Protokół Nr 52/2016
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 08 marca 2016 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie organizacji roku szkolnego 2016/2017 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych, -w sprawie zmiany Uchwały Nr 12/37/2015 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 21.04.2015r.w sprawie powołania zespołów do spraw pozyskiwania środków UE w nowej perspektywie na lata 2014-2020 oraz funduszy zewnętrznych. -w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii dróg powiatowych w granicach miasta Olesna. 3.Pismo p.o Kierwnika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące sprzedaży części działki 91/25 k.m.12 obręb Kluczbork na rzecz zainteresowanego. 4.Pismo p.o Kierwnika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące odprowadzenia wód opadowych do kanalizacji deszczowej z pomieszczeń przyziemnych tzw.,,Starej Chirurgii”. 5.Decyzje : -w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1302 O – Byczyna – Kostów, -w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1306 O – Borek – Sierosławice – DW 487. -w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1309 O – Byczyna – Goła. -w spawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1311 O – DK 11– Kujakowice-Byczyna–granica województwa łódzkiego. -w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1338 O– Komorzno–Proślice. 6.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczące zaopiniowania projektu zmiany w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork dotyczącej terenu położonego w Kluczborku w rejonie ulicy Młyńskiej. 7.Pismo Starosty Oleskiego dotyczące wydania opinii w sprawie pozbawienia kategorii dróg powiatowych i nadania im kategorii dróg gminnych; DP 2192 O ul.Kolorowa w Oleśnie, DP 2198 O ul.Minkusa w Oleśnie, DP 2202 O ul.Słoneczna w Oleśnie, DP 2204 O ul.Wachowska w Oleśnie. 8.Pismo Wspólnoty Mieszkaniowej ul.Stefana Batorego dotyczące ustanowienia bezpłatnego i nieograniczonego w czasie prawa służebności drogi koniecznej, przejazdu i przechodu ustanowionego dla nieruchomości ul.Stefana Batorego 6a i 6b jak i dla wszystkich współwłaścicieli nieruchomości. 9.Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Gminą Praszka w sprawie realizacji doradztwa metodycznego i doskonalenia zawodowego nauczycieli 10.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie przejścia na najnowszą linię oprogramowania Arkusza w ramach Sigmy oraz przedłużenia umowy na korzystanie z Systemu VEdukacja-Nabór szkoły ponadgimnazjalne 11.Informacja Starosty Kluczborskiego o stanie kontroli zarządczej w jednostkach podległych i nadzorowanych przez Powiat Kluczborski za rok 2015. 12.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące robót związanych z odtworzeniem i remontem odcinka drogi powiatowej nr 1340 O przebiegającego przez miejscowość Laskowice. 13.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące opinii Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych. 14.Pismo WAMED w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy pomieszczeń dla tomografii do 31 grudnia 2018 roku. 15.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2016, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -sprawozdanie z realizacji Uchwały Nr XLIII/328/2014 rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2014 roku w sprawie uchwalenia ,,Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2015 rok”, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod tytułem „Młody opiekun dla seniora”, w ramach Osi priorytetowej IV Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie 4.2 Programy mobilności ponadnarodowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod tytułem ,,Wsparcie innowacyjności MŚP Subregionu Kluczbork-Namysłów-Olesno, którego realizatorem będzie Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do Publicznego Gimnazjum Nr 1 w Kluczborku, którego organem prowadzącym jest powiat Kluczborski, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie i wniesienie wkładu pieniężnego do Spółki pod firmą: ,,Dolina Stobrawy” Spółka z o.o z siedzibą w Kujakowicach Górnych, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego, położonej w Kluczborku przy ulicy Konopnickiej 11. 16.Wolne wnioski. -upoważnienie do podpisania umowy z Firmą doradczą ,,Dobry Projekt” w zakresie opracowania wniosku Powiatu Kluczborskiego dotyczącego transportu publicznego w ramach naboru w gospodarce niskoemisyjnej planowanego przez UMWO na II kwartał bieżącego roku. -Aneks związany z realizacją Umowy nr AS3/000004/08/D z dnia 19 kwietnia 2013r. pilotażowego programu ,,Aktywny Samorząd” (upoważnienie) 17.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 03.03.2016 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 51/2016 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: w dziale 750-administracja publiczna, rozdział 75095-pozostała działalność zmniejszeniu ulegają wydatki o kwotę 14.130,-zł. Zwiększeniu natomiast ulegają wydatki w dziale 700-Gospodarka mieszkaniowa, rozdział 7005-Gospodarka gruntami i nieruchomościami o kwotę 14.130,-zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w Kluczborku. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 52/191/2016. Następnym projektem uchwały był projekt w sprawie organizacji roku szkolnego 2016/2017 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych. Projekt wprowadza założenia do opracowania arkuszy organizacji szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego na rok szkolny 2016/2017. Do projektu nie wniesiono zapytań i podjęto w związku z tym uchwałę nr 52/192/2016. Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr 12/37/2015 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 21.04.2015r.w sprawie powołania zespołów do spraw pozyskiwania środków UE w nowej perspektywie na lata 2014-2020 oraz funduszy zewnętrznych. W przedmiotowym projekcie dokonuje się zmiany składów poszczególnych zespołów. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 52/193/2016. Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii dróg powiatowych w granicach miasta Olesna. Powyższy projekt został przygotowany w związku z pismem Starosty Oleskiego w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii następujących dróg położonych w granicach miasta Olesno: -nr DP 2192 O ul. Kolorowa o długości 0,257 km od ul. Opolskiej do ul. Słonecznej, -nr DP 2198 O ul. Minkusa o długości 0,388 km od ul. Opolskiej do ul. Wachowskiej, -nr DP 2202 O ul. Słoneczna o długości 0,718 km od ul. Opolskiej do ul.Wachowskiej, -nr DP 2204 O ul. Wachowska o długości 0,724 km od ul. Dobrodzieńskiej do ul. Wronczyńskiej. W świetle ustawy o drogach publicznych, z uwagi na funkcje jaką pełnią, wymienione odcinki dróg nie powinny posiadać kategorii dróg powiatowych. W związku z powyższym zaistniała konieczność zmiany ich kategorii. Do projektu nie wnieśli uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 52/194/2016 w przedmiotowej sprawie. Do punktu 3 porządku Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem p.o Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym sprzedaży części działki 91/25 k.m.12 obręb Kluczbork na rzecz zainteresowanego. Zarząd postanowił wstępnie wyrazić zgodę na sprzedaż części działki 91/25 k.m.12 obręb Kluczbork, ale ostateczna decyzja zostanie podjęta po dokonaniu wizji lokalnej terenu. Do punktu 4 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem p.o Kierwnika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym sporządzenia projektu oraz kosztorysu na odprowadzenie wód opadowych do kanalizacji deszczowej z pomieszczeń przyziemnych tzw.,,Starej Chirurgii”, które podczas opadów deszczu są zalewane. Zarząd zapoznał się i akceptuje kosztorys wraz z zakresem prac polegających na odprowadzeniu wód deszczowych z rur spustowych podłączonych do kanalizacji sanitarnej pomieszczeń przyziemnych budynku tzw. ,,Starej Chirurgii” znajdujących się na działce nr 91/20 k.m.12. Decyzja o przeprowadzeniu przedmiotowych prac w ww.zakresie zostanie podjęta w późniejszym terminie uwzględniając etapy wykonania budżetu. Do punktu 5 porządku Zarząd postanowił o podpisaniu decyzji w następujących sprawach: -w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1302 O – Byczyna – Kostów, -w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1306 O – Borek – Sierosławice – DW 487. -w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1309 O – Byczyna – Goła. -w spawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1311 O – DK 11– Kujakowice-Byczyna–granica województwa łódzkiego. -w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1338 O– Komorzno–Proślice. Do punktu 6 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczącym zaopiniowania projektu zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork dotyczącej terenu położonego w Kluczborku w rejonie ulicy Młyńskiej. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka oraz opinią Wydziału Funduszy Pomocowych w sprawie ww.projektu zmiany postanowił pozytywnie uzgodnić proponowane zmiany nie wnosząc do nich uwag. Do punktu 8 porządku Kolejną sprawą było pismo Wspólnoty Mieszkaniowej-(Zarządzanie Nieruchomościami) ul.Stefana Batorego dotyczące ustanowienia bezpłatnego i nieograniczonego w czasie prawa służebności drogi koniecznej, przejazdu i przechodu przez drogę ustanowionego dla nieruchomości na ul.Stefana Batorego 6a i 6b. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Wspólnoty Mieszkaniowej oraz opinią Wydziału Funduszy Pomocowych postanowił zobowiązać Kierownika Biura FP do ustalenia, jaki status w planie zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork posiada działka o Nr 90/4 k.m.12. Ponadto Zarząd zwraca się z prośbą o informację, kto jest właścicielem działki Nr 90/6. Zarząd ostateczną decyzję o ustanowieniu służebności na powyższej działce podejmie po dokonaniu analizy i wizji lokalnej. Do punktu 9 porządku Zarząd następnie zapoznał się z treścią Umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Gminą Praszka w sprawie realizacji doradztwa metodycznego i doskonalenia zawodowego nauczycieli. Gmina Praszka udzieli Powiatowi Kluczborskiemu dotacji celowej w kwocie 11.660,00,-zł na powyższy cel. Zarząd do podpisania przedmiotowej umowy upoważnił Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu. Do punktu 10 porządku Kolejną sprawą było pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie przejścia na najnowszą linię oprogramowania Arkusza w ramach Sigmy oraz przedłużenia umowy na korzystanie z Systemu VEdukacja-Nabór szkoły ponadgimnazjalne. Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na przejście na najnowszą linię oprogramowania oraz na przedłużenie ww.umowy. Do punktu 11 porządku Pan Starosta przedstawił informację o stanie kontroli zarządczej w jednostkach podległych i nadzorowanych przez Powiat Kluczborski za rok 2015. Zarząd po zapoznaniu się postanowił przyjąć powyższą informację bez uwag. Do punktu 12 porządku Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące robót związanych z odtworzeniem i remontem odcinka drogi powiatowej nr 1340 O przebiegającego przez miejscowość Laskowice. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem zaakceptował konieczność przeprowadzenia robót jednocześnie zobowiązując p.o Kierownika Biura Funduszy o skierowanie w ramach decyzji Zarządu pisma nr ZDP-4.0630.2.2016.WS z dnia 1.03.2016r. na ręce inwestora Gminy Lasowice Wielkie z jednoczesnym ujęciem następujących faktów: 1.wcześniejsza kwota dotacji w wysokości 200.000,-zł uchwałą Rady Powiatu z dnia 25 lutego br.została wycofana z budżetu powiatu, co należy rozumieć jako udział Gminy Lasowice Wielkie w robotach dodatkowych na wartość 200.000,-zł, 2.pozostałe koszty zakresu prac o wartości około 380.000,-zł zostaną uregulowane przez Powiat Kluczborski w ramach wydatków własnych budżetu na podstawie zawartej umowy z wykonawcą wykonującym roboty dodatkowe, w której części powiat zostanie wskazany jako płatnik. Do punktu 13 porządku Zarząd kolejno zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym opinii Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych i postanowił, że decyzję w powyższej sprawie podejmie na kolejnym posiedzeniu Zarządu. Do punktu 14 porządku Następnie Zarząd zapoznał się z pismem WAMED w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy pomieszczeń dla tomografii komputerowej do 31 grudnia 2018 roku. Zarząd w związku z powyższym postanowił o przedłużeniu umowy zawartej w dniu 14 kwietnia 2013 r. na dzierżawę pomieszczeń dla tomografii komputerowej na okres do 31 grudnia 2018 roku. W związku z powyższym Zarząd zobowiązał p.o Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania Aneksu do ww.umowy. Jednocześnie Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do podpisania Aneksu. Do punktu 15 porządku Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2016, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -sprawozdanie z realizacji Uchwały Nr XLIII/328/2014 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2014 roku w sprawie uchwalenia ,,Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2015 rok”, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod tytułem „Młody opiekun dla seniora”, w ramach Osi priorytetowej IV Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie 4.2 Programy mobilności ponadnarodowej Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod tytułem ,,Wsparcie innowacyjności MŚP Subregionu Kluczbork-Namysłów-Olesno, którego realizatorem będzie Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do Publicznego Gimnazjum Nr 1 w Kluczborku, którego organem prowadzącym jest powiat Kluczborski, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie i wniesienie wkładu pieniężnego do Spółki pod firmą: ,,Dolina Stobrawy” Spółka z o.o z siedzibą w Kujakowicach Górnych, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego, położonej w Kluczborku przy ulicy Konopnickiej 11. Zarząd przyjął powyższe materiały i skierował je pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 16 porządku Zarząd postanowił o upoważnieniu dwóch członków Zarządu w osobach Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do podpisania umowy z Firmą doradczą ,,Dobry Projekt” w zakresie opracowania wniosku Powiatu Kluczborskiego dotyczącego transportu publicznego w ramach naboru w gospodarce niskoemisyjnej planowanego przez UMWO na II kwartał bieżącego roku. W związku z dalszą realizacją pilotażowego programu ,,Aktywny Samorząd” Zarząd postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisywania ewentualnych Aneksów związanych z realizacją Umowy nr AS3/000004/08/D z dnia 19 kwietnia 2013r. Do punktu 17 porządku W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 52 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk
3.Zarząd jednocześnie zwraca się z prośbą o bieżący nadzór nad realizowaną wspólnie inwestycją, aż do jej zakończenia i odbioru.