Uchwała Nr XIV/72/2007
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 28 czerwca 2007 roku.
w sprawie: ustalenia zakresu i formy informacji o przebiegu
wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za pierwsze półrocze oraz zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania planu finansowego niektórych jednostek zaliczonych do podsektora samorządowego.
Działając na podstawie art. 12, pkt.11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), art. 198 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( Dz U.z 2005r. Nr 249 poz. 2104 z późn. zm ),
Rada Powiatu w Kluczborku, uchwala co następuje:
§ 1
Zarząd Powiatu Kluczborskiego sporządza i przedstawia do dnia 31 sierpnia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu informację o przebiegu wykonania budżetu Powiatu za pierwsze półrocze w ujęciu tabelarycznym i opisowym.
§ 2
Informacja o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za pierwsze półrocze powinna zawierać następujące elementy:
1. Plan i wykonanie dochodów budżetowych w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru.
Dział |
Wyszczególnienie |
Plan przyjęty |
Plan po zmianach |
Wykonanie |
% wykonania |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
2. Plan i wykonanie wydatków budżetowych w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru.
Dział |
Rozdział |
Wyszczególnienie |
Plan przyjęty |
Plan po zmianach |
Wykonanie |
% wykonania |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
3. Plan i wykonanie dochodów i wydatków budżetowych przeznaczonych na realizację zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat w układzie tabelarycznych, według przedstawionego poniżej wzoru.
Dział |
Rozdział |
Paragraf (dochody) |
Wyszczególnienie |
Plan |
Plan po zmianach |
Wykonanie |
% wykonania |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
4. Plan i wykonanie przychodów i rozchodów budżetowych w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru:
§ |
Przychody/Plan |
Wykonanie |
% wykonania |
Rozchody/Plan |
Wykonanie |
% wykonania |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
5. Zestawienie wykonanych wydatków majątkowych w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru.
Lp. |
Dział |
Rozdział |
Nazwa jednostki organizacyjnej wykonującej zadanie |
Nazwa zadania |
Wielkość nakładów planowanych |
Wielkość nakładów wykonanych |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
6. Zestawienie wykonanych wydatków remontowych w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru.
Lp. |
Dział |
Rozdział |
Nazwa jednostki organizacyjnej wykonującej zadanie |
Nazwa zadania |
Wielkość nakładów planowanych |
Wielkość nakładów wykonanych |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
7. Plan i wykonanie przychodów i wydatków funduszy celowych w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru.
Lp. |
Wyszczególnienie |
Plan |
Wykonanie |
1 |
2 |
3 |
4 |
8. Plan i wykonanie przychodów i wydatków gospodarstw pomocniczych w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru.
Dział |
Rozdział |
Nazwa jednostki |
Przychody |
Wydatki | ||
Plan |
Wykonanie |
Plan |
Wykonanie | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9. Plan i wykonanie przychodów i wydatków w ramach rachunków dochodów własnych jednostek organizacyjnych powiatu w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru.
Dział |
Rozdział |
Nazwa jednostki |
Przychody |
Wydatki | ||
Plan |
Wykonanie |
Plan |
Wykonanie | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
10. Informacja o stanie zadłużenia Powiatu w układzie tabelarycznym, według przedstawionego poniżej wzoru.
Rodzaj zobowiązania |
Nazwa wierzyciela |
Kwota zadłużenia |
Termin spłaty |
1 |
2 |
3 |
4 |
11. Wyszczególnienie uchwał Rady i Zarządu Powiatu wprowadzających zmiany w budżecie w okresie sprawozdawczym.
12. Informacja o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach.
13. Informacja opisowa dotycząca planu i wykonania dochodów i przychodów budżetowych
14. Informacja opisowa dotycząca planu i wykonania wydatków i rozchodów budżetowych.
§ 2
1. Jednostki, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt. 7, 8 i 12 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych zaliczone do podsektora samorządowego przedstawiają Zarządowi Powiatu w Kluczborku do dnia 31 lipca informację o przebiegu wykonania planu finansowego jednostki za pierwsze półrocze.
2. Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego jednostki za pierwsze półrocze powinna zawierać następujące elementy:
a. Informacje ogólne o jednostce.
b. Wykonanie sprzedaży.
c. Wykonanie kosztów.
d. Wynik finansowy.
e. Stan należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.
f. Stan zadłużenia.
g. Informacja opisowa.
3. Informację, o której mowa w ust. 1 i 2 Zarząd Powiatu przedstawia do dnia 31 sierpnia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Kluczborskiego.
§ 4
Traci moc Uchwała Nr XXXVII/258/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 13 kwietnia 2006 roku, w sprawie ustalenia zakresu i szczegółowości informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za pierwsze półrocze.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma zastosowanie do informacji o przebiegu wykonania budżetu oraz o przebiegu wykonania planu finansowego niektórych jednostek począwszy od pierwszego półrocza 2007r.
Przewodniczący Rady
Mariusz Pieńkowski
Uzasadnienie
Zgodnie z art. 198 ust.1 ustawy o finansach publicznych, Zarząd Powiatu ma obowiązek sporządzania i przedkładania organowi stanowiącemu informacji z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze każdego roku budżetowego oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego jednostek wymienionych w art. 4 ust. 1, pkt. 7, 8 i 12 ustawy..Zakres i formę wskazanych informacji zgodnie z art. 198 ust.2 wskazanej ustawy ustala Rada Powiatu.
Funkcjonująca w tym zakresie uchwała nie określa zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania planu finansowego jednostek wymienionych w art. 4 ust. 1, pkt. 7, 8 i 12 ustawy o finansach publicznych. Do tych jednostek zalicza się samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, instytucje kultury oraz inne samorządowe osoby prawne z wyłączeniem przedsiębiorstw, banków i spółek prawa handlowego.
Zakres informacji w wyniku podjęcia niniejszej uchwały nie ulegnie zasadniczym zmianom. Zmiany dotyczą głównie określenia elementów jakie powinna zawierać informacja o przebiegu wykonania planu finansowego jednostek wymienionych w art. 4 ust. 1, pkt. 7, 8 i 12 ustawy o finansach publicznych.
Proponowane zakresy i formy informacji są wystarczające, gdyż analizy i zestawienia w ujęciu tabelarycznym oraz część opisowa zawierają najistotniejsze pozycje z punktu widzenia realizacji zadań powiatu.