PROTOKÓŁ nr 31/2003
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 05 sierpnia 2003r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Wicestarosta Kluczborski – Mieczysław Czapliński. W posiedzeniu uczestniczyło czterech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Wniosek Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku
w sprawie przesunięcia terminu złożenia informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych.- Wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie wyrażenia zgody
na przedłużenie umów dzierżawy pomieszczeń garażowo – gospodarczych zawartych
z Danutą Skarbek, Aliną Kornecką, Zdzisławą Sumara, Krystyną Sumara oraz Ritą Bonk.- Zapoznanie z pismem Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia (skierowanym do SPZOZ ZOZ w Kluczborku) w sprawie dołączenia sprawozdania z działalności SPZOZ ZOZ
w Kluczborku za 2002 rok do materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. - Wniosek Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku
- Sprawy finansowe:
- wniosek Urzędu Miejskiego w Wołczynie w sprawie aneksu do umowy dot. przyznania dotacji celowej z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
dla Gminy Wołczyn na rozbudowę składowiska odpadów komunalnych w Wierzbicy Górnej, - wniosek Marszałka Województwa Opolskiego w sprawie współuczestnictwa w Opolskim Regionalnym Funduszu Poręczeń Kredytowych Sp. Z o. o,
- pismo Kluczborskiego Stowarzyszenia Dobroczynnego “SAMARYTANIN”
dot. rozliczenia dotacji, - wniosek do Agencji Restrukturyzacji i modernizacji Rolnictwa o refundację środków
w ramach programu SAPARD.
- Wolne wnioski.
- Zamknięcie obrad.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 24 lipca 2003r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Wicestarosta zapoznał zebranych z wnioskiem dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku w sprawie przedłużenia o 30 dni terminu złożenia informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych.
Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w sprawie przedłużenia terminu złożenia informacji
o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przedłużenie o 30 dni terminu złożenia informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych.
Do punktu 3 porządku
Wicestarosta przedstawił pismo Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku informujące, że z dniem 01.07.2003r. zostały rozwiązane
z 1 miesięcznym okresem wypowiedzenia następujące umowy najmu i dzierżawy:
- umowa na wynajem garażu P. Zdzisławie Sumara,
- umowa na wynajem garażu P. Krystynie Sumara,
- umowa na wynajem garażu P. Alinie Korneckiej,
- umowa na wynajęcie garażu P. Ricie Bonk,
- umowa na dzierżawę pomieszczeń P. Danucie Skarbek.
Wszystkie w/w umowy dotyczą budynku i działki zlokalizowanej przy ul. M.C. Skłodowskiej 10. Wicestarosta przedstawił również wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie umów dzierżawy pomieszczeń garażowo - gospodarczych. Naczelnik wniosek uzasadnia tym, że nieruchomość położona w Kluczborku przy ulicy M.C. Skłodowskiej 10 jest przygotowywana do sprzedaży. Natomiast do chwili sprzedaży w/w nieruchomość będzie przynosiła dochód (w związku z wynajmowaniem pomieszczeń).
Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem. Wyrażono zgodę na przedłużenie umów dzierżawy
pomieszczeń garażowo – gospodarczych zawartych pomiędzy Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej w Kluczborku a Panią Danutą Skarbek, Panią Aliną Kornecką, Panią Zdzisławą Sumara, Panią Krystyną Sumara, Panią Ritą Bonk.
Do punktu 4 porządku
Wicestarosta zapoznał zebranych z pismem Naczelnika Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia skierowanym do dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku w sprawie dołączenia do materiałów na sesję Rady Powiatu sprawozdania
z działalności SPZOZ ZOZ w Kluczborku za 2002 rok. Sprawozdanie to jest wymagane
do zatwierdzenia przez Radę Powiatu w Kluczborku będącej organem założycielskim SPZOZ ZOZ w Kluczborku, na podstawie § 2 uchwały Rady Powiatu w Kluczborku Nr XX/134/2000 z dnia 31.08.2000r.
Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem.
Zarząd Powiatu uznał za zasadne dołączenie sprawozdania z działalności SPZOZ ZOZ
w Kluczborku za 2002 rok do materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 5 porządku
Skarbnik omówił następujące sprawy:
- wniosek Urzędu Miejskiego w Wołczynie w sprawie aneksowania umowy Nr FN.I-PP/305/1/2003 zawartej 10 stycznia 2003r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Wołczyn przyznającej dotację w kwocie 100.000 zł z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację prac związanych z I etapem rozbudowy składowiska odpadów komunalnych.
Wnioskodawca proponuje, aby zapisu w § 2 umowy o następującym brzmieniu:
“Dotacje celową w kwocie określonej z § 1 umowy przeznaczyć na pokrycie kosztów”,
I Etapu zadania inwestycyjnego polegającego na:
- rekultywacji wysypiska zagospodarowanego (prace ziemne na obszarze 2,40 ha, uzupełnienie warstwy gleby piaszczystej o głębokości 0,5 m., warstwy humusowej
o głębokości 0,25 m., trzebież i wycinka zieleni), - wprowadzenie selektywnej zbiórki odpadów (odbiór odpadów stałych z nieruchomości osób fizycznych i osób prawnych z aglomeracji miejskiej, zakup pojemników do segregacji odpadów, wprowadzenie recyklingu odpadów)
- doprowadzenie energii elektrycznej do wysypiska (budowa stacji trafo, wykonanie linii zasilającej).
Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował wniosek Urzędu Miejskiego w Wołczynie.
W związku z tym, że wnioskowane zmiany umowy dotyczą trzech różnych zadań powinny zostać złożone trzy odrębne wnioski w poszczególnych sprawach.
- wniosek Marszałka Województwa Opolskiego w Opolu w sprawie współuczestnictwa
w Opolskim Regionalnym Funduszu Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. Wnioskodawca proponuje udział w dynamicznie działającym Funduszu w zakresie:
- otwarcia i rozbudowy systemu “okienek dystrybucyjnych” w Starostwach Powiatowych,
- wejścia kapitałowego Starostw Powiatowych do Opolskiego Regionalnego Funduszu Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. w Opolu na poziomie około 40-50 tysięcy złotych.
Zarząd Powiatu ze względu na brak środków w budżecie powiatu negatywnie zaopiniował wniosek Marszałka Województwa Opolskiego w Opolu w sprawie współuczestnictwa
w Opolskim Regionalnym Funduszu Poręczeń Kredytowych Sp. ZO.O.
- rozliczenie wykorzystania dotacji celowej w kwocie 2000 zł przeznaczonej
na dofinansowanie wypoczynku letniego dzieci i młodzieży. Dotacja została przekazana
dla Kluczborskiego Stowarzyszenia Dobroczynnego “SAMARYTANIN”.Zarząd Powiatu zapoznał się z rozliczeniem wykorzystania dotacji celowej przeznaczonej
na dofinansowanie wypoczynku letniego dzieci i młodzieży. Nie wniesiono uwag do sposobu rozliczenia dotacji. - Umowa zawarta z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa mówi, że Powiat
jest zobowiązany zgłosić wniosek o płatność nie później niż 10 dnia miesiąca następującego
po miesiącu w którym zadanie zostało zakończone. Zgodnie z umową zawartą z wykonawcą zadanie miało być zakończone do końca lipca 2003r, zostało odebrane 24 lipca br. W związku z tym do 10 sierpnia br. należy złożyć wniosek.
Dokumentacja, która musi być przedłożona w Agencji przedstawia się następująco:
- wniosek zawierający koszt wykonania robót – 862.772,36 zł (ogółem), kwalifikowane koszty – 849.972,36 zł, koszty niekwalifikowane – 12.800,00 zł. Całość wydatków
jest rozliczona i rozbita na źródła finansowania kosztów wykonanych robót.
Z tego wynika, iż na łączną kwotę 862.772,36 zł fundusz SAPARD powinien zrefundować 411.641,61 zł. Płatność za fakturę nastąpiła w dniu 05.08.2003r. - zestawienie rzeczowo-finansowe wykonanych robót wg stanu na dzień 24.07.2003r.
- wniosek o płatność
- ankieta dotycząca rezultatów programu operacyjnego SAPARD. W ankiecie są podane dane po realizacji inwestycji, czyli: liczba kilometrów wybudowanych i zmodernizowanych dróg gminnych i powiatowych, koszty wybudowanych i zmodernizowanych dróg gminnych i powiatowych, całkowite koszty kwalifikowane inwestycji, udział środków własnych
od kwalifikowanych kosztów, całkowita wartość pomocy finansowej z Programu SAPARD, liczba użytkowników przedsięwzięcia. - oświadczenie o pochodzeniu usług, robót, dostaw dotyczących realizacji przedsięwzięcia
Zarząd Powiatu zatwierdził wniosek o płatność z programu SAPARD na inwestycję “Przebudowa (modernizacja) drogi powiatowej Nr 27320 Krasków-Borkowice.
Upoważniono Starostę oraz Wicestarostę do podpisania przedmiotowego wniosku.
Do punktu 6 porządku
- Wicestarosta przedstawił wniosek Powiatowego Inspektora Nadzoru
Budowlanego w Kluczborku w sprawie sfinansowania niezbędnych prac i materiałów
do adaptacji dodatkowych pomieszczeń.Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem. Ze względu na trudną sytuację finansową Zarząd Powiatu postanowił o przyznaniu środków finansowych w kwocie 750 zł na zakup i montaż skrzydeł drzwiowych oraz zakup wykładziny PCV.
- Wicestarosta zapoznał członków Zarządu z pismem Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego – Wydział Polityki Społecznej. Dyrektor wydziału przesyła odpowiedź
z Ministerstwa Zdrowia w sprawie środków finansowych na wyposażenie zadania inwestycyjnego pn. “Rozbudowa Szpitala Powiatowego w Kluczborku – I etap oddział chirurgiczny” – zał. nr 6b.
Jak wynika z pisma Minister Zdrowia nie ma możliwości wsparcia finansowego realizacji zadań inwestycyjnych w samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej, ponieważ
z części 46 – Zdrowie, finansowane są wyłącznie inwestycje budowlane jednostek podległych
i nadzorowanych przez Ministra Zdrowia.
Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Tatiana Wollna Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński ...............................................
3. Irena Kielar ................................................
4. Otylia Skoczylas .................................................
5. Stanisław Stenzel ................................................