Protokół Nr XXV/2008
z sesji Rady Powiatu w Kluczborku
w dniu 29 sierpnia 2008 r.
XXV sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godzinie 1200 Przewodniczący Rady – Mariusz Pieńkowski. Przewodniczący Rady otwierając obrady przywitał wszystkich zebranych i zaproszonych gości, a następnie stwierdził, że dzisiejsze obrady oraz podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż na ogólną liczbę 19 radnych obecnych jest 13.
W dalszej części uczestniczyło już 14 radnych.
Przewodniczący Rady poprosił zebranych o minutę ciszy, aby uczcić śmierć byłego Przewodniczącego Rady w Kluczborku radnego - Macieja Mularczyka.
Następnie Przewodniczący Rady przedstawił zebranym proponowany porządek obrad dzisiejszej sesji. Do przedstawionego porządku Pana Starosta zgłosił wniosek o rozszerzenie porządku obrad o dwa dodatkowe projekty uchwał:
3i/w sprawie zatwierdzenia projektu pn. ,,Nauka, wiedza, sukces” w ramach Priorytetu IX,
Działania 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług
edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans
edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic
w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
3j/zaopiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie
likwidacji Samodzielnego Publicznego Zespołu Szpitali Pulmonologiczno-
Reumatologicznych w Kup.
Przewodniczący Rady poddał wniosek Starosty pod głosowanie. W wyniku głosowania za wnioskiem głosowało jednogłośnie 13 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Radni po przegłosowaniu wniosku przegłosowali jednogłośnie 13 głosami za, brakiem głosów przeciw i wstrzymujących się następujący porządek obrad:
1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:
a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,
c/zatwierdzenie protokołu z XXIV sesji.
2.Interpelacje i zapytania radnych.
. 3.Podjęcie uchwał w sprawach:
a)zmiany uchwały Nr XX/107/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie
uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok,
b)zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu
Kluczborskiego za 2007 rok,
c)wniesienia skargi kasacyjnej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego
w Opolu, sygn.akt:II SA/Op 77/08, z dnia 27 czerwca 2008 r.
d)zmiany uchwały Nr XXV/179/2004 z dnia 29 grudnia 2004 r. określającej zasady
gospodarowania nieruchomościami powiatowymi,
e)wyrażenia zgody na zawarcie umowy użyczenia nieruchomości stanowiących
własność Powiatu Kluczborskiego,
f)przyjęcia do realizacji projektu pod nazwą ,,Dobry Start” w ramach Priorytetu VII,
Działania 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.2
Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy
rodzinie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków z
Europejskiego Funduszu Społecznego,
g)zasad udzielania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów szkół, dla
których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborki,
h)przyjęcia Regulaminu przyznawania Nagrody Starosty Kluczborskiego-
,,Plaster Miodu” oraz przyjęcia wzoru statuetki stanowiącej wyżej wspomnianą
nagrodę wraz z opisem.
i)zatwierdzenia projektu pn. ,,Nauka, wiedza, sukces” w ramach Priorytetu IX, Działania
9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług
edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie
szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz
zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał
Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
j)zaopiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie
likwidacji Samodzielnego Publicznego Zespołu Szpitali Pulmonologiczno-
Reumatologicznych w Kup.
4.Przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego
za I półrocze 2008 r.
5.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.
6.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku.
7.Wolne wnioski i zapytania.
8.Zamknięcie obrad.
Kolejno radni przystąpili do zatwierdzenia protokołu z XXIV sesji Rady Powiatu.
Radni do protokołu nie wnieśli uwag zatwierdzając go jednogłośnie 13 głosami za, brakiem głosów przeciw i wstrzymujących się.
Do punktu 2 porządku obrad
Radna Irena Kielar poprosiła o informację na jakim etapie jest otwarcie w naszym szpitalu Oddziału Kardiologicznego.
Radna zapytała również :
-czy można nagłośnić w prasie lub internecie godziny pracy poradni przyszpitalnych, gdyż wiele
osób nie wie w jakich godzinach są one otwarte,
-czy byłaby możliwość uporządkowania terenu wokół sprzedanego budynku po byłym Oddziale
Wewnętrznym przez obecnego właściciela,
-czy w spotkaniach Dyrektorów szkół mogłaby także uczestniczyć Komisja Oświaty.
Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą o wystąpienie do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Opole w sprawie:
-przebudowy drogi krajowej Nr 45 na odcinku Kluczbork /rondo/-Ligota Górna Dk 11/42,
-odnowy drogi krajowej 11 na odcinku obwodnicy Kluczborka.
