Kluczbork, dnia 23.11.2004r.
Rada Powiatu w Kluczborku
Rozliczenie kosztów dotyczących przeprowadzenia referendum
lokalnego w sprawie odwołania Rady Powiatu Kluczborskiego
przed upływem kadencji, ogłoszonego na dzień 05 września 2004 roku.
Zgodnie z art.41 ust.1 ustawy z dnia 15 września 2000 roku o referendum lokalnym (Dz.U. Nr 88, poz.985 z późn.zm.), przedkładam rozliczenie finansowe kosztów przygotowania i przeprowadzenia referendum lokalnego w sprawie odwołania Rady Powiatu w Kluczborku przed upływem kadencji.
Komisarz Wyborczy w Opolu I, po rozpoznaniu złożonego przez Inicjatorów referendum wniosku dotyczącego przeprowadzenia referendum, dnia 14 lipca 2004 roku, wydał postanowienie o jego przeprowadzeniu. Termin został wyznaczony na dzień 05 września 2004 roku.
Komisarz Wyborczy w Opolu I ustalił jednocześnie kalendarz czynności związanych z przeprowadzeniem referendum oraz podał treść karty do głosowania.
Wobec zaistniałych okoliczności faktycznych i prawnych podjęto prace związane z przygotowaniem referendum lokalnego na terenie Powiatu Kluczborskiego w aspekcie organizacyjnym i finansowym.
Po zasięgnięciu niezbędnych informacji w Biurze Komisarza Wyborczego w Opolu I przygotowano preliminarz wydatków związanych z referendum, który zamieszczono poniżej.
P O W I A T K L U C Z B O R S K I
(ZBIORCZO)
P R E L I M I N A R Z W Y D A T K Ó W
na przygotowanie i przeprowadzenie referendum lokalnego w sprawie odwołania
Rady Powiatu Kluczborskiego zarządzonego na dzień
05 wrześn
ia 2004 roku.
Klasyfikacja budżetowa dotacji celowej:
Rozdział 75053 § 2320.
Lp. |
Rodzaj wydatków dane wyjściowe |
Wskaźniki jednostkowe wydatków |
Wskaźniki ilościowe wydatków |
Suma (3x4) w zł. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Sporządzenie spisów wyborców Liczba uprawnionych do głosowania |
0,16 zł/poz. |
55.980/osoby |
8.956,80 |
2. |
Wydatki kancelaryjne terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej. Liczba komisji |
130,00 zł/kom. |
59/kom. |
7.670,00 |
3. |
Obsługa terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej Liczba komisji |
120,00 zł/kom. |
59/kom. |
7.080,00 |
4. |
Diety członków komisji:
|
209,76 zł/członka 140,39zł/członka |
10/osób 464/osoby |
2.097,60 65.140,96 |
5. |
Druk obwieszczeń o numerach i granicach obwodu głosowania oraz wyznaczonej siedzibie obwodowej komisji wyborczej. Format A-3 |
1,95 zł/1egz. |
6 egz.x 58 obwodów = 348 egz. |
678,60 |
6. |
Inne wydatki: transport kart, plakatowanie obwieszczeń, dyżury służb technicznych, pomoc kancelaryjna, itp. |
200,00 zł |
4 GMINY |
1.000,00 |
Razem: |
92.623,96 ~ 92.624,00 |
Termin przekazania środków finansowych do urzędu gminy – zgodnie z art. 40 ust.2 ustawy z dnia 15 września 2004 roku o referendum lokalnym (Dz.U. z 2000r. Nr 88, poz. 985 z późn.zm.).
Najpóźniej w dniu 16 sierpnia 2004 roku.
Następnie sporządzone zostały i rozesłane do gmin wchodzących w skład powiatu kluczborskiego preliminarze wydatków dla każdej z gmin. Oszacowano również koszty pracy komisji terytorialnej.
Dokumenty te zamieszczono poniżej.
Gmina Kluczbork
Klasyfikacja budżetowa dotacji celowej:
Rozdział 75053 § 2320.
Lp. |
Rodzaj wydatków dane wyjściowe |
Wskaźniki jednostkowe wydatków |
Wskaźniki ilościowe wydatków |
Suma (3x4) w zł. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Sporządzenie spisów wyborców Liczba uprawnionych do głosowania |
0,16 zł/poz. |
31.273/osoby |
5.003,68 |
2. |
Wydatki kancelaryjne terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej. Liczba komisji |
130,00 zł/kom. |
25/kom. |
3.250,00 |
3. |
Obsługa terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej Liczba komisji |
120,00 zł/kom. |
25/kom. |
3.000,00 |
4. |
Diety członków komisji: a)terytorialnej b)obwodowych |
- 140,39 zł/członka |
- 200 osób |
28.078,00 |
5. |
Druk obwieszczeń o numerach i granicach obwodu głosowania oraz wyznaczonej siedzibie obwodowej komisji wyborczej. Format A-3 |
1,95 zł/1egz. |
6 egz.x 25 obwodów = 150 egz. |
292,50 |
6. |
Inne wydatki: transport kart, plakatowanie obwieszczeń, dyżury służb technicznych, pomoc kancelaryjna, itp. |
200,00 zł |
-- |
200,00 |
Razem: |
39.824,18 ~39.824,00 |
Gmina Byczyna
Klasyfikacja budżetowa dotacji celowej:
Rozdział 75053 § 2320.
Lp. |
Rodzaj wydatków dane wyjściowe |
Wskaźniki jednostkowe wydatków |
Wskaźniki ilościowe wydatków |
Suma (3x4) w zł. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Sporządzenie spisów wyborców Liczba uprawnionych do głosowania |
0,16 zł/poz. |
7.622/osoby |
1.219,52 |
2. |
Wydatki kancelaryjne terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej. Liczba komisji |
130,00 zł/kom. |
8/kom. |
1.040,00 |
3. |
Obsługa terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej Liczba komisji |
120,00 zł/kom. |
8/kom. |
960,00 |
4. |
Diety członków komisji: a)terytorialnej b)obwodowych |
- 140,39 zł/członka |
- 64 osoby |
- 8.984,96 |
5. |
Druk obwieszczeń o numerach i granicach obwodu głosowania oraz wyznaczonej siedzibie obwodowej komisji wyborczej. Format A-3 |
1,95 zł/1egz. |
6 egz.x 8 obwodów = 48 egz. |
93,60 |
6. |
Inne wydatki: transport kart, plakatowanie obwieszczeń, dyżury służb technicznych, pomoc kancelaryjna, itp. |
200,00 zł |
-- |
200,00 |
Razem: |
12.498,08 ~12.498,00 |
Gmina Lasowice Wielkie
Klasyfikacja budżetowa dotacji celowej:
Rozdział 75053 § 2320.
Lp. |
Rodzaj wydatków dane wyjściowe |
Wskaźniki jednostkowe wydatków |
Wskaźniki ilościowe wydatków |
Suma (3x4) w zł. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Sporządzenie spisów wyborców Liczba uprawnionych do głosowania |
0,16 zł/poz. |
5.775/osoby |
924,00 |
2. |
Wydatki kancelaryjne terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej. Liczba komisji |
130,00 zł/kom. |
10/kom. |
1.300,00 |
3. |
Obsługa terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej Liczba komisji |
120,00 zł/kom. |
10/kom. |
1.200,00 |
4. |
Diety członków komisji: a)terytorialnej b)obwodowych |
- 140,39 zł/członka |
- 80 osób |
- 11.231,20 |
5. |
Druk obwieszczeń o numerach i granicach obwodu głosowania oraz wyznaczonej siedzibie obwodowej komisji wyborczej. Format A-3 |
1,95 zł/1egz. |
6 egz.x 10 obwodów = 60 egz. |
117,00 |
6. |
Inne wydatki: transport kart, plakatowanie obwieszczeń, dyżury służb technicznych, pomoc kancelaryjna, itp. |
200,00 zł |
-- |
200,00 |
Razem: |
14.972,20 ~14.972,00 |
Gmina Wołczyn
Klasyfikacja budżetowa dotacji celowej:
Rozdział 75053 § 2320.
Lp. |
Rodzaj wydatków dane wyjściowe |
Wskaźniki jednostkowe wydatków |
Wskaźniki ilościowe wydatków |
Suma (3x4) w zł. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Sporządzenie spisów wyborców Liczba uprawnionych do głosowania |
0,16 zł/poz. |
11.310/osoby |
1.809,60 |
2. |
Wydatki kancelaryjne terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej. Liczba komisji |
130,00 zł/kom. |
15/kom. |
1.950,00 |
3. |
Obsługa terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej Liczba komisji |
120,00 zł/kom. |
15/kom. |
1.800,00 |
4. |
Diety członków komisji: a)terytorialnej b)obwodowych |
- 140,39 zł/członka |
- 120 |
- 16.846,80 |
5. |
Druk obwieszczeń o numerach i granicach obwodu głosowania oraz wyznaczonej siedzibie obwodowej komisji wyborczej. Format A-3 |
1,95 zł/1egz. |
6 egz.x 15 obwodów = 90 egz. |
175,50 |
6. |
Inne wydatki: transport kart, plakatowanie obwieszczeń, dyżury służb technicznych, pomoc kancelaryjna, itp. |
200,00 zł |
-- |
200,00 |
Razem: |
22.781,90 ~22.782,00 |
P O W I A T K L U C Z B O R S K I
K O M I SJ A T E R Y T O R I A L N A
Klasyfikacja budżetowa dotacji celowej:
Rozdział 75053 § 2320.
Lp. |
Rodzaj wydatków dane wyjściowe |
Wskaźniki jednostkowe wydatków |
Wskaźniki ilościowe wydatków |
Suma (3x4) w zł. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Sporządzenie spisów wyborców Liczba uprawnionych do głosowania |
0,16 zł/poz. |
- |
- |
2. |
Wydatki kancelaryjne terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej. Liczba komisji |
130,00 zł/kom. |
1/kom. |
130,00 |
3. |
Obsługa terytorialnej i obwodowej komisji wyborczej Liczba komisji |
120,00 zł/kom. |
1/kom. |
120,00 |
4. |
Diety członków komisji: a)terytorialnej b)obwodowych |
209,76 zł/członka 140,39zł/członka |
10/osób - |
2.097,60 - |
5. |
Druk obwieszczeń o numerach i granicach obwodu głosowania oraz wyznaczonej siedzibie obwodowej komisji wyborczej. Format A-3 |
1,95 zł/1egz. |
- |
- |
6. |
Inne wydatki: transport kart, plakatowanie obwieszczeń, dyżury służb technicznych, pomoc kancelaryjna, itp. |
200,00 zł |
- |
200,00 |
Razem: |
2.547,60 ~ 2.548,00 |
Następnie sporządzono projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego umożliwiających sfinansownie referendum lokalnego.
Rada Powiatu w Kluczborku na sesji w dniu 12 sierpnia 2004 roku Uchwałą Nr XX/152/2004 zatwierdziła zmiany budżetu powiatu kluczborskiego, tym samym przeznczono kwotę 92.642 zł na pokrycie kosztów referendum.
Dnia 31 sierpnia 2004 roku Zarząd Powiatu w Kluczborku zawarł pisemne porozumienia z wszystkimi gminami wchodzącymi w skład powiatu, dotyczące finansowania referendum.
Środki finansowe zostały przekazane gminom w formie dotacji celowej podlegającej szczegółowemu rozliczeniu. Wielkość dotacji dla poszczególnych gmin jest taka jaką założono w preliminarzach wydatków.
Na mocy wymienionych porozumień każda z czterech gmin została zobowiązana do przedłożenia rozliczenia finansowego z wykorzystania dotacji celowej w terminie do dnia 30 września 2004 roku. W omawianym terminie sprawozdania z gmin zostały przedstawione w formie pismnej na specjalnie przygotowanym w tym celu formularzu, stanowiącym załącznik do porozumienia.
Na koszty przygotowania i przeprowadzenia referendum lokalnego na terenie Powiatu Kluczorskiego wydatkowano łącznie
92.276,97 zł.Plan wydatków zakładał kwotę
92.624 zł,z tego:
- dotacje celowe dla gmin 90.076 zł wydatkowano 90.076 zł,
- wydatki komisji terytorialnej 2.548 zł wydatkowano 2.200.97 zł.
Łącznie plan wydatków 92.624 zł wykonanie 92.276.97 zł.
Różnica wynosi 347,03 zł – środki te nie zostały wydatkowane przez komisję terytorialną.
W załączeniu przedkładam rozliczenia sporządzone przez gminy wchodzące w skład Powiatu Kluczborskiego.
Kluczbork, dnia 23.11.2004 roku.
Sporządził:
Skarbnik Powiatu
Piotr Pośpiech
Powyższe rozliczenie zostało przyjęte na sesji Rady Powiatu w Kluczborku dnia 2 grudnia 2004r.