Protokół Nr XLV/2010
z sesji Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 26 sierpnia 2010r. XLV sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1200 Przewodniczący Rady Mariusz Pieńkowski. Przewodniczący Rady przywitał wszystkich radnych, pozostałych zebranych, zaproszonych gości, a następnie stwierdził, że obrady w dniu dzisiejszym i podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż na ogólną liczbę 19 radnych obecnych jest 18. Pan Wicestarosta podziękował wszystkim za okazaną pomoc dla powodzian z terenu Powiatu Kędzierzyńskiego, szczególnie dziękując strażakom z jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej z Powiatu Kluczborskiego. Kolejno Pan Starosta zgłosił wniosek o poszerzenie porządku obrad o dwa projekty uchwał -zmiany uchwały Nr XLIII/256/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 maja 2010 r. -zaopiniowania wniosku Starosty Kluczborskiego o dofinansowanie kosztów utworzenia Centrum Aktywizacji Zawodowej ze środków Funduszu Pracy. Przewodniczący Rady poddał przedmiotowy wniosek pod głosowanie. W obecności 18 radnych, za wnioskiem głosowało jednogłośnie 18 radnych. W związku z powyższym radni przyjęli następujący porządek obrad: 1.Sprawy porządkowo-organizacyjne: a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad, c/zatwierdzenie protokołu z XLIII i XLIV sesji. 2.Interpelacje i zapytania radnych. 3.Podjęcie uchwał w sprawach: a/zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku, b/trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i szczegółowości materiałów c/określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku, d/udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup samochodu specjalistycznego, e/udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Byczynie na zakup samochodu specjalistycznego, f/zmiany Uchwały Nr XLI/238/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 25 marca 2010 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2010 rok, g/wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego, h/przyjęcia „Kodeksu Etyki Radnych Powiatu Kluczborskiego”, i/uchwalenia powiatowego programu ochrony środowiska (radni otrzymali powyższy program na płycie CD), j/zmiany uchwały Nr XLIII/256/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 maja 2010 r. k/zaopiniowania wniosku Starosty Kluczborskiego o dofinansowanie kosztów utworzenia Centrum Aktywizacji Zawodowej ze środków Funduszu Pracy. 4.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych. 5.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres 6.Wolne wnioski i zapytania. 7.Zamknięcie obrad. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z XLIII, XLIV sesji Rady Powiatu. Do protokołów nie wniesiono uwag. Radni w drodze głosowania 17 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym się przyjęli powyższe protokoły. Do punktu 2 porządku obrad Nie zgłoszono żadnych zapytań i interpelacji. Do punktu 3a porządku obrad Radni zapoznali się z projektem uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku. Przedmiotowy projekt wprowadza zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, które powodują zmniejszenie planowanych dochodów o kwotę 701.552,-zł w tym: zmniejszenie dochodów bieżących w kwocie 701.552,-zł. Ponadto wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zmniejszenie planowanych wydatków o kwotę 701.552,-zł w tym: -zwiększenie wydatków bieżących jednostek budżetowych na kwotę 639.773,-zł, -zmniejszenie wydatków majątkowych jednostek budżetowych na kwotę 1.341.325,-zł. Przeniesieniu także ulegają środki finansowe w budżecie powiatu kluczborskiego na 2010 rok po stronie wydatków. Wprowadza się również zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na 2010 rok, w planie wydatków wieloletnich, w planie wydatków remontowych. Wprowadzone zostają w przedmiotowym projekcie zmiany w planie kwoty dotacji celowych w 2010 roku. Wprowadzone zostają do uchwały budżetowej rozdziały klasyfikacji budżetowej: w dziale 710-działalność usługowa, Rozdział 71078-usuwanie skutków klęsk żywiołowych, w dziale 754-Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, Rozdział 75478-usuwanie skutków klęsk żywiołowych. Do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono zapytań w związku z czym Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. Radni w obecności 18, jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XLV/260/2010 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2010 Nr XXXIX/228/2009 Rady Powiatu w Kluczborku. Do punktu 3b porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. Przedmiotowy projekt uchwały został przygotowany w związku ze zmianą ustawy o finansach publicznych, która wnosi wiele zmian dotyczących trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. Do projektu radni nie wnieśli uwag. Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie radnych. W obecności 18 radnych za przyjęciem głosowało 18, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr XLV/261/2010 w przedmiotowej sprawie. Do punktu 3c porządku obrad Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia zakresu Pan Starosta wyjaśnił, że przedmiotowy projekt uchwały został przygotowany w związku ze zmianą ustawy o finansach publicznych. Projekt powyższej uchwały ustala zakres i formę informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze, która obejmuje część tabelaryczną oraz informację opisową o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego zestawienie tabelaryczne dotyczące wykonania planów finansowych w tym: - wykonanie przychodów, - wykonanie kosztów, - stany należności i zobowiązań wraz z wykazem, w tym: wymagalnych. Do przedmiotowego projektu nie wniesiono uwag. Przewodniczący w związku z tym poddał go pod głosowanie. Radni w obecności 18, jednogłośnie 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr XLV/262/2010 w w/w sprawie. Do punktu 3d i 3e porządku obrad Następnymi przedstawionymi projektami uchwał były projekty: w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup samochodu specjalistycznego oraz w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Byczynie na zakup samochodu specjalistycznego. Powyższe projekty zostały przygotowane w związku Do przedmiotowych projektów nie wniesiono uwag. Radni w drodze głosowania jednogłośnie 18 głosami za podjęli uchwałę Nr XLV/263/2010 oraz uchwałę Nr XLV/264/2010 Do punktu 3f porządku obrad Radni kolejno analizowali projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XLI/238/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 25 marca 2010 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2010 rok. Przedmiotowy projekt uchwały wprowadza zmiany w podziale środków finansowych w obrębie art.
Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie radnych. W obecności 18 radnych, Nr XLV/265/2010 w sprawie zmiany Uchwały Nr XLI/238/2010 Rady Powiatu Do punktu 3g porządku obrad Następnym projektem jaki został przedstawiony przez Przewodniczącego Rady był projekt Do punktu 3h porządku obrad Kolejno radni zapoznali się z projektem uchwały w sprawie przyjęcia „Kodeksu Etyki Radnych Powiatu Kluczborskiego” Celem uchwały jest zidentyfikowanie i zebranie standardów postępowania, których radni powinni przestrzegać. Przedmiotowy Kodeks został już wprowadzony w wielu samorządach i popierany jest przez Związek Powiatów Polskich, który to na liście rankingowej za uchwalenie takowego Kodeksu przydziela 300 punktów. Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. W drodze głosowania radni Do punktu 3i porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił następny projekt uchwały w sprawie uchwalenia powiatowego programu ochrony środowiska. Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku - Prawo ochrony środowiska Rada Powiatu w Kluczborku uchwala Powiatowy Program Ochrony Środowiska celem realizacji polityki ekologicznej Państwa. Przedmiotowy Program sporządza Zarząd Powiatu w Kluczborku i zasięga opinii Zarządu Województwa Opolskiego głównie pod kątem zgodności z Planem i Programem Wojewódzkim. Ponadto Pan Naczelnik wyjaśnił, że zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008r o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa Radni 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęli uchwałę Do punktu 3j porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił następny projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Do punktu 3k porządku obrad Kolejno radni zapoznali się z projektem uchwały w sprawie zaopiniowania wniosku Starosty Kluczborskiego o dofinansowanie kosztów utworzenia Centrum Aktywizacji Zawodowej ze środków Funduszu Pracy. W dniu 1 lutego weszła 2009 roku weszła w życie zmiana do ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy nakładające na powiatowe urzędy pracy obowiązek wyodrębnienia centrów aktywizacji, które są wyspecjalizowanymi komórkami organizacyjnymi, realizującymi zadania z zakresu usług rynku pracy oraz instrumentów rynku pracy. Przewodniczący poddał powyższy projekt pod głosowanie. Radni 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęli uchwałę Do punktu 4 porządku obrad W związku z brakiem zapytań i interpelacji nie udzielano odpowiedzi. Do punktu 5 porządku obrad Kolejno przystąpiono do przyjęcia sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu za okres od 18 maja 2010 r. do 3 sierpnia 2010 r. Do sprawozdania nie wniesiono zapytań w związku Za w/w przyjęciem w/w sprawozdania głosowało 17 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Do punktu 6 porządku obrad Przewodniczący Rady poinformował zebranych, że w okresie pomiędzy sesjami do wiadomości wpłynęło kilka pism, o których chciałby poinformować zebranych. Pan Przewodniczący poinformował, że do niego jako Przewodniczącego wpłynęła skarga na pracę Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu oraz Starostę Kluczborskiego. Następnie Przewodniczący Rady przedstawił pismo (pismo z dnia 2 lipca 2010 r.) radnego Województwa Opolskiego – Andrzeja Misiaka, który zwraca się z apelem o podjęcie współpracy i wypracowanie porozumienia w sprawie budowy lądowiska dla śmigłowców zlokalizowanego przy szpitalu w Kluczborku. Zdaniem radnego lądowisko to zwiększy bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów szpitala, mieszkańców regionu oraz będzie kolejnym krokiem zmierzającym do utworzenia w kluczborskim szpitalu Szpitalnego Oddziału Ratunkowego oraz Oddziału Intensywnej Opieki Medycznej. Przewodniczący Rady kolejno odczytał pismo jakie otrzymał do wiadomości od Pana Grzegorza Jana Fraszka (pismo z dnia 16.05.2010 r.) pełnomocnika radnego Grzegorza Fraszka. Następnie Przewodniczący poinformował o skardze na Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku, która wpłynęła do Wojewody Opolskiego, a następnie została przesłana przez Wojewodę do rozpatrzenia według właściwości Radzie Powiatu (pismo Nr NK.V-MP-0554-47/2010 z dnia 28 maja 2010 r.). W związku z powyższym Przewodniczący Rady wystąpił z wnioskiem W obecności 17 radnych za udzieleniem upoważnienia głosowało 15 radnych, wstrzymało się 2, nie stwierdzono głosów przeciw. Następnie Przewodniczący odczytał pismo Rady Miejskiej w Wołczynie (pismo Nr BRM-0114-6/2010 z dnia 06.07.2010 r.) informujące o podjęciu przez tamtejszą Radę stanowiska Do punktu 7 porządku obrad W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział i zamknął o godzinie 13 30 XLV sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Na tym protokół zakończono. Protokołowała Katarzyna Hołdys
Ponadto Przewodniczący powitał goszczącego na dzisiejszej sesji Wicestarostę Powiatu Kędzierzyńskiego –Pana Marka Matczaka.
w następujących sprawach:
w sprawie utworzenia jednostki budżetowej Powiatu Kluczborskiego pod nazwą ,,Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości” oraz nadania jej statutu,
b/zatwierdzenie porządku obrad,
informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu,
w sprawie utworzenia jednostki budżetowej Powiatu Kluczborskiego pod nazwą ,,Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości” oraz nadania jej statutu,
od 18 maja 2010 r. do 3 sierpnia 2010 r.
i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku.
za I półrocze roku budżetowego, informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej obejmującej wykaz przedsięwzięć, informację z wykonania planów finansowych Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za I półrocze , która obejmuje:
z przeznaczeniem środków na dofinansowanie zakupu samochodu specjalistycznego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie oraz Byczynie, które są zrzeszone w Krajowym Systemie Ratownictwa. Starosta wykonując zadania z zakresu zarządzenia kryzysowego przekazał kwotę po 50.000 zł w formie dotacji celowej dla obu tych jednostek.
w przedmiotowych sprawach.
18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się Rada podjęła uchwałę
w Kluczborku z dnia 25 marca 2010 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2010 rok.
w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego. Przedmiotowy projekt dotyczy nieruchomości lokalowej o pow.
19 m2 położonej na parterze w budynku szpitalnym przy ulicy M.C. Skłodowskiej nr 23
w Kluczborku na działce nr 91/18 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego. Przedmiotowa nieruchomość jest wykorzystywana do prowadzenia działalności w zakresie badań diagnostycznych przez Pana Dr Tomasza Kurpianowicza na podstawie umowy zawartej z Powiatem Kluczborskim na okres 3 lata do dnia 19 września 2010 roku w celu prowadzenia pracowni mammograficznej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami,
w przypadku gdy umowa dzierżawy zawierana jest na okres 3 lat, zawarcie kolejnej umowy również na okres 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość wymaga zgody Rady Powiatu. Do projektu radni nie wnieśli uwag i podjęli w drodze głosowania jednogłośnie
18 głosami za uchwałę Nr XLV/266/2010 w w/w sprawie.
w obecności 18 radnych, 15 głosami za, przy 1 głosie przeciw i 2 głosach wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr XLV/267/2010 w sprawie przyjęcia „Kodeksu Etyki Radnych Powiatu Kluczborskiego”.
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko projekt dokumentu został poddany procedurze udziału społeczeństwa. Ponadto ze względu na wypełnienie przesłanek ustawowych oraz zgodność dokumentu z Programem Wojewódzkim przedmiotowy Program Ochrony Środowiska przedłożony został na dzisiejszą sesję celem uchwalenia. Do projektu nie wniesiono zapytań w związku z czym Przewodniczący poddał go pod głosowanie.
Nr XLV/268/2010 w przedmiotowej sprawie.
Nr XLIII/256/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 maja 2010 r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej Powiatu Kluczborskiego pod nazwą „Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości" oraz nadania jej statutu. Powiat Kluczborski złożył w ramach Regionalnego programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013
do Poddziałania 1.1.1 Wsparcie instytucji otoczenia biznesu wniosek o dofinansowanie projektu pod nazwą „Wsparcie rozwoju otoczenia biznesu wniosek o dofinansowanie projektu pod nazwą „Wsparcie rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim poprzez utworzenie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości”. Rada Powiatu uchwałą nr XLIII/256/2010
z dnia 27 maja 2010 r. powołała jednostkę budżetową Powiatu Kluczborskiego Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości, której głównym celem jest przeciwdziałanie skutkom bezrobocia poprzez wspieranie powstawania i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw.
W trakcie oceny merytorycznej I stopnia złożonego wniosku Instytucja Zarządzająca RPO WO 2007-2013 wskazała, iż Statut jednostki budżetowej Powiatu Kluczborskiego (Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości) należy uzupełnić między innymi o zapisy związane z koniecznością reinwestowania zysku powstałego w wyniku działalności KIP wyłącznie na potrzeby KIP. Wprowadzenie tych zapisów warunkuje dalsza ocenę wniosku. Do projektu nie wniesiono zapytań w związku z czym Przewodniczący poddał go pod głosowanie. Radni 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr XLV/269/2010 w przedmiotowej sprawie.
Nr XLV/270/2010 w przedmiotowej sprawie.
z czym Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie w/w sprawozdanie.
Skarga ta nie posiadała adresu osoby, która ją napisała. Skarga ta została skierowana przez Przewodniczącego do Komisji Rewizyjnej, która w związku z powyższym wystąpiła
z pismem do Radcy Prawnego o wyjaśnienie, czy przedmiotowa skarga powinna być rozpatrywana przez komisję. Radca Prawny w swojej opinii z dnia 23.06.2010 r. wyjaśnił, że skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska /nazwy/ oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. Ponadto Komisja zwróciła się z wnioskiem o ustalenie dokładnego adresu osoby skarżącej, co zostało wnikliwie sprawdzone w ewidencji mieszkańców miasta i gminy Kluczbork (pismo Nr SO-5118-38/10 z dnia 7.07.2010 r.) oraz bazie danych Komendy Powiatowej Policji (pismo Nr EDK 5734/W/32/10 z dnia 15 lipca 2010 r.). Z powyższych pism wynika, że osoba, która podpisała się z imienia i nazwiska oraz adresu Bogacica-Niemcy na skardze, tam nie zamieszkuje. W związku z powyższym Przewodniczący Rady stwierdził, że Komisja Rewizyjna zgodnie z opinią prawną nie będzie rozpatrywała w/w skargi. Kolejnym pismem z jakim zapoznali się radni było pismo Głównego Inspektora Transportu Drogowego w Opolu (pismo Nr BSI-070-3/10/621 z dnia 28 lipca 2010 r.), w którym to Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego informuje
o zamiarze wystąpienia do Ministra Infrastruktury z wnioskiem o nadanie odznaki ,,Zasłużony dla transportu Rzeczypospolitej Polskiej” dla Pana Piotra Pośpiecha - Starosty Kluczborskiego. Wzór wniosku wraz z uzasadnieniem został przesłany celem akceptacji.
o udzielenie upoważnienia Komisji Rewizyjnej do rozpatrzenia przedmiotowej skargi.
w sprawie poprawy stanu dróg na terenie gminy Wołczyn. Kolejno głos zabrał radny Mirosław Misiak, który poinformował, że dnia 9 września 2010 r. odbędzie się wspólne posiedzenie Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego, zainteresowanych radnych Rady Powiatu w Kluczborku oraz radnych Rady Miejskiej w Kluczborku w sprawie zmiany planu zagospodarowania przestrzennego terenów przyszpitalnych w Kluczborku dla potrzeb ochrony zdrowia, celem budowy lądowiska dla śmigłowców zlokalizowanego przy szpitalu
w Kluczborku. Lądowisko dla śmigłowców zwiększy bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów szpitala, mieszkańców regionu, a jednocześnie będzie kolejnym krokiem zmierzającym do utworzenia w kluczborskim szpitalu Szpitalnego Oddziału Ratunkowego oraz Oddziału Intensywnej Opieki Medycznej. Następnie głos zabrał radny Leszek Krzyżanowski, który poinformował, że w dniu 2 lipca 2010 r. na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej zgłosił wniosek, aby Komisja Rewizyjna zajęła się sprawą wpływu postanowienia Trybunału Konstytucyjnego do Starostwa Powiatowego. Radny Leszek Krzyżanowski zapytał również o odpowiedź na pismo skierowane do Pana Starosty (pismo z dnia 22 czerwca 2010r.). Pan Starosta odpowiedział, że odpowiedź na pismo została już udzielona przez Kancelarię Prawną (pismo z dnia 14 lipca 2010r., do wiadomości Pana Starosty), gdyż radny Leszek Krzyżanowski zwrócił się również do Kancelarii, oraz, że radny Leszek Krzyżanowski domaga się wydruku wiadomości, co nie jest poważne. Radny Leszek Krzyżanowski powiedział, że chce wyjaśnić sprawę dotyczącą dotarcia postanowienia TK do Starostwa Powiatowego i wystąpił
z wnioskiem, aby Rada Powiatu upoważniła Komisję Rewizyjną do zbadania trybu wpływu postanowienia Trybunału Konstytucyjnego do Starostwa. Przewodniczący Rady poddał wniosek radnego Leszka Krzyżanowskiego pod głosowanie. W obecności 17 radnych
za przyjęciem wniosku głosowało 2 radych, przeciw 10 radnych, 5 wstrzymało się od głosu. Kolejno radny Wojciech Smolnik wystąpił z wnioskiem, aby Pan Starosta sporządził informację dotyczącą. wpływu dokumentów z Trybunału Konstytucyjnego do Starostwa Powiatowego.