Kluczbork, 2025-05-13

KD.2110.5.2025.AT

 

 

Starosta Kluczborski

ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze –

Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich,

Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia

 

I Nazwa i adres jednostki:

Starostwo Powiatowe w Kluczborku,

ul. Katowicka 1, 46-200 Kluczbork

 

II Określenie stanowiska: Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia

 

III Wymagania niezbędne w stosunku do kandydatów:

1)   wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce, preferowane wykształcenie wyższe w zakresie zarządzania kryzysowego, bezpieczeństwa narodowego, bezpieczeństwa wewnętrznego;

2)   5 – letni staż pracy;

3)   obywatelstwo polskie;

4)   nieposzlakowana opinia;

5)   pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

6)   brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

7)   Znajomość przepisów prawa w zakresie:

- ustawy o obronie Ojczyzny,

- ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej,

- ustawy o zarządzaniu kryzysowym,

- ustawy o stanie klęski żywiołowej,

- ustawy o ochronie przeciwpożarowej,

- ustawy o działalności leczniczej,

- ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych,

- ustawy o repatriacji,

- ustawy prawo o stowarzyszeniach,

- ustawy o fundacjach,

- ustawy prawo farmaceutyczne,

-  ustawy o ochronie informacji niejawnych,

- ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa,

- ustawy o samorządzie powiatowym,

- ustawy o pracownikach samorządowych,

- ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,

oraz przepisy wykonawcze do ustaw;

8)   prawo jazdy kategorii B.

 

IV Wymagania dodatkowe w stosunku do kandydatów:

1)   preferowane co najmniej 3 - letnie doświadczenie zawodowe w administracji  samorządowej, rządowej lub w służbach mundurowych na stanowisku związanym z wykonywaniem zadań z zakresu zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej, ochrony ludności, spraw obronnych, ochrony informacji niejawnych, spraw obywatelskich, promocji i ochrony zdrowia;

2)   cechy osobowości: odporność na stres, rzetelność, efektywność w działaniu, komunikatywność, kreatywność, uczciwość i dyskrecja;

3)   umiejętność kierowanie zespołem, planowania zadań, sprawna organizacja pracy zespołowej, zorientowanie na rezultaty pracy, samodzielność w podejmowaniu decyzji, umiejętność korzystania z przepisów prawa;

4)   umiejętność obsługi urządzeń biurowych, komputera, pakietu MS Office.

 

V Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1) organizowanie i planowanie pracy Wydziału w zakresie zadań wynikających z przepisów prawa, Uchwał Rady i Zarządu, zarządzeń, poleceń Starosty wykonywanych przez Wydział Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia t.j. zadań z zakresu:

- ochrony ludności i obrony cywilnej,

- zarządzania kryzysowego,

- spraw obronnych,

- spraw obywatelskich,

- ochrony i promocji zdrowia,

- bezpieczeństwa i porządku publicznego,

- nadzoru nad stowarzyszeniami i fundacjami,

- prowadzenia Kancelarii Materiałów Niejawnych,

- zadań związanych z zapewnieniem zakwaterowania i wyżywienia uchodźców (obywateli Ukrainy);

2) dokonywanie podziału zadań pomiędzy poszczególne stanowiska pracy;

3) wydawanie poleceń służbowych oraz nadzorowanie sposobu wykonywania zadań przez podległych pracowników;

4) wnioskowanie o zmianę, rozwiązanie stosunku pracy, wyróżnienia oraz kary porządkowe wobec podległych pracowników;

5) dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych podległych pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych;

6) opracowanie planów finansowych do projektu budżetu Powiatu w części dotyczącej zadań Wydziału;

7) przygotowanie projektów uchwał, zarządzeń i innych dokumentów dla Rady Powiatu, Zarządu Powiatu i Starosty;

8) przygotowywanie, w celu przedłożenia Radzie i jej komisjom oraz dla potrzeb Starosty i Zarządu, sprawozdań, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań powierzonych Wydziałowi;

9) zapewnienie terminowego i zgodnego z przepisami prawa prowadzenia postępowań administracyjnych w sprawach z zakresu administracji publicznej należących do właściwości Wydziału;

10) przygotowanie projektów odpowiedzi w sprawach skarg i wniosków oraz projektów odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych w ramach kompetencji Wydziału;

11) zapewnienie przestrzegania w Wydziale postanowień wynikających z wewnętrznych aktów prawnych oraz przestrzegania tajemnicy służbowej;

12) współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi oraz organami, jednostkami  i służbami w zakresie realizowanych zadań;

13) aktualizacja danych w Biuletynie Informacji Publicznej w ramach posiadanych uprawnień.

 

VI Warunki pracy na stanowisku:

1)   wymiar czasu pracy: pełny etat;

2)   umowa o pracę;

3)   praca administracyjno – biurowa, praca przy pomocy komputera, praca na III piętrze budynku wielokondygnacyjnego z windą;

4)   w razie potrzeby praca poza siedzibą Starostwa (udział w szkoleniach, ćwiczeniach, działaniach);

5)   praca wymagająca odporności na stres, szybkiego reagowania i podejmowania decyzji.

 

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi więcej niż 6%.

 

VII Wymagane dokumenty:

1)   życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu dotychczasowej pracy zawodowej - podpisany własnoręcznie;

2)   list motywacyjny podpisany własnoręcznie;

3)   kwestionariusz osobowy dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie (do pobrania ze strony BIP Starostwa Powiatowego w Kluczborku);

4)   kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie;

5)   kserokopie dokumentów poświadczających posiadanie wymaganego stażu pracy (świadectw pracy, zaświadczeń– w przypadku aktualnego zatrudnienia); 

6)   kserokopie innych dokumentów poświadczających posiadane kwalifikacje lub umiejętności;

7)   Własnoręcznie podpisane oświadczenia o:

a)     posiadaniu obywatelstwa polskiego;

b)     posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;

c)      braku prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

d)     nieposzlakowanej opinii;

e)     wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata zawartych w dokumentach złożonych w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

 

VIII Termin i miejsce składania dokumentów:

1) Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie w Sekretariacie Starostwa pod adresem:

Starostwo Powiatowe w Kluczborku,

ul. Katowicka 1,

46-200 Kluczbork

 

z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia”

 

Dokumenty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 maja 2025 r. do godz. 15.00 (decyduje data i godzina wpływu do Sekretariatu Starostwa).

 

Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, nie wezmą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym.

 

IX Dodatkowe informacje:

1)   I etap naboru - otwarcie ofert nastąpi komisyjne w dniu 3 czerwca 2025 r. o godz. 9.00 w sali nr 213 Starostwa Powiatowego w Kluczborku, w celu sprawdzenia spełnienia wymogów formalnych zawartych w ogłoszeniu;

2)   II etap naboru – rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się w dniu 4 czerwca 2025 r. o godz. 9.00 w sali nr 213 Starostwa Powiatowego w Kluczborku;

3)   Kandydaci, którzy zostaną zakwalifikowani do II etapu naboru zostaną powiadomieni o tym fakcie telefonicznie.

 

Wszelkie informacje związane z przedmiotowym naborem będą umieszczane na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń, znajdującej się w siedzibie Starostwa na II piętrze obok pokoju nr 201. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 77 418 52 18 wew. 121

 

 

 

Starosta Kluczborski

 

Mirosław Birecki

 

 

 

 

Klauzula informacyjna dla osób biorących udział w procesie naboru na stanowisko Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich,

Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia

 

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane w skrócie RODO) informujemy, że:

 

  1. Administratorem danych osobowych jest Starosta Kluczborski, ul. Katowicka 1, 46-200 Kluczbork, tel. 77 418 52 18, e-mail: starostwo@powiatkluczborski.pl.
  2. W Starostwie powołano Inspektora Ochrony Danych Osobowych; kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych: nr tel. 77 418 65 20, e-mail: starostwo@powiatkluczborski.pl.
  3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko podane w ogłoszeniu. 
  4. Odbiorcą danych osobowych jest Komisja rekrutacyjna powołana w celu wyłonienia kandydata na stanowisko Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia,
  5. Po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru m.in. w zakresie imienia i nazwiska wybranego kandydata oraz jego miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego będzie umieszczona na tablicy informacyjnej  w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa przez okres 3 miesięcy.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U z 2020, poz. 164 ze zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy.
  7. Przysługują Państwu prawa: do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, do przenoszenia danych.
  8. Jeśli uważają Państwo, że przetwarzanie przez administratora danych osobowych jest niezgodne z RODO, wówczas przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, który jest organem nadzorczym.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne aby uczestniczyć w procesie naboru.