Uchwała Nr 108/286/2013
Zarządu Powiatu w Kluczborku
z dnia 12 września 2013r.
w sprawie przyjęcia zasad przyznawania i rozliczania dotacji w ramach ogłoszonego otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych przez powiat kluczborski.
Na podstawie art. 32, ust 2 pkt 2 Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. 2013.595 j.t. z póź.zm.) oraz art. 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.), Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2013.885 j.t. z późn.zm.), a także na podstawie Uchwały
Nr XXXIII/262/2013 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2013 roku w sprawie uchwalenia Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2014 rok, Zarząd Powiatu w Kluczborku uchwala, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się zasady przyznawania i rozliczania dotacji w ramach ogłoszonego otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych przez powiat kluczborski.
§ 2. Treść ww. zasad zawiera załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Kluczborku.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Zarząd Powiatu:
1. Przewodniczący ……………………………………………
(Piotr Pośpiech)
2. Członek ………………………………………….
(Mieczysław Czapliński)
3. Członek .………………………………………….
(Maciej Tomaszczyk)
4. Członek .………………………………………….
(Artur Nowak)
Załącznik do Uchwały Nr 108/286/2013.
Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 12 września 2013r..
Zasady przyznawania i rozliczania dotacji w ramach ogłoszonego otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych przez powiat kluczborski
Składanie ofert
- Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.) prowadzące działalność statutową na rzecz obszarów, których dotyczy konkurs.
- Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty zgodnie z określonymi założeniami zawartymi w ogłoszeniu i zasadami przyznawania i rozliczania dotacji w ramach ogłoszonego otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych przez powiat kluczborski na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 roku w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r., Nr 6, poz. 25). Nie dopuszcza się nanoszenia zmian w formularzu oferty.
- W przypadku ofert składanych przez oddziały terenowe organizacji pozarządowych wymagane jest dołączenie pełnomocnictwa/upoważnienia od jednostki centralnej.
- Oferent może złożyć tylko jedną ofertę do każdego obszaru ogłoszonego konkursu. W przypadku złożenia większej liczby ofert w danym obszarze, wszystkie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
- Oferty wraz z dokumentami nie będą zwracane podmiotowi.
- Oferty wraz z załącznikami należy złożyć w wyznaczonym terminie w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Kluczborku, ul. Katowicka 1, 46-200 Kluczbork. W przypadku przesłania oferty pocztą, o zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Starostwa Powiatowego w Kluczborku.
- Złożenie oferty nie jest jednoznaczne z przyznaniem dotacji.
- Podmioty składające ofertę do konkursu zobowiązane są do przedstawienia wkładu finansowego własnego w wysokości co najmniej 10% wartości całego projektu.
- Do oferty trzeba dołączyć aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji. Załącznik jeśli nie jest oryginałem to dla swojej ważności musi być opatrzony datą, pieczęcią za zgodność z oryginałem, pieczęcią oferenta oraz podpisem uprawnionej statutowo bądź upoważnionej w tym celu osoby (w przypadku braku pieczęci imiennej wymagany jest czytelny podpis). Ponadto w przypadku wskazania w ofercie partnera należy dołączyć kopię umowy partnerskiej zawartej z partnerem wymienionym w części III pkt 8 oferty zgodnie z Załącznikiem nr 4.
- Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert zamieszcza się: na stronie internetowej powiatu kluczborskiego - www.powiatkluczborski.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Kluczborku.
- Po upływie terminu składania ofert na stronie internetowej powiatu kluczborskiego - www.powiatkluczborski.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Kluczborku zostanie umieszczony wykaz wszystkich złożonych ofert wraz z informacją o brakach formalnych i ostatecznym terminem ich uzupełnienia. Nie uzupełnienie ich w terminie powoduje pozostawienie ofert bez rozpatrzenia.
- Oferty złożone po terminie pozostają bez rozpatrzenia.
- O wszelkich zaistniałych zmianach dotyczących realizacji zadania publicznego (np. w statucie/rejestrze, zmianach terminów działań, zmianach w kosztorysie itp.) oferent składający wniosek zobowiązany jest począwszy od momentu złożenia oferty, poprzez cały okres rozpatrywania, realizacji i rozliczenia zadania informować pisemnie zleceniodawcę.
- Do wydatków nie kwalifikowanych zalicza się:
- koszty utrzymania biura podmiotów;
- koszty utrzymania konta bankowego;
- koszty inwestycyjne;
- wszystkie koszty poniesione przed terminem podpisania umowy i po terminie realizacji zadania.
Instrukcja wypełniania oferty
- Oferta/Oferta wspólna – dokonać właściwego wyboru.
- Rodzaj zadania publicznego – należy wpisać wybrany rodzaj zadania zgodny z ogłoszeniem.
- Tytuł zadania publicznego - należy wpisać tytuł zadania rozumiany jako tytuł projektu.
- W okresie - należy podać datę rozpoczęcia i zakończenia zadania, przy czym termin rozpoczęcia zadania powinien nastąpić nie wcześniej niż od 15 marca i nie później niż do 15 grudnia danego roku, którego dotyczy ogłoszony konkurs.
- W formie – należy wybrać zgodnie z ogłoszeniem „wspieranie realizacji zadania publicznego”.
- Organ administracji publicznej – należy wpisać Zarząd Powiatu w Kluczborku.
I. Dane oferenta:
§ 1) Nazwa - należy wpisać pełną nazwę oferenta;
§ 2) Forma prawna - należy zaznaczyć formę prawną w ramach której działa podmiot składający wniosek. W przypadku, gdy forma prawna jest inna, niż wymienione w polu wyboru, należy wybrać opcję „Inna” i obok wpisać jego formę prawną;
§ 3) Numer w Krajowym Rejestrze Sądowym, w innym rejestrze lub ewidencji - jeśli podmiot został zarejestrowany w KRS należy wpisać numer Krajowego Rejestru Sądowego (z zerami). Jeśli podmiot został zarejestrowany w innym rejestrze należy wpisać nazwę rejestru i numer podmiotu w tym rejestrze;
§ 4) Data wpisu, rejestracji lub utworzenia - należy wpisać w układzie rok-miesiąc-dzień;
§ 5) Numer NIP i REGON - należy wpisać numer NIP i REGON oferenta;
§ 6) Adres - należy podać dokładny adres siedziby oferenta – miejscowość, ulica i nr domu, nr lokalu, gmina, powiat, województwo, kod pocztowy, poczta. Pole „dzielnica lub inna jednostka pomocnicza” jest nie obowiązkowe. Należy zwrócić szczególną uwagę na poprawność danych. Adres podany w tych polach zostanie wpisany do umowy w przypadku dofinansowania zadania;
§ 7) Dane teleadresowe - w poszczególnych punktach należy wpisać odpowiednie dane: obowiązkowo numer telefonu, numer faksu, adres e-mailowy i stronę www. W przypadku braku faksu, e-maila, strony www należy wpisać „nie dotyczy”;
§ 8) Numer rachunku bankowego i nazwa banku - należy wpisać 26 cyfr składających się na numer rachunku oraz nazwę banku;
§ 9) Nazwiska i imiona osób upoważnionych do reprezentowania oferenta - należy wpisać nazwisko i imię osób, które zgodnie z Krajowym Rejestrem Sądowym lub innym aktem wewnętrznym są upoważnione do zaciągania zobowiązań finansowych w imieniu Wnioskodawcy;
§ 10) Nazwa, adres i telefon kontaktowy jednostki organizacyjnej bezpośrednio wykonującej zadanie publiczne, o którym mowa w ofercie - punkt ten należy wypełnić, jeżeli projekt wykonuje placówka lub jednostka organizacyjna. W innym przypadku należy napisać „nie dotyczy”;
§ 11) Osoba upoważniona do składania wyjaśnień i uzupełnień dotyczących oferty - należy wpisać imię i nazwisko oraz telefon kontaktowy (komórkowy) osoby, która jest upoważniona do składania wyjaśnień i uzupełnień dotyczących oferty;
§ 12) Przedmiot działalności pożytku publicznego - w podpunktach należy opisać przedmiot nieodpłatnej i/lub odpłatnej działalności pożytku publicznego. Podział musi wynikać ze statutu. Opisanie działalności odpłatnej, jest istotne szczególnie w przypadku, gdy oferent deklaruje pobieranie opłat od adresatów zadania;
§ 13) Przedmiot działalności gospodarczej - jeśli oferent nie jest wpisany do rejestru przedsiębiorców należy napisać „nie dotyczy”. Jeśli prowadzi działalność gospodarczą należy w podpunkcie a) wpisać numer wpisu do rejestru, a w podpunkcie b) opisać przedmiot działalności gospodarczej.
II. Informacja o sposobie reprezentacji oferentów wobec organu administracji publicznej wraz z przytoczeniem podstawy prawnej – w przypadku oferty indywidualnej, czyli składanej przez jednego oferenta, w tym polu należy wpisać „nie dotyczy”. Natomiast w przypadku oferty wspólnej należy rubrykę obowiązkowo uzupełnić, określając czy podstawą są zasady określone w statucie, pełnomocnictwie, prokurze czy też innej podstawie.
III. Szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji:
§ 1. Krótka charakterystyka zadania publicznego - w tym miejscu powinno znaleźć się streszczenie projektu. Należy opisać co chcemy zrobić w tym zadaniu?, dla kogo? i po co?;
§ 2. Opis potrzeb wskazujących na konieczność wykonania zadania publicznego, opis ich przyczyn oraz skutków - należy tutaj opisać problemy i potrzeby, które odnoszą się do danego obszaru, na jakim realizowany będzie projekt, przedstawić diagnozę stanu wyjściowego, można odwoływać się do źródeł wiedzy oferenta o problemie (np. doświadczenia z innych projektów). Na tej podstawie oceniany będzie stopień w jakiej mierze problem, który chcemy rozwiązać został zidentyfikowany;
§ 3. Opis grup adresatów zadania publicznego - należy dokonać identyfikacji grupy docelowej oraz wskazać jaką grupę chcemy objąć projektem. Należy również opisać sposób dotarcia do opisanej grupy i sposób rekrutacji oraz w jakim stopniu projekt jest przydatny z punktu widzenia adresatów zadania;
§ 4. Uzasadnienie potrzeby – dotyczy tylko wniosków inwestycyjnych, w innym przypadku należy wpisać „nie dotyczy”;
§ 5. Informacja, czy w ciągu ostatnich 5 lat oferent/oferenci otrzymał/otrzymali dotację – dotyczy tylko wniosków inwestycyjnych, w innym przypadku należy wpisać „nie dotyczy”;
§ 6. Zakładane cele realizacji zadania publicznego oraz sposób ich realizacji – w tym miejscu należy wymienić cele, które są możliwe do osiągnięcia w wyniku realizacji projektu. Cele te powinny się przyczynić do rozwiązania problemów opisanych w części III pkt 2 oferty;
§ 7. Miejsce realizacji zadania – w tym punkcie należy podać wszystkie miejsca realizacji zadania;
§ 8. Opis poszczególnych działań w zakresie realizacji zadania publicznego – opis działań powinien znaleźć odzwierciedlenie w kosztorysie i harmonogramie. Należy uwzględnić etap przygotowawczy zadania, realizację zadania i etap końcowy zadania. Jeżeli zadanie realizowane jest z partnerem to należy podać nazwę partnera oraz zakres zadań partnera w projekcie zgodnie z umową. W przypadku oferty wspólnej, należy wskazać dokładny podział działań w ramach realizacji zadania publicznego między składającymi ofertę wspólną.
§ 9. Harmonogram – w tym miejscu należy podać terminy rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych działań oraz liczbowe określenie skali działań planowanych przy realizacji zadania publicznego (tzn. miar adekwatnych dla danego zadania np. liczba świadczeń udzielonych tygodniowo, miesięcznie, liczba adresatów). Działania zawarte w harmonogramie muszą być zgodne z kosztorysem;
§ 10. Zakładane rezultaty realizacji zadania publicznego – w tym miejscu należy wymienić zakładane rezultaty twarde (ilościowe) oraz miękkie (jakościowe), które będą wynikały z opisanych w części III pkt 9 działań. Należy podać wartość docelową rezultatu np. liczbę osób, które podniosą swoje kwalifikacje, opis zmiany u adresatów zadania np. zmiana postaw, zmiana zachowań. Ponadto należy zaproponować monitorowanie rezultatów (np. poprzez ankietę, wywiad, listę obecności, testy wiedzy, liczbę wydanych certyfikatów). Należy również wyjaśnić w jaki sposób projekt wpływa na społeczność lokalną oraz w jakim stopniu przyczyni się do wzmocnienia potencjału oferenta.
IV Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego:
§ 1. Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów – to wyspecyfikowany szczegółowo budżet projektu, w którym należy wypełnić wszystkie pola związane z planowanym finansowaniem poszczególnych działań realizowanych w ramach projektu, w szczególności zakup usług, zakup rzeczy itp. Dane w kosztorysie należy wpisywać adekwatnie do opisanych kolumn. Oceniana będzie racjonalność i spójność kosztów, czy są one niezbędne z perspektywy realizacji projektu, prawidłowość kwalifikacji kosztów oraz adekwatność i realność przyjętych w kalkulacji stawek jednostkowych;
§ 2. Przewidywane źródła finansowania zadania publicznego – należy rozpisać wysokość i procentowy udział dotacji, środków finansowych własnych i środków finansowych z innych źródeł oraz wkładu osobowego, jeżeli taki występuje;
§ 3. Finansowe środki z innych źródeł publicznych - należy podać kwoty dotacji otrzymane lub o które organizacja wystąpiła z innych źródeł publicznych. Należy podać nazwy poszczególnych organów i kwoty uzyskanych środków;
§ Uwagi, które mogą mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu – należy wpisać informacje, które w opinii oferenta będą miały znaczenie przy ocenie oferty.
V. Inne wybrane informacje dotyczące zadania publicznego
§ 1. Zasoby kadrowe przewidywane do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego – należy podać informacje o kwalifikacjach i doświadczeniu osób, które będą zaangażowane przy realizacji zadania publicznego, wraz z określeniem zadań jakie będą realizowały te osoby w ramach projektu. Opisać należy także zaangażowanie i kwalifikacje wolontariuszy - jeżeli występują we wniosku;
§ 2. Zasoby rzeczowe organizacji przewidywane do wykorzystania przy realizacji zadania – w tym miejscu należy wymienić zasoby rzeczowe, jakimi dysponuje oferent lub partner, a które będą wykorzystane przy zadaniu np. lokal, sprzęt itp.;
