Uchwała Nr XIV / 73 / 2007

Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 28 czerwca 2007r.

 

w sprawie przyjęcia: sprawozdania Likwidatora SP ZOZ ZOZ w Kluczborku
z działalności jednostki za 2006 rok oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za 2006 rok.  

 

Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), § 6 ust. 1, pkt 3 i 4 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 18 listopada 1999r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru nad samodzielnymi publicznymi zakładami opieki zdrowotnej i nad jednostkami transportu sanitarnego (Dz. U. Nr 94, poz. 1097 z 1999r.), art. 53 ust. 1, ustawy z dnia 29 września 1994r.
o rachunkowości (Dz. U. z 2002r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.), , uchwały Nr XX / 134 / 2000 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 31 sierpnia 2000r. w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu w Kluczborku do sprawowania nadzoru nad SPZOZ ZOZ
w Kluczborku, Rada Powiatu uchwala co następuje:

 

§ 1

Przyjmuje się po analizie sprawozdanie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z działalności jednostki w 2006 roku (załącznik nr 1).

 

§ 2

Przyjmuje się po analizie sprawozdanie finansowe Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za okres od 01.01.2006r. do 31.12.2006r. obejmujące:

1.      Wprowadzenie do sprawozdania finansowego (załącznik nr 2).

2.      Bilans sporządzony na dzień 31.12.2006r. wykazujący po stronie aktywów
i pasywów sumę: 350 969,31 zł (załącznik nr 3).

3.      Rachunek zysków i strat za okres od 01.01.2006r. do 31.12.2006r. wykazujący stratę netto w wysokości 739 532,81 zł (załącznik nr 4).

4.      Zestawienie zmian w funduszu jednostki sporządzone na dzień 31 grudnia 2006r. (załącznik nr 5).

5.      Informację dodatkową (załącznik nr 6).

 

§ 3

Z uwagi na brak źródła pokrycia straty netto pozostawia się kwotę 739 532,81 zł
jako nierozliczony wynik finansowy do czasu wpływu środków na pokrycie starty. 

 

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

                                                                                  Przewodniczący Rady

 

                                                                                     Mariusz Pieńkowski

 

 

 

 

 

                                                              

Załącznik Nr 1 do

                                                                                                                             Uchwały Nr XIV/73/ 2007

                                                                                                                             Rady Powiatu w Kluczborku

                                                                                                                             z dnia 28 czerwca  2007

 

Kluczbork dnia 30.04.2007 r

 

 

 

 

L.dz. SP ZOZ 129 /06                                                                        

 

 

 

Sprawozdanie Likwidatora SP ZOZ ZOZ  Kluczbork z prowadzonej działalności za okres od 01.01.2006 r. do 31.12.2006 r.

                                                             

 

 

I Stan prawny jednostki

 

W dniu 8 lipca 2005 r. Rada Powiatu w Kluczborku pojęła Uchwałę nr XXIX/214/2005 w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej . Otwarcie likwidacji przewidziano na dzień 01.09.2005 r. Uchwała weszła w życie 07.09.2005 r. zgodnie z publikacją w Dzienniku Urzędowym Województwa.

W dniu 07.09.2005 r. Zarząd Powiatu powołał Uchwałą nr. 119/366/2005 r. likwidatora.

30.01.2006 r. SP ZOZ ZOZ Kluczbork otrzymał postanowienie Sądu Rejonowego w Opolu, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego z dnia 12.01.2006 r. nadające ponownie nr. KRS,  następnie 18.10 2006 r. nastąpiło wpisanie likwidacji w Krajowym Rejestrze Sądowym.

25 maja 2006 r. Wojewoda Opolski decyzją nr. RZOZ/SriK/014/1/6/06 wykreśliło SP ZOZ ZOZ Kluczbork  z rejestru zakładów opieki zdrowotnej. Od decyzji likwidator złożył odwołanie, Minister Zdrowia utrzymał decyzję w mocy. Następnie Wojewódzki Sąd Administracyjny również utrzymał w mocy powyższą decyzję.                               

                       

Jednostka nie prowadzi działalności medycznej a jedynie czynności likwidacyjne.

 

           

II Stan zatrudnienia

 

Stan zatrudnienia etaty       osobowo

                                                 1             1

Dodatkowo likwidator zawierał umowy zlecenia:

-          Umowa zlecenia na prowadzenie magazynu TR , refundowana przez Opolski Urząd Wojewódzki do 31.12.2006r.

-           Umowy zlecenia  do wykonywania  prac porządkowych oraz przygotowanie sprawozdań finansowych w okresie  kiedy jednostka nie posiadała obsługi księgowej .

 

 

III Siedziba

 

Od dnia 31.01.2006r. z uwagi na stan techniczny, nastąpiło w trybie pilnym przeniesienie biura z budynku administracyjnego znajdującego się na terenie kompleksu szpitalnego , do pomieszczeń w budynku Starostwa znajdującego się przy ul. Katowickiej 1, nie spowodowało to jednak zmiany siedziby jednostki.

Ponadto SP ZOZ korzystał z następujących budynków:

- budynku byłego oddziału wewnętrznego wraz z  magazynem przy oddziale wewnętrznym gdzie składowane są zbędne sprzęty i prowadzone  jest archiwum obejmujące okres likwidacji - budynek Magazynu TR .

 

W okresie sprawozdawczym w budynku oddziału wewnętrznego zdarzyły się włamania powodujące dewastację i kradzież  sprzętów / komputery, sprzęt medyczny  mający charakter złomu i  części elektroniczne / Budynek był  przygotowywany do zimy poprzez zabezpieczenie okien, drzwi, włazów dachowych.

 

 

IV Czynności podejmowane w okresie obejmującym sprawozdanie.

 

1. Przygotowywano sprawozdania:

-  sprawozdania dla Zarządu Powiatu i Rady Społecznej , obejmujące :

1.        wprowadzenie  do sprawozdania finansowego,

2.        bilans finansowy na dzień 31.12.2006 r.

3.        sprawozdania z działalności SPZOZ za 2006r.

4.        sprawozdania likwidatora SPZOZ w zakresie zbywania ruchomości będących środkami trwałymi za rok 2006.

-  kwartalne sprawozdania z struktury zobowiązań SP ZOZ

-  Przygotowano dokumentację do sporządzenia bilansu na dzień 31.12.2006 r.

 

2. Przygotowywano dokumenty związane z wypłatami dokonywanymi przez Powiat w roku 2005 oraz wypłat z tytułu odsetek należnych od zaległych należności pracowniczych dokonywanych w 2006 r.

- listy płac obejmujące naliczone odsetki dla ok. 300 osób z tytułu ekwiwalentów za

      urlop, należności z tytułu przyrostu wynagrodzeń tzw. ”ustawy

      lata to jest 2002 , 2003, i za 2004r.

- Przygotowano korekty deklaracji ZUS/RCA, DRA

- Przygotowano PIT 11 dla około 350 osób.

- Weryfikowano naliczenia należności pracowniczych,  w oparciu o zebrane oświadczenia wszystkich  pracowników zatrudnionych w SP ZOZ ZOZ, oraz w oparciu o dane od poszczególnych komorników.

 

3.Przygotowano dokumentację dotyczącą  wierzycieli, w celu przedłożenia jej firmie zajmującej się obsługą wierzytelności SPZOZ Kluczbork na podstawie umowy o restrukturyzację zadłużenia .

Powiat  stosownie do umowy o restrukturyzacji zadłużenia dokonał spłaty zadłużenia SPZOZ wobec  niżej wymienionych kontrahentów :

URTICA Wrocław , KLIMOR, DISPOMED( cesja wierzytelności PROFIT), PKS Kluczbork, Instalatorstwo Elektryczne Usługi Ślusarskie  Wacław Rodak ,Sanofi Synthelabo sp.z.o.o.,Aventis Pharma sp.z.o.o., Zakład Wielobranżowy J.Gieras, Pralnia Wod Chem s.c.M.Mandryk J.Mandryk, BHH Mikromed sp.z.o.o.,BOŚ S.A.Warszawa, Praktyka lekarska na wezwania Aldona Żerko, Glaxo Smith Kline Pharmaceuticals S.A.,Zakłady Przetwórstwa Mięsnego – Mieczysław Stępień w Żabińcu, Powiatowe Centrum Zdrowia S.A.NZOZ w Kluczborku, ELECTUS S.A.Lublin, Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp.z.o.o.Wołczyn,Finus Sp.Z.o.o.z/s we Wrocławiu, Spłata odsetek od zaległych wynagrodzeń z ustawy 203 i ekwiwalentów za niewykorzystane urlopy, zaległe wynagrodzenia z ustawy 203 i delegacje. Transport samochodowy „ TRANS-BUD” Z. Budzan, Przedsiębiorstwo Poligraficzno-Papiernicze ASGRAF Żyrardów,  Polfa S.A.Bolesławiec ,Electus (Helimed },PROCONSUL                              `

 

4. Przeprowadzono inwentaryzację  w magazynie Terenowych Rezerw  w miesiącu marcu 2006r, oraz wykonano  prace porządkowe polegające na segregowaniu, konserwowaniu i pakowaniu  zmagazynowanych sprzętów. Dokonano przekazania sprzętu  do Agencji Rezerw Materiałowych Składnica w Zalesiu.

Przekazanie nastąpiło  w dniach od 20.11.2006 r. do 24.11.2006 r.

 

5. Sprawowano pieczę nad sprzętem i urządzeniami medycznymi, poprzez zabezpieczenie , odbiór sprzętów zdawanych przez dzierżawców i użytkowników, realizację umów:

- Realizowano  umowy dzierżawy i użyczenia  sprzętu na rzecz:  SPEC-MED. Od 02.07.2001 r., Gabinet Stomatologiczny  Bożena Sypko od 01.01.2001, N ZOZ „MEDICA” , Laboratorium Analityczne „ MEDICINA” od 18.11.2001 do 30.09.2006 r. FALCK Medycyna Katowice od 01.04.2004 do 28.02.2006 r.  NZOZ „ANMED” S.C.

- Przygotowywano aneksy do umów dotyczących bezpłatnego użytkowania sprzętów przez PCZ S.A. NZOZ

      - Zakupiono  od  PCZ S.A. N ZOZ defibrylator LIFEPAK 12 oraz respirator ratunkowy        

       OXYLOG.

- Przekazano do SP ZOZ w Ostrzeszowie Ambulans MERCEDES- BENZ wraz  z        defibrylatorem LIFEPAK 12 i respiratorem ratunkowym OXYLOG zgodnie z dyspozycją  Biura do Spraw Zagranicznych  Programów  Pomocy w Ochronie Zdrowia  , które w miesiącu czerwcu  odwołał darowiznę.

-          Z dniem 30 września 2006 r.  wypowiedziano umowy użyczenia pojazdów POLONEZ oraz MERCEDES- BENZ.

 

6. Współpracowano z Archiwum:

- Przekazano pozostałą jeszcze część archiwum obejmującą akta płacowe.

- Przygotowano dane płacowe na  nośnikach elektronicznych i przekazano do archiwum.

 

7.Prowadzono bieżącą działalność administracyjną.

 

8. Utrzymywano stały kontakt z wierzycielami, potwierdzano i ustalano salda.

 

9.Rozpoczęto przygotowywanie korekt do ZUS  obejmujących  lata 1999 do 2004 r. /decyzja ZUS związana  ze zmianą  programu i przepisów  prawnych/. Do 31.12. 2006r . oddano korekty  od I-IX 1999 r.

 

10.Wystawiono dla 200 osób zaświadczenia o przysługujących świadectwach rekompensacyjnych.

 

 12. Nawiązano  współpracę  z Kancelarią Prawniczą :ACTUS” w Głuchołazach zajmująca się egzekwowaniem należności z tytułu „Ustawy 203” o negocjacyjnym systemie przyrostu   wynagrodzeń.

 

 

V Kontrole

 

1. Opolskie Centrum Zdrowia w Opolu przeprowadziło kontrole  w dniu  18.05.2006 r. w celu ustalenia czy SP ZOZ ZOZ  Kluczbork prowadzi działalność medyczną. 

2.W dniach od 28 lipca 2006 r. do 04 sierpnia 2006 r. kontrolę przeprowadził Naczelnik Urzędu Skarbowego w Kluczborku dotyczącą prawidłowości rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych w okresie od 01.06.2005 do 30.11.2006 r.

3. Starostwo Powiatowe przeprowadziło w miesiącu czerwcu 2006 r. kontrolę obejmującą swoim zakresem kontrolę spłaty zobowiązań SP ZOZ ZOZ oraz ocenę stanu zobowiązań wobec ZUS na dzień 30 czerwiec 2006r. Kontrolę przeprowadził audytor Adam Radom.

4.W miesiącu październiku 2006 r. rozpoczęła się kontrola Audytowa dotycząca oceny efektywności  przebiegu likwidacji  SP ZOZ ZOZ Kluczbork w likwidacji. Kontrola nie zakończyła się do końca 2006 r.

 

 

 VI Sprawy Sądowe

 

W okresie obejmującym sprawozdanie toczyły się następujące sprawy:

  1. Postępowanie z powództwa SP ZOZ ZOZ Kluczbork  o odszkodowanie z powodu poniesionych kosztów z tytułu tzw. „Ustawy 203” przeciwko Skarbowi Państwa – Sąd Okręgowy w Warszawie.
  2. Postępowanie o odszkodowanie wytoczone przeciwko SP ZOZ ZOZ  przez Panią B. Biernat przed Sądem Okręgowym w Opolu.
  3. Postępowania o wydanie   nakazów  przez wierzycieli.
  4. Postępowanie z powodu skargi  SP ZOZ na czynności komornika – Sąd Rejonowy  Kluczbork. Skargę oddalono.
  5. W toku jest postępowanie przekazane do ponownego rozpoznania przez Sąd Apelacyjny we Wrocławiu przeciwko SP ZOZ ZOZ Kluczbork  o odszkodowanie  dla Pani Anieli Miczulis działającej  w imieniu małoletniego Michała Kapeckiego.
  6. Sprawa dotycząca odwołania się od decyzji Dyrektora Izby Skarbowej w Opolu w sprawie podatku PIT-4 przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Opolu.
  7. Sprawa dotycząca odwołania się od decyzji Dyrektora Izby Skarbowej w Opolu  w sprawie podatku PIT –4, oraz interpretacje przepisów podatkowych  dotyczących podatku PIT – 4 przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Opolu 
  8. Wniesiono pozew do Sądu Okręgowego Wydział Cywilny w Opolu przeciwko Narodowemu Funduszowi Zdrowia o zapłatę  tytułem dokonania wypłat pracownikom wynagrodzenia należnego  zgodnie z ustawą o negocjacyjnym systemie kształtowania przyrostu wynagrodzeń tzw. „ Ustawa 203”
  9. Sprawa skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie na decyzję  Ministra Zdrowia w sprawie wykreślenia z Rejestru Zakładów Opieki  Zdrowotnej .  
  10. Wytoczono pozew o zapłatę przeciwko spółce cywilnej  PANACEUM GUZOWSCY przed Sądem Gospodarczym w Opolu. Sprawa zakończyła się wydanym nakazem. Należność została zapłacona
  11. Wniesiono pozew o zapłatę przeciwko byłemu pracownikowi o zapłatę zaległej  pożyczki mieszkaniowej  do Sądu  Rejonowego  Wydział Cywilny w Kluczborku.
  12. Wznowiono przed Sądem Rejonowym Wydział IV Pracy w Kluczborku  postępowanie w sprawie zapłaty wynagrodzenia na rzecz byłej pracownicy SP ZOZ  ZOZ w Kluczborku. Postępowanie zakończyło się na skutek umorzenia postępowania.
  13. Zakończyło się postępowanie przed Sądem Rejonowym w Kluczborku Wydział Cywilny w sprawie z powództwa „ ELECTUS” S.A. z uwagi na dokonania spłaty należności przez Powiat.

 

 

Posiedzenia Rady Społecznej 

 

W okresie od stycznia do grudnia 2006 r. odbywały się posiedzenia Rady Społecznej  na których były przedstawione i przyjęte  sprawozdania likwidatora.

 

 

Kluczbork 30.04.2007r.

 

Załącznik nr 2 do sprawozdania Likwidatora SP ZOZ  Kluczbork za okres 01.01.2006r. do 31.12.2006r.

 

 

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork w Likwidacji
stan zobowiązań na dzień  31.12.2006r

 

 

 

Kontrahenci –                                                     1.906.983,30

Podatki US+ odsetki–                           142.812,92

Podatek od nieruchomości-                                0,00

ZUS                                                    3.769.443,84

PFRON-                                                   513.096,90

Pożyczka Starostwo                                           2.833.333,90

Komornicze koszty egzekucyjne          221.590,50

Wadia                                                      22.476,96

Inne zobowiązania –200                         21.665,75

--------------------------------------------------------------

RAZEM                                              9.431.404,07

 

 

 

 

Załącznik Nr 2

do Uchwały Nr XIV/73/2007

Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia  28 czerwca 2007 roku 

 

           

                            WPROWADZENIE DO SPRAWOZDANIA FINANSOWWEGO

 

Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
Zespół Opieki Zdrowotnej w Likwidacji

                                                           Kluczbork

 

                    za okres od dnia 01 stycznia 2006 r. do dnia 31 grudnia 2006 roku

 

 

 

  1. Nazwa i siedziba  : Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zespół Opieki Zdrowotnej w likwidacji, 46-200 Kluczbork ul. Marii Curie Skłodowskiej 15.
    SP ZOZ ZOZ w Likwidacji Kluczbork został wpisany do Rejestru Stowarzyszeń i innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji, Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej  w dniu 15.01.2005 r. pod numerem  KRS  0000055783

 

  1. W tym okresie SP ZOZ w likwidacji nie prowadził żadnej działalności medycznej.

 

  1. Sprawozdanie finansowe obejmuje okres od dnia 01 stycznia do 31 grudnia 2006roku.

 

  1. Na podstawie Uchwały nr XXIX/214/2005 Rady Powiatu w Kluczborku
    z dnia 08.lipiec2005 r. w sprawie likwidacji SP ZOZ ZOZ w Kluczborku, termin zakończenia  czynności likwidacyjnych nie później niż do31.08.2008 r.

 

 

  1. SP ZOZ ZOZ od dnia 01 stycznia 2002 roku przyjął następujące zasady ( politykę )   

rachunkowości:

1/ rokiem obrotowym jest rok kalendarzowy, natomiast okresami sprawozdawczymi
    są miesiące,

2/ aktywa i pasywa wycenia się w sposób następujący :

a/ aktywa trwałe – wycena według ceny nabycia pomniejszonej o dokonane odpisy

    amortyzacyjne. Stosowana jest liniowa metoda naliczania amortyzacji.
    Stawki odpisów amortyzacyjnych ustalane są wg zasad określonych w ustawie
    z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych,
 b/ rzeczowe składniki majątku obrotowego – według cen zakupu, nie wyższych od ich
    cen sprzedaży netto na dzień bilansowy,

c/ należności – w kwocie wymagającej zapłaty pomniejszone o dokonane odpisy
    aktualizujące ich wartość,

d/ zobowiązania – w kwocie wymagającej zapłaty,

e/ fundusze własne oraz pozostałe aktywa i pasywa - w wartości nominalnej.
f/ podatek naliczony VAT od zakupów jest odliczany od podatku należnego.
    zwiększa on  koszty rodzajowe, wartość środków trwałych oraz środków trwałych
    w budowie.

      6.  Zakładowy plan kont odwołuje się do ustaleń zawartych w Zakładowy Plan Kont
           w Samodzielnych Publicznych Zakładach Opieki Zdrowotnej autorstwa
           Marii Stefko. Zasady podane w tym wydawnictwie stosuje się z uwzględnieniem
           specyfiki Jednostki.

      7.  W formie oddzielnych opracowań Jednostka posiada opis systemu informatycznego

           przetwarzania danych systemu rachunkowości zawierający elementy wymagane
           ustawą o rachunkowości.

     8. Rachunek zysków i strat sporządzono w wariancie porównawczym.

     9. W związku z brakiem kontynuacji działania  SP ZOZ  ZOZ w Likwidacji nie ma obowiązku
           sporządzania:

-          rachunku przepływu środków pieniężnych,

-          zmian w funduszach własnych.

 

 

 

           Kluczbork, dnia  31.12.2006 r.                                                        

 

 

 

 

                                                                                                                            Kierownik Jednostki                                                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Nazwa i adres jednostki sprawozdawczej

BILANS                                              jednostki budżetowej sporządzony na dzień                                                       31 grudnia 2006r.

Załącznik Nr 3
do Uchwały Nr XIV/73/2007
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 28 czerwca 2007r.

ZARZĄD POWIATU                     W                                    KLUCZBORKU

Nr. identyfikacyjny REGON

 

 

 

 

 

 

AKTYWA

Stan na początek roku

Stan na koniec roku

PASYWA

Stan na początek roku

Stan na      koniec roku

A.  Aktywa trwałe

       412 265,60   

       307 641,10   

A. Fundusz

-  20 157 410,75   

-    20 553 618,62   

I.  Wartości niematerialne                               i prawne

                 5 642,33   

                3 837,95   

I. Fundusz

        2 570 314,38   

           2 913 639,38   

    jednostki

II. Rzeczowe aktywa trwałe

            406 623,27   

           235 620,42   

II. Wynik finansowy netto

-     22 108 994,50   

-        22 727 725,19   

1. Środki trwałe

               406 623,27   

              235 620,42   

1.1. Zysk netto (+)

 

 

1.1. Grunty

                             -     

                             -     

1.2. Strata netto (-)

-        22 108 994,50   

-           22 727 725,19   

1.2.Budynki, lokale i obiekty inzynierii lądowej i wodnej

 

 

III. Nadwyżka środków

                             -     

                                -     

     obrotowych (+)

1.3.Urządzenia techniczne

                 74 814,92   

                  3 837,95   

IV. Odpisy z wyniku

-          618 730,63   

-             739 532,81   

      i maszyny

      finansowego (-)

1.4. Środki transportu

                 88 734,02   

                             -     

V. Fundusz mienia

                             -      

                                -     

 

zlikwidowanych jednostek

1.5. Inne środki trwałe

               243 074,33   

              231 782,47   

VI. Inne

                             -     

                                -     

2. Inwestycje rozpoczęte

                             -     

                             -     

B. Fundusze celowe

                    -     

                      -     

(środki trwałe w budowie)

 

3. Środki przekazane na

                             -      

                             -     

1.1…………………………..

                             -     

                                -     

    poczet inwestycji

 

III. Należności

                             -     

              72 020,68   

1.2 ......................................

                             -     

                                -     

    długoterminowe

 

IV. Długoterminowe

                             -     

                             -     

C. Zobowiązania

   20 700 337,69   

     20 859 079,32   

     aktywa finansowe

    długoterminowe

1.1. Akcje i udziały

                             -     

                             -     

D.Zobowiązania

                    -     

           45 508,61   

 

      krótkoterminowe

 

     i fundusze specjalne

1.2.Papiery wartosciowe

                             -     

                             -     

I. Zobowiązania

                             -     

                 45 508,61   

      długoterminowe

    krótkoterminowe

1.3. Inne długoterminowe

                             -     

                             -     

1.1.Zobowiazania z tytułu

 

                     5 825,00   

       aktywa finansowe

      dostaw i usług

V.Wartość mienia

                             -     

                             -     

1.2. Zobowiązania wobec

 

                     3 768,00   

zlikwidowanych jednostek

       budżetu

B. Aktywa Obrotowe

       130 661,34   

         43 328,21   

1.3. Zobowiazania z tytułu

 

                   35 915,61   

      ubezpieczeń społecznych

I. Zapasy

                             -     

                             -     

1.4.Zobowiazania z tytułu

 

 

 

     wynagrodzeń

1.1. Materiały

 

 

1.5.Pozostałe zobowiązania

                             -     

 

1.2. Pólprodukty i produkty

                             -     

                             -     

1.6. Sumy obce

                             -     

                                -     

      w toku

(depozytowe, zabezpieczenia)

1.3. Produkty gotowe

                             -     

                             -     

1.7.Rozliczenia z tytułu

                             -     

                                -     

 

środków na wydatki budżetowe

 

i dochodów budzetowych

1.4. Towary

 

                             -     

1.8. Rezerwy na

                             -     

                                -     

 

      zobowiązania

II. Należnosci

              73 278,22   

              38 585,47   

II. Fundusze specjalne

                             -     

                                -     

krótkoterminowe

 

1.1.Należności z tytułu

 

                37 586,33   

1.1. Zakładowy Fundusz

 

 

     dostaw i usług

       Świadczeń Socjalnych

1.2. Należnosci od budżetów

                             -     

                             -     

1.2. Inne fundusze

                             -     

                                -     

1.3. Należnosci z tytułu

                             -     

                             -     

E. Rozliczenia

                    -     

                      -     

      ubezpieczeń społecznych

     międzyokresowe

1.4.Pozostałe należnosci

                      999,17   

                     999,14   

I. Rozliczenia

                    -     

                      -     

 

     międzyokresowe

 

     przychodów

1.5. Rozliczenia z tytułu

                             -     

                             -     

II. Inne rozliczenia

                    -     

 

      środków na wydatki

    międzyokresowe

      budżetowe i z tytułu

 

     dochodów budżetowych

 

III. Środki pieniężne

              22 762,85   

                4 742,74   

F. Inne pasywa

                    -     

 

1.1. Środki pieniężne

                 22 762,85   

                  2 607,21   

 

 

 

      w kasie

 

 

 

1.2.Środki pieniężne na

 

                  2 117,07   

 

 

 

     rachunku bankowym

 

 

 

1.3.Inne środki pieniężne

                             -     

                       18,46   

 

 

 

IV. Krótkoterminowe papiery

                             -     

                             -     

 

 

 

     papiery wartościowe

 

 

 

V. Rozliczenia

              34 620,27   

                             -     

 

 

 

     międzyokresowe

 

 

 

C. Inne aktywa

                    -     

                    -     

 

 

 

 

 

 

 

 

Suma aktywów

   542 926,94   

  350 969,31    

Suma pasywów

   542 926,94   

     350 969,31   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. Objaśnienia - wykazane w bilansie wartosci aktywów  trwałych i obrotowych są pomniejszone                                                              odpowiednio o umorzenia i odpisy aktualizujące.

 

 

 

 

 

 

B. Informacja uzupełniająca istotne dla rzetelności i przejrzystości sytuacji finansowej i majątkowej:

1. Umorzenia wartości niematerialnych i prawnych

 

 

 

2. Umorzenia środków trwałych                                                            555109,90

 

 

 

3. Odpisy aktualizujące należności                                                         555109,90

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Główny księgowy:

rok-miesiąc-dzień

Kierownik jednostki:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Załacznik Nr 4
do Uchwały Nr XIV/73/ 2007
Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 czerwca 2007r.

Nazwa i adres jednostki                        Rachunek zysków i strat jednostki

  Adresat

 

sprawozdawczej                                            (wariant porównawczy)

 

 

…………………………………

  …………………………………

Numer identyfikacyjny REGON                    Sporządzony na dzień 31.122006 r.

    wysłać bez pisma przewodniego

 

Stan na koniec roku poprzedniego  2005

Stan na koniec roku bieżącego  2006

A. Przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi, w tym

49237,69

 

I. Przychody netto ze sprzedaży produktów

49237,69

 

Przychody ze sprzedaży usług

 

 

1. w tym: dotacje zaliczane do przychodów (podmiotowe, przedmiotowe, na pierwsze wyposażenie w środki obrotowe)

 

 

II. Zmiana stanu produktów (zwiększenie - wartość dodatnia, zmniejszenie - wartość ujemna)

 

 

III. Koszt wytworzenia produktów na własne potrzeby jednostki

 

 

IV. Przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów

 

 

V. Pozostałe dochody budżetowe

 

 

B. Koszty działalności operacyjnej

1991507,6

264075,21

I. Amortyzacja

202875,33

91675,27

II. Zużycie materiałów i energii

11063,87

218,05

III. Usługi obce

14384,97

668,73

IV. Podatki i opłaty

41,5

453,2

V. Wynagrodzenia

1580697,84

97037,67

VI. Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia dla pracowników

180236,02

15765,81

VII. Pozostałe koszty rodzajowe

2208,07

58256,48

VIII. Wartość sprzedanych towarów i materiałów

 

 

IX. Udzielone dotacje

 

 

X. Inne świadczenia finansowane z budżetu

 

 

XI. Pozostałe obciążenia

 

 

C. Zysk (strata) ze sprzedaży (A - B)

-1942269,91

-264075,21

D. Pozostałe przychody operacyjne

3217754,51

354598,9

I. Zysk ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych

 

 

II. Dotacje

 

 

III. Pokrycie amortyzacji

 

 

IV. Inne przychody operacyjne

3217754,51

354598,9

E. Pozostałe koszty operacyjne

1686337,25

0

I. koszty inwestycji finansowanych ze środków własnych zakładów budżetowych i dochodów własnych jednostek budżetowych

 

 

II. Pozostałe koszty operacyjne

1686337,25

 

F. Zysk (strata z działalności operacyjnej (C+D-E)

-410852,65

90523,69

G. Przychody finansowe

620,71

0

I. Dywidendy i udziały w zyskach

 

 

II. Odsetki

 

 

III. Inne

620,71

 

H. Koszty finansowe

208498,69

830056,5

I. Odstetki

 

208788,18

II. Inne

208498,69

621268,32

I. Zysk (strata) z działalności gospodarczej (F+G-H)

-618730,63

-739532,81

J. Wynik zdarzeń nadzwyczajnych (J.I. - J.II)

0

0

I. Zyski nadzwyczajne

 

 

II. Straty nadzwyczajne

 

 

K. Zysk (strata) brutto (I ± J)

-618730,63

-739532,81

L. Podatek dochodowy

 

 

M. Pozostałe obowiązkowe zmniejszenia zysku (zwiększenia straty) oraz nadwyżki środków obrotowych

 

 

N. Zysk (strata) netto (K-L-M)

-618730,63

-739532,81

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

……………………………..                        ……………………………..

            ……………………………

       (główny księgowy   )                                                 (rok, miesiąc, dzień)

                   (kierownik jednostki)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nazwa i adres jednostki sprawozdawczej:

Załącznik Nr 5
do Uchwały Nr XIV/73/2007
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 28 czerwca 2007

 

 

Zarząd Powiatu                                                                                                          w Kluczborku

ZESTAWIENIE ZMIAN W FUNDUSZU JEDNOSTKI                                                                                             sporządzone na dzień 31 grudnia 2006r.

 

 

 

 

LP

WYSZCZEGÓLNIENIE

ROK POPRZEDNI

ROK BIEŻĄCY

I

Fundusz jednostki na początek okresu (BO)

 

   2 570 314,38   

1.

Zwiększenia funduszu (z tytułu)

              -     

      552 963,55   

1.1.

Zysk bilansowy za rok ubiegły

              -     

                   -     

1.2.

Zrealizowane wydatki budżetowe

              -      

        96 158,06   

1.3.

Dotacje i środki na inwestycje

 

                   -     

1.4.

Aktualizacja środków trwałych

 

 

1.5.

Nieodpłatnie otrzymane środki trwałe i inwestycje

              -     

                   -     

1.6.

Inne zwiekszenia

 

 

2.

Zmniejszenia w funduszu jednostki

              -     

      209 638,55   

2.1.

Strata za rok ubiegły

 

-     618 730,63   

2.2.

Zrealizowane dochody budżetowe

              -     

      354 598,89   

2.3.

Rozliczenie wyniku finansowego za rok ubiegły

              -     

                   -     

2.4.

Dotacje i środki na inwestycje

 

                   -     

2.5.

Pokrycie amortyzacji

 

        89 870,89   

2.6.

Aktualizacja środków trwałych

              -     

                   -     

2.7.

Wartośc sprzedanych i nieodpłatnie przekazanych środków trwałych i inwestycji

 

      104 668,64   

2.8.

Inne zmniejszenia

 

                   -     

3.

Wynik netto

              -     

-     739 532,81   

a)

zysk netto

 

                   -     

b)

strata netto

 

-     739 532,81   

c)

odpisy z zysku

 

                   -     

II

Fundusz jednostki na koniec okresu (BZ)

              -     

   2 913 639,38   

III

Fundusz jednostki, po uwzględnieniu przedziału zysku (pokrycia straty) i nadwyżki środków obrotowych

              -     

   2 174 106,57   

 

 

 

 

 

Data sporządzenia:

 

 

 

Sporządził

Kierownik jednostki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                      Załącznik Nr 6 do

                                                                                                                                             Uchwały Nr XIV/73/2007

                                                                                                                                             Rady Powiatu w Kluczborku

                                                                                                                                             z dnia 28 czerwca 2007 r.

 

 

 

                                     INFORMACJA DODATKOWA

 

 

                                                do sprawozdania finansowego

 

                   Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Likwidacji

                                                         w Kluczborku

 

 

                                                          DZIAŁ I

 

  1. Charakterystyka metod wyceny

 

1.1     Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych

  

1.1.1            sposób liczenia – liniowo w wysokości uznawanej za koszty uzyskania przychodu

 

1.1.2            występujące zmiany w liczeniu amortyzacji w porównaniu do roku poprzedniego – nie występu-

1.2     Zmiany metod wyceny środków obrotowych i ich wpływ na wynik finansowy – nie występują

 

  1. Charakterystyka dokonanych zmian w stosunku do poprzedniego roku obrotowego zmian sposobu

sporządzania sprawozdania finansowego i ich wpływ na sytuację majątkową i finansową jednostki

oraz jej wynik finansowy i rentowność – nie występują

 

  1. Informacje o znaczących zdarzeniach jakie wystąpiły po dniu bilansowym nie uwzględnionych w bilansie oraz rachunku zysków i strat – nie występują

 

4. Objaśnienia dotyczące innych źródeł zwiększeń i zmniejszeń kapitałów

 

4.1.kapitał założycielski – utworzony zgodnie z aktem założycielskim. kapitał zakładowy – nie dotyczy

 

  1. Propozycje pokrycia straty bilansowej : w ciężar funduszu i do rozliczenia w latach następnych
  2. Informacja o stanie rezerw

6.1      Jednostka w okresie od 01.01.2006 do 31.12.2006 r. nie tworzyła rezerw na prawdopodobne straty, ani na odłożony podatek dochodowy.

 

  1. Potrącone dostawcom zabezpieczenie i gwarancje na roboty budowlane płatne powyżej jednego roku stanowią kwotę 22.476,96 zł.

 

 

      8.Wykaz zobowiązań zabezpieczonych na majątku – nie występują

9.Zobowiązania warunkowe – nie występują

10.Należności warunkowe – nie występują

 

                                                            DZIAŁ III

 

  1. Struktura rzeczowa i terytorialna przychodów ze sprzedaży krajowej

 

Produkty i usługi                            -       23.476,20 zł

Materiały i towary                                             -

Zmiana stanu produktu                   -                 -

Koszt wytworzenia świadczeń       -                  -

 

Razem                                                     23.476,20 zł

 

 

  1. Informacje o przychodach, kosztach i wynikach działalności zaniechanej w roku obrotowym

      lub przewidzianej do zaniechania w roku następnym – nie występuje

 

  1. Ustalenie i rozliczenie pozycji różniących podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych od wyniku finansowego brutto

 

 

                 Zakład jest zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych od dochodu przeznaczonego na jego cele statutowe. Opodatkowaniu podlegają jedynie wydatki nie stanowiące kosztu uzyskania przychodu według dyspozycji ustawy i nie przeznaczone na statutowy cel.

 

                                                   DZIAŁ IV

 

Struktura środków pieniężnych do sprawdzenia z przepływów środków pieniężnych – nie dotyczy

 

 

                                                      DZIAŁ V

 

    1. Informacje o wspólnych przedsięwzięciach nie podlegających konsolidacji w sprawozdaniach finansowych – nie występują
    2. Informacje o zatrudnieniu – Jedynym zatrudnionym pracownikiem była  P. Likwidator

SP ZOZ w likwidacji.

3. Wynagrodzenia wypłacone członkom Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki z o.o.

-          nie dotyczy

4. Pożyczki udzielone członkom Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki z o.o.

-          nie dotyczy

5. Informacje o transakcjach z  członkami Zarządu i organów nadzorczych Spółek

z o.o. - nie dotyczy

6. Informacje o transakcjach ze spółkami powiązanymi kapitałowo a nie objętymi skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym – nie dotyczy

 

 

                                          DZIAŁ VI

1.     Informacja o spółkach zależnych i stowarzyszonych – nie występują

 

 

 

Kluczbork, dnia . 31.12.2006 r. 

 

                                                                                                          Kierownik jednostki