Uchwała Nr   61/  188 / 2008

Zarządu  Powiatu  w Kluczborku

  z dnia  30  maja 2008r.

 

 

w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy    w Kluczborku

 

 

            Na podstawie art.  36 ust. 1  ustawy z dnia   5 czerwca  1998r.                    o samorządzie powiatowym  ( Dz. U.  z 2001r. , Nr 142, poz.  1592  z późniejszymi zmianami )  Zarząd Powiatu uchwala,  co następuje :

                                              

 

                                                                      

§ 1. Uchwala się Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku  stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

 

                                                                      

§ 2. Traci moc  Uchwała  Nr 137/414/2006  Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia      21 lutego 2006r.  w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.

                                                                      

 

                                                                      

§ 3.  Uchwała   wchodzi w życie  z dniem podjęcia.

 

                                                                                 

                                                                 

                                                        Zarząd Powiatu :

 

  1. Przewodniczący                 ………………….

 

 

  1. Członek                              ………….………

 

 

  1. Członek                             …………………..

 

 

 

  1. Członek                              ………………….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik   do Uchwały  Nr 61 / 188 /2008

                        Zarządu  Powiatu w Kluczborku

                                                                                                              z  dnia   30 maja  2008r.

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

 

POWIATOWEGO URZĘDU  PRACY

W KLUCZBORKU

 

 

ROZDZIAŁ I

 

Przepisy ogólne

 

 

§ 1.  1. Regulamin organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy określa zasady wewnętrznej organizacji oraz strukturę i zakres działania komórek organizacyjnych wchodzących w jego skład.

2. Podział etatów w  Powiatowym Urzędzie Pracy w Kluczborku  stanowi załącznik Nr 1 do  regulaminu.

3. Schemat organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.

 

§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

 

1)      Powiecie- należy przez to rozumieć Powiat Kluczbork;

2)      Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Kluczborskiego – Przewodniczącego Zarządu;

3)      Zarządzie - należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu w Kluczborku;

4)      Radzie - należy przez to rozumieć Radę Powiatu w Kluczborku;

5)      PRZ – należy przez to rozumieć Powiatową Radę Zatrudnienia;

6)      PUP – należy przez to rozumieć Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku;

7)      Dyrektor – należy przez to rozumieć Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku;

8)      Zastępcy – należy przez to rozumieć Zastępcę Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku;

9)      Komórce organizacyjnej - należy przez to rozumieć Dział, Referat lub samodzielne stanowisko pracy w PUP;

10)   Klubie Pracy - należy przez to rozumieć Klub Pracy działający przy PUP Kluczbork;

11)   SEB, PULS - należy przez to rozumieć informatyczny system obsługi bezrobotnych;

12)   PFRON - należy przez to rozumieć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;

13)   ZUS – należy przez to rozumieć Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

14)   EFS – Europejski Fundusz  Społeczny.

 

 

 

§ 3.  1. Siedzibą PUP jest Kluczbork, ul. Sienkiewicza 22 b ;

2. Obszarem działania PUP jest teren Powiatu Kluczborskiego;

3. PUP realizuje zadania wynikające z zakresu: ustawy o  promocji zatrudnienia i instytucjach   rynku pracy oraz inne zadania przewidziane w odrębnych przepisach.

 

§ 4. 1.  PUP jest jednostką organizacyjną wchodzącą w skład powiatowej administracji zespolonej   działającej w  formie samodzielnej jednostki budżetowej;

2.  PUP jest jednostka finansowaną przez budżet państwa i budżet powiatu;

3.  Środki finansowe gromadzone są na rachunku podstawowym i pomocniczym;

4.  Fundusz Pracy posiada odrębny rachunek bankowy;

5.  PFRON posiada odrębny rachunek bankowy ;

6.  EFS  posiada odrębny rachunek bankowy;

7.  Podstawą gospodarki finansowej PUP jest roczny plan finansowy;

8.  Zasady gospodarki finansowej PUP uregulowane są w przepisach Ustawy z dnia 30 czerwca 2005r.o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 z 2005r., poz. 2104  z późn. zm.);

9.  Prawa i obowiązki pracowników PUP regulują przepisy Ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 142, poz. 1593 z 2001 r. z późn. zm.);

 

 

§ 5.   1. Powiatowy Urząd Pracy działa na podstawie :

 

1)   Ustawy z dnia 5 czerwca  1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 142, poz.1592

z 2001 r. z późn. zm.);

2) Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy  tekst jednolity Dz. U. Nr 69 z 2008r.  , poz. 415  z późn. zm.);

3)  niniejszego regulaminu organizacyjnego.

 

2. Do zakresu działania Powiatowego Urzędu Pracy należy wykonywanie zadań wynikających :

 

1)      z Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity Dz. U. Nr 69 z 2008r. , poz. 415  z późn. zm.);

2)       z Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych  (Dz. U. Nr 14 z 2008 r., poz.92  z późn. zm.);

3)      z Ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. . o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 z  2005r. , poz. 2104  z późn. zm.);

4)      z Ustawy z dnia 28 grudnia 2001r.  o rachunkowości (Dz. U. Nr 153  z 2001r., poz. 1752  z późn. zm.);

5)      z Ustawy z dnia 14 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ( Dz. U.  Nr 14  z 2005r. , poz.  114  z późn. zm.);

6)      z Ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U.     Nr 11  z 2007 r., poz.74 , z późn. zm.);

7)      z Ustawy z dnia 23 stycznia 2003 r. o powszechnym ubezpieczeniu  w Narodowym Funduszu  Zdrowia  (Dz. U. Nr 45 r., poz. 391, z późn.zm);

8)      z Ustawy z dnia  29 sierpnia  1997 Ordynacja Podatkowa  (tekst jednolity Dz. U. Nr  8 z 2005 r., poz. 60, z późn. zm.);

9)      z ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (tekst jednolity Dz. U. Nr 31 z 2005., poz. 267, z późn.zm.);

10)  z Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.  r. Prawo Zamówień Publicznych  (Dz. U. Nr 223 z 2007r. , poz. 1655, z późn. zm.);

11)  z Ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tekst jednolity Dz. U. Nr  110 z 2002 r., poz. 968, z późn. zm.);

12)  z Ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. Nr   39 z  2004 r., poz. 353, z późn. zm.);

13)  z Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. Nr 98 z 2000 r., poz. 1071, z późn. zm.);

14)  z Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. Nr 21 z 1998 r., poz. 94, z późn. zm.);

15)  z Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 z 1964 r., poz. 93, z późn. zm.);

16)  z Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach z opieki zdrowotnej finansowanych ze środków  publicznych (Dz.U.  z 2004r., Nr 210 poz. 2135  z późn. zm.);

17)  innych obowiązujących aktów prawnych;

 

3. Zasady gospodarki finansowej PUP oraz zasady wynagradzania pracowników ustalają odrębne przepisy.

 

§ 6.  W celu realizacji zadań PUP współdziała z organami administracji rządowej i samorządowej, z PRZ, organizacjami pracodawców, poszczególnymi pracodawcami, związkami zawodowymi, zarządami funduszy celowych, fundacjami i stowarzyszeniami, jednostkami szkoleniowymi, organizacjami społecznymi oraz innymi organizacjami działającymi w sprawach zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu.

 

 

Rozdział II

 

Kierownictwo PUP

 

 

§ 7.  1. Całokształtem działalności PUP kieruje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy i ponosi za nią pełną odpowiedzialność. Dyrektor  reprezentuje PUP na zewnątrz;

2. Dyrektor w stosunku do pracowników PUP jest pracodawca w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy;

3. Dyrektor  realizuje niektóre zadania na podstawie upoważnienia Starosty.

4. Podczas nieobecności Dyrektora  kierownictwo sprawuje Zastępca Dyrektora  ponosząc całkowitą odpowiedzialność za podjęte w tym okresie działania;

5, Zastępca Dyrektora działa w zakresie spraw mu powierzonych przez Dyrektora i ponosi odpowiedzialność za podjęte w tym zakresie działania;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozdział III

 

Zasady funkcjonowania komórek organizacyjnych

 

 

§ 8. 1. W celu prawidłowego wykonywania zadań w  PUP tworzy się następujące komórki organizacyjne:

1)      Działy,

2)       Samodzielne stanowiska pracy.

2. W celu realizacji określonych zadań w urzędzie Dyrektor  może powoływać komisje i zespoły zadaniowe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozdział IV

 

Struktura organizacyjna

 

 

§ 9. 1. W  PUP tworzy się następujące komórki organizacyjne:

 

1)    Dział Finansowo – Księgowy;

2)    Dział Rynku Pracy;

3)    Dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń;

4)    Dział  Administracyjno – Organizacyjny;

5)    Stanowisko ds. obsługi prawnej;

6)    Stanowisko ds. bezpieczeństwa i higieny pracy.

 

2.  Dla zapewnienia jednolitego oznakowania akt ustala się następujące symbole:

       1)  Dział Finansowo – Księgowy

FK

       2) Dział Rynku Pracy

RP

       3) Dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń

       4) Dział Administracyjno – Organizacyjny

AO

       5) Stanowisko ds. obsługi prawnej

P

       6) Stanowisko ds. bezpieczeństwa i higieny pracy

BHP

 

3. Organizację wewnętrzną określa zarządzeniem wewnętrznym Dyrektor,  a w szczególności:

liczbę etatów;

podział na stanowiska pracy.

 

§ 10. 1. Dyrektor nadzoruje bezpośrednio pracę Zastępcy Dyrektora i Głównego Księgowego oraz stanowisko ds. obsługi prawnej i stanowisko ds. bezpieczeństwa i higieny pracy;

2. Główny Księgowy kieruje Działem Finansowo – Księgowym, a zakres jego działania określają odrębne przepisy;     

3. Podział nadzoru nad poszczególnymi komórkami określa odrębne zarządzenie Dyrektora w ramach wewnętrznego podziału zadań pomiędzy  Dyrektorem , Zastępcą i Głównym Księgowym.

 

 

§ 11.  1. Do kompetencji Dyrektora  należy w szczególności:  

1)      promocja usług i reprezentowanie PUP na zewnątrz;

2)      koordynowanie, realizowanie i nadzorowanie realizacji zadań.

3)      współpraca z organami samorządów lokalnych, organami administracji rządowej, z PRZ, szkołami i placówkami oświatowymi, instytucjami szkolącymi i ośrodkami pomocy społecznej;

4)      koordynowanie, planowanie, wytyczanie kierunków działania, organizowanie pracy PUP;

5)      sprawowanie nadzoru nad systemem kontroli wewnętrznej PUP;

6)      przedkładanie do zatwierdzania Zarządowi regulaminu organizacyjnego PUP;

7)      uchwalanie regulaminu pracy, regulaminu kontroli wewnętrznej oraz programu działania PUP;

8)      wydawanie zarządzeń;

9)      ocena działalności PUP;

10)  zatrudnianie i ocenianie pracowników w PUP oraz wnioskowanie do Starosty w sprawie zatrudnienia Zastępcy  Dyrektora ;

11)  sprawowanie merytorycznego nadzoru nad realizacją zadań w zakresie spraw dotyczących BHP i ochrony PPOŻ i OC;

12)  nadzorowanie spraw związanych z ochroną danych osobowych;

 

2.     Do kompetencji Zastępcy należy w szczególności:

1)     reprezentowanie PUP na zewnątrz w zakresie powierzonych kompetencji,

2)   koordynowanie, realizowanie i nadzorowanie zadań w powierzonym zakresie;

3)   współpraca z organami samorządów lokalnych, organami administracji rządowej, z PRZ, szkołami i placówkami oświatowymi, instytucjami szkolącymi i ośrodkami pomocy społecznej;

4)   inicjowanie, organizowanie i promowanie aktywnych form w zakresie pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego, aktywizacji zawodowej bezrobotnych;

5)   inicjowanie programów specjalnych i nadzór nad ich przebiegiem;

6)   współpraca z partnerami rynku pracy;

7)   przeprowadzenie kontroli w zakresie wykorzystania środków Funduszu Pracy;

8)   opracowywanie analiz, informacji, programów i prognoz lokalnego rynku pracy;

9)   opiniowanie doboru obsady osobowej, wnioskowanie przeszeregowań, nagród i kar dla podległych pracowników;

 

§ 12.  Do podstawowych zadań, obowiązków i uprawnień  wspólnych dla kierowników działów i samodzielnych stanowisk pracy  należy  :

1)      Kierowanie i nadzorowanie pracy podległej komórki organizacyjnej;

2)      Szczegółowe zaznajamianie pracowników z zadaniami komórki organizacyjnej, z zakresem współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi PUP oraz ustaleniami Kierownictwa i przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń, dyspozycji i aktów normatywnych, z regulaminem organizacyjnym, regulaminem pracy, instrukcją kancelaryjną;

3)      Dokonywanie okresowych ocen przydatności zawodowej pracowników oraz przeprowadzanie kontroli wewnętrznej;

4)      Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi PUP w zakresie opracowania materiałów, informacji, opinii potrzebnych do wykonywania zadań;

5)      Ustalanie zakresów czynności dla podległych pracowników;

6)      Wnioskowanie przeszeregowań, nagród i kar dla podległych pracowników;

7)      Planowanie pracy działu;

8)      Pełna znajomość przepisów prawnych związanych z wykonywanymi zadaniami działu;

9)      Opracowywanie analiz, informacji dotyczących działu.

 

Rozdział V

 

Zakres zadań komórek organizacyjnych

 

 

Działu Finansowo – Księgowy

 

§ 13. 1. Działem kieruje Główny Księgowy.

2. Obowiązki i uprawnienia Głównego Księgowego PUP określają odrębne przepisy – rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 maja 1991 r. w sprawie praw i obowiązków głównych księgowych budżetów, jednostek budżetowych i gospodarstw pomocniczych (Dz. U. Nr 40 poz. 174 z 1991r.  z późn. zm..), ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249  poz.2104 z późn. zm.);

3.  Do zakresu podstawowych zadań Działu należy w szczególności:

1)  Przygotowywanie planów finansowych dotyczących budżetu i Funduszu Pracy;

2)  Realizacja planu finansowego z :

    a) Budżetu;

    b) Funduszu Pracy;

    c) Europejskiego Funduszu Społecznego;

    d) PFRON ;

3) Prowadzenie ewidencji księgowej budżetu, Funduszu Pracy, EFS-u oraz PFRON;

4) Przestrzeganie dyscypliny budżetowej;

5) Przestrzeganie zasad rachunkowości.;

6) Sporządzanie analiz i sprawozdań finansowych z budżetu i Funduszu Pracy oraz wniosków beneficjenta o płatność (środki EFS);

7) Finansowa obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;

8) Sporządzanie list płac pracownikom oraz naliczanie wynagrodzeń w okresie choroby i macierzyństwa;

9) Naliczanie i odprowadzanie podatku do Urzędu Skarbowego oraz sporządzanie miesięcznych deklaracji podatkowych ;

10) Prowadzenie dokumentacji i naliczanie świadczeń płatnych z ZUS  (chorobowe, opiekuńcze, macierzyńskie);

11) Sporządzenie miesięcznych deklaracji, raportów imiennych za pracowników i uprawnione osoby bezrobotne  oraz terminowe przekazywanie składek do ZUS;

12) Wystawianie zaświadczeń o wysokości wynagrodzeń oraz wystawianie zaświadczeń (RP7) o wysokości uzyskanych dochodów do celów emerytalno – rentowych;

13) Rozliczanie inwentaryzacji mienia PUP;

14)  Umarzania środków trwałych i prowadzenie kart umorzeń na poszczególne środki trwałe;

15)  Sporządzanie sprawozdań z gospodarki środkami trwałymi;

16)  Refundacja form aktywnych  z Funduszu Pracy i EFS-u;

17)  Realizacja finansowa pożyczek udzielonych z Funduszu Pracy oraz prowadzenie ewidencji  ich spłat;

18)  Przekazywanie bankom środków na wypłatę świadczeń;

19)  Windykacja nienależnie pobranych świadczeń z Funduszu Pracy ;

20)  Rozliczanie i ewidencjonowanie środków z Europejskiego Funduszu Społecznego ;

21)  Rozliczanie i ewidencjonowanie środków  z PFRON ;

22) Refundacja dodatków przysługujących pośrednikom, doradcą zawodowym, specjalistom ds. rozwoju zawodowego, specjalistom ds. programów; liderom klubów pracy,  asystentom EURES;

23) Terminowe dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczenia zdrowotnego i ubezpieczeń społecznych osób bezrobotnych;

24) Sporządzanie zestawień składek obniżonych na ubezpieczenie zdrowotne pracowników i bezrobotnych do Narodowego Funduszu Zdrowia.

 

Dział Administracyjno – Organizacyjny

 

 

§ 14. 1. Działem kieruje Kierownik Działu;

2.  Do zakresu podstawowych zadań należy w szczególności:

1)     Opracowanie projektów regulaminu pracy PUP, instrukcji kancelaryjnej, planu pracy, regulaminu kontroli wewnętrznej, 

2)     Obsługa kancelaryjna urzędu;

3)     Prowadzenie spraw związanych z planowaniem kontroli i ich realizacją.

4)     Prowadzenie spraw osobowych pracowników PUP;

5)     Prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, rent i emerytur, jubileuszy.

6)     Terminowe dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczenia zdrowotnego i ubezpieczeń społecznych pracowników PUP;

7)     Opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji dotyczących pracowników PUP;

8)     Prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem pracowników;

9)     Prowadzenie archiwum PUP;

10)   Administrowanie majątkiem PUP, zabezpieczeniem mienia PUP oraz utrzymania porządku i czystości w obiekcie;

11)   Zaopatrywanie pracowników PUP w  artykuły techniczno – biurowe;

12)   Zaopatrzenie urzędu w środki czystości.;

13)   Prowadzenie dokumentacji  dotyczącej zakupów z Europejskiego Funduszu Społecznego  oraz  z   PFRON;

14)   Prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów siedziby;

15)   Rejestrowanie i nadzorowanie terminowości załatwiania skarg i wniosków;

16)   Ewidencjonowanie upoważnień pracowników;

17)   Ewidencjonowanie zarządzeń wydawanych przez Dyrektora;

18)   Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia w PUP, zakupu, przekazania i likwidacji;

19)   Obsługa sieci Novell i Net Ware;

20)   Zabezpieczenie sprawności technicznej sieci komputerowej i zaopatrzenia w materiały eksploatacyjne ;

21)   Administracja systemu informatycznego PULS;

22)   Obsługa bazy danych systemu PULS;

23)   Obsługa modułu PULS ST;

24)   Obsługa poczty elektronicznej oraz przesyłów internetowych ;

25)   Obsługa  elektronicznego obiegu dokumentów –TALGOS;

26)   Nadzór nad administrowaniem i udostępnianiem internetowej witryny;

27)   Nadzorowanie bezpieczeństwa informacji elektronicznej w stosowanych systemach informatycznych;

28)   Nadzór nad rozwojem i eksploatacją systemu informatycznego;

29)   Szkolenie pracowników w zakresie systemu informatycznego;

30)   Udostępnianie informacji dla potrzeb Biuletynu Informacji Publicznej.

31)   Zabezpieczenie łączności telefonicznej, telefaksowej i alarmowej;

32)   Gospodarowanie samochodem  służbowym;

33)   Sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych;

34)   Gospodarowanie zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych;

35)   Obsługa praktyk zawodowych uczniów i studentów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stanowisko ds. obsługi prawnej

 

 

§ 15. Do zakresu zadań podstawowych Stanowiska ds. Obsługi Prawnej należy realizacja postanowień ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. Nr 19 poz.145 z 1982 r. z późn. zm.), a w szczególności:

  1. Prowadzenie doradztwa prawnego dla Dyrektora ;
  2. Prowadzenie spraw w imieniu Dyrektora  przed organami wymiaru sprawiedliwości;
  3. Obsługa prawna PUP;

 

 

Stanowisko ds. bezpieczeństwa i i higieny pracy

 

§ 16.  Do zakresu zadań podstawowych Stanowiska ds. bezpieczeństwa i higieny pracy należy:

1)Prowadzenie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy w PUP;

2) Inicjowanie zmian poprawiających stan BHP;

3) Prowadzenie spraw wypadków przy pracy;

4) Wstępne szkolenie pracowników.

 

Działu Rynku Pracy

 

§ 17. 1. Działem  kieruje Kierownik Działu;

2.  Do zakresu zadań podstawowych Działu należy w szczególności:

1)      Udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych;

2)      Pozyskiwanie ofert pracy;

3)      Udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym w uzyskaniu zatrudnienia;

4)      Świadczenie bezrobotnym i poszukującym pracy usług  w zakresie:

a)  pośrednictwa  pracy;

b)  usług EURES;

c)  poradnictwa zawodowego i informacji zawodowe;,

d)  pomocy w aktywnym poszukiwaniu Pracy;

e)  organizacji szkoleń;

f)  aktywizacji zawodowej repatriantów;

g)  aktywizacji zawodowej niepełnosprawnych;

h)   organizacji aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu;

5)      Inicjowanie i organizowanie kontaktów bezrobotnych i poszukujących pracy z pracodawcami;

6)      Współpraca z innymi urzędami pracy w zakresie wymiany informacji o możliwościach uzyskania zatrudnienia i szkolenia;

7)      Informowanie bezrobotnych o przysługujących im prawach i obowiązkach;

8)      Informowanie bezrobotnych, poszukujących pracy oraz bezrobotnych o aktualnej sytuacji na lokalnym rynku pracy, oraz o przewidywanych zmianach;

9)      Udzielenie bezrobotnym i poszukującym pracy informacji o możliwościach uzyskania pomocy świadczonej przez inne instytucje;

10)  Opracowywanie informacji dotyczącej podjęć pracy przez bezrobotnych;

11)  Przygotowywanie, prowadzenie i aktualizowanie rejestru pracodawców w systemie PULS;

12)  Organizowanie i inicjowanie współpracy z pracodawcami;

13)  Nawiązywanie i organizowanie spotkań z organizacjami pracodawców;

14)  Organizowanie giełd i targów pracy;

15)  Monitorowanie zwolnień grupowych zgłaszanych przez pracodawców;

16)  Udzielanie pracodawcom i zwalnianym pracownikom doraźnej pomocy informacyjnej;

17)  Świadczenie usług EURES m.in. poprzez udzielanie bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia zgodnie z prawem swobodnego przepływu pracowników w Unii Europejskiej, informowaniu o sytuacji na rynkach pracy, z uwzględnieniem występujących tam zawodów deficytowych i nadwyżkowych;

18)  Prowadzenie poradnictwa zawodowego poprzez udzielanie informacji o zawodach, rynkach pracy oraz możliwościach szkolenia i kształcenia; udzielanie pomocy w wyborze zawodu, zmianie kwalifikacji, badanie zainteresowań i uzdolnień zawodowych; inicjowanie, organizowanie i prowadzenie grupowych porad zawodowych dla bezrobotnych i poszukujących pracy; kierowanie na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie;

19)  Udzielanie pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy poprzez przygotowywanie bezrobotnych i poszukujących pracy do lepszego radzenia sobie w poszukiwaniu i podejmowaniu zatrudnienia poprzez organizowanie zajęć aktywizujących oraz dostęp do informacji i elektronicznych baz danych;

20)  Organizowanie zajęć z bezrobotnymi i poszukującymi pracy w ramach Klubu Pracy;

21)  Inicjowanie i realizowanie lokalnych projektów mających na celu złagodzenie skutków bezrobocia;

22)  Przygotowywanie projektów planów finansowych z zakresu Funduszu Pracy;

23)  Organizowanie programów specjalnych dla wybranych grup ryzyka;

24)  Inicjowanie, organizowanie i promowanie aktywnych form w zakresie pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego, aktywizacji zawodowej bezrobotnych;

25)  Przeprowadzanie kontroli w zakresie wykorzystania środków Funduszu Pracy;

26)  Opracowywanie analiz, informacji, programów i prognoz lokalnego rynku pracy;

27)  Opracowywanie sprawozdań;

28)  Opracowywanie i realizacja wspierających programów rynku pracy oraz pozyskiwanie środków finansowych na realizację tych programów;

29)  Kontrola i analiza wydatków Funduszu Pracy na realizację aktywnych programów rynku pracy;

30)  Kontrola i analiza efektywności programów rynku pracy;

31)  Organizowanie i inicjowanie programów na rzecz osób niepełnosprawnych;

32)  Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z instytucjami, fundacjami, stowarzyszeniami działającymi na rzecz rynku pracy. Podejmowanie wspólnych inicjatyw na rzecz wspierania i aktywizacji bezrobotnych;

33)  Udostępnianie klientom PUP informacji w formie broszur, ulotek itp.;

34)  Prowadzenie tablic informacyjnych dotyczących prowadzonych działań na rzecz przeciwdziałania bezrobociu;

35)  Przygotowywanie do refundacji dodatków przysługujących pośrednikom, doradcom zawodowym, specjalistom ds. rozwoju zawodowego, specjalistom ds. programów; liderom klubu pracy i asystentom EURES ;

36)  Realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami EOG, w szczególności realizowanie zadań z zakresu udziału w sieci EURES ;

37)  Inicjowanie, opracowywanie i realizacja programów rynku pracy współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego ;

38)  Wydawanie decyzji administracyjnych ;

39)  Realizacja działań wynikających z :

       a)  ustawy o zatrudnieniu socjalnym;

       b)  ustawy o repatriacji;

       c)  ustawy o pomocy społecznej;

       d)  ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej;

       e)  ustawy o rehabilitacji  zawodowej i społecznej  oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.

 

 

Dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń

 

 

§ 18. 1. Działem kieruje Kierownik Działu;

2. Do zakresu zadań podstawowych Działu Ewidencji, Informacji i Świadczeń należy w    szczególności:

1)      Rejestracja zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy;

2)      Udzielanie klientom wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu działań PUP, podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy;

3)      Obsługa bezrobotnych z prawem do zasiłku;

4)      Obsługa bezrobotnych bez prawa do zasiłku;

5)      Obsługa poszukujących pracy;

6)      Przygotowywanie do rozpatrzenia odwołań od decyzji;

7)      Sprawdzanie pod względem rachunkowym i merytorycznym zgodności wydruków list próbnych, list głównych – zasiłków dla bezrobotnych i innych świadczeń;

8)      Wydawanie legitymacji ubezpieczeniowych;

9)      Prowadzenie w aktach dokumentacji do świadczeń ZUS, karty wypłat zasiłków;

10)  Sporządzanie, kompletowanie, przechowywanie, przekazywanie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz do ubezpieczonych w terminach i na formularzach ustalonych odrębnymi przepisami dokumentów niezbędnych do realizacji świadczeń z zakresu ustawy z dnia 13 października 1998 r. o powszechnych ubezpieczeniach społecznych oraz ubezpieczeniach zdrowotnych – w odniesieniu do bezrobotnych;

11)  Sporządzanie, kompletowanie, przechowywanie, przekazywanie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dokumentacji dotyczącej zasiłków z tytułu macierzyństwa – w odniesieniu do bezrobotnych;

12)  Prowadzenie dokumentacji postępowania administracyjnego przy zwrocie nienależnych świadczeń;

13)  Zgłaszanie do Zakładu  Ubezpieczeń Społecznych wszelkich zmian w dokumentach zgłoszeniowych zgłoszonych do ZUS;

14)  Sporządzanie i przekazywanie informacji podatkowych dla Urzędu Skarbowego i osób bezrobotnych;

15)  Wydawanie decyzji administracyjnych i zaświadczeń;

Rozdział VI

 

Zasady podpisywania decyzji, pism, dokumentów finansowych

 

 

§ 19. 1. Dyrektor  PUP podpisuje decyzje;

2. Dyrektor podpisuje wszystkie pisma wychodzące z PUP;

 

 

§ 20. 1. Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym i kredytowym stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych podpisują:

1)      Dyrektor  lub Zastępca PUP, jako dysponenci;

2)      Główny Księgowy;

2.     Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i obiegu dokumentów księgowych ustalone są instrukcją  obiegu dokumentów księgowych.

 

§ 21. Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i obiegu dokumentów określa Instrukcja Kancelaryjna  zatwierdzona przez Archiwum Państwowe w Opolu oraz Instrukcja Obiegu Dokumentów.

 

Rozdział VII

 

Przyjęcia interesantów

Postępowanie w sprawie skarg i wniosków

 

 

§ 22.  1. Dyrektor  przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek od  godziny 13.00 do 15.00;

2.     Zastępca  przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek od  godziny 11.00 do 13.00;

3.     Kierownicy działów przyjmują interesantów codziennie w godzinach pracy;

 

 

§ 23. 1. Skargi i wnioski ewidencjonowane są w rejestrze skarg i wniosków.

2. Rejestr skarg i wniosków prowadzi Dział Administracyjno – Organizacyjny;

 

Rozdział VIII

 

Postanowienia końcowe

 

 

§ 24.  Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi PUP rozstrzyga  Dyrektor  PUP.

 

 

§ 25.  Organizację pracy określa Regulamin Pracy Powiatowego Urzędu Pracy w  Kluczborku.

 

§ 26.  Sprawy nie ujęte w niniejszym Regulaminie będą ustalane w formie odrębnych zarządzeń Dyrektora PUP.

§ 27. Wszelkie zmiany w Regulaminie wprowadza się w takim samym trybie, jak jego uchwalenie.

 

 

 

 

Załącznik Nr 1

 do Regulaminu Organizacyjnego

Powiatowego Urzędu Pracy

w Kluczborku

 

PODZIAŁ  ETATÓW

POWIATOWEGO  URZĘDU  PRACY  W  KLUCZBORKU

 

L.p.

Nazwa stanowiska

Rodzaj stanowiska

Jednoosobowe (O)

Wieloosobowe (W)

Aktualna liczba etatów

Symbole

1

Dyrektor

O

1

DU

2

Zastępca  Dyrektora

O

1

ZD

 

Pion Działań Wspomagających

 

 

Stanowisko ds. obsługi prawnej

Radca prawny

O

1/4

P

4

Stanowisko ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy

O

1/4

BHP

 

Dział Finansowo – Księgowy                                                                            FK

5

Główny Księgowy

O

1

 

6

Stanowisko ds. obsługi budżetu i płac

O

1/2

 

7

Stanowisko ds. obsługi Funduszu Pracy i Europejskiego Funduszu Społecznego

           O

1

 

8

Stanowisko ds. obsługi świadczeń z FP  i Europejskiego Funduszu Społecznego

O

1

 

9

Stanowisko ds. obsługi  programu PŁATNIK  oraz windykacji  należności.

O

1

 

 

                                                                                                         4, 5

 

Dział Administracyjno – Organizacyjny                                                           AO

10

Kierownik Działu Administracyjno – Organizacyjnego

O

1

 

  11

Stanowisko ds. administracji i obsługi sekretariatu

O

1

 

12

Stanowisko ds. obsługi archiwum

O

1

 

13

Stanowisko ds. organizacyjnych i gospodarczych

W

2

 

14

Stanowisko ds.  administracji sieci komputerowej i statystyki

O

3

 

15

 

Stanowiska ds.  gospodarczych

W

2

 

                                                                                          7

Pion Działań Aktywizujących

 

Dział Rynku Pracy                                                                                             RP

16

Kierownik Działu Rynku Pracy

O

1

 

17

Pośrednik Pracy [1]

W

6

 

18

Specjalista  ds. programów

W

2

 

19

Specjalista  ds. rozwoju zawodowego

W

2

 

20

Doradca  Zawodowy [2]

W

       3

 

21

Lider Klubu Pracy

W

1 1

 

22.

Specjalista ds.  aktywizacji

W

2

 

23.

 Asystent EURES

O

1

 

 

 

 

18,5

 

 

Pion Działań Informacyjno – Ewidencyjnych

 

 

Dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń                                                        

24

Kierownik Działu Informacji, Ewidencji i Świadczeń

O

1

 

25

Specjalista  ds. ewidencji i świadczeń

W

2,75

 

26

Specjalista  ds. rejestracji

O

1

 

27

Stanowisko ds. informacji i promocji zatrudnienia

O

1

 

 

                                                                                5,75

 

OGÓŁEM

 

38,25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Załącznik Nr 2

 do Regulaminu Organizacyjnego

Powiatowego Urzędu Pracy

w Kluczborku

 

 

DYREKTOR

POWIATOWEGO URZĘDU PRACY

ZASTĘPCA DYREKTORA

POWIATOWEGO URZĘDU PRACY

STANOWISKO  DS. OBSŁUGI PRAWNEJ

 RADCA  PRAWNY

 

ZD

 

DU

DZIAŁ

RYNKU PRACY

KIEROWNIK DZIAŁU

 RYNKU PRACY

POWIATOWEGO URZĘDU PRACY

STNOWISKO DS. BEZPIECZEŃSTWA

 I HIGIENY  PRACY  

KIEROWNIK DZIAŁU

ADMINISTRACYJNO - ORGANIZACYJNEGO

POWIATOWEGO URZĘDU PRACY

DZIAŁ

ADMINISTRACYJNO - ORGANIZACJNY

GŁÓWNY  KSIĘGOWY

 POWIATOWEGO URZĘDU PRACY

KIEROWNIK DZIAŁU

IFORMACJI, EWIDENCJI

I ŚWIADCZEŃ

 DZIAŁ

IFORMACJI, EWIDENCJI

I ŚWIADCZEŃ

Schemat organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku

 

RP

 

 

 

AO

 

 

 

 

 

 

 

  P

 

 

BHP

>             Pion działań aktywizujących            <

>      Pion działań informacyjno ewidencyjnych      <

DZIAŁ FINANSOWO – KSIĘGOWY

 

 

 

 

 

 

 

 

FK

>      Pion działań  wspomagających       <

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

 

 

 

 

 

 


 



[1]  w tym  3 Pośredników Pracy w ramach programu  POKL  Działanie   6.1.2

[2]  w tym  1 Doradca  Zawodowy w ramach programu  POKL  Działanie  6.1.2