Protokół Nr 105/2013

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 9 sierpnia 2013 r.

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu:

-w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego zaI półrocze 2013 roku.

3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. zatrudnienia nauczyciela w świetlicy

4.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot.podziału na grupy na zajęciach wychowania fizycznego i języków obcych w kl.III BL w roku szkolnym 2013/2014.

5.Pismo Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dotyczące pilotażowego programu ,,Aktywny samorząd”-Moduł I Obszar C Zadanie 3 i 4.

6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. wyrażenia zgody na utworzenie oddziałów o liczebności mniejszej niż 28 w ZSP Nr 1 w Kluczborku.

7.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot.przyznania środków finansowych na kursy kwalifikacyjne dla sześciu pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku.

8.Sprawozdanie końcowe złożone przez Gminny Związek ,,Ludowe Kluby Sportowe” Kluczbork z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,V Turniej Szachowy Maciejów 2013-Otwarte Mistrzostwa Ziemi Kluczborskiej”.

9.Decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki:

zajęte pod drogę powiatową 1307 O  - DP 1306 O - Borek – Sierosławice – DW 487.

10.Aneks do Porozumienia Nr 13/P/09 z dnia 26 sierpnia 2009r. w sprawie współpracyi koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego.

11.Wolne wnioski.

12.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 02.08.2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu

Nr 104/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z projektem w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2013 roku.

Powyższa informacja zawiera wykonanie dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego zaI półrocze 2013r.

Powyższa informacja zawiera wykonanie dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2013r., wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2013r. , wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat za I półrocze 2013r., wykonanie dochodów i wydatków związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji realizowanych przez powiat w 2013r. –stan na 30.06.2013r., wykonanie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2013r. związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego, stan realizacji planu wydatków inwestycyjnych na dzień 30.06.2013r., wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2013r., informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego, informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym, informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach.

Pan Starosta poinformował, że plan dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2013r.wg.stanu na dzień 30 czerwca 2013r. zakładał uzyskanie dochodów w wysokości 75.873.076,-zł. Uzyskane dochody w ww. okresie sprawozdawczym wyniosły 33.864.057,40,-zł, co stanowi 44,63% założonego planu.

Przychody budżetu powiatu kluczborskiego na 2013 rok wg.stanu na dzień 30.06.2013r. wynosiły 4.962.793,23,zł.Są to przychody z tytułu kredytu zaciągniętego w rachunku bieżącym, który na dzień 31.12.2013r. zostanie spłacony.

Wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego zakładane było na poziomie 71.270.678,-zł. , co w porównaniu do planu przyjętego na sesji w dniu 27.12.2012 roku w wysokości 68.405.485,-zł daje spadek o kwotę 2.865.193,-zł. Faktyczne wykonanie wydatków budżetowych zamyka się na kwotę 34.216.928,79,-zł, co daje 48,01% wykonania planu wydatków.   

Rozchody budżetu powiatu wyniosły: 2.240.464,51,-zł.

Analiza wydatków wykazuje na dominująca pozycję wydatków bieżących, na które składają się: wydatki na wynagrodzenia osobowe pracowników w kwocie 20.782.832,22,-zł co stanowi 60,74% ogółu wydatków, wydatki budżetu w ramach, których udzielono dotacji celowych, na kwotę 623.869,25,-zł, co w stosunku do całości wydatków stanowiło 1,82% ich wykonania., wydatki majątkowe w kwocie 3.199.000,67,-zł stanowią 9,35% ogółu wydatków.

W ramach rozchodów budżetowych dokonywano spłaty zaciągniętych kredytów obciążających budżet powiatu na kwotę2.240.464,51,-zł.

Pan Starosta przedstawił także stan realizacji planu wydatków inwestycyjnych na dzień 30.06.2013r., gdzie planowane nakłady wynoszą 11.210.422, natomiast zrealizowane 3.199.000,67,-zł.

Ponadto członkowie Zarządu zapoznali się z informacją o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego na dzień 30.06.2013r.oraz z informacją o dokonanych w 2013 roku umorzeniach i ulgach w spłatach.

Zarząd poddał także analizie informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Kluczborskiego.

Do przedłożonego projektu uchwały nie wniesiono żadnych uwag w związku z czym Zarząd jednogłośnie 4 głosami za podjął uchwałę Nr 105/276/2013 w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2013 roku.   

 

Do punktu 3 porządku

 

Następnie Zarząd powrócił do sprawy z poprzedniego posiedzenia Zarządu z dnia 2.08.2013r.  dotyczącej zatrudnienia nauczyciela w świetlicy SOSW w Kluczborku.

Zarząd po szczegółowej analizie postanowił nie wyrazić zgody na prośbę Dyrektora SOSW w Kluczborku w powyższej sprawie z uwagi na zgłoszone wcześniej braki finansowe. Ponadto Zarząd zobowiązał Dyrektora do ponownej analizy budżetu jednostki pod katem zgłoszonych braków finansowych.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące podziału na grupy na zajęciach wychowania fizycznego i języków obcych w kl.III BL w ZSO w Kluczborku w roku szkolnym 2013/2014.

Zarząd Powiatu w Kluczborku uznał wniosek Dyrektora ZSO w Kluczborku za zasadny, jednak z uwagi na zgłoszone braki finansowe nie wyraża zgody na podział na grupy na zajęciach wychowania fizycznego i języków obcych. Ponadto Zarząd zwrócił się z prośbą o ponowną analizę zgłoszonych braków finansowych.

 

Do punktu 5 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dotyczącym pilotażowego programu ,,Aktywny samorząd”-Moduł I Obszar C Zadanie 3 i 4 i postanowił zwrócić się z prośbą do PCPR w Kluczborkuo zastosowanie nowych procedur przy realizacji wniosków zgodnie z ww.pismem.

 

Do punktu 6 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym wyrażenia zgody na utworzenie oddziałów o liczebności mniejszej niż 28 w ZSP Nr 1 w Kluczborku.

Zarząd Powiatu w Kluczborku wyraził zgodę na utrzymanie ww.oddziałów kl.I, ale jednocześnie zalecił ograniczenie podziałów na grupy z uwagi na małą liczebność klas.  

 

Do punktu 7 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot.przyznania środków finansowych na kursy kwalifikacyjne dla sześciu pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodą na przyznanie środków finansowych w kwocie 5.300,-zł (całkowity koszt-10.600,-zł)  będących w dyspozycji Wydziału Edukacji i Sportu  na kursy kwalifikacyjne dla sześciu pracowników Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku. Pozostałe środki finansowe przeznaczone na ten cel zostaną zaplanowane w ramach środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli w roku budżetowym 2014.

 

Do punktu 8 porządku

 

Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem końcowym złożonym przez Gminny Związek ,,Ludowe Kluby Sportowe” Kluczbork z wykonania zadania publicznego o nazwie:,,V Turniej Szachowy Maciejów 2013-Otwarte Mistrzostwa Ziemi Kluczborskiej” nie wnosząc do niego uwag.

 

Do punktu 9 porządku

 

Postanowiono o podpisaniu decyzji w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki:zajęte pod drogę powiatową 1307 O  - DP 1306 O - Borek – Sierosławice – DW 487.

 

Do punktu 10 porządku

 

Postanowiono o podpisaniu Aneksu do Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim,a Powiatem Strzeleckim Nr 13/P/09 z dnia 26 sierpnia 2009r. w sprawie współpracyi koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego.

Do podpisania Aneksu Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.

 

Do punktu 11 porządku

 

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na cesję umowy zawartej w dniu 11 lipca 2013r. z Firmą RAPID spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z/s 21-500 Biała Podlaska ul.Prosta 7 na wykonanie zadania pn.:,,Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in.poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych” i upoważnił do jej zawarcia Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego.

Postanowiono o podpisaniu Aneksów do Porozumienia i Porozumień:

-Aneksu Nr 2 do Porozumienia Nr 13/P/09 z dnia 26 sierpnia 2009r.pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Strzeleckim w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego.

-Aneksu Nr 2 do Porozumienia Nr 4/P/09 z dnia 1.09.2009 r.pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Opole w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie woj.opolskiego.

-Porozumienia Nr WE.031.2.2013 pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Lublinieckim w sprawie powierzenia Powiatowi Kluczborskiemu prowadzenia zadania Powiatu Lublinieckiego z zakresu edukacji publicznej,

-Aneksu Nr 2 do porozumienia Nr 5/P/09 z dnia 1 września 2009r.Powiatem Kluczborskim,

a Powiatem Głubczyckim w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego,

-Aneksu nr 2 do Porozumienia Nr 6/P/09 z dnia 25 sierpnia 2009r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Namysłowskim w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego.

-Aneksu Nr 2 do Porozumienia Nr 11/P/09 z dnia 19 sierpnia 2009r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Oleskim w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianym na terenie województwa opolskiego,

-Aneksu Nr 1 do Porozumienia Nr FP.031.5.2013 z dnia 3 czerwca 2013r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Nyskim w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego.

-Aneksu Nr 2 do porozumienia Nr 12/P/09 z dnia 1 września 2009r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Prudnickim w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego,

-Aneksu Nr 2 do porozumienia Nr 8/P/09 z dnia 24 września 2009r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Brzeskim w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego.

Do podpisania Aneksów Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.

 

Do punktu 12 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 105 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk