Protokół Nr 143/2014
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 29 sierpnia 2014 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli: członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Nieobecny był Wicestarosta. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu: -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu, -w sprawie zaproszenia do składania ofert na wybór Agenta Emisji Obligacji Komunalnych Powiatu Kluczborskiego, -w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii drogi powiatowej, dla drogi nr 5711 P poprzez wyłączenie z użytkowania jej części, -w sprawie zmiany Uchwały Nr 125/335/2014 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 25 lutego 2014r. w sprawie organizacji roku szkolnego 2014/2015 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych. -w sprawie zmiany Uchwały Nr 121/317/2014 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 07 stycznia 2014 r. w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do dokonywania przeniesień w planie wydatków. -w sprawie zmiany uchwały Nr 121/318/2014 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 07 stycznia 2014 r. w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do udzielania jednorazowych zaliczek na pokrycie drobnych wydatków 3.Decyzje: -w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1325 O – Bogacka Szklarnia – Zawiść. (6 działek) -w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1325 O – Bogacka Szklarnia – Zawiść. (8 działek) 4.Pismo Dyrektora ZSLT w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od zasad określonych w uchwale Nr 125/335/2014 Zarządu Powiatu z dnia 26.02.2014r. w sprawie organizacji roku szkolnego 2014/2015 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski w szkołach i placówkach oświatowych–dotyczy klasy I a II Liceum Ogólnokształcącego w Kluczborku, w której po naborze liczba uczniów wynosi 27. 5.Sprawozdanie Stowarzyszenia Miłośników Tańca ,,SUKCES” z wykonania zadania publicznego w obszarze pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób o nazwie: ,,Taneczny Kluczbork Dzieciom”. 6.Pismo Audytora Wewnętrznego w sprawie ,,Oceny efektywności i skuteczności realizacji zadań związanych z procedurami obsługi spraw w zakresie geodezji, kartografii i ewidencji gruntów”. 7.Pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie przyznania dodatkowych środków finansowych z przeznaczeniem na koszty obsługi zmodernizowanej kotłowni c.o i c.w.u w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku przy ul.Wołczyńskiej 25. 8.Pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wydania zgody na lokowanie przyłącza gazowego przez działkę nr 9/93 stanowiącą własność Powiatu Kluczborskiego przeznaczoną do zbycia. 9.Pismo Audytora Wewnętrznego w sprawie protokołów zmian z kontroli w ZSP Nr 1 w Kluczborku i DPS w Kluczborku oraz projekt odpowiedzi dla Zakładu Wielobranżowego z Krzywiczyn Pani B.B. 10.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego jednostki w kwocie 20.000,-zł na zakup samochodu dostawczego. 11.Pismo Starosty Kluczborskiego w sprawie zorganizowania robót publicznych w Starostwie Powiatowym i Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku. 12.Wolne wnioski. 13.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 19.08.2014 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 142/2014 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. W przedmiotowym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 926 – Kultura fizyczna, rozdział 92605– Zadania w zakresie kultury fizycznej z: § 3030 kwotę 3.500 zł na: § 4170 kwotę 3.500 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli z przeznaczeniem na wynagrodzenie Szkolnego Koordynatora Sportu Powiatu Kluczborskiego w okresie IX.2014 r. do XII.2014 r. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z powyższym Zarząd podjął uchwałę Nr 143/384/2014. Następnie Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. W przedłożonym projekcie uchwały dokonuje się przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu kluczborskiego na 2014 rok. Z działu 758-Rózne rozliczenia kwota 6.000,-zł, rozdział 75818-Rezerwy ogólne i celowe, wydatki bieżące –rezerwa ogólna kwota 6.000,-zł przenosi się kwotę 6.000,-zł na Dział 926-Kultura fizyczna, rozdział 92605-Zadania z zakresu kultury fizycznej, wydatki bieżące w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń. Niniejszy projekt uchwały dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2014 rok w wysokości 6.000 zł, z przeznaczeniem na wynagrodzenia trenera Klubu UKS „Mickiewicz” za okres VIII –XII.2014 r. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd podjął uchwałę Nr 143/385/2014. Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie zaproszenia do składania ofert na wybór Agenta Emisji Obligacji Komunalnych Powiatu Kluczborskiego. Pan Starosta wyjaśnił, że Zarząd Powiatu w Kluczborku działając na podstawie § 8 uchwały Nr XLII/321/2014 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie emisji obligacji komunalnych Powiatu Kluczborskiego oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu ogłasza konkurs mający na celu wybór Agenta Emisji Obligacji Komunalnych Powiatu Kluczborskiego. Konkurs będzie przeprowadzony z zachowaniem zasad przejrzystości, jawności, uczciwej i równej konkurencji. Szczegółowe warunki postępowania oraz emisji poszczególnych serii obligacji komunalnych określone są w ogłoszeniu o konkursie do składania ofert na Agenta Emisji Obligacji Komunalnych Powiatu Kluczborskiego Do projektu nie wniesiono uwag w związku z powyższym Zarząd podjął uchwałę Nr 143/386/2014. Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii drogi powiatowej, dla drogi nr 5711 P poprzez wyłączenie z użytkowania jej części. Pan Starosta wyjaśnił, że Zarząd Powiatu Kępińskiego zwrócił się z prośbą o wydanie ww. opinii. Zgodnie z art.6a ust.2 w związku z art.10 ust.1,2 i 3 ustawy o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985r. Rada Powiatu Kępińskiego może podjąć uchwałę o pozbawieniu kategorii drogi poprzez wyłączenie go z użytkowania jej części, po uprzednim porozumieniu z Zarządem Województwa Wielkopolskiego oraz po zasięgnięciu opinii Burmistrza Miasta i Gminy Kępno oraz zarządów sąsiednich powiatów. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z tym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 143/387/2014. Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie zmiany Uchwały Nr 125/335/2014 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 25 lutego 2014r. w sprawie organizacji roku szkolnego 2014/2015 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych. Powyższy projekt uchwały został przygotowany w związku z tym, że zmianie uległ arkusz organizacyjny Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku. Do projektu nie wniesiono uwag i podjęto uchwałę nr 143/388/2014. Następnie Zarząd zapoznał się z projektami uchwał w sprawie zmiany Uchwały Nr 121/317/2014 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 07 stycznia 2014 r. w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w sprawie zmiany uchwały Nr 121/318/2014 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 07 stycznia 2014 r. w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do udzielania jednorazowych zaliczek na pokrycie drobnych wydatków. Pan Starosta wyjaśnił, że przedmiotowe uchwały zostały przygotowane w związku z wejściem w życie Uchwały Nr XLII/323/2014 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie przekształcenia Domu Dziecka ,,Nasz Dom Bogacica – Bąków” z siedzibą w Bogacicy w ,,Dom Dziecka w Bogacicy”, utworzenia jednostki organizacyjnej powiatu pod nazwą Dom Dziecka w Bąkowie oraz utworzenia jednostki organizacyjnej powiatu pod nazwą Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych. Do projektów uchwał Zarząd nie wniósł żadnych uwag w związku z powyższym podjął jednogłośnie uchwały Nr 143/389/2014 i 143/390/2014. Ponadto Zarząd postanowił udzielić Pełnomocnictwa Pani Dorocie Papierkowskiej-Dyrektorowi Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych do występowania w imieniu Zarządu Powiatu w Kluczborku w zakresie: zaciągania zobowiązań rzeczowych i finansowych w granicach wynikających z zakresu działania jednostki i jednostek obsługiwanych oraz odpowiadających potrzebom i możliwościom finansowym określonym w planie finansowym na dany rok, dysponowania środkami finansowymi pozostającymi w dyspozycji kierowanej jednostki i jednostek obsługiwanych zgodnie z uchwałą budżetową, zawieranie umów dotyczących realizowanych zadań, występowanie jako strona w postępowaniu sądowym w sprawach z zakresu działania jednostki i jednostek obsługiwanych, udzielania w niezbędnym zakresie dalszych pełnomocnictw, w tym również w sprawach procesowych, reprezentowania jednostki i jednostek obsługiwanych wobec osób fizycznych i prawnych oraz innych jednostek organizacyjnych. Do punktu 3 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią decyzji: -w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1325 O – Bogacka Szklarnia – Zawiść. (6 działek) -w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1325 O – Bogacka Szklarnia – Zawiść. (8 działek) Powyższe decyzje zostały przygotowane w związku z wnioskiem ZDP w Kluczborku. Zarząd postanowił o podpisaniu powyższych decyzji. Do punktu 4 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZSLT w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od zasad określonych w uchwale Nr 125/335/2014 Zarządu Powiatu z dnia 26.02.2014r. w sprawie organizacji roku szkolnego 2014/2015 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski w szkołach i placówkach oświatowych–dotyczy klasy I a II Liceum Ogólnokształcącego w Kluczborku, w której po naborze liczba uczniów wynosi 27. Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na odstąpienie od ww.zasad. Do punktu 5 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem Stowarzyszenia Miłośników Tańca ,,SUKCES” z wykonania zadania publicznego w obszarze pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób o nazwie: ,,Taneczny Kluczbork Dzieciom” i postanowił przyjąć je bez wnoszenia uwag. Do punktu 6 porządku Następnie Pan Starosta poinformował, że Audytor Wewnętrzny przedłożył sprawozdanie z realizacji zadania zapewniającego ,,Ocena efektywności i skuteczności realizacji zadań związanych z procedurami obsługi spraw w zakresie geodezji, kartografii i ewidencji”. Zarząd postanowił, aby z przedmiotowym sprawozdaniem Zarząd szczegółowo zapoznał się na kolejnym posiedzeniu. Do punktu 7 porządku Pan Starosta przedstawił ponownie pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie przyznania dodatkowych środków finansowych w kwocie 6 tys. zł. z przeznaczeniem na koszty obsługi nadzoru, wymaganego przez producenta urządzeń i wykonawcę sieci w związku z oddaniem do użytku zmodernizowanej kotłowni co i c.w.u w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku ul. Wołczyńska 25 zasilanej z pomp ciepła oraz kotłem opalanym gazem ziemnym i kotłowni przy ul. Sienkiewicza 20a opalnej gazem ziemnym i instalacją solarną. Zarząd postanowił, negatywnie rozpatrzeć wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku przy ul.Wołczyńskiej 25 w ww. sprawie. Do punktu 8 porządku Kolejną sprawą było pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wydania zgody na lokowanie przyłącza gazowego biegnącego przez działkę nr 9/93 przy ul.Byczyńskiej stanowiącą własność Powiatu Kluczborskiego przeznaczoną do zbycia. Zarząd postanowił wyrazić zgodę na lokowanie przyłącza gazowego przez działkę nr 9/93 stanowiącą własność Powiatu Kluczborskiego do budynku położonego na działce nr 9/92 w Kluczborku. Do punktu 9 porządku Zarząd kolejno przystąpił do zapoznania się zgodnie z wcześniejszym rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu z dnia 19.08.2014 r. z wniesionymi zmianami do protokołów z kontroli problemowych przeprowadzonych w ZSP Nr 1 w Kluczborku oraz w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku przeprowadzonych w dniach 18.07.2014-21.07.2014 r. oraz projektem odpowiedzi dla Zakładu Wielobranżowego B.B z Krzywiczyn. Zarząd po zapoznaniu się z protokołami postanowił przyjąć projekt odpowiedzi do strony wnioskującej oraz zobowiązać Audytora Wewnętrznego do poinformowania kontrolowanych o zaleceniach pokontrolnych. Do punktu 10 porządku Kolejną sprawą było pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące zwiększenia planu finansowego jednostki o kwotę 20.000,-zł na zakup samochodu dostawczego. W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na sprzedaż lub likwidację samochodów: -Polonez Truck-przebieg 213.700 km, rok produkcji 2000r., -Opel Astra-przebieg 218.040 km, rok produkcji 2000r. Ponadto Zarząd stwierdził, że plan na zakup kolejnego samochodu może być ustanowiony nie wcześniej niż w m-cu wrześniu, czyli na kolejnej sesji Rady Powiatu. Do punktu 11 porządku Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Starosty Kluczborskiego w sprawie wyrażenia zgody na zorganizowanie robót publicznych w Starostwie Powiatowym i Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku. Pan Starosta wyjaśnił, że zgodnie z art.2 ust.1 pkt.32 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy organizatorem robót publicznych może być powiat. W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na zorganizowanie robót publicznych w Starostwie Powiatowym i Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku w okresie od 1 września 2014 r. do 31 grudnia 2014 r. w następujących jednostkach: -kancelista w Wydziale Organizacyjnym, -kancelista w Wydziale Budownictwa, -kancelista w Wydziale Komunikacji i Transportu, -kancelista w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na stanowiskach: -pomoc nauczyciela-1 etat, -kucharka-intendentka-sprzątaczka-1 etat. Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Artura Nowaka oraz Macieja Tomaszczyka do podpisania wniosków w ww.sprawie . Do punktu 12 porządku Innych spraw nie poruszano. Do punktu porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 143 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk