Uchwała Nr VII/48/2011

Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 14 kwietnia 2011 r.

 

 

            W sprawie uchwalenia Statutu Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku

 

 

                                Na podstawie art. 238  Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) Rada Powiatu w Kluczborku uchwala co następuje:

 

 

§ 1 Uchwala się Statut Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku stanowiący załącznik
do niniejszej uchwały.

 

§ 2 Tracą moc uchwały:

1)     Uchwała Nr XL/288/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 13 czerwca 2006r.
w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Urzędowi Pracy w Kluczborku,

2)     Uchwała Nr XLIX/282/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 pażdziernika 2010r.
w sprawie zmiany Statutu Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.

 

 § 3 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

Przewodniczący Rady Powiatu

w Kluczborku

Władysław Zawadzki


 

                                                                                 Załacznik do uchwały Nr VII/48/2011

                                                                          Rady Powiatu w Kluczborku     
                                                                        
z dnia 14 kwietnia 2011 r.

 

___________________________________________________________________

 Statut

Powiatowego Urzędu Pracy

w Kluczborku

 

§ 1.

 

1.      Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku  jest jednostką budżetową w świetle ustawy 
o finansach publicznych.

2.      Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku realizuje zadania w zakresie :

1)   promocji zatrudnienia;

2)   aktywizacji zawodowej bezrobotnych;

3)     zatrudniania osób niepełnosprawnych.

 

§ 2.

 

Ilekroć w Statucie jest mowa o :

1)     Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Kluczborskiego,

2)     Powiecie – należy przez to rozumieć Powiat Kluczborski,

3)     Dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
w Kluczborku,

4)     Zastępcy – należy przez to rozumieć Zastępcę Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
w Kluczborku,

5)     PUP – należy przez to rozumieć Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku,

6)     działach – należy przez to rozumieć działy Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku,

7)     CAZ – oznacza to Centrum Aktywizacji Zawodowej,

8)     Kierowniku Działu – należy przez to rozumieć kierowników działów w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kluczborku,

9)     Kierowniku CAZ - należy przez to rozumieć kierownika Centrum Aktywizacji Zawodowej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kluczborku,

10) Głównym Księgowym – należy przez to rozumieć Głównego Księgowego Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku,

11) samodzielnym stanowisku – należy przez to rozumieć samodzielne stanowiska pracy
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kluczborku,

12) komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć Dział, CAZ lub samodzielne stanowisko pracy  w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kluczborku

 

§ 3

 

1.  Siedzibą PUP jest miasto Kluczbork.

2.  PUP działa w granicach administracyjnych powiatu.

 

§ 4

 

  1. Dyrektor w stosunku do pracowników PUP jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.

 

  1. Dyrektor realizuje zadania przy pomocy Zastępcy Dyrektora, Głównego Księgowego oraz Kierowników Działów, Kierownika CAZ i samodzielnych stanowisk.

 

     3.  Zastępca Dyrektora wykonuje zadania i kompetencje w zakresie określonym przez

          Dyrektora w Regulaminie Organizacyjnym PUP.

 

     4.  Jeżeli Dyrektor nie może pełnić obowiązków służbowych zakres zastępstwa

          Zastępcy Dyrektora rozciąga się na wszystkie zadania i kompetencje Dyrektora.

 

§ 5

 

 W skład PUP wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Centrum Aktywizacji Zawodowej,

2) Dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń,

3) Dział Finansowo – Księgowy,

4) Dział Administracyjno – Organizacyjny,

5) Stanowisko ds. obsługi prawnej – radca prawny,

6) Stanowisko ds. bezpieczeństwa i higieny pracy.

 

§ 6

 

Do zakresu działania Centrum Aktywizacji Zawodowej należy w szczególności :

1)     udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych,

2)     udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym w uzyskaniu zatrudnienia,

3)     świadczenie bezrobotnym i poszukującym pracy usług  w zakresie:

-  pośrednictwa  pracy;

-  usług EURES,

-  poradnictwa zawodowego i informacji zawodowej,

-  pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy,

-  organizacji szkoleń,

4)     inicjowanie i realizowanie lokalnych projektów mających na celu złagodzenie skutków bezrobocia,

5)     przygotowywanie projektów planów finansowych z zakresu Funduszu Pracy,

6)     opracowywanie analiz, informacji, programów i prognoz lokalnego rynku Pracy,

7)     kontrola i analiza efektywności programów rynku Pracy,

8)     udostępnianie klientom PUP informacji w formie broszur, ulotek itp., realizacja zadań wynikających z : ustawy o zatrudnieniu socjalnym, ustawy o repatriacji, ustawy
o pomocy społecznej, ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej,

9)     inicjowanie, organizowanie i promowanie aktywnych form w zakresie pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego, aktywizacji zawodowej bezrobotnych.

 

§ 7

 

Do zakresu działania Działu Informacji, Ewidencji i Świadczeń należy w szczególności :

    1)    Rejestracja zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy;

    2)    Udzielanie klientom wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu działań PUP, 

          podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy;

    3)   Obsługa bezrobotnych z prawem do zasiłku;

    4)   Obsługa bezrobotnych bez prawa do zasiłku,

    5)   Obsługa poszukujących pracy,

    6)   Sprawdzanie pod względem rachunkowym i merytorycznym zgodności wydruków

          list próbnych, list głównych – zasiłków dla bezrobotnych i innych świadczeń;

    7)   Wydawanie decyzji administracyjnych i zaświadczeń,

    8)   Potwierdzanie ubezpieczenia w legitymacji ubezpieczeniowej.

 

                                                             § 8

 

Do zakresu działania Działu Finansowo – Księgowego należy w szczególności :

1)     przygotowywanie planów finansowych dotyczących budżetu i Funduszu Pracy;

2)     realizacja planu finansowego,

3)     przestrzeganie dyscypliny budżetowej i zasad rachunkowości,

4)     sporządzanie sprawozdań i analiz finansowych,

5)     sporządzanie i naliczanie wypłat pracownikom PUP

 

                                                            § 9

 

Do zakresu działania Działu Administracyjno – Organizacyjnego należy w szczególności :

1)     obsługa kancelaryjna PUP,

2)     prowadzenie spraw osobowych pracowników,

3)     prowadzenie archiwum PUP,

4)     administrowanie majątkiem PUP,

5)     rejestrowanie i nadzorowanie terminowości skarg i wniosków,

6)     obsługa i zabezpieczenie sprawności funkcjonowania sieci komputerowej,

7)     prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia PUP.

 

§ 10

 

Szczegółową organizację wewnętrzną i zakres działania działów, CAZ i samodzielnych stanowisk oraz zasady kierowania ich działalnością określa Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.