Do punktu
Przewodniczący Rady przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XX/107/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok. Pan Starosta wystąpił z wnioskiem, aby do przedmiotowego projektu wnieść autopoprawkę Zarządu Powiatu, którą przygotowano w związku z koniecznością wniesienia w budżecie powiatu zmian w planie dochodów i wydatków związanych z realizacją projektu ,,Nauka, wiedza, sukces”. Starosta ponadto wyjaśnił, że program ten będzie realizowany w latach 2008/2009 i całość środków wykorzystywana będzie systematycznie. Wcześniej nie było wiadome jaka pula środków przeznaczona na rok bieżący, a jaka będzie ujęta w budżecie na rok 2009 w związku z tym w projekcie uchwały została zapisana cała kwota. Po konsultacjach okazało się, że jest już znana kwota, która będzie do zadysponowania w roku bieżącym. W związku z powyższym zmianie ulegnie: -§ 2 – gdzie jest mowa o dochodach dotychczasową kwotę 830.406,-zł zastąpić kwotą 578.598,-zł , -§3 – dotyczący strony wydatkowej budżetu, gdzie w/w kwoty również uległyby zmianie. Ponadto Starosta wyjaśnił, że oznacza to, iż kwota 251.808,-zł zostanie ujęta w budżecie powiatu na rok 2009 jako kontynuacja tegoż programu. Zmianie ulegnie w związku z tym zał. nr 1. w dziale 801-oświata i wychowanie W zał.2, który mówi o dochodach wnioskuje się, aby w dziale 801-oświata i wychowanie /kwotę 494.275,-zł zastąpić kwotą 242.467,-zł/stosownie do tego w rozdziale 80120 –licea ogólnokształcące kwotę 378.170,-zł zastąpić kwotą 161.362,-zł/. Wydatki bieżące kwotę 373.970,-zł zastępuje się kwotą 122.162,-zł. Pan Starosta na zakończenie wyjaśnił, że jest to cały zakres zmian, o który wnioskuje. Do przedstawionych zmian nie wniesiono zapytań. Przewodniczący rady poddał wniosek Pana Starosty pod głosowanie radnych. Za wnioskiem głosowało 14 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Następnie Przewodniczący Rady poddał całość projektu wraz z autopoprawką Zarządu Powiatu pod głosowanie. W obecności 14 radnych za głosowało 14 radnych i również nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr XXV/140/2008 w sprawie zmiany uchwały Nr XX/107/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok. Do punktu 3 b porządku obrad Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2007 rok. Dane, które zostały zawarte w sprawozdaniu opierają się na zapisach z ksiąg rachunkowych jednostek podległych jednostce samorządu terytorialnego. Zatwierdzenie sprawozdania jest wynikiem ustawowym, co wynika z ustawy o rachunkowości. Do projektu nie wniesiono uwag i zapytań. Przewodniczący poddał go pod głosowanie radnych. W obecności 14 radnych, 14 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr XXV/141/2008 w przedmiotowej sprawie. Do punktu 3 c porządku obrad Następnym projektem uchwały jaki został poddany pod obrady dzisiejszej sesji był projekt w sprawie wniesienia skargi kasacyjnej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, sygn.akt: II SA/Op 77/08, z dnia 27 czerwca 2008 r. Starosta poinformował, że projekt niniejszej uchwały został przygotowany w związku z tym, że WSA w Opolu po rozpoznaniu sprawy ze skargi Henryka Fraszka na uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku Nr XXIX/214/2005 z dnia 28 lipca 2005 r. w przedmiocie zakładu opieki zdrowotnej-stwierdził nieważność zaskarżonej uchwały i określił, że nie podlega ona wykonaniu w całości. W związku z powyższym Radzie Powiatu przysługuje wniesienie skargi kasacyjnej od wyroku WSA w Opolu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. /Prawo o postępowaniu przez sądami administracyjnymi/. Pan Starosta wyjaśnił zebranym, że w przygotowanym projekcie zostanie wykreślony w § 1 końcowy zapis ,,stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały” , gdyż skarga kasacyjna nie może stanowić załącznika do uchwały. Do projektu uchwały nie wniesiono zapytań. W związku z powyższym Przewodniczący poddał projekt pod głosowanie. Radni w obecności 14 osób opowiedzieli się 11 głosami za, 3 głosami wstrzymującymi się, brakiem głosów przeciw i podjęli uchwałę Nr XXV/142/2008 w przedmiotowej sprawie. Do punktu 3 d porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił zebranym kolejny projekt uchwały jakim był projekt w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/179/2004 z dnia 29 grudnia 2004 roku określającej zasady gospodarowania nieruchomościami powiatowymi. Pan Starosta wyjaśnił, że projekt ten został przygotowany w związku z tym, że zaistniała potrzeba przyjęcia stosownych zasad w zakresie dzierżawy nieruchomości powiatowych, zgodnie z treścią art.12.pkt.8 lit.a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym. Pan Starosta wyjaśnił, że w ustępie 6 jest to formalna zmiana. Ponadto poinformował, że Powiat posiada uchwałę z dnia 13 kwietnia 2006 r. w sprawie określania szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Powiatu Kluczborskiego oraz jego jednostek organizacyjnych, czyli jest akt prawny regulujący zasady udzielania ulg w spłatach. Zdaniem Starosty ustęp 6 powinien w związku z tym posiadać treść odsyłającą do wspomnianej uchwały Rady Powiatu o następującym brzmieniu: ,,Zaległości czynszowe z tytułu najmu lub dzierżawy mogą być umarzane, odraczane i rozkładane na raty w szczególnych przypadkach losowych. Zasady określone są w uchwale Nr XXXVII/259/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 13 kwietnia 2006 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Powiatu Kluczborskiego oraz jej jednostek organizacyjnych. Przewodniczący poddał wniosek Pana Starosty pod głosowanie. Za wnioskiem głosowało jednogłośnie 14 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Radni przystąpili do głosowania całej uchwały wraz z autopoprawką Zarządu zgłoszoną przez Pana Starostę. W obecności 14 radnych, za przyjęciem projektu głosowało jednogłośnie 14 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Radni podjęli kolejna uchwałę Nr XXV/143/2008 w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/179/2004 z dnia 29 grudnia 2004 r. określającej zasady gospodarowania nieruchomościami powiatowymi. Do punktu 3 e porządku obrad Kolejnym przedstawionym projektem był projekt w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy użyczenia nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego. Projekt ten został przygotowany w związku z tym, że dotychczas obowiązująca umowa użyczenia pomiędzy Powiatem Kluczborskim reprezentowanym przez Zarząd Powiatu, a Gminą Byczyna została zawarta na okres 3 lat i zawarcie kolejnej wymaga zgody Rady Powiatu. Do projektu nie wniesiono zapytań. Przewodniczący Rady poddał projekt przedmiotowej uchwały pod głosowanie. Radni w drodze głosowania 14 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęli następną uchwałę Nr XXV/144/2008 w w/w sprawie. Do punktu Przewodniczący rady przedstawił kolejny przygotowany projekt uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod nazwą ,,Dobry Start” w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków z Europejskiego Funduszu Społecznego. Zadania jakie zostały określone w projektach adresowane będą do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, na rzecz przywrócenia ich do zatrudnienia lub uzyskania zdolności do zatrudnienia oraz jednoczesnej integracji ze społeczeństwem. Wkładem własnym w projekcie systemowym ,,Dobry start” są środki Powiatu zabezpieczone w planie finansowym PSPR m.in. na wypłatę pomocy finansowej z tytułu kontynuacji nauki dla usamodzielniających się wychowanków z rodzin zastępczych oraz placówek, do których projekt jest adresowany. Do projektu nie zgłoszono żadnych zapytań. Projekt został poddany pod głosowanie radnych. W obecności 14 radnych, za jego przyjęciem głosowało jednogłośnie 14 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Radni w drodze głosowania podjęli uchwałę Nr XXV/145/2008 w przedmiotowej sprawie. Do punktu Następnie zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zasad udzielania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski. Niniejszy projekt uchwały wprowadza zmiany do uchwały już wcześniej podjętej przez Radę Powiatu Nr XIX/102/2007 z dnia 29 listopada 2007 r. w przedmiotowej sprawie. Zmiany dotyczą przede wszystkim wypłaty stypendium w miesięcznych ratach dla każdego stypendysty, przez okres 10 miesięcy, a nie jak poprzednia uchwała dla absolwentów w kwocie jednorazowej na koniec roku szkolnego. W wyniku takiej zmiany można wypłacić stypendium bez potrzeby opodatkowania. Uszczegółowione zostały również kryteria przyznawania stypendium w przypadku kandydatów równorzędnych, a także warunek nie typowania ucznia ubiegającego się o stypendium Prezesa Rady Ministrów lub Ministra Edukacji Narodowej. Wprowadzony został również zapis o możliwości przyznania stypendium więcej niż jednemu uczniowi z danego typu szkoły, gdy wniosek nie spełnia kryterium lub, gdy nie został złożony żaden wniosek dla ucznia z danego typu szkoły. Zmianie ulega także załącznik do uchwały jakim jest wniosek o przyznanie Stypendium Starosty Kluczborskiego. Zmiany powyższe pozwolą na większą czytelność. Radni nie wnieśli do projektu uchwały zapytań. Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Radni 14 głosami za przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr XXV/146/2008 w sprawie zasad udzielania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski. Do punktu 3h porządku obrad Kolejnym przedstawionym radnym projektem uchwały był projekt w sprawie przyjęcia Regulaminu przyznawania Nagrody Starosty Kluczborskiego- ,,Plaster Miodu” oraz przyjęcia wzoru statuetki stanowiącej wyżej wspomnianą nagrodę wraz z opisem. Pan Starosta zabierając głos poinformował, że ustanowienie niniejszej nagrody stwarza możliwość dodatkowej formy promocji naszego powiatu oraz docenienie i nagrodzenie osób, które poprzez swoją działalność w znaczący sposób przyczyniają się do promocji i rozwoju naszego powiatu w kategoriach: biznesu, turystyki, kultury, sportu, nauki, promocji powiatu oraz za całokształt działalności na rzecz rozwoju i promocji powiatu kluczborskiego. Natomiast jeśli chodzi o koncepcję statuetki ,,Plaster Miodu” jej autor posłużył się motywem ludzkiej dłoni. Artysta uważa, że kropla miodu, kapie ze wskazującego palca na plaster , który tworzy jej wewnętrzną część. Za użyciem elementu dłoni przemawia również jej plastyczna forma. Statuetka ta ukazuje także, co jest najbardziej typowe dla powiatu kluczborskiego. Statuetka zawiera również oprócz napisów herb powiatu oraz motyw architektoniczny charakterystyczny dla danej gminy. Do projektu nie wniesiono uwag jednogłośnie go zatwierdzając. Pan starosta poinformował zebranych, że we wstępnej wersji Zarząd Powiatu wybrał inny pomysł tejże statuetki, który przedstawiał kontur powiatu w formie plastra miodu, ale niestety nie został on przyjęty przez artystę plastyka, który był autorem wyżej wspomnianego projektu. Do niniejszego projektu uchwały nie wniesiono zapytań. W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. W obecności 14 radnych za przedmiotowym projektem głosowało jednogłośnie 14 radnych nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Podjęto uchwałę Nr XXV/147/2008 w w/w sprawie. Do punktu 3 i porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia projektu pn.,, Nauka, wiedza, sukces” w ramach Priorytetu IX, Działania 9.1 wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o zatrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt ten obejmuje swoim zakresem organizację zajęć pozalekcyjnych, projekt obejmuje okres od września 2008 r. do lipca 2009 r., a jego wartość wynosi 353 822,00,-zł. Projektodawca czyli Starostwo Powiatowe w Kluczborku nie wnosi wkładu własnego. Radna Irena Kielar zapytała w jakiej formie, ile godzin na poszczególny przedmiot będzie przeznaczone oraz jacy uczniowie będą mogli korzystać z tej formy zajęć. Radna zapytała także czy nauczyciele będą otrzymywać za to dodatkowe wynagrodzenie. Na zapytanie radnej odpowiedzi udzieliła Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu, która poinformowała, że w/w Projekt obejmuje środki na wynagrodzenia nauczycieli, na zakup sprzętu. Projekt ten ma na celu wyrównywanie szans uczniów zdolnych mieszkających w małych miejscowościach. Wypowiedź Pani Naczelnik uzupełnił Pan Starosta, który poinformował, że szczegółowo został on opisany w sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2008 roku. W sprawie w/w Projektu zostało zorganizowane spotkanie z dyrektorami szkół i osobami odpowiedzialnymi, na którym przedstawione zostały wszystkie szczegóły dotyczące projektu. Innych zapytań nie zgłoszono. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał projekt przedmiotowej uchwały pod głosowanie radnych. Za jej przyjęciem głosowało jednogłośnie 14 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Rada Powiatu podjęła kolejną uchwałę Nr XXV/148/2008 w przedmiotowej sprawie. Do punktu 3 j porządku obrad Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił ostatni już w dzisiejszym porządku sesji projekt uchwały w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zespołu Szpitali Pulmonologiczno-Reumatologicznych w Kup, który został przygotowany w związku z tym, że Zarząd Województwa Opolskiego zwrócił się do Rady Powiatu w Kluczborku z prośbą o zaopiniowanie projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w w/w sprawie. Wcześniej swoją opinię wyraziła Rada Społeczna działająca przy SP Zespole Szpitali Pulmonologiczno-Reumatologicznych z siedzibą w Kup opiniując projekt pozytywnie. Do projektu nie wniesiono zapytań w związku z czym Przewodniczący poddał go pod głosowanie. W obecności 14 radnych, za jego przyjęciem głosowało 11 radnych, wstrzymało się 3, nie stwierdzono głosów przeciw. Podjęto uchwałę Nr XXV/149/2008 w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zespołu Szpitali Pulmonologiczno-Reumatologicznych w Kup. Do punktu 4 porządku obrad Następnie Przewodniczący Rady przystąpił do przedstawienia zebranym sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2008 r. Niniejsze sprawozdanie zostało szczegółowo omówione na poszczególnych posiedzeniach komisji. Sprawozdanie zawiera : -wykonanie planu dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2008 roku, -wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2008 roku, -wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat za I półrocze 2008 roku, -wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze -zestawienie wydatków majątkowych budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2008 roku, -zestawienie wydatków remontowych budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2008 roku, -zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków funduszy celowych, -zestawienie planu przychodów i wydatków gospodarstwa pomocniczego, -zestawienie dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych jednostek organizacyjnych powiatu, -informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego, -informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym, -informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach. Do sprawozdania nie wniesiono żadnych zapytań. Przewodniczący Rady poddał niniejsze sprawozdanie pod głosowanie radnych. W obecności 14 radnych za przyjęciem sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2008 r. głosowało jednogłośnie 14 radnych, nie stwierdzono głosów wstrzymujących się i przeciw. Do punktu 5 porządku obrad Starosta odpowiadając na zapytanie radnej Ireny Kielar dotyczące uruchomienia w naszym szpitalu Oddziału Kardiologicznego wyjaśnił, że jak na razie nie został podpisany kontrakt na Oddział Kardiologiczny w Kluczborku w związku z tym Oddział na okres przejściowy działając przy wykorzystaniu jednej z sal na bloku operacyjnym w naszym szpitalu /10 łóżek/ rozpoczyna swoją działalność w miesiącu wrześniu. Pan Starosta poinformował, że między czasie odbyło się szereg spotkań z przedstawicielami kardiologów oraz ich architektem, który sporządza dokumentację niezbędną do adaptacji II piętra chirurgii. W międzyczasie udało się również znaleźć sposób na wyremontowanie budynku po byłym krwiodawstwie na terenie szpitala, w którym będzie mieścić się Poradnia Kardiologiczna. Oddział planuje się uruchomić już w nowym miejscu około za 5-6 miesięcy. Jak wcześniej poinformował Pan Starosta Oddział będzie działał w okrojonym zakresie na 10 łóżkach. W przyszłości planuje się, aby Oddział ten posiadał 20 łóżek. Oddział został zarejestrowany w Centrum Zdrowia Publicznego, trwają rozmowy związane z kontraktem. Ponadto musimy zawrzeć porozumienia z ościennymi powiatami /Wieluń, Kępno, Wieruszów/ dotyczące tego, że pacjenci kardiologiczni z tych powiatów będą kierowani do naszego szpitala. Na kolejne zapytanie radnej również udzielił odpowiedzi Pan Starosta, który wyjaśnił, że informacja o czasie pracy Przychodni Lekarskich na terenie szpitala zostanie zamieszczona w gazetach oraz na stronie internetowej powiatu. Pan Starosta odpowiedział radnej Irenie Kielar na zapytanie, które związane jest z uporządkowaniem terenu wokół sprzedanego budynku byłego Oddziału Wewnętrznego. Pan Starosta poinformował, że rzeczywiście jest to teren bardzo zaniedbany. W niniejszej sprawie interweniował także Pan Andrzej Nowak-Wiceburmistrz Miasta Kluczborka prosząc, aby zwrócić uwagę nowemu właścicielowi. Jak stwierdził Pan Starosta takie działania zostały już podjęte. Obecny właściciel obiecał, że zajmie się tą sprawą i uporządkuje teren. Ponadto Pan Starosta stwierdził, że jeśli chodzi o uczestniczenie Komisji Oświaty w naradach dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych to na pewno jest to możliwe, gdyż takie spotkania w przeszłości miały miejsce. Natomiast jeśli chodzi o zapytania Mariusza Pieńkowskiego Pan Starosta wyjaśnił, że zapytania zostaną skierowane do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, gdyż jest to bardzo ważny problem. Pan Starosta ponadto stwierdził, że w sprawie odnowy drogi krajowej 11 na odcinku obwodnicy Kluczborka oraz przebudowy drogi Nr 45 na odcinku Kluczbork /rondo/-Ligota Górna DK 11/42 przeprowadzonych zostało już szereg rozmów z Kierownikiem Zarządu Dróg Krajowych w Kluczborku. Do punktu 6 porządku obrad Radni zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 2.06.2008 do 11.08.2008 r. Do niniejszego sprawozdania nie wniesiono żadnych zapytań. Za przyjęciem sprawozdania głosowało 12 radnych, wstrzymało się 2, nie stwierdzono głosów przeciw. Do punktu 7 porządku obrad Radny Władysław Zawadzki stwierdził, że jeśli chodzi o drogi Powiatowe to dużo zostało już zrobione, ale niestety dróg dwupasmowych nie da się w szybkim tempie wykonać. Kolejno głos zabrał Pan Starosta, który poinformował zebranych o tym w jakim kierunku zmierzają sprawy, co do których zostały podjęte uchwały na ostatniej sesji. Przyjęto wtedy stanowiska bardzo istotne dla naszego szpitala. Poparte one zostały przez Posłów oraz samorządy gminne. Efektem tych działań jest rozpoczęcie działalności przez Kardiologów, odbył się konkurs na kontrakt dla stacji dializ i została już podpisana umowa. Kolejnym elementem jest Szpitalny Oddział Ratunkowy, o który ciągle występujemy jako powiat. Jest zgoda z NFZ-u na zlokalizowanie w kluczborskim szpitalu tomografu komputerowego i wszystkie działania zmierzają do tego, by zaczęła taka pracownia funkcjonować. Podpisany został również aneks do kontraktu na chirurgię o procedury urazowo-ortopedyczne. Pan Starosta podziękował wszystkim radnym na zakończenie za ich postawę jaką zajęli na ostatniej sesji tematycznej związanej ze służbą zdrowia. Na zakończenie Pan Starosta zaprosił wszystkich radnych do udziału w Wojewódzkich Dożynkach jakie odbędą się w Byczynie w dniach 13-14.09.2008 r. oraz w obchodach rocznicy wybuchu II wojny światowej. Radna Irena Kielar zapytała czy jest jakakolwiek szansa dofinansowania z PFRON-u remontu obiektu przy ul. Sienkiewicza. Pan Starosta poinformował, że po Konferencji jaka się odbyła w dniu 28.08.2008 r. pn. ,,Razem ku wspólnej Europie” –Prawa osób niepełnosprawnych zaproszeni goście odbyli wizyty m.in. do Publicznego Przedszkola Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi, DPS-ów, Środowiskowego Domu Samopomocy w Kluczborku, Powiatowego Urzędu Pracy. Goście również mieli okazję zobaczyć w/w obiekt, który został także zaprezentowany przez Pana Starostę na Konferencji. Pan Starosta stwierdził, że być może będzie szansa otrzymania takich środków z Programu ,,Roboty budowlane w obiektach służących rehabilitacji”, który finansowany jest ze środków PFRON-u będących w dyspozycji ROPS. Innych spraw nie poruszano. Do punktu 8 porządku obrad W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim za udział w dzisiejszej sesji zamykając ją o godzinie 1300. Na tym protokół zakończono. Przewodniczący Rady Mariusz Pieńkowski
/kwota 411.695,-zł zostanie zastąpiona kwotą 159.887,-zł, w rozdziale -80120 –licea ogólnokształcące /kwotę 378.170,-zł zastąpić kwotą 126.362,-zł/
W związku z powyższym proponuje się przyjęcie przedmiotowej zmiany uchwały, poprzez określenie w niej zasad dzierżawy nieruchomości powiatowych. Ponadto Pan Starosta zgłosił wniosek, a zarazem autopoprawkę Zarządu Powiatu, aby zmienić brzmienie § 1 pkt.5, ustęp 6.
2008 roku,
W związku z brakiem zapytań Przewodniczący Rady poddał je pod głosowanie radnych.