Protokół Nr 33/2015
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 29 października 2015 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie powołania i określenia regulaminu pracy komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2016 roku, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie powierzenia Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku nadzoru merytorycznego nad jednostkami organizacyjnymi powiatu działającymi w oparciu o ustawę o pieczy zastępczej, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. 3.Pismo Burmistrza Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bażany, 4.Pismo Burmistrza Kluczborka w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka część południowa obszar ul.Młyńska. 5.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie pracownika po odbyciu stażu. 6.Prace nad projektem budżetu na rok 2016. 7.Kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za III kwartał 2015 roku. 8.Informacja na temat wynagrodzeń pracowników niepedagogicznych szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego w 2015 roku. 9.Pismo Dyrektora DPS w Gierałcicach w sprawie wyrażenia zgody na likwidację środka trwałego w postaci elektrycznego wyparzacza gastronomicznego. 10.Pismo Z-cy Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczące dofinansowania w 2016 r. zadania dotyczącego przebudowy i remontu dróg gminnych w Kluczborku ulic: Kołłątaja, Ligonia, Sienkiewicza, Waryńskiego, Żeromskiego i Norwida. 11.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i sportu dotyczące ,,Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2016-2020”. 13.Pismo Inspektora ds.Ochrony Zabytków dotyczące protokołu komisji ds.rozpatrzenia wniosku złożonego przez Parafię Rzymskokatolicką pw.Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Szymonkowie na zadanie pn.:,,Ratowanie zabytkowego obiektu-kościół filialny pw.Świętego Bartłomieja w Świniarach Wielkich etap I”. 14.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące wyrażenia zgody na zmianę terminu imprezy pn.,,Radosne Mikołajki VIII edycja” z dnia 7.12.2015r. na 10.12.2015r. 15.Aneks do Porozumienia w sprawie przyjęcia dziecka z Powiatu Opolskiego oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej. 16.Umowa pomiędzy Wojewodą Opolskim a Powiatem Kluczborskim w sprawie udzielenia dotacji celowej z budżetu państwa w 2015 r. na zadanie: ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 1330 O w m.Lasowice Wielkie w ramach istniejącego pasa drogowego-wykonanie chodnika wraz z budową kolektora deszczowego na odcinku o długości 1,302 km, jako niezbędny element poprawy bezpieczeństwa pieszych” 17.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące sprawozdania rzeczowo-finansowego z rozliczenia zorganizowanych w dniu 6.09.2015r. Dożynek Wojewódzkich w Byczynie. 18.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące upoważnienia dwóch członków Zarządu do podpisania porozumienia w sprawie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze powiatu kluczborskiego. 19.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Kluczborskiego do uczestnictwa w projekcie „E-usługi cyfrowych zasobów geodezyjnych i kartograficznych województwa opolskiego”. 20.Wolne wnioski. -Aneks nr 8 do Umowy nr AS3/000004/08/D z dnia 19 kwietnia 2014 w sprawie realizacji pilotażowego programu ,,Aktywny Samorząd” pomiędzy PFRON a Powiatem Kluczborskim. 21.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 20.10.2015 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Do punktu 2 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. W projekcie uchwały dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 –Oświata i wychowanie, rozdział 80146– Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli: z § 4410 kwotę 2.740 zł, § 4700 kwotę 1.067 zł na § 4010 kwotę 3.185 zł § 4110 kwotę 544 zł § 4120 kwotę 78 zł. Zarząd nie wniósł do projektu uchwały uwag i postanowił podjąć uchwałę Nr 33/127/2015. Następnie Zarząd zapoznał się z projektem w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85410– Internaty i bursy szkolne z § 4010 kwotę 66.733 zł, § 4110 kwotę 10.000 zł na § 4210 kwotę 10.000 zł § 4220 kwotę 56.733 zł § 4260 kwotę 10.000 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 33/128/2015. Następnym projektem z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2015 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 1.694 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 21.10.2015 roku, z przeznaczeniem na udzielenie jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę nr 33/129/2015. Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. W projekcie wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2015 rok polegające na zmniejszeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 117.704 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 22.10.2015 roku, w związku z przeprowadzoną weryfikacją potrzeb w zakresie funkcjonowania domów pomocy społecznej. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 33/130/2015. Następnym projektem uchwały był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. W projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa rozdział 70005– Gospodarka gruntami i nieruchomościami z § 4300 kwotę 1.200 zł na § 4170 kwotę 1.200 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Naczelnika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w celu zabezpieczenia wydatków z tytułu umowy zlecenia na przeglądy techniczne dla budynków. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 33/131/2015. Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie powołania i określenia regulaminu pracy komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2016 roku. Projekt powyższej uchwały powołuje komisję w następującym składzie: -Przedstawiciele Zarządu Powiatu w Kluczborku: a) Jakub Goliński, b) Adam Radom. 2) Przedstawiciel Starostwa Powiatowego w Kluczborku – Maria Żurek. Na Przewodniczącego komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2016 roku wyznaczono Jakuba Golińskiego–Członka Zarządu Powiatu w Kluczborku. W powyższym projekcie przyjmuje się Regulamin pracy komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2016 roku. Do przedmiotowego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 33/132/2015. Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. W projekcie uchwały dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami w dziale 801–Oświata i wychowanie, rozdział 80150–Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych, gimnazjach, liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych i szkołach zawodowych oraz szkołach artystycznych z § 4010 kwotę 12.000 zł na § 4240 kwotę 12.000 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w celu zabezpieczenia zakupów pomocy naukowych dla uczniów wymagających kształcenia specjalnego. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 33/133/2015. Kolejnym projektem był projekt uchwały w sprawie powierzenia Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku nadzoru merytorycznego nad jednostkami organizacyjnymi powiatu działającymi w oparciu o ustawę o pieczy zastępczej. Projekt upoważnia Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku do sprawowania nadzoru merytorycznego nad działalnością placówek opiekuńczo– wychowawczych i innych jednostek organizacyjnych powiatu działających w oparciu o ustawę o pieczy zastępczej. W ramach sprawowanego nadzoru mogą być przeprowadzane kontrole przez pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku na polecenie Dyrektora. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 33/134/2015. Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801–Oświata i wychowanie, rozdział 80150–Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych, gimnazjach, liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych i szkołach zawodowych oraz szkołach artystycznych z § 4010 kwotę 350 zł na § 3020 kwotę 130 zł, § 4260 kwotę 220 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 CKU w celu zabezpieczenia wydatków na odprawę pośmiertną i zakup energii. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 33/135/2015. Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Projekt wprowadza zmiany polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 25.943,-zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 28.10.2015 roku, z przeznaczeniem na realizację pomocy dla repatriantów. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 33/136/2015. Do punktu 3 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bażany. Zarząd po zapoznaniu się postanowił pozytywnie zaopiniować przedłożone zmiany nie wnosząc uwag. Do punktu 4 porządku Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Kluczborka w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka część południowa obszar ul.Młyńska. Po zapoznaniu się postanowiono pozytywnie uzgodnić proponowane zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w ww. zakresie. Do punktu 5 porządku Kolejną sprawa było pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie pracownika po odbyciu stażu w SOSW w Kluczborku. Zarząd postanowił uznać za zasadne przyjęcie na staż pracownika na stanowisku pomoc administracyjna do wykonywania czynności referenta ds.uczniowskich i późniejsze zatrudnienie go na okres 3 miesięcy w wymiarze 1 etatu od dnia 01.02.2016 r. Do punktu 6 porządku Zarząd przystąpił do prac nad projektem budżetu powiatu na 2016r. Zarząd przeanalizował zestawienie dochodów i wydatków budżetowych do projektu budżetu na 2016 rok. ze szczególnym uwzględnieniem braków powodujących nieosiąganie równowagi budżetowej oraz indywidualnego wskaźnika spłaty. Przygotowano i przeanalizowano materiały planistyczne dotyczące zestawienia kosztów wynagrodzeń w zadaniach oświatowych w zakresie nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi. Ponadto sporządzono wstępne zestawienie wydatków majątkowych do projektu budżetu na 2016 rok. Zarząd Powiatu będzie kontynuował prace nad projektem budżetu na kolejnych posiedzeniach. Do punktu 7 porządku Kolejno zapoznano się z kwartalną informacją o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za III kwartał 2015 roku. Kolejno Pani Skarbnik przedstawiła Kwartalną informację o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za III kwartał 2015 roku sporządzoną według stanu na dzień 30.0.2015 roku. Wykonanie budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2015 r. wygląda następująco: dochody na plan 68,464 612,00,-zł. wykonano w wysokości 48,407 730,65,-zł. co stanowi 70,70%, w tym dochody bieżące na plan 62 290 329,00,-zł. wykonano 48 044 784,89,05,-zł. Przychody zostały wykonane na plan 11 294 840,00,-zł w wysokości 11 294 840,14,-zł co stanowi 100 %. Wydatki zostały wykonane na plan 74 207 424,00,-zł w wysokości 52 877 752,35,-zł co stanowi 71,25%, w tym wydatki bieżące na plan 62 391 632, 00 zł wykonano w wysokości 47 215 031,76,-zł. co stanowi 75,67%, wydatki majątkowe na plan 11 815 792,00,-zł wykonano w wysokości 5 662 720, 59,-zł. co stanowi 47,92%. Rozchody wykonano na plan 5 552 028,00,-zł wykonano w wysokości 5 059 474,25,-zł., co stanowi 91,12%. Na dzień 30.09.2015 roku kwota deficytu za III kwartał 2015 roku wyniosła 4.470.021,70,-zł. Zarząd Powiatu zatwierdził informację i postanowił o ogłoszeniu jej na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz umieszczeniu jej na stronie internetowej powiatu kluczborskiego. Do punktu 8 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z informacją na temat wynagrodzeń pracowników niepedagogicznych szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego w 2015 roku i postanowił o skierowaniu jej do prac nad projektem budżetu na 2016 rok. Do punktu 9 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora DPS w Gierałcicach w sprawie wyrażenia zgody na likwidację środka trwałego w postaci elektrycznego wyparzacza gastronomicznego. Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę ww.likwidację środka trwałego. Do punktu 10 porządku Kolejną sprawą z jaką zapoznał się Zarząd było pismo Z-cy Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczące dofinansowania w 2016 r. zadania dotyczącego przebudowy i remontu dróg gminnych w Kluczborku ulic: Kołłątaja, Ligonia, Sienkiewicza, Waryńskiego, Żeromskiego i Norwida. Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że w nawiązaniu do ustaleń z przedstawicielami Gminy Kluczbork zdecydowano, iż powiat kluczborski i Gmina nie będą udzielać sobie wzajemnej pomocy przy realizacji remontów dróg w ramach Narodowego Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019. Do punktu 11 porządku Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym ,,Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2016-2020” i stwierdził, że popiera inicjatywę ww.Programu, ale decyzja związana z udziałem kwotowym w Programie winna być podjęta przez Dyrektorów poszczególnych szkół, a udział własny każdej ze szkół powinien być zabezpieczony w ramach środków własnych placówki. Do punktu 12 porządku Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące części oświatowej subwencji ogólnej w 2016 r. Zarząd szczegółowo zapoznał się z zestawieniami dotyczącymi symulacji części oświatowej subwencji ogólnej na 2016 r., z symulacją kalkulacji kwoty części oświatowej subwencji ogólnej na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy na 2016 rok, porównaniem dotyczącym kwoty części oświatowej subwencji ogólnej otrzymanej w 2015 r., a tej symulowanej na 2016 r. Zarząd po zapoznaniu postanowił o skierowaniu informacji do dalszych prac nad budżetem powiatu na rok 2016. Do punktu 13 porządku Zarząd zapoznał się z protokołem komisji ds.rozpatrzenia wniosku złożonego przez Parafię Rzymskokatolicką pw.Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Szymonkowie na zadanie pn.:,,Ratowanie zabytkowego obiektu-kościół filialny pw.Świętego Bartłomieja w Świniarach Wielkich-etap I”. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym protokołem postanowił pozytywnie zaakceptować wniosek złożony przez Parafię Rzymskokatolicką pw.Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Szymonkowie na zadanie pn.,,Ratowanie zabytkowego obiektu-kościół filialny pw.Świętego Bartłomieja w Świniarach Wielkich”, etap I w kwocie 5.000,-zł. W związku z powyższym Zarząd zobowiązał inspektora ds.Ochrony zabytków do przygotowania stosownych dokumentów w tej sprawie. Do punktu 14 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczącym wyrażenia zgody na zmianę terminu imprezy pn.,,Radosne Mikołajki VIII edycja” z dnia 7.12.2015r. na 10.12.2015r. Zarząd postanowił wyrazić zgodę na proponowaną zmianę terminu. Do punktu 15 porządku Zapoznano się z treścią Aneksu do Porozumienia Nr 1/2015 z dnia 05.05.2015 r. w sprawie przyjęcia dziecka z Powiatu Opolskiego oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim. Do treści Porozumienia nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do podpisania przedmiotowego Porozumienia. Do punktu 16 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z Umową pomiędzy Wojewodą Opolskim a Powiatem Kluczborskim w sprawie udzielenia dotacji celowej z budżetu państwa w 2015 r. na zadanie: ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 1330 O w m.Lasowice Wielkie w ramach istniejącego pasa drogowego-wykonanie chodnika wraz z budową kolektora deszczowego na odcinku o długości 1,302 km, jako niezbędny element poprawy bezpieczeństwa pieszych” Do treści umowy Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do jej podpisania. Do punktu 17 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczącym sprawozdania rzeczowo-finansowego z rozliczenia zorganizowanych w dniu 6.09.2015r. Dożynek Wojewódzkich w Byczynie. Zarząd na poprzednim posiedzeniu postanowił, aby dodatkowo przedstawione zostały kopie faktur z powyższego rozliczenia. Zarząd po zapoznaniu się z przedłożonymi kopiami faktur oraz dodatkowym finansowym zestawieniem z rozliczenia Dożynek Wojewódzkich w Byczynie z dnia 6 września 2015 r. przyjął rozliczenie bez uwag. Do punktu 18 porządku Kolejną sprawą dzisiejszego posiedzenia było pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące upoważnienia dwóch członków Zarządu do podpisania porozumienia w sprawie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze powiatu kluczborskiego. Zarząd postanowił o podpisaniu przedmiotowego Porozumienia upoważniając do tego dwóch członków Zarządu w osobie Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu. Do punktu 19 porządku Następnie Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Kluczborskiego do uczestnictwa w projekcie „E-usługi cyfrowych zasobów geodezyjnych i kartograficznych województwa opolskiego”. Zarząd zatwierdził przedłożony projekt uchwały i postanowił o skierowaniu go pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 20 porządku Zarząd zapoznał się z treścią Aneksu nr 8 do Umowy Nr AS3/000004/08/D z dnia 19 kwietnia 2013 roku w sprawie realizacji pilotażowego programu ,,Aktywny samorząd” pomiędzy Powiatem Kluczborskim a PFRON. Do treści umowy nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do jej podpisania. Do punktu 21 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 33 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk
Nr 32/2015 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
co stanowi 77,13% oraz dochody majątkowe na plan 6 174 283,00,-zł. wykonano 362 945,76,-zł co stanowi 5,87%.
Ponadto Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do udzielenia odpowiedzi Związkom Zawodowym ZNP w powyższej sprawie.