Uchwała Nr XLV/261/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 sierpnia 2010 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu Działając na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 157 , poz. 1240 z póź.zm.) oraz art 53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U z 2001 r. Nr 142 poz.1592 z późn.zm.) Rada Powiatu w Kluczborku , uchwala co następuje: § 1. Uchwała określa: 1) Obowiązki jednostek organizacyjnych Powiatu oraz powiatowych służb , inspekcji i straży w toku prac nad projektem budżetu Powiatu , zwanego dalej „budżetem” 2) Wymaganą szczegółowość projektu budżetu , która nie może być mniejsza niż określona w odrębnych przepisach; 3) Wymagane materiały informacyjne , które Zarząd Powiatu , zwany dalej „Zarządem” powinien przedstawić Radzie wraz z projektem budżetu 4) Terminy obowiązujące w toku prac nad projektem budżetu ( dotyczą roku poprzedzającego rok budżetowy). § 2. Opracowanie projektu budżetu oraz przygotowanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami należą do wyłącznej kompetencji Zarządu. § 3.1. W celu opracowania budżetu Zarząd w terminie do dnia 15 września przedstawia wytyczne niezbędne do opracowania materiałów planistycznych na następny rok budżetowy obejmujące w szczególności: 1) Planowane wskaźniki ekonomiczne 2) Metodologię tworzenia planów finansowych jednostek organizacyjnych 3) Sposób wyznaczania wielkości wydatków bieżących , w tym płacowych , oraz wydatków inwestycyjnych 4) Założenia do uchwał okołobudżetowych. 2. Zarząd informacje o przyjętych wytycznych niezbędnych do opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu przekazuje: 1) Naczelnikom Wydziałów Starostwa Powiatowego w Kluczborku 2) Kierownikom jednostek organizacyjnych powiatu oraz powiatowych służb , inspekcji i straży 3. Zakres i szczegółowość materiałów planistycznych dotyczących 1) jednostek budżetowych określają załączniki nr 1 i 2 do uchwały 2) wydatków majątkowych i remontowych określa załącznik nr 3 4. Wraz z powyższymi materiałami osoby odpowiedzialne za ich przygotowanie zobowiązane są przedstawić szczegółowe wyliczenia i uzasadnienie przyjętych kwot. § 4. Wycinkowe materiały planistyczne opracowane przekazywane są Skarbnikowi Powiatu zwanemu dalej „Skarbnikiem”, nie później niż do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy. § 5.1. W terminie do 15 października wnioski o ujęcie zadań w budżecie składane mogą być przez radnych Rady Powiatu , komisje stałe Rady, mieszkańców Powiatu, organizacje pozarządowe i inne podmioty. 2.Wnioski powinny zawierać nazwę zadania, jego krotką charakterystykę, uzasadnienie realizacji i w miarę możliwości wnioskodawcy jego szacunkowy koszt. § 6. Na podstawie otrzymanych materiałów planistycznych, wniosków, jak również skalkulowanych dochodów własnych budżetu, dotacji celowych i subwencji z budżetu państwa Skarbnik oraz wytypowany przez niego zespół pracowników sporządza projekt uchwały budżetowej w terminie do 5 listopada. § 7. Projekt uchwały budżetowej sporządzany jest w szczegółowości określonej odrębnymi przepisami. § 8.1.Do projektu uchwały budżetowej Skarbnik załącza objaśnienia. 2. Objaśnienia do projektu budżetu powinny zawierać: 1) w zakresie dochodów –omówienie poszczególnych źródeł dochodów 2) w zakresie wydatków – szczegółowe uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków wyodrębnieniem : a) wydatków jednostek budżetowych i wydatków na zadania budżetowe, b) dotacji udzielanych z budżetu z wymienieniem jednostek dotowanych c) wydatków na inwestycje 3) omówienie przychodów związanych z pokryciem deficytu (niedoboru) budżetu oraz rozchodów związanych ze spłatami zaciągniętych długoterminowych kredytów. 3. Projekt uchwały budżetowej może zawierać także inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu. § 9. Projekt budżetu opracowany w formie uchwały budżetowej przyjmuje w drodze podjęcia uchwały Zarząd , a następnie wraz z objaśnieniami przedstawia najpóźniej do dnia 15 listopada Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej – celem zaopiniowania. § 10.1. Zarząd w terminie 7 dni od przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Powiatu przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania projektów ich planów finansowych. 2. Jednostki , o których mowa w ust.1 , opracowują projekty planów w terminie 30 dni od dnia otrzymania informacji określonej w ust.1 , nie później jednak niż do dnia 22 grudnia. § 11.1. Przewodniczący Rady Powiatu przekazuje niezwłocznie projekt uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania stałym komisjom rady. 2. Komisje rady odbywają posiedzenia , na których formułują na piśmie opinie o projekcie uchwały budżetowej. 3. Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie budżetu zobowiązana jest wskazać źródło jego sfinansowania. 4. Opinie komisji przedstawiane są komisji właściwej do spraw budżetu, która formułuje ostateczną opinię i przedkłada ją Zarządowi Powiatu , nie później jednak niż 7 dni przed planowanym terminem sesji budżetowej. 5. W posiedzeniu komisji właściwej do spraw budżetu opiniującej projekt budżetu biorą udział przewodniczący pozostałych komisji lub ich zastępcy. § 12.1. Zarząd po zapoznaniu się z opinią komisji właściwej do spraw budżetu przedkłada Radzie Powiatu Kluczborskiego skorygowany projekt budżetu. 2. Nieuwzględnione w projekcie budżetu opinie i wnioski komisji wymagają uzasadnienia Zarządu. § 13.1. Porządek sesji Rady Powiatu , na której rozpatrywany jest projekt budżetu powinien zawierać następujące punkty: 1) omówienie projektu chwały budżetowej wraz z objaśnieniami 2) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej 3) przedstawienie opinii i wniosków komisji stałych 4) przedstawienie stanowiska Zarządu Powiatu w sprawie opinii i wniosków komisji i radnych 5) dyskusję nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie 6) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej 2. Bez zgody Zarządu Rada Powiatu nie może wprowadzić w projekcie uchwały budżetowej zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie deficytu budżetu , a także zwiększenie planowanych dochodów bez jednoczesnego ustanowienia źródeł tych dochodów. §.14. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Kluczborskiego. §.15.Traci moc Uchwała Nr XLI/301/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2006 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i materiałów informacyjnych towarzyszących budżetowi. §.16. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Załącznik nr 1 do Uchwały Nr XLV/261/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 sierpnia 2010 r. Nazwa jednostki L.p. Dz. Roz. § Wyszczególnienie (źródło dochodów) Bieżące /Majątkowe Przewidywane wykonanie w ……… r. Projekt planu na ………r. % 8/7 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Załącznik nr 2 do Uchwały Nr XLV/261/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 sierpnia 2010 r. Nazwa jednostki Zestawienie wydatków Lp Dz. Rozdz. § Przewidywane wykonanie w ………r. Projekt planu na …. r. % zmiany 7/6 1 2 3 4 5 6 7 8 Wydatki osobowe: Świadczenia na rzecz osób fizycznych: Dotacje: Zakupy towarów i usług: Pozostałe: Wydatki majątkowe:
W zakresie wydatków osobowych należy załączyć arkusze kalkulacyjne.
ze wskazaniem sposobów i podstaw ich kalkulacji
z wyszczególnieniem wynagrodzeń i pochodnych Zestawienie dochodów
Nazwa
I
II
III
IV
V
VI
VII
Ogółem wydatki (I+II+III+IV+V+VI)
Załącznik nr 3 do Uchwały Nr XLV/261/2010
Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 sierpnia 2010 r.
Nazwa jednostki
Zestawienie wydatków majątkowych i remontowych
L.p. |
Dz. |
|
§ |
Nazwa inwestycji |
Wartość kosztorysowa |
Termin |
Nakłady do wykonania w ……... r. |
Źródła finansowania w …… r. | ||||
Rozdz. |
rozpoczęcie |
zakończenie |
Środki własne Powiatu |
Dotacje bezzwrotne |
Kredyty, pożyczki |
Inne | ||||||
1. |
2. |
3. |
4.. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |
11. |
12. |
13. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|