Zarządzenie Nr 38/2013
Starosty Kluczborskiego z dnia 2 października 2013 r. w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości §1. 1. Inwentaryzację sald rozrachunkowych środków pieniężnych na rachunkach bankowych, sald kredytów, pożyczki i wyemitowanych obligacji komunalnych, należy przeprowadzić metodą potwierdzenia sald wg stanu ewidencji księgowej na dzień 2. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia §2. 1. Inwentaryzację sald aktywów i pasywów na dzień 31 grudnia każdego roku budżetowego (kalendarzowego), które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania ani spisowi z natury, należy przeprowadzić metodą weryfikacji (uzgodnienia, porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami 2. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia §3. 1.Inwentaryzację rzeczowych składników majątkowych, majątku trwałego, pozostałych środków trwałych w użytkowaniu, obcych środków trwałych należy rozpocząć 2. W celu sprawnego przeprowadzenia inwentaryzacji składniki majątkowe podlegające inwentaryzacji należy podzielić na pola spisowe. 3. Inwentaryzację należy przeprowadzić wg pól spisowych zawartych w załączniku do niniejszego zarządzenia. 4. Spis majątku obrotowego, druków ścisłego zarachowania oraz innych wartości znajdujących się w Starostwie, przeprowadzi w dniu 31 grudnia każdego roku budżetowego (kalendarzowego) stała komisja inwentaryzacyjna w powołanym składzie. §4. Inwentaryzacja podlega rozliczeniu wg stanu ewidencyjnego: - na dzień 31 grudnia roku obrotowego co cztery lata dla rzeczowych składników majątkowych, majątku trwałego, pozostałych środków trwałych w użytkowaniu, obcych środków trwałych, których ewidencja prowadzona jest w księgach rachunkowych - na dzień 31 grudnia każdego roku budżetowego (kalendarzowego) składników majątku obrotowego, druków ścisłego zarachowania oraz innych wartości znajdujących się w Starostwie. §5.1. Sporządzenie i przedłożenie protokołu dla przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metodą spisu z natury wraz 2. Protokół oraz wnioski podlegają uprzednio zaopiniowaniu przez Głównego Księgowego a w przypadku wniosku o obciążenie pracownika winna być również opinia radcy prawnego. §6. Na wniosek Głównego Księgowego do przeprowadzenia inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym w Kluczborku w roku 2013 oraz w każdym następnym roku budżetowym (kalendarzowym) powołuję stałą Komisję inwentaryzacyjną w składzie: 1. Janusz Kuliberda – przewodniczący 2. Robert Świerczek – członek 3. Norbert Barcz – członek 2. W celu sprawniejszego przeprowadzenia inwentaryzacji sposobem spisu z natury powołuję stałe zespoły spisowe, którym zakres i tryb pracy wyznaczy Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej. Zespół Nr I 1. Dorota Sroka 2. Tomasz Rakoczy Zespół Nr II 1. Wacław Wnętrzak 2. Edyta Mrugała-Konstanciuk Zespół Nr III 1. Anna Kądzielewska 2. Anna Drozd Zespół Nr IV 1. Joanna Strzelczyk 2. Jagoda Buła §7. Decyzja Kierownika jednostki w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych podlega ewidencji w księgach rachunkowych Starostwa. §8. Tracą moc: - Zarządzenie Nr 44/2009 Starosty Kluczborskiego z dnia 25 września 2009 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym w Kluczborku, - Zarządzenie Nr 49/2009 Starosty Kluczborskiego z dnia 16 listopada 2009 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 44/2009 Starosty Kluczborskiego z dnia 25 września 2009 r. §9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia. Załącznik do Zarządzenia Nr 38/2013 Starosty Kluczborskiego z dnia 2 października 2013 r. Wykaz pól spisowych Zespół spisowy Nr I - Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, - Ewidencja Gruntów, - Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej, - Wydział Komunikacji - toaleta i korytarz na parterze Zespół spisowy Nr II - Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, - Wydział Edukacji i Sportu, - Biuro Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu, - Wydział Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia, - Zespół Radców Prawnych, - Kancelaria Tajna - toalety i korytarz na III piętrze Zespół spisowy Nr III - Lokalny Punkt Informacji, - pokój Powiatowego Rzecznika Konsumentów, - Referat Promocji Powiatu, - pokój Rzecznika Prasowego, - pokój Samodzielnego Stanowiska ds. Ochrony Zabytków, - pomieszczenie centrali telefonicznej, - Serwerownia, - wolny pokój dla kontroli zewnętrznych i kantorek, - pokój Informatyka, - pomieszczenia po SP ZOZ, - toalety i korytarz na IV piętrze Zespół spisowy Nr IV - Wydział Budownictwa, - Wydział Organizacyjny, - pokój Głównego Specjalisty ds. Kadr, - pokój Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli i p.o. Audytora Wewnętrznego, - Wydział Finansowy, - gabinety Starostów i Sekretarza, - Sekretariat, - pomieszczenia gospodarcze na parterze, II i IV piętrze, - pomieszczenia archiwum zakładowego, - toalety i korytarz na II piętrze.
w Kluczborku
(Dz. U. z 2013 r. poz.330 z późn. zm.) oraz instrukcji w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji składników majątkowych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz mienia Powiatu Kluczborskiego nie zaewidencjonowanego w innych jednostkach organizacyjnych Powiatu, wydanej Zarządzeniem Starosty Kluczborskiego Nr 37/2013
z dnia 24 września 2013 r. zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji wszelkich aktywów i pasywów w roku 2013 i w latach następnych.
31 grudnia każdego roku budżetowego (kalendarzowego).
31 stycznia roku następującego po roku budżetowym (kalendarzowym).
i weryfikacji realnych wartości tych składników).
31 stycznia roku następującego po roku budżetowym (kalendarzowym).
w czwartym kwartale roku obrotowego co cztery lata.
i ewidencji pozaksięgowej,
z wnioskami co do sposobu rozliczenia, ewentualnych różnic należy dokonać do dnia
31 stycznia roku następującego po roku budżetowym (kalendarzowym).
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.