Protokół Nr VI/2015
z sesji Rady Powiatu w Kluczborku
w dniu 26 marca 2015 r.
VI sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1300 Przewodniczący Rady Andrzej Butra. Przewodniczący Rady przywitał wszystkich radnych, zaproszonych gości oraz pozostałych zebranych, a następnie stwierdził, że w dniu dzisiejszym podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest 15 radnych.
Przewodniczący Rady przedstawił porządek dzisiejszych obrad, który przedstawia się następująco:
1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:
a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,
c/zatwierdzenie protokołów z IV i V sesji.
2. Złożenie ślubowania przez radnych, którzy otrzymali mandat na mocy Postanowienia Komisarza Wyborczego w Opolu I z dnia 9 marca 2015 r.
3.Interpelacje i zapytania radnych.
4. Podjęcie uchwał w sprawach:
a/zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2015 Nr III/29/2014 Rady Powiatu w Kluczborku,
b/zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
c/zmieniająca Uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przesunięcia terminu wykupu obligacji,
d/przekazania środków finansowych na Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej,
e/wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości,
f/przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków,
g/określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2015 rok,
h/przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za rok 2014,
i/uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku,
j/zmiany uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Kluczborskiego, których właścicielem zarządzającym jest Powiat Kluczborski, udostępnionych dla operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych oraz ustalenia warunków i zasad korzystania z tych obiektów,
k/przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dotyczącego poparcia „Apelu Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie utworzenia na terenie województwa opolskiego bazy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego",
l/ zmieniająca uchwałę w sprawie powołania Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku,
ł/zmieniająca uchwałę w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu w Kluczborku,
m/ zmieniająca uchwałę w sprawie powołania Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu w Kluczborku,
n/zmieniająca uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie powołania Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Powiatu w Kluczborku,
o/przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2015 rok.
5.Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku za 2014 rok.
6.Sprawozdanie ze stanu bezpieczeństwa sanitarnego powiatu kluczborskiego za 2014.
7.Sprawozdanie ze stanu bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej powiatu kluczborskiego za rok 2014.
8.Sprawozdanie z realizacji programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2014 r.
9.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 27 stycznia 2015 r. do 3 marca 2015 r.
10. Wolne wnioski i zapytania.
11. Zamknięcie obrad.
Radni nie wnieśli zapytań do porządku i jednogłośnie zatwierdzili powyższy porządek obrad.
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił Protokoły z IV i V sesji, radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag do protokołów w związku z czym Przewodniczący Rady poddał je pod głosownie. Rada jednogłośnie, 16 głosami za zatwierdziła protokoły z IV I V sesji.
Do punktu 2 porządku obrad
Przewodniczący Rady przeczytał Postanowienie Komisarza Wyborczego w Opolu I z dnia 9 marca 2015 r. w sprawie obsadzenia mandatów radnych pani Urszuli Pękali-Dudy i pana Mariusza Pieńkowskiego.
Kolejno Przewodniczący Rady poinformował, że radni Urszula Pękala-Duda i Mariusz Pieńkowski przystąpią do ślubowania. Przewodniczący Rady poinformował,
że złożenie ślubowania jest aktem warunkującym przystąpienie do wykonywania mandatu radnego. Odmowa złożenia ślubowania skutkuje wygaśnięciem mandatu radnego
i koniecznością podjęcia w tym zakresie stosownych uchwał przez radę.
Kolejno Przewodniczący Rady poprosił o powstanie wszystkich obecnych na sesji i poprosił, aby radni którzy będą składać ślubowanie mieli przed sobą jego treść a następnie odczytał tekst ślubowania. Po odczytaniu treści ślubowania wyczytywany radny wypowie „ślubuję” lub „ślubuję tak mi dopomóż Bóg”. Radni Urszula Pękala-Duda i Mariusz Pieńkowski przystąpili do ślubowania.
Przewodniczący Rady pogratulował radnym przystąpienia do wykonywania mandatu radnego powiatu kluczborskiego.
Udział w głosowaniu weźmie 17 radnych.
Do punktu 3 porządku obrad
Nie wniesiono zapytań i interpelacji.
Do punktu 4a porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2015 Nr III/29/2014 Rady Powiatu w Kluczborku.
Wprowadza się zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 3.281.252 zł w tym: zwiększenie dochodów bieżących
w kwocie 980.458 zł; zwiększenie dochodów majątkowych w kwocie 2.300.794 zł. Ponadto wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 4.091.413 zł w tym: zwiększenie wydatków bieżących jednostek budżetowych na kwotę 1.541.009 zł zwiększenie wydatków majątkowych jednostek budżetowych na kwotę 2.550.404. Zwiększa się planowany deficyt budżetu o kwotę 810.161 zł. Całkowity deficyt budżetu wyniesie 5.742.812 zł, który zostanie pokryty przychodami z tytułu emisji papierów wartościowych oraz wolnych środków.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr VI/45/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4b porządku obrad
Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Zmiany dokonane zostały w celu zapewnienia zgodności budżetu powiatu z wieloletnią prognozą finansową. Zwiększono dochody bieżące o kwotę 1.028.676 zł, zwiększono dochody majątkowe o kwotę 2.300.794 zł, zwiększono wydatki bieżąco kwotę 1.629.227 zł, zwiększono wydatki majątkowe o kwotę 2.510.404 zł, zwiększono wolne środki o kwotę 1.694.840 zł. Ponadto wprowadzono prawidłowe kwoty wykonania dochodów wydatków i rozchodów za 2015 rok. W załączniku o przedsięwzięciach wprowadzono nowe zadnie inwestycyjne realizowane w latach 2015-2016 pn. "Remont drogi powiatowej Nr 1306O(Byczyna- granica województwa łódzkiego/Łubnice) na odcinku o długości 6,174 km" w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo-Dostępność-Rozwój".
Zaktualizowano wydatki na zadaniu: Termomodernizacja budynku.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr VI/46/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4c porządku obrad
Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt uchwały zmieniającej Uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przesunięcia terminu wykupu obligacji.
Zmiany wprowadzone niniejszą uchwałą podyktowane są pojawieniem się wolnych środków w budżecie Powiatu Kluczborskiego. Przeznaczenie ich na wcześniejszy tj. na rok 2015 wykup obligacji serii C w kwocie 500.000 zł pozwoli na zmniejszenie zadłużenia Powiatu, a tym samym zmniejszy ryzyko nie zachowania wskaźników zadłużenia z art. 243 ustawy
o finansach publicznych w latach kolejnych.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr VI/47/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4d porządku obrad
Kolejno Przewodniczący rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przekazania środków finansowych na Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej.
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku zwrócił się o przyznanie środków finansowych, które przeznaczone będą na zakup sprzętu ratunkowego.
Na mocy przepisów ustawy o Państwowej Straży Pożarnej rada powiatu ma możliwość przekazania środków finansowych, stanowiących dochody własne na Fundusz wsparcia Państwowej Straży Pożarnej z przeznaczeniem dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku. Szczegółowe warunki przekazania środków określone zostaną
w porozumieniu zawartym pomiędzy Zarządem Powiatu w Kluczborku, a Komendantem Powiatowym Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku działającym w imieniu Skarbu Państwa.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr VI/48/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4e porządku obrad
Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości.
Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości użytkuje nieruchomość stanowiącą własność Powiatu Kluczborskiego położoną w Kluczborku przy ulicy Moniuszki 11, na działkach oznaczonych ewidencyjnie nr 150/6 k. m.5 o pow. 0,4711m2 ujawnionej w księdze wieczystej nr OP1U/00014734/5 oraz nr 150/10 km. 5 o pow.0,0470m2 ujawnionej w księdze w Sądzie Rejonowym w Kluczborku ujawnionej w księdze wieczystej OPIU/00041947/9 realizując swoje zadania statutowe. W związku z ustanowieniem trwałego zarządu dla przedmiotowej nieruchomości na rzecz Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości zaistniał obowiązek naliczania opłat w tego tytułu Zgodnie z art. 83 ust.1 i ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami opłaty z tytułu trwałego zarządu ustala się według stawki procentowej od ceny nieruchomości ustalonej w wysokości nie niższej niż jej wartość, w zależności od celu na jaki nieruchomość została oddana w trwały zarząd.
Za nieruchomość oddaną w trwały zarząd na działalność publiczną stawka procentowa wynosi 0,3 % ceny nieruchomości. Na podstawie operatu szacunkowego z dnia 29 grudnia 2014 r. sporządzonego przez uprawnionego rzeczoznawcę, wartość przedmiotowej nieruchomości wynosi 3 024 800,00 zł. Wartość ta stanowi podstawę do ustalenia rocznych opłat z tytułu trwałego zarządu, opłata roczna wynosi 0,3 % w/w ceny tj. 9 074,40 zł. Opłata ta jest zbyt wysoka w związku z tym zasadne jest udzielenie bonifikaty w wysokości 99 %
od 0,3 % wartości nieruchomości. Wysokość opłaty rocznej z tytułu prawa trwałego zarządu, po udzieleniu wnioskowanej bonifikaty wyniesie: 90,74zł.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr VI/49/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4f porządku obrad
Kolejnym przedstawionym projektem był projekt w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Na podstawie Uchwały Nr XIX/101/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 listopada 2007 r. w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków z późn. zm. złożono cztery wnioski na dofinansowanie prac przy obiektach zabytkowych od: Parafii Rzymskokatolickiej w Łowkowicach na wymianę pokrycia dachowego wraz z orynnowaniem kościoła pw. Nawiedzenia NMP w Łowkowicach, Parafii Rzymskokatolickiej w Kostowie na wymianę pokrycia dachowego wraz z orynnowaniem aneksów przyległych do prezbiterium kościoła pw. św. Augustyna w Kostowie, Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Wołczynie na wykonanie dokumentacji prac projektowo–kosztorysowych związanych z remontem drewnianego kościoła pw. św. Michała Archanioła w Gierałcicach, Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Kluczborku na wykonanie dokumentacji prac projektowo–badawczych związanych z remontem budynku położonego przy ul. Kopernika 3 w Kluczborku – wniosek wycofany, rezygnacja. Powołana komisja zgodnie z § 7 Uchwały Nr XIX/101/2007 r. Rady Powiatu dokonała analizy wniosków i zaproponowała Zarządowi Powiatu podział środków wskazany w protokole z dnia 30 grudnia 2014 r. Zarząd Powiatu na posiedzeniu w dniu 13 stycznia 2015 r. zatwierdził podział środków. Parafia Ewangelicko-Augsburska w Kluczborku złożyła rezygnację ze starania się o pozyskanie dotacji.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując uchwałę Nr VI/50/2015.
Do punktu 4g porządku obrad
Kolejnym przedstawionym projektem był projekt uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
na 2015 rok.
Zarząd Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dokonał w lutym bieżącego roku podziału środków przewidzianych planem finansowym PFRON na rok 2015, przeznaczonych na realizację zadań na rzecz osób niepełnosprawnych należących do kompetencji samorządów powiatowych na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Podział dokonany został na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 maja 2003 r. w sprawie algorytmu przekazywania środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych samorządom wojewódzkim i powiatowym.
Na rehabilitacje zawodowa przeznacza się 60.000,00 zł. Na zadania z zakresu rehabilitacji społecznej określone w art. 35 a ustawy: Dofinansowanie kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej 443.880,00 zł. Dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych: 140.000,00 zł. Dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się, i technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych: 138.500,00 zł. Dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych 23.156,00 zł.
Dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów: 211.055,00 zł. Razem rehabilitacja społeczna: 956.591,00 zł. Łącznie na zadania realizowane w ramach rehabilitacji zawodowej i społeczne w 2015 roku przeznacza się kwotę 1.016.591,00 zł.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr VI/51/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4h porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za rok 2014.
Na mocy obowiązujących przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej oraz ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie składa Radzie Powiatu sprawozdanie z rocznej działalności za dany rok. Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując uchwałę Nr VI/52/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4i porządku obrad
Przewodniczący rady przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku.
Zgodnie z art. 35 ust. 1. ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym organizację i zasady funkcjonowania Starostwa Powiatowego określa regulamin organizacyjny uchwalony przez Radę Powiatu na wniosek Zarządu Powiatu. Przyjęcie nowego Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego wynika z szeregu zmian w przepisach prawa, które w ostatnim okresie nastąpiły. Wymuszają one konieczność uaktualnienia dotychczasowych zapisów regulaminu w zadaniach poszczególnych komórek organizacyjnych Starostwa. Między innymi w Wydziale Komunikacji i Transportu w związku ze zmianą kompetencji wydawania zezwoleń kategorii I na przejazd pojazdu nienormatywnego. W Wydziale Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia wynikają z potrzeb ujęcia w nim zadań wskazanych do wykonania przez Powiat i Starostę w przepisach ustawy o repatriacji, ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych, ustawy o zarządzaniu kryzysowym, ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP, ustawy o świadczeniach i opiece zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych, ustawy o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych. Ponadto zmiany Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa w związku z zastosowaniem art. 171 – Ustawy prawo wodne. Zmiana dotyczy również zadań stanowiska konserwatora zabytków pod kątem porozumienia w sprawie prowadzenia niektórych spraw z zakresu administracji rządowej należących do właściwości Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, jak również dodano zapis dotyczący spraw w zakresie udzielanych dotacji. Wystąpiła także konieczność doprecyzowania już istniejących zapisów w regulaminie zgodnie z ustalonymi kompetencjami i uprawnieniami. Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując uchwałę Nr VI/53/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4j porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Kluczborskiego, których właścicielem zarządzającym jest Powiat Kluczborski, udostępnionych dla operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych oraz ustalenia warunków
i zasad korzystania z tych obiektów.
Gmina Byczyna zwróciła się do Starosty Kluczborskiego z wnioskiem o ustanowienie dodatkowego przystanku komunikacyjnego przy drodze powiatowej nr 1305O
w miejscowości Miechowa. Zarząd Dróg Powiatowych powołał komisję i ustalił dokładną lokalizację dwóch przystanków, po jednym dla każdego kierunku ruchu oraz sporządził projekt stałej zmiany organizacji ruchu. Starosta Kluczborski zatwierdził projekt stałej zmiany organizacji ruchu w ciągu drogi powiatowej Nr 1305O w miejscowości Miechowa poprzez ustawienie oznakowania pionowego D15 (2szt.) „przystanek autobusowy” oraz wyznaczenie oznakowania poziomego P-17 (2 szt.) „linia przystankowa”. W związku z propozycją ustanowienia nowych przystanków proponuje się: zmienić nazwę przystanków nr 01 i 02 zlokalizowanych w ciągu drogi nr 1305O w miejscowości Miechowa z „Miechowa” na „Miechowa I”, zapisanych w pozycjach 29 i 30; ustanowić dodatkowe przystanki w ciągu drogi powiatowej nr 1305O w miejscowości Miechowa nadając im nazwę „Miechowa II” i nr 03 i 04 (poz. 303 i 304). Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując uchwałę Nr VI/54/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4k porządku obrad
Kolejno Przewodniczący rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dotyczącego poparcia „Apelu Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie utworzenia na terenie województwa opolskiego bazy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego".
Województwo Opolskie jako jedyne w kraju nie posiada na swoim terenie bazy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. W związku z powyższym czas dotarcia zespołu Lotniczego Pogotowia Ratunkowego z bazy w Gliwicach lub Wrocławia do miejsca wypadku znacznie się wydłuża, co może skutkować zagrożeniem dla zdrowia i życia osób w nim uczestniczących. Zarząd Powiatu w Kluczborku uważa za konieczne utworzenie na terenie województwa opolskiego bazy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego na lotnisku w Opolu - Polskiej Nowej Wsi, którego centralne usytuowanie w województwie, umożliwi lotniczym zespołom ratownictwa medycznego na szybkie dotarcie do miejsca wypadku, katastrofy, czy też klęsk żywiołowych, na wystąpienie których narażeni są mieszkańcy naszego województwa. Utworzenie bazy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego przyczyni się do podniesienia poprawy i podwyższenia poziomu bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia mieszkańców naszego powiatu i województwa.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr VI/55/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4l porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu
w Kluczborku.
Zachodzi konieczność dokonania zmian osobowych w składzie Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego w związku z nawiązaniem stosunku pracy z panem Mieczysławem Czaplińskim w Starostwie Powiatowym w Kluczborku co jest równoznaczne ze zrzeczeniem się mandatu radnego. Ponadto na mocy Postanowienia Komisarza Wyborczego w Opolu I z dnia 9 marca 2015 r. w sprawie obsadzenia mandatów radnych pani Urszula Pękala-Duda objęła mandat radnej powiatu kluczborskiego. Pani Urszula Pękala-Duda wyraziła wolę pracy w Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego.
W związku z powyższym skład komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego ulega zmianie. Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując uchwałę
nr VI/56/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4ł porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu
w Kluczborku.
Nawiązanie stosunku pracy z panem Mieczysławem Czaplińskim w Starostwie Powiatowym w Kluczborku jest równoznaczne ze zrzeczeniem się mandatu radnego. W związku
z powyższym skład komisji, której pan Mieczysław Czapliński był członkiem ulega zmianie.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując uchwałę Nr VI/57/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4m porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu w Kluczborku. Zachodzi konieczność dokonania zmian osobowych w składzie Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska w związku z tym, że mandat radnego Bogusława Adaszyńskiego wygasł na mocy Postanowienia Komisarza Wyborczego w Opolu I z dnia 23 lutego 2015 r. w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.
Ponadto na mocy Postanowienia Komisarza Wyborczego w Opolu I z dnia 9 marca 2015 r. w sprawie obsadzenia mandatów radnych, mandat radnego powiatu kluczborskiego objęła pani Urszula Pękala-Duda oraz pan Mariusz Pieńkowski. Pani Urszula Pękala Duda oraz pan Mariusz Pieńkowski wyrazili wolę pracy w Komisji ds. Wsi, Rolnictwa
i Ochrony Środowiska. W związku z powyższym skład komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska ulega zmianie.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując uchwałę nr VI/58/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4n porządku obrad
Przewodniczący rady przedstawił projekt uchwały zmieniającej uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie powołania Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Powiatu w Kluczborku.
Zachodzi konieczność dokonania zmian osobowych w składzie Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w związku z tym, że mandat radnego Bogusława Adaszyńskiego wygasł
na mocy Postanowienia Komisarza Wyborczego w Opolu I z dnia 23 lutego 2015 r.
w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego. Ponadto na mocy Postanowienia Komisarza Wyborczego w Opolu I z dnia 9 marca 2015 r. w sprawie obsadzenia mandatów radnych pan Mariusz Pieńkowski objął mandat radnego powiatu kluczborskiego. Pan Mariusz Pieńkowski wyraził wolę pracy w Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Powiatu
w Kluczborku. W związku z powyższym skład Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Powiatu w Kluczborku uległ zmianie. Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując uchwałę Nr VI/59/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4o porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2015 rok.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując uchwałę Nr VI/60/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 5 porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku za 2014 rok. Radni jednogłośnie powyższe sprawozdanie zatwierdzili.
Do punktu 6 porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił Sprawozdanie ze stanu bezpieczeństwa sanitarnego powiatu kluczborskiego za 2014.
Radny Andrzej Kosmala zapytał o stan wód w zbiorniku retencyjnym nad zalewem w Kluczborku, gdyż w sprawozdaniu są ujęte wyniki badan na zbiornikach, basenach na terenie naszego powiatu Pani Małgorzata Zabierowska - Powiatowy Inspektor Sanitarny w odpowiedzi poinformowała, że badania są robione na bieżąco i taka informacja zostanie przekazana zainteresowanym radnym.
Radni nie wnieśli innych zapytań i jednogłośnie powyższe sprawozdanie zatwierdzili.
Do punktu 7 porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił Sprawozdanie ze stanu bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej powiatu kluczborskiego za rok 2014. Radni jednogłośnie zatwierdzili powyższe sprawozdanie.
Pan Janusz Krupa- Komendant Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej poinformował o otrzymaniu drabiny strażackiej o długości 37 m, jest to zakup sfinansowany z pieniędzy unijnych i jest to wielka zasługa wiceministra Stanisława Rakoczego.
Do punktu 8 porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił Sprawozdanie z realizacji programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2014 r.
Radni jednogłośnie to sprawozdanie zatwierdzili.
Do punktu 9 porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 27 stycznia 2015 r. do 3 marca 2015 r.
Radni jednogłośnie powyższe sprawozdanie zatwierdzili.
Do punktu 10 porządku obrad
Głos zabrała radna Irena Kielar, która zapytała o termin uruchomienie nowego szpitala Vitalmedic oraz, czy będą tam świadczone usługi nie tylko udzielane prywatnie ale również na Narodowy Fundusz Zdrowia.
Radna Irena Kielar poruszyła jeszcze kwestie uli Waryńskiego i Mickiewicza, które są powiatowe a są bardzo brudne.
Radna Wioletta Kardas zwróciła się z prośbą , aby rowy przydrożne w Polanowicach zostały posprzątane.
Radna Celina Zając poruszyła kwestię ulicy Dworcowej w Wołczynie, która należy do powiatu a jest bardzo brudna i zaśmiecona.
Głos zabrał pan Starosta, który poinformował, że w oparciu o kontrakt z Narodowego Funduszu Zdrowia działa poradnia podstawowej opieki zdrowotnej, rehabilitacja oraz przychodni ambulatoryjna. Pan Starosta poinformował, że w miesiącu kwietniu pojawi się również pediatra najprawdopodobniej. Dodatkowo została uruchomiona pracownia radiologiczna z tomografem komputerowym, jest tam także zatrudniona kadra.
W tej chwili cały budynek jest uruchamiany, w miesiącu kwietniu mają zacząć się odbywać pierwsze zabiegi komercyjne neurologiczne. Do 2016 roku nie ma szansy na przyjmowanie w tej działalności na Narodowy Fundusz Zdrowia, gdyż konkursy będą ogłoszone dopiero w 2016 roku. Na razie jeżeli chodzi o neurochirurgię i ortopedię będą realizowane jedynie zabiegi i przyjęcia odpłatnie.
Jeżeli chodzi o utrzymanie czystości przy ulicach powiatowych to trwają tam obecnie prace porządkowe pozimowe, przy ulicy Waryńskiego cała lewa strona jest zaparkowana samochodami i trudno jest tą część tej ulicy posprzątać.
Jeżeli chodzi o drogę w Polanowicach to siłami gminy i mieszkańców trzeba ten problem rozwiązać, gdyż powiat robi tam inwestycję ale powiat nie jest zobowiązany do porządków pozimowych na tej drodze.
Jeżeli chodzi o ulicę Dworcową w Wołczynie to czystość na terenie pasa drogowego przylegającego do działek prywatnych właścicieli powinien utrzymać właściciel nieruchomości. W ubiegłym roku mieliśmy spór sądowy w tej sprawie i Sąd jednoznacznie stwierdził, że jest to obowiązek właściciela posesji.
Do punktu 11 porządku obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach i o godz. 13.40 zamknął VI sesję Rady Powiatu
w Kluczborku. Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady Powiatu
w Kluczborku
Andrzej Butra
Protokołowała
Katarzyna Hołdys