Uchwała Nr XL/287/2006
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 13 czerwca 2006r.
w sprawie nadania Statutu Zarządowi Dróg Powiatowych w Kluczborku
Na podstawie art. 238 ust. 3 Ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104) Rada Powiatu w Kluczborku uchwala co następuje:
§ 1
Nadaje się Statut Zarządowi Dróg Powiatowych w Kluczborku stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Maciej Mularczyk
Załącznik
do uchwały Nr XL/287/2006
Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 13 czerwca 2006r.
STATUT
ZARZĄDU DRÓG POWIATOWYCH
W KLUCZBORKU
- Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku zwany dalej “zarządem” jest jednostką budżetową Powiatu Kluczborskiego podległą bezpośrednio Zarządowi Powiatu w Kluczborku.
Działa w oparciu o Uchwałę Nr IV/4/98 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29.12.1998r. - Zarząd działa na podstawie:
- 1/ ogólnie obowiązujących przepisów prawa
- 2/ niniejszego statutu
- Siedzibą Zarządu jest Miasto Kluczbork, a jego terytorialnym obszarem działania jest Powiat Kluczborski obejmujący:
- Miasto i Gminę Byczyna
- Miasto i Gminę Kluczbork
- Miasto i Gminę Wołczyn
- Gminę Lasowice Wielkie
- Na czele Zarządu stoi Dyrektor, który kieruje jego pracą i odpowiada za jego działalność.
- Jeżeli Dyrektor nie może pełnić obowiązków służbowych wszystkie zadania i kompetencje przejmuje Zastępca Dyrektora.
-
Dyrektor Zarządu jest kierownikiem zakładu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy i wykonuje wszystkie czynności wynikające ze stosunku pracy pracowników Zarządu.
- Dyrektor Zarządu uprawniony jest do składania oświadczeń w imieniu powiatu w sprawach związanych z zakresem działania Zarządu Dróg Powiatowych, z zachowaniem wymogów i trybu przewidzianego prawem.
- Dyrektor Zarządu uprawniony jest do dochodzenia wierzytelności Powiatu Kluczbork związanych z zakresem działania Zarządu oraz do udzielania pełnomocnictw procesowych.
Do zadań Zarządu Dróg Powiatowych należy całokształt zagadnień związanych z pełnieniem funkcji Zarządu drogi, a w szczególności:
- Planowanie rozwoju sieci drogowej.
- Opracowanie projektów w zakresie robót remontowo-budowlanych:
a/ budowa drogi
b/ modernizacja drogi
c/ roboty utrzymaniowe na drogach
- Koordynacja robót w pasie drogowym, w tym wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego.
- Zarządzanie mieniem na drogach.
- Pełnienie funkcji inwestora dla robót drogowych:
a/ zlecanie robót w trybie ustawy o zamówieniach publicznych
b/ sprawowanie nadzoru inwestorskiego
c/ odbiory robót
- Ochrona sieci drogowej.
- Wykonywanie robót utrzymaniowych, interwencyjnych i zabezpieczających na drogach.
- Zlecanie i koordynacja prac z zakresu zimowego utrzymania dróg.
- Gospodarka gruntami wchodzącymi w skład pasa drogowego.
- Współdziałanie w zarządzaniu ruchem drogowym.
W wykonywaniu zadań określonych w § 5 Zarząd współdziała z:
- organami administracji państwowej i samorządowej
- komórkami organizacyjnymi Starostwa Powiatu Kluczborskiego i gminnymi jednostkami organizacyjnymi
- innymi podmiotami
Organizację i zasady funkcjonowania Zarządu określa Regulamin Organizacyjny uchwalony przez Zarząd Powiatu na wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych.