Protokół Nr 23 /2015
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 30 lipca 2015 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także członek Zarządu i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu: -w sprawie powierzenia nadzoru merytorycznego nad Domem Dziecka w Bąkowie, Domem Dziecka w Bogacicy oraz Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, -w sprawie zmian w budżecie po stronie wydatków. 3.Pismo Dyrektora PCPR w Kluczborku dotyczące zwiększenia środków PFRON na działalność i funkcjonowanie Warsztatów Terapii Zajęciowej w Kluczborku w 2015 roku. 4.Pisma Burmistrza Byczyny w sprawie: -uzgodnienia projektu MPZP Roszkowice obejmującego obszar w obrębach: Borek, Roszkowice, Wojsławice, Nasale, Gosław, Paruszowice. -uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszary w obrębach: Gołkowice, Proślice, Sarnów, Byczyna, Roszkowice, -uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu obrębów geodezyjnych Ciecierzyn, Miechowa, Proślice, Polanowice w gminie Byczyna, -uzgodnienia projektu decyzji ustalenia organizacji lokalizacji celu publicznego pod względem zadania publicznego. 5.Pismo właścicieli działek 713/284 oraz 714/284 k. m. 4 obręb Jasienie dotyczące wykupu działek. 6.Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na przeprowadzenie postepowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na świadczenie usług sprzętowych przy zimowym utrzymaniu dróg w latach 2015-2019. 7.Pismo Dyrektora PCPR dotyczące zajęcia stanowiska w sprawie podpisania porozumienia pomiędzy powiatami. 8.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania przez Zarząd Powiatu w Kluczborku przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych. 9.Sprawozdanie końcowe Kluczborskiego Klubu Karate z wykonania zadania publicznego o nazwie : „Organizacja III Turnieju Polskiej Ligii Karate Tradycyjnego 2015”. 10.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące nieruchomości szpitalnej położonej w Kluczborku przy ul. M.C. Skłodowskiej 23 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego. 11.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie osób, które będą odbywały staż na stanowiskach: pomoc nauczyciela i pomoc kuchenna, na podstawie umowy zawartej z PUP w Kluczborku. 12. Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dot. przesunięcia środków w budżecie szkoły po stronie wydatków pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej. 13. Kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2015 roku sporządzona według stanu na dzień 30.06.2015 roku. 14.Wolne wnioski. 15.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 17 lipca 2015 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Do punktu 2 porządku Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie w sprawie powierzenia nadzoru merytorycznego nad Domem Dziecka w Bąkowie, Domem Dziecka w Bogacicy oraz Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Kolejnym projektem uchwały zarządu był projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. W powyższym projekcie uchwały wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2015 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 21.279, 00 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 23.07.2015 roku, znak FBC-I.3111.1.47.2015.UP z przeznaczeniem na finansowanie działalności zespołów do spraw orzekania o niepełnosprawności. Do punktu 3 porządku Członkowie zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora PCPR w Kluczborku dotyczącym zwiększenia środków PFRON na działalność i funkcjonowanie Warsztatów Terapii Zajęciowej w Kluczborku w 2015 roku. Do punktu 4 porządku Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Burmistrza Byczyny w sprawie: uzgodnienia projektu MPZP Roszkowice obejmującego obszar w obrębach: Borek, Roszkowice, Wojsławice, Nasale, Gosław, Paruszowice. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem oraz opinią Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu postanowił pozytywnie uzgodnić projekt MPZP Roszkowice obejmującego obszar Kolejnym pismem było pismo Burmistrza Byczyny w sprawie uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszary w obrębach: Gołkowice, Proślice, Sarnów, Byczyna, Roszkowice. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Burmistrza Byczyny oraz opinią Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu postanowił pozytywnie uzgodnić projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszary w obrębach: Gołkowice, Proślice, Sarnów, Byczyna, Roszkowice nie wnosząc uwag. Kolejnym pismem było pismo Burmistrza Byczyny w sprawie uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu obrębów geodezyjnych Ciecierzyn, Miechowa, Proślice, Polanowice w gminie Byczyna. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Burmistrza Byczyny oraz opinią Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu postanowił pozytywnie uzgodnić projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu obrębów geodezyjnych Ciecierzyn, Miechowa, Proślice, Polanowice w gminie Byczyna nie wnosząc uwag. Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Burmistrza Byczyny w sprawie uzgodnienia projektu decyzji ustalenia organizacji lokalizacji celu publicznego pod względem zadania publicznego: modernizacji napowietrznej linii elektroenergetycznej 110kV Kluczbork-Kostów na działkach nr 62 w obr. Kochłowice, 15/8, 17/2, 17/4, 17/5 w obr. Biskupice, 291/1 w obr. Polanowice, 2/5 w obr. Ciecierzyna w Gminie Byczyna . Do punktu 5 porządku Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem właścicieli działek 713/284 oraz 714/284 k. m. 4 obręb Jasienie dotyczące wykupu działek w sprawie ustalenia kwoty wykupu działki nr 713/284, 714/284 km 4 obręb Jasienie. Członkowie zarządu zapoznali się z powyższym pismem i postanowili wyrazić zgodę na zapłatę ustalonej kwoty. Ponadto Zarząd Powiatu postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania stosownych dokumentów z zawartą propozycją wypłaty ustalonej kwoty w miesiącu styczniu 2016 roku. Do punktu 6 porządku Kolejnym pismem, z którym zapoznali się członkowie zarządu było pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na zimowe utrzymanie dróg w latach 2015-2019 pn. „Zimowe utrzymanie dróg oraz świadczenie usług sprzętowo-transportowych związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie powiatu kluczborskiego w sezonach zimowych: 2015-2016, 2016-2017, 2017-2018, 2018-2019” Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem zaakceptował warunki udzielenia zamówienia publicznego na utrzymanie zimowe dróg w latach 2015-2019 pn. „Zimowe utrzymanie dróg oraz świadczenie usług sprzętowo-transportowych związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie powiatu kluczborskiego w sezonach zimowych: 2015-2016, 2016-2017, 2017-2018, 2018-2019” zgodnie z załączonym kosztorysem inwestorskim. Dodatkowo zarząd powiatu postanowił, że warunki postępowania określi Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku. Ponadto Zarząd Powiatu wyraził zgodę Do punktu 7 porządku Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora PCPR dotyczącym zajęcia stanowiska w sprawie podpisania porozumienia pomiędzy powiatami: Powiatem Wrocławskim a Powiatem Kluczborskim dotyczącym ponoszenia przez powiat kluczborski wydatków na utrzymanie dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej. Zarząd Powiatu po przeanalizowaniu dokumentacji wyraził zgodę na podpisanie porozumienia w powyższej sprawie i opłacenia jednorazowego świadczenia fakultatywnego w wysokości 2250 zł., traktując powyższą sytuację jako fakt dokonany. Ponadto zarząd zobowiązał Dyrektora PCPR do przygotowania stosownych dokumentów. Jednocześnie Zarząd Powiatu zwrócił uwagę na konieczność prowadzenia szczegółowych analiz i monitoringu w zakresie innych podobnych sytuacji, aby uniknąć w przyszłości podobnych nieoczekiwanych wydatków. Do punktu 8 porządku Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania przez Zarząd Powiatu w Kluczborku przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych. Zarząd Powiatu postanowił o podjęciu decyzji w powyższej sprawie na jednym z kolejnych posiedzeń. Do punktu 9 porządku Kolejno pan Starosta przedstawił Sprawozdanie końcowe Kluczborskiego Klubu Karate z wykonania zadania publicznego o nazwie : „Organizacja III Turnieju Polskiej Ligii Karate Tradycyjnego 2015”. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym Sprawozdaniem Kluczborskiego Klubu Karate i zatwierdził je nie wnosząc do niego uwag. Do punktu 10 porządku Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym nieruchomości szpitalnej położonej w Kluczborku przy ul. M.C. Skłodowskiej 23 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego. Do punktu 11 porządku Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie osób, które będą odbywały staż na stanowiskach: pomoc nauczyciela i pomoc kuchenna, na podstawie umowy zawartej z PUP w Kluczborku. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie osób, które będą odbywały staż na stanowiskach pomoc nauczyciela i pomoc kuchenna. Zatrudnienie nastąpiłoby po zakończeniu stażu na okres 6 miesięcy w wymiarze 1 etatu w ramach środków własnych SOSW. Do punktu 12 porządku Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dot. przesunięcia środków w budżecie szkoły po stronie wydatków pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej. Do punktu 13 porządku Kolejno pani Skarbnik przedstawiła Kwartalną informację o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2015 roku sporządzoną według stanu na dzień 30.06.2015 roku. Wykonanie budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2015 r. wygląda następująco: dochody na plan 67 410 108, 00 zł. wykonano w wysokości 33 755 372, 13 zł. co stanowi 50,07%, w tym dochody bieżące na plan 61 865 114, 00 zł. wykonano 33 605 884, 05 zł. Przychody zostały wykonane na plan 11 175 844, 00 zł w wysokości 6 456 546, 77 zł co stanowi 57, 77 %. Wydatki zostały wykonane na plan 73 152 920, 00 zł w wysokości 37 051 515, 50 zł co stanowi 50,64%, w tym wydatki bieżące na plan 61 977 076, 00 zł wykonano w wysokości 32 665 353, 85 zł. co stanowi 52,70%, wydatki majątkowe na plan 11 175 844, 00 zł wykonano w wysokości 4 386 161, 65 zł. co stanowi 39,24%. Rozchody wykonano na plan 5 552 028, 00 zł wykonano w wysokości 2 039 649, 50 zł., co stanowi 36,73%. Na dzień 31.03.2015 roku kwota deficytu za II kwartał 2015 roku wyniosła 3.296.143,37 zł. Zarząd przyjął powyższą informację za II kwartał 2015 r. i postanowił o umieszczeniu jej na stronie internetowej bip oraz tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego. Do punktu 14 porządku W wolnych wnioskach pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach dot. ustalenia wartości zawalonego podczas burzy drzewa „Jesion” oraz wyrażenia zgody na jego zbycie. Kolejną sprawą poruszoną w wolnych wnioskach było pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku dotyczące przeniesienia środków na wydatki z paragrafu wynagrodzeń 4010 w kwocie 70 tys. zł. Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na przeniesienie środków pomiędzy paragrafami. Kolejną sprawą poruszoną w wolnych wnioskach było upoważnienie dwóch członków zarządu w osobach Starosty Piotra Pośpiecha oraz członka zarządu Jakuba Golińskiego do podpisania umowy dotyczącej współorganizacji przez Powiat Kluczborski z Gminą Byczyna Gminno-Powiatowych Dożynek, które są równocześnie Dożynkami Wojewódzkimi. Kolejno upoważniono Piotra Pośpiecha - Przewodniczącego Zarządu oraz Jakuba Golińskiego - członka Zarządu do podpisania umowy o dofinansowanie zadania ze środków budżetu Województwa Opolskiego pomiędzy Województwem Opolskim a Powiatem Kluczborskim. Kolejno upoważniono Piotra Pośpiecha - Przewodniczącego Zarządu oraz Jakuba Golińskiego - członka Zarządu do podpisania umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Ochotniczą Strażą pożarną w Biadaczu . Do punktu 15 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 23 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Katarzyna Hołdys
Nr 22/2015 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Członkowie zarządu nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 23/81/2015 w powyższej sprawie.
Zarząd jednogłośnie podjął uchwałę Nr 23/82/2015 w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Kolejnym projektem był projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. W powyższym projekcie wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2015 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków kwotę 5000, 00 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 23.07.2015 roku, znak FBC-I.3111.1.29.2015.UP z przeznaczeniem na utrzymanie Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr 23/83/2015 w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznał się zarząd powiatu był projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Zmiany wprowadza się na wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku na zabezpieczenie wydatków związanych z funkcjonowaniem jednostki. W powyższym projekcie uchwały dokonuje się przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami w dziale 852-Pomoc społeczna rozdział 85202-Domy Pomocy Społecznej z paragrafu 4010 kwotę 70.000 zł. na par. 4210-kwotę 9.500 zł, par. 4230 kwotę 4000zł , par. 4260 kwotę 40 000zł., par. 4300 kwotę 13 000 zł., par.4520 kwotę 3500 zł.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął Uchwałę Nr 23/84/2015 w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem postanowił zabezpieczyć w budżecie powiatu kwotę w wysokości 1650 zł. na dofinansowanie działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej w Kluczborku.
w obrębach: Borek, Roszkowice, Wojsławice, Nasale, Gosław, Paruszowice nie wnosząc uwag.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Burmistrza Byczyny oraz opinią Referatu Gospodarki Nieruchomościami postanowił uzgodnić powyższy projekt i skierować powyższe pismo do Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu celem sprawdzenia czy powyższe uzgodnienie nie koliduje z zadaniami powiatu.
na zawarcie umowy na świadczenie usług monitoringu sprzętu zatrudnionego przy zimowym utrzymaniu dróg na okres od listopada 2015 r. do kwietnia 2019 r.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania odpowiedzi dla zainteresowanego wraz z informacją o przygotowanym kosztorysie prac związanych z uporządkowaniem terenu nieruchomości szpitalnej oraz, że niezbędne prace na tym terenie zostaną wykonane w możliwie najszybszym terminie w miarę posiadanych środków finansowych.
Po zapoznaniu się z powyższym pismem Zarząd Powiatu zdecydował, że nie ma możliwości przesunięcia środków z rozdziału 80120 ani też z rozdziału 80150 do końca bieżącego roku.
co stanowi 54,32%, oraz dochody majątkowe na plan 5 445 004, 00 zł. wykonano 149 488, 08 co stanowi 2,74%.
Członkowie zarządu po zapoznaniu się z powyższym pismem postanowili wyrazić zgodę na zbycie zawalonego drzewa.
Ponadto Zarząd Powiatu postanowił zobowiązać Dyrektora jednostki do zrobienia wyceny tego drzewa.