Protokół Nr 16/2015
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 28 maja 2015 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Pani Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia. 3.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wykonania robót uzupełniających dot.inwestycji pn:,,Remont budynku przy ul.Jagiellońskiej 3 wraz z przebudową budynku gospodarczo-garażowego”, 4.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bogacica. 5.Pismo ZDP w Kluczborku dotyczące zgody na przebudowę skrzyżowania ul.Jagiellońskiej i Wyspiańskiego w Kluczborku, w związku z planowaną budową na działce 107/5 i 107/6 budynku restauracyjno-mieszkalnego i związanej z tym opinii w sprawie lokalizacji zatoki postojowej. 6.Pismo Burmistrza Wołczyna dot. pisma w sprawie przebudowy drogi powiatowej na odcinku od Wołczyna w kierunku Opola do granicy powiatu. 7.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące postępowania przetargowego na zadanie pn: ,,Remont i przebudowa budynku w Lasowicach Małych w celu przystosowania do potrzeb placówki opiekuńczo-wychowawczej”. 8.Pismo Starosty Oleskiego w sprawie wydania opinii dotyczącej zmiany kategorii drogi nr 1937 O na odcinku Radłów-Nowe Karmonki. -projekt uchwały w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii drogi powiatowej drogi nr 1937 O-Radłów-Karmonki-Chałupki /DW494/ na odcinku Radłów –Nowe Karmonki, 9.Pismo Starosty dotyczące sprawozdania z wykonania zadań i związanym z tym gospodarowaniem środkami Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za 2014 rok w zakresie realizacji zadań administracji rządowej. 10.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wystąpienia do właściciela-Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Lasowicach Wielkich o nieodpłatne przekazanie na rzecz Powiatu Kluczborskiego działki nr 23/4 k.m.4 położonej w obrębie miejscowości Lasowice Małe. 11.Pismo Burmistrza Byczyny w sprawie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu obrębów geodezyjnych Jakubowice, Proślice, Biskupice, Kochłowice w gminie Byczyna, 12.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zmiany planu finansowego wydatków w dziale 700, rozdział 70005 § 4300 zadania własne o kwotę 65.000,00,-zł brutto. 13.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Byczyna, Biskupice i Paruszowice. 14.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyłączenia Technikum Uzupełniającego Nr 1 dla Dorosłych w Kluczborku z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie likwidacji Technikum Uzupełniającego Nr 1 dla Dorosłych w Kluczborku. 15.Wolne wnioski. -upoważnienie dla dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisania wniosku do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w sprawie otrzymania dofinansowania na modernizację cieków wodnych zlokalizowanych na terenie powiatu kluczborskiego. 16.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 20.05.2015 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 15/2015 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego. Zwiększa się kredyt krótkoterminowy o kwotę 1.500.000,00-zł na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2015 rok. Zaciągnięte zobowiązanie ma charakter krótkoterminowy, ponieważ podlega spłacie w tym samym roku, w którym zostało zaciągnięte, czyli nie później niż do 31 grudnia. Możliwość zaciągnięcia przedmiotowego kredytu przez organ wykonawczy j.s.t. musi wynikać z upoważnień organu stanowiącego zawartych w uchwale budżetowej. W uchwale budżetowej na 2015 rok zawarto w § 10 upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetowego do maksymalnej wysokości 6.500.000,00 zł. Wobec powyższego Zarząd Powiatu w Kluczborku został właściwie umocowany do zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego. Przyjęcie takiego rozwiązania pozwoli na prawidłowe i terminowe wywiązywanie się z bieżących zobowiązań oraz znacznie poprawi płynność budżetu powiatu. W przypadku braku możliwości pełnej realizacji planu dochodów budżetowych organy powiatu będą musiały zdecydować o ograniczeniu wydatków do poziomu umożliwiającego zrównoważenie budżetu lub o zaciągnięciu kredytu długoterminowego jeśli zapisy ustawy o finansach publicznych na to pozwolą (wskaźnik zadłużenia). Do projektu uchwały nie wniesiono żadnych uwag w związku z czym Zarząd podjął uchwałę Nr 16/52/2015. Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. W projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 750 –Administracja Publiczna, rozdział 75020– Starostwa powiatowe: z § 4110 kwotę 25.000 zł na § 4300 kwotę 25.000 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Naczelnika Wydziału Organizacyjnego w celu zapewnienia realizacji wydatków bieżących. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 16/53/2015. Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia. Przedmiotowy projekt uchwały powołuje Pana Rafała Gajka – Naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz Pana Ireneusza Górala– Kierownika Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Starostwie Powiatowym w Kluczborku do składu osobowego Komisji Przetargowej, która została powołana uchwałą Nr 5/16/2015 Zarządu Powiatu z dnia 11.02.2015r. Przedmiotowy projekt dotyczy przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówień publicznych, do przeprowadzenia procedury wyboru oferenta w postępowaniu pn.:„Założenie baz danych: geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (baza danych GESUT) obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 – 1 : 5000 (BDOT 500), mapy zasadniczej dla terenów zabudowanych, zainwestowanych, przeznaczonych pod zabudowę w granicach miasta i gminy Kluczbork”. Do przedstawionego projektu Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił o podjęciu jednogłośnie uchwały Nr 16/54/2015. Do punktu 3 porządku Kolejną sprawą z jaką zapoznał się Zarząd było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wykonania robót uzupełniających dotyczących inwestycji pn.: ,,Remont budynku przy ul.Jagiellońskiej 3 wraz z przebudową budynku gospodarczo-garażowego”. Zarząd po zapoznaniu się postanowił zatwierdzić protokół konieczności wykonania robót uzupełniających dotyczący ww. inwestycji na kwotę ok.18.000,00 zł brutto. Do punktu 4 porządku Następną sprawą było pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bogacica. Zarząd zapoznał się również z opinią Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu w powyższej sprawie i postanowił pozytywnie uzgodnić projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bogacica nie wnosząc do niego uwag. Do punktu 5 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem ZDP w Kluczborku dotyczącym zgody na przebudowę skrzyżowania ul.Jagiellońskiej i Wyspiańskiego w Kluczborku, w związku z planowaną budową na działce 107/5 i 107/6 budynku restauracyjno-mieszkalnego i związaną z tym opinią w sprawie lokalizacji zatoki postojowej. Zarząd wstępnie pozytywnie zaopiniował projekt przebudowy skrzyżowania oraz budowę zatoki postojowej w pasie drogi powiatowej nr 2129 O ul.Jagiellońskiej w Kluczborku. Zarząd jednocześnie stwierdził, że wszelkie koszty związane z przedmiotową inwestycją tj: opracowanie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, uzyskanie wszelkich pozwoleń zostaną poniesione przez inwestora. Do punktu 6 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Burmistrza Wołczyna dotyczącym przebudowy drogi powiatowej na odcinku od Wołczyna w kierunku Opola do granicy powiatu. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych do przygotowania informacji w następującym zakresie: -koncepcji planowanych do wykonania robót i zakres prac, -określenia szacunkowych kosztów dokumentacji projektowej, -oszacowania kosztów robót budowlanych, -określenia szacunkowych kosztów do poniesienia przez Gminę Wołczyn. Do punktu 7 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące postępowania przetargowego na zadanie pn: ,,Remont i przebudowa budynku w Lasowicach Małych w celu przystosowania do potrzeb placówki opiekuńczo-wychowawczej”. W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu postępowania przetargowego na powyższe zadanie w trybie przetargu nieograniczonego. Ponadto Zarząd ustalił, aby zażądać zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny ofertowej oraz wadium w wysokości 5 000,00,-zł. Do punktu 8 porządku Kolejną sprawą było pismo Starosty Oleskiego w sprawie wydania opinii dotyczącej zmiany kategorii drogi nr 1937 O na odcinku Radłów-Nowe Karmonki. Zarząd po zapoznaniu się postanowił pozytywnie zaopiniować pozbawienie kategorii drogi powiatowej nr 1937 O-Radłów-Karmonki-Chałupki /DW494/ na odcinku Radłów–Nowe Karmonki podejmując stosowną uchwałę Zarządu Powiatu Nr 16/55/2015. Do punktu 9 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Starosty Kluczborskiego dotyczącym sprawozdania z wykonania zadań i związanym z tym gospodarowaniem środkami Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za 2014 rok w zakresie realizacji zadań administracji rządowej. Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag przyjmując je jednogłośnie. Do punktu 10 porządku Następnie Pan Starosta przedstawił pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wystąpienia do właściciela-Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Lasowicach Wielkich o nieodpłatne przekazanie na rzecz Powiatu Kluczborskiego działki nr 23/4 k.m.4 położonej w obrębie miejscowości Lasowice Małe oraz działek nr 714/284 k.m.2, nr 713/282 k.m.2 będących własnością prywatnego właściciela. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z ww.pismami postanowił wyrazić zgodę na odpłatne nabycie nieruchomości położonej w miejscowości Lasowice Małe dz.nr 23/4 k.m.2 o powierzchni 0,0018 ha należącej do Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Lasowicach Wielkich. Wartość powyższej nieruchomości została ustalona na kwotę 90.00,-zł. Ponadto jeśli chodzi o działki nr 714/284 k.m.2 oraz nr 713/282 k.m.2, których właścicielem jest prywatna osoba Zarząd zlecił dokonanie ich wyceny. Do punktu 11 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Burmistrza Byczyny w sprawie uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu obrębów geodezyjnych Jakubowice, Proślice, Biskupice, Kochłowice w gminie Byczyna. Zarząd po zapoznaniu się postanowił pozytywnie uzgodnić powyższy projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego nie wnosząc do niego uwag. Do punktu 12 porządku Pan Starosta przedstawił pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zmiany planu finansowego wydatków w dziale 700, rozdział 70005 § 4300 zadania własne o kwotę 65.000,00,-zł brutto. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się stwierdził, że zgodnie z zaplanowanym i uchwalonym budżetem powiatu kluczborskiego na rok 2015 plan wydatków w dziale 700 rozdział 70005 § 4300 powinien zakładać pełny koszt obsługi umowy z firmą Siemens. W związku z powyższym Zarząd zwraca się z prośbą o rozważenie możliwości przesunięcia środków między paragrafami. Do punktu 13 porządku Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Byczyny oraz opinią Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Byczyna, Biskupice i Paruszowice. Zarząd po zapoznaniu się pozytywnie opiniuje projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Byczyna, Biskupice, Paruszowice nie wnosząc do niego uwag. Do punktu 14 porządku Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyłączenia Technikum Uzupełniającego Nr 1 dla Dorosłych w Kluczborku z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie likwidacji Technikum Uzupełniającego Nr 1 dla Dorosłych w Kluczborku. Zarząd zatwierdził przedłożone projekty uchwał i postanowił przedłożyć je pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 15 porządku W związku z możliwością otrzymania dofinansowania na modernizację cieków wodnych zlokalizowanych na terenie powiatu kluczborskiego Zarząd postanowił złożyć wniosek w tej sprawie do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska. Jednocześnie upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty Kluczborskiego Piotra Pośpiecha oraz Jakuba Golińskiego do podpisania przedmiotowego wniosku. Do punktu 16 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 16 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk