Protokół Nr XXIII/2008
z sesji Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 23 kwietnia 2008 r. XXIII sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 11 00 Przewodniczący Rady -Mariusz Pieńkowski. Powitał wszystkich radnych oraz pozostałych zebranych, a następnie stwierdził, że obrady w dniu dzisiejszym i podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest 18 na 19 radnych. W dalszych obradach uczestniczyło już 19 i Rada obradowała w pełnym składzie. Następnie Przewodniczący Rady przedstawił zebranym proponowany porządek obrad w dniu dzisiejszym. Do proponowanego porządku radni nie wnieśli uwag, w związku z czym poddano go pod głosowanie. W głosowaniu udział wzięło 18 radnych. Radni 18 głosami za, przy braku głosów wstrzymującymi i braku głosów przeciw przyjęli następujący porządek obrad sesji: 1.Sprawy porządkowo-organizacyjne: a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad, c/zatwierdzenie protokołu z XXII sesji. 2.Interpelacje i zapytania radnych. 3.Podjęcie uchwał w sprawach: a/rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego b/zmiany uchwały Nr XX/107/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok, c/uchwalenia ,,Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie”, d/deklaracji podjęcia się organizacji Dożynek Wojewódzkich 2008, e/zatwierdzenia sprawozdania z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kluczborku w 2007 roku, 4.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych. 5.Przyjęcie sprawozdania za 2007 rok z działalności Komendanta Policji w Kluczborku oraz informacji o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie Powiatu Kluczborskiego. 6.Przyjęcie informacji Państwowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku o stanie bezpieczeństwa sanitarnego Powiatu Kluczborskiego w 2007 roku. 7.Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Kluczborskiego za 2007 r. 8.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu Kluczborskiego. 9.Wolne wnioski i zapytania. 10.Zamknięcie obrad. Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z XXII sesji Rady Powiatu, która odbyła się w dniu 28 lutego 2008 r. Do protokołu radni nie wnieśli zapytań, w związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. W obecności 18 radnych, 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i głosów wstrzymujących się , Rada Powiatu zatwierdziła protokół z XXII sesji. Do punktu 2 porządku obrad Radni nie wnieśli żadnych interpelacji i zapytań. Do punktu
Przewodniczący Rady przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu za 2007 r. Informacja ta zawiera : -wykonanie planu dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2007 rok, -wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2007 rok, -wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat za 2007 rok, -wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2007 rok, -zestawienie wydatków majątkowych budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2007 rok, -zestawienie wydatków remontowych budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2007 rok, -informację o realizacji wieloletniego programu inwestycyjnego w 2007 roku, -zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków funduszy celowych, -zestawienie planu przychodów i wydatków gospodarstwa pomocniczego, -zestawienie dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych jednostek organizacyjnych powiatu, -prognozę łącznej kwoty długu, -informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym, -informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach, -informację o zrealizowanych dochodach i przychodach – część opisową, -informację o zrealizowanych wydatkach i rozchodach – część opisową. Powyższa informacja była przedmiotem obrad wszystkich komisji, a w szczególności Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu. Informacja ta została również przekazana do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w celu jej zaopiniowania. Kolejno głos zabrała Pani Skarbnik, która odczytała opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącą niniejszego sprawozdania. Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu Uchwałą Nr 54/2008 z dnia 18 kwietnia 2008 r. pozytywnie zaopiniował sprawozdanie Zarządu Powiatu w Kluczborku z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2007 r. Następnie Przewodniczący udzielił głosu Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej, który odczytał zebranym wniosek komisji w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu. Komisja Rewizyjna na posiedzeniu w dniu 4 kwietnia 2008 r. analizowała sprawozdanie Zarządu Powiatu oraz inne dokumenty źródłowe i stwierdziła, że wykonanie budżetu za 2007 r. jest prawidłowe i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Komisja Rewizyjna pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie i w związku z powyższym sporządziła wniosek o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu. Wniosek ten skierowała do Rady Powiatu oraz do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w celu zaopiniowania. Pani Skarbnik odczytała radnym kolejno opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącą powyższego wniosku Komisji Rewizyjnej. Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu Uchwałą Nr 175 z dnia 21 kwietnia 2008 r. pozytywnie zaopiniował wniosek Komisji Rewizyjnej. Poszczególne opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej znajdują się w aktach Komisji Rewizyjnej –OR.JS/RP/K.Rew-0053/2/2008. Radni do powyższego projektu uchwały nie wnieśli zapytań. Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. W obecności 19 radnych, 17 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, a 2 radnych wstrzymało się od głosu, nie stwierdzono głosów przeciw. W wyniku głosowania Rada Powiatu w Kluczborku podjęła uchwałę Nr XXIII/121/2008 w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu za 2007 rok. Do punktu 3 b porządku obrad Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie zmiany uchwały Nr XX/107/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2008 rok. Przy powyższym projekcie uchwały Starosta wyjaśnił, że w związku z przesłaną przez Wojewodę Opolskiego decyzją o zwiększeniu budżetu powiatu dotacją celową przygotowana została autopoprawka Zarządu Powiatu do niniejszego projektu uchwały. Uchwałę wraz z wprowadzoną kwotą radni otrzymali przed rozpoczęciem obrad sesji celem zapoznania się. Starosta wyjaśnił także, że autopoprawka dotyczy działu 854-Edukacyjna opieka wychowawcza, Rozdział 85415-Pomoc materialna dla uczniów, § 2130-Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizację bieżących zadań własnych powiatu o kwotę 11.200,-zł. W związku powyższym Starosta zawnioskował o poddanie niniejszej autopoprawki pod głosowanie. W wyniku głosowania za jej przyjęciem głosowało 19 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Ponadto Pan Starosta poinformował, że projekt uchwały wprowadza również zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 292.491,-zł. Ponadto projekt wprowadza zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 292.491,-zł. Wprowadza się także zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na 2008 rok polegające na zwiększeniu środków finansowych na zadaniu pn. ,,Budowa boiska wielofunkcyjnego” i zmniejszeniu ich na zadaniu pn. ,,Przebudowa odcinka drogi powiatowej Szymonków-Buczek”oraz wydatków remontowych. W projekcie tym wprowadza się zmiany w planie dotacji celowych dla jednostek realizujących zadania powiatu na mocy porozumień w 2008 roku. Przeniesieniu ulegają także środki finansowe w budżecie powiatu kluczborskiego po stronie wydatków. Przeniesienie podyktowane jest wnioskami złożonymi przez jednostki organizacyjne powiatu oraz koniecznością realizacji zadań, które wprowadzono do realizacji niniejszą uchwałą. Radni do powyższego projektu nie wnieśli zapytań. W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały wraz z wprowadzoną autopoprawką Zarządu Powiatu pod głosowanie radnych. W wyniku głosowania za przyjęciem głosowało 19, nie stwierdzono głosów wstrzymujących i przeciw. Radni podjęli uchwałę Nr XXIII/122/2008 w przedmiotowej sprawie. Do punktu 3 c porządku obrad Przewodniczący przedstawił następny projekt uchwały w sprawie uchwalenia,, Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie” Uzasadnienie do niniejszej uchwały mówi o tym, że od czerwca 2004 roku jednostki samorządu terytorialnego mogą powierzać część swoich zadań oraz udzielać dotacji na finansowanie ich wykonania organizacjom pozarządowym na podstawie ustawy o pożytku publicznym z organizacjami pozarządowymi na zasadzie partnerstwa i wyrażeniem intencji realizacji swoich zadań ustawowych, współdziałając z nimi. Program współpracy powiatu z organizacjami pozarządowymi na 2008 rok, został opracowany w celu sprecyzowania zakresu współdziałania i określenia jego celów, formy i zakresu współpracy organów samorządowych powiatu z organizacjami pozarządowymi. Radna Irena Kielar zapytała czy powoływane komisje konkursowe w poszczególnych priorytetach zadań będą te samy, czy też do poszczególnych zadań będą wyznaczane inne. Na zapytanie radnej odpowiedzi udzielił Pan Sekretarz, który wyjaśnił, że po podjęciu tej uchwały zostaną przygotowane dwie uchwały wykonawcze Zarządu Powiatu w świetle szczegółowych zasad przeprowadzania tych konkursów. Sama procedura będzie leżała po stronie Zarządu Powiatu. Radni do projektu nie wnieśli innych zapytań przyjmując 18 za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym się niniejszą uchwałę Nr XXIII/123/2008 w sprawie uchwalenia ,,Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie”. Do punktu 3 d porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie deklaracji podjęcia się organizacji Dożynek Wojewódzkich 2008. Powyższy projekt dotyczy podjęcia się wspólnie z Gminą Byczyna organizacji dożynek. Wspólne ich zorganizowanie może w znaczny sposób podnieść ich rangę i okazać się przykładem dobrej współpracy samorządów różnych szczebli. Do projektu nie wniesiono uwag. Przewodniczący Rady poddał w związku z tym projekt pod głosowanie. W drodze głosowania radni 19 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr XXIII/124/2008 w niniejszej sprawie. Do punktu 3 e porządku obrad Radni zapoznali się z kolejnym projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kluczborku w 2007 roku. Sprawozdanie to zawiera w swojej treści opisane punkty w następujących sprawach: -realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji konsumentów /bezpłatne poradnictwo konsumenckie i informację prawną w zakresie ochrony interesów konsumentów/, -wystąpień do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów, -wytaczania powództw na rzecz konsumentów, -współdziałania z Delegaturą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej, Inspekcji Sanitarnej oraz organizacjami konsumenckimi w zakresie ochrony konsumentów, -działań o charakterze edukacyjno-informacyjnym, -wykonywania innych zadań określonych w przepisach odrębnych. Radna Irena Kielar stwierdza, że ona jako radna i Przewodnicząca Komisji Oświaty jest bardzo zadowolona z działań prowadzonych przez Rzecznika jeśli chodzi o działania o charakterze edukacyjnym dla młodzieży. Radna poprosiła Rzecznika o wyjaśnienie w jakim przypadku sprawa może być skierowana do prokuratora. Rzecznik wyjaśnił, że takie przypadki zdarzają się i były takie przypadki. Ma to miejsce jak wyjaśnił w takim przypadku, gdy nadużyto zdarzeń, które naruszają nie tylko przepisy prawa konsumenckiego bądź też cywilnego, ale wchodzą w sferę prawa karnego, a w szczególności dotyczy to czynów zabronionych. W związku z brakiem zapytań Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie. Radni projekt uchwały przyjęli jednogłośnie 19 za, brakiem głosów przeciw i wstrzymujących się. Radni podjęli kolejna uchwałę Nr XXII/125/2008 w przedmiotowej sprawie. Do punktu 4 porządku obrad W związku z brakiem interpelacji i zapytań nie udzielano odpowiedzi. Do punktu 5 porządku obrad Następnie radni zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku oraz oceną sytuacji kryminalno-porządkowej i stanem zagrożeń na terenie Powiatu Kluczborskiego w 2007 roku. Sprawozdanie powyższe zawiera m.in.: -syntetyczny opis przestępczości, -strukturę przestępczości, -dynamikę przestępczości, -analizę pracy służb prewencyjnych KPP w Kluczborku oraz opis podejmowanych działań w celu ograniczenia przestępczości, poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ujawniania i ograniczania czynników kryminogennych oraz ujawniania i zwalczania zjawisk patologii społecznej, -syntetyczny opis wykroczeń ujawnionych na terenie Powiatu Kluczborskiego w 2007 roku, -postępowania mandatowe, -pozostałe czynności prewencyjne, -przestępczość nieletnich w roku 2007 w rejonie działania Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku, -analizę stanu bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie komendy Powiatowej Policji w Kluczborku za okres 2007 roku oraz ocenę działalności represyjno-zapobiegawczej -planowanie działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie Powiatu Kluczborskiego. Do punktu 6 porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił zebranym informację Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku w sprawie oceny stanu sanitarnego Powiatu Kluczborskiego w 2007 roku. Niniejsze sprawozdanie zawiera informację na temat: -sytuacji epidemiologicznej w zakresie chorób zakaźnych, -jakości wody przeznaczonej do spożycia, -zanieczyszczenia powietrza atmosferycznego, -stanu sanitarnego obiektów użyteczności publicznej i basenów, -stanu sanitarnego zakładów opieki zdrowotnej i innych świadczących usługi medyczne, -stanu sanitarnego obiektów żywności, żywienia i przedmiotów użytku, -stanu sanitarnego środowiska pracy, -stanu higieniczno-sanitarnego w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych, -działalności oświatowo zdrowotnej, -zapobiegawczego nadzoru sanitarnego. Radna Irena Kielar odnosząc się do powyższego sprawozdania, a konkretnie do stanu sanitarnego w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych stwierdziła, że w roku 2006 nastąpiło pogorszenie stanu sanitarno-technicznego w grupie zespołów szkół ponadpodstawowych. Dwie placówki ocenione zostały negatywnie w 40%. Radna poprosiła Panią Dyrektor SANEPID o wyjaśnienie tej kwestii. Pani Dyrektor wyjaśniła, że stan placówek na dzień dzisiejszy ulega poprawie. Jednakże są obszary, które są niedofinansowane. Kwestia w/w negatywnej oceny dotyczy w głównej mierze Warsztatów Szkolnych. Pani Dyrektor stwierdziła, że ma jednak nadzieję, że stan ten ulegnie w miarę możliwości poprawie. Kolejno głos zabrał radny Mirosław Misiak, który stwierdził, że Komisja Zdrowia w ostatnim czasie wiele uwagi poświęciła tematowi składowania azbestu na terenie naszego powiatu. Obszerne materiały zebrane , które zostały przekazane komisji z Gmin poprzez Wydział Rolnictwa Starostwa Powiatowego w Kluczborku pozwoliły na bliższe zapoznanie się z problemem. Radny również stwierdził, że jego zdaniem dużym problemem są rury azbestowe poprzez, które dostarczana jest woda. W powyższej sprawie Pani Dyrektor poinformowała, że jeśli chodzi o wodociągi to na terenie powiatu znajduje się Jeśli natomiast chodzi o składowanie azbestu to Pani Dyrektor poinformowała, że problem jest bardzo ważny. Stacja Sanitarna nadzoruje prace osób, które wykonują prace w tym zakresie, aby osoby te były odpowiednio zabezpieczone. Zgodnie z obowiązującymi przepisami termin usunięcia azbestu przypada na rok 2032. Innych zapytań nie zgłoszono w związku z powyższym powyższe sprawozdanie zostało przyjęte jednogłośnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się. Do punktu 7 porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił zebranym kolejny punkt obrad, którym było sprawozdanie z działalności w 2007 roku Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Kluczborskiego. Komisja ta została powołana w celu realizacji zadań Starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Powołana Komisja przejęła cele działalności i zadania do realizacji Komisji powołanych wcześniej tzn. realizację Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli w latach 2002-2006. Celem Komisji jest zwiększenie aktywności podmiotów działających w sferze bezpieczeństwa i porządku publicznego, a także szeroko podjętego wychowania młodzieży. Do sprawozdania nie wniesiono żadnych zapytań przyjmując je w obecności 19 radnych 18 głosami za, 1 głosem wstrzymującym się, brakiem głosów przeciw. Do punktu 8 porządku obrad Kolejnym punktem dzisiejszych obrad było sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 18.02.2008 r. do 31.03.2008 r. W powyższym okresie sprawozdawczym Zarząd Powiatu odbył 5 posiedzeń, podjął 11 uchwał oraz szereg rozstrzygnięć. Przewodniczący Rady udzielił głosu radnej Celinie Zając, która odnosząc się do sprawozdania z dnia 28 i 29 lutego 2008 r. pkt.9 , który mówi o tym, że Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury w sprawie podpisania umowy dotyczącej współpracy w zakresie funkcjonowania Biura Informacyjnego Województwa Opolskiego w Brukseli oraz kwestią wyznaczenia dotacji na ten cel. Ponadto pkt. ten mówi o tym, że decyzja zostanie w tej sprawie podjęta przed kolejną sesja Rady Powiatu. Radna poprosiła o wyjaśnienie: -jakie są kompetencje funkcjonującego Biura w Brukseli, -komu podlegają osoby tam pracujące i jaka jest ich liczba /personalnie/. Starosta wyjaśniając poinformował, że Biuro w Brukseli funkcjonuje od kilku lat. Prowadzi je pracownik Urzędu Marszałkowskiego w Opolu Pan Dariusz Kozak. Biuro to w głównej mierze finansowane jest środkami z budżetów województwa opolskiego. Natomiast jak stwierdził Pan Starosta w latach poprzednich wszystkie powiaty, które zgodziły się podpisać porozumienie przekazywały środki na współfinansowanie tegoż Biura. Były to kwoty na poziomie 5.000,-zł rocznie. Nasza partycypacja w kosztach w roku 2007 miała wynieść 3.000,-zł, jednak nie zrealizowano tego finansowania. Natomiast w tym roku na posiedzeniu Zarządu Powiatu przeanalizowana została nowa treść umowy i wstępnie zgodzono się na pozostanie przy kwocie 3.000,-zł. Ponadto Pan Starosta stwierdził, że trzeba jeszcze poczekać na akceptację z Urzędu Marszałkowskiego. Pan Starosta poinformował zebranych, że płyną z tego również korzyści takie, iż korzystamy z poczty elektronicznej, na którą wpływają wszelkie informacje z Biura dotyczące wydarzeń jakie dzieją się w związku z Opolszczyzną. Za pośrednictwem Biura możliwe jest również odbycie stażu przez pracownika jednakże wiąże się to z kosztami i dlatego nie korzystano z tego. Samorząd w takim wypadku ponosi koszty zakwaterowania, wyżywienia i opłacenia delegacji zagranicznej. Dodatkowa ofertą jaką posiada Biuro to obsługa związana z pobytem przedstawicieli naszego województwa w Brukseli. Innych zapytań do sprawozdania nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał niniejsze sprawozdanie pod głosowanie radnych. W wyniku głosowania za przyjęciem jego głosowało 14 radnych, wstrzymało się 5, nie stwierdzono głosów przeciw. Do punktu 9 porządku obrad Kolejno głos zabrał Pan Starosta, który przypomniał wszystkim radnym o zbliżających się obchodach rocznic I maja oraz 8 maja. Obchody te będą miały miejsce w kościele i serdecznie zaprasza wszystkich do udziału w uroczystościach. Ponadto Pan Starosta poinformował, że otrzymał pismo Z-cy Dyrektora ds. Medycznych Narodowego Funduszu Zdrowia, z którego wynika, że w związku z planowanym wprowadzeniem z dniem 1 lipca 2008 r. nowego rodzaju leczenia szpitalnego- systemu finansowania świadczeń opartego na systemie jednorodnych dróg pacjentów. Nasz szpital został wybrany jako jedyny w województwie opolskim do wzięcia udziału w pilotażowym badaniu funkcjonowania tego systemu. Na zakończenie Pan Przewodniczący Rady Powiatu przypomniał wszystkim radnym o zbliżającym się terminie składania oświadczeń majątkowych za rok 2007. Do punktu 10 porządku obrad W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim za udział i zamknął o godz. 1210 dzisiejszą sesję. Na tym protokół zakończono. Przewodniczący Rady Protokołowała Joanna Strzelczyk
b/zatwierdzenie porządku obrad,
oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu za rok 2007,
i o wolontariacie. Podjęcie powyższej uchwały jest wyrażeniem woli kształtowania współpracy
w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego,
Do sprawozdania nie wniesiono żadnych zapytań przyjmując je jednogłośnie 19 głosami za.