Protokół Nr 128/2014
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 31 marca 2014 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Nieobecny był Wicestarosta. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu: -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków, -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. 3.Sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Powiatu Kluczborskiego z Organizacjami Pozarządowymi w 2013 roku. 4.Aneks do Umowy z dnia 28 kwietnia 2008r. i Aneksu do Umowy z dnia 26 marca 2007r. 5.Wniosek radnego Macieja Tomaszczyka w sprawie dowozu przez PKS w Kluczborku kobiet 55+ z Byczyny na mammografię do Kluczborka. 6.Pismo Polskich Kolei Państwowych w sprawie ponownego rozważenia możliwości przejęcia do zasobów Powiatu Kluczborskiego nieruchomości oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 169/5 AM-12, obręb 0027 Kluczbork zabudowanej budynkiem byłej parowozowni. 7.Sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kluczborku z działalności w roku 2013. 8.SIEMENS-Raport gwarantowanych efektów energetycznych w budynkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego. 9.Sprawozdanie roczne z realizacji zadań ujętych w ,,Programie promocji zdrowia powiatu kluczborskiego na lata 2006-2015” za 2013 rok. 10.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na wykonanie ogrodzenia przy ul.Żeromskiego 3a w Kluczborku przy posesji położonej na działkach nr 88/15 i 88/16, 11.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie II rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120, działka nr 9/93 zabudowaną stacją paliw, wiatą na dystrybutorami wraz z liniami technologicznymi, 12.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie I przetargu ustnego nieograniczonego na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w obrębie Smardy Górne-teren obejmujący 31 szt.działek budowlanych wraz z układem dróg wewnętrznych. 13.Pismo Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku dotyczące uzupełnienia do ,,Oceny stanu bezpieczeństwa sanitarnego powiatu kluczborskiego za 2013r.” w związku z informacją otrzymaną od Opolskiego Państwowego Inspektora Sanitarnego w sprawie obiektów znajdujących się na terenie powiatu kluczborskiego, będących pod nadzorem OPWIS. 14.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie w wymiarze 1 etatu nauczyciela świetlicy w roku szkolnym 2014/2015. 15.Wolne wnioski. 16.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 17.03.2014 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 127/2014 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. W przedmiotowym projekcie zmniejsza się budżet Powiatu Kluczborskiego po stronie dochodów o kwotę 63.000,00 zł w następującym dziale klasyfikacji budżetowej: 852-Pomoc Społeczna, rozdział-85202-Domy Pomocy Społecznej, 2130-Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizację bieżących zadań własnych powiatu. Zmniejsza się budżet Powiatu Kluczborskiego po stronie wydatków o kwotę 63.000,00 zł w następującym dziale klasyfikacji budżetowej: 852-Pomoc Społeczna, rozdział-85202-Domy Pomocy Społecznej - wydatki bieżące w tym wydatki bieżące na działalność statutową. Powyższe zmiany wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę nr 128/350/2014 w przedmiotowej sprawie. Kolejnym projektem był projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 700–Gospodarka mieszkaniowa, rozdział 70005–Gospodarka gruntami i nieruchomościami: z: § 4300 kwotę 1.200 zł na: § 4170 kwotę 1.200 zł. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z powyższym postanowiono o podjęciu uchwały nr 128/351/2014. Do punktu 3 porządku Następnie Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem z realizacji Programu Współpracy Powiatu Kluczborskiego z Organizacjami Pozarządowymi w 2013 roku nie wnosząc do niego uwag. Zarząd zobowiązał Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury do przedłożenia przedmiotowego sprawozdania Radzie Powiatu w Kluczborku. Do punktu 4 porządku Zarząd zapoznał się z treścią Aneksu do umowy z dnia 28 kwietnia 2008r. i Aneksu do umowy z dnia 26 marca 2007r. Pan Starosta wyjaśnił, że w związku z przekazaniem przez PFRON środków finansowych na działalność Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej w 2014 roku oraz dofinansowaniem przez Powiat Kluczborski kosztów działalności WTZ zaistniała konieczność przygotowania ww. Aneksów. Zarząd do ich podpisania upoważnił Starostę i Wicestarostę. Do punktu 5 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z wnioskiem radnego Macieja Tomaszczyka w sprawie dowozu przez PKS w Kluczborku kobiet 55+ z Byczyny na badanie mammograficzne do Kluczborka zgłoszonym na posiedzeniu Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego. W związku z powyższym Zarząd postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarzadzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do przygotowania pisma do Burmistrza Byczyny w celu dokonania wspólnych ustaleń w ww. sprawie. Do punktu 6 porządku Kolejną sprawą było pismo Polskich Kolei Państwowych w sprawie ponownego rozważenia możliwości przejęcia do zasobów Powiatu Kluczborskiego nieruchomości oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 169/5 AM-12, obręb 0027 Kluczbork zabudowanej budynkiem byłej parowozowni. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił, że powróci do przedmiotowej sprawy na kolejnym posiedzeniu Zarządu. Do punktu 7 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się ze sprawozdaniem Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kluczborku z działalności w roku 2013 opiniując je bez wnoszenia uwag. Do punktu 8 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu raport gwarantowanych efektów energetycznych w budynkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego przedłożony przez firmę SIEMENS. Powyższy raport zawiera między innymi: dane bazowe, wykaz gwarantowanych oszczędności z rozbiciem na poszczególne obiekty, obliczenia osiągniętych oszczędności w okresie raportu, osiągnięte oszczędności w okresie raportu. Zarząd po zapoznaniu się postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania kompletnej informacji o odnotowanych oszczędnościach energetycznych w budynkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego w 2013 roku określającej kwoty oszczędności wynikające z realizacji projektu. Powyższa informacja jest niezbędna do przedłożenia raportu Radzie Powiatu. Do punktu 9 porządku Członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się ze sprawozdaniem rocznym z realizacji zadań ujętych w ,,Programie promocji zdrowia powiatu kluczborskiego na lata 2006-2015” za 2013 rok. Zarząd Powiatu zapoznał się z przedłożonym sprawozdaniem nie wnosząc do niego uwag i postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do przedłożenia przedmiotowego sprawozdania Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego celem zapoznania. Do punktu 10 porządku Kolejną sprawą było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na wykonanie ogrodzenia przy ul.Żeromskiego 3a w Kluczborku przy posesji położonej na działkach nr 88/15 i 88/16. Zarząd Powiatu postanowił uzgodnić negatywnie wykonanie ogrodzenia posesji położonej na ww.działkach, ze względu na utrudniony dojazd dzierżawców do garaży znajdujących się na powyższym terenie. Do punktu 11 porządku Pan Starosta przedstawił pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie II rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120, działka nr 9/93 zabudowanej stacją paliw, wiatą nad dystrybutorami wraz z liniami technologicznymi. Zarząd postanowił o ogłoszeniu kolejnych rokowań cenowych na zbycie ww.nieruchomości przy zachowaniu dotychczasowych warunków. Do punktu 12 porządku Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie I przetargu ustnego nieograniczonego na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w obrębie Smardy Górne-teren obejmujący 31 szt.działek budowlanych wraz z układem dróg wewnętrznych. Zarząd postanowił o niezwłocznym ogłoszeniu II przetargu nieograniczonego na zbycie ww.nieruchomości po obniżeniu ceny wywoławczej nieruchomości do kwoty 550.000,00,-zł netto. Do punktu 13 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku dotyczącym ,,Oceny stanu bezpieczeństwa sanitarnego powiatu kluczborskiego za 2013r” w związku z informacją otrzymaną od Opolskiego Państwowego Inspektora Sanitarnego w sprawie obiektów znajdujących się na terenie powiatu kluczborskiego, będących pod nadzorem OPWIS. Zarząd po szczegółowym zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać naczelników: Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia, Wydziału Edukacji i Sportu oraz Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie do wystąpienia do podmiotów, które zostały wyszczególnione w załączonym piśmie zgodnie z pełnionym nadzorem merytorycznym, aby przedłożyły w terminie do dnia 15 kwietnia 2014r.informację o podjętych działaniach w celu usunięcia nieprawidłowości. Ponadto Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do przygotowania zbiorowej informacji i przedłożenia jej Zarządowi Powiatu. Do punktu 14 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie w wymiarze 1 etatu nauczyciela świetlicy w roku szkolnym 2014/2015. Pani Dyrektor uzasadniła potrzebę zatrudnienia tym, że zwiększyła się liczba dzieci w świetlicy z orzeczeniem o upośledzeniu umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz sprzężeniami we wszystkich typach szkół. Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem w ww.sprawie i postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przygotowania opinii w ww.sprawie. Do punktu 15 porządku Pani Skarbnik przedstawiła bilans z wykonania budżetu powiatu w 2013r. Powyższy bilans został sporządzony na dzień 31.12.2013r. Zarząd po zapoznaniu się z ww.bilansem postanowił zatwierdzić go nie wnosząc uwag. Ponadto Zarząd przedkłada przedmiotowe sprawozdanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej. Do punktu 16 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 128 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk