Protokół Nr 78/2016
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 13 października 2016 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, -w sprawie ustalenia wysokości środków finansowych w budżecie powiatu kluczborskiego na 2017 rok na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej oraz maksymalnej wysokości udzielanego zasiłku pieniężnego -w sprawie przekazania uprawnień do zaciągania zobowiązań wynikających z Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Kluczborskiego. -w sprawie upoważnienia kierowników jednostek do gospodarowania i likwidacji ruchomego mienia, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. 3.Zarządzanie drogami powiatowymi: a),,Remont balustrady wiaduktu o numerze ewidencyjnym JNI 01018588 nad zelektryfikowaną linią kolejową relacji Kluczbork-Poznań w miejscowości Byczyna w ciągu drogi powiatowej nr 1302 O w km 0+671” oraz pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego”, b)remont drogi Nr 1348 O na odcinku długości 3,72 km (Ligota Wołczyńska-Brynica), c)remont drogi powiatowej nr 1311O na odcinku DK11-Kujakowice–Byczyna–granica województwa łódzkiego (Gola) długości 20,6 km. (Gmina Kluczbork i Gmina Byczyna)" d)remont drogi powiatowej nr 1312O na odcinku DK11- Gotartów-Kujakowice-DK 45 Biadacz - granica powiatu, długości 11,38 km (Gmina Kluczbork)". e)informacja bieżąca w sprawie prowadzonych inwestycji realizowanych z ,,Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019” : -„Remont ciągu komunikacyjnego o długości 16,650 km, składającego f)przygotowanie dokumentacji w zakresie możliwości zawarcia Partnerstwa publiczno-prawnego na zarządzanie drogami powiatowymi, 4.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące udzielenia dotacji Prywatnej Policealnej Szkole AWANGARDA z siedzibą w Kluczborku przy ul.Mickiewicza 10. 5.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie rozstrzygnięcia I rokowań cenowych na zbycie nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Żeromskiego 3B oraz umowy dzierżawy z wyłonionym nabywcą. 6.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące projektu Zaproszenia przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w pracach komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową , prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2017 roku. 7.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod tytułem „Dotacja-Firma-Sukces. Wsparcie dla przedsiębiorczych!”, w ramach Osi priorytetowej VII Konkurencyjny rynek pracy, Działanie 7.3 Zakładanie działalności gospodarczej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2014-2020. 8.Wolne wnioski. -pismo Prezesa Zarządu Spółdzielni Socjalnej UHP w Byczynie dot.podziału realizacji zadań w ramach konsorcjum składającego się z 4 partnerów, -zakup programu Vulcan w związku z centralizacją VAT od 1.01.2017r. -wycinka drzew na drodze 1336 O w miejscowości Kochłowice. 9.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 07.10.2016 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 77/2016 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2016 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 41.800 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z przeznaczeniem na finansowanie działalności zespołów do spraw orzekania o niepełnosprawności. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 78/312/2016. Kolejnym projektem z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2016 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 343,-zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z przeznaczeniem na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe oraz na sfinansowanie kosztu zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych w przypadku szkół prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 78/313/2016. Członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie ustalenia wysokości środków finansowych w budżecie powiatu kluczborskiego na 2017 rok na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej oraz maksymalnej wysokości udzielanego zasiłku pieniężnego. Ustala się w budżecie powiatu kluczborskiego na rok 2017 środki finansowe na pomoc zdrowotną dla nauczycieli uprawnionych do korzystania z opieki zdrowotnej w wysokości nie wyższej niż 0,2% planowanych rocznych środków na wynagrodzenia osobowe nauczycieli. Środki te zostaną zapisane w rozdziale 80195-Pozostała działalność, w paragrafie 3020-wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń budżetu powiatu kluczborskiego. Maksymalna wysokość zasiłku pieniężnego, stanowiącego formę pomocy zdrowotnej wynosi 2 000,00 zł na osobę. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 78/314/2016. Kolejno zapoznano się z projektem uchwały w sprawie przekazania uprawnień do zaciągania zobowiązań wynikających z Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Kluczborskiego Zgodnie z przepisami art.228 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w uchwale Nr XV/110/2015 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej na lata 2016 -2029, rozszerzone zostało upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją przedsięwzięć określonych w załączniku Nr 2 do wysokości limitu zobowiązań określonych w tym załączniku. W oparciu o § 3 ww.uchwały Rady Powiatu Zarząd Powiatu przekazuje upoważnienie do zawierania takich umów wieloletnich również kierownikom wszystkich jednostek organizacyjnych Powiatu. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 78/315/2016. Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie upoważnienia kierowników jednostek do gospodarowania i likwidacji ruchomego mienia. Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznał się Zarząd był projekt w sprawie upoważnienia kierowników jednostek do gospodarowania i likwidacji ruchomego mienia. Zgodnie z zapisami art. 32 ust.1 oraz ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym do zadań Zarządu Powiatu należy wykonywanie uchwał Rady Powiatu i zadań powiatu określonych przepisami prawa oraz gospodarowanie ruchomym i nieruchomym mieniem powiatu. Zarząd Powiatu przekazuje upoważnienie kierownikom jednostek organizacyjnych do gospodarowania i likwidacji mienia ruchomego. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 78/316/2016. Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 755–wymiar Sprawiedliwości, rozdział 75515–Nieodpłatna Pomoc Prawna z § 4170 kwotę 14.987 zł na § 4300 kwotę 14.987 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Kierownika Referatu Promocji na pokrycie wydatków bieżących. Zarząd nie wniósł do projektu uchwały żadnych uwag w związku z czym postanowił podjąć uchwałę Nr 78/317/2016. Do punktu 3 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczącym remontu balustrady wiaduktu o numerze ewidencyjnym JNI 01018588 nad zelektryfikowaną linią kolejową relacji Kluczbork-Poznań w miejscowości Byczyna w ciągu drogi powiatowej nr 1302 O w km 0+671” oraz pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego”. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z zaproponowanymi przez oferentów kosztorysami postanowił o unieważnieniu przetargu i ogłoszeniu kolejnego zgodnie z zapisami Wieloletniej Prognozy Finansowej. Pan Starosta poinformował, że na dzisiejsze posiedzenie Zarządu Powiatu zaprosił Pana Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych celem omówienia spraw związanych z remontami dróg powiatowych. Pan Dyrektor ZDP szczegółowo omówił sprawę dotyczącą remontu drogi Nr 1348 O na odcinku o długości 3,72 km (Ligota Wołczyńska-Brynica). Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z informacją Dyrektora postanowił nie ogłaszać przetargu na remont drogi Nr 1348 O na odcinku długości 3,72 km (Ligota Wołczyńska-Brynica). Przedmiotowy remont zostanie rozważony w kontekście budżetu powiatu kluczborskiego na 2017 rok. Ponadto Zarząd zobowiązał Dyrektora ZDP do ponownego wystąpienia do Gminy Wołczyn w sprawie wycinki 75 drzew na ww.odcinku drogi. Jednocześnie Zarząd zwrócił się z prośbą do Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu o przygotowanie odpowiedzi do Burmistrza Wołczyna w powyższej sprawie. Kolejno Pan Dyrektor ZDP przedstawił szacunkowe koszty realizacji przebudowy drogi Nr 1311 O DK 11-Kujakowice-Łowkowice-granica gminy (0+050-8+146,5), Nr 1311 O granica gminy-Dobiercice-Paruszowice-Byczyna DW 487. Zarząd po szczegółowej analizie postanowił zobowiązać Dyrektora ZDP do przeprowadzenia rozmów z wykonawcą dokumentacji w zakresie zmiany jej na ww.remontowanym odcinku. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Dyrektora do poinformowania Zarządu o wynikach przeprowadzonych rozmów. Następnie Pan Dyrektor omówił sprawę dotyczącą remontu drogi 1312 O na odcinku Gotartów-Kujakowice-Biadacz (0+000-11+050). Zarząd po zapoznaniu się z informacją Dyrektora postanowił zobowiązać Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku do przygotowania dokumentacji na remont ww.drogi. Następnie Zarząd zapoznał się z informacją przedstawioną przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczącą wykazu robót niewykonanych przez firmę LARIX na dzień 12.10.2016 r. na następujących inwestycjach: "Remont drogi powiatowej nr 1344 O ( Wołczyn- Murów - DW 454 ),na odcinku o długości 9,080 km". 1. Utwardzenie pobocza tłuczniem o szerokości 1,0 m -od km 0+900,00 do km 5+150,00 = 4250,00 mb obustronnie. 2. Utwardzenie zjazdów tłuczniem na posesje i pola. 3. Oczyszczenie przepustów z namułu 7 szt. 4.Oznakowanie poziome nawierzchni bitumicznej - 670,00 m2 5. Przełożenie chodnika z kostki brukowej od km 0+000,00 do km 0+400,00 str. L 6. Roboty wykończeniowe - koszenie poboczy rowów i skarp, wycinka odrostów przy drzewach i na skarpach rowów na długości 8,200 km. "Remont ciągu komunikacyjnego o długości 16,650 km, składającego się z odcinka drogi powiatowej nr 1324 O ( Smardy - Dębiniec ) w km 0+000 – 11+892 i odcinka drogi powiatowej nr 1321 O ( Kluczbork – Jakubowice ) w km 0+007 – 4+765". 1.Nawierzchnia bitumiczna na odcinku od km 0+007,00 do km 0+128,00 (ul. Karola Miarki) –3 warstwy masy grubości 7 cm, 5 cm, 4 cm. 2.Utwardzenie pobocza tłuczniem o szerokości 1,0 m: DP 1321 O -od km 0+255,00 do km 0+900,00 = 645,00 mb str. P. -od km 0+400,00 do km 0+900,00 = 500,00 mb str. L. -od km 1+055,00 do km 2+800,00 = 1745,00 mb str. L. -od km 1+055,00 do km 4+765,00 = 3710,00 mb str. P. DP 1324 O -od km 0+000,00 do km 3+788,00 = 3788,00 mb str. P. -od km 10+100,00 do km 11+892,00 = 1792,00 mb obustronnie. 3. Ścianki czołowe na przepustach w ilości 12 szt. 4. Przepust 2x O 80 w km 10+798,00 ( DP 1324 O) 5. Dylatacje na obiektach mostowych ( 5 obiektów ) 6. Poręcze mostowe na obiekcie- w m. Nowa Bogacica 7. Bariery ochronne stalowe : DP 1321 O - 144,00 mb za wiaduktem kolejowym ul. K. Miarki DP 1324 O -1300,00 mb od km10+400 do km 11+050,00 przed m. Nowa Bogacica 8. Perony na przystankach autobusowych w ilości 5 szt. 9. Roboty wykończeniowe - koszenie poboczy rowów i skarp, wycinka odrostów przy drzewach i na skarpach rowów na długości: DP 1321 O - 4,365 km obustronnie DP 1324 O - 11,892 km obustronnie 10. Roboty wykończeniowe na obiektach mostowych. Po analizie wykazanych do wykonania robót Zarząd Powiatu wyraził swoje zaniepokojenie zakończeniem ww.inwestycji w przyjętych po zmianach terminach. W przypadku ww.inwestycji terminy zakończenia prac były przesuwane: 1)z dnia 19.09.2016 r. na dzień 20.10.2016r. -"Remont ciągu komunikacyjnego o długości 16,650 km, składającego się z odcinka drogi powiatowej nr 1324 O ( Smardy - Dębiniec ) 2)z dnia 23.09.2016r. na dzień 07.10.2016r., a następnie na dzień 20.10.2016r. W związku z powyższym Zarząd Powiatu zwrócił się z prośbą do firmy LARIX o jednoznaczne określenie, czy wyszczególnione roboty zostaną zakończone w terminie, co pozwoli sporządzić protokoły odbioru inwestycji oraz dokonać rozliczenia zadań z Wojewodą Opolskim do 15.11.2016r. Wymagać to będzie przygotowania niezbędnych dokumentów t.j: wniosku o wypłatę dotacji, kopii faktur, kopii dokumentów potwierdzających odbiór wykonanych robót, kopii wyciągów bankowych i przelewów, kopii kosztorysów powykonawczych i innych dokumentów. Następnie Zarząd przystąpił do rozważenia możliwości zarządzania drogami powiatowymi w ramach Partnerstwa Publiczno Prywatnego. Zarząd Powiatu po analizie postanowił zlecić opracowanie przedmiarów i kosztorysów inwestorskich na wyremontowanie sieci dróg w zakresie niezbędnych prac remontowych na drogach powiatowych nie objętych dotychczas pracami remontowymi i inwestycyjnymi. Z opracowania wyłączona zostaje droga Nr 1311 O, gdzie jest sporządzona już dokumentacja, oraz droga Nr 1312 O, na którą zostało zlecone opracowanie dokumentacji przez ZDP w Kluczborku. Z opracowania wyłącza się także fragmenty nieutwardzone dróg powiatowych, które są bez znaczenia dla sieci dróg powiatowych. Termin realizacji na ww.opracowanie przewidziany jest do końca 2016 roku. Do punktu 4 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym udzielenia dotacji Prywatnej Policealnej Szkole AWANGARDA z siedzibą w Kluczborku przy ul.Mickiewicza 10 oraz opinią Wydziału Edukacji i Sportu. Zarząd po zapoznaniu się postanowił o przekazaniu ww.dotacji od miesiąca stycznia 2017 roku, po otrzymaniu informacji o naliczonej części oświatowej subwencji ogólnej. Jednocześnie Zarząd stwierdził, że w przypadku otrzymania środków z rezerwy celowej od Ministra Edukacji Narodowej jeszcze w roku bieżącym szkoła zostanie o tym powiadomiona i taka dotacja zostanie przekazana jeszcze w 2016 r. Do punktu 5 porządku Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie rozstrzygnięcia I rokowań cenowych na zbycie nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Żeromskiego 3B oraz umowy dzierżawy z wyłonionym nabywcą. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił, że za okres od 01.11.2016 r. do 21.11.2016 r. Firma PHU ADA zostanie obciążona kosztami mediów. Do punktu 6 porządku Kolejną sprawą było pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące projektu zaproszenia przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w pracach komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2017 roku. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z projektem zaproszenia postanowił o jego zaakceptowaniu. Do punktu 7 porządku Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod tytułem „Dotacja-Firma-Sukces. Wsparcie dla przedsiębiorczych!”, w ramach Osi priorytetowej VII Konkurencyjny rynek pracy, Działanie 7.3 Zakładanie działalności gospodarczej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2014-2020. Zarząd zatwierdził przedmiotowy projekt uchwały i postanowił o skierowaniu go pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 8 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Prezesa Zarządu Spółdzielni Socjalnej UHP w Byczynie dotyczącym podziału realizacji zadań w ramach konsorcjum składającego się z 4 partnerów. Zarząd po zapoznaniu uznał, że Powiat Kluczborski jako partner projektu „Byczyński Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej dla subregionu północnego” wyraża chęć realizacji zadań zgodnie z obecnie istniejącym już podziałem zadań w ramach konsorcjum składającego się z czterech partnerów: Spółdzielni UHP w Byczynie, Gminy Byczyna, Powiatu Kluczborskiego oraz Stowarzyszenia Animacji Lokalnej ARKONA. Zarząd uznał, że w przypadku, gdy nie dojdzie do porozumienia pomiędzy Liderem projektu–Spółdzielnią Socjalną UHP w Byczynie, a partnerem projektu–Gminą Byczyna, Kolejno Zarząd zapoznał się z informacją przedstawioną przez Panią Skarbnik dotyczącą zakupu programu Vulcan w związku z centralizacją VAT od 1.01.2017r. Zarząd po analizie postanowił, aby ujednolicić oprogramowanie do ewidencji księgowej, centralnej obsługi VAT i sprawozdań w jednostkach organizacyjnych powiatu. W związku z powyższym Zarząd wyraził zgodę na zakup oprogramowania Vulcan. Następnie Pan Dyrektor ZDP w Kluczborku przedstawił informację dotyczącą wycinki drzew na drodze 1336 O w miejscowości Kochłowice. Zarząd po zapoznaniu się z informacją postanowił zlecić wycinkę drzew na drodze powiatowej Nr 1336 O. Środki finansowe na ten cel powinny być pozyskane z przeprowadzonej wycinki drzew. Do punktu 9 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 78 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk
się z odcinka drogi powiatowej nr 1324 O (Smardy–Dębiniec) w km 0+000 ÷ 11+892 i odcinka drogi powiatowej nr 1321O (Kluczbork–Jakubowice) w km 0+007 ÷ 4+765” -„Remont drogi powiatowej nr 1344O (Wołczyn - Murów - DW 454) na odcinku o długości 9,080 km (w km 0+010 - 9+090)”,
w km 0+000 – 11+892 i odcinka drogi powiatowej nr 1321 O ( Kluczbork – Jakubowice )
w km 0+007 – 4+765".
- "Remont drogi powiatowej nr 1344 O ( Wołczyn- Murów - DW 454 ), na odcinku o długości 9,080 km".
Powiat Kluczborski nadal będzie wyrażał wolę realizacji projektu.
Kwestia zwiększenia zakresu przedmiotowego projektu o zadania dotyczące: monitorowania Podmiotów Ekonomii Społecznej, powoływania Komisji Oceny Wniosków i monitorowanie jej działań, organizacji wsparcia szkoleniowo–doradczego przed stworzeniem miejsca pracy, udzielania wsparcia finansowego w zakresie stworzenia miejsca pracy wraz z monitoringiem i kontrolą powinna być przedmiotem odrębnych negocjacji i może zostać ustalona w terminie późniejszym.