Protokół Nr XV/2015
z sesji Rady Powiatu w Kluczborku
w dniu 29 grudnia 2015 r.
XV sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1300 Przewodniczący Rady Powiatu Andrzej Butra. Przewodniczący Rady Powiatu przywitał wszystkich radnych, zaproszonych gości oraz pozostałych zebranych, a następnie stwierdził, że w dniu dzisiejszym podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest 15 radnych.
Przewodniczący Rady przedstawił porządek dzisiejszych obrad, który przedstawia
się następująco:
1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:
a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,
c/zatwierdzenie protokołu z XIV sesji.
2.Interpelacje i zapytania radnych.
3.Podjęcie uchwał w sprawach:
a/zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2015,
b/zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
c/zmieniająca Uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2015 rok,
d/określenia kryteriów rekrutacji do Publicznego Gimnazjum Nr 1 w Kluczborku, którego organem prowadzącym jest Powiat Kluczborku,
e/utworzenia Wydziału obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych powiatu w Starostwie Powiatowym w Kluczborku,
f/uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2016 rok (projekt budżetu radni otrzymali w dniu 17 listopada 2015 r.)
-omówienie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami,
-przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej,
-przedstawienie opinii i wniosków komisji stałych,
-przedstawienie stanowiska Zarządu Powiatu w sprawie opinii i wniosków komisji i radnych,
-autopoprawka zarządu powiatu do projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2016 rok,
-dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie,
-głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
g/uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej (radni projekt otrzymali w dniu 17 listopada 2015 r.),
4.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.
5.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku od 13 listopada 2015 r. do 8 grudnia 2015 r.
6. Wolne wnioski i zapytania.
7. Zamknięcie obrad.
Radni jednogłośnie zatwierdzili powyższy porządek obrad
Kolejno Przewodniczący Rady Powiatu przedstawił Protokół z XV sesji, radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag do protokołu w związku z czym Przewodniczący Rady poddał
go pod głosownie. Rada jednogłośnie, 15 głosami za zatwierdziła protokół z XV sesji.
Do punktu 2 porządku obrad
Nie wniesiono zapytań i interpelacji.
Do punktu 3a porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2015.
Powyższy projekt wprowadza zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 338.616 zł w tym: zwiększenie dochodów bieżących w kwocie 338.574 zł, zwiększenie dochodów majątkowych w kwocie 42 zł. Ponadto wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 338.616 zł w tym zwiększenie wydatków bieżących jednostek budżetowych na kwotę 349.916 zł, zmniejszenie wydatków majątkowych jednostek budżetowych na kwotę 11.300 zł. Ponadto wprowadza się zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na rok 2015: zmniejszono wydatki inwestycyjne na zadaniu pn. Zakup oprogramowania do posiadanego systemu informatycznego Geo-Info wraz z oprzyrządowaniem oraz zakup wielkoformatowego urządzenia do reprodukcji map.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XV/104/2015 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2015.
Do punktu 3b porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. W powyższym projekcie Zmiany dokonane zostały w celu zapewnienia zgodności budżetu powiatu z wieloletnią prognozą finansową. Zwiększono dochody bieżące o kwotę 338.574 zł, zwiększono dochody majątkowe o kwotę 42 zł, zwiększono wydatki bieżące o kwotę 349.916 zł, zmniejszono wydatki majątkowe o kwotę 11.300 zł. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XV/105/2016 w powyższej sprawie.
Do punktu 3c porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały zmieniającej Uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2015 rok. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku mając na uwadze potrzeby osób niepełnosprawnych, proponuje wprowadzenie zmian w podziale środków finansowych na zadaniach powiatu. Zmiany dotyczą przeniesienia kwoty 41.73 zł. z dofinansowania zadań z zakresu zatrudniania i rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych, kwoty 1.041,22 zł. z dofinansowania do zadań z zakresu likwidacji barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych oraz kwoty 262,80 zł.
z dofinansowania sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych, na łączną wartość 1.345,75 zł., na dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów. Zaproponowane rozwiązanie wynika z aktualnych potrzeb,
tj. dofinansowania większej liczbie osób niepełnosprawnych dorosłych i dzieci w oparciu o złożone wnioski do zakupu przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych. Zaproponowane zmiany są niezbędne dla właściwego wydatkowania przyznanych środków finansowych. Powyższe zmiany są zgodne z planem finansowym środków z PFRON przekazanych do dyspozycji Powiatu Kluczborskiego na 2015 rok.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XV/106/2016 w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2015 rok.
Do punktu 3d porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do Publicznego Gimnazjum Nr 1 w Kluczborku, którego organem prowadzącym jest Powiat Kluczborku.
Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zamianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw wprowadziła do ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty Rozdział 2a – Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych placówek. Ustawa o systemie oświaty nakłada na organ prowadzący publiczne gimnazjum obowiązek określenia kryteriów rekrutacji do publicznego gimnazjum w ramach postepowania rekrutacyjnego.
Organ prowadzący jest zobowiązany określić także wartość punktową kryteriów rekrutacji, a także dokumenty, które będą potwierdzać spełnienie tych kryteriów. Ustawa wskazuje,
że zadanie to wykonuje rada powiatu. Powiat Kluczborski jest organem prowadzącym dla Publicznego Gimnazjum Nr 1 w Kluczborku, wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku z siedzibą przy ulicy Mickiewicza 10.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli Uchwałę nr XV/107/2016 w powyższej sprawie.
Do punktu 3e porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie utworzenia Wydziału obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych powiatu w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.
Głos zabrał pan Starosta, który poinformował, że Wydział zostanie uruchomiony od początku roku 2016, w załączniku do projektu uchwały jest wykaz jednostek, które zostaną objęte obsługa księgową tego Wydziału. Pan Starosta dodał, że w załączniku brakuje Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Zawodowego, jednak wynika to z pomyłki, we właściwej uchwale w załączniku PODN będzie.
Radna Irena Kielar zapytała o to, ile osób będzie zatrudnionych w nowym wydziale oraz ile osób pójdzie na emeryturę z tych zatrudnionych w szkołach. Pan Starosta wyjaśnił,
że sytuacja powyższa wyniknęła z szukania oszczędności w związku z trudną sytuacją w oświacie, która zaistniała. Pan Starosta dodał, że zarząd chciał jednocześnie, aby jak najmniej osób straciło pracę. Pan Starosta poinformował, że pracę stracą 2,3 osoby, które będą mogły skorzystać z zasiłku przedemerytalnego. Pan Starosta dodał, że przed świętami zarząd proponował zatrudnienie w nowym wydziale, jednak tylko jedna osoba przyjęła tą propozycję. Pan Starosta dodał, że, jest to zaskoczeniem. Pan Starosta dodał, że w związku z powyższym prace w w/w wydziale zaproponowano 5 osobom, w tym pani Joannie Szczygieł – pracownicy Wydziału finansowego w starostwie, na stanowisku Kierownika wydziału. Pan Starosta dodał, że ze szkół przejdą 3 osoby w tym jedna główna księgowa, ponadto jedna pracownica samorządowa, długoletnia pracownica księgowości.
Radny Wojciech Smolnik zapytał z czego wynika brak uzasadnienia do powyższej uchwały, czy jest to błąd pisarski czy wynika to z ze szczegółowego omówienia powyższego projektu uchwały na posiedzeniach komisji oraz czy nie stanowi to problemu. Pan Starosta wyjaśnił, że część normatywna uchwały zawiera całą treść i brak uzasadnienia nie stanowi w tej sytuacji jakiegoś problemu.
Radni nie wnieśli więcej zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XV/108/2015 w sprawie utworzenia Wydziału obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych powiatu w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.
Do punktu 3f porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2016 rok wraz z objaśnieniami.
Radna Irena Kielar zapytała o mienie w którego skład wchodzi działka o powierzchni 6 ha przy ulicy Jagiellońskiej oraz, czy można tą działkę sprzedać. Ponadto radna zapytała z czego wynika dochód 7 mln. zł. ze sprzedaży mienia w projekcie budżetu na 2016 rok.
Pan Starosta odpowiedział, że działka jest własnością powiatu, uzyskana od Agencji Nieruchomości Rolnych, na razie nie można tego sprzedać, a jeżeli sprzedalibyśmy
to dochód należałby przekazać do Skarbu Państwa.
Pozostałe nieruchomości można zbyć, ponadto pan Starosta poinformował, że będziemy próbowali również zasilić budżet poprzez leasing operacyjny, mamy dość duży poziom inwestycji, a to wymaga udziału własnego. Ponadto od momentu w 2013 r. kiedy to wykonaliśmy bardzo wysokie dochody majątkowe, indywidualny wskaźnik spłaty pozwolił nam spokojnie funkcjonować przez 3 lata, w 2016 roku trzeba będzie ponownie wykazać wysokie dochody majątkowe, które tylko w części zostaną użyte do realizacji zamierzonych inwestycji, generalnie chodzi o to, aby pojawiły się wysokie dochody majątkowe, które posłużą wcześniej zaciągnięte zobowiązania. Pan Starosta dodał, że innych narzędzi nie mamy, w przeciwnym razie będziemy się ograniczali w sferze naszych możliwości, od roku 2013 roku spłacamy wcześniej wyleasingowane nieruchomości. Radny Wojciech Smolnik zapytał, w jakim celu wykazywana jest działka w projekcie budżetu powiatu na 2016 rok przekazana od Agencji Nieruchomości Rolnych skoro nie możemy jej zbyć.
Kolejno radny Wojciech Smolnik zapytał o lokal mieszkalny w Polanowicach w ilości jeden lokal, a w dalszej części projektu wykazywane są dwa lokale.
Pan Starosta odpowiedział, że jest to jeden lokal mieszkalny i dwa lokale gospodarcze.
Kolejno pan Starosta zgłosił autopoprawkę do projektu budżetu na 2016 rok w imieniu zarządu powiatu. Pan Starosta dodał, że do czasu uchwalenia przez Radę budżetu gospodarzem projektu jest zarząd i nie wymaga się tutaj oddzielnego głosowania, jeżeli chodzi o autopoprawkę zarządu do projektu budżetu. Rada głosuje nad całością projektu uchwały budżetowej.
Pan Starosta poinformował, że do autopoprawki, która została przesłana do radnych wkradł się błąd, który wynika z tego, że w zestawieniach tabelarycznych, które są załącznikami do tej autopoprawki, nic się nie zmieniło, natomiast cały projekt jest pisany w programie, i niektóre nowe paragrafy klasyfikacji budżetowej zafunkcjonują dopiero od nowego roku i program nie wszystkie paragrafy i kwoty przeniósł do części normatywnej. Pan Starosta poinformował,
że przed sesją wszyscy radni otrzymali skorygowaną, poprawioną autopoprawkę.
Kolejno pan Starosta przedstawił autopoprawkę do projektu budżetu na 2016 rok, i wyjaśnił, że po wprowadzeniu autopoprawki budżet powiatu po stronie dochodów i wydatków zamyka się kwotą 73.202.795 zł. Jeśli chodzi o dochody bieżące to zamykają się kwotą 59. 822.262 zł., i tutaj była nieścisłość na kwotę 5 tys. 200 zł., dochody majątkowe uwzględniając otrzymane dotacje zamykają się kwotą: 13.380.533 zł. Kolejno wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę 59.710.422,- zł w tym: wydatki bieżące jednostek budżetowych w łącznej kwocie – 54.904.449,- zł z czego: wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane – 41.314.932 zł, wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych – 13.571.207,- zł, wydatki na dotacje na zadania bieżące - 1.101.443 zł, wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych – 2.184.530,- zł, wydatki na obsługę długu publicznego - 1 520 000,- zł. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę 13.492.373 zł. w tym: wydatki inwestycyjne i zakupy inwestycyjne w kwocie 13.492.373- zł. , co stanowi 18,3% wszystkich wydatków powiatu na 2016 rok, doszły dodatkowe pieniądze na inwestycje drogowe. Do tych zmian zostały sporządzone załączniki tabelaryczne jak w uchwale budżetowej. Dochody w kwocie 5 772 672 zł. na które składają się dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych powiatu oraz dotacje celowe otrzymane
z gminy Wołczyn na inwestycje na kwotę 400 tys. zł , łącznie 6 172 672 zł.
Dodatkowo po stronie dochodowej zwiększeniu ulegają kwoty zaplanowane w dziale administracja publiczna, łącznie zmiana ta wprowadzona autopoprawką zamyka się kwotą 6 294 512 zł. Strona wydatkowa zawiera przeniesienia między działami i przedziałami.
Dział 600 Transport i łączność zwiększenia na kwotę 6 179 312, dział 750, tu zostały zapisane także wydatki majątkowe inwestycje i zakupy inwestycyjne na zakup sprzętu informatycznego i oprogramowania-kwota 65 200 zł. Jednocześnie zmniejszeniu w tym dziale ulega kwota 195 400 zł., ponieważ wśród wydatków na promocje zmniejszeniu ulegają wydatki na promocję w wysokości 10 tys. zł. a jednocześnie zmniejszamy w dziale pozostała działalność kwotę 185 400 zł., która w całości pochodzi z budżetu państwa i jest przeznaczona na obsługę punktów pomocy prawnej na 2016 rok w naszym powiecie. Ta cała kwota zostaje przeniesienia do nowego działu Wymiar sprawiedliwości razem z 10 tys.
z promocji daje kwotę 195 400 zł. Dodatkowo zwiększeniu ulegają wydatki na oświatę w wys. 20 tys. zł. – na promocję naboru na kolejny rok szkolny, rzecz, która miała
już miejsce, reklama na stadionie MKS-u, kolejno 40 tys. zł na dofinansowanie dla OSP Wołczyn na zakup samochodu gaśniczego., ogólnie zwiększenia na kwotę 6 489 912 zł. Konsekwentnie do zmian po stronie dochodowej i wydatkowej informacja dot. załącznika o wydatkach inwestycyjnych, który został zaktualizowany o nowe zadania drogowe, zakup sprzętu oraz dotację dla gminy Wołczyn. Pan Starosta stwierdził, że jest to pełny zakres wnoszonej autopoprawki.
Radny Wojciech Smolnik stwierdził, że dużo na komisjach mówiło się o oświacie a mniej o budżecie jako całokształcie. Radny Wojciech Smolnik stwierdził, że 60 mln. zł w budżecie to dochody bieżące, 7 mln. ze sprzedaży mienia i 6 mln. z dotacji, wydatki bieżące na poziomie 60 mln. zł., sprzedaż będzie trudna a nawet nierealna do osiągnięcia, więc w jaki sposób załatamy tą dziurę. Pan Starosta odpowiedział, że skorzystamy z narzędzia w postaci leasingu operacyjnego, w części już spłaconego użyjemy jak gdyby z pieniędzy pozyskanych z tych samych nieruchomości jeszcze raz na sfinansowanie tych wydatków inwestycyjnych. Radny Wojciech Smolnik stwierdził, że wydatki na obsługę długu publicznego są w wysokości 1,5 mln. zł. i jest to obsługa tylko i wyłącznie kredytów, ponadto do tego trzeba zaliczyć raty Siemensa w wysokości 2,5 mln. zł i do tego jeszcze raty leasingu zwrotnego .
Kolejno pani Skarbnik odczytała opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu o projekcie uchwały budżetowej powiatu kluczborskiego na 2016 rok. Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu Uchwałą nr 646/2015 z dnia 2 grudnia 2015 r. pozytywnie zaopiniował przedłożony projekt uchwały budżetowej powiatu na 2016 rok.
Kolejno pani Skarbnik odczytała opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały o wieloletniej prognozie finansowej. Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu Uchwałą nr 569/2015 z dnia 2 grudnia 2015 r. z uwagami zaopiniował przedłożony projekt uchwały o wieloletniej prognozie finansowej.
Kolejno Przewodnicząca Komisji Oświaty odczytała opinię Komisji Oświaty o przedłożonym projekcie budżetu, opinia jest pozytywna Kolejno zastępca Przewodniczącego Komisji zdrowia odczytał opinię Komisji Zdrowia o przedłożonym projekcie budżetu, opinia jest pozytywna. Kolejno Przewodniczący Komisji ds. Wsi odczytał opinię Komisji o projekcie budżetu powiatu na 2016 rok, opina jest pozytywna. Kolejno Przewodniczący Komisji Budżetu odczytał opinie Komisji Budżetu, opinia jest pozytywna.
Kolejno głos zabrał pan Starosta, który poinformował, że w związku z tym, że nie było wniosków komisji do projektu budżetu na 2016 rok, nie ma potrzeby, aby zarząd zajmował stanowisko w odniesieniu do konkretnego wniosku czy zmian, wszystkie opinie komisji zostały sformułowane jako pozytywne. Pan Starosta podziękował za to i stwierdził,
że samorząd powiatowy boryka się z wieloma problemami, m.in. spadającym finansowaniem oświaty, opinia o wieloletniej prognozie finansowej jest pozytywna z uwagami, uwagi dotyczą prognozy na lata przyszłe 2016, 2017, 2018, trzeba podtrzymywać wskaźniki.
Pan Starosta dodał, że chodzi o indywidualny wskaźnik spłaty, trzeba uzyskać wyższy dochód majątkowy, bo inaczej będzie on spadał. Wskaźnik liczy się w okresach trzyletnich. Pan Starosta dodał, że są inne możliwości, można zrezygnować z większej ilości wydatków bieżących, które jednak w pewnym momencie się kończą, ponadto powiat ma zapewnić dostęp do usług publicznych czyli funkcjonowanie wszystkich jednostek rozumianych jako zadania ustawowo przypisane do wykonania, pan Starosta dodał, że nie chce mówić
o oszczędnościach polegających na tym, że teraz coś zamkniemy, coś zlikwidujemy, raczej zmierza w kierunku takim, aby zastosować mechanizm, dopuszczalny prawnie, który już raz został przez powiat zastosowany, a który pozwala sytuację naprawić.
Pan Starosta dodał, że sytuacja samorządów jest podobna, i starają się one sobie radzić w takiej rzeczywistości prawnej jaka obecnie obowiązuje.
W kontekście wskaźników bardzo istotne są starania o środki zewnętrzne finansowe w ramach projektów inwestycyjnych i projektów miękkich, stanowią one o tym,
czy będziemy stali w miejscu czy będziemy się rozwijali. Pan Starosta dodał, że rok 2015 był trudny, zamykamy go nie tylko kasowo ale również najprawdopodobniej bezpiecznie
dla przyszłości, zamykamy go również dlatego, że w 2014 odnotowaliśmy nadwyżkę na poziomie 1 mln. 700 tys. zł. w kontekście art. 242 ta nadwyżka bardzo nam pomaga, gdyż pozwala zrównoważyć przychody i dochody bieżące z wydatkami przy jednoczesnym wykonaniu budżetu kasowym także dochodami majątkowymi z dotacji. W przyszłym roku już w tej chwili złożyliśmy dwa wnioski: jeden na wsparcie przedsiębiorczości, drugi dla kształcenia ogólnego, będziemy próbowali także startować w kolejnych naborach,
by w przyszłorocznym budżecie pojawiły się pieniądze w ramach dotacji ale w ramach dochodów bieżących, które w części pomagają sfinansować koszty utrzymania ale przede wszystkim wpływają dobrze na wskaźniki. Pan Starosta dodał, że w takich realiach samorządy musza obracać się od kilku lat i nie jest to łatwe.
Więcej zapytań nie zgłoszono, więc Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania
nad projektem budżetu powiatu kluczborskiego na 2016 rok. Radni 13 głosami za przy 2 wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr XV/109/2015 w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2016 rok.
Do punktu 3g porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu i 13 głosami za przy 2 wstrzymujących się podjęli uchwałę Nr XV/110/2015 w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej.
Do punktu 4 porządku obrad
Nie wniesiono zapytań i interpelacji.
Do punktu 5 porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu
w Kluczborku od 13 listopada 2015 r. do 8 grudnia 2015 r.
Radna Irena Kielar zapytała o dodatki motywacyjne i funkcyjne, czy uległy zmianie. Radna Irena Kielar zapytała o kontrole w Młodzieżowym Domu Kultury.
Głos zabrał członek zarządu Jakub Goliński, który poinformował, odnośnie kontroli w MDK w Kluczborku, kontrola była przeprowadzona w dwóch aspektach: finansowo-księgowym
i merytoryczny. Jeżeli chodzi o stronę finansową to stwierdzono nieprawidłowości, jeżeli chodzi o stronę merytoryczna to nieprawidłowości były dosyć błahe.
Radny Jakub Goliński poinformował, że konsekwencją dla dyrektora MDK-u był obniżka dodatku.
Pan Jakub Goliński-członek zarządu powiatu poinformował ponadto, że jeżeli chodzi o dodatki motywacyjne i funkcyjne dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych to
w przypadku dodatków funkcyjnych pozostały one na takim samym poziomie, natomiast dodatki motywacyjne zostały obniżone o 5 % wszystkim dyrektorom za wyjątkiem dyrektora WODiDZ w Kluczborku, z racji osiąganych przez tą jednostkę dochodów.
Radni jednogłośnie przyjęli powyższe sprawozdanie.
Do punktu 6 porządku obrad
Przewodniczący Rady oraz pan Starosta złożyli wszystkim zebranym życzenia noworoczne.
Pan Starosta zaprosił wszystkich na bal charytatywny Plastry Miodu.
Do punktu 7 porządku obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach i o godz. 14.20 zamknął XV sesję Rady Powiatu
w Kluczborku.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady Powiatu
w Kluczborku
Andrzej Butra
Protokołowała
Katarzyna Hołdys