Uchwała Nr XIV / 73 / 2007
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 28 czerwca 2007r. w sprawie przyjęcia: sprawozdania Likwidatora SP ZOZ ZOZ w Kluczborku Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), § 6 ust. 1, pkt 3 i 4 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 18 listopada 1999r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru nad samodzielnymi publicznymi zakładami opieki zdrowotnej i nad jednostkami transportu sanitarnego (Dz. U. Nr 94, poz. 1097 z 1999r.), art. 53 ust. 1, ustawy z dnia 29 września 1994r. § 1 Przyjmuje się po analizie sprawozdanie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z działalności jednostki w 2006 roku (załącznik nr 1). § 2 Przyjmuje się po analizie sprawozdanie finansowe Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za okres od 01.01.2006r. do 31.12.2006r. obejmujące: 1. Wprowadzenie do sprawozdania finansowego (załącznik nr 2). 2. Bilans sporządzony na dzień 31.12.2006r. wykazujący po stronie aktywów 3. Rachunek zysków i strat za okres od 01.01.2006r. do 31.12.2006r. wykazujący stratę netto w wysokości 739 532,81 zł (załącznik nr 4). 4. Zestawienie zmian w funduszu jednostki sporządzone na dzień 31 grudnia 2006r. (załącznik nr 5). 5. Informację dodatkową (załącznik nr 6). § 3 Z uwagi na brak źródła pokrycia straty netto pozostawia się kwotę 739 532,81 zł § 4 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Przewodniczący Rady Mariusz Pieńkowski Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XIV/73/ 2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 czerwca 2007 Kluczbork dnia 30.04.2007 r L.dz. SP ZOZ 129 /06 Sprawozdanie Likwidatora SP ZOZ ZOZ Kluczbork z prowadzonej działalności za okres od 01.01.2006 r. do 31.12.2006 r. I Stan prawny jednostki W dniu 8 lipca 2005 r. Rada Powiatu w Kluczborku pojęła Uchwałę nr XXIX/214/2005 w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej . Otwarcie likwidacji przewidziano na dzień 01.09.2005 r. Uchwała weszła w życie 07.09.2005 r. zgodnie z publikacją w Dzienniku Urzędowym Województwa. W dniu 07.09.2005 r. Zarząd Powiatu powołał Uchwałą nr. 119/366/2005 r. likwidatora. 30.01.2006 r. SP ZOZ ZOZ Kluczbork otrzymał postanowienie Sądu Rejonowego w Opolu, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego z dnia 12.01.2006 r. nadające ponownie nr. KRS, następnie 18.10 2006 r. nastąpiło wpisanie likwidacji w Krajowym Rejestrze Sądowym. 25 maja 2006 r. Wojewoda Opolski decyzją nr. RZOZ/SriK/014/1/6/06 wykreśliło SP ZOZ ZOZ Kluczbork z rejestru zakładów opieki zdrowotnej. Od decyzji likwidator złożył odwołanie, Minister Zdrowia utrzymał decyzję w mocy. Następnie Wojewódzki Sąd Administracyjny również utrzymał w mocy powyższą decyzję. Jednostka nie prowadzi działalności medycznej a jedynie czynności likwidacyjne. II Stan zatrudnienia Stan zatrudnienia etaty osobowo 1 1 Dodatkowo likwidator zawierał umowy zlecenia: - Umowa zlecenia na prowadzenie magazynu TR , refundowana przez Opolski Urząd Wojewódzki do 31.12.2006r. - Umowy zlecenia do wykonywania prac porządkowych oraz przygotowanie sprawozdań finansowych w okresie kiedy jednostka nie posiadała obsługi księgowej . III Siedziba Od dnia 31.01.2006r. z uwagi na stan techniczny, nastąpiło w trybie pilnym przeniesienie biura z budynku administracyjnego znajdującego się na terenie kompleksu szpitalnego , do pomieszczeń w budynku Starostwa znajdującego się przy ul. Katowickiej 1, nie spowodowało to jednak zmiany siedziby jednostki. Ponadto SP ZOZ korzystał z następujących budynków: - budynku byłego oddziału wewnętrznego wraz z magazynem przy oddziale wewnętrznym gdzie składowane są zbędne sprzęty i prowadzone jest archiwum obejmujące okres likwidacji - budynek Magazynu TR . W okresie sprawozdawczym w budynku oddziału wewnętrznego zdarzyły się włamania powodujące dewastację i kradzież sprzętów / komputery, sprzęt medyczny mający charakter złomu i części elektroniczne / Budynek był przygotowywany do zimy poprzez zabezpieczenie okien, drzwi, włazów dachowych. IV Czynności podejmowane w okresie obejmującym sprawozdanie. 1. Przygotowywano sprawozdania: - sprawozdania dla Zarządu Powiatu i Rady Społecznej , obejmujące : 1. wprowadzenie do sprawozdania finansowego, 2. bilans finansowy na dzień 31.12.2006 r. 3. sprawozdania z działalności SPZOZ za 2006r. 4. sprawozdania likwidatora SPZOZ w zakresie zbywania ruchomości będących środkami trwałymi za rok 2006. - kwartalne sprawozdania z struktury zobowiązań SP ZOZ - Przygotowano dokumentację do sporządzenia bilansu na dzień 31.12.2006 r. 2. Przygotowywano dokumenty związane z wypłatami dokonywanymi przez Powiat w roku 2005 oraz wypłat z tytułu odsetek należnych od zaległych należności pracowniczych dokonywanych w 2006 r. - listy płac obejmujące naliczone odsetki dla ok. 300 osób z tytułu ekwiwalentów za urlop, należności z tytułu przyrostu wynagrodzeń tzw. ”ustawy
lata to jest 2002 , 2003, i za 2004r. - Przygotowano korekty deklaracji ZUS/RCA, DRA - Przygotowano PIT 11 dla około 350 osób. - Weryfikowano naliczenia należności pracowniczych, w oparciu o zebrane oświadczenia wszystkich pracowników zatrudnionych w SP ZOZ ZOZ, oraz w oparciu o dane od poszczególnych komorników. 3.Przygotowano dokumentację dotyczącą wierzycieli, w celu przedłożenia jej firmie zajmującej się obsługą wierzytelności SPZOZ Kluczbork na podstawie umowy o restrukturyzację zadłużenia . Powiat stosownie do umowy o restrukturyzacji zadłużenia dokonał spłaty zadłużenia SPZOZ wobec niżej wymienionych kontrahentów : URTICA Wrocław , KLIMOR, DISPOMED( cesja wierzytelności PROFIT), PKS Kluczbork, Instalatorstwo Elektryczne Usługi Ślusarskie Wacław Rodak ,Sanofi Synthelabo sp.z.o.o.,Aventis Pharma sp.z.o.o., Zakład Wielobranżowy J.Gieras, Pralnia Wod Chem s.c.M.Mandryk J.Mandryk, BHH Mikromed sp.z.o.o.,BOŚ S.A.Warszawa, Praktyka lekarska na wezwania Aldona Żerko, Glaxo Smith Kline Pharmaceuticals S.A.,Zakłady Przetwórstwa Mięsnego – Mieczysław Stępień w Żabińcu, Powiatowe Centrum Zdrowia S.A.NZOZ w Kluczborku, ELECTUS S.A.Lublin, Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp.z.o.o.Wołczyn,Finus Sp.Z.o.o.z/s we Wrocławiu, Spłata odsetek od zaległych wynagrodzeń z ustawy 203 i ekwiwalentów za niewykorzystane urlopy, zaległe wynagrodzenia z ustawy 203 i delegacje. Transport samochodowy „ TRANS-BUD” Z. Budzan, Przedsiębiorstwo Poligraficzno-Papiernicze ASGRAF Żyrardów, Polfa S.A.Bolesławiec ,Electus (Helimed },PROCONSUL ` 4. Przeprowadzono inwentaryzację w magazynie Terenowych Rezerw w miesiącu marcu 2006r, oraz wykonano prace porządkowe polegające na segregowaniu, konserwowaniu i pakowaniu zmagazynowanych sprzętów. Dokonano przekazania sprzętu do Agencji Rezerw Materiałowych Składnica w Zalesiu. Przekazanie nastąpiło w dniach od 20.11.2006 r. do 24.11.2006 r. 5. Sprawowano pieczę nad sprzętem i urządzeniami medycznymi, poprzez zabezpieczenie , odbiór sprzętów zdawanych przez dzierżawców i użytkowników, realizację umów: - Realizowano umowy dzierżawy i użyczenia sprzętu na rzecz: SPEC-MED. Od 02.07.2001 r., Gabinet Stomatologiczny Bożena Sypko od 01.01.2001, N ZOZ „MEDICA” , Laboratorium Analityczne „ MEDICINA” od 18.11.2001 do 30.09.2006 r. FALCK Medycyna Katowice od 01.04.2004 do 28.02.2006 r. NZOZ „ANMED” S.C. - Przygotowywano aneksy do umów dotyczących bezpłatnego użytkowania sprzętów przez PCZ S.A. NZOZ - Zakupiono od PCZ S.A. N ZOZ defibrylator LIFEPAK 12 oraz respirator ratunkowy OXYLOG. - Przekazano do SP ZOZ w Ostrzeszowie Ambulans MERCEDES- BENZ wraz z defibrylatorem LIFEPAK 12 i respiratorem ratunkowym OXYLOG zgodnie z dyspozycją Biura do Spraw Zagranicznych Programów Pomocy w Ochronie Zdrowia , które w miesiącu czerwcu odwołał darowiznę. - Z dniem 30 września 2006 r. wypowiedziano umowy użyczenia pojazdów POLONEZ oraz MERCEDES- BENZ. 6. Współpracowano z Archiwum: - Przekazano pozostałą jeszcze część archiwum obejmującą akta płacowe. - Przygotowano dane płacowe na nośnikach elektronicznych i przekazano do archiwum. 7.Prowadzono bieżącą działalność administracyjną. 8. Utrzymywano stały kontakt z wierzycielami, potwierdzano i ustalano salda. 9.Rozpoczęto przygotowywanie korekt do ZUS obejmujących lata 1999 do 2004 r. /decyzja ZUS związana ze zmianą programu i przepisów prawnych/. Do 31.12. 2006r . oddano korekty od I-IX 1999 r. 10.Wystawiono dla 200 osób zaświadczenia o przysługujących świadectwach rekompensacyjnych. 12. Nawiązano współpracę z Kancelarią Prawniczą :ACTUS” w Głuchołazach zajmująca się egzekwowaniem należności z tytułu „Ustawy 1. Opolskie Centrum Zdrowia w Opolu przeprowadziło kontrole w dniu 18.05.2006 r. w celu ustalenia czy SP ZOZ ZOZ Kluczbork prowadzi działalność medyczną. 2.W dniach od 28 lipca 2006 r. do 04 sierpnia 2006 r. kontrolę przeprowadził Naczelnik Urzędu Skarbowego w Kluczborku dotyczącą prawidłowości rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych w okresie od 01.06.2005 do 30.11.2006 r. 3. Starostwo Powiatowe przeprowadziło w miesiącu czerwcu 2006 r. kontrolę obejmującą swoim zakresem kontrolę spłaty zobowiązań SP ZOZ ZOZ oraz ocenę stanu zobowiązań wobec ZUS na dzień 30 czerwiec 2006r. Kontrolę przeprowadził audytor Adam Radom. 4.W miesiącu październiku 2006 r. rozpoczęła się kontrola Audytowa dotycząca oceny efektywności przebiegu likwidacji SP ZOZ ZOZ Kluczbork w likwidacji. Kontrola nie zakończyła się do końca 2006 r. W okresie obejmującym sprawozdanie toczyły się następujące sprawy: W okresie od stycznia do grudnia 2006 r. odbywały się posiedzenia Rady Społecznej na których były przedstawione i przyjęte sprawozdania likwidatora. Kluczbork 30.04.2007r. Załącznik nr 2 do sprawozdania Likwidatora SP ZOZ Kluczbork za okres 01.01.2006r. do 31.12.2006r. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork w Likwidacji Kontrahenci – 1.906.983,30 Podatki US+ odsetki– 142.812,92 Podatek od nieruchomości- 0,00 ZUS 3.769.443,84 PFRON- 513.096,90 Pożyczka Starostwo 2.833.333,90 Komornicze koszty egzekucyjne 221.590,50 Wadia 22.476,96 Inne zobowiązania –200 21.665,75 -------------------------------------------------------------- Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XIV/73/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 czerwca 2007 roku WPROWADZENIE DO SPRAWOZDANIA FINANSOWWEGO Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Kluczbork za okres od dnia 01 stycznia 2006 r. do dnia 31 grudnia 2006 roku rachunkowości: 1/ rokiem obrotowym jest rok kalendarzowy, natomiast okresami sprawozdawczymi 2/ aktywa i pasywa wycenia się w sposób następujący : a/ aktywa trwałe – wycena według ceny nabycia pomniejszonej o dokonane odpisy amortyzacyjne. Stosowana jest liniowa metoda naliczania amortyzacji. c/ należności – w kwocie wymagającej zapłaty pomniejszone o dokonane odpisy d/ zobowiązania – w kwocie wymagającej zapłaty, e/ fundusze własne oraz pozostałe aktywa i pasywa - w wartości nominalnej. 6. Zakładowy plan kont odwołuje się do ustaleń zawartych w Zakładowy Plan Kont 7. W formie oddzielnych opracowań Jednostka posiada opis systemu informatycznego przetwarzania danych systemu rachunkowości zawierający elementy wymagane 8. Rachunek zysków i strat sporządzono w wariancie porównawczym. 9. W związku z brakiem kontynuacji działania SP ZOZ ZOZ w Likwidacji nie ma obowiązku - rachunku przepływu środków pieniężnych, - zmian w funduszach własnych. Kluczbork, dnia 31.12.2006 r. Kierownik Jednostki
z działalności jednostki za 2006 rok oraz sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za 2006 rok.
o rachunkowości (Dz. U. z 2002r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.), , uchwały Nr XX / 134 / 2000 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 31 sierpnia 2000r. w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu w Kluczborku do sprawowania nadzoru nad SPZOZ ZOZ
w Kluczborku, Rada Powiatu uchwala co następuje:
i pasywów sumę: 350 969,31 zł (załącznik nr 3).
jako nierozliczony wynik finansowy do czasu wpływu środków na pokrycie starty. V Kontrole
VI Sprawy Sądowe
Posiedzenia Rady Społecznej
stan zobowiązań na dzień 31.12.2006rRAZEM 9.431.404,07
Zespół Opieki Zdrowotnej w Likwidacji
SP ZOZ ZOZ w Likwidacji Kluczbork został wpisany do Rejestru Stowarzyszeń i innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji, Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w dniu 15.01.2005 r. pod numerem KRS 0000055783
z dnia 08.lipiec2005 r. w sprawie likwidacji SP ZOZ ZOZ w Kluczborku, termin zakończenia czynności likwidacyjnych nie później niż do31.08.2008 r.
są miesiące,
Stawki odpisów amortyzacyjnych ustalane są wg zasad określonych w ustawie
z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych,
b/ rzeczowe składniki majątku obrotowego – według cen zakupu, nie wyższych od ich
cen sprzedaży netto na dzień bilansowy,
aktualizujące ich wartość,
f/ podatek naliczony VAT od zakupów jest odliczany od podatku należnego.
zwiększa on koszty rodzajowe, wartość środków trwałych oraz środków trwałych
w budowie.
w Samodzielnych Publicznych Zakładach Opieki Zdrowotnej autorstwa
Marii Stefko. Zasady podane w tym wydawnictwie stosuje się z uwzględnieniem
specyfiki Jednostki.
ustawą o rachunkowości.
sporządzania:
Nazwa i adres jednostki sprawozdawczej |
BILANS jednostki budżetowej sporządzony na dzień 31 grudnia 2006r. |
Załącznik Nr 3 |
||||
ZARZĄD POWIATU W KLUCZBORKU |
||||||
Nr. identyfikacyjny REGON |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
AKTYWA |
Stan na początek roku |
Stan na koniec roku |
PASYWA |
Stan na początek roku |
Stan na koniec roku |
|
A. Aktywa trwałe |
412 265,60 |
307 641,10 |
A. Fundusz |
- 20 157 410,75 |
- 20 553 618,62 |
|
I. Wartości niematerialne i prawne |
5 642,33 |
3 837,95 |
I. Fundusz |
2 570 314,38 |
2 913 639,38 |
|
jednostki |
||||||
II. Rzeczowe aktywa trwałe |
406 623,27 |
235 620,42 |
II. Wynik finansowy netto |
- 22 108 994,50 |
- 22 727 725,19 |
|
1. Środki trwałe |
406 623,27 |
235 620,42 |
1.1. Zysk netto (+) |
|
|
|
1.1. Grunty |
- |
- |
1.2. Strata netto (-) |
- 22 108 994,50 |
- 22 727 725,19 |
|
1.2.Budynki, lokale i obiekty inzynierii lądowej i wodnej |
|
|
III. Nadwyżka środków |
- |
- |
|
obrotowych (+) |
||||||
1.3.Urządzenia techniczne |
74 814,92 |
3 837,95 |
IV. Odpisy z wyniku |
- 618 730,63 |
- 739 532,81 |
|
i maszyny |
finansowego (-) |
|||||
1.4. Środki transportu |
88 734,02 |
- |
V. Fundusz mienia |
- |
- |
|
|
zlikwidowanych jednostek |
|||||
1.5. Inne środki trwałe |
243 074,33 |
231 782,47 |
VI. Inne |
- |
- |
|
2. Inwestycje rozpoczęte |
- |
- |
B. Fundusze celowe |
- |
- |
|
(środki trwałe w budowie) |
|
|||||
3. Środki przekazane na |
- |
- |
1.1………………………….. |
- |
- |
|
poczet inwestycji |
|
|||||
III. Należności |
- |
72 020,68 |
1.2 ...................................... |
- |
- |
|
długoterminowe |
|
|||||
IV. Długoterminowe |
- |
- |
C. Zobowiązania |
20 700 337,69 |
20 859 079,32 |
|
aktywa finansowe |
długoterminowe |
|||||
1.1. Akcje i udziały |
- |
- |
D.Zobowiązania |
- |
45 508,61 |
|
|
krótkoterminowe |
|||||
|
i fundusze specjalne |
|||||
1.2.Papiery wartosciowe |
- |
- |
I. Zobowiązania |
- |
45 508,61 |
|
długoterminowe |
krótkoterminowe |
|||||
1.3. Inne długoterminowe |
- |
- |
1.1.Zobowiazania z tytułu |
|
5 825,00 |
|
aktywa finansowe |
dostaw i usług |
|||||
V.Wartość mienia |
- |
- |
1.2. Zobowiązania wobec |
|
3 768,00 |
|
zlikwidowanych jednostek |
budżetu |
|||||
B. Aktywa Obrotowe |
130 661,34 |
43 328,21 |
1.3. Zobowiazania z tytułu |
|
35 915,61 |
|
ubezpieczeń społecznych |
||||||
I. Zapasy |
- |
- |
1.4.Zobowiazania z tytułu |
|
|
|
|
wynagrodzeń |
|||||
1.1. Materiały |
|
|
1.5.Pozostałe zobowiązania |
- |
|
|
1.2. Pólprodukty i produkty |
- |
- |
1.6. Sumy obce |
- |
- |
|
w toku |
(depozytowe, zabezpieczenia) |
|||||
1.3. Produkty gotowe |
- |
- |
1.7.Rozliczenia z tytułu |
- |
- |
|
|
środków na wydatki budżetowe |
|||||
|
i dochodów budzetowych |
|||||
1.4. Towary |
|
- |
1.8. Rezerwy na |
- |
- |
|
|
zobowiązania |
|||||
II. Należnosci |
73 278,22 |
38 585,47 |
II. Fundusze specjalne |
- |
- |
|
krótkoterminowe |
|
|||||
1.1.Należności z tytułu |
|
37 586,33 |
1.1. Zakładowy Fundusz |
|
|
|
dostaw i usług |
Świadczeń Socjalnych |
|||||
1.2. Należnosci od budżetów |
- |
- |
1.2. Inne fundusze |
- |
- |
|
1.3. Należnosci z tytułu |
- |
- |
E. Rozliczenia |
- |
- |
|
ubezpieczeń społecznych |
międzyokresowe |
|||||
1.4.Pozostałe należnosci |
999,17 |
999,14 |
I. Rozliczenia |
- |
- |
|
|
międzyokresowe |
|||||
|
przychodów |
|||||
1.5. Rozliczenia z tytułu |
- |
- |
II. Inne rozliczenia |
- |
|
|
środków na wydatki |
międzyokresowe |
|||||
budżetowe i z tytułu |
|
|||||
dochodów budżetowych |
|
|||||
III. Środki pieniężne |
22 762,85 |
4 742,74 |
F. Inne pasywa |
- |
|
|
1.1. Środki pieniężne |
22 762,85 |
2 607,21 |
|
|
|
|
w kasie |
|
|
|
|||
1.2.Środki pieniężne na |
|
2 117,07 |
|
|
|
|
rachunku bankowym |
|
|
|
|||
1.3.Inne środki pieniężne |
- |
18,46 |
|
|
|
|
IV. Krótkoterminowe papiery |
- |
- |
|
|
|
|
papiery wartościowe |
|
|
|
|||
V. Rozliczenia |
34 620,27 |
- |
|
|
|
|
międzyokresowe |
|
|
|
|||
C. Inne aktywa |
- |
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Suma aktywów |
542 926,94 |
350 969,31 |
Suma pasywów |
542 926,94 |
350 969,31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A. Objaśnienia - wykazane w bilansie wartosci aktywów trwałych i obrotowych są pomniejszone odpowiednio o umorzenia i odpisy aktualizujące. |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
B. Informacja uzupełniająca istotne dla rzetelności i przejrzystości sytuacji finansowej i majątkowej: |
||||||
1. Umorzenia wartości niematerialnych i prawnych |
|
|
|
|||
2. Umorzenia środków trwałych 555109,90 |
|
|
|
|||
3. Odpisy aktualizujące należności 555109,90 |
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
Główny księgowy: |
rok-miesiąc-dzień |
Kierownik jednostki: |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załacznik Nr 4 | ||
Nazwa i adres jednostki Rachunek zysków i strat jednostki |
Adresat |
|
sprawozdawczej (wariant porównawczy) |
|
|
………………………………… |
………………………………… | |
Numer identyfikacyjny REGON Sporządzony na dzień 31.122006 r. |
wysłać bez pisma przewodniego | |
|
Stan na koniec roku poprzedniego 2005 |
Stan na koniec roku bieżącego 2006 |
A. Przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi, w tym |
49237,69 |
|
I. Przychody netto ze sprzedaży produktów |
49237,69 |
|
Przychody ze sprzedaży usług |
|
|
1. w tym: dotacje zaliczane do przychodów (podmiotowe, przedmiotowe, na pierwsze wyposażenie w środki obrotowe) |
|
|
II. Zmiana stanu produktów (zwiększenie - wartość dodatnia, zmniejszenie - wartość ujemna) |
|
|
III. Koszt wytworzenia produktów na własne potrzeby jednostki |
|
|
IV. Przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów |
|
|
V. Pozostałe dochody budżetowe |
|
|
B. Koszty działalności operacyjnej |
1991507,6 |
264075,21 |
I. Amortyzacja |
202875,33 |
91675,27 |
II. Zużycie materiałów i energii |
11063,87 |
218,05 |
III. Usługi obce |
14384,97 |
668,73 |
IV. Podatki i opłaty |
41,5 |
453,2 |
V. Wynagrodzenia |
1580697,84 |
97037,67 |
VI. Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia dla pracowników |
180236,02 |
15765,81 |
VII. Pozostałe koszty rodzajowe |
2208,07 |
58256,48 |
VIII. Wartość sprzedanych towarów i materiałów |
|
|
IX. Udzielone dotacje |
|
|
X. Inne świadczenia finansowane z budżetu |
|
|
XI. Pozostałe obciążenia |
|
|
C. Zysk (strata) ze sprzedaży (A - B) |
-1942269,91 |
-264075,21 |
D. Pozostałe przychody operacyjne |
3217754,51 |
354598,9 |
I. Zysk ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych |
|
|
II. Dotacje |
|
|
III. Pokrycie amortyzacji |
|
|
IV. Inne przychody operacyjne |
3217754,51 |
354598,9 |
E. Pozostałe koszty operacyjne |
1686337,25 |
0 |
I. koszty inwestycji finansowanych ze środków własnych zakładów budżetowych i dochodów własnych jednostek budżetowych |
|
|
II. Pozostałe koszty operacyjne |
1686337,25 |
|
F. Zysk (strata z działalności operacyjnej (C+D-E) |
-410852,65 |
90523,69 |
G. Przychody finansowe |
620,71 |
0 |
I. Dywidendy i udziały w zyskach |
|
|
II. Odsetki |
|
|
III. Inne |
620,71 |
|
H. Koszty finansowe |
208498,69 |
830056,5 |
I. Odstetki |
|
208788,18 |
II. Inne |
208498,69 |
621268,32 |
I. Zysk (strata) z działalności gospodarczej (F+G-H) |
-618730,63 |
-739532,81 |
J. Wynik zdarzeń nadzwyczajnych (J.I. - J.II) |
0 |
0 |
I. Zyski nadzwyczajne |
|
|
II. Straty nadzwyczajne |
|
|
K. Zysk (strata) brutto (I ± J) |
-618730,63 |
-739532,81 |
L. Podatek dochodowy |
|
|
M. Pozostałe obowiązkowe zmniejszenia zysku (zwiększenia straty) oraz nadwyżki środków obrotowych |
|
|
N. Zysk (strata) netto (K-L-M) |
-618730,63 |
-739532,81 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…………………………….. …………………………….. |
…………………………… | |
(główny księgowy ) (rok, miesiąc, dzień) |
(kierownik jednostki) | |
|
|
|
Nazwa i adres jednostki sprawozdawczej: |
Załącznik Nr 5 |
|||
|
|
Zarząd Powiatu w Kluczborku |
||
ZESTAWIENIE ZMIAN W FUNDUSZU JEDNOSTKI sporządzone na dzień 31 grudnia 2006r. |
||||
|
|
|
|
|
LP |
WYSZCZEGÓLNIENIE |
ROK POPRZEDNI |
ROK BIEŻĄCY |
|
I |
Fundusz jednostki na początek okresu (BO) |
|
2 570 314,38 |
|
1. |
Zwiększenia funduszu (z tytułu) |
- |
552 963,55 |
|
1.1. |
Zysk bilansowy za rok ubiegły |
- |
- |
|
1.2. |
Zrealizowane wydatki budżetowe |
- |
96 158,06 |
|
1.3. |
Dotacje i środki na inwestycje |
|
- |
|
1.4. |
Aktualizacja środków trwałych |
|
|
|
1.5. |
Nieodpłatnie otrzymane środki trwałe i inwestycje |
- |
- |
|
1.6. |
Inne zwiekszenia |
|
|
|
2. |
Zmniejszenia w funduszu jednostki |
- |
209 638,55 |
|
2.1. |
Strata za rok ubiegły |
|
- 618 730,63 |
|
2.2. |
Zrealizowane dochody budżetowe |
- |
354 598,89 |
|
2.3. |
Rozliczenie wyniku finansowego za rok ubiegły |
- |
- |
|
2.4. |
Dotacje i środki na inwestycje |
|
- |
|
2.5. |
Pokrycie amortyzacji |
|
89 870,89 |
|
2.6. |
Aktualizacja środków trwałych |
- |
- |
|
2.7. |
Wartośc sprzedanych i nieodpłatnie przekazanych środków trwałych i inwestycji |
|
104 668,64 |
|
2.8. |
Inne zmniejszenia |
|
- |
|
3. |
Wynik netto |
- |
- 739 532,81 |
|
a) |
zysk netto |
|
- |
|
b) |
strata netto |
|
- 739 532,81 |
|
c) |
odpisy z zysku |
|
- |
|
II |
Fundusz jednostki na koniec okresu (BZ) |
- |
2 913 639,38 |
|
III |
Fundusz jednostki, po uwzględnieniu przedziału zysku (pokrycia straty) i nadwyżki środków obrotowych |
- |
2 174 106,57 |
|
|
|
|
|
|
|
Data sporządzenia: |
|
|
|
|
Sporządził |
Kierownik jednostki |
||
|
|
|
|
Załącznik Nr 6 do
Uchwały Nr XIV/73/2007
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 28 czerwca 2007 r.
INFORMACJA DODATKOWA
do sprawozdania finansowego
Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Likwidacji
w Kluczborku
DZIAŁ I
- Charakterystyka metod wyceny
1.1 Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
1.1.1 sposób liczenia – liniowo w wysokości uznawanej za koszty uzyskania przychodu
1.1.2 występujące zmiany w liczeniu amortyzacji w porównaniu do roku poprzedniego – nie występu-
ją
1.2 Zmiany metod wyceny środków obrotowych i ich wpływ na wynik finansowy – nie występują
- Charakterystyka dokonanych zmian w stosunku do poprzedniego roku obrotowego zmian sposobu
sporządzania sprawozdania finansowego i ich wpływ na sytuację majątkową i finansową jednostki
oraz jej wynik finansowy i rentowność – nie występują
- Informacje o znaczących zdarzeniach jakie wystąpiły po dniu bilansowym nie uwzględnionych w bilansie oraz rachunku zysków i strat – nie występują
4. Objaśnienia dotyczące innych źródeł zwiększeń i zmniejszeń kapitałów
4.1.kapitał założycielski – utworzony zgodnie z aktem założycielskim. kapitał zakładowy – nie dotyczy
- Propozycje pokrycia straty bilansowej : w ciężar funduszu i do rozliczenia w latach następnych
- Informacja o stanie rezerw
6.1 Jednostka w okresie od 01.01.2006 do 31.12.2006 r. nie tworzyła rezerw na prawdopodobne straty, ani na odłożony podatek dochodowy.
- Potrącone dostawcom zabezpieczenie i gwarancje na roboty budowlane płatne powyżej jednego roku stanowią kwotę 22.476,96 zł.
8.Wykaz zobowiązań zabezpieczonych na majątku – nie występują
9.Zobowiązania warunkowe – nie występują
10.Należności warunkowe – nie występują
DZIAŁ III
- Struktura rzeczowa i terytorialna przychodów ze sprzedaży krajowej
Produkty i usługi - 23.476,20 zł
Materiały i towary -
Zmiana stanu produktu - -
Koszt wytworzenia świadczeń - -
Razem 23.476,20 zł
- Informacje o przychodach, kosztach i wynikach działalności zaniechanej w roku obrotowym
lub przewidzianej do zaniechania w roku następnym – nie występuje
- Ustalenie i rozliczenie pozycji różniących podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych od wyniku finansowego brutto
Zakład jest zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych od dochodu przeznaczonego na jego cele statutowe. Opodatkowaniu podlegają jedynie wydatki nie stanowiące kosztu uzyskania przychodu według dyspozycji ustawy i nie przeznaczone na statutowy cel.
DZIAŁ IV
Struktura środków pieniężnych do sprawdzenia z przepływów środków pieniężnych – nie dotyczy
DZIAŁ V
- Informacje o wspólnych przedsięwzięciach nie podlegających konsolidacji w sprawozdaniach finansowych – nie występują
- Informacje o zatrudnieniu – Jedynym zatrudnionym pracownikiem była P. Likwidator
SP ZOZ w likwidacji.
3. Wynagrodzenia wypłacone członkom Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki z o.o.
- nie dotyczy
4. Pożyczki udzielone członkom Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki z o.o.
- nie dotyczy
5. Informacje o transakcjach z członkami Zarządu i organów nadzorczych Spółek
z o.o. - nie dotyczy
6. Informacje o transakcjach ze spółkami powiązanymi kapitałowo a nie objętymi skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym – nie dotyczy
DZIAŁ VI
1. Informacja o spółkach zależnych i stowarzyszonych – nie występują
Kluczbork, dnia . 31.12.2006 r.
Kierownik jednostki