Protokół Nr 118/2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 10 grudnia 2013 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych. 3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2014/2015. 4.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie postępowania przetargowego na zadanie: ,,Remont i adaptacja części warsztatów szkolnych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 na pracownie specjalistyczne Centrum Kształcenia Ustawicznego. 5.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie remontu dachu wraz z rozbiórką komina budynku przy ul.Żeromskiego 3A. 6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie upoważnienia Kierownika Pracowni Ćwiczeń Praktycznych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 CKU w Kluczborku do odbioru sprzętu i wyposażenia w ramach realizacji umów w związku z projektem pn:,,Unowocześnienie bazy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez zakup sprzętu i wyposażenia” 7.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -autopoprawka Nr 1 Zarządu Powiatu z dnia 10.12.2013r. wprowadzająca zmiany do projektu uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014r. -autopoprawka Nr 1 Zarządu Powiatu z dnia 10.12.2013r. wprowadzająca zmiany do projektu wieloletniej prognozy finansowej na lata 2014-2029. -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Kluczborskiego, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Kluczborski, udostępnionych dla operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych oraz ustalenia warunków i zasad korzystania z tych obiektów -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia stawki opłaty za korzystanie przez operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Kluczborski -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/227/2013 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 marca 2013r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2013 rok. 8.Wolne wnioski. 9.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 5.12.2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 117/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 stycznia 2014r. do 28 lutego 2014r., postanowił zaopiniować pozytywnie wysokości dodatków funkcyjnych i motywacyjnych w następujących wysokościach: Lp. Imię i nazwisko dyrektora Nazwa szkoły/placówki Decyzja o wysokości dodatku funkcyjnego Decyzja o wysokości dodatku motywacyjnego 1. Mariusz Kaczmarski Zespół Szkół w Kluczborku 45% 30% 2. Piotr Sitnik Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku 45% 30% 3. Ewa Sygulla Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku 45% 30% 4. Marzena Perucka Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku 45% 25% 5. Ewa Poręba Specjalny Ośrodek w Kluczborku 45% 30% 6. Wiesław Solarewicz Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku 45% 30% 7. Anna Dzierżan Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku 45% 30% 8. Tadeusz Michalkiewicz Młodzieżowy Dom Kultury w Kluczborku 30% 30% 9. Anita Kielich Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kluczborku 30% 30% Powyższe wysokości przyznanych dodatków zostały również przyjęte decyzją Starosty Kluczborskiego. Ponadto pozytywnie zaopiniowano przyznanie dodatku funkcyjnego dla nauczyciela –konsultanta Pani Anny Dzierżan –Dyrektorce PODN w Kluczborku w wysokości 10% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1 stycznia 2014 r. do 28 lutego 2014r. Do punktu 3 porządku Zarząd zapoznał się informacją Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2014/2015. Pani Naczelnik szczegółowo omówiła powyższą informację, która została sporządzona na podstawie propozycji dyrektorów szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się wyraził zgodę na proponowane przez Wydział Edukacji i Sportu kierunki kształcenia uczniów w ww. roku szkolnym. Zarząd ponadto zwrócił uwagę, aby rozważyć kwestię naboru do klasy o profilu zawodowym stolarz. Do punktu 4 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie postępowania przetargowego na zadanie: ,,Remont i adaptacja części warsztatów szkolnych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 na pracownie specjalistyczne Centrum Kształcenia Ustawicznego. W związku z realizacją ww.zadania Zarząd Powiatu postanowił o przeprowadzeniu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego. Zarząd postanowił również zażądać zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w wysokości 10% oraz wadiumw wysokości 30.000,00,-zł. Do punktu 5 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie remontu dachu wraz z rozbiórką komina budynku przy ul.Żeromskiego 3A. Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na wykonanie prac dodatkowych związanychz remontem dachu wraz z rozbiórką ww.komina i upoważnił dwóch członków Zarząduw osobie Starosty i Wicestarosty do zawarcia Aneksu do umowy. Do punktu 6 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatui Promocji Powiatu w sprawie upoważnienia Kierownika Pracowni Ćwiczeń Praktycznychw Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 CKU w Kluczborku do odbioru sprzętui wyposażenia w ramach realizacji umów w związku z projektem pn:,,Unowocześnienie bazy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez zakup sprzętu i wyposażenia” W związku z realizacją projektu pn:,,Unowocześnienie bazy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez zakup sprzętu i wyposażenia”- część II, III i IV zamówienia, postanowił wyrazić zgodę na upoważnienie Pana Rajmunda Kinder–Kierownika Pracowni Ćwiczeń Praktycznych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku wraz z wyznaczonym przez Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu pracownikiem Starostwa Powiatowego w Kluczborku do odbioru sprzętu i wyposażenia w ramach realizacji umów. Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania przedmiotowego upoważnienia. Do punktu 7 porządku Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia następujących materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku: -autopoprawka Nr 1 Zarządu Powiatu z dnia 10.12.2013r. wprowadzająca zmiany do projektu uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014r. -autopoprawka Nr 1 Zarządu Powiatu z dnia 10.12.2013r. wprowadzająca zmiany do projektu wieloletniej prognozy finansowej na lata 2014-2029. -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Kluczborskiego, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Kluczborski, udostępnionych dla operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych oraz ustalenia warunków i zasad korzystania z tych obiektów -projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia stawki opłaty za korzystanie przez operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Kluczborski -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/227/2013 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 marca 2013r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2013 rok. Zarząd zatwierdził przedłożone materiały i postanowił o przedłożeniu ich pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 8 porządku Zarząd Powiatu postanowił udzielić upoważnienia dla dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty w przypadku konieczności podpisania umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a NFOŚiGW Warszawa na dofinansowanie powiatu w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji. Zarząd Ponadto upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania Porozumień: -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Opole w sprawie umieszczenia dwójki dzieci pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Opolu. -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Namysłowskim w sprawie pobytu dzieckaz Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Powiecie Namysłowskim, -pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Namysłowskim w sprawie pobytu dzieckaz Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Powiecie Namysłowskim. Do punktu 9 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 118 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk
Ogólnokształcących
Szkolno-Wychowawczy