Protokół Nr VII/2007
z sesji Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 7 lutego 2007 r. VII sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godzinie 1200 Przewodniczący Rady – Mariusz Pieńkowski. Przywitał wszystkich zebranych radnych, zaproszonych gości oraz delegację mieszkańców Gminy Wołczyn z miejscowości Szymonków i stwierdził, że na ogólną liczbę 19 radnych obecnych jest 16. Nieobecni radni: Celina Zając, Leszek Krzyżanowski, Robert Wietrzyk. Kolejno Przewodniczący Rady przywitał zaproszonego na dzisiejszą sesję Komendanta Powiatowej Policji w Kluczborku – nadkomisarza Jacka Tomczaka. Przewodniczący oddał głos Panu Staroście, który zwracając się do Pana Komendanta wręczył mu list gratulacyjny, w którym składa gratulacje z tytułu otrzymania nagrody Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji za zarządzanie i kierowanie Komendą Powiatową Policji w Kluczborku. W liście tym Pan Starosta składa również podziękowania dla wszystkich policjantów za trud i poświęcenie. Dziękuje także im za zapewnienie poczucia bezpieczeństwa mieszkańcom powiatu i życzy dalszych sukcesów i osiągnięć w pracy. Ponadto Pan Starosta wręczył Panu Komendantowi pamiątkowy herb Powiatu Kluczborskiego. Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Komendantowi Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku, który podziękował wszystkim za takie wyróżnienie i stwierdził, że jest to dla niego mobilizacja do włożenia jeszcze większych wysiłków w pracę całej policji. Ponadto Pan Komendant poinformował, że jeśli chodzi o formy wyróżnienia przez Ministra MSWiA, to co roku dokonywany jest ranking jednostek wg następujących kryteriów: - sposób zarządzania jednostką, - wyniki, - efekty pracy, - pomysł na pracę jednostki, - postawa szefa jednostki i jego pomysł na kierowanie tą jednostką. Zdaniem Komendanta jest to szczególne wyróżnienie, szczególnie dla policjantów, gdyż to właśnie oni zapracowali na ten sukces. Przewodniczący Rady następnie przedstawił porządek sesji w dniu dzisiejszym. Do porządku nie wniesiono uwag. Radni przystąpili do głosowania. Rada Powiatu jednogłośnie 16 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących 1.Sprawy porządkowo-organizacyjne: a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad, b/zatwierdzenie porządku obrad, c/zatwierdzenie protokołu z VI sesji. 2.Interpelacje i zapytania radnych. 3.Podjęcie uchwał w sprawach: a/ wygaśnięcia mandatu radnego Andrzeja Nowaka, b/ uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 r.: - przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z autopoprawką Zarządu Powiatu, - przedstawienie opinii Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej, - przedstawienie opinii i wniosków komisji stałych, - przedstawienie stanowiska Zarządu Powiatu do opinii i wniosków poszczególnych komisji, - dyskusja, - głosowanie nad projektem uchwały budżetowej, c/ likwidacji zawodów w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach, d/ zmiany uchwały Nr II/9/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 8 grudnia 2006 r. w sprawie wyłączenia i likwidacji szkół w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach, e/ zmiany uchwały Nr XLI/304/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2006/2007. 4.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych. 5.Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu. 6.Wolne wnioski i zapytania. 7.Zamknięcie obrad. Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z VI sesji Rady Powiatu. Do protokołu radni nie wnieśli uwag, w związku z czym Przewodniczący Rady poddał protokół pod głosowanie. W obecności 16 radnych, za przyjęciem głosowało 15 radnych, wstrzymał się 1, nie stwierdzono głosów przeciw. Do punktu 2 porządku obrad Radna Irena Kielar zapytała w jakim terminie zostanie pomalowany korytarz oraz toalety na II piętrze Warsztatów ZSP Nr 1 w Kluczborku, gdzie mieści się siedziba ZNP. Radny Zygfryd Orawski poprosił o wyjaśnienie jak przedstawia się sprawa drogi Szymonków – Buczek oraz, aby Przewodniczący Rady udzielił głosu w tej sprawie przedstawicielom delegacji mieszkańców z Szymonkowa. Przewodniczący Rady udzielił wyjątkowo w tym punkcie głosu mieszkance Szymonkowa, która poinformowała, że problem w/w drogi istnieje już od 10 lat i jest udręką dla mieszkańców. Na spotkaniach, które odbywały się do tej pory z Sołtysami, Radą Sołecką, przedstawicielami z Kępna zawsze mieszkańcy byli zbywani, obiecywano ciągle z roku na rok, że droga ta zostanie wykonana. Mieszkanka Szymonkowa uważa, że już zbyt długo się to ciągnie, wszyscy są już zdesperowani, brak jest komunikacji autobusowej. Jest to duże utrudnienie dla rolników, którzy odwożą żywiec, kupują środki do ochrony roślin. W wiosce jest ogromne bezrobocie. Osoby, które pracują, aby dotrzeć do miejsca pracy mogą tą drogę pokonać jedynie pieszo, gdyż jest ona zupełnie nieprzejezdna dla samochodów. Mieszkanka Szymonkowa zwraca się z prośbą, aby w budżecie została jednak uwzględniona budowa tej drogi. 4 września odbyło się spotkanie z Panem Starostą S. Rakoczym, gdzie Starosta obiecał jej wykonanie, gdyż dokumentacja została już sporządzona. Następnie głos zabrał inny przedstawiciel delegacji, który stwierdził, że w Kępnie jest bardzo dobrze rozwinięty przemysł stolarski. Gdyby był dojazd tą drogą to gro ludzi znalazłoby tam pracę. Przedstawiciel również poinformował, że Pan Starosta zapewnił, iż w tym roku pierwszy etap zostanie wykonany nawet ze środków własnych. Przewodniczący Rady udzielił kolejno głosu Panu Staroście, który poinformował, że rzeczywiście problem jest bardzo ważny. Kwestia budowy jak stwierdził Starosta została rozpoznana bardzo dobrze. Było to wielokrotnie zgłaszane i wnioskowane przez radnych Gminy Wołczyn. Ponadto Pan Starosta poinformował, że nie zna ustaleń z poprzednich spotkań. Problem ten został przedstawiony ponownie na spotkaniu w dniu 28 stycznia, gdy delegacja mieszkańców gościła u niego. Starosta odnosząc się do mieszkańców Szymonkowa poinformował, że w tym miejscu drogi nigdy nie było i dlatego przygotowanie dokumentacji zajęło tak dużo czasu. Dwa lata temu został opracowany kompletny projekt wybudowania odcinka drogi na długości około
Starosta obiecał, że w roku bieżącym zrobi wszystko, aby wykonać podbudowę, która uczyni to miejsce przejezdnym i możliwym do przejścia. Deklaracja ta zdaniem Starosty ma swoje odzwierciedlenie w autopoprawce Zarządu Powiatu. Starosta wyjaśnił, że po rezygnacji z zadania polegającego na odbudowie wiaduktu w Kluczborku, przesunięciu go jako zadania wieloletniego na rok 2008, rozpisano te środki na inne zadania m.in. zwiększono środki zapisane na remonty dróg w naszym powiecie z kwoty 500.000,-zł na 730.500,-zł. Zabezpieczono tym samym możliwość rozpoczęcia tej inwestycji kwotą przekraczającą 200.000,-zł. Pan Starosta poinformował również, że nie wyklucza, iż to zadanie może doczekać się realizacji w tym roku. Kolejno Pan Starosta poprosił o zabranie głosu Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku. Dyrektor wyjaśnił, że środków na tą drogę jest niewiele. Całkowity koszt jej wykonania wynosi 1.200.000,-zł, a mamy jedynie 200.000,-zł. Przewodniczący Rady udzielił również głosu Burmistrzowi Gminy Wołczyn, który stwierdził, iż temat ten został poruszony przez mieszkańców z tego powodu, że zabrakło w okresie wcześniejszym koordynacji pomiędzy sąsiednim powiatem, a powiatem naszym. Burmistrz stwierdził, że takie spotkania były organizowane w Urzędzie Miejskim w Wołczynie i to wspólnie pomiędzy samorządem kępińskim i kluczborskim mówione było, że zadanie to będzie można realizować wspólnie. Okazało się jednak, że strona kępińska to zadanie wykonała, a z naszej strony nie było to zrobione. Do punktu 3a porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił radnym pierwszy projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Andrzeja Nowaka. Projekt tej uchwały został przygotowany, gdyż radny w dniu 23 stycznia 2007 r. złożył pisemną rezygnację z mandatu w związku z pełnieniem przez niego funkcji Wiceburmistrza Miasta Kluczborka. Pełnienie w/w funkcji nie może być łączone z członkowstwem w organach jednostek samorządu terytorialnego. O głos w powyższej sprawie poprosił radny Andrzej Nowak, który podziękował wszystkim za dobre i gorsze chwile, które miały miejsce. Ma nadzieję, że współpraca pomiędzy powiatem, a gminą będzie dobrze się układać czego są już dowody. Chętnie będzie nadal służył radą i będzie zawsze do dyspozycji. Przewodniczący Rady również podziękował radnemu za pracę w Radzie i poddał projekt uchwały pod głosowanie. W obecności 16 radnych za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Radny Andrzej Nowak nie brał udziału w głosowaniu. Rada Powiatu tym samym podjęła uchwałę Nr VII/29/2007 w przedmiotowej sprawie. Do punktu 3b porządku obrad Kolejno Przewodniczący Rady poprosił Pana Starostę o przedstawienie projektu uchwały budżetowej na rok 2007 wraz z autopoprawką Zarządu Powiatu. W projekcie uchwały dochody na przyszły rok zostały ustalone w wysokości 45.333.541,-zł, wydatki w wysokości 49.358.977,-zł. Jako źródło pokrycia deficytu budżetowego w wysokości 4.025.436,-zł określa się przychody ze sprzedaży obligacji komunalnych oraz przychody ze spłaty pożyczki udzielonej ze środków publicznych. Ponadto ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości 4.039.056,-zł. Ustala się rezerwę ogólną - 200.000,-zł, celową - 23.577,-zł, która ma być przeznaczona na nagrody Starosty Kluczborskiego z okazji Święta Edukacji Narodowej. Przychody ustala się w wysokości 6.454.866,-zł oraz rozchody – 2.429.430,-zł. W projekcie w/w uchwały ustala się także roczne limity dla zobowiązań z tytułu nowych kredytów i pożyczek zaciąganych na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 2.000.000,-zł, zobowiązań z tytułu emitowanych obligacji zaciąganych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 4.000.000,-zł. Ustalony zostaje wykaz inwestycji, które będą realizowane w roku budżetowym i wielkość nakładów na poszczególne zadania, kontynuowany będzie również wieloletni program inwestycyjny zaplanowany na lata 2006-2008 oraz limit dla wydatków na to zadanie, upoważnia się Zarząd Powiatu do zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków z tytułu limitu na wieloletni program inwestycyjny w roku 2007 w wysokości 15.000,-zł, w roku 2008 – 1.285.000,-zł. Ustalony zostaje także wykaz zadań remontowych realizowanych w roku budżetowym oraz wysokość nakładów na poszczególne zadania, plan finansowy Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, plan finansowy Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym, wielkość dotacji celowych dla jednostek realizujących zadania powiatu na podstawie porozumień w wysokości 395.812,-zł. Ustala się wielkość dotacji celowych dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych z trenu Powiatu Kluczborskiego w wysokości 249.479,-zł. Ustalona zostaje również prognoza łącznej kwoty długu Powiatu Kluczborskiego na koniec roku 2007 i następne lata, wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań oraz harmonogram spłat zaciągniętych zobowiązań. Zarząd Powiatu upoważnia się w projekcie uchwały do przekazywania swoich uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych w zakresie dokonywania przeniesień w planie wydatków, między paragrafami w obrębie jednego rozdziału, z zastrzeżeniem zmian powodujących zwiększenie planowanych wydatków na wynagrodzenia osobowe pracowników oraz zmian powodujących zwiększenie lub zmniejszenie wydatków majątkowych. Zarząd Powiatu upoważnia się także do zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetowego do maksymalnej wysokości 2.000.000,-zł. Ponadto Zarząd Powiatu w Kluczborku może samodzielnie zaciągać zobowiązania do sumy 2.000.000,-zł, upoważnia się go do udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do kwoty 100.000,-zł, łączna kwota poręczeń i gwarancji udzielonych w roku budżetowym nie może przekroczyć 100.000. Zarząd Powiatu upoważnia się również do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w bankach nie wykonujących bankowej obsługi powiatu. Kolejno Pan Starosta zaproponował, aby zrezygnować z odczytania treści uchwały budżetowej, gdyż jest ona znana wszystkim. Radni nie wyrazili sprzeciwu w powyższej sprawie. Następnie Pani Skarbnik przystąpiła do odczytania opinii Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu na temat przedłożonego przez Zarząd Powiatu projektu budżetu powiatu na 2007 rok. Opinia ta zawarta jest w uchwale RIO Nr 512/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. /pismo nr N.A.I-4212-512-S/06/ i stanowi załącznik do niniejszego protokołu /RP-0046/VII/30/2007. Skład Orzekający pozytywnie zaopiniował przedłożony projekt budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 r. Kolejno Pan Starosta poinformował wszystkich zebranych, że wszystkie komisje z wyjątkiem Komisji Rewizyjnej zgodnie z uchwałą Rady Powiatu Nr XL/301/2006 z dnia 29 sierpnia 2006 r. w sprawie określania trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu i zgodnie z § 8 odbyły posiedzenia oraz wyraziły swoje opinie w sprawie projektu budżetu na 2007 r. Ponadto zgodnie z § 9 w/w uchwały opinie komisji powinny być złożone nie później niż 7 dni przed terminem planowanej sesji budżetowej. Termin powyższy został zachowany, gdyż ostatnie opinie spłynęły w dniu 30 stycznia 2007 r. Przewodniczący Rady poprosił przewodniczących poszczególnych komisji o odczytanie ich opinii co do projektu budżetu. Kolejno opinie odczytywali: -Przewodniczący Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska /pismo Nr RP/K.Rol-0053/1/2007 z dnia 26.01.2007 r./, -Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii /pismo Nr RP/K.Ośw-0053/1/2007 z dnia 30.01.2007 r./, -Przewodniczący Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego /pismo Nr RP/K.Zdr-0053/1/2007 z dnia 24.01.2007 r./, -opinię Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego odczytał Przewodniczący Rady z powodu nieobecności na sesji Przewodniczącego Komisji oraz jego Zastępcy /pismo Nr RP/K.Budż-0053/1/2007 z dnia 30.01.2007 r./. Zarząd zapoznał się ze wszystkimi opiniami i wnioskami. Wnioski komisji były zbieżne. Komisja Budżetu pracowała w składzie rozszerzonym z udziałem wszystkich przewodniczących poszczególnych komisji. Wnioski dotyczące przesunięcia środków z inwestycji w Kluczborku /wiadukt przy ul.K.Miarki/ na inne zadania zostały uwzględnione w autopoprawce Zarządu Powiatu, które stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Pan Starosta poinformował, że dodatkowo zwiększono jeszcze środki dla SOSW w Kluczborku. Zostało to dokonane, gdyż nauczyciele tam otrzymują dodatkowe dodatki do wynagrodzeń z tytułu pracy w warunkach trudnych i uciążliwych i przy naliczeniu wynagrodzeń posługując się średnimi dla nauczycieli poszczególnych grup awansu zawodowego okazuje się, że zastosowanie tych wydatków wykracza poza średnie wynagrodzenia ustalone jako średnia ministerialna dla poszczególnych nauczycieli. Ponadto Pan Starosta stwierdził, że jeśli chodzi o wniosek, który znalazł się w opinii Komisji Oświaty w sprawie sal gimnastycznych i obiektów sportowych i poprawy tej bazy to oczywiście zostały zabezpieczone środki jako udział własny na trzy zadania: remont sali gimnastycznej w ZSO w Kluczborku, ZSP Nr 2 w Kluczborku oraz budowę boiska wielofunkcyjnego przy ZSO. Są to zadania, które zostają zgłoszone do rozwoju bazy sportowej w terminie do 20 lutego 2007 r. i jeśli chodzi o w/w boisko do Ministra Sportu, gdyż można tam uzyskać środki na dofinansowanie. Również jeśli chodzi o budżet to przeznacza się jak wcześniej wspomniano część środków na rozpoczęcie realizacji budowy drogi łączącej Szymonków-Buczek. Kolejny element, który jest bardzo istotny i znalazł się w opiniach komisji to kwestia szkoły w Bogdańczowicach, która jeszcze w tym roku budżetowym została zapisana w budżecie i będzie finansowana z budżetu powiatu . Natomiast w trakcie prac nad budżetem powiatu udało się przedyskutować i rozważyć kwestię, która dla tego budżetu będzie skutkowała choć bezpośrednio jej dzisiaj w budżecie nie ma. W powyższej sprawie do końca lutego roku 2007 musi być podjęta decyzja. Rozwiązania są dwa: albo przekazać szkołę Ministrowi Rolnictwa, który taka wolę wyraża lub podjąć uchwałę o zamiarze likwidacji tej szkoły. Ilość uczniów i poziom finansowania wskazuje, iż następny rok będzie dla powiatu ogromnym problemem z tego względu, że trzeba będzie dopłacać do utrzymania w/w szkoły. Pan Starosta poinformował, że z opinii trzech komisji wynika, iż są one za przekazaniem szkoły Ministrowi Rolnictwa oczywiście z zapisanymi warunkami. Jednym z warunków jest to, że Ministerstwo w tym miejscu może prowadzić tylko działalność edukacyjną. W przypadku zaniechania takiej działalności majątek winien wrócić do powiatu. Rozwiązanie to podczas wizyty w dniu 15.01.2007 r. w Ministerstwie Rolnictwa zostało /około Pan Starosta ponadto stwierdził, że dwie kwestie, które znalazły się w opinii Komisji Oświaty czyli w sprawie ogrodzenia wokół boiska w ZSLT w Kluczborku oraz doposażenie bibliotek w naszych szkołach w księgozbiór. Jak stwierdził Pan Starosta zdaniem Zarządu Powiatu są to ważne elementy, ale jednak powinno być to w gestii wszystkich dyrektorów szkół i nie wymaga reakcji Rady Powiatu. Powinno być to rozwiązane w ramach środków zawartych Pan Starosta nawiązując do opinii Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego poinformował, że komisja odnosząc się do projektu budżetu powiatu kluczborskiego na rok 2007 nie zgłosiła żadnych wniosków, zwracając jednocześnie uwagę na sprawy związane z ochroną zdrowia i spłatą zadłużenia po likwidowanym SPZOZ w Kluczborku. Ponadto komisja w najbliższym czasie planuje dalszą bardzo szeroką pracę związaną z oceną sytuacji powiatu pod kątem zmian w ochronie zdrowia już dokonanych jak również tych, które byłyby możliwe do wykonania w przyszłości. Przewodniczący Rady udzielił głosu radnej Irenie Kielar, która odnosząc się do wypowiedzi Pana Starosty stwierdziła, że Komisja Oświaty dyskutowała na swoim posiedzeniu o kwestii doposażenia bibliotek w czasopisma itp. Radna poinformowała, że jednym z zadań Komisji Oświaty jest sprawdzenie tej kwestii podczas zaplanowanych wizyt w szkołach. Następnie o udzielenie głosu poprosił radny Mirosław Misiak, który zwrócił uwagę na sytuację w służbie zdrowia. Radny uważa, że Komisja Zdrowia akceptując stan aktualny patrzy głęboko w przyszłość. Pan Przewodniczący Rady poprosił Pana Starostę o wyjaśnienie jak przedstawia się sprawa wniosku zgłoszonego na Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w sprawie chodnika dla konduktu żałobnego przy cmentarzu w Wołczynie. Pan Starosta wyjaśnił, że w kwestii zostały przygotowane trzy koncepcje, z których wybrano jedną. W porozumieniu z ZDP w Kluczborku zdecydowano się na poszerzenie istniejącej drogi i wydzielenie z niej pasa dla pieszych o szerokości W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. W obecności 14 radnych, za przyjęciem głosowało 13 radnych, wstrzymał się 1, nie stwierdzono głosów przeciw. Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr VIII/30/2007 w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. Do punktu 3c porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił zebranym następny projekt uchwały w sprawie likwidacji zawodów w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach. Przewodniczący Zarządu w uzasadnieniu do uchwały stwierdził, że przejęcie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi dotyczy tylko szkół i zawodów rolniczych. Zawody takie jak: technik ochrony środowiska i technik ekonomista są zawodami nierolniczymi, zatem konieczna jest ich likwidacja w tym zespole. Uczniowie, którzy uczą się od roku 2007/2008 w III klasie w zawodzie technik ochrony środowiska i w klasie IV w zawodzie technik ekonomista będą kontynuować naukę w Technikum Nr 3 w ZSP Nr 1. Kurator Opolski w powyższej sprawie również wyraził pozytywną opinię. Do projektu nie zgłoszono zapytań. Przewodniczący w związku z tym poddał go pod głosowanie radnych. Radni głosując 12 głosami za, przy braku głosów wstrzymujących się i przeciw podjęli uchwałę Nr VII/31/2007 w powyższej sprawie. Do punktu 3 d porządku obrad Radni zapoznali się z kolejnym projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr II/9/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 8 grudnia 2006 r. w sprawie wyłączenia i likwidacji szkół w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach. Radny Grzegorz Fraszek zapytał z czym związana jest zmiana tej uchwały. Pani Naczelnik wyjaśniła, że podjęta w dniu 8 grudnia 2006 r. uchwała w sprawie wyłączenia i likwidacji szkół w ZSP – Rolnicze Centrum Kształcenia w Bogdańczowicach przewidywała likwidację szkół z dniem 31 grudnia 2006 r. Przepisy oświatowe zezwalają na likwidację szkoły z końcem roku szkolnego, dlatego też konieczna jest zmiana dotychczasowej uchwały w kwestii dotyczącej terminu likwidacji szkół w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach. Termin ten przypada na dzień 31 sierpnia 2007 r. Innych zapytań nie zgłoszono. Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. W obecności 13 radnych, za przyjęciem głosowało jednogłośnie 13 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr VII/32/2007 w w/w sprawie. Do punktu 3 e porządku obrad Przewodniczący Rady przedstawił następny przygotowany na dzisiejszą sesję projekt uchwały. Projekt ten dotyczy zmiany Uchwały Nr XLI/304/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2006/2007. W związku z trudną sytuacją materialną stypendystów nie wszystkie osoby zakwalifikowane do projektu, jak również ich rodzice posiadają konta osobiste. Założenie konta w banku wiąże się z kosztami. Wypłata w/w środków w kasie pozwoliłaby na uniknięcie dodatkowych kosztów i przeznaczenie stypendium na konkretne cele edukacyjne. Do projektu nie wniesiono żadnych zapytań. Przewodniczący Rady poddał w związku z powyższym projekt pod głosowanie radnych. Radni w drodze głosowania 13 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr VII/33/2007 w przedmiotowej sprawie. Do punktu 4 porządku obrad Na zapytanie radnej Ireny Kielar odpowiedzi udzielił Pan Starosta, który wyjaśnił, że budżet został w dniu dzisiejszym uchwalony i można będzie zacząć zaciągać zobowiązania. Malowanie o jakie zapytała radna zostanie wykonane w najbliższym czasie i jest to w dyspozycji szkoły. Radna Irena Kielar zasugerowała ponadto, że przy okazji malowania dobrze by było wyremontować toalety, które są w bardzo złym stanie. Pan Starosta poinformował, że w toaletach trzeba najpierw wymienić całą instalację. Starosta nawiązując do drugiej sprawy dotyczącej drogi Szymonków-Buczek stwierdził, że została ona szeroko omówiona już w pkt. 2 i nie wymaga wyjaśnień. Do punktu 5 porządku obrad Kolejnym punktem obrad było sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 03.01.2007 r. do 23.01.2007 r., w którym odbyły się posiedzenia. W okresie sprawozdawczym podjęto 2 uchwały Zarządu oraz szereg rozstrzygnięć. Radna Lidia Łowicka odnosząc się do sprawozdania Zarządu Powiatu z dnia 23 stycznia 2007 r. poprosiła o wyjaśnienie dlaczego zaopiniowano negatywnie wniosek w sprawie dofinansowania działalności w 2007 r. Wędkarskiego Klubu Sportowego ,,Wzdręga” działającego przy Kole Polskiego Związku Wędkarskiego w Kluczborku. Pan Starosta odpowiadając na zapytanie radnej wyjaśnił, że wniosek w/w został złożony po terminie składania wniosków do projektu budżetu na rok przyszły. Jednakże został on rozpatrzony przez Zarząd Powiatu. Pan Starosta stwierdził, że powiat nie może obciążać budżetu dodatkowymi kosztami działalności różnorakich organizacji. Wiąże się to zupełnie z inną sferą działalności, ze współpracą z organizacjami pozarządowymi, a takiego statusu organizacji pożytku publicznego nie posiada Klub Wędkarski. W swojej odpowiedzi Zarząd Powiatu odmówił dofinansowania bieżącej działalności, ale w zamian za to zobowiązał się do wsparcia organizacji różnorakich imprez, fundowania nagród. Kolejno radna Irena Kielar odnosząc się do sprawozdania Zarządu Powiatu również z dnia Pan Starosta wyjaśnił, że jeśli chodzi o możliwość dofinansowania tego remontu w budżecie nie zapisano kwoty, jest oczywiście osobna pula środków na te zadania /ochrona dziedzictwa narodowego/. Zarząd jedynie wstępnie przyjął rozstrzygnięcie, że mogłoby by być to dofinansowanie nie przekraczające 5.000,-zł. Rozstrzygnięcie Zarządu w tym konkretnym wniosku dotyczyło również możliwości wydatkowania środków w formie dotacji. Starosta poinformował, że w sprawie ochrony zabytków odbyło się również w Opolu spotkanie, w którym uczestniczył nasz przedstawiciel Pani Maria Żurek. Jest w tej sprawie wiele rzeczy do przygotowania w związku z projektem obejmującym w swoim planie nie tylko w/w kościół, ale i szereg innych. Ponadto na posiedzeniu Zarządu radny Maciej Tomaszczyk zgłosił sugestię, aby na terenie Gmin, w których znajdują się takie obiekty podjąć współpracę i uzależniać wydatkowanie środków z budżetu powiatu od tego, czy i w jakim stopniu partycypują poszczególne Gminy w utrzymaniu tych obiektów zabytkowych. Innych zapytań do sprawozdania nie zgłoszono. Przewodniczący poddał sprawozdanie pod głosowanie radnych. W wyniku głosowania radni 13 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się przyjęli jednogłośnie sprawozdanie Zarządu Powiatu za w/w okres. Do punktu 6 porządku obrad Przewodniczący Rady poinformował zebranych, że w dniu 26 stycznia 2007 r. do Rady Powiatu wpłynęło pismo Pana Starosty Nr OR-MH-0070/1/07 w sprawie delegowania dwóch radnych do pracy w komisji bezpieczeństwa i porządku. Przewodniczący Rady wyjaśnił, Pan Starosta zabierając głos zaproponował, aby radni dokonali wytypowania przedstawicieli na następnej sesji, gdyż w dzisiejszych obradach uczestniczy jedynie 13 radnych i nie ma pełnego składu Rady. Radni wyrazili zgodę na przesunięcie tego pod obrady VIII sesji. Kolejno radni otrzymali rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu z dnia 23.01.2007 r. /pismo znajduje się w aktach nr RP-0049/3/2007/ w sprawie propozycji podziału zaplanowanych środków budżetowych przeznaczonych na działalność kulturalną i sportową w 2007 r. Innych spraw nie poruszano. Do punktu 7 porządku obrad W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim za udział w dzisiejszych obradach zamykając je o godzinie 1400 . Na tym protokół zakończono. Przewodniczący Rady Mariusz Pieńkowski
się przyjęła następujący porządek VII sesji:
w zasadzie wynegocjowane. Kolejną kwestią jest część areału, który szkoła posiada
w swoich planach finansowych.
23 stycznia 2007 r. zapytała jaka kwota zostanie przeznaczona na dofinansowanie dalszej części remontu Kościoła pw.Św.Jacka w Miechowej.
że członkostwo radnych z poprzedniej kadencji ustało z momentem wygaśnięcia ich mandatów, które nastąpiło w dniu 26 października 2006 r.