Uchwała Nr XLIII/258/2010
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 27 maja 2010r.
w sprawie przyjęcia: sprawozdania p.o. Dyrektora SPZOZ ZOZ w Kluczborku z działalności jednostki za okres od 11 marca 2009r. do 31 grudnia 2009r. oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za okres od 11 marca 2009r. do 31 grudnia 2009r.
Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.), § 6 ust. 1, pkt 4 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 18 listopada 1999r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru nad samodzielnymi publicznymi zakładami opieki zdrowotnej i nad jednostkami transportu sanitarnego (Dz. U. z 1999r. Nr 94, poz. 1097), uchwały Nr XX/134/ 2000 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 31 sierpnia 2000r. w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu w Kluczborku do sprawowania nadzoru nad SPZOZ ZOZ w Kluczborku, Rada Powiatu uchwala co następuje:
§ 1. Przyjmuje się po analizie sprawozdanie p.o. Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z działalności jednostki za okres od 11 marca 2009r. do 31 grudnia 2009r. (załącznik nr 1).
§ 2. Przyjmuje się po analizie sprawozdanie finansowe Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za okres od 11.03.2009r. do 31.12.2009r. obejmujące:
1) Wprowadzenie do sprawozdania finansowego (załącznik nr 2).
2) Bilans sporządzony na dzień 31.12.2009r. wykazujący po stronie aktywów i pasywów sumę: 128 487,47 zł (załącznik nr 3).
3) Rachunek zysków i strat za okres od 11.03.2009r. do 31.12.2009r. wykazujący stratę netto w wysokości 297 539,75 zł (załącznik nr 4).
4) Zestawienie zmian w funduszu jednostki sporządzone na dzień 31 grudnia 2009r. (załącznik nr 5).
5) Informację dodatkową (załącznik nr 6).
§ 3. Z uwagi na brak źródła pokrycia straty netto pozostawia się kwotę 297 539,75 zł jako nierozliczony wynik finansowy do czasu wpływu środków na pokrycie straty.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Sprawozdanie
p.o. Dyrektora Samodzielnego Publicznego
Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork
z prowadzonej działalności
dla Zarządu Powiatu w Kluczborku
za okres od 11 marca 2009 r. do 31 grudnia 2009 r.
Stan prawny jednostki
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zespół Opieki Zdrowotnej
w Kluczborku zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu został postawiony w stan likwidacji.
Rada Powiatu w Kluczborku podjęła dnia 08 lipca 2005 r. Uchwałę
nr XXIX/214/2005 w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej. Otwarcie likwidacji przewidziano na dzień 01.09.2005 r., zaś zakończenie procesu likwidacyjnego przewidziano na 31 grudnia 2009 r. Natomiast Uchwała weszła w życie 07.09.2005 r. zgodnie z publikacją w Dzienniku Urzędowym Województwa..
Wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 10 marca 2009 roku Uchwała nr XXIX/214/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 08 lipca 2005 r.
w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej została unieważnione, tym samym proces likwidacyjny został zatrzymany i przywrócony został stan prawny jednostki sprzed dnia podjęcia uchwały o postawieniu w stan likwidacji.
Z uwagi na fakt długotrwałego pozostawania jednostki w toku czynności likwidacyjnych
po opublikowaniu powoływanego wyroku jednostka nie może prowadzić działalności medycznej z uwagi na fakt wykreślenia jej z Rejestru Zakładów Opieki Zdrowotnej prowadzonego przez Wojewodę Opolskiego, a jedynie prowadzi czynności administracyjne.
II. Stan zatrudnienia
W związku z powoływanym wyżej wyrokiem NSA z dnia 10 mara 2009 roku została dokonana zmiana na stanowisku kierownika jednostki. Na podstawie Uchwały Nr 97/295/2009 Zarządu Powiatu w Kluczbork z dnia 19 marca 2009, Zarząd Powiatu powierzył pełnie obowiązków dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Kluczborku dotychczasowemu likwidatorowi zakładu Panu Marcinowi Kisilicy.
Liczba osób zatrudnionych w SPZOZ ZOZ Kluczbork: 1 osoba
W przeliczeniu na pełny etat: 1 etatu
III. Czynności podejmowane w okresie obejmującym sprawozdanie
Prowadzono bieżące czynności administracyjne oraz dodatkowe czynności polegające między innymi na:
sporządzaniu dokumentacji dotyczącej stanu wierzytelności jednostki,
sporządzano dokumentację księgową niezbędną do sporządzenia okresowych sprawozdań oraz prowadzenia bieżących prac księgowych,
sporządzano okresowe deklaracje opłat i podatków zgodnie z wymogami nałożonymi odrębnymi przepisami,
przygotowywaniu okresowych sprawozdań dla potrzeb GUS,
pozyskiwaniu, uzgadnianiu i potwierdzaniu sald wierzycieli jednostki,
prowadzeniu bieżącej działalności administracyjnej
wykonywano korekty dokumentów pracowniczych wydanych w przeszłości,
realizowano umowę dzierżawy sprzętu,
prowadzono bieżącą archiwizację dokumentacji jednostki,
sporządzono dokumentację niezbędną do sporządzania sprawozdania rzeczowo-finansowego,
sporządzono inwentaryzację metodą spisu z natury składników wyposażenia
i pozostałych na stanie jednostki środków trwałych.
Sporządzono kwartalne sprawozdanie z struktury zobowiązań SP ZOZ Rb-Z o stanie zobowiązań i Rb-N o stanie należności.;
Sporządzono sprawozdanie z wykonania planu finansowo-rzeczowego;
Przygotowywano dokumentację do ZUS ( RCA ,DRA) ;
Przygotowano VAT 7 do Urzędu Skarbowego;
Utrzymywano stały kontakt z wierzycielami;
Prowadzenie stałej korespondencji z Zakładem Archiwalnym w Zawierciu , dotyczącej dokumentacji kadrowej i płacowej byłych pracowników SP ZOZ ZOZ;
Wykonano prace porządkowe na terenie Szpitala w Kluczborku w byłym budynku TR polegające na segregacji dokumentów przeznaczonych do archiwizacji i na makulaturę , oraz dokonano segregacji sprzętu do utylizacji i sprzedaży;
Wykonano prace porządkowe odpadów niebezpiecznych po byłym laboratorium na terenie ZOL-u w Wołczynie;
Przekazano nieużyteczny sprzęt i aparaturę medyczną do utylizacji lub złomowania zgodnie z posiadanymi orzeczeniami o stanie technicznym.
IV. Sprawy Sądowe i toczące się postępowania administracyjne
W okresie obejmującym sprawozdanie w toku czynności procesowych znajduje się następująca sprawa:
Sąd Apelacyjny we Wrocławiu uchylił zaskarżony wyrok i przekazał
do ponownego rozpoznania o odszkodowanie dla Pani Aniela M. działającej
w imieniu małoletniego Michała K (korespondencja pomiędzy stronami w aktach).
Kluczbork, kwiecień 2010 r.
WPROWADZENIE DO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
Zespół Opieki Zdrowotnej w Kluczborku
Za okres od dnia 11 marca 2009 r. do 31 grudnia 2009 r.
Nazwa i siedziba: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zespół Opieki Zdrowotnej 46-200 Kluczbork ul. Marii Curie Skłodowskiej 15
SP ZOZ ZOZ w Kluczborku został wpisany do Rejestru Stowarzyszeń i innych Organizacji Społecznych i Zawodowych , Fundacji, Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w dniu 15.01.2005 r. pod numerem KRS 0000055783.
W tym okresie SP ZOZ ZOZ nie prowadził żadnej działalności medycznej.
Sprawozdanie finansowe obejmuje okres od dnia 11 marca do 31 grudnia 2009 r.
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu został postawiony w stan likwidacji. Rada Powiatu w Kluczborku podjęła dnia 08 lipca 2005 r. Uchwałę nr XXIX/214/2005 w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej. Otwarcie likwidacji przewidziano na dzień 10.09.2005 r. , zaś zakończenie procesu likwidacyjnego przewidziano na 31 grudnia 2009 r.
Wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 10 marca 2009 r. Uchwała nr XXIX/214/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 08 lipca 2005 r. w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej została unieważniona , tym samym proces likwidacyjny został zatrzymany i przywrócony został stan prawny jednostki sprzed dnia podjęcia Uchwały o postawieniu w stan likwidacji.
SP ZOZ ZOZ od dnia 01 stycznia 2002 r. przyjął następujące zasady ( politykę) rachunkowości:
1/ rokiem obrotowym jest rok kalendarzowy , natomiast okresami sprawozdawczymi są miesiące,
2/ aktywa i pasywa wycenia się w sposób następujący:
a/ aktywa trwałe –wycena według ceny nabycia pomniejszonej o dokonane odpisy amortyzacyjne. Stosowana jest liniowa metoda naliczania amortyzacji.
Stawki odpisów amortyzacyjnych ustalane są wg zasad określonych w ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych.
b / rzeczowe składki majątku obrotowego- według cen zakupu, nie wyższych od ich cen sprzedaży netto na dzień bilansowy.
c/ należności – w kwocie wymagającej zapłaty pomniejszone o dokonane odpisy aktualizujące ich wartość,
d/ zobowiązania – w kwocie wymagającej zapłaty,
e/ fundusze własne oraz powstałe aktywa i pasywa- w wartości nominalnej.
f/ podatek naliczony VAT od zakupów jest odliczany od podatku należnego zwiększa on koszty rodzajowe , wartość środków trwałych , oraz środków trwałych w budowie.
Zakładowy plan kont odwołuje się do ustaleń zawartych w Zakładowy Plan Kont w Samodzielnych Publicznych Zakładach Opieki Zdrowotnej autorstwa Marii Stefko. Zasady podane w tym wydawnictwie stosuje się z uwzględnieniem specyfiki Jednostki.
W formie oddzielnych opracowań Jednostka posiada opis systemu informatycznego przetwarzania danych systemu rachunkowości zawierający elementy wymagane ustawą o rachunkowości.
Rachunek zysków i start sporządzono w wariancie porównawczym.
W związku z brakiem kontynuacji działania SP ZOZ nie ma obowiązku sporządzania:
rachunku przepływu środków pieniężnych
zmian w funduszach własnych
Kluczbork 31 grudnia 2009 r.
INFORMACJA DODATKOWA
Do sprawozdania finansowego
Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork
DZIAŁ I
- Charakterystyka metod wyceny
1.1 Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
sposób liczenia- liniowo w wysokości uznawanej za koszty uzyskania przychodu
występujące zmiany w liczeniu amortyzacji w porównaniu do roku poprzedniego- nie występują.
1.2 Zmiany metod wyceny środków obrotowych i ich wpływ na wynik finansowy- nie występują
2 Charakterystyka dokonanych zmian w stosunku do poprzedniego roku obrotowego zmian sposobu sporządzania sprawozdania finansowego i ich wpływ na sytuację majątkową i finansową jednostki oraz jej wynik finansowy i rentowność- nie wstępują.
3 Informacje o znaczących zdarzeniach jakie wystąpiły po dniu bilansowym nie uwzględnionych w bilansie oraz rachunku zysków i strat – nie występują.
4. Objaśnienia dotyczące innych źródeł zwiększeń i zmniejszeń kapitałów.
4.1 Kapitał założycielski –utworzony zgodnie z aktem założycielskim. Kapitał zakładowy- nie dotyczy.
5. Propozycje pokrycia straty bilansowej: w ciężar funduszu i do rozliczania w latach następnych
6 Informacja o stanie rezerw.
6.1 Jednostka w okresie od 11 marca 2009 r. . do 31.grudnia 2009 r. nie tworzyła rezerw na prawdopodobne straty , ani na odłożony podatek dochodowy.
7 Potracone dostawcom zabezpieczenie i gwarancyjne na roboty budowlane płatne powyżej jednego roku stanowią kwotę 3.500,00
8 Wykaz czynnych i biernych rozliczeń miedzy okresowych kosztów i przychodów przyszłych okresów na dzień 31.12.2009 r. wynoszą:- nie występują
9 Należności warunkowe- nie występują
DZIAŁ II
- Informacje o przychodach , kosztach i wynikach działalności zaniechanej w roku obrotowym lub przewidzianej do zaniechania w roku następnym – nie występuje
- Ustalenie i rozliczenie pozycji różniących podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych od wyniku finansowego brutto
Zakład jest zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych od dochodu przeznaczonego na jego cele statutowe. Opodatkowaniu podlegają jedynie wydatki nie stanowiące koszty uzyskania przychodu według dyspozycji ustawy i nie przeznaczone na statutowy cel.
DZIAŁ III
Struktura środków pieniężnych do sprawdzenia środków pieniężnych – nie dotyczy
DZIAŁ IV
6) Informacje o wspólnych przedsięwzięciach nie podlegających konsolidacji w sprawozdaniach finansowych – nie występują
7) Informacje o zatrudnieniu – jedynym zatrudnionym pracownikiem jest p.o. Dyrektor SP ZOZ ZOZ w likwidacji
8) Wynagrodzenia wypłacane członkom Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki z.o.o.- nie dotyczy
9) Pożyczki udzielone członkom Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki z.o.o.- nie dotyczy
10) Informacje o transakcjach z członkami Zarządu i organów nadzorczych Spółek z.o.o. – nie dotyczy.
11) Informacje o transakcjach ze spółkami powiązanymi kapitałowo a nie objętymi skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym – nie dotyczy
Informacja o spółkach zależnych i stowarzyszonych- nie występują
Kluczbork dnia 31 grudnia 2009 r
Uchwała Nr XLIII/258/2010
p.o. Dyrektora Samodzielnego Publicznego
Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork
z prowadzonej działalności
dla Zarządu Powiatu w Kluczborku
w Kluczborku zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu został postawiony w stan likwidacji.
Rada Powiatu w Kluczborku podjęła dnia 08 lipca 2005 r. Uchwałę
nr XXIX/214/2005 w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej. Otwarcie likwidacji przewidziano na dzień 01.09.2005 r., zaś zakończenie procesu likwidacyjnego przewidziano na 31 grudnia 2009 r. Natomiast Uchwała weszła w życie 07.09.2005 r. zgodnie z publikacją w Dzienniku Urzędowym Województwa..
w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej została unieważnione, tym samym proces likwidacyjny został zatrzymany i przywrócony został stan prawny jednostki sprzed dnia podjęcia uchwały o postawieniu w stan likwidacji.
Z uwagi na fakt długotrwałego pozostawania jednostki w toku czynności likwidacyjnych
po opublikowaniu powoływanego wyroku jednostka nie może prowadzić działalności medycznej z uwagi na fakt wykreślenia jej z Rejestru Zakładów Opieki Zdrowotnej prowadzonego przez Wojewodę Opolskiego, a jedynie prowadzi czynności administracyjne.
w Kluczborku dotychczasowemu likwidatorowi zakładu Panu Marcinowi Kisilicy.
i pozostałych na stanie jednostki środków trwałych.
do ponownego rozpoznania o odszkodowanie dla Pani Aniela M. działającej
w imieniu małoletniego Michała K (korespondencja pomiędzy stronami w aktach).
INFORMACJA DODATKOWA
Do sprawozdania finansowego
Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork
DZIAŁ I
- Charakterystyka metod wyceny
1.1 Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
sposób liczenia- liniowo w wysokości uznawanej za koszty uzyskania przychodu
występujące zmiany w liczeniu amortyzacji w porównaniu do roku poprzedniego- nie występują.
1.2 Zmiany metod wyceny środków obrotowych i ich wpływ na wynik finansowy- nie występują
2 Charakterystyka dokonanych zmian w stosunku do poprzedniego roku obrotowego zmian sposobu sporządzania sprawozdania finansowego i ich wpływ na sytuację majątkową i finansową jednostki oraz jej wynik finansowy i rentowność- nie wstępują.
3 Informacje o znaczących zdarzeniach jakie wystąpiły po dniu bilansowym nie uwzględnionych w bilansie oraz rachunku zysków i strat – nie występują.
4. Objaśnienia dotyczące innych źródeł zwiększeń i zmniejszeń kapitałów.
4.1 Kapitał założycielski –utworzony zgodnie z aktem założycielskim. Kapitał zakładowy- nie dotyczy.
5. Propozycje pokrycia straty bilansowej: w ciężar funduszu i do rozliczania w latach następnych
6 Informacja o stanie rezerw.
6.1 Jednostka w okresie od 11 marca 2009 r. . do 31.grudnia 2009 r. nie tworzyła rezerw na prawdopodobne straty , ani na odłożony podatek dochodowy.
7 Potracone dostawcom zabezpieczenie i gwarancyjne na roboty budowlane płatne powyżej jednego roku stanowią kwotę 3.500,00
8 Wykaz czynnych i biernych rozliczeń miedzy okresowych kosztów i przychodów przyszłych okresów na dzień 31.12.2009 r. wynoszą:- nie występują
9 Należności warunkowe- nie występują
DZIAŁ II
- Informacje o przychodach , kosztach i wynikach działalności zaniechanej w roku obrotowym lub przewidzianej do zaniechania w roku następnym – nie występuje
- Ustalenie i rozliczenie pozycji różniących podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych od wyniku finansowego brutto
Zakład jest zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych od dochodu przeznaczonego na jego cele statutowe. Opodatkowaniu podlegają jedynie wydatki nie stanowiące koszty uzyskania przychodu według dyspozycji ustawy i nie przeznaczone na statutowy cel.
DZIAŁ III
Struktura środków pieniężnych do sprawdzenia środków pieniężnych – nie dotyczy
DZIAŁ IV
6) Informacje o wspólnych przedsięwzięciach nie podlegających konsolidacji w sprawozdaniach finansowych – nie występują
7) Informacje o zatrudnieniu – jedynym zatrudnionym pracownikiem jest p.o. Dyrektor SP ZOZ ZOZ w likwidacji
8) Wynagrodzenia wypłacane członkom Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki z.o.o.- nie dotyczy
9) Pożyczki udzielone członkom Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki z.o.o.- nie dotyczy
10) Informacje o transakcjach z członkami Zarządu i organów nadzorczych Spółek z.o.o. – nie dotyczy.
11) Informacje o transakcjach ze spółkami powiązanymi kapitałowo a nie objętymi skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym – nie dotyczy
Informacja o spółkach zależnych i stowarzyszonych- nie występują
Kluczbork dnia 31 grudnia 2009 r