Protokół Nr 39/2015

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu  4 grudnia 2015 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

3.Pismo Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego dotyczące danych do porozumienia w zakresie przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej w 2016 r.

4.Pismo w sprawie wyrażenia zgody o wydzierżawienie garażu przy ul.Żeromskiego 3 B.

5.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

6.Informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie przyznania dyrektorom dodatków za warunki pracy.

7.Sprawozdanie podsumowujące akcję szczepień profilaktycznych przeciwko meningokokom grupy C u dzieci sześcioletnich-rocznik 2009 w powiecie kluczborskim w 2015 r.

8.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26.11.2015r.  

9.Wolne wnioski.

10.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 25.11.2015 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 38/2015 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W projekcie uchwały dokonuje się następujących przeniesień środków po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 852–Pomoc społeczna, rozdział 85201- Placówki opiekuńczo-wychowawcze z § 4010 kwotę 9.754,00 zł, § 4110 kwotę 1.800,00 zł, § 4120 kwotę 150,00 złna § 4210 kwotę 5.000,00 zł, § 4270 kwotę  3.700,00 zł, § 4300 kwotę 624,00 zł, § 4400 kwotę  2.380,00 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 39/155/2015.

 

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego dotyczącym przesłania danych do porozumienia w zakresie przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej w 2016 r.

Zarząd postanowił w związku z powyższym wyznaczyć i upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do podpisania powyższego Porozumienia.

  

Do punktu 4 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie garażu przy ul.Żeromskiego 3 B, który stanowi współwłasność Powiatu Kluczborskiego i Skarbu Państwa.

Pan Starosta stwierdził, że nieruchomość ta jest przeznaczona do zbycia i w związku z tym ewentualna dzierżawa możliwa jest na okres 6-mcy.

W związku z powyższym Zarząd wyrazić zgodę na wydzierżawienie garażu o powierzchni 17 m2 na okres 6 miesięcy przy zaproponowanej stawce czynszu czyli 102 zł + 23 % VAT (125,46 zł brutto).

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejna sprawą z jaką zapoznał się Zarząd było pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 stycznia 2016 r. do 31 marca 2016 r., postanowił zaopiniować pozytywnie wysokości dodatków funkcyjnych i motywacyjnych.

Zaproponowane wysokości przyznanych dodatków zostały również przyjęte decyzją Starosty Kluczborskiego. Ponadto pozytywnie zaopiniowano przyznanie dodatku funkcyjnego dla nauczyciela–konsultanta Pani Anny Dzierżan –Dyrektorce PODN w Kluczborku w wysokości 10% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1 stycznia 2016 r. do 31 marca 2016 r.

 

Do punktu 6 porządku

 

Zarząd zapoznał się z informacją Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie przyznania dyrektorom dodatków za warunki pracy na mocy uchwały XXIX/229/2013 Rady powiatu w Kluczborku z dnia 21 marca 2013 r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego.

 

Do punktu 7 porządku

 

Kolejno Pan Starosta przedstawił sprawozdanie podsumowujące akcję szczepień profilaktycznych przeciwko meningokokom grupy C u dzieci sześcioletnich-rocznik 2009 w powiecie kluczborskim w 2015 r.

Zarząd po zapoznaniu się ze sprawozdaniem postanowił zatwierdzić je i przekazać Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego.

 

Do punktu 8 porządku

 

Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26.11.2015 r.:

  1. Uchwałę Nr XIV/96/2015 w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów w 2016 r.-postanowiono o przekazaniu Naczelnikowi Wydziału Komunikacji i Transportu,
  2. Uchwałę Nr XIV/97/2015 w sprawie nadania imienia Technikum Nr 2 wchodzącemu w skład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2– Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu,
  3. Uchwałę Nr XIV/98/2015 w sprawie ustalenia rozkładu godzin aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2016 rok-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich i Promocji Zdrowia,
  4. Uchwałę Nr XIV/99/2015 w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkół i placówek niepublicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu,
  5. Uchwałę Nr XIV/100/2015 w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2015-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
  6. Uchwałę Nr XIV/101/2015 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
  7. Uchwałę Nr XIV/103/2015 w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków-postanowiono przekazać Samodzielnemu stanowisku ds.zabytków.

 

Do punktu 9 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 10 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 39 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk