Protokół Nr 24/2015
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 6 sierpnia 2015 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał zarządu: -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, -w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. 3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. planu pracy PODN w Kluczborku na rok szkolny 2015/2016. 4. Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. modernizacji PĆP w ZSP Nr 1 w Kluczborku. 5.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku wyrażenia zgody na zwiększenie wymiaru zatrudnienia oraz przyjęcie pracownika w ramach stażu lub robót publicznych. 6.Pismo ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. dot. budowy tłoczni w Krzywiźnie. 7.Sprawozdanie końcowe Ludowego Klubu Sportowego z wykonania zadania publicznego pn: „VII Turniej Szachowy w Maciejowie- III Otwarte Mistrzostwa ziemi Kluczborskiej”. 8.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania przez Zarząd Powiatu w Kluczborku przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych. 9.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. wyrażenia zgody na mniejszą liczebność w klasach pierwszych. 10.Pismo Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dot. uzgodnienia projektu decyzji o ustalenie lokalizacji celu publicznego /sprawa z posiedzenia zarządu powiatu z dnia 30 lipca 2015 r./. 11.Protokół z kontroli w KP PSP w Kluczborku – Nr FN.1711.1.2015.AB. 12.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego na wydatki rzeczowe w paragrafie 3020. 13.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego w sprawie zwiększenia planu finansowego na wydatki rzeczowe w paragrafach 4220- zakupu żywności i 4260- zakupu energii. 14.Pismo Zastępcy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie podjęcia decyzji w sprawie wyboru oferty na pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego na zadaniu pn: „Remont pomieszczeń w Domu Pomocy Społecznej 15.Pismo Zastępcy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zatwierdzenie wykonania robót uzupełniających zgodnie z załączonym kosztorysem dotyczących inwestycji pn: „Remont i przebudowa budynku w Lasowicach Małych w celu przystosowania do potrzeb placówki opiekuńczo-wychowawczej”. 16.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2016 rok”. 17.Wolne wnioski. 18.Zamknięcie posiedzenia. Do punktu 2 porządku Zarząd Powiatu zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. W powyższym projekcie uchwały dokonuje się przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej w kwocie 18 000 zł. Zmiany objęte niniejszą uchwałą wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku. Członkowie zarządu jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr 24/85/2015 w powyższej sprawie. Kolejnym projektem z jakim zapoznali się członkowie zarządu był projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. W powyższym projekcie uchwały dokonuje się zwiększenia budżetu powiatu po stronie dochodów o kwotę 15 836, 00 zł w związku z decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 30 lipca 2015 roku, znak FBC.I.3111.2.1.2015.AS5 na wniosek Inspektora Nadzoru Budowlanego w powiecie kluczborskim. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął Uchwałę Nr 24/86/2015 w powyższej sprawie. Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Uchwała Nr 61/156/2012 z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego PCPR w Kluczborku wymagała aktualizacji. Zarząd nie wniósł uwag i do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie podjął Uchwałę Nr 24/87/2015 w powyższej sprawie. Do punktu 3 porządku Członkowie zarządu zapoznali się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. planu pracy PODN w Kluczborku na rok szkolny 2015/2016. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym planem pracy i zatwierdził go nie wnosząc uwag. Do punktu 4 porządku Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. modernizacji Pracowni Ćwiczeń Praktycznych w ZSP Nr 1 w Kluczborku. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym pismem i postanowił, że na chwilę obecną nie dysponuje dodatkowymi środkami na zakup sprzętów kuchennych do pracowni ćwiczeń praktycznych w ZSP Nr 1 w Kluczborku oraz, że niezbędne koszty remontu i doposażenia pracowni zarząd musi wyliczyć i przedłożyć jako wniosek do budżetu na 2016 rok. Konieczne doraźne zakupy należy wykonać w ramach środków własnych szkoły uwzględniając także możliwy wzrost dochodów od 1 września 2015 r. związany z uruchomieniem obiadów abonamentowych. Do punktu 5 porządku Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zwiększenie wymiaru zatrudnienia oraz przyjęcie pracownika w ramach stażu lub robót publicznych w powyższej placówce. Do punktu 6 porządku Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. dot. budowy tłoczni w Krzywiźnie. Zarząd po zapoznaniu się z powyższym pismem, opinią Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu oraz opinią Geologa Powiatowego postanowił pozytywnie uzgodnić projekt decyzji w sprawie lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na budowie tłoczni gazu w miejscowości Krzywizna. Do punktu 7 porządku Kolejno pan Starosta przedstawił Sprawozdanie końcowe Ludowego Klubu Sportowego z wykonania zadania publicznego pn: „VII Turniej Szachowy w Maciejowie- III Otwarte Mistrzostwa ziemi Kluczborskiej”. Do punktu 8 porządku Pan Starosta przedstawił członkom zarządu pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące opinii Zarządu Powiatu w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 września 2015 r. do 31 grudnia 2015 r. postanowił zaopiniować pozytywnie wysokości dodatków funkcyjnych i motywacyjnych w następujących wysokościach: Lp. Imię i nazwisko dyrektora Nazwa szkoły/placówki Decyzja o wysokości dodatku funkcyjnego Decyzja o wysokości dodatku motywacyjnego 1. Mariusz Kaczmarski Zespół Szkół w Kluczborku 45% 30% 2. Piotr Sitnik Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku 45% 30% 3. Ewa Sygulla Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku 45% 30% 4. Marzena Perucka Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku 45% 30% 5. Ewa Poręba Specjalny Ośrodek w Kluczborku 45% 30% 6. Wiesław Solarewicz Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku 45% 30% 7. Anna Dzierżan Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku 30% 30% 8. Tadeusz Michalkiewicz Młodzieżowy Dom Kultury w Kluczborku 30% 30% 9. Anita Kielich Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kluczborku 30% 30% Powyższe wysokości przyznanych dodatków zostały również przyjęte decyzją Starosty Kluczborskiego. Ponadto pozytywnie zaopiniowano przyznanie dodatku funkcyjnego dla nauczyciela –konsultanta Pani Anny Dzierżan – Dyrektorce PODN w Kluczborku w wysokości 10% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1 września 2015 r. do 31 grudnia 2015 r. Do punktu 9 porządku Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. wyrażenia zgody na mniejszą liczebność w klasach pierwszych w Technikum Nr 3 w ZSP Nr 1 oraz w Zasadniczej Szkole Zawodowej Nr 1 w ZSP Nr 1Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym pismem i wyraził zgodę się na liczbę 25 uczniów w klasie pierwszej technikum nr 3 w ZSP Nr 1 w oddziale kształcącym w zawodach technik ekonomista i technik organizacji reklamy.Zarząd Powiatu wyraził także zgodę na utworzenie grup międzyoddziałowych na zajęciach z wychowania fizycznego i języków obcych. Zarząd Powiatu wstrzymał się z decyzją dotyczącą oddziału kształcącego w zawodach technik hotelarstwa i technik obsługi turystycznej w Technikum Nr 3 oraz oddziału kształcącego w zawodach kucharz i cukiernik w Zasadniczej Szkole Zawodowej Nr 1 do końca sierpnia br. Do punktu 10 porządku Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z opinią Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dot. uzgodnienia projektu decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na modernizacji napowietrznej linii elektroenergetycznej 110kV Kluczbork-Kostów /sprawa z posiedzenia zarządu powiatu z dnia 30 lipca 2015 r./. Do punktu 11 porządku Kolejno pan Starosta przedstawił Protokół z kontroli w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku – Nr FN.1711.1.1.2015.AB z dnia 27 lipca 2015 r. Do punktu 12 porządku Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego na wydatki rzeczowe w paragrafie 3020 – wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń, w związku z koniecznością wypłaty nauczycielowi odprawy kompensacyjnej. Członkowie zarządu zapoznali się z powyższym pismem i przekazali do Wydziału Finansowego Starostwa Powiatowego. Do punktu 13 porządku Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego na wydatki rzeczowe w paragrafach 4220- zakup żywności i 4260- zakup energii. Do punktu 14 porządku Kolejnym pismem z jakim zapoznali się członkowie zarządu było pismo Zastępcy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie podjęcia decyzji w sprawie wyboru oferty na pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego na zadaniu pn: „Remont pomieszczeń w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku”. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem oraz z przedłożonymi ofertami postanowił o wyborze oferty pana Eugeniusza Kinasa Biuro Usług Inwestycyjnych. Do punktu 15 porządku Kolejnym pismem z jakim zapoznali się członkowie zarządu było pismo Zastępcy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zatwierdzenie wykonania robót uzupełniających zgodnie z załączonym kosztorysem, dotyczących inwestycji pn: „Remont i przebudowa budynku w Lasowicach Małych w celu przystosowania do potrzeb placówki opiekuńczo-wychowawczej”. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym pismem i postanowił: - skorygować kosztorys robót elektrycznych i sanitarnych o stawkę VAT, - dokonać korekty kosztorysu ofertowego od wykonawcy o stawkę VAT, - przygotować stosowny aneks do umowy z wykonawcą. Ponadto Zarząd Powiatu zatwierdził wykonanie robót uzupełniających według kosztorysu. Ponadto Zarząd Powiatu upoważnił dwóch członków zarządu w osobach Starosty Piotra Pośpiecha i członka zarządu Jakuba Golińskiego do podpisania aneksu do umowy z wykonawcą ww. inwestycji. Do punktu 16 porządku Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2016 rok. Do punktu 17 porządku W wolnych wnioskach pani Skarbnik poruszyła sprawę uchylenia rozstrzygnięcia Zarządu Powiatu w Kluczborku nr OR-Z.0022.23.3.2015.KH z dnia 30 lipca 2015 r. w związku z pismem Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Nr WEF/487/2015/w z dnia 9 lipca 2015 r. Pani Skarbnik wyjaśniła, że Dyrektor PCPR pismem nr RS.WTZ.40121.7.2015.IM z dnia 20 lipca 2015 r. zwróciła się z prośbą o zwiększenie środków PFRON na działalność i funkcjonowanie Warsztatów Terapii Zajęciowej w Kluczborku w 2015 roku. W związku z powyższym Zarząd Powiatu uchylił rozstrzygniecie nr OR.Z.0022.23.3.2015.KH z dnia 30 lipca 2015 r. Do punktu 18 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 24 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Katarzyna Hołdys
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
w Kluczborku”.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie pracownika na cały etat. Ponadto zarząd postanowił zobowiązać dyrektora jednostki do wystąpienia z wnioskiem do Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie stażu względnie robót publicznych dla osoby wskazanej przez dyrektora jednostki.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym sprawozdaniem i zatwierdził je nie wnosząc uwag.
Ogólnokształcących
Szkolno-Wychowawczy
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym Protokołem i przyjął go nie wnosząc do niego uwag.
Zarząd Powiatu po analizie powyższego pisma postanowił o jego przekazaniu pani Skarbnik Powiatu do analizy do uchwały budżetowej.
Ponadto Zarząd Powiatu upoważnił dwóch członków zarządu w osobach Starosty Piotra Pośpiecha i członka zarządu Jakuba Golińskiego do podpisania umowy na realizację ww. zadania.
Po zmianie stawki podatku VAT koszty inwestycji uwzględniające roboty dodatkowe wzrosną o kwotę około 1700 zł., w związku z powyższym Zarząd Powiatu wnosi o przygotowanie korekty polegającej na zwiększeniu wydatku inwestycyjnego o kwotę 2000 zł.
Zarząd Powiatu w dniu 30 lipca 2015 r. /rozstrzygnięcie nr OR.Z.0022.23.3.2015.KH z dnia 31 lipca 2015 r./ postanowił o zabezpieczeniu w budżecie powiatu kwoty w wysokości 1650 zł. na dofinansowanie działalności WTZ w Kluczborku w 2015 roku.
Jednakże okazało się, że zwiększenie w planie finansowym PFRON nie obejmuje działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej na 2015 rok.
Ponadto Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku do przygotowania projektu uchwały w sprawie zmian w planie finansowym środków z PFRON do dnia 13 sierpnia 2015 r.