Protokół Nr  149/2014

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 28 października 2014 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie:

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków

- w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków

-wydania opinii dotyczącej zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych,

-wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w sprawie organizacji nauki religii Kościoła Ewangelicko – Augsburskiego,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków

3.Pismo Państwowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku w sprawie wsparcia IV Powiatowego Konkursu Wiedzy o HIV/AIDS dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego.

4.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące organizacji etyki w Publicznym Gimnazjum Nr 1 w Kluczborku.

5.Pismo Burmistrza Kluczborka w sprawie wydania opinii w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych (opinia FP)

6.Pismo Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego EURO-KAM Skałągi dotycząca sprzedaży działki należącej do Powiatowego Rejonu Dróg w Wołczynie przy ul.Kluczborskiej

7.Aneks nr 1 do Porozumienia nr FP.031.10.2014 z dnia 30.09.2014 r. w sprawie organizacji nauki religii Kościoła Zielonoświątkowego.

8.Pismo Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawie naboru wniosków na konkurs rządowego programu ,,Razem bezpieczniej”-edycja 2015r.

9.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Wsi ,,Dla Chudoby” z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie :III regionalne Zawody Dekarzy.

10.Projekt planu dochodów i wydatków na 2015r. związanych z realizacją przez Starostę zadań z zakresu administracji rządowej w szczególności dot.prowadzenia powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2014 r. 

11.Pismo Konwentu Współpracy samorządowej Polska-Ukraina w sprawie rozważenia przystąpienia do Konwentu Współpracy Samorządowej Polska-Ukraina. 

12.Sprawozdanie z rozliczenia środków z dotacji celowej udzielonej Gminie Kluczbork na współorganizację Gminno-Powiatowych Dożynek w Bogacicy.

13.Pismo Zarządu Województwa Opolskiego dotyczące restrukturyzacji Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu, w tym sieci filii.

14.Porozumienie pomiędzy Powiatem Namysłowskim, a Powiatem Kluczborskim w sprawie umieszczenia dziecka z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Powiecie Namysłowskim.

15.Zawiadomienie Burmistrza Byczyny o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Byczyna, Biskupice i Paruszowice.

16.Zawiadomienie Burmistrza Wołczyna w sprawie przystąpienia do zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wsi Krzywiczyny,

17.Zawiadomienie Burmistrza Wołczyna w sprawie przystąpienia do zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wsi Wierzbica Górna.

18.Informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca liczby absolwentów szkół ponadgimnazjalnych.

19.Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Powiecie Kluczborskim w roku szkolnym 2013/2014.

20.Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 w Kluczborku w sprawie utworzenia etatu sprzątaczki -robotnik gospodarczy.

21.Umowapomiędzy Wojewodą Opolskim, a Powiatem Kluczborskim w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie wydatków określonych w art.192 pkt 3,4,5,7 i 9 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ponoszonych w 2014r. na opiekę i wychowanie dziecka umieszczonego w spokrewnionych i niezawodowych rodzinach zastępczych utworzonych przed 2014 rokiem, 

22.Aneks nr 1 do Porozumienia Nr BWW-PLN-CBKGD-13-000002 w sprawie spłaty zadłużenia Powiatu Kluczborskiego wynikającego z wyemitowanych zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu obligacji serii J i K z dnia 30.01.2013r.

23.Aneksy:

-Nr 1 do umowy na przygotowanie , przeprowadzenie i obsługę emisji obligacji z dnia 26.09.2014r.,

-Nr 1 do umowy na przygotowanie, przeprowadzenie i obsługę emisji obligacji z dnia 28.12.2006r.,

-Aneks Nr 5 do umowy na przygotowanie, przeprowadzenie i obsługę emisji obligacji z dnia 2.08.2005r.,

24.Kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za III kwartał 2014 roku.

25.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie  zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014 Nr XXXVIII/288/2013 Rady Powiatu w Kluczborku,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2015 rok.

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany  Uchwały   Nr XXXIX/295/2014  Rady   Powiatu w  Kluczborku z dnia  6 marca 2014 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2014 rok.

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zaopiniowania projektu aktualizacji Planu Działania Systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne dla województwa opolskiego na lata 2015 i następne

26.Wolne wnioski.

-pismo Kierownika Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zmiany planu finansowego wydatków :,,Remont i przebudowa części budynku warsztatów szkolnych ZSP Nr 2 CKU-41.100.00,-zl”,

-Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Lubańskim w sprawie przyjęcia dziecka z powiatu kluczborskiego oraz warunków jego pobytu w placówce opiekuńczo-wychowawczej w powiecie lubańskim.

-pismo Starosty w sprawie wyrażenia zgody na zorganizowanie robót publicznych w PKS Spółka z o.o w Kluczborku na stanowisku robotnik gospodarczy.

27.Zamknięcie posiedzenia.

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 14.10.2014 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu

Nr 148/2014 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Zwiększa się budżet Powiatu Kluczborskiego po stronie dochodów o kwotę 35.200,00. zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 16.10.2014 roku, znak FBC.I.3111.1.85.2014.EA z przeznaczeniem na dofinansowanie działalności zespołów do spraw orzekania o niepełnosprawności.

Do projektu uchwały Zarząd nie wniósł uwag podejmując uchwałę Nr 149/410/2014.

Następnym projektem uchwały był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W przedmiotowym projekcie dokonuje się przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w celu zabezpieczenia wynagrodzeń w placówce.

Zmniejszeniu ulegają wydatki w dziale 801-Oświata i wychowanie o kwotę 3.000,-zł, rozdział 80146-Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli. Natomiast zwiększeniu ulegają wydatki w dziale 801-Oświata i wychowanie o kwotę 3.000,-zł, rozdział 80130-Szkoły zawodowe. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 149/411/2014.

Kolejnym projektem był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Przedmiotowy projekt wprowadza zmiany w  uchwale budżetowej powiatu na 2014 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 85.188 zł w dziale 851-Ochrona Zdrowia, rozdział 85156-Składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz świadczenia dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia  14.10.2014 roku, znak FBC.I.3111.2.92.2014.EA z przeznaczeniem na zapewnienie odpowiedniego poziomu środków dotacji celowej umożliwiającej prawidłowe wykonywanie zadań z zakresu ochrony zdrowia. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd podjął uchwałę Nr 149/412/2014 w przedmiotowej sprawie.

Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.       

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 852 – Pomoc Społeczna, rozdział 85202– Domy Pomocy Społecznej z § 4210 kwotę   3.000 zł, § 4260 kwotę   3.000 zł, § 4270 kwotę  3.000 zł, § 4300 kwotę   5.850 zł, na: § 4010 kwotę   13.000 zł, § 4110 kwotę 1.850 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w celu zabezpieczenia kosztów wypłaty wynagrodzeń wraz z pochodnymi dla pracowników w 2014 r. w związku z uregulowaniem płac.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd podjął uchwałę Nr 149/413/2014.

Następnie Zarząd Powiatu zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W przedłożonym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 852 – Pomoc Społeczna, rozdział 85220– Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej z § 4170 kwotę   8.000 zł na: § 4300 kwotę   8.000 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.

Do projektu Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił podjąć uchwałę Nr 149/414/2014.

Następnie Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Projekt ten wprowadza zmiany w  uchwale budżetowej powiatu na 2014 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 2.210 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia  21.10.2014 roku, znak FBC-I.3111.1.37.2014.AS z przeznaczeniem na realizację zadań związanych ze wspieraniem rodziny i pieczy zastępczej.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 149/415/2014.

Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. W powyższym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 852 – Pomoc Społeczna, rozdział 85201– Placówki opiekuńczo-wychowawcze z: § 4040 kwotę  4.000 zł na: § 4300 kwotę 2.500 zł, § 4430 kwotę 1.500 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Centrum Administracji Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 149/416/2014.

Członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie wydania opinii dotyczącej zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych.

Przedmiotowy projekt pozytywnie opiniuje zaliczenie do kategorii dróg gminnych, drogi położone na terenie gminy Kluczbork w następujących obrębach:

-w Kluczborku: Ul. Ks. Kardynała Wyszyńskiego, Ks. Popiełuszki, Ks. Curzydły, Ks.Tischnera, Gniazdowskiego, Grottgera, Kossaka, Malczewskiego, Styki, Witkacego, Wyczółkowskiego, Boznańskiej, Gersona, Słoneczna, Matejki.

-w Bąkowie: ul. Dworcowa, Kasztanowa, Kościuszki, Leśna, Tartaczna.

-w Ligocie Górnej: ul. Gliwicka, Dębowa, Świerkowa, droga do zbiornika wodnego -„KLUCZBORK”.

-w Bogacicy: ul. Blycharza, Boczna, Dębowa, Konopnickiej, Krzywa, 1-go Maja, Nowa, Stawowa, Wiejska, Szkolna.

-w Bażanach : ul. Akacjowa, Boczna, Kościelna, Krótka, Krzywa, Leśna, Łąkowa, Ogrodowa.

-w Borkowicach: ul. Boczna, Kolonia, Krótka, Leśna, Lipowa, Szkolna.

-w Krzywiźnie: ul. Orkana, Witosa.

-w Ligocie Dolnej: ul. Kraskowska, Łąkowa, Polna, Wołczyńska A (od DK 42 w Kluczborku do DP 1319 O), Wołczyńska B ( od DP 1319 O do DK 42 w Ligocie Dolnej)

-w Łowkowicach: ul. Brzozowa, Dzierżona, Krótka, Łąkowa, Jana Pawła II, Okrężna, Polna.

-w Kujakowicach Dolnych: ul. Wierzbowa, Krótka, Łąkowa, Zapłocie.

-w Kujakowicach Górnych: ul. Boczna, Dzierżona, Powstańców Śląskich, Kamienna.

-w Smardach Dolnych: ul. Leśna, Łąkowa, Polna, Sadowa.

-w Smardach Górnych: ul. Boczna, Górna, Mostowa. 

Z pismem w powyższej sprawie zwrócił się Burmistrz Miasta Kluczbork.

W związku z powyższym Zarząd podjął uchwałę Nr 149/417/2014.

Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia na naukę religii Kościoła Ewangelicko–Augsburskiego.

Przedmiotowy projekt uchwały wyraża zgodę na podpisanie Porozumienia z Parafią Ewangelicko-Augsburską w Lasowicach Wielkich w sprawie organizacji nauki religii Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego. Jednocześnie Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania Porozumienia nr FP.031.12.2014 w powyższej sprawie.

Zarząd do przedłożonej uchwały nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 149/418/2014.      

Następnym projektem uchwały był projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Powyższy projekt prowadza zmiany w  uchwale budżetowej powiatu na 2014 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 2.691 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 27.10.2014 roku, znak FBC.I.3111.1.78.2014.EA z przeznaczeniem na uzupełnienie wydatków na ubezpieczenia społeczne pracowników wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 149/419/2014.

 

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Państwowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku w sprawie wsparcia ,,IV Powiatowego Konkursu Wiedzy o HIV/AIDS” dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego i postanowił objąć go patronatem fundując trzy nagrody główne dla laureatów konkursu.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące organizacji etyki w Publicznym Gimnazjum Nr 1 w Kluczborku.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na organizację zajęć etyki w ww.Gimnazjum.

 

Do punktu 5 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Kluczborka w sprawie wydania opinii w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych. Zarząd w powyższej sprawie podjął uchwałę 149/417/2014 w punkcie 2.  

 

Do punktu 6 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego EURO-KAM Skałągi dotyczące sprzedaży działki należącej do Powiatowego Rejonu Dróg w Wołczynie przy ul.Kluczborskiej. Zarząd wstępnie zapoznał się z przedmiotowym pismem i postanowił, rozpatrzeć sprawę na kolejnym posiedzeniu Zarządu.

 

Do punktu 7 porządku

 

Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią Aneksu nr 1 do Porozumienia nr FP.031.10.2014 z dnia 30.09.2014 r. w sprawie organizacji nauki religii Kościoła Zielonoświątkowego. W podpisanym wcześniej Porozumieniu zmianie ulega treść § 1 i § 2.

Do podpisania Aneksu Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty. 

 

Do punktu 8 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawie naboru wniosków na konkurs rządowego programu ,,Razem bezpieczniej”-edycja 2015r i postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia oraz Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do rozważenia możliwości sporządzenia wniosku.

 

Do punktu 9 porządku

 

Zarząd zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Wsi ,,Dla Chudoby” z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie: III regionalne Zawody Dekarzy. Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag.

 

Do punktu 10 porządku

 

Kolejną sprawą był wniosek w sprawie zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2014 roku, które polegają na zmniejszeniu wielkości środków w § 4210 dot.zakupu materiałów i wyposażenia oraz § 4300 dot.zakupu usług pozostałych na rzecz zwiększenia środków w § 6060 dot.wydatków na zakupy inwestycyjne. Zarząd postanowił zaakceptować powyższy wniosek Starosty.

Następnie zapoznano się z projektem planu dochodów i wydatków na 2015r. związanych z realizacją przez Starostę zadań z zakresu administracji rządowej w szczególności dot.prowadzenia powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego i postanowiono go zaakceptować.

 

Do punktu 11 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Konwentu Współpracy Samorządowej Polska-Ukraina w sprawie rozważenia możliwości przystąpienia do Konwentu Współpracy Samorządowej Polska-Ukraina. 

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił negatywnie zaopiniować przystąpienie do Konwentu Współpracy Samorządowej Polska-Ukraina, uwzględniając fakt,  że obecnie Powiat Kluczborski posiada już Partnerstwo z Bereżańskim Rejonem Tempilskiego Województwa.

 

Do punktu 12 porządku

 

Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem z rozliczenia dotacji celowej udzielonej Gminie Kluczbork na współorganizację Gminno-Powiatowych Dożynek w Bogacicy przyjmując je bez uwag.

  

Do punktu 13 porządku

 

Pismo Zarządu Województwa Opolskiego dotyczące wsparcia finansowego Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu.

Zarząd Powiatu negatywnie rozpatrzył prośbę Zarządu Województwa Opolskiego w sprawie wsparcia finansowego Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu ze względu na to, że Powiat Kluczborski finansuje w ramach podpisanego porozumienia Miejsko Gminną Bibliotekę Publiczną w Kluczborku, która jednocześnie pełni funkcję biblioteki powiatowej.

 

Do punktu 14 porządku

 

Postanowiono o podpisaniu Porozumienia pomiędzy Powiatem Namysłowskim, a Powiatem Kluczborskim w sprawie umieszczenia dziecka z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Powiecie Namysłowskim. Do podpisania Porozumienia Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.

 

Do punktu 15 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z zawiadomieniem Burmistrza Byczyny o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miejscowości Byczyna, Biskupice i Paruszowice i postanowił pozytywnie uzgodnić przystąpienie do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Byczyna, Biskupice i Paruszowice z uwzględnieniem opinii załączonej przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, w której mowa jest o tym, że w przypadku realizacji inwestycji na gruntach chronionych określonych w art.11 ustawy z dnia 3.02.1995r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych, zgodnie z art.7 ust.2 pkt.1 w/w ustawy ,,przeznaczenie na cele nierolnicze i nieleśne gruntów rolnych stanowiących użytki rolne klas I-III wymaga uzyskania zgody ministra właściwego do spraw rozwoju wsi”.

 

Do punktu 16 porządku

 

Po zapoznaniu się Zarząd pozytywnie zaopiniował zawiadomienie Burmistrza Wołczyna w sprawie przystąpienia do zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wsi Krzywiczyny.

 

Do punktu 17 porządku

 

Zarząd po zapoznaniu się postanowił pozytywnie zaopiniować zawiadomienie Burmistrza Wołczyna w sprawie przystąpienia do zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wsi Wierzbica Górna.

 

Do punktu 18 porządku

 

Zapoznano się z informacją Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca liczby absolwentów szkół ponadgimnazjalnych w szkolnym 2014/2015 i zobowiązano Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przygotowania analizy o wysokości subwencji oświatowej na 2015 rok po otrzymaniu metryczki. 

  

Do punktu 19 porządku

 

Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją o stanie realizacji zadań oświatowych w Powiecie Kluczborskim w roku szkolnym 2013/2014 i postanowił o jej przekazaniu Radzie Powiatu zgodnie z art.5a ust.4 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty.

 

Do punktu 20 porządku

 

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie utworzenia etatu sprzątaczki-robotnika gospodarczego i stwierdził, że na chwilę obecną nie widzi możliwości przydzielenia dodatkowych środków finansowych na utworzenie dodatkowego etatu i proponując, aby jednocześnie skorzystać z ofert Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.  

Do punktu 21 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią Umowy pomiędzy Wojewodą Opolskim, a Powiatem Kluczborskim w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie wydatków określonych w art.192 pkt 3,4,5,7 i 9 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ponoszonych w 2014r. na opiekę i wychowanie dziecka umieszczonego w spokrewnionych i niezawodowych rodzinach zastępczych utworzonych przed 2014 rokiem.

Do treści umowy Zarząd nie wniósł uwag postanawiając upoważnić do jej podpisania Starostę i Wicestarostę.

 

Do punktu 22 porządku

 

Zapoznano się z Aneksem nr 1 do Porozumienia Nr BWW-PLN-CBKGD-13-000002 pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Nordea Bank Polska S.A w sprawie spłaty zadłużenia Powiatu Kluczborskiego wynikającego z wyemitowanych zgodnie z Uchwałą Rady Powiatu obligacji serii J i K z dnia 30.01.2013r. Zarząd nie wniósł uwag do treści Aneksu i postanowił upoważnić do jego podpisania Starostę i Wicestarostę.

 

Do punktu 23 porządku

 

Pan Starosta przedstawił  Aneksy:

-Nr 1 do umowy na przygotowanie, przeprowadzenie i obsługę emisji obligacji z dnia 26.09.2014r.,

-Nr 1 do umowy na przygotowanie, przeprowadzenie i obsługę emisji obligacji z dnia 28.12.2006r.,

-Aneks Nr 5 do umowy na przygotowanie, przeprowadzenie i obsługę emisji obligacji z dnia 2.08.2005r.

Zarząd nie wniósł uwag do przedłożonych Aneksów i postanowił upoważnić Starostę i Wicestarostę do ich podpisania.

 

Do punktu 24 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z przygotowaną kwartalną informacją o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za III kwartał 2014 roku, która przedstawia się w następujący sposób:

  

Lp.

Wyszczególnienie

Plan

Wykonanie

%

1

Dochody w tym:

72.271.817,00

52.870.178,25

 73,15

 

- dochody bieżące

63.431.442,00

50.541.672,72

 79,68

 

- dochody majątkowe

9.840.375,00

2.328.506,53

 23,66

2

Przychody  w tym:

14.234.019,00

14.234.019,45

 100,00

 

- Kredyty i pożyczki

7.000.000,00

7.000.000,00

 100,00

 

- Nadwyżka z lat ubiegłych

7.234.019,00

7.234.019,45

100,00

3

Wydatki, w tym:

82.379.572,00

58.395.356,31

70,89

 

- wydatki bieżące

67.520.708,00

49.178.460,24

72,83

 

- wydatki majątkowe

14.858.864,00

9.216.896,07

 62,03

4

Rozchody

5.126.264,00

3.606.135,58

 70,35

      Na dzień 30.09.2014 roku kwota deficytu za III kwartał 2014 roku wyniosła 5.525.178,06 zł.    

      Stan środków na rachunku bieżącym powiatu wynosi 3.189.846,00 zł .

Zarząd przyjął powyższą informację za III kwartał 2014r. i postanowił o umieszczeniu jej na stronie internetowej bip oraz tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego.

 

Do punktu 25 porządku

                                            

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie  zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014 Nr XXXVIII/288/2013 Rady Powiatu w Kluczborku,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2015 rok.

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany  Uchwały   Nr XXXIX/295/2014  Rady   Powiatu w  Kluczborku z dnia  6 marca 2014 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2014 rok.

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zaopiniowania projektu aktualizacji Planu Działania Systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne dla województwa opolskiego na lata 2015 i następne.

 

Do punktu 26 porządku

 

Pan Starosta przedstawił  członkom Zarządu pismo Kierownika Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zmiany planu finansowego wydatków ,,Remont i przebudowa części budynku warsztatów szkolnych ZSP Nr 2 CKU”.

Zarząd Powiatu  po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na zmianę planu finansowego wydatków na ww.zadania: zwiększenie–dział 700, rozdział 70005 § 6050 zadanie inwestycyjne pn.:,,Remont i przebudowa części budynku warsztatów szkolnych ZSP Nr 2 CKU” o kwotę 41.100,00,-zł oraz  zwiększenie-dział 700, rozdział 70005 § 4260 zadania własne  o kwotę 5.000,00,-zł.

Kolejna sprawa przedstawioną przez Pana Starostę było Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Lubańskim w sprawie przyjęcia dziecka z powiatu kluczborskiego oraz warunków jego pobytu w placówce opiekuńczo-wychowawczej w powiecie lubańskim.

Zarząd postanowił o podpisaniu Porozumienia do czego upoważnił Starostę i Wicestarostę.

Następnie Pan Starosta przedstawił pismo w sprawie wyrażenia zgody na zorganizowanie robót publicznych w PKS Spółka z o.o w Kluczborku na stanowisku robotnik gospodarczy.

Pan Starosta poinformował,  że roboty publiczne będą organizowane na stanowisku robotnik gospodarczy. W ramach robót publicznych zostanie zatrudniony bezrobotny z uprawnieniami do kierowania pojazdami kategorii B, który jednocześnie będzie odbywał szkolenie w celu uzyskania uprawnień do kierowania autobusami 

W związku z powyższym Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zorganizowanie robót publicznych w PKS Sp.z o.o. w Kluczborku na stanowisku robotnik gospodarczy.

Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Mieczysława Czaplińskiego-Wicestarosty Kluczborskiego do  podpisania wniosku w ww.sprawie.

 

Do punktu 27 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 149  posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk