Protokół Nr 114/2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 13 listopada 2013 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie przyjęcia projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2014r. oraz zmianę wieloletniej prognozy finansowej na lata 2011-2028. -w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. -w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia. 3.Wniosek Starosty Kluczborskiego w sprawie zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2013r. 4.Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące przekazania 80 m krawężnika granitowego dla Publicznego Gimnazjum nr 3 w Kluczborku. 5.Ustalenie sposobu realizacji uchwał z sesji nadzwyczajnej z dnia 12.11.2013r. 6.Wolne wnioski. 7.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 6.11.2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 113/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Projekt uchwały dotyczy przeniesienia środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami w dziale 754-Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział 75414-Obrona cywilna z § 4700 kwotę 350,-zł na § 4170 kwotę 350,-zł Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i promocji Zdrowia. Zarząd do przedłożonego projektu nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 114/305/2013. Kolejno Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2014r. oraz projektu wieloletniej prognozy finansowej na lata 2014-2029. Pan Starosta udzielił głosu Pani Skarbnik, która poinformowała, że dochody budżetu powiatu na rok 2014 zostały zaplanowane w kwocie-65.505.649,-zł, wydatki na kwotę-63.449.883,-zł w tym wydatki bieżące jednostek budżetowych w łącznej kwocie-55.111.523,-zł z czego wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane-40.504.442,-zł, wydatki związanez realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych-14.607.081,-zł. Wydatki na dotacje na zadania bieżące wynoszą-1.361.388,-zł, wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych-2.221.849,-zł, wydatki bieżące na programy finansowane z pomocy zagranicznej w łącznej kwocie-2.955.123,-zł z czego: ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej-2.955.123,-zł. Ponadto wydatki na obsługę długu publicznego wynoszą-1.800.000,-zł. Pani Skarbnik poinformowała, że wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę 9.429.502,-złw tym: wydatki inwestycyjne i zakupy inwestycyjne w kwocie 9.429.502,-zł. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w kwocie 7.373.736,-zł, która zostanie pokryta przychodami z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów zaciąganych na rynkach krajowych oraz wykup papierów wartościowych oraz z nadwyżkiz roku 2013. Przychody zaplanowano na poziomie 12.000.000,-zł składające się z nadwyżki z lat ubiegłych w wysokości 6.500.000,-zł, kredytów i pożyczek zaciąganych na rynku krajowymw wysokości 5.500.000,-zł. Rozchody planowane są w wysokości 4.626.264,-zł. Ponadto ustala się rezerwy ogólne i celowe w wysokości: rezerwa ogólna-85.000,-zł, celowa-48.277,-zł (przeznaczona na nagrody Starosty Kluczborskiego z okazji Święta Edukacji Narodowej, celowa-113.108,-zł (przeznaczona na realizację zadań własnych z zakresu Zarządzania Kryzysowego. Pani Skarbnik poinformowała także, że dochody i wydatki budżetu obejmują: -dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, -dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji, -dochody i wydatki związane z realizacja zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego. Ustalono również wykaz inwestycji realizowanych w roku budżetowym oraz wysokość nakładów inwestycyjnych na poszczególne zadania m.in.: dotacja dla Gminy Lasowice Wielkie na ,,Remont drogi Nr 101439 O łączącej Gronowice-Ciarka-40.000,-zł, termomodernizacja Domu Dziecka w Bogacicy-157.717,-zł, Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości dla wsparcia rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim-2.371.036,-zł, remont lokalu przy ul.Jagiellońskiej 1 w Kluczborku-20.000,-zł, likwidacja barier architektonicznych w celu umożliwienia niepełnosprawnym poruszania się w pomieszczeniach Przedszkola Specjalnego przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im.Marii Konopnickiej-212.960,-zł, remont i przebudowa części budynku warsztatów szkolnych ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku-1.200.000,-zł, zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej powiatu kluczborskiego-2.079.692,-zł,zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in.poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych-2.154.197,-zł, unowocześnienie bazy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez zakup sprzętu i wyposażenia-1.098.900,-zł, remont budynku przy ul.Żeromskiego-75.000,-zł, dotacja na zakup samochodu lekkiego dla OSP Lasowice Małe-20.000,-zł. W przedmiotowym projekcie upoważnia się także Zarząd Powiatu do zaciągania kredytówi pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetowego do maksymalnej wysokości 5.000.000,-zł oraz ustala się limit zobowiązańz tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych do wysokości 10.500.000,-zł. Pan Starosta poinformował, że zgodnie z zapisami art.238 ustawy o finansach publicznych, zarząd jednostki samorządu terytorialnego zobowiązany jest do przygotowania i przedłożenia projektu budżetu i wieloletniej prognozy finansowej na kolejny rok budżetowy, organowi stanowiącemu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do 15 listopada. Podobnie cytowana w podstawie prawnej uchwała Nr XLV/261/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 sierpnia 2010r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu obliguje Zarząd do dokonania tych czynności w formie uchwały. Zarząd również szczegółowo omówił wieloletnią prognozę finansową na lata 2014-2029. Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałęNr 114/306/2013. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia. Projekt ten został ponownie przygotowany w związku z unieważnieniem jednej z części poprzedniego przetargu na ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Powiatu Kluczborskiego w latach 2013-2016. W związku z powyższym zasadne jest podjęcie przedmiotowej uchwały. Zarząd do projektu nie wniósł uwag podejmując uchwałę nr 114/307/2013. Do punktu 3 porządku Kolejno Zarząd zapoznał się z wnioskiem Starosty Kluczborskiego w sprawie zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2013r. Pan Starosta wyjaśnił, ze zmiana dotyczy zwiększenia wielkości środków po stronie wydatków inwestycyjnych z przeznaczeniem na zakup oprogramowania Geo-Info 6 Mapa. Oprogramowanie to przeznaczone będzie do prowadzenia operatu ewidencyjnego części kartograficznej i tym samym zapewni odpowiednią ilość stanowisk komputerowych niezbędnych do prowadzenia bazy numerycznej mapy zasadniczej. W związku z powyższym proponuje się zmniejszenie wielkości środków w § 4210 dot.zakupu materiałów i wyposażenia i § 4300 dot.zakupu usług pozostałych na rzecz zwiększenia środków w § 6060 dot. wydatków na zakupy inwestycyjne. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił przyjąć wniosek Starosty Kluczborskiegow sprawie zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnymi Kartograficznym w 2013r. i w związku z tym zobowiązał Skarbnika do ujęcia przedmiotowej zmiany w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku na najbliższą sesję. Do punktu 4 porządku Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku oraz pismem Dyrektora Publicznego Gimnazjum nr 3 im.Jana Pawła II w Kluczborku dotyczącym przekazania 80 m krawężnika granitowego dla Publicznego Gimnazjum nr 3 w Kluczborku celem wykonania parkingu i ogrodu japońskiego. Zarząd po zapoznaniu się wyraził zgodę na nieodpłatne przekazanie krawężnika granitowego pozyskanego z realizacji remontów odcinków dróg dla Publicznego Gimnazjum Nr 3 im.Jana Pawła II w Kluczborku. Do punktu 5 porządku Przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia12.11.2013r.: 1. Uchwałę Nr XXXVI/277/2013 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 12 listopada 2013 r.w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dotyczącego zwiększenia poziomu finansowania świadczeń opieki medycznej finansowanych ze środków publicznych dla Szpitala Powiatowego w Kluczborku na 2014 r.–postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia. 2. Uchwałę Nr XXXVI/278/2013 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 12 listopada 2013 r. w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku dotyczącego zwiększenia poziomu finansowania przez Opolski Oddział Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Opolu dla Szpitala Powiatowego w Kluczborku na 2013 r. –postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia. Do punktu 6 porządku Innych spraw nie poruszano. Do punktu 7 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 114 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk