Protokół Nr 122/2014
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 21 stycznia 2014 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawach: -udzielenia upoważnienia Panu Mieczysławowi Czaplińskiemu-Wicestaroście do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu, - udzielenia upoważnienia Panu Adamowi Radomowi-Sekretarzowi Powiatu do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu, -udzielenia upoważnienia Pani Marii Herbeć-Głównemu Specjaliście ds.kadr do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu, -udzielenia upoważnienia Pani Marii Żurek-Kierownikowi Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu, -określenia wzoru umowy cywilnoprawnej w zakresie świadczeń udzielanych przez Przedszkole Specjalne Nr 9 w Kluczborku -udzielenia pełnomocnictwa radcy prawnemu do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego w postępowaniu przed sądami powszechnymi wszystkich instancji oraz organami egzekucyjnymi. 3.Pismo Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawie dostosowania działalności Domu Dziecka ,,Nasz Dom Bogacica-Bąków do obowiązujących przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. 4.Pismo Prezydenta Miasta Kędzierzyn-Koźle dotyczące uczestnictwa we wspólnym przeprowadzeniu postępowania i udzielenia zamówienia publicznego na dostawę w latach 2015-2016 energii elektrycznej do obiektów zarządzanych przez jednostki samorządu terytorialnego, samorządowe jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz samorządowe osoby prawne 5.Zawiadomienie Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania części terenów wsi: Gotartów, Kujakowice Dolne, Krzywizna, Łowkowice, Smardy Dolne, Smardy Górne i Unieszów wraz z prognozą oddziaływaniana środowisko. 6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące przejęcia na własność Powiatu Kluczborskiego części nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów jako działki nr: 28/1, 29/9, 264 k.m.1 obręb Miechowa, 7.Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 w Kluczborku w sprawie utrzymania podziału na grupy na zajęciach wychowania fizycznego i języka angielskiego w klasach II b ZSZ i II d ZSZ. 8.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2014/2015 (sprawa z posiedzenia Zarządu z dnia 10.12.2013r.), 9.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące naliczenia i wypłaty dodatku uzupełniającego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego. 10.Pismo Komendanta Powiatowego Policji w Kluczborku w sprawie dofinansowania zakupu radiowozu oznakowanego dla Komendy Powiatowej Policji. 11.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące informacji na temat ilości decyzji jakie wpłynęły od Dyrektora ZDP w Kluczborku działającego z upoważnienia Zarządu Powiatu. 12.Pismo Dyrektora ZSO w Kluczborku w sprawie dofinansowania obiadów dla uczennic Publicznego Gimnazjum Nr 1 w Kluczborku zrzeszonych w Siatkarskim Ośrodku Szkolnym. 13.Pismo Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawie ustalenia liczby radnych dla rady każdej gminy i powiatu oraz liczby radnych wybieranych do sejmiku województwa. 14.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatuw sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego 15.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatuw sprawie pisma Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych dotyczącego wystąpieniaz wnioskiem do Gminy Byczyna w sprawie nieodpłatnego nabycia nieruchomości położonych w pasie drogi powiatowej nr 1306 O o nazwie Byczyna –granica województwa łódzkiego Łubnice):dz.nr 290 k.m5 oraz 324 k.m.6 obręb Byczyna (ul.Borkowska), 16.Pismo Dyrektora ZSLT w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu na wydatki. 17.Pismo Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku w sprawie sprawozdania z realizacji programów psycho-korekcyjnych z dziećmi w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku. 18.Pismo Dyrektora PCPR w Kluczborku dotyczące Programu korekcyjno-edukacyjnego dla sprawców przemocy w rodzinie”. 19.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, 20.Wolne wnioski. 21.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 7.01.2014 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 121/2014 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z projektami uchwał w sprawach: -udzielenia upoważnienia Panu Mieczysławowi Czaplińskiemu-Wicestaroście do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu, - udzielenia upoważnienia Panu Adamowi Radomowi-Sekretarzowi Powiatu do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu, -udzielenia upoważnienia Pani Marii Herbeć-Głównemu Specjaliście ds.kadr do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu, -udzielenia upoważnienia Pani Marii Żurek-Kierownikowi Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu. Pan Sekretarz wyjaśnił, że od 1 stycznia Starostwo zaczęło funkcjonować w innej strukturze w związku z zakwalifikowaniem spraw związanych z zakupami towarów i usług jako kompetencji Powiatu Kluczborskiego (powiat zamawiający) , gdyż taka jest interpretacja przepisów prawa jaką otrzymaliśmy z Izby Skarbowej. W imieniu Powiatu wszystkie czynności bieżące wykonuje Starosta zgodnie z art.34 ust.1 ustawy o samorządzie powiatowym, gdzie jest mowa o tym, że ,,….Starosta organizuje pracę Zarządu Powiatu i Starostwa Powiatowego, kieruje bieżącymi sprawami powiatu oraz reprezentuje powiat na zewnątrz” . Jednakże sprawa inaczej przedstawia się jeśli chodzio pracowników, którzy będą upoważnieni do wykonywania bieżących czynności związanych z działalnością powiatu. W tym przypadku zgodnie z art.48 ust.1 ustawy o samorządzie powiatowym należy podjąć uchwały Zarządu udzielające indywidualnych upoważnień do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu. W związku z powyższym zostały przygotowane przedmiotowe projekty uchwał. Do projektów nie wniesiono uwag w związku z powyższym Zarząd podjął uchwały odnr 122/320/2014 do nr 122/323/2014 tym samym udzielając upoważnień. Następnym projektem uchwały był projekt w sprawie określenia wzoru umowy cywilnoprawnej w zakresie świadczeń udzielanych przez Przedszkole Specjalne Nr 9w Kluczborku, który określa wzór umowy cywilnoprawnej w zakresie świadczeń udzielanych przez ww. przedszkole. Umowa ta zawierana jest pomiędzy dyrektorem Przedszkola Specjalnego Nr 9 w Kluczborku, a rodzicem dziecka uczęszczającego do przedszkola. Do przedłożonego projektu członkowie Zarządu nie wnieśli uwag w związku z czym podjęli uchwałę nr 122/324/2014. Następnym projektem uchwały był projekt w sprawie udzielenia pełnomocnictwa radcy prawnemu do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego w postępowaniu przed sądami powszechnymi wszystkich instancji oraz organami egzekucyjnymi. Projekt ten został przygotowany w związku z koniecznością wyegzekwowania należnej zapłaty dla PCPR w Kluczborku. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd podjął jednogłośnie uchwałęnr 122/325/2014 w przedmiotowej sprawie. Do punktu 3 porządku Kolejną sprawą było pismo Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawie dostosowania działalności Domu Dziecka ,,Nasz Dom Bogacica-Bąków do obowiązujących przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. Zarząd zapoznał się z interpretacją Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 grudnia 2013r.w sprawie liczebności dzieci przebywających w placówce opiekuńczo-wychowawczeji postanowił przygotować rozwiązania dostosowujące funkcjonowanie placówki do obowiązujących przepisów prawa. Wobec powyższego Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora PCPR w Kluczborku do przygotowania propozycji działań dostosowawczych wrazz harmonogramem i jednocześnie zobowiązał Dyrektora do przygotowania odpowiedziw sprawie, uwzględniając bieżący stan procesu dostosowania funkcjonowania placówki. Do punktu 4 porządku Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Prezydenta Miasta Kędzierzyn-Koźle dotyczącym uczestnictwa we wspólnym przeprowadzeniu postępowania i udzielenia zamówienia publicznego na dostawę w latach 2015-2016 energii elektrycznej do obiektów zarządzanych przez jednostki samorządu terytorialnego, samorządowe jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz samorządowe osoby prawne. Zarząd po zapoznaniu się postanowił nie przystępować do ww.postępowania ponieważw powiecie kluczborskim zostały zastosowane własne rozwiązania w ramach realizowanych innowacyjnych inwestycji poprzez, które ograniczono koszty energii. Do punktu 5 porządku Członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z zawiadomieniem Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania części terenów wsi: Gotartów, Kujakowice Dolne, Krzywizna, Łowkowice, Smardy Dolne, Smardy Górne i Unieszów wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. Ponadto Zarząd zapoznał się z opinią Wydziału Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w tej sprawie i postanowił pozytywnie uzgodnić proponowane zmiany w planie. Do punktu 6 porządku Kolejno Zarząd powrócił do sprawy jaka była poruszana na posiedzeniu Zarządu w dniu 19.12.2013r.i dotyczyła przejęcia na własność Powiatu Kluczborskiego części nieruchomości oznaczonejw ewidencji gruntów jako działki nr: 28/1, 29/9, 264 k.m.1 obręb Miechowa. Zarząd po szczegółowym zapoznaniu się ze sprawą postanowił, aby wystąpić do właścicieli działek nr 28/1, 29/9, 264 w celu ich nabycia przez Powiat Kluczborski i jednocześnie po uzyskaniu zgody uruchomić procedurę podziału zgodnie z wnioskowaną propozycją. Do punktu 7 porządku Następną sprawą było pismo Dyrektora ZSP Nr 2 w Kluczborku w sprawie utrzymania podziału na grupy na zajęciach wychowania fizycznego i języka angielskiego w klasach II b ZSZ i II d ZSZ. Wydział Edukacji i Sportu przygotował także opinię w tej sprawie, w której proponuje utrzymanie ww.podziału na grupy. Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na utrzymanie ww.podziału na grupy. Do punktu 8 porządku Kolejno Zarząd powrócił do sprawy, która była tematem posiedzenia w dniu 10.12.2013r. dotyczącej planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2014/2015. Na posiedzeniu Pan Tomaszczyk zwrócił uwagę, że zasadne byłoby ZSP Nr 2-CKU kształcenie na kierunku stolarz. Zarząd zapoznał się z wyjaśnieniami Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu na ten temati postanowił o kształceniu w zawodzie stolarz w klasie wielozawodowej w ZSP Nr 2–CKUw Kluczborku. Do punktu 9 porządku Następnie Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące naliczenia i wypłaty dodatku uzupełniającego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego za rok 2013 przyjmując go do wiadomości. Ponadto Zarząd postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przekazania ww. raportu Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny celem zapoznania. Do punktu 10 porządku Następnie Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Komendanta Powiatowego Policji w Kluczborku w sprawie dofinansowania (50%) zakupu radiowozu oznakowanego dla Komendy Powiatowej Policji. Koszt całkowity zakupu przedmiotowego radiowozu wynosi 72.000,00,-zł. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił wstępnie wyrazić zgodę na dofinansowanie zakupu radiowozu oznakowanego dla Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku. Przedłożony w załączeniu projekt Porozumienia zostanie podpisany po wyrażeniu stanowiska w tej sprawie przez Radę Powiatu w Kluczborku, co jest wymagane przepisami prawa. Do punktu 11 porządku Kolejną sprawą było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące informacji na temat ilości decyzji jakie wpłynęły od Dyrektora ZDP w Kluczborku działającego z upoważnienia Zarządu Powiatu. Pan Starosta poinformował, że w 2013 roku wpłynęło 50 Decyzji Dyrektora ZDP w Kluczborku. Zarząd przyjął do wiadomości przedłożoną informację. Do punktu 12 porządku Zarząd zapoznał się pismem Dyrektora ZSO w Kluczborku w sprawie dofinansowania obiadów dla uczennic Publicznego Gimnazjum Nr 1 w Kluczborku zrzeszonychw Siatkarskim Ośrodku Szkolnym. Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na obciążenie ZSO w Kluczborku przez WODiDZ w Kluczborku minimalnymi kosztami opłat za posiłki (tzw.,,wsad do kotła”), z których będą korzystać uczennice Publicznego Gimnazjum Nr 1 w Kluczborku zrzeszone w Siatkarskim Ośrodku Szkolnym. Do punktu 13 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawie ustalenia liczby radnych dla rady każdej gminy i powiatu oraz liczby radnych wybieranych do sejmiku województwa. Ponadto Zarząd zapoznał się z informacją przygotowaną przez Naczelnika Wydziału Organizacyjnego w powyższej sprawie. Zarząd w związku z powyższym zobowiązał Naczelnika do przygotowania odpowiedzi do Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu. Do punktu 14 porządku Zarząd następnie przystąpił do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego. Przedmiotowe nieruchomości to: nieruchomość przy ul.Byczyńskiej 120 zabudowana stacją paliw oraz tereny inwestycyjne w obrębie miejscowości Smardy Górne. Zarząd postanowił o ogłoszeniu kolejnych rokowań cenowych na sprzedaż nieruchomości położonej w Kluczborku ul.Byczyńska 120 zabudowanej stacją paliw przy zachowaniu ceny 1.500.000,-zł + VAT. Ponadto Zarząd postanowił o ogłoszeniu przetargu na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego obejmującej 31 szt. działek gruntowych niezabudowanych położonych w obrębie Smardy Górne-tereny inwestycyjne przeznaczone pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną. Do punktu 15 porządku Kolejno zapoznano się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym pisma Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w sprawie wystąpienia z wnioskiem do Gminy Byczyna o nieodpłatne nabycie nieruchomości położonych w pasie drogi powiatowej nr 1306 O o nazwie Byczyna–granica województwa łódzkiego Łubnice):dz.nr 290 k.m5 oraz 324 k.m.6 obręb Byczyna (ul.Borkowska) W związku z powyższym Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wystąpienie z wnioskiem do Gminy Byczyna w sprawie nieodpłatnego nabycia ww.nieruchomości. Do punktu 16 porządku Członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSLT w Kluczborkuw sprawie zwiększenia planu na wydatki. Pan Dyrektor wnioskuje o zwiększenie planu na wydatki związane z przygotowaniem pomieszczenia, jako wkładu własnego do montażu pracowni logistyki w ramach projektu ,,Opolskie szkolnictwo zawodowe bliżej rynku pracy”. Jak wyjaśnił Pan Starosta zwiększenie planu również dotyczy zakupu wyposażenia do pracowni UTK, które jest niezbędne do przeprowadzenia ,,nowego” egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz kształcenia w zawodzie technik-informatyk zgodnie z nową podstawą programową. Zarząd po zapoznaniu się postanowił na chwilę obecną nie podejmować rozstrzygnięcia i w związku z tym zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji do przygotowania szczegółowej informacji w zakresie wkładu własnego w związku z realizacją przedmiotowego projektu. Powyższa informacja ma ujmować wszystkie placówki uczestniczące w projekcie tj.: ZSLT, SOSW, ZSP Nr 1, ZSP Nr 2-CKU w Kluczborku. Do punktu 17 porządku Zarząd zapoznał się z przedłożonym sprawozdaniem z realizacji programów psycho-korekcyjnych z dziećmi w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku i postanowił o przekazaniu go do Wydziału Edukacji i Sportu. Do punktu 18 porządku Kolejną sprawą było pismo Dyrektora PCPR w Kluczborku dotyczące ,,Programu korekcyjno-edukacyjnego dla sprawców przemocy w rodzinie”. Zarząd zapoznał się z odpowiedzią dotyczącą pisma PSIZ.II.9451.1.2014.MP z dnia 15.01.2014r.i postanowił o tym, że nie będzie aplikował o środki z budżetu państwa na realizację Programu korecyjno-edukacyjnego dla sprawców przemocy w rodzinie w związku z koniecznością uzupełnienia niezbędnych kwalifikacji przez pracowników PCPR, którzy mogliby realizować program zgodnie z obowiązującymi przepisami. . Do punktu 19 porządku Przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Zarząd postanowił zatwierdzić przedłożony projekt uchwały i przedłożyć go pod obradyRady Powiatu. Do punktu 20 porządku Pan Starosta przedstawił pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatui Promocji Powiatu w sprawie realizacji zadania pn:,,Remont i przebudowa części budynku warsztatów szkolnych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 na pracownie specjalistyczne Centrum Kształcenia Ustawicznego”. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z ofertą Zakładu Usług Inżynierskich Andrzej Arczyński na sprawowanie nadzoru inwestorskiego dla zadania pn:,,Remont i przebudowa części budynku warsztatów szkolnych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 na pracownie specjalistyczne Centrum Kształcenia Ustawicznego” postanowił zaakceptować powyższą ofertę i upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty do podpisania umowy. Do punktu 21 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 122 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk