Protokół Nr 115/2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 19 listopada 2013 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu: -w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2014 roku. 3.Pismo Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu w sprawie dostosowania Domu Dziecka ,,Nasz Dom” w Bogacicy-Bąków do obowiązujących przepisów prawa. 4.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatuw sprawie remontu dachu wraz z rozbiórką komina przy ul.Żeromskiego 3A. 5.Pismo Prezesa Zarządu Konwentu Współpracy Samorządowej Polska-Ukraina w sprawie rozważenia propozycji wstąpienia do Stowarzyszenia. 6.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady Powiatu w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/227/2013 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 marca 2013 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2013 rok. 7.Wolne wnioski. 8.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 13.11.2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 114/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Pan starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2014 roku. Przedmiotowy projekt został przygotowany w związku z zamiarem ogłoszenia otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2014r. realizowanych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art.3 ust.3 ustawyo działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w następujących obszarach: oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób; -Kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego; -wspierania i upowszechniania kultury fizycznej. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do przedłożonego projektu i podjęli jednogłośnie uchwałę Nr 115/308/2013. Do punktu 3 porządku Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opoluw sprawie dostosowania Domu Dziecka ,,Nasz Dom” w Bogacicy-Bąków do obowiązujących przepisów prawa. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił przygotować odpowiedź do Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu, iż w nawiązaniu do pisma Nr PS-II.940.112.2013 z dnia 08.11.2013r. w sprawie dostosowania Domu Dziecka ,,Nasz Dom”w Bogacicy-Bąkowie do obowiązujących przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i uwzględnieniu decyzji Nr 7/2010 z dnia 2.11.2010r. zezwalającej na prowadzenie placówki na czas nieokreślony stoi na stanowisku spełnienia przez ww.placówkę wymogów ustawowych w zakresie liczebności podopiecznych w jednej lokalizacji. W ramach jednostki organizacyjnej ,,Dom Dziecka ,,Nasz Dom” funkcjonują dwie placówki: w Bogacicy z 28 miejscami i w Bąkowie z 20 miejscami. Ponadto jak stwierdził Pan Starosta przygotowany został wniosek do Ministra Pracy i Polityki Społecznej, w którym zwrócono się z prośbą o wydanie interpretacji w powyższej sprawie. Do punktu 4 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie remontu dachu wraz z rozbiórką komina przy ul.Żeromskiego 3A. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z ofertami cenowymi jakie wpłynęły od firm na ww.remont postanowił o wyborze oferty firmy -P.W.,,STALBUD” Piotr Stefaniszyn za kwotę brutto 49.850,02,-zł. Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starostyi Wicestarosty do podpisania umowy z ww.wykonawcą. Do punktu 5 porządku Następnie Pan Starosta przedstawił pismo Prezesa Zarządu Konwentu Współpracy Samorządowej Polska-Ukraina w sprawie rozważenia propozycji wstąpienia do Stowarzyszenia. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem uznał, że nie widzi możliwości wstąpienia do ww.Stowarzyszenia ze względu na brak środków finansowych w budżecie powiatu, które mogłyby być przeznaczone na ten cel. Do punktu 6 porządku Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu: -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady Powiatu w Kluczborku, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, -projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/227/2013 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 marca 2013 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2013 rok. Zarząd po zapoznaniu się z przedłożonymi projektami postanowił zatwierdzić je i przedłożyć pod obrady Rady Powiatu. Do punktu 7 porządku Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu ofertę współpracy Firmy-Grupa Ergo Sp. z.o.o z Wrocławia w zakresie kompleksowego opracowania strategii rozwoju Powiatu na lata2014-2020. Powyższa oferta obejmuje m.in.: przeprowadzenie diagnozy społeczno-gospodarczej, przeprowadzenie procesu uspołecznienia strategii, konsultacje społeczne, konsultacje społeczne z radnymi powiatu-przedstawienie projektu strategii, spotkania robocze dotyczące analizy strategii planów rozwoju, przyjęcie strategii po zatwierdzeniu projektu przez RDOŚi Sanepid, monitoring działań poprzez wdrożenie elektronicznego systemu do ewaluacji strategii-badanie potrzeb i satysfakcji petentów w urzędzie. Przedmiotowa oferta zostanie przedstawiona na najbliższej sesji w dniu 28.11.2013r. przez przedstawiciela firmy Grupa Ergo Sp.z o.o z Wrocławia. Zarząd w związku z planem przystąpienia do współpracy z Firmą-Grupa Ergo Sp. z.o.o z Wrocławia w zakresie kompleksowego opracowania strategii rozwoju Powiatu na lata2014-2020 postanowił o upoważnieniu dwóch członków Zarządu w osobie Starostyi Wicestarosty do podpisania umowy. Kolejno Zarząd Powiatu upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starostyi Wicestarosty do podpisania umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a gminą Kluczbork w sprawie przyznania dofinansowania zadania pn.:,,Przebudowa jezdni i chodników ulicy Wyspiańskiego w Kluczborku”. Kwota dofinansowania wynosi 40.000,-zł. Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty do podpisania umowy pomiędzy Gminą Kluczbork, a Powiatem Kluczborskim w sprawie przyznania dofinansowania zadania pn.,,Przebudowa jezdni i chodników ulicy Strzeleckiejw Kluczborku” w kwocie 40.000,-zł. Zarząd zapoznał się z pismem p.o Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiskai Leśnictwa w sprawie korekty wniosku o ubieganie się o udzielenie dofinansowaniaz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji. Pan Naczelnik wyjaśnił, że korekta ta dotyczy tego, iż w pierwotnym wniosku został wpisany pojazd HONDA NSR 125 R (motocykl), na który nie przysługuje dofinansowanie. Zarząd w związku z powyższym upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starostyi Wicestarosty do podpisania korekty do ww.wniosku. Zapoznano się z treścią Porozumienia pomiędzy Zarządem Powiatu w Kluczborku, a Panem Wojciechem Bobrowskim w sprawie oznakowania kościołów drewnianych powiatu kluczborskiego kodami QR oraz stworzenia i prowadzenia mobilnej strony internetowejo tych zabytkach. Członkowie Zarządu do treści nie wnieśli uwag w związku z czym postanowili o jego podpisaniu do czego upoważnili Starostę oraz Wicestarostę Kluczborskiego. Do punktu 8 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 115 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk