Zarządzenie Nr 38/2013

Starosty Kluczborskiego

z dnia 2 października 2013 r.

 

w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym
w Kluczborku

 

 

            Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości
(Dz. U. z 2013 r. poz.330 z późn. zm.) oraz instrukcji w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji składników majątkowych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz mienia Powiatu Kluczborskiego nie zaewidencjonowanego w innych jednostkach organizacyjnych Powiatu,
wydanej Zarządzeniem Starosty Kluczborskiego Nr 37/2013
z dnia 24 września 2013 r. zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji wszelkich aktywów i pasywów w roku 2013 i w latach następnych.

 

§1. 1. Inwentaryzację sald rozrachunkowych środków pieniężnych na rachunkach bankowych, sald kredytów, pożyczki i wyemitowanych obligacji komunalnych, należy przeprowadzić metodą potwierdzenia sald wg stanu ewidencji księgowej na dzień
31 grudnia każdego roku budżetowego (kalendarzowego).

2. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia
31 stycznia roku następującego po roku budżetowym (kalendarzowym).

 

§2. 1. Inwentaryzację sald aktywów i pasywów na dzień 31 grudnia każdego roku budżetowego (kalendarzowego), które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania ani spisowi z natury, należy przeprowadzić metodą weryfikacji (uzgodnienia, porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami
i weryfikacji realnych wartości tych składników).

2. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia
31 stycznia roku następującego po roku budżetowym (kalendarzowym).

 

 

§3. 1.Inwentaryzację rzeczowych składników majątkowych, majątku trwałego, pozostałych środków trwałych w użytkowaniu, obcych środków trwałych należy rozpocząć
w czwartym kwartale roku obrotowego co cztery lata.

2. W celu sprawnego przeprowadzenia inwentaryzacji składniki majątkowe podlegające inwentaryzacji należy podzielić na pola spisowe.

3. Inwentaryzację należy przeprowadzić wg pól spisowych zawartych w załączniku do niniejszego zarządzenia.

4. Spis majątku obrotowego, druków ścisłego zarachowania oraz innych wartości znajdujących się w Starostwie, przeprowadzi w dniu 31 grudnia każdego roku budżetowego (kalendarzowego) stała komisja inwentaryzacyjna w powołanym składzie.

 

§4. Inwentaryzacja podlega rozliczeniu wg stanu ewidencyjnego:

   - na dzień 31 grudnia roku obrotowego co cztery lata dla rzeczowych składników majątkowych, majątku trwałego, pozostałych środków trwałych w użytkowaniu, obcych środków trwałych, których ewidencja prowadzona jest w księgach rachunkowych
i ewidencji pozaksięgowej,

   - na dzień 31 grudnia każdego roku budżetowego (kalendarzowego) składników majątku obrotowego, druków ścisłego zarachowania oraz innych wartości znajdujących się w Starostwie.

 

§5.1. Sporządzenie i przedłożenie protokołu dla przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metodą spisu z natury wraz
z wnioskami co do sposobu rozliczenia, ewentualnych różnic należy dokonać do dnia
31 stycznia roku następującego po roku budżetowym (kalendarzowym).

2. Protokół oraz wnioski podlegają uprzednio zaopiniowaniu przez Głównego Księgowego a w przypadku wniosku o obciążenie pracownika winna być również opinia radcy prawnego.

 

§6. Na wniosek Głównego Księgowego do przeprowadzenia inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym w Kluczborku w roku 2013 oraz w każdym następnym roku budżetowym (kalendarzowym) powołuję stałą Komisję inwentaryzacyjną w składzie:

   1. Janusz Kuliberda – przewodniczący

   2. Robert Świerczek – członek

   3. Norbert Barcz – członek

2. W celu sprawniejszego przeprowadzenia inwentaryzacji sposobem spisu z natury powołuję stałe zespoły spisowe, którym zakres i tryb pracy wyznaczy Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.

 

Zespół Nr I

 

    1.  Dorota Sroka

    2.  Tomasz Rakoczy

 

Zespół Nr II

 

    1.  Wacław Wnętrzak

    2.  Edyta Mrugała-Konstanciuk

 

Zespół Nr III

 

    1.  Anna Kądzielewska

    2.  Anna Drozd

 

Zespół Nr IV

 

    1.  Joanna Strzelczyk

    2.  Jagoda Buła

 

§7. Decyzja Kierownika jednostki w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych podlega ewidencji w księgach rachunkowych Starostwa.

 

§8. Tracą moc:

- Zarządzenie Nr 44/2009 Starosty Kluczborskiego z dnia 25 września 2009 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym w Kluczborku,

- Zarządzenie Nr 49/2009 Starosty Kluczborskiego z dnia 16 listopada 2009 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 44/2009 Starosty Kluczborskiego z dnia 25 września 2009 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.

 

§9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik

do Zarządzenia Nr 38/2013

Starosty Kluczborskiego

z dnia 2 października 2013 r.

 

Wykaz pól spisowych

 

 

 

Zespół spisowy Nr I

 

- Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami,

- Ewidencja Gruntów,

- Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej,

- Wydział Komunikacji

- toaleta i korytarz na parterze

 

Zespół spisowy Nr II

 

- Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa,

- Wydział Edukacji i Sportu,

- Biuro Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu,

- Wydział Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia,

- Zespół Radców Prawnych,

- Kancelaria Tajna

- toalety i korytarz na III piętrze

 

Zespół spisowy Nr III

 

- Lokalny Punkt Informacji,

- pokój Powiatowego Rzecznika Konsumentów,

- Referat Promocji Powiatu,

- pokój Rzecznika Prasowego,

- pokój Samodzielnego Stanowiska ds. Ochrony Zabytków,

- pomieszczenie centrali telefonicznej,

- Serwerownia,

- wolny pokój dla kontroli zewnętrznych i kantorek,

- pokój Informatyka,

- pomieszczenia po SP ZOZ,

- toalety i korytarz na IV piętrze

 

Zespół spisowy Nr IV

 

- Wydział Budownictwa,

- Wydział Organizacyjny,

- pokój Głównego Specjalisty ds. Kadr,

- pokój Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli i p.o. Audytora Wewnętrznego,

- Wydział Finansowy,

- gabinety Starostów i Sekretarza,

- Sekretariat,

- pomieszczenia gospodarcze na parterze, II i IV piętrze,

- pomieszczenia archiwum zakładowego,

- toalety i korytarz na II piętrze.