Protokół Nr 133/2014
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 28 maja 2014 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Dyrektor Inkubatora Przedsiębiorczości w Kluczborku. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Uchwała Nr 187/2014 Składu Orzekającego RIO w Opolu dotycząca opinii do wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu z wykonania budżetu za 2013r. 3.Pismo Podinspektora ds.Ochrony Zabytków dotyczące: -protokołu komisji ds.rozpatrzenia wniosku złożonego przez Parafię Ewangelicko-Augsburską o przyznanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowalne przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, ze środków budżetu Powiatu Kluczborskiego, -upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisania umowy o udzielenie dotacji dla Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w imieniu Powiatu Kluczborskiego. 4.Pismo Dyrektora Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości w sprawie wyboru kandydatów na najemców do KIP przy ul.Moniuszki 11 w Kluczborku. 5.Aneks do Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Gliwice w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej na terenie Miasta Gliwice. 6.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. 7.Wolne wnioski. 8.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 20 maja 2014 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 132/2014 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu Uchwałę Nr 187/2014 Składu Orzekającego RIO w Opolu dotyczącą opinii do wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu z wykonania budżetu za 2013r. Wniosek Komisji Rewizyjnej został pozytywnie zaopiniowany przez Regionalną Izbę Obrachunkową. Zarząd zapoznał się z przedmiotową uchwałą przyjmując ją do wiadomości. Do punktu 3 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Podinspektora ds.Ochrony Zabytków dotyczącym: -protokołu komisji ds.rozpatrzenia wniosku złożonego przez Parafię Ewangelicko-Augsburską o przyznanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowalne przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, ze środków budżetu Powiatu Kluczborskiego. Zarząd po zapoznaniu się z protokołem komisji ds.wniosku złożonym przez Parafię Ewangelicko-Augsburską o przyznanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowalne przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, ze środków budżetu Powiatu Kluczborskiego postanowił zaakceptować przyznanie dotacji dla ww.Parafii w przypadku podjęcia przez Radę Powiatu w Kluczborku w dniu 29.05.2014r. uchwały. Ponadto Zarząd Powiatu upoważnił dwóch członków Zarządu Powiatu w osobie Starosty i Wicestarosty do podpisania umowy w powyższej sprawie. Do punktu 4 porządku Pan Starosta oddał kolejno głos Panu Dyrektorowi Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości, który poinformował członków Zarządu, że odrzucony został wniosek o przyznanie środków finansowych na realizację projektu konkursowego pod nazwą ,,Wsparcie przedsiębiorczości i samozatrudnienia w subregionie Kluczbork-Olesno-Namysłów” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia realizowanego przez Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości. W związku z powyższym Zarząd zobowiązał Dyrektora KIP do złożenia protestu w ww. sprawie. Kolejno Dyrektor KIP w Kluczborku poinformował członków Zarządu Powiatu o tym, że w dniach 21-23.05.2014r. odbyło się posiedzenie komisji rekrutacyjnej dot.wyboru kandydatów na najemców do KIP przy ul.Moniuszki 11 w Kluczborku. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z informacją Dyrektora KIP dotyczącą kandydatów na najemców postanowił rekomendować 7 podmiotów do zawarcia umowy dzierżawy. Ponadto Zarząd zobowiązał Dyrektora do przygotowania umów dzierżawy pomiędzy Kluczborskim Inkubatorem Przedsiębiorczości, a dzierżawcami z uwzględnieniem kosztów dzierżawy powierzchni oraz wszelkich innych opłat ciążących na dzierżawcy. Zarząd Powiatu postanowił także zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania umów dzierżawy pomiędzy: -Powiatem Kluczborskim, a PKS w Kluczborku na dzierżawę części budynku stanowiącego dworzec PKS, -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Kluczborskim Inkubatorem Przedsiębiorczości na dzierżawę powierzchni KIP przy ul. Moniuszki 11. Zarząd zaproponował ponadto ustalenie stawki za dzierżawę dla: -KIP 1.00,-zł zł netto za m2, -PKS 6.00,-zł netto za m2 od powierzchni dworca PKS oraz 1.00,-zł za m2 od powierzchni terenów przyległych. Do podpisania umów Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty. Do punktu 5 porządku Zarząd zapoznał się z treścią Aneksu Nr 1 do Porozumienia z dnia 19.04.2012r. w sprawie umieszczenia dziecka z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Mieście Gliwice. Zarząd postanowił o podpisaniu przedmiotowego Aneksu do czego upoważnił Starostę i Wicestarostę. Do punktu 6 porządku Ponadto postanowiono zatwierdzić projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Zarząd zatwierdził przedłożony projekt uchwały i postanowił skierować go pod obrady jutrzejszej sesji Rady Powiatu. Do punktu 7 porządku Innych spraw nie poruszano. Do punktu 8 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 133 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk