Protokół Nr V/2006

z sesji Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 28 grudnia 2006 r.

 

 

 

            Sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godzinie 1300 Przewodniczący Rady

– Mariusz Pieńkowski. Przywitał wszystkich radnych oraz zaproszonych gości.

Przewodniczący następnie stwierdził, że obrady w dniu dzisiejszym będą prawomocne, gdyż na ogólną liczbę 19 radnych obecnych jest 18.

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił zebranym proponowany porządek obrad. Do zaproponowanego porządku radni nie wnieśli żadnych uwag przyjmując go jednogłośnie 18 głosami za, nie stwierdzając głosów przeciw i wstrzymujących się.

W związku z powyższym Rada Powiatu przyjęła następujący porządek obrad:

 

1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:

   a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,

   b/zatwierdzenie porządku obrad,

   c/zatwierdzenie protokołu z IV sesji.

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Podjęcie uchwał w sprawach:

   a/zmiany uchwały Nr XXXV/249/2005 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia

      budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok,

   b/powołania Skarbnika Powiatu,

   c/zmiany Uchwały Nr XXXVII/270/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 13 kwietnia

      2006 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu

      Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2006 r.

4.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.

5.Przyjęcie informacji dotyczącej oświadczeń majątkowych składanych:

   -za 2005 r.

   -na koniec kadencji.

6.Wolne wnioski.

7.Zamknięcie obrad.

 

 

Następnie radni przystąpili do zatwierdzenia protokołu z IV sesji Rady Powiatu, która odbyła się w dniu 18 grudnia 2006 r. Do protokołu nie wniesiono uwag zatwierdzając go

w obecności 17 radnych, 15 głosami za, 2 głosami wstrzymującymi się oraz brakiem głosów przeciw.

 

Do punktu 2 porządku obrad

 

Radni nie wnieśli interpelacji i zapytań.

 

Do punktu 3a porządku obrad

 

Przewodniczący Rady zapoznał zebranych z pierwszym projektem uchwały przygotowanym na dzisiejszą sesję. Projekt ten dotyczy zmiany uchwały Nr XXXV/249/2005 Rady Powiatu

w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok.

W uzasadnieniu do powyższego projektu Starosta wyjaśnił, że zmiany dokonywane
w ostatnich dniach roku budżetowego dotyczą w większości wniosków złożonych przez jednostki organizacyjne powiatu. Zmiany te mają na celu wprowadzenie niewielkich dochodów własnych jakie zostały wypracowane w ostatnich miesiącach roku.

Ponadto dodatkowym elementem zmian jest dostosowanie planów finansowych jednostek organizacyjnych powiatu do aktualnie ponoszonych wydatków.

Odrębną kwestię stanowią zmiany planu wydatków inwestycyjnych w bieżącym roku.
Po zakończeniu inwestycji w Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach udało się zaoszczędzić kwotę 2.167,-zł, którą postanowiono przeznaczyć na pokrycie kosztów bieżących w/w jednostki. Pozostałe zmiany planu wydatków inwestycyjnych wynikają

z decyzji Wojewody Opolskiego zezwalającej na wykorzystanie środków z dotacji celowej przeznaczonej na zakup samochodu służbowego do PINB w Kluczborku, w części niewykorzystanej, na zakup sprzętu informatycznego dla tej jednostki.

Również w zakresie planu dochodów i wydatków budżetu powiatu wprowadza się kwotę 53.630,-zł, w ramach programu stypendialnego dla uczniów, realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Do powyższego projektu uchwały nie wniesiono żadnych zapytań w związku z tym Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. W obecności 18 radnych, za przyjęciem głosowało jednogłośnie 18 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.

Zatem Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr V/13/2006 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3 b porządku obrad

 

Kolejnym projektem uchwały jaki przedstawił Przewodniczący Rady był projekt w sprawie powołania Skarbnika Powiatu.

W sprawie powyższego projektu o głos poprosił Pan Starosta, który wyjaśnił zebranym,

że zastanawiał się wnikliwie nad kandydaturami na w/w stanowisko i doszedł do wniosku,

że osobą, którą będzie rekomendował na stanowisko Skarbnika jest Pani Wanda Słabosz- dotychczasowy Naczelnik Wydziału Finansowego Starostwa Powiatowego w Kluczborku. Osoba ta jak poinformował Pan Starosta ukończyła Wyższą Szkołę Zarządzania

i Administracji na kierunku rachunkowość i finanse, posiada aplikację urzędniczą oraz kursy związane z ubezpieczeniami społecznymi funkcjonującymi w samorządzie oraz w sektorze finansów publicznych. Jeśli chodzi o doświadczenie zawodowe to obecnie pełni funkcję głównej księgowej. Przepracowała także jako samodzielna księgowa w Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej okres 7 lat. Następnie pracowała w Wojewódzkim Związku Spółek Wodnych w Opolu – Oddział w Kluczborku jako Z-ca Głównego Księgowego przez okres 5 lat, w firmie prywatnej przez 2 lata jako Samodzielna Księgowa, kolejno przez okres 5 lat sprawowała funkcję głównego księgowego w Urzędzie Rejonowym w Kluczborku.

Po tym okresie, gdy zaczęły funkcjonować powiaty, pełniła przez 8 lat funkcję Naczelnika Wydziału Finansowego, a zarazem głównego księgowego tutejszego Starostwa Powiatowego w Kluczborku. Pan Starosta stwierdził również, że w/w osobę darzy dużym zaufaniem w sprawach zawodowych. Jest to osoba nie związana z żadnymi opcjami politycznymi.

Ponadto Pan Starosta poinformował, że Pani Wanda Słabosz znana jest wszystkim jednostkom organizacyjnym, z którymi utrzymuje bieżący kontakt, a zatem jej przejście na stanowisko Skarbnika Powiatu nie będzie wymagało żadnego okresu przejściowego oraz wdrożenia związanego z przyjęciem nowego pracownika.

Na tym Pan Starosta zakończył uzasadnienie projektu uchwały w sprawie powołania Skarbnika Powiatu. Do projektu uchwały nie zgłoszono zapytań w związku z czym Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. W obecności 18 radnych, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr V/14/2006

w przedmiotowej sprawie.

 

Do punktu 3 c porządku obrad

 

Następnym projektem jaki został przedstawiony zebranym był projekt w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVII/270/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 13 kwietnia 2006 r.
w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2006 rok.

W powyższym projekcie proponuje się wprowadzenie zmian w podziale środków finansowych przekazanych przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na zadania z rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych.

Z uwagi na rezygnację osób niepełnosprawnych z przyznanego dofinansowania

w programach tj: turnusy rehabilitacyjne, likwidację barier w komunikowaniu się, sport, rekreacja i turystyka oraz występujący deficyt w programie dofinansowania do przedmiotów ortopedycznych, środków pomocniczych i sprzętu rehabilitacyjnego, zasadnym i najbardziej celowym jest przeniesienie środków finansowych na ten właśnie program.

Zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. Rada Powiatu w formie uchwały określa zadania, na które przeznacza środki z PFRON-u.

Do projektu nie wniesiono zapytań i uwag. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał w/w projekt pod głosowanie. W głosowaniu wzięło udział 18 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało jednogłośnie 18 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.

 

Do punktu 4 porządku obrad

 

W związku z tym, że nie zgłoszono żadnych zapytań i interpelacji, nie udzielano odpowiedzi radnym.

Do punktu 5 porządku obrad

 

Przewodniczący Rady zapoznał wszystkich z kolejnym punktem porządku obrad.

Punkt ten stanowi informacja dotycząca oświadczeń majątkowych radnych za rok 2005 oraz oświadczeń składanych na koniec kadencji. Informacje powyższe wpłynęły od podmiotów dokonujących analizy oświadczeń majątkowych radnych, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Starosty Kluczborskiego. W powyższych materiałach znajduje się informacja: Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku, Starosty Kluczborskiego, Naczelnika Urzędu Skarbowego

w Kluczborku, Namysłowie oraz Strzelcach Opolskich.

Radni do informacji nie wnieśli zapytań, w związku z czym Przewodniczący Rady poddał ją pod głosowanie w wyniku, którego Rada Powiatu w obecności 18 radnych, jednogłośnie

18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się przyjęła informację dotyczącą oświadczeń majątkowych.

 

Do punktu 6 porządku obrad

 

Pan Starosta zabierając głos poinformował radnych, że przy podpisywaniu listy obecności na dzisiejszej sesji każdy otrzymał komplet dokumentów, w którym m.in. znajduje się wykaz komisji.

Starosta poprosił radnych, aby określili w jakiej komisji chcieliby pracować.

Ponadto Starosta poinformował, że Statut Powiatu Kluczborskiego określa, że radny może należeć do co najmniej dwóch komisji. Zdaniem Pana Starosty informacje te pozwolą na sporządzenie list poszczególnych komisji. Na kolejnej sesji Rady Powiatu, zgodnie z naszym statutem będzie można w drodze podjętych uchwał przyjąć powyższe składy osobowe poszczególnych komisji.

Pan Starosta wyjaśnił zebranym, że jest to bardzo istotne, gdyż bez komisji nie można podjąć prac nad projektem budżetu na 2007 rok.  

Starosta poinformował, że radni otrzymali także kserokopię wyroku wydanego przez Naczelny Sąd Administracyjny z dnia 24 listopada 2006 r. dotyczącego skargi na uchwałę

Nr XI/84/2003 z dnia 16 października 2003 r. o utworzeniu spółki akcyjnej PCZ

w Kluczborku. Starosta stwierdził, że w uzasadnieniu powyższym zostało przedstawione stanowisko jednej strony jak i argumenty Rady Powiatu w Kluczborku podniesione w skardze kasacyjnej oraz rozstrzygnięcie NSA, który jak wiadomo uchylił wyrok pierwszej instancji czyli WSA w Opolu i oddalił skargę Pana Henryka Fraszka na uchwałę Rady Powiatu

w Kluczborku dotyczącą utworzenia spółki. Zdaniem Starosty bardzo istotne jest to, że na podstawie w/w wyroku wszelkie wątpliwości w przedmiotowej sprawie zostały rozstrzygnięte.

Starosta ponadto wyjaśnił, że w toku jest jeszcze jedno postępowanie sądowo-administracyjne prowadzone przez WSA w Opolu w przedmiocie uchwały z dnia 8 lipca 2005 r. dotyczące postawienia SPZOZ ZOZ w Kluczborku w stan likwidacji.

To postępowanie na wniosek Rady Powiatu zostało zawieszone do czasu rozstrzygnięcia skargi na uchwałę Nr XI/84/2003. Wyrok NSA wraz z uzasadnieniem zostanie niezwłocznie przesłany do WSA w Opolu, aby można było dokończyć zawieszone wcześniej postępowanie.

Starosta poinformował, że zaskarżona uchwała Rady Powiatu z 16 października 2003 r.

w sprawie utworzenia spółki akcyjnej jest uchwałą zawierającą formy wykonania zadań przez powiat w zakresie promocji i ochrony zdrowia, czyli jest to kwestia organizacyjna.

W powyższym uzasadnieniu jak wyjaśnił Starosta NSA stwierdza, iż w art. 68 ust.2 Konstytucji RP podnoszonym wielokrotnie mowa jest o tym, że każdy ma prawo do ochrony zdrowia. Obywatelom niezależnie od ich sytuacji materialnej, władze publiczne zapewniają równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych i tak właśnie jest w naszym powiecie. Warunki i zakres udzielania świadczeń określa ustawa.

Przyznanie prawa ochrony zdrowia i prawa do finansowania świadczeń w tym zakresie, nie daje podstawy prawnej do wyprowadzenia prawa do formy organizacyjnej realizacji przez jednostki samorządu powiatowego obowiązku ochrony zdrowia. Zdaniem Pana Starosty zapis ten jest bardzo przejrzysty i jasny. Ponadto w kwestii regulacji ustawy ustrojowej

o samorządzie powiatowym /art.4/ reguluje się tutaj zakres zadań powiatu, norma ustrojowa,

a taką jest art.4 ust.1 pkt.2 powołanej ustawy o samorządzie powiatowym nie daje podstaw prawnych do wyprowadzenia interesu prawnego jednostki. Również z rozwiązań prawnych ujętych w ustawie z dnia 30 sierpnia 1991 roku o zakładach opieki zdrowotnej nie można wyprowadzić interesu prawnego jednostki, co do formy wykonywania zadań ochrony zdrowia przez powiat. Zaskarżona uchwała jest uchwałą, której przedmiotem jest regulacja po organizacyjna, która nie kształtuje praw i obowiązków skarżącego jak i nie pozbawia go uprawnień. Z tego też względu w pełni zasadne są zarzuty skargi kasacyjnej, czyli skargi Rady Powiatu i ich uzasadnienie.

Następnie o głos poprosił radny Leszek Krzyżanowski, który nawiązał do powyższego wyroku NSA i poinformował, że jego zdaniem Sąd Naczelny w Warszawie głównie stwierdził w  swoim uzasadnieniu, że skarżący Pan Henryk Fraszek nie posiadał legitymacji prawnej do tego, żeby zaskarżyć uchwałę Rady Powiatu. Radny stwierdził, że w zeszłym roku ten sam Sąd, ale w innym składzie osobowym stwierdził jednak, że Pan Henryk Fraszek posiada taką legitymację i skutkiem tego był wyrok WSA w Opolu.

Radny ponadto stwierdził, że Sąd Naczelny w Warszawie wskazał, iż są inne organy powołane do tego, by można było zaskarżyć taką uchwałę wskazując na Wojewodę Opolskiego, Prokuraturę bądź też Gminę Kluczbork.

Radny uważa, iż nie jest tak do końca jak poinformował Pan Starosta, że każdy
z mieszkańców powiatu ma równy dostęp do świadczeń medycznych. Radny stwierdził podając za przykład fakt, że tak nie jest, gdyż pacjenci ze złamaniami itp. muszą jeździć

do Szpitala w Oleśnie na Oddział Urazowy, w którym dodatkowo działa Szpitalny Oddział Ratunkowy, którego niestety u nas nie ma. Jest też zdaniem radnego kilka elementów pozytywnych w naszej spółce PCZ, które należy chwalić, ale niestety są pewne rzeczy, które świadczą o tym, iż mieszkańcy nie mają pełnego dostępu.

Przewodniczący Rady udzielił ponownie głosu Panu Staroście, który nawiązał do powyższej wypowiedzi radnego. Zdaniem Starosty trzeba rozgraniczyć pewne rzeczy. Należy odróżnić spór prawny, co do tego czy powiat może to zadanie jakim jest spółka PCZ realizować

w takiej formie organizacyjno-prawnej, czy też musi je realizować w formie SPZOZ-u.

Inną kwestią zaś jest jak określił Starosta rozszerzenie działalności szpitala i pozyskanie środków na nowe formy działalności np: chirurgia urazowa lub ortopedia.

Nie ma w tym wypadku żadnego związku ze sporem jaki był toczony odnośnie formy prowadzonej działalności. Ponadto jak stwierdził Starosta to co zostało powiedziane przez radnego Leszka Krzyżanowskiego odnośnie tego, że ten sam Sąd wcześniej orzekł inaczej nie jest prawdą, gdyż NSA w tej sprawie wypowiedział się po raz pierwszy.

W uzasadnieniu Sąd stwierdził, że we wcześniejszym orzeczeniu z lutego 2006 r.

nie odnosząc się w tej sytuacji szczegółowo do zarzutów skargi kasacyjnej NSA zwraca jednakże uwagę, iż podniesiono w niej zarzuty będą wymagały wnikliwego zbadania przez Sąd pierwszej instancji. NSA nie zawarł zatem w wyroku z dnia 7 lutego 2006 r. oceny prawnej. Wcześniej było również napisane, że brak jest naruszenia prawa przez zaskarżoną uchwałę. Starosta poinformował, że jego zdaniem spór prawny się skończył.

Rada może dyskutować teraz nad tym w jaki sposób i w jakich kierunkach rozwijać szpital. Pomysłów na ten temat jest wiele i być może uda się je zrealizować. Najważniejszy jednak jest fakt, że dziś można to robić, gdyż do tej pory w warunkach toczonego sporu prawnego

w Sądzie Administracyjnym było to bardzo trudne. Zdaniem Starosty na w/w temat trzeba będzie nadal dyskutować, a wypowiedź tanie jest atakiem w tej kwestii lecz jest wyjaśnieniem sytuacji na dzień dzisiejszy strony tego postępowania.

Starosta nawiązał także do wypowiedzi radnego, w której stwierdził on, iż są inne organy powołane do tego, by można było zaskarżyć taką uchwałę wskazując na Wojewodę Opolskiego, Prokuraturę bądź też Gminę Kluczbork i wyjaśnił, że Nadzór Prawny Wojewody jako pierwszy bada nasze uchwały i w tym wypadku nie zakwestionował jej. Jeśli chodzi zaś o Prokuratora to działa on w momencie popełnienia przestępstwa, a takowego nie było.

Zdaniem Starosty jest to jedynie ocena całego stanu prawnego, a nie otwarcie kolejnych możliwości zaskarżenia uchwały.

Następnie o głos poprosił radny Mirosław Misiak, który poinformował, że dobrze się stało,

iż ten temat został poruszony, gdyż szpital jest wspólną troską. Ponadto radny uważa,

że w wypowiedzi Pana Starosty jak i radnego Leszka Krzyżanowskiego jest wiele racji.

Radny stwierdził również, że jeśli chodzi o Oddział Urazowy, którego w naszym szpitalu nie ma, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby taki oddział kiedyś znowu zaczął funkcjonować.

Trzeba się jedynie zastanowić nad tym w jakiej formie miałby on działać. Radny uważa również, że nasze społeczeństwo zasługuje na jak najlepszy zakres usług medycznych.

Ważną kwestią jest także to, kto będzie usługi te finansował w związku z czym potrzebne są w tym wypadku negocjacje z NFZ.

Ponadto radny poinformował zebranych, że Szpital w Oleśnie nie posiada pełnego zakresu działalności, który my posiadamy w naszym szpitalu czego przykładem może być laryngologia urazowa czyli wszelkie urazy w okolicach szyi i głowy.

Przewodniczący Rady udzielił następnie głosu Panu Adamowi Werra Wiceprezesowi Spółki PCZ – Dyr.ds.Lecznictwa. Pan Wiceprezes poinformował, że chciałby poruszyć dwie bardzo ważne kwestie dotyczące funkcjonowania Oddziału Urazowo-Ortopedycznego oraz Oddziału Intensywnej Opieki Medycznej.

Wiceprezes stwierdził, że Oddział Intensywnej Opieki Medycznej nigdy nie funkcjonował

w tutejszym szpitalu, nie była to również jednostka, która miałaby przyjęty statut i była prawnie usankcjonowana jako OIOM.

Wiceprezes wyjaśnił również, że jeśli chodzi o Oddział Urazowo-Ortopedyczny to dąży się do tego, aby tego typu usługi były świadczone w wyspecjalizowanych oddziałach.

Ze względu na to, że NFZ bazuje na opinii Konsultanta Wojewódzkiego dotychczasowe połączenie Oddziału Chirurgicznego i Ortopedycznego zostało przez niego zakwestionowane. Skutkiem tego było pozbawienie naszego szpitala świadczenia w/w usług.

Dużym znaczeniem był także do tej pory brak statusu prawnego PCZ w Kluczborku.

Ponownie o głos w dyskusji poprosił radny Leszek Krzyżanowski, który stwierdził,

że Pan Werra jest od niedawna Wiceprezesem Spółki PCZ i może nie pamiętać tego, iż kiedyś w SPZOZ funkcjonowała Chirurgia Urazowa oraz wiele innych elementów, które w czasie zostały zlikwidowane. Przyczyniło się to do zwalniania kadry lekarzy, pielęgniarek.

Radny ponadto oświadczył, że pamięta jak do SPZOZ przyjeżdżał lekarz ortopeda
i to funkcjonowało. Stwierdził również, że nie podoba mu się to, iż Szpital w Oleśnie posiada w/w oddziały i świadczy takie usługi, a nasz szpital nie. Usługi te zdaniem radnego są

w punktacji o wiele lepiej płatne niż leczenie pacjenta np. na Oddziale Wewnętrznym.

Szpital Oleski w związku z tym posiada środki, aby móc spłacać zadłużenie.

Ponadto w najbliższym czasie ma być tworzona sieć szpitali, które będą odpowiednio finansowane z Ministerstwa Zdrowia. W pierwszej kolejności takie dofinansowanie otrzymają tzw. WCM-y oraz publiczne szpitale.

Radny stwierdził również, że są dwie strony sporu: spór prawny, który został zamknięty oraz spór na podłożu ekonomiczno-funkcjonalnym służby zdrowia w Kluczborku.
Zdaniem radnego Leszka Krzyżanowskiego wszystkim zależy, aby nasz szpital miał rozbudowane usługi.

Przewodniczący Rady udzielił ponownie głosu radnemu Mirosławowi Misiak, który stwierdził, że cieszy się z faktu, iż służba zdrowia stała się tematem priorytetowym

i w związku z tym zaprasza wszystkich do dyskusji na posiedzeniach Komisji Zdrowia

na powyższy temat.

Radny Andrzej Nowak zabierając głos stwierdził, że rozmowy na temat funkcjonowania szpitala powinny odbywać się tak jak wspomniał radny Mirosław Misiak na posiedzeniach Komisji Zdrowia. Ważnym elementem zdaniem radnego są finanse, które generują to czy można w danej dziedzinie zrobić coś więcej. Radny uważa również, że Szpital Kluczborski powinien posiadać mimo wszystko Oddział Urazowy.

Powiat także jak poinformował Pan Andrzej Nowak posiada inne zadania jakimi są np.:

drogi, chodniki, a nie tylko szpital. Są to ogromne środki, które trzeba inwestować.

Wyrok w sprawie szpitala już zapadł i nie ma co wracać do tej sprawy. 

W związku z powyższy radny zwracając się do Pana Starosty poprosił go, aby radni jak najszybciej otrzymali projekt budżetu na rok 2007. Radny wspomniał, że kwestię tą poruszał już na jednej z ostatnich sesji. Jego zdaniem każdy z radnych powinien mieć czas na to,

aby przygotować się do prac nad budżetem w komisjach, tym samym zapoznać się
z projektem. Radni chcieliby wiedzieć jakie jest zadłużenie, jakie planowane są inwestycje, jaki będzie koszt ich wykonania.

Zdaniem radnego mieszkańcy powiatu oczekują od wybranych radnych całościowego podejścia do tematu, a nie jedynie do wybranych dziedzin.

Przewodniczący Rady udzielił głosu Panu Staroście, który stwierdził, że rozumie radnego Andrzeja Nowaka i projekt budżetu zostanie przekazany wszystkim radnym. Ponadto Starosta poinformował, że aby rozpocząć pracę nad projektem muszą zostać wybrane komisje,

a takowych jeszcze nie wybrano.

Starosta również uważa, że ostatnie kilka lat również w kontekście szpitala to jest właśnie proces rozwoju, proces pozytywnych zmian, który był bardzo mocno utrudniany.        

Starosta stwierdził, że wyrok jaki zapadł w sprawie szpitala jest bardzo ważną kwestią i nie jest to jego zdanie. Świadczą o tym artykuły, które ukazały się m.in. na łamach gazety prawnej. Starosta zgadza się z tym, że trzeba intensywnie pracować nad rozwojem szpitala. Środków na ten cel jest niewiele i dlatego powinno się nimi rozsądnie gospodarować.

Ponadto Pan Starosta poinformował, iż przez ten czas kiedy został on wybrany na stanowisko Starosty ciągle prowadzone są jakieś prace czego przykładem może być emisja obligacji komunalnych, odbywające się posiedzenia Zarządu Powiatu.

Kolejno głos zabrał radny Andrzej Nowak, który stwierdził, że jednak chciałby uzyskać dzisiaj projekt budżetu.

Inna kwestią jest fakt, że nie mówił on nigdy o tym, że szpital jest złym szpitalem, wręcz przeciwnie uważa, że Rada Powiatu pracowała w tej kwestii bardzo dobrze. Nie chciałby jednak wracać do czasów kiedy wystąpiło jego zadłużenie. Ten temat jak stwierdził trzeba przyjąć i zakończyć.

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 7 porządku obrad

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady na zakończenie sesji złożył wszystkim zebranym życzenia noworoczne i o godzinie 1350 zamknął dzisiejsze obrady.

 

 

 

 

                                                                                              Przewodniczący Rady

    

                                                                                                Mariusz Pieńkowski