Protokół Nr 13/2015
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 30 kwietnia 2015 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyła Pani Wicestarosta oraz członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na emisji obligacji komunalnych, -emisji obligacji komunalnych powiatu kluczborskiego, -zaproszenia do składania ofert na wybór Agenta Emisji Obligacji Komunalnych Powiatu Kluczborskiego, -w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia, 3.Informator ,,Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2015 roku”. 4.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na usunięcie jednej sztuki drzewa znajdującego się na działce nr 205 k.m.6 stanowiącej współwłasność Gminy Kluczbork, Powiatu Kluczborskiego oraz Skarbu Państwa. 5.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie ustalenia stawki czynszu z tytułu dzierżawy działki nr 98 k.m.14 o pow.6,6919 ha. 6.Sprawozdanie finansowe z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za rok 2014 (bilans jednostki budżetowej). 7.Wolne wnioski. 8.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 21 kwietnia 2015 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 12/2015 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na emisji obligacji komunalnych. Powyższy projekt zawiera upoważnienie dla dwóch członków Zarządu Powiatu w Kluczborku udzielone w trybie art.89 ust.1, pkt.2 i 3 oraz art.262 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych do czynności prawnej polegającej na emisji obligacji komunalnych. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 13/42/2015. Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie emisji obligacji komunalnych powiatu kluczborskiego. Powyższy projekt uchwały jest elementem wykonywania uchwały Nr VII/63/2015 Rady Powiatu Kluczborskiego z dnia 30 kwietnia 2015 roku w sprawie emisji obligacji komunalnych Powiatu Kluczborskiego oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu. Zarząd Powiatu przystępuje do emisji obligacji komunalnych w kwocie 9.600.000 zł zaplanowanej na 2015 rok. Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym jednogłośnie podjęto uchwałę Nr 13/43/2015. Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zaproszenia do składania ofert na wybór Agenta Emisji Obligacji Komunalnych Powiatu Kluczborskiego. Pan Starosta poinformował, że szczegółowe warunki postępowania oraz emisji poszczególnych serii obligacji komunalnych określone są w ogłoszeniu o konkursie do składania ofert na Agenta Emisji Obligacji Komunalnych Powiatu Kluczborskiego, które stanowią załącznik do niniejszego projektu uchwały. Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 13/44/2015. Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia. Przedmiotowy projekt powołuje do składu osobowego komisji przetargowej Pana Wiesława Szczerbę-Z-cę Dyrektora ZDP oraz Panią Martę Walecką-specjalistę ds.zamówień publicznych w ZDP w Kluczborku. Projekt uchwały związany jest z przeprowadzaniem postępowania o udzielenie zamówień publicznych, wyboru oferenta w postępowaniu pn:,,Remont drogi powiatowej Nr 1306 O (Byczyna-granica województwa Łódzkiego/Łubnice) na odcinku o długości 6,174 km”. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 13/45/2015. Do punktu 3 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z Informatorem ,,Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2015 roku”. Zarząd postanowił zatwierdzić przedłożony Informator i zdecydował o wydaniu informatora w formie dodatku do Kulis Powiatu oraz umieszczeniu go na stronie internetowej Powiatu Kluczborskiego. Do punktu 4 porządku Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na usunięcie jednej sztuki drzewa znajdującego się na działce nr 205 k.m.6 stanowiącej współwłasność Gminy Kluczbork, Powiatu Kluczborskiego oraz Skarbu Państwa. Teren, na którym rośnie drzewo przeznaczony jest na parking przy planowanym Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego jakie ma powstać w tym miejscu. Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na usunięcie jednej sztuki drzewa gatunku świerk srebrny znajdującego się na działce nr 205 k.m.6 stanowiącej współwłasność: -Gminy Kluczbork (72,73%) -Powiatu Kluczborskiego (27%) -Skarbu Państwa (0,27%). Do punktu 5 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie ustalenia stawki czynszu z tytułu dzierżawy działki nr 98 k.m.14 o pow.6,6919 ha. Pan Starosta wyjaśnił, że przedmiotowa działka przed przekazaniem Powiatowi Kluczborskiemu była wydzierżawiana przez Agencję Nieruchomości Rolnych na rzecz osoby prywatnej. Po nieodpłatnym przekazaniu w/w działki Powiatowi Kluczborskiemu dotychczasowy dzierżawca wyraził chęć dalszej dzierżawy w związku z tym zaistniała konieczność ustalenia wysokości czynszu oraz terminu z tytułu dzierżawy przedmiotowej działki. Zarząd Powiatu postanowił ustalić stawkę czynszu za dzierżawę działki nr 98 k.m.14o pow.6,6919 ha w wysokości 0,09 zł/m2, natomiast jeśli chodzi o termin dzierżawy został on ustalony do dnia 30 września 2016 r. Do punktu 6 porządku Zarząd Powiatu zapoznał się i przyjął sprawozdanie finansowe z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za rok 2014, czyli: -bilans jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego, -rachunek zysków i strat jednostki (wariant porównawczy), -zestawienie zmian w funduszu jednostki, -dodatkowe informacje i objaśnienia do bilansu jednostki budżetowej za 2014 rok, -wykaz jednostek wchodzących w skład grupy jednostki budżetowe. Do punktu 7 porządku Innych spraw nie poruszano. Do punktu 8 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 13 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk