Protokół Nr 143/2014

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu  29 sierpnia 2014 r.

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli: członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Nieobecny był Wicestarosta.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu,

-w sprawie zaproszenia do składania ofert na wybór Agenta Emisji Obligacji Komunalnych Powiatu Kluczborskiego,

-w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii drogi powiatowej, dla drogi nr 5711 P poprzez wyłączenie z użytkowania jej części,

-w sprawie zmiany Uchwały Nr 125/335/2014 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia

25 lutego 2014r. w sprawie organizacji roku szkolnego 2014/2015 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych.

-w sprawie zmiany Uchwały Nr 121/317/2014 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 07 stycznia 2014 r. w sprawie  upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do dokonywania przeniesień w planie  wydatków.

-w sprawie zmiany uchwały Nr  121/318/2014 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 07 stycznia 2014 r. w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do udzielania jednorazowych zaliczek na pokrycie drobnych wydatków

3.Decyzje:

-w sprawie ustanowienia trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w   Kluczborku z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1325 O – Bogacka Szklarnia – Zawiść.

(6 działek)

-w sprawie ustanowienia trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w   Kluczborku   z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1325 O – Bogacka Szklarnia – Zawiść.

(8 działek)

4.Pismo Dyrektora ZSLT w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od zasad określonych w uchwale Nr 125/335/2014 Zarządu Powiatu z dnia 26.02.2014r. w sprawie organizacji roku szkolnego 2014/2015 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski w szkołach i placówkach oświatowych–dotyczy klasy I a II Liceum Ogólnokształcącego w Kluczborku, w której po naborze liczba uczniów wynosi 27.       

5.Sprawozdanie Stowarzyszenia Miłośników Tańca ,,SUKCES” z wykonania zadania publicznego w obszarze pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób o nazwie: ,,Taneczny Kluczbork Dzieciom”.

6.Pismo Audytora Wewnętrznego w sprawie ,,Oceny efektywności i skuteczności realizacji zadań związanych z procedurami obsługi spraw w zakresie geodezji, kartografii i ewidencji gruntów”.

7.Pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie przyznania dodatkowych środków finansowych z przeznaczeniem na koszty obsługi zmodernizowanej kotłowni c.o i c.w.u w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku przy ul.Wołczyńskiej 25.

8.Pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wydania zgody na lokowanie przyłącza gazowego przez działkę nr 9/93 stanowiącą własność Powiatu Kluczborskiego przeznaczoną do zbycia.

9.Pismo Audytora Wewnętrznego w sprawie protokołów zmian z kontroli w ZSP Nr 1 w Kluczborku i DPS w Kluczborku oraz projekt odpowiedzi dla Zakładu Wielobranżowego z Krzywiczyn Pani B.B. 

10.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego jednostki w kwocie 20.000,-zł na zakup samochodu dostawczego.

11.Pismo Starosty Kluczborskiego w sprawie zorganizowania robót publicznych w Starostwie Powiatowym i Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku.

12.Wolne wnioski.

13.Zamknięcie posiedzenia.

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 19.08.2014 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu

Nr 142/2014 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W przedmiotowym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 926 – Kultura fizyczna, rozdział 92605– Zadania w zakresie kultury fizycznej z: § 3030 kwotę  3.500 zł na: § 4170 kwotę 3.500 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli z przeznaczeniem na wynagrodzenie Szkolnego Koordynatora Sportu Powiatu Kluczborskiego w okresie IX.2014 r. do XII.2014 r.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z powyższym Zarząd podjął uchwałę Nr 143/384/2014.

Następnie Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.

W przedłożonym projekcie uchwały dokonuje się przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu kluczborskiego na 2014 rok.

Z działu 758-Rózne rozliczenia kwota 6.000,-zł, rozdział 75818-Rezerwy ogólne i celowe, wydatki bieżące –rezerwa ogólna kwota 6.000,-zł przenosi się kwotę 6.000,-zł na Dział 926-Kultura fizyczna, rozdział 92605-Zadania z zakresu kultury fizycznej, wydatki bieżące w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń.

Niniejszy projekt uchwały dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2014 rok w wysokości 6.000 zł, z przeznaczeniem na wynagrodzenia trenera Klubu UKS „Mickiewicz” za okres VIII –XII.2014 r.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd podjął uchwałę Nr 143/385/2014.

Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie zaproszenia do składania ofert na wybór Agenta Emisji Obligacji Komunalnych Powiatu Kluczborskiego.

Pan Starosta wyjaśnił, że Zarząd Powiatu w Kluczborku działając na podstawie § 8 uchwały Nr XLII/321/2014 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie emisji obligacji komunalnych Powiatu Kluczborskiego oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu ogłasza konkurs mający na celu wybór Agenta Emisji Obligacji Komunalnych Powiatu Kluczborskiego.

Konkurs będzie przeprowadzony z zachowaniem zasad przejrzystości, jawności, uczciwej i równej konkurencji. Szczegółowe warunki postępowania oraz emisji poszczególnych serii obligacji komunalnych określone są w ogłoszeniu o konkursie do składania ofert na Agenta Emisji Obligacji Komunalnych Powiatu Kluczborskiego

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z powyższym Zarząd podjął uchwałę Nr 143/386/2014.

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii drogi powiatowej, dla drogi nr 5711 P poprzez wyłączenie z użytkowania jej części.

Pan Starosta wyjaśnił, że Zarząd Powiatu Kępińskiego  zwrócił się z prośbą o wydanie ww. opinii. Zgodnie z art.6a ust.2 w związku z art.10 ust.1,2 i 3 ustawy o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985r. Rada Powiatu Kępińskiego może podjąć uchwałę o pozbawieniu kategorii drogi poprzez wyłączenie go z użytkowania jej części, po uprzednim porozumieniu z Zarządem Województwa Wielkopolskiego oraz po zasięgnięciu opinii Burmistrza Miasta i Gminy Kępno oraz zarządów sąsiednich powiatów.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z tym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 143/387/2014.

Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie zmiany Uchwały Nr 125/335/2014 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 25 lutego 2014r. w sprawie organizacji roku szkolnego 2014/2015 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych.

Powyższy projekt uchwały został przygotowany w związku z tym, że zmianie uległ arkusz organizacyjny Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku.

Do projektu nie wniesiono uwag i podjęto uchwałę nr 143/388/2014.

Następnie Zarząd zapoznał się z projektami uchwał w sprawie zmiany Uchwały Nr 121/317/2014 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 07 stycznia 2014 r. w sprawie  upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do dokonywania przeniesień w planie  wydatków oraz w sprawie zmiany uchwały Nr  121/318/2014 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 07 stycznia 2014 r. w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do udzielania jednorazowych zaliczek na pokrycie drobnych wydatków.

Pan Starosta wyjaśnił, że przedmiotowe uchwały zostały przygotowane w związku z wejściem w życie Uchwały Nr XLII/323/2014 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie przekształcenia Domu Dziecka ,,Nasz Dom Bogacica – Bąków” z siedzibą w Bogacicy w ,,Dom Dziecka w Bogacicy”, utworzenia jednostki organizacyjnej powiatu pod nazwą Dom Dziecka w Bąkowie oraz utworzenia jednostki organizacyjnej powiatu pod nazwą Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych.

Do projektów uchwał Zarząd nie wniósł żadnych uwag w związku z powyższym podjął jednogłośnie uchwały Nr 143/389/2014 i 143/390/2014.

Ponadto Zarząd postanowił udzielić Pełnomocnictwa Pani Dorocie Papierkowskiej-Dyrektorowi Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych do występowania w imieniu Zarządu Powiatu w Kluczborku w zakresie: zaciągania zobowiązań rzeczowych i finansowych w granicach wynikających z zakresu działania jednostki i jednostek obsługiwanych oraz odpowiadających potrzebom i możliwościom finansowym określonym w planie finansowym na dany rok, dysponowania środkami finansowymi pozostającymi w dyspozycji kierowanej jednostki i jednostek obsługiwanych zgodnie z uchwałą budżetową, zawieranie umów dotyczących realizowanych zadań, występowanie jako strona w postępowaniu sądowym w sprawach z zakresu działania jednostki i jednostek obsługiwanych, udzielania w niezbędnym zakresie dalszych pełnomocnictw, w tym również w sprawach procesowych, reprezentowania jednostki i jednostek obsługiwanych  wobec osób fizycznych i prawnych oraz innych jednostek organizacyjnych.

 

Do punktu 3 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią decyzji:

-w sprawie ustanowienia trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w   Kluczborku z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1325 O – Bogacka Szklarnia – Zawiść.

(6 działek)

-w sprawie ustanowienia trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w   Kluczborku   z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1325 O – Bogacka Szklarnia – Zawiść.

(8 działek)

Powyższe decyzje zostały przygotowane w związku z wnioskiem ZDP w Kluczborku.

Zarząd postanowił o podpisaniu powyższych decyzji.

 

Do punktu 4 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZSLT w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od zasad określonych w uchwale Nr 125/335/2014 Zarządu Powiatu z dnia 26.02.2014r. w sprawie organizacji roku szkolnego 2014/2015 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski w szkołach i placówkach oświatowych–dotyczy klasy I a II Liceum Ogólnokształcącego w Kluczborku, w której po naborze liczba uczniów wynosi 27.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na odstąpienie od ww.zasad.

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem Stowarzyszenia Miłośników Tańca ,,SUKCES” z wykonania zadania publicznego w obszarze pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób o nazwie: ,,Taneczny Kluczbork Dzieciom” i postanowił przyjąć je bez wnoszenia uwag.

 

Do punktu 6 porządku

 

Następnie Pan Starosta poinformował, że Audytor Wewnętrzny przedłożył sprawozdanie z realizacji zadania zapewniającego ,,Ocena efektywności i skuteczności realizacji zadań związanych z procedurami obsługi spraw w zakresie geodezji, kartografii i ewidencji”.

Zarząd postanowił, aby z przedmiotowym sprawozdaniem Zarząd szczegółowo zapoznał się na kolejnym posiedzeniu.

 

Do punktu 7 porządku

 

Pan Starosta przedstawił ponownie pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie przyznania dodatkowych środków finansowych w kwocie 6 tys. zł. z przeznaczeniem na koszty obsługi nadzoru, wymaganego przez producenta urządzeń i wykonawcę  sieci w związku z oddaniem do użytku zmodernizowanej kotłowni co i c.w.u  w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku ul. Wołczyńska 25 zasilanej z pomp ciepła oraz kotłem opalanym gazem ziemnym i kotłowni przy ul. Sienkiewicza 20a opalnej gazem ziemnym i instalacją solarną.

Zarząd postanowił, negatywnie rozpatrzeć wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku przy ul.Wołczyńskiej 25 w ww. sprawie.

 

Do punktu 8 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wydania zgody na lokowanie przyłącza gazowego biegnącego  przez działkę nr 9/93 przy ul.Byczyńskiej stanowiącą własność Powiatu Kluczborskiego przeznaczoną do zbycia.

Zarząd postanowił wyrazić zgodę na lokowanie przyłącza gazowego przez działkę nr 9/93 stanowiącą własność Powiatu Kluczborskiego do budynku położonego na działce nr 9/92 w Kluczborku.

 

Do punktu 9 porządku

 

Zarząd kolejno przystąpił do zapoznania się zgodnie z wcześniejszym rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu z dnia 19.08.2014 r. z wniesionymi zmianami do protokołów z kontroli problemowych przeprowadzonych w ZSP Nr 1 w Kluczborku oraz w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku przeprowadzonych w dniach 18.07.2014-21.07.2014 r. oraz projektem odpowiedzi dla Zakładu Wielobranżowego B.B z Krzywiczyn.

Zarząd po zapoznaniu się z protokołami postanowił przyjąć projekt odpowiedzi do strony wnioskującej oraz zobowiązać Audytora Wewnętrznego do poinformowania kontrolowanych o zaleceniach pokontrolnych.

 

Do punktu 10 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące zwiększenia planu finansowego jednostki o kwotę 20.000,-zł na zakup samochodu dostawczego.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na sprzedaż lub likwidację samochodów:

-Polonez Truck-przebieg 213.700 km, rok produkcji 2000r.,

-Opel Astra-przebieg 218.040 km, rok produkcji 2000r.

Ponadto Zarząd stwierdził, że plan na zakup kolejnego samochodu może być ustanowiony nie wcześniej niż w m-cu wrześniu, czyli na kolejnej sesji Rady Powiatu.   

 

Do punktu 11 porządku

 

Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Starosty Kluczborskiego w sprawie wyrażenia zgody na zorganizowanie robót publicznych w Starostwie Powiatowym i Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku.

Pan Starosta wyjaśnił, że zgodnie z art.2 ust.1 pkt.32 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy organizatorem robót publicznych może być powiat.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na zorganizowanie robót publicznych w Starostwie Powiatowym i Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku w okresie od 1 września 2014 r. do 31 grudnia 2014 r. w następujących jednostkach:

-kancelista w Wydziale Organizacyjnym,

-kancelista w Wydziale Budownictwa,

-kancelista w Wydziale Komunikacji i Transportu,

-kancelista w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

oraz w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na stanowiskach:

-pomoc nauczyciela-1 etat,

-kucharka-intendentka-sprzątaczka-1 etat.

Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Artura Nowaka oraz Macieja Tomaszczyka  do podpisania wniosków w ww.sprawie .

   

Do punktu 12 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

Do punktu  porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 143 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk