Protokół Nr 123/2014
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 04 lutego 2014 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie: -zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, -udzielenia upoważnienia pracownikom Wydziału Komunikacji i Transportu do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu, -udzielenia upoważnienia Pani Marcie Zamorowskiej-Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu, 3.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie zmiany planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna i Ligota Zamecka w zakresie wsi Ligota Górna i Ligota Zamecka (opinia FP, GG), 4.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i placówek, 5.Pismo Prezesa OSP w Ciarce dotyczące dofinansowania zakupu zestawu narzędzi hydraulicznych i aparatów ochrony dróg oddechowych. 6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące projektu pn.:,,Opolskie szkolnictwo zawodowe bliżej rynku pracy” realizowanego przez Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu. 7.Pismo Stowarzyszenia Narodowego Memoriału Młodzieży w sprawie pomocy merytorycznej i finansowej w budowie pierwszego poziomego pomnika historycznego upamiętniającego wkład społeczeństwa w odzyskanie wolności od czasów najdawniejszych po obecne. 8.Sprawozdanie rzeczowo-finansowe za 2013r. z realizacji powierzonych zadań przewidzianych dla Powiatowej Biblioteki Powiatu Kluczborskiego. 9.Skorygowane sprawozdanie Stowarzyszenia Rozwoju Kultury i Profilaktyki ,,Emaus” z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie:,,Działalność i funkcjonowanie Kluczborskiego Ogniska Muzycznego. 10.Skorygowane sprawozdanie Stowarzyszenia ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio” z wykonania zadania publicznego o nazwie:,, Organizacja VI Kluczborskiej Konferencji Medycyny Paliatywnej”. 11.Skorygowane sprawozdanie Stowarzyszenia Rodziców, Przyjaciół Dzieci i Młodzieży, Osób ze Specjalnymi Potrzebami przy Publicznym Przedszkolu Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie: Radosne Mikołajki-VI edycja. 12.Sprawozdanie z realizacji zadań przez PODN w 2013r. 13.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyboru oferty na wykonanie prac naprawczych w zakresie uziemienia w budynku administracyjnym położonym w Kluczborku przy ulicy Żeromskiego 3b, 14.Pismo Pana Grzegorza Sz. (dot. pisma Starosty z dnia 23.12.2013r. nr OLZ.511.69.2013.JM), 15.Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Gminą Namysłów dotycząca prowadzenia doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i zespołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Namysłów. 16.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie nieodpłatnego użyczenia części działki nr 25 k.m.3 o pow.20 m2 położonej w ciągu ul.Powstańców Śląskich w Kluczborku w celu lokalizacji słupa ogłoszeniowego. 17.Decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr 1316 O-Kluczbork-Ciarka-DK 11. 18.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wykonania robot uzupełniających i dodatkowych dotyczących inwestycji pn:,,Budowa Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości–etap II, budynek przy ul.Moniuszki-zaprojektuj i wybuduj” 19.Pismo Vital Medica Sp.zo.o dotyczące podjęcia współpracy w zakresie wspólnego przystąpienia do konkursów ogłaszanych przez NFZ ze Spółką Powiatowe Centrum Zdrowia S.A.NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku 20.Wolne wnioski. 21.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 21.01.2014 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 122/2014 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. W przedmiotowym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami w Dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80146-Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli z § 4170 kwotę 1.946,-zł przenosi się na § 4410 kwotę 1.946,-zł oraz § 4700 kwotę 1.300,-zł . Przedmiotowe zmiany wprowadza się na wniosek Dyrektora PODN w Kluczborku. Do projektu nie wniesiono żadnych uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 123/327/2014. Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. W projekcie dokonuje się następujących przeniesień: zmniejszenie wydatków w Dziale 801-Oświata i wychowanie, kwota-508.778,-zł, rozdział 80120-Licea Ogólnokształcące-kwota 508.778,-zł. Natomiast zwiększenia dokonuje się w Dziale 801-Oświata i wychowanie kwota 508.778,-zł, rozdział 80130-Szkoły Zawodowe - kwota 508.778,-zł. Powyższe zmiany wprowadza się na wniosek Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w związku ze zmianą liczby słuchaczy. Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z powyższym Zarząd podjął uchwałę nr 123/328/2014 w przedmiotowej sprawie. Kolejno Zarząd Powiatu zapoznał się z projektami uchwał w następujących sprawach: -udzielenia upoważnienia pracownikom Wydziału Komunikacji i Transportu do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu, -udzielenia upoważnienia Pani Marcie Zamorowskiej-Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu. Pan Starosta wyjaśnił, że takie uchwały zostały już wcześniej podejmowane dla innych osób w związku z tym, że od 1 stycznia Starostwo zaczęło funkcjonować w innej strukturze w związku z zakwalifikowaniem spraw związanych z zakupami towarów i usług jako kompetencji Powiatu Kluczborskiego. Zarząd do przedmiotowych projektów nie wniósł uwag podejmując uchwały nr 123/328/2014 oraz 123/329/2014. Do punktu 3 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się uzgodnił pozytywnie proponowane zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork w ww. zakresie. Ponadto Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania odpowiedzi do Burmistrza Miasta Kluczborka wraz z opinią przekazaną przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Kluczborku. Do punktu 4 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i placówek. W związku z kończącą się kadencją dyrektorów trzech jednostek oświatowych tj.: ZSO w Kluczborku, WODiDZ w Kluczborku oraz PODN w Kluczborku Zarząd Powiatu postanowił o przeprowadzeniu konkursów w dniu 3.04.2014r.na stanowiska dyrektorów następujących szkół: -Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku, -Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku -Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku. Ponadto Zarząd wyznaczył do składu komisji: Mieczysława Czaplińskiego- Przewodniczący Komisji, Macieja Tomaszczyka- Członek Komisji, Rozalię Słoniowską- Członek Komisji (Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu) Do punktu 5 porządku Kolejną sprawą było pismo Prezesa OSP w Ciarce dotyczące dofinansowania zakupu zestawu narzędzi hydraulicznych i aparatów ochrony dróg oddechowych. Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Zarządu Ochotniczej Straży Pożarnej w Ciarce w sprawie dofinansowania do zakupu zestawu narządzi hydraulicznych i aparatów ochrony dróg oddechowych i stwierdził, że w chwili obecnej nie posiada środków w budżecie powiatu kluczborskiego, które mogłyby być przeznaczone na ww. cel. Ponadto Zarząd uznał, że ponownie przeanalizuje możliwość dofinansowania mając na uwadze bieżące wykonywanie budżetu. Do punktu 6 porządku Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące projektu pn.:,,Opolskie szkolnictwo zawodowe bliżej rynku pracy” realizowanego przez Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu. Ponadto Pan Starosta poprosił Panią Naczelnik o przedstawienie informacji na ten temat. Zarząd po ponownym szczegółowym zapoznaniu się z wyjaśnieniami Naczelnika Wydziału i rozpoznaniu potrzeb dotyczących realizacji projektu pn.:,,Opolskie szkolnictwo zawodowe bliżej rynku pracy” realizowanego przez Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu postanowił o nie zwiększaniu budżetu szkół i tym samym zrealizowaniu ww.projektu ze środków własnych jednostek w celu zabezpieczenia poprawności rozliczenia projektu. Jednocześnie Zarząd stwierdził, że jest otwarty na inne rozwiązania, które będą wynikały np.: ze zmian w budżecie, podjęcia stosownych uchwał o przeniesieniu środków pomiędzy rozdziałami oraz ewentualne wskazanie na wypracowanie dodatkowych dochodów przez szkoły. Na dzień dzisiejszy Zarząd nie dysponuje środkami w kwocie 150.000,-zł, które mogłyby być przeznaczone na ww. cel. Do punktu 7 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Stowarzyszenia Narodowego Memoriału Młodzieży w sprawie pomocy merytorycznej i finansowej w budowie pierwszego poziomego pomnika historycznego upamiętniającego wkład społeczeństwa w odzyskanie wolności od czasów najdawniejszych po obecne. Zarząd Powiatu po analizie stwierdził, że nie posiada obecnie środków finansowych, które mogłyby być przeznaczone na wsparcie ww. inicjatywy Stowarzyszenia-Narodowy Memoriał Młodzieży. Ponadto Zarząd zobowiązał Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury do przeanalizowania w terminie do dnia 30.06.2014r. jakie osoby i wydarzenia mogłyby znaleźć się na pomniku upamiętniającym wkład społeczeństwa w odzyskanie wolności od czasów najdawniejszych po obecne. Do punktu 8 porządku Kolejną sprawą było sprawozdanie rzeczowo-finansowe za 2013r. z realizacji powierzonych zadań przewidzianych dla Powiatowej Biblioteki Powiatu Kluczborskiego. Przedmiotowe sprawozdanie zawiera między innymi rozliczenie wykorzystania dotacji celowej w 2013r. przeznaczonej dla Biblioteki. W sprawozdaniu przedstawione są również informacje dotyczące spraw merytorycznych tj.: gromadzenie i opracowywanie zbiorów, obsługa czytelników, udostępnianie zbiorów, działalność edukacyjna, kulturalno-oświatowa i promocyjna, prowadzenie działalności informacyjnej, działalność instrukcyjno-metodyczna, doskonalenie pracowników, udział w programach i projektach. Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag zatwierdzając je. Zarząd ponadto postanowił o przekazaniu powyższego sprawozdania do Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury. Do punktu 9, 10, 11 porządku Członkowie zapoznali się z następującymi sprawozdaniami: -skorygowanym sprawozdaniem Stowarzyszenia Rozwoju Kultury i Profilaktyki ,,Emaus” z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie: ,,Działalność i funkcjonowanie Kluczborskiego Ogniska Muzycznego. -skorygowanym sprawozdaniem Stowarzyszenia ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio” z wykonania zadania publicznego o nazwie:,, Organizacja VI Kluczborskiej Konferencji Medycyny Paliatywnej”. -skorygowanym sprawozdaniem Stowarzyszenia Rodziców, Przyjaciół Dzieci i Młodzieży, Osób ze Specjalnymi Potrzebami przy Publicznym Przedszkolu Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie: Radosne Mikołajki-VI edycja. Do przedłożonych sprawozdań Zarząd nie wniósł uwag zatwierdzając je jednogłośnie. Do punktu 12 porządku Następnie Zarząd Powiatu zapoznał się ze sprawozdaniem z realizacji zadań przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w 2013 roku. Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag. Ponadto Zarząd postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przekazania powyższego sprawozdania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny celem zapoznania. Do punktu 13 porządku Kolejną sprawą było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyboru oferty na wykonanie prac naprawczych w zakresie uziemienia w budynku administracyjnym położonym w Kluczborku przy ulicy Żeromskiego 3b. Zarząd po zapoznaniu się z ww. pismem postanowił wybrać firmę ELEKTROPOSTRACH-Marcin Postrach Kluczbork ul.Norwida 7d/4, która wykona prace naprawcze w zakresie uziemienia w budynku administracyjnym położonym w Kluczborku przy ulicy Żeromskiego 3b. Zarząd ponadto zobowiązał Wydział do przygotowania umowy upoważniając jednocześnie Starostę i Wicestarostę do jej podpisania. Do punktu 14 porządku Pan Starosta przedstawił pismo Pana Grzegorza Sz. (dot.pisma Starosty z dnia 23.12.2013r. nr OLZ.511.69.2013.JM w sprawie działalności Stowarzyszenia Ochotniczej Straży Pożarnej). Zarząd Powiatu zapoznał się i przeanalizował dokumenty dotyczące Stowarzyszenia Ochotniczej Straży Pożarnej w Lasowicach Małych i uznał, że nie stwierdza rażącego naruszenia prawa jakie zostało wskazane w piśmie i w związku z tym nie ma podstaw do przesunięcia planowanej dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego na inny cel, gdyż za ww. dotację został już zakupiony samochód strażacki. Zarząd ponadto zobowiązał Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do przygotowania odpowiedzi oraz przesłania jej do wiadomości do Urzędu Gminy Lasowice Wielkie. Do punktu 15 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z treścią umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Gminą Namysłów dotyczącą prowadzenia doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i zespołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Namysłów. Do umowy Zarząd nie wniósł żadnych uwag i w związku z tym postanowił o jej podpisaniu do czego upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty Kluczborskiego. Do punktu 16 porządku Następnie członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie nieodpłatnego użyczenia części działki nr 25 k.m.3 o pow.20 m2 położonej w ciągu ul.Powstańców Śląskich w Kluczborku w celu lokalizacji słupa ogłoszeniowego. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka postanowił wyrazić zgodę na nieodpłatne użyczenie. Ponadto Zarząd zwrócił uwagę, że przedmiotowa działka podlega ochronie konserwatorskiej i postawienie słupa oraz przestawienie ogrodzenia będzie wymagało uzgodnienia z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Do punktu 17 porządku Postanowiono o podpisaniu decyzji w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr 1316 O-Kluczbork-Ciarka-DK 11. Do punktu 18 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wykonania robót uzupełniających i dodatkowych dotyczących inwestycji pn:,,Budowa Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości–etap II, budynek przy ul.Moniuszki-zaprojektuj i wybuduj”. Pan Starosta poinformował, że w związku z otrzymaniem protokołu konieczności na wykonanie robót uzupełniających i dodatkowych dotyczących ww.inwestycji zaistniała konieczność zaakceptowania wykonania robót jakie zostały wskazane w protokole i upoważnienia osób do podpisania umowy. W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił zatwierdzić wykonanie robót uzupełniających wymienionych w protokole. Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty do podpisania umowy z wykonawcą. Do punktu 19 porządku Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Vital Medica Sp.z o.o dotyczącym podjęcia współpracy w zakresie wspólnego przystąpienia do konkursów ogłaszanych przez NFZ ze Spółką Powiatowe Centrum Zdrowia S.A.NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Zarządu Spółki Vital Medic Sp z o.o stwierdził, że jest zainteresowany współpracą z ww. Spółką w celu przygotowania wspólnej oferty. Ponadto Zarząd do bieżącej pracy i negocjacji w sprawie zbudowania wspólnej oferty wyznaczył Zarząd PCZ S.A NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku lub osoby wskazane przez członków Zarządu, natomiast ze strony Zarządu Powiatu Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego. Jednocześnie Zarząd informuje, że w najbliższym czasie zorganizuje spotkanie w ww. sprawie. Do punktu 20 porządku Innych spraw nie poruszano. Do punktu 21 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 123 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk