Protokół Nr 8/2015
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 16 marca 2015 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie: -przyjęcia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2014 rok oraz informacji o stanie mienia Powiatu Kluczborskiego, -upoważnienia dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku do zawarcia umowy w ramach realizacji projektu Warsztaty Kulinarne ,,Gotuj Lokalnie” Edycja 2015, -zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. 3.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Oleskim oraz Powiatem Strzeleckim w sprawie organizacji nauki religii Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego. 4.Pismo dotyczące zaopiniowania przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych na okres od 1 kwietnia do 31 sierpnia 2015 r. 5.Odpowiedź Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu z dnia 03.03.2015r. dotyczące kwoty subwencji przypadającej na uczestników kwalifikacyjnych kursów zawodowych. 6.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Spółdzielnię Socjalną Usługowo-Handlowo-Produkcyjną w Byczynie z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie: ,,Każdy o tym wie, że tańczyć nam się chce”. 7.Aneks Nr 2 do Porozumienia Nr ZP.0119.3.1.42.2012 w sprawie przyjęcia dziecka z Powiatu Kluczborskiego do rodziny zastępczej w Powiecie Częstochowskim. 8.Aneks Nr 1 do Porozumienia nr 9/2012 zawartego w dniu 28.08.2012 r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Opolskim w sprawie umieszczenia 2 dzieci w Domu Dziecka w Bogacicy. 9.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące stanu technicznego drogi powiatowej nr 1307 O o przebiegu:,,DP 1306-Borek-Sierosławice-DW 478” oraz orientacyjnego kosztu remontu tej drogi. 10.Pismo Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku w sprawie dofinansowania do zakupu sprzętu ratowniczego. 11.Umowa dotacji na zadania związane z realizacją doradztwa metodycznego i doskonalenia zawodowego nauczycieli. 12.Odpowiedź Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu z dnia 03 marca 2015 r. 13.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie podziału geodezyjnego nieruchomości pod drogę powiatową nr 1326 O-Stare Olesno-Jasienie. 14.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie podjęcia decyzji odnośnie wyboru wykonawcy na świadczenie usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nad realizacją inwestycji pod nazwą: ,,Remont budynku przy ul.Jagiellońskiej 3 wraz z przebudową budynku gospodarczo-garażowego”. 15.Aneks Nr 3 do umowy partnerskiej z dnia 14.01.2013r.na rzecz realizacji projektu ,,Lepsze praktyki dla nauczycieli kształcenia zawodowego”. 16.Aneksy: -do Umowy z dnia 28.04.2008r. o dofinansowanie przez PFRON kosztów działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej, -do Umowy z dnia 26.03.2007r. w sprawie dofinansowania przez Powiat Kluczborski kosztów działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej 17.Pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjnego w sprawie aukcji dotyczącej sprzedaży samochodu służbowego Starostwa Powiatowego w Kluczborku. 18.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2015 Nr III/29/2014 Rady Powiatu w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przekazania środków finansowych na Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2015 rok, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Kluczborskiego, których właścicielem zarządzającym jest Powiat Kluczborski, udostępnionych dla operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych oraz ustalenia warunków i zasad korzystania z tych obiektów, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dotyczącego poparcia ,,Apelu Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie utworzenia na terenie województwa opolskiego bazy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego”, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za rok 2014, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przesunięcia terminu wykupu obligacji. -Sprawozdanie z realizacji programu współpracy Powiatu Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2014 roku. 19.Wolne wnioski. 20.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 3.03.2015 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 7/2015 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2014 rok oraz informacji o stanie mienia Powiatu Kluczborskiego. Przedmiotowe sprawozdanie zawiera wykonanie za 2014 rok planu dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego ., wykonanie planu wydatków, wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej. Wykonanie dochodów i wydatków związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji realizowanych przez powiat w 2014 roku, wykonanie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2014 rok związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego, wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2014 rok, stan realizacji planu wydatków inwestycyjnych, zakres zadań i kwoty dotacji celowych w 2014 roku, informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego, informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym, informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach. Ponadto w sprawozdaniu została zawarta informacja opisowa o zrealizowanych dochodach i przychodach oraz wydatkach i rozchodach. Zarząd zapoznał się także z informacją dotyczącą stanu posiadania nieruchomości oraz innych składników majątkowych, która została sporządzona za okres od 01.01.2014r do 31.12.2014r. Zarząd po szczegółowej analizie ww.sprawozdań wraz z informacją o stanie mienia Powiatu Kluczborskiego postanowił jednogłośnie 3 głosami za podjąć uchwałę Nr 8/24/2015 w sprawie przyjęcia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2014 rok oraz informacji o stanie mienia Powiatu Kluczborskiego i przekazać je w terminie do 31.03.2015r. Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej. Kolejnym projektem uchwały był projekt uchwały w sprawie upoważnienia dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku do zawarcia umowy w ramach realizacji projektu Warsztaty Kulinarne ,,Gotuj Lokalnie” Edycja 2015. Pan Starosta poinformował, że w związku z przystąpieniem do Projektu-Warsztaty kulinarne ,,Gotuj Lokalnie” Dyrektor ZSP Nr 1 w Kluczborku zwrócił się z prośbą o upoważnienie go do podpisania umowy dotyczącej ww.projektu. W związku z powyższym został przygotowany przedmiotowy projekt uchwały upoważniający Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku do wykonywania wszelkich czynności związanych z realizacją projektu, w tym rozliczeń finansowych. Do przedmiotowego projektu uchwały nie wniesiono zapytań w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę nr 8/25/2015 w przedmiotowej sprawie. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. W przedmiotowym projekcie uchwały dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 750 – Administracja Publiczna, rozdział 75045– Kwalifikacja wojskowa z: § 4400 kwotę 271 zł § 4210 kwotę 95 zł na: § 4120 kwotę 98 zł § 4110 kwotę 268 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia. Do przedmiotowego projektu nie wniesiono uwag w związku z tym podjęto uchwałę Nr 8/26/2015. Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. W przedłożonym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa rozdział 75411– Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej: z § 4210 kwotę 6.000 zł na: § 4170 kwotę 6.000 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 8/27/2015. Do punktu 3 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Oleskim oraz Powiatem Strzeleckim w sprawie organizacji nauki religii Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego. Do treści Porozumienia nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono o upoważnieniu dwóch członków Zarządu Powiatu w osobie Starosty Kluczborskiego Pana Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu Jakuba Golińskiego do podpisania przedmiotowego Porozumienia. Do punktu 4 porządku Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym zaopiniowania przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych na okres od 1 kwietnia do 31 sierpnia 2015 r. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 kwietnia 2015r. do 31 sierpnia 2015r., postanowił zaopiniować pozytywnie wysokości dodatków funkcyjnych i motywacyjnych w następujących wysokościach: Lp. Imię i nazwisko dyrektora Nazwa szkoły/placówki Decyzja o wysokości dodatku funkcyjnego Decyzja o wysokości dodatku motywacyjnego 1. Mariusz Kaczmarski Zespół Szkół w Kluczborku 45% 30% 2. Piotr Sitnik Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku 45% 30% 3. Ewa Sygulla Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku 45% 30% 4. Marzena Perucka Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku 45% 30% 5. Ewa Poręba Specjalny Ośrodek w Kluczborku 45% 30% 6. Wiesław Solarewicz Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku 45% 30% 7. Anna Dzierżan Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku 45% 30% 8. Tadeusz Michałkiewicz Młodzieżowy Dom Kultury w Kluczborku 30% 30% 9. Anita Kielich Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kluczborku 30% 30% Powyższe wysokości przyznanych dodatków zostały również przyjęte decyzją Starosty Kluczborskiego. Ponadto pozytywnie zaopiniowano przyznanie dodatku funkcyjnego dla nauczyciela –konsultanta Pani Anny Dzierżan–Dyrektorce PODN w Kluczborku w wysokości 10% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1 kwietnia 2015 r. do 31 sierpnia 2015r. Do punktu 5 porządku Następnie Zarząd zapoznał się z odpowiedzią Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu z dnia 03.03.2015r. dotyczące kwoty subwencji przypadającej na uczestników kwalifikacyjnych kursów zawodowych przyjmując ją do wiadomości. Do punktu 6 porządku Członkowie Zarządu przystąpili do analizy skorygowanego sprawozdania złożonego przez Spółdzielnię Socjalną Usługowo-Handlowo-Produkcyjną w Byczynie z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie: ,,Każdy o tym wie, że tańczyć nam się chce”. Do przedłożonego sprawozdania nie wniesiono uwag. W związku z powyższym Zarząd zatwierdził przedłożone sprawozdanie. Do punktu 7 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z treścią Aneksu Nr 2 do Porozumienia Nr ZP.0119.3.1.42.2012 w sprawie przyjęcia dziecka z Powiatu Kluczborskiego do rodziny zastępczej w Powiecie Częstochowskim. Zarząd do treści Aneksu nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić Starostę i Wicestarostę do jego podpisania. Do punktu 8 porządku Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią Aneksu Nr 1 do Porozumienia nr 9/2012 zawartego w dniu 28.08.2012 r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Opolskim w sprawie umieszczenia 2 dzieci z Powiatu Opolskiego w Domu Dziecka w Bogacicy. Zarząd do podpisania Aneksu upoważnił Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego. Do punktu 9 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczącym stanu technicznego drogi powiatowej nr 1307 O o przebiegu:,,DP 1306-Borek-Sierosławice-DW 478” oraz orientacyjnego kosztu remontu tej drogi. Zarząd po zapoznaniu się postanowił, że decyzja w powyższej sprawie zostanie podjęta w późniejszym terminie. Do punktu 10 porządku Kolejną sprawą było pismo Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku w sprawie dofinansowania do zakupu sprzętu ratowniczego w kwocie 10.000,-zł. Kwota ta stanowiłaby dofinansowanie do projektu pn.,, Zakup sprzętu do likwidacji nadzwyczajnych zagrożeń środowiska w 2015 r.”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu w ramach umowy podpisanej z Komendą Wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej w Opolu. W ramach środków zostaną zakupione: podhełmowe systemy łączności, kombinezony do pracy w wodzie, kaski ratownicze, kamizelki asekuracyjne, rzutki ratownicze, sprzęt ABC. Zarząd postanowił wyrazić zgodę na dofinansowanie do ww.projektu w kwocie 10.000,-zł. Ponadto postanowił, że przedmiotowa kwota zostanie ujęta w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2015 Nr III/29/2014 Rady Powiatu w Kluczborku. Do punktu 11 porządku Zarząd zapoznał się z treścią Umowy pomiędzy Gminą Olesno a Powiatem Kluczborskim w sprawie udzielenia Powiatowi Kluczborskiemu dotacji w kwocie 16.000,-zł na zadania związane z realizacją doradztwa metodycznego i doskonalenia zawodowego nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Olesno. Do treści umowy Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Starosty Kluczborskiego Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu Jakuba Golińskiego do jej podpisania. Do punktu 12 porządku Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się przedłożoną odpowiedzią Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu z dnia 03 marca 2015 r.dotyczące dochodów gmin z opłat za korzystanie ze środowiska oraz odpłatnością ZDP w Kluczborku na rzecz gmin z tytułu odprowadzania wód opadowych. Zarząd ponadto zwraca się z prośbą o uzupełnienie pozostałych informacji na temat długości odcinków rowów przydrożnych przy drogach powiatowych stanowiących rowy melioracyjne oraz informacji o innych urządzeniach z tym związanych i przedłożenie ich Zarządowi Powiatu. Do punktu 13 porządku Zarząd zapoznał się z informacją Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącą podziału geodezyjnego w celu regulacji stanu prawnego nieruchomości pod drogę powiatową nr 1326 O-Stare Olesno-Jasienie działek stanowiących własność : Gminy Lasowice Wielkie-dz.nr 708/294, 665/81 k.m.2 obręb Jasienie oraz dz.nr 23/2 k.m 2 obręb Lasowice Małe, Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Lasowicach Wielkich –dz.nr 23/3 k.m.2 Lasowice Małe oraz dz.nr 332/281 oraz 333/282 k.m.2 obręb Jasienie. Decyzje zatwierdzające podziały ww.nieruchomości nie uwzględniły zapisu ustawy o gospodarce nieruchomościami, które mówią, że działki wydzielone pod drogi publiczne z nieruchomości, której podział został dokonany na wniosek właściciela, przechodzą odpowiednio na własność jednostki samorządu powiatowego, który zarządza przedmiotową drogą lub Skarbu Państwa (za odszkodowaniem) z chwilą kiedy decyzja zatwierdzająca podział staje się prawomocna. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożoną informacją postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do podjęcia czynności związanych z wszczęciem procedury ujawnienia podziału w księgach wieczystych oraz zwrócenie się po ujawnieniu przedmiotowych podziałów do właścicieli o nabycie nieruchomości wydzielonych pod drogę powiatową. Do punktu 14 porządku Kolejną sprawą było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie podjęcia decyzji odnośnie wyboru wykonawcy na świadczenie usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nad realizacją inwestycji pod nazwą: ,,Remont budynku przy ul.Jagiellońskiej 3 wraz z przebudową budynku gospodarczo-garażowego”. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z ofertami postanowił o wyborze oferty Biura Usług Inwestycyjnych Eugeniusz Kinas za kwotę brutto 6765,00 zł. Ponadto Zarząd Powiatu postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty do podpisania umowy z wykonawcą usługi. Do punktu 15 porządku Zarząd zapoznał się z treścią Aneksu Nr 3 do umowy partnerskiej z dnia 14.01.2013r.na rzecz realizacji projektu ,,Lepsze praktyki dla nauczycieli kształcenia zawodowego”. Do treści umowy nie wniesiono żadnych zapytań i postanowiono upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Starosty Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu Jakuba Golińskiego do jego podpisania. Do punktu 16 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z treścią Aneksów: -do Umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Caritas Diecezji Opolskiej z dnia 26.03.2007r. o dofinansowanie przez PFRON działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej oraz -do Umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Caritas Diecezji Opolskiej z dnia 28.04.2008r. w sprawie finansowania przez Powiat Kluczborski kosztów działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej ujednoliconej porozumieniem z dnia 21 maja 2013 roku. Do podpisania Aneksów Zarząd postanowił upoważnić Starostę kluczborskiego oraz Wicestarostę Kluczborskiego. Do punktu 17 porządku Następnie Zarząd zapoznał się z informacją Naczelnika Wydziału Organizacyjnego dotyczącą aukcji na sprzedaż samochodu służbowego Starostwa Powiatowego w Kluczborku-Peugeot 407, która nie odbyła się ze względu na brak ofert. W związku z powyższym Zarząd postanowił o obniżeniu ceny wywoławczej do kwoty 18.900,-zł i ogłoszeniu kolejnej aukcji zgodnie z zapisami § 31 pkt.2 Regulaminu określającego zasady gospodarowania mieniem ruchomym będącym w posiadaniu Starostwa Powiatowego w Kluczborku oraz powierzonym jednostkom organizacyjnym Powiatu Kluczborskiego. Do punktu 18 porządku Następnie przystąpiono do zatwierdzenia następujących materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2015 Nr III/29/2014 Rady Powiatu w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przekazania środków finansowych na Fundusz Wsparcia Państwowej Straży Pożarnej, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2015 rok, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Kluczborskiego, których właścicielem zarządzającym jest Powiat Kluczborski, udostępnionych dla operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych oraz ustalenia warunków i zasad korzystania z tych obiektów, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dotyczącego poparcia ,,Apelu Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie utworzenia na terenie województwa opolskiego bazy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego”, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku za rok 2014, -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany Uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przesunięcia terminu wykupu obligacji. -Sprawozdanie z realizacji programu współpracy Powiatu Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2014 roku. Zarząd po szczegółowym zapoznaniu się zatwierdził przedłożone materiały na sesję i postanowił przedłożyć je pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 19 porządku Pan Sekretarz poinformował o propozycji zmiany terminu auditu zewnętrznego, który miałby się odbyć w dniach 9,10 kwietnia 2015 r. Zarząd postanowił zaakceptować proponowany termin jego przeprowadzenia. Innych spraw nie poruszano. Do punktu 20 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 8 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Urszula Pękala-Duda ……………………………… 3.Jakub Goliński ……………………………… Protokołowała: Joanna Strzelczyk
Ogólnokształcących
Szkolno-Wychowawczy