Protokół Nr 22/2015

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 17 lipca 2015 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie zgody na odpłatne nabycie nieruchomości stanowiącej własność Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Lasowicach Wielkich,

-w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w sprawie organizacji nauki religii Kościoła Zielonoświątkowego.

Decyzja:

-w sprawie wygaśnięcie trwałego zarządu ustanowionego decyzją nr GMP.MK.7002-9/4/02 na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości gruntowej zabudowanej stanowiącej działkę nr 348/8  z km.6  o powierzchni 1,3125 ha.

-w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w obrębie miasta Wołczyn przy ulicy Fabrycznej,

-w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w obrębie miasta Wołczyn przy ulicy Fabrycznej,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, 

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, 

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wdrożenia innowacji w zakresie szkolenia z zakresu piłki siatkowej chłopców

4.Pismo Burmistrza Kluczborka w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka część południowa. 

5.Pismo Stowarzyszenia Rozwoju i Odnowy Wsi Kujakowice w sprawie wprowadzenia zmian do umowy na realizację zadania publicznego ,,X Biesiada Integracyjna oraz Przegląd Orkiestr Dętych ,,Spotkajmy się w Kujakowicach 2015” w dniach 15-16.08.2015 r.

6.Pismo Dyrektora DPS w Kluczborku w sprawie zwiększenia środków na wydatki bieżące w kwocie 327.000,00,-zł.

7.Umowa pomiędzy Wojewodą Opolskim a Powiatem Kluczborskim dotycząca udzielenia dotacji w ramach ,,Programu asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2015”.

8.Pismo Dyrektora DPS w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza w sprawie wyrażenia zgody na częściową zmianę ogrodzenia terenu filii DPS-przy ul.Sienkiewicza 20a.

9.Pismo Burmistrza Wołczyna w sprawie przystąpienia do zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wsi Wierzbica Górna.

10.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące odpowiedzi na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu z dnia 03.07.2015 r. w sprawie innowacji w zakresie piłki siatkowej w I LO (dziewczęta).

11.Aneks nr 1 do umowy FP-P.524.1.10.2014 pomiędzy Zarządem Powiatu w Kluczborku a Stowarzyszeniem Rozwoju i Odnowy Wsi Kujakowice przy Radzie Sołeckiej Kujakowic Górnych. 

12.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wyników naboru do szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego na rok szkolny 2015/2016.

13.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wypłaty odszkodowania wynikającego z podziału geodezyjnego działki nr 210/94 k.m.4 obręb Łowkowice.

14.Umowa pomiędzy Powiatem Strzeleckim a Powiatem Kluczborskim o udzielenie dotacji celowej na realizację zadania w zakresie organizowania nauki religii Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w roku 2015.

15.Decyzje:

-w sprawie ustanowienia   trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w   Kluczborku   z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1307 O –Borek – Sierosławice – DW 487,

-w sprawie ustanowienia   trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w   Kluczborku   z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1307 O–Borek – Sierosławice – DW 487.

-w sprawie ustanowienia   trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych w   Kluczborku z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1307 O–Borek – Sierosławice–DW 487.

-w sprawie ustanowienia   trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych w   Kluczborku z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1311 O-DK 11- Kujakowice–Byczyna–granica województwa łódzkiego (Gola).

-w sprawie ustanowienia   trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych w  Kluczborku z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1311 O-DK 11- Kujakowice–Byczyna–granica województwa łódzkiego (Gola).

16.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zmiany planu finansowego wydatków na zadanie: zwiększenie dział 700, rozdział 70005 § 4300 zadania własne-27.355,20,-zł brutto na zadanie pn.:,,Termomodernizacja budynku Urzędu Miejskiego i Starostwa Powiatowego w Kluczborku”. 

17.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyników rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego,

18.Pismo Naczelnika Edukacji i Sportu dotyczące wyników egzaminu maturalnego w 2015 r.

19.Pismo Inspektora Weterynarii w Kluczbork dot.przedłużenia terminu płatności
za eksploatację lokalu.

20.Pisma Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawach:

-zwiększenia planu finansowego dochodów budżetowych na rok 2015 z tytułu sprzedaży tokarki i złomu,

-przesunięcia środków w budżecie szkoły po stronie wydatków pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej,

-zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych o brakującą kwotę w planach na wynagrodzenia i pochodne nauczycieli.

21.Wolne wnioski.

22.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 03.07.2015 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 21/2015 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zgody na odpłatne nabycie nieruchomości stanowiącej własność Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Lasowicach Wielkich.

Przedmiotowy projekt wyraża zgodę na odpłatne nabycie nieruchomości stanowiącej własność Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Lasowicach Wielkich w kwocie 90 złotych, oznaczonej w ewidencji budynków i gruntów jako dz. nr 23/4 k.m. 2 o pow. 0,0018 ha, obręb
Lasowice Małe.
Nieruchomość zostanie przeznaczone na cel publiczny czyli utrzymanie dróg.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd postanowił jednogłośnie 2 głosami za podjąć uchwałę nr 22/72/2015.

Kolejnym projektem z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w sprawie organizacji nauki religii Kościoła Zielonoświątkowego.

Nauka religii odbywać się będzie w grupie międzyszkolnej złożonej z uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, dla których organem prowadzącym jest powiat kluczborski w wymiarze 2 godzin lekcyjnych tygodniowo.

Nauczyciel religii jest zatrudniony w wymiarze 2/18 etatu w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku, na podstawie imiennego pisemnego skierowania do  w/w szkoły wydanego przez Prezbitera Naczelnego Kościoła Zielonoświątkowego w Polsce.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę nr 22/73/2015.

Kolejno Zarząd przystąpił do podpisania decyzji w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu ustanowionego decyzją nr GMP.MK.7002-9/4/02 na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości gruntowej zabudowanej stanowiącej działkę nr 348/8 z km.6  o powierzchni 1,3125 ha.

Zarządu Powiatu postanowił dokonać podziału geodezyjnego działki nr 348/8 z k.m. 6 o pow. 1,3125 ha ujawnionej w księdze wieczystej nr OP1/00012964/2, położonej w Wołczynie przy ulicy Fabrycznej,  stanowiącej własność Powiatu i będącej w trwałym zarządzie Zarządu Dróg Powiatowych w celu zbycia w formie przetargu nieograniczonego dwóch nowopowstałych  nieruchomości gruntowych tj: działki nr 348/11, o pow. 0,1744 ha, działki  nr 348/12, o pow. 0,2335 ha oraz uregulowania stanu geodezyjnego  poprzez zamianę działki 348/14 o powierzchni 0,0080 ha na działkę 348/15 o powierzchni 0,0074 ha.
Dla  nowowydzielonej  działki zabudowanej oznaczonej. nr 348/13 o pow. 0,8966ha oraz nabytej w wyniku zamiany działki nr 348/15 o pow. 0,0074 ha  zostanie ustanowiony trwały zarząd na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w celu prowadzenia zadań obwodu drogowego w Wołczynie.

W związku z powyższym został przygotowany projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w obrębie miasta Wołczyn przy ulicy Fabrycznej.

Nieruchomości te to działki nr 348/11 oraz działka nr 348/12.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę nr 22/74/2015.  

Następnie Zarząd zapoznał się z kolejnym projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w obrębie miasta Wołczyn przy ulicy Fabrycznej.

Nieruchomość będąca przedmiotem zamiany stanowi działkę gruntową niezabudowaną oznaczoną ewidencyjnie  nr 348/14, arkusz mapy 6, obręb Wołczyn o powierzchni 0,0080 ha, zlokalizowaną przy ulicy Fabrycznej,

Działka ta została wydzielona geodezyjnie z działki nr 348/8 k.m.6 stanowiącej własność Powiatu i będącej w trwałym zarządzie Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.

Zamiana dotyczy działki nr 348/14 na działkę nr 348/15.

Zamiana niezbędna jest w celu uregulowania granicy nieruchomości stanowiącej własność Powiatu od strony zachodniej oraz w celu poszerzenia drogi dojazdowej do posesji przeznaczonej pod zabudowę.

Propozycja zamiany przedmiotowych nieruchomości gruntowych została zaakceptowana przez Zarząd Dróg Powiatowych Kluczborku–trwałego zarządcę jako optymalne rozwiązanie, które  nie koliduje z funkcjonowaniem obwodu drogowego.                                                                

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę nr 22/75/2015.

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

W projekcie wprowadza się zmiany w  uchwale budżetowej powiatu na 2015 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 34.375,-zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 06.07.2015 roku, z przeznaczeniem na zatrudnienie przez powiaty koordynatorów pieczy zastępczej w ramach realizacji Programu asystent rodziny i koordynator  rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2015.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę nr 22/76/2015.

Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

W projekcie wprowadza się zmiany w  uchwale budżetowej powiatu na 2015 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 27.181,-zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 06.07.2015 roku, z przeznaczeniem na udzielenie jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę nr 22/77/2015.

Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 754–Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział 75411– Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej:
z § 4300 kwotę 2.000,-zł na § 4170 kwotę 2.000,-zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę nr 22/78/2015.

Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W projekcie uchwały dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 852–Pomoc społeczna, rozdział 85220– Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej z § 4300 kwotę 2.800,-zł na § 4110 kwotę 400,-zł, § 4120 kwotę 100,-zł, § 4170 kwotę 2.300,-zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku na zabezpieczenie wydatków związanych z funkcjonowaniem Ośrodka Interwencji Kryzysowej.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym jednogłośnie podjęto uchwałę nr 22/79/2015.

Zarząd kolejno zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 853 –Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85333
–Powiatowe Urzędy Pracy:   z § 4010 kwotę  13.650,-zł, na: § 3020 kwotę 13.650,-zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.

Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę 22/80/2015.

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem przedłożonym przez Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wdrożenia innowacji w zakresie szkolenia z zakresu piłki siatkowej chłopców.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem dyrektora ZSO w Kluczborku oraz opinią Naczelnika Wydziału Edukacji w ww.sprawie postanowił wyrazić zgodę na uruchomienie w Publicznym Gimnazjum Nr 1 w Kluczborku od roku szkolnego 2015/2016 innowacji w zakresie zajęćz piłki siatkowej dla chłopców.

 

Do punktu 4 porządku

 

Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Kluczborka w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka część południowa.  Zarząd nie wniósł uwag do proponowanych zmian i postanowił pozytywnie je zaopiniować.

 

Do punktu 5 porządku

 

Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Stowarzyszenia Rozwoju i Odnowy Wsi Kujakowice w sprawie wprowadzenia zmian do umowy na realizację zadania publicznego ,,X Biesiada Integracyjna oraz Przegląd Orkiestr Dętych ,,Spotkajmy się w Kujakowicach 2015” w dniach 15-16.08.2015 r. i postanowił wyrazić zgodę na wprowadzenie zmian do ww.umowy. 

Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu Jakuba Golińskiego do podpisania Aneksu do umowy na ww.realizację zadania.

 

Do punktu 6 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora DPS w Kluczborku w sprawie zwiększenia środków na wydatki bieżące w kwocie 327.000,00,-zł.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił przekazać pismo do Wydziału Finansowego w celu wprowadzenia zmian w budżecie w planie finansowym jednostki
w późniejszym terminie.   

  

Do punktu 7 porządku

 

Zarząd zapoznał się z treścią Umowy pomiędzy Wojewodą Opolskim a Powiatem Kluczborskim dotyczącą udzielenia dotacji w ramach ,,Programu asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2015”.

Zarząd do umowy nie wniósł uwag i postanowił upoważnić do jej podpisania dwóch członków Zarządu w osobie Starosty-Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu-Jakuba Golińskiego.  

Do punktu 8 porządku

 

Kolejną sprawą z jaką zapoznał się Zarząd było pismo Dyrektora DPS w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza w sprawie wyrażenia zgody na częściową zmianę ogrodzenia terenu filii DPS-przy ul.Sienkiewicza 20a i zburzenia 14-tu  betonowych słupów pomiędzy przęsłami ogrodzenia od strony ul.Żeromskiego.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Dyrektora DPS w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza postanowił wyrazić zgodę na częściową zmianę ogrodzenia terenu filii Domu Pomocy Społecznej rozebrania 14-tu  betonowych słupów pomiędzy przęsłami ogrodzenia od strony ul.Żeromskiego.

.

 

Do punktu 9 porządku

 

Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Wołczyna w sprawie przystąpienia do zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wsi Wierzbica Górna.

Do proponowanych zmian nie wniesiono uwag w związku z czym zaopiniowano je pozytywnie.

 

Do punktu 10 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące odpowiedzi na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu z dnia 03.07.2015 r. w sprawie innowacji w zakresie piłki siatkowej w I LO (dziewczęta).

Zarząd po zapoznaniu się informacją Wydziału Edukacji dotyczącą ilości godzin w ramach innowacji postanowił na chwilę obecną nie wyrażać zgody na wdrożenie innowacji w zakresie piłki siatkowej w I LO (dziewczęta).

 

Do punktu 11 porządku

 

Zarząd zapoznał się z Aneksem Nr 1 do umowy FP-P.524.1.10.2014 o wsparcie realizacji zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego pod nazwą: X Biesiada Integracyjna oraz Przegląd Orkiestr Dętych ,,Spotkajmy się w Kujakowicach 2015” pomiędzy Zarządem Powiatu w Kluczborku a Stowarzyszeniem Rozwoju i Odnowy Wsi Kujakowice przy Radzie Sołeckiej Kujakowic Górnych.

Do treści Aneksu Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Starosty-Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu-Jakuba Golińskiego do jego podpisania.     

  

Do punktu 12 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym wyników naboru do szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego na rok szkolny 2015/2016.

Zarząd Powiatu zapoznał się i przyjął powyższą informację.

 

Do punktu 13 porządku

 

Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym wypłaty odszkodowania dla właściciela działki wynikającego z podziału geodezyjnego działki nr 210/94 k.m.4 obręb Łowkowice.

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem i postanowił wyrazić zgodę na powyższe, w wysokości odpowiadającej cenie 1 metra kwadratowego gruntu na tym terenie.

W związku z powyższym Zarząd postanowił zlecić wycenę biegłemu rzeczoznawcy, a następnie poinformować o ostatecznej wycenie właściciela.    

 

Do punktu 14 porządku

 

Zarząd zapoznał się z treścią Umowy pomiędzy Powiatem Strzeleckim a Powiatem Kluczborskim o udzielenie dotacji celowej w kwocie 496,00,-zł na realizację zadania w zakresie organizowania nauki religii Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w roku 2015.

Do umowy nie wniesiono uwag w związku z tym postanowiono o jej podpisaniu do czego upoważniono Starostę-Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu-Jakuba Golińskiego.

 

Do punktu 15 porządku

 

Postanowiono o podpisaniu Decyzji:

-w sprawie ustanowienia   trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w   Kluczborku   z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową
nr 1307
O –Borek–Sierosławice–DW 487,

-w sprawie ustanowienia   trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w   Kluczborku   z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową
nr 1307
O–Borek–Sierosławice– DW 487.

-w sprawie ustanowienia   trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych w   Kluczborku z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1307 O–Borek –Sierosławice–DW 487.

-w sprawie ustanowienia   trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych w   Kluczborku z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1311 O-DK 11- Kujakowice–Byczyna–granica województwa łódzkiego (Gola).

-w sprawie ustanowienia   trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych w  Kluczborku z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1311 O-DK 11- Kujakowice–Byczyna–granica województwa łódzkiego (Gola).

  

Do punktu 16 porządku

 

Pan Starosta zapoznał wstępnie członków Zarządu z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zmiany planu finansowego wydatków na zadanie: zwiększenie dział 700, rozdział 70005 § 4300 zadania własne-27.355,20,-zł brutto na zadanie pn.:,,Termomodernizacja budynku Urzędu Miejskiego i Starostwa Powiatowego w Kluczborku”. 

 

Do punktu 17 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyników rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z ww.pismem postanowił o ogłoszeniu kolejnych rokowań cenowych na zbycie:

-nieruchomości zabudowanej stacją paliw położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120 dz.nr 9/93 z k.m.15 o pow.0,3902 ha przy zachowaniu dotychczasowej ceny 1.200.000,00-zł,

-nieruchomości położonej w obrębie wsi Smardy Górne-teren inwestycyjny obejmujący 31 szt.działek gruntowych niezabudowanych przeznaczonych pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne o łącznej powierzchni 4,0034 ha po obniżeniu ceny do kwoty 399.000,00,-zł.        

Do punktu 18 porządku

 

Zapoznano się z pismem Naczelnika Edukacji i Sportu dotyczącym wyników egzaminu maturalnego w 2015 r.

 

Do punktu 19 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo Inspektora Weterynarii  w Kluczborku dotyczące przedłużenia terminu części płatności za eksploatację lokalu.

Zarząd po zapoznaniu się z przedmiotowym pismem Powiatowego Lekarza Weterynarii i postanowił wyrazić zgodę na powyższe zgodnie ze złożonym wnioskiem.

 

Do punktu 20 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się wstępnie z pismami Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w następujących sprawach:

-zwiększenia planu finansowego dochodów budżetowych na rok 2015 z tytułu sprzedaży tokarki i złomu,

-przesunięcia środków w budżecie szkoły po stronie wydatków pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej,

-zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych o brakującą kwotę w planach na wynagrodzenia i pochodne nauczycieli.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił o przekazaniu powyższych pism do Wydziału Finansowego celem dokonania analizy.

  

Do punktu 21 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu nawiązującym do rozstrzygnięcia Zarządu z dnia 28 maja 2015r. i dotyczącym nabycia przez powiat działek stanowiących własność osób prywatnych znajdujących się w pasie drogi powiatowej nr 1326 O-Stare Olesno-Jasienie.

Zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu w powyższej sprawie został sporządzony operat szacunkowy wydzielonych działek.

Ich wartość wyceniona została na kwotę 18.35,-zł za metr i wynosi:

-dz.nr 713/282 k.m.2 o pow.0,0722 ha -14.100,-zł,

-dz.nr 714/282 k.m.2 o pow.0,0008 ha-150,-zł.  

W związku z powyższym Zarząd postanowił o nabyciu działek stanowiących własność osób prywatnych znajdujących się w pasie drogi powiatowej nr 1326 O-Stare Olesno-Jasienie zgodnie ze sporządzonym operatem szacunkowym , a nie za kwotę zaproponowaną przez właścicieli czyli 20,-zł.

 

Do punktu  porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 22 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk