Protokół Nr IV/2015
z sesji Rady Powiatu w Kluczborku
w dniu 11 lutego 2015 r.
IV sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1300 Przewodniczący Rady Andrzej Butra. Przewodniczący Rady przywitał wszystkich radnych, zaproszonych gości oraz pozostałych zebranych, a następnie stwierdził, że w dniu dzisiejszym podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest 18 radnych.
Przewodniczący Rady przedstawił porządek dzisiejszych obrad, który przedstawia się następująco:
1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:
a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,
c/zatwierdzenie protokołu z III sesji.
2.Interpelacje i zapytania radnych.
3.Model nieodpłatnego poradnictwa prawnego i obywatelskiego – prezentacja eksperta z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
4.Podjęcie uchwał w sprawach:
a/wygaśnięcia mandatu radnego Mieczysława Czaplińskiego,
b/zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2015 Nr III/29/2014 Rady Powiatu w Kluczborku,
c/przesunięcia terminu wykupu obligacji,
d/udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Lasowicach Wielkich na zakup turbowentylatora oddymiającego,
e/udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Borkowicach na zakup używanego lekkiego pojazdu ratowniczo-gaśniczego,
f/ustalenia Regulaminu przyznawania nagród Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym
jest Powiat Kluczborski,
g/przyznawania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski,
h/określenia kryteriów rekrutacji na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego na zajęcia organizowane w publicznej placówce oświatowo-wychowawczej,
i/określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu na terenie powiatu kluczborskiego,
j/zamiaru likwidacji Technikum Uzupełniającego Nr 1 dla dorosłych w Kluczborku,
k/upoważnienia Zarządu Powiatu w Kluczborku do zawarcia porozumień z Powiatami Oleskim i Strzeleckim oraz z Ministrem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie organizowania nauki religii Kościoła Ewangelicko – Augsburskiego,
l/wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość położona w Kluczborku przy ulicy Żeromskiego,
ł/wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego.
5.Przedstawienie Sprawozdania Starosty Kluczborskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Kluczborskiego za 2014 rok.
6.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.
7.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 17.12.2014 r. do 13.01.2015 r.
8. Wolne wnioski i zapytania.
9. Zamknięcie obrad.
Radni nie wnieśli zapytań do porządku i jednogłośnie zatwierdzili powyższy porządek obrad.
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił Protokół z III sesji, radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag do protokołu w związku z czym Przewodniczący Rady poddał go pod głosownie. Rada jednogłośnie, 18 głosami za zatwierdziła protokół z III sesji.
Do punktu 2 porządku obrad
Radny Bogusław Adaszyński poruszył kwestię fragmentu drogi powiatowej nr 2295 O w Wołczynie, który jest fragmentem ulicy Sienkiewicza w kierunku oczyszczalnik ścieków, radny stwierdził, że trzeba ten temat rozwiązać, gdyż jest to bardzo uciążliwe dla mieszkańców.
Do punktu 3 porządku obrad
Przedstawiciel Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej przedstawił krótka prezentację dotycząca modelowych rozwiązań w obszarze bezpłatnego poradnictwa prawnego
i obywatelskiego wypracowanych w ramach projektu „Opracowanie kompleksowych i trwałych mechanizmów wsparcia dla poradnictwa prawnego i obywatelskiego w Polsce”.
Do punktu 4a porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Mieczysława Czaplińskiego. Pan Mieczysław Czapliński przystąpił do wykonywania mandatu radnego Rady Powiatu w Kluczborku na podstawie Postanowienia Komisarza Wyborczego w Opolu I z dnia 5 grudnia 2014 r. oraz złożenia ślubowania na sesji Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 11 grudnia 2014 r. Z Panem Mieczysławem Czaplińskim został nawiązany stosunek pracy w Starostwie Powiatowym w Kluczborku na stanowisku p.o. Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa. W związku art. 23 ust. 4 ustawy o samorządzie powiatowym nawiązanie przez radnego stosunku pracy w starostwie powiatowym powiatu, w którym radny uzyskał mandat, jest równoznaczne ze zrzeczeniem się mandatu.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr IV/31/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4b porządku obrad
Kolejnym przedstawionym projektem był projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2015 Nr III/29/2014 Rady Powiatu w Kluczborku. Zmiany w powyższym projekcie uchwały dotyczą przede wszystkim zwiększenia w związku z otrzymanymi z gminy Kluczbork dotacjami: 18.000 zł zwiększenie dochodów w związku z otrzymaniem dotacji celowej z Gminy Kluczbork na zadania związane ze szczepieniem sześciolatków przeciwko menigokokom, 20.000 zł - zwiększenie dochodów związku z otrzymaniem dotacji celowej z Gminy Kluczbork na zadania związane z prowadzeniem ośrodka interwencji kryzysowej, 6.000 zł -zwiększenie dochodów związku z otrzymaniem dotacji celowej z Gminy Kluczbork na zadania związane z pomocą psychologiczną dla dzieci i młodzieży. Ponadto 40.000 zł - zmniejszenie wydatków z tytułu dotacji dla Gminy Kluczbork w związku z rezygnację przez Gminę z realizacji zadania "Przebudowa ulicy Kilińskiego w Kluczborku", przekierowane do rezerwy ogólnej.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr IV/32/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4c porządku obrad
Przewodniczący rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przesunięcia terminu wykupu obligacji. Zmiany wprowadzone niniejszą uchwałą podyktowane są wprowadzeniem od 2014 r. nowego sposobu wyliczania wskaźnika zadłużenia dla każdego samorządu , który zgodnie z art. 243 ustawy o finansach publicznych jest relacją łącznej kwoty przypadającej
w danym roku budżetowym : spłat rat kredytów i pożyczek wraz z należnymi za dany rok odsetkami, wykupów papierów wartościowych wraz z należnymi odsetkami i dyskontem
od papierów wartościowych, potencjalnych spłat kwot wynikających z udzielonych poręczeń oraz gwarancji do planowanych dochodów ogółem budżetu .Relacja ta nie może przekroczyć średniej arytmetycznej z obliczonych dla ostatnich trzech lat dochodów bieżących powiększonych o dochody ze sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżących do dochodów ogółem. Jest to duże ograniczenie dla samorządów i w naszym przypadku powoduje konieczność zmiany harmonogramu wykupu obligacji serii C wyemitowanych w II emisji na rok bieżący kwotę 1.000.000 zł oraz na rok 2021 kwotę 500.000 zł. Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr IV/33/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4d porządku obrad
Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Lasowicach Wielkich na zakup turbowentylatora oddymiającego. Środki zostały przyznane jako dofinansowanie zakupu turbowentylatora oddymiającego, w celu właściwego wypełniania zadań statutowych ciążących na OSP w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa publicznego tj. ochrony zdrowia, życia oraz mienia obywateli. Przedmiotowe środki zostały zaplanowane w budżecie powiatu na 2015 r. Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie podejmując Uchwałę Nr IV/34/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4e porządku obrad
Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Borkowicach na zakup używanego lekkiego pojazdu ratowniczo-gaśniczego. Środki zostały przyznane jako dofinansowanie na zakup lekkiego pojazdu ratowniczo-gaśniczego, w celu właściwego wypełniania zadań statutowych ciążących na OSP w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa publicznego tj. ochrony zdrowia, życia oraz mienia obywateli. Przedmiotowe środki zostały zaplanowane w budżecie powiatu na 2015 r. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr IV/35/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4f porządku obrad
Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt uchwały w sprawie ustalenia Regulaminu przyznawania nagród Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski.
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Rozwoju Rodziny przedstawiła wniosek Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Rozwoju Rodziny w sprawie zmiany projektu uchwały w sprawie ustalenia Regulaminu przyznawania nagród Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski.
Przewodnicząca komisja poinformowała, że na podstawie § 25 ust. 1 Statutu Powiatu Kluczborskiego proponuje się następujące zmiany:
Usunięcie zapisów: 1) § 4 ust. 1 pkt 2 lit. b brzmi: uzyskanie średniej ocen na koniec danego roku szkolnego co najmniej 4,0 (nie dotyczy wychowanków SOSW), § 4 pkt 4 lit. a brzmi:
Uzyskanie średniej ocen nie niższej niż 4.0 na koniec danego roku szkolnego (nie dotyczy wychowanków MDK, SOSW). Przewodnicząca komisji w uzasadnieniu stwierdziła,
że jeżeli dana osoba jest dobrym sportowcem czy artystą i ma sukcesy to niekoniecznie musi osiągnąć średnią 4.0 na koniec roku szkolnego, wystarczy, że będzie miała dobre zachowanie.
Pan Starosta poinformowała, że wszystkie proponowane zmiany były szeroko omówione na posiedzeniach poszczególnych komisji.
Radni jednogłośnie 18 głosami za powyższą zmianę przyjęli.
Przewodnicząca komisji poinformowała, ze ponadto ulegają zmianie: § 5 ust. 1 – dodaje się pkt 6), który otrzymuje brzmienie: „w szczególnie uzasadnionych przypadkach liczba składanych wniosków, o których mowa w punktach od pkt 1) do pkt 5) może być większa”,
§ 5 ust.3 brzmiał: „Uczniowi lub zespołowi uczniów może być przyznana nagroda tylko w jednej kategorii”. Otrzymuje brzmienie: „ Uczniowi lub zespołowi uczniów może być przyznana nagroda w jednej lub w kilku kategoriach”. Przewodnicząca komisji uzasadniając powyższą zmianę stwierdziła, że są przypadki, że w szkołach może być więcej niż dwa wnioski do złożenia, regulamin ogranicza tę ilość wniosków, w związku z czym komisja postanowiła dać możliwość złożenia w uzasadnionych przypadkach więcej niż dwa wnioski
w poszczególnych kategoriach. Radni jednogłośnie 18 głosami za .
Po przegłosowaniu każdej ze zmian radni jednogłośnie podjęli uchwałę Nr IV/36/2015 w sprawie ustalenia Regulaminu przyznawania nagród Starosty Kluczborskiego dla uczniów
i absolwentów szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski wraz z przyjętymi zmianami.
Do punktu 4g porządku obrad
Kolejnym przedstawionym projektem był projekt uchwały w sprawie przyznawania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski. Dotychczas obowiązująca Uchwała
Nr XXV/146/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2008 r. w sprawie zasad udzielania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski (wraz ze zmianami) nakładała na dyrektorów szkół obowiązek złożenia wniosku o stypendium do dnia 5 czerwca każdego roku. Z uwagi na to,
iż rok szkolny kończy się w ostatnim tygodniu czerwca, przesunięto termin składania wniosków. Umożliwi to właściwą weryfikację średnich ocen uczniów, od których uzależnione jest przyznanie stypendium. Ponadto utworzono podział na kategorie, w których uczeń może zdobyć stypendium oraz zrezygnowano z określenia minimalnych i maksymalnych kwot stypendium. Projekt został skonsultowany z dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego.
Przewodnicząca komisji Oświaty stwierdziła, że stypendium jest stypendium naukowym przyznawanym za szczególne osiągnięcia w różnych dziedzinach, trzeba mieć i bardzo dobre wyniki w nauce i coś szczególnego osiągnąć w jakiejś dziedzinie. Pani Przewodnicząca stwierdził, ze należałoby popracować nad trzema regulaminami jeżeli chodzi o stypendia,
w ustawie o samorządzie gminny jest wyraźna delegacja do przyznawania stypendiów artystycznych i sportowych natomiast w ustawie o samorządzie powiatowym nie ma delegacji ustawowej do stypendiów, ale warto się nad tym tematem w przyszłości zastanowić.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie 18 głosami za podjęli Uchwałę Nr IV/37/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4h porządku obrad
Kolejnym przedstawionym projektem był projekt uchwały w sprawie określenia kryteriów rekrutacji na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego na zajęcia organizowane
w publicznej placówce oświatowo-wychowawczej. Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zamianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw wprowadziła do ustawy
z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty Rozdział 2a – Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół
i publicznych placówek. art. 20o ust.4 ustawy o systemie oświaty nakłada na organ prowadzący publiczną placówkę oświatowo-wychowawczą obowiązek określenia kryteriów na zajęcia organizowane przez publiczną placówkę oświatowo-wychowawczą, które będą stosowane na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego. Organ prowadzący jest zobowiązany określić także wartość punktową kryteriów rekrutacji, a także dokumenty, które będą potwierdzać spełnienie tych kryteriów. Art. 20zf ust.1 ustawy o systemie oświaty wskazuje, że zadanie określone w art. 20o ust.4 cytowanej ustawy wykonuje rada powiatu.
W związku z tym istnieje konieczność podjęcia przez Radę Powiatu Kluczborskiego uchwały w sprawie określenia kryteriów rekrutacji na zajęcia organizowane przez publiczną placówkę oświatowo-wychowawczą. Powiat Kluczborski jest organem prowadzącym dla publicznej placówki oświatowo-wychowawczej, którą jest Młodzieżowy Dom Kultury w Kluczborku.
Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie 18 głosami za podjęli Uchwałę Nr IV/38/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4i porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu na terenie powiatu kluczborskiego. Zgodnie z art. 27 ustawy
z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie jednostki samorządu terytorialnego tworzą warunki sprzyjające rozwojowi sportu. Zadaniem organu stanowiącego JST jest określenie warunków
i trybu finansowania tego zadania poprzez określenie celu publicznego z zakresu sportu, który JST zamierza osiągnąć. By umożliwić realizację zadań związanych z rozwojem sportu na terenie Powiatu Kluczborskiego niezbędne jest zatem podjęcie niniejszej uchwały. Radni nie wnieśli zapytań do projektu 17 głosami za przy 1 wstrzymującym się podjęli Uchwałę Nr IV/39/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4j porządku obrad
Przewodniczący rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Technikum Uzupełniającego Nr 1 dla dorosłych w Kluczborku. Przepisy Ustawy z dnia 19 sierpnia
2011 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw, wprowadziły zasadnicze zmiany w strukturze szkolnictwa ponadgimnazjalnego. Wprowadzone zmiany wymusiły na organach prowadzących stopniowe wygaszanie szkół m.in. trzyletniego technikum uzupełniającego. Do szkół tego typu nie prowadzi się już rekrutacji od ubiegłego roku szkolnego. Do Technikum Uzupełniającego Nr 1 dla dorosłych w Kluczborku ostatni raz nabór był prowadzony na rok szkolny 2012/2013, lecz semestr I nie został uruchomiony ze względu na brak chętnych. Ostatni absolwenci ukończyli szkołę w poprzednim roku szkolnym. Ponadto zgodnie z art. 59 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty organ prowadzący jest obowiązany co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji szkoły zawiadomić rodziców uczniów lub słuchaczy szkół dla dorosłych oraz właściwego kuratora oświaty o zamiarze likwidacji. W przypadku Technikum Uzupełniającego Nr 1 dla dorosłych w Kluczborku istnieje konieczność zawiadomienia tylko kuratora oświaty. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i 17 głosami za przy 1 wstrzymującym się podjęli uchwałę Nr IV/40/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4k porządku obrad
Przewodniczący rady przedstawił projekt uchwały w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu w Kluczborku do zawarcia porozumień z Powiatami Oleskim i Strzeleckim oraz z Ministrem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie organizowania nauki religii Kościoła Ewangelicko – Augsburskiego. Zgodnie z §2 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia
14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach jeżeli w grupie międzyszkolnej lub pozaszkolnym punkcie katechetycznym uczestniczą uczniowie szkół prowadzonych przez różne organy, organy te ustalają, w drodze porozumienia, zasady prowadzenia grup lub punktów katechetycznych. Z pisemnej informacji otrzymanej od proboszcza Parafii Ewangelicko – Augsburskiej w Lasowicach Wielkich wynika, że wśród 14 uczniów objętych nauką religii, oprócz uczniów szkół prowadzonych przez Powiat Kluczborski (łącznie 6 uczniów), w zajęciach uczestniczą także uczniowie ze szkół prowadzonych przez inne organy,
W związku z powyższym w świetle obowiązujących przepisów konieczne jest podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu w Kluczborku do zawarcia porozumień
z Powiatami Oleskim i Strzeleckim oraz z Ministrem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie organizowania nauki religii Kościoła Ewangelicko – Augsburskiego. Z organem prowadzącym szkołę niepubliczną zostanie podpisana odrębna umowa w w/w sprawie. Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie 18 głosami za podejmując Uchwałę
Nr IV/41/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4l porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość położona w Kluczborku przy ulicy Żeromskiego. Przedmiotem umowy jest grunt pod budynek garażowy o powierzchni 15,60 m2 będący odrębną własnością Pana Grzegorza Jędrysiaka, położony w Kluczborku przy ulicy Żeromskiego 3b. Niniejsza uchwała zgodnie z obowiązującymi przepisami określa indywidualny przypadek zawarcia kolejnej umowy dzierżawy na czas określony do 3 lat, na rzecz dotychczasowego dzierżawcy, po umowie zawartej na okres 3 lat na dzierżawę gruntu pod garaż. Radni nie wnieśli zapytań do projektu jednogłośnie 18 głosami za podejmując Uchwałę Nr IV/42/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 4ł porządku obrad
Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego. Przedmiotem dzierżawy są dwa lokale użytkowe znajdujące się w budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku przy ulicy Byczyńskiej 7, stanowiącym własność Powiatu Kluczborskiego, będącym w trwałym zarządzie Szkoły. Dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku jako trwały zarządca przedmiotowej nieruchomości wnioskuje o zawarcie kolejnych umów dzierżawy na kolejne 3 lata na rzecz dotychczasowych dzierżawców. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie 18 głosami za podjęli uchwalę Nr IV/43/2015 w powyższej sprawie.
Do punktu 5 porządku obrad
Pan Starosta przedstawił Sprawozdanie Starosty Kluczborskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Kluczborskiego za 2014 rok.
Radni nie wnieśli zapytań do powyższego sprawozdania i jednogłośnie je przyjęli.
Do punktu 6 porządku obrad
Pan Starosta w odpowiedzi na interpelacje radnego Bogusława Adaszyńskiego poinformował, że jest to jedna z wielu zaszłości, która pozostała, ten fragment drogi powiatowej nie spełnia kryteriów drogi powiatowej ale tak w chwili obecnej jest. Pan Starosta zaproponował,
że propozycja zarządu powiatu będzie taka, aby dokonać podziału geodezyjnego i ten fragment drogi przekazać na rzecz gminy Wołczyn.
Do punktu 7 porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 17.12.2014 r. do 13.01.2015 r.
Radna Celina Zając zapytała o uruchomienie kredytu w rachunku bieżącym. Pan Starosta odpowiedział, ze zgodnie z upoważnieniem przez rade zarządu powiatu do zaciągania kredytów krótkoterminowych do kwoty 5 mln. zł. w rachunku bieżącym taki kredyt zaciągamy.
Radni nie wnieśli więcej pytań do sprawozdania i jednogłośnie przyjęli powyższe sprawozdanie zarządu powiatu.
Do punktu 8 porządku obrad
Głos zabrał radny Bogusław Adaszyński, który poinformował, że nie będzie radnym powiatowym w związku z pełnieniem funkcji wiceburmistrza Wołczyna. Radny Bogusław Adaszyński podziękował za współpracę wszystkim radnym i pogratulował pani Urszuli Pękali-Dudzie objęcia mandatu radnej Rady Powiatu w Kluczborku.
Ponadto radni zapoznali się ze Sprawozdaniem z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego w 2014 r.
Przewodniczący rady przypomniał o składaniu oświadczeń majątkowych za 2014 rok do końca kwietnia. Ponadto do wglądu w Biurze Rady są ewentualne błędy popełnione przez radnych w oświadczeniach złożonych na początek kadencji i zainteresowani radni mogą się z nimi zapoznać.
Pan Starosta, pani Wicestarosta i Przewodniczący rady wręczyli list gratulacyjny radnemu Andrzejowi Olechowi w związku z otrzymaniem tytułu trenera roku.
Do punktu 9 porządku obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach i o godz. 14.10 zamknął IV sesję Rady Powiatu
w Kluczborku.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady Powiatu
w Kluczborku
Andrzej Butra
Protokołowała
Katarzyna Hołdys