozdania nie wniesiono zapytań, radni jednogłośnie przyjęli powyższe sprawozdanie. Do punktu 7 porządku obrad Nie wniesiono interpelacji i zapytań, nie udzielono odpowiedzi. Do punktu 8 porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił sprawozdanie z działalności zarządu powiatu w Kluczborku za okres od 13.03.2012 r. do 11.04.2012 r. Radni do sprawozdania nie wnieśli zapytań, jednogłośnie je przyjmując. Do punktu 9 porządku obrad Głos zabrał pan Starosta, który zaprosił wszystkich radnych na uroczystości w dniach 3 i 5 maja 2012 r. Pan Starosta nawiązał do odpowiedzi na interpelacją radnego Stanisława Konarskiego w sprawie termomodernizacji powiatowych budynków oświatowych i stwierdził, że jeżeli odpowiedź nie jest dla radnego Stanisława Konarskiego wyczerpująca , w każdej chwili może zostać uzupełniona. Kolejno pan Starosta poinformował, że kolejna sesja odbędzie się dosyć szybko, co spowodowane jest ograniczeniami finansowymi, sesja odbyła by się już 10 maja, gdyż ograniczenia finansowe zostały potracone prawie w całości Do punktu 10 porządku obrad W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział w dzisiejszych obradach i zamknął o godz.1230 XVIII sesję Rady Powiatuw Kluczborku. Na tym protokół zakończono. Przewodniczący Rady Powiatu Władysław Zawadzki Protokołowała Katarzyna Hołdys
b/zatwierdzenie porządku obrad,
z organizacjami pozarządowymi w 2011 roku.
8.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku.
10. Zamknięcie obrad.
Nr ST4/4820/233/2012/460 z dnia 23.03.2012 r. w sprawie informacji o wynikających z ustawy budżetowej na rok 2012 rocznych kwotach subwencji i udziałach we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, 7.000 zł – zmniejszono wydatki na wniosek Naczelnika Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Do powyższego projektu uchwały radni nie wnieśli zapytań, jednogłośnie, 13 głosami za, podejmując Uchwałę Nr XVIII/132/2012 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku.
w kwietniu, co spowodowało problemy w bieżącej gospodarce finansowej powiatu, propozycja, która zostanie radzie przedstawiono nie burzy głównych zapisów Uchwały Budżetowej. Kolejnym powodem zwołania sesji w dniu 10 maja, jest złożenie wniosku w Ministerstwie Zdrowia o dotacje celową na zwrot wydatków poniesionych na SP ZOZ, tutaj musi być również podjęta decyzja Rady Powiatu. Głos zabrał radny Stanisław Konarski, który ustosunkował się do odpowiedzi na swoją interpelację z poprzedniej sesji, i poinformował, ze na sesji na której miała miejsce prezentacja firmy Siemens odnośnie termomodernizacji budynków oświatowych, radny Stanisław Konarski publicznie zadał pytanie przedstawicielowi firmy Siemens, kiedy inwestycja powiatu się zwróci, a przedstawiciel tej firmy zobowiązał się do udzielenia odpowiedzi, a do dnia dzisiejszego takiej odpowiedzi radny Stanisław Konarski nie otrzymał. Jeżeli chodzi o odpowiedź na zapytanie, to nie ma w niej odpowiedzi na pytanie: „za ile lat inwestycja się zwróci”, oraz, że radny oczekuje odpowiedzi od firmy Siemens w powyższej kwestii. Głos zabrał pan Starosta, który stwierdził, że w odpowiedzi na interpelacje są przywołane wszystkie niezbędne informacje, gdzie jest wyliczona kwota z wdrożenia monitoringu i zarządzania energią, wiemy jakiego rodzaju oszczędności może to przynieść. Firma Siemens jest zobligowana do przedstawienia raportu, natomiast pan Starosta stwierdził, że nie zapyta firmy Siemens, o to, w jakim czasie na oszczędności za światło i energii cieplnej zwróci się inwestycja, która kosztowała powiat 11,5 mln., która została wykonana w naszych obiektach użyteczności publicznej, na naszych budynkach oświatowych, gdyż program monitoringu i oszczędności, które dzięki termomodernizacji zostały uzyskane i stan techniczny obiektów, które wymagały nakładów finansowych, mogliśmy nie podpisywać umowy z Siemensem, nie wdrażać programu monitoringu, ale trzeba byłoby i tak zrobić remonty na tych obiektach. Ponadto za tą inwestycję odzyskamy część pieniędzy z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, poza tym będziemy mieli udokumentowane to, co się dzieje w poszczególnych obiektach jeżeli chodzi o zużycie w mediach. Pan Starosta dodał, że oszczędności będą, będą one wynikały z raportu, który firma Siemens nam przedłoży, ale nie można oczekiwać , że oszczędności zrefinansują nam potężne inwestycje, jakie w tych obiektach powiat poczynił. Radny Stanisław Konarski dodał, że oczekiwał odpowiedzi od firmy Siemens a nie od pana Starosty, oraz, że wystąpi na komisji z konkretnymi dokumentami i swoimi spostrzeżeniami w tej kwestii. Kolejno głos zabrał radny Maciej Tomaszczyk, który złożył wniosek, aby podjąć ponownie stanowisko Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie realizacji planów rozmieszczenia zespołów ratunkowych w naszym powiecie i przekazać je Wojewodzie, chodzi o zespól ratunkowy całodobowy podstawowy rozmieszczony w Byczynie, zespół ratunkowy całodobowy podstawowy w Wołczynie, zespół ratunkowy specjalistyczny w Kluczborku. Pan Starosta poinformował, że powyższe stanowisko zostanie przygotowane na kolejną sesję Rady Powiatu. Przewodniczący Rady przypomniał o składaniu oświadczeń majątkowych do końca kwietnia oraz poinformował, że w Biurze Rady dostępny jest protokół z kontroli Urzędu Kontroli Skarbowej, w zakresie badania celowości i zgodność z prawem gospodarowania wybranymi środkami publicznymi w 2012 roku oraz celowości podejmowanych decyzji i zgodności z prawem wykorzystania i rozporządzania mieniem państwowym w 2012 roku. Radny Maciej Tomaszczyk zaproponował, aby wszystkie komisje odbyły się razem przed kolejną sesją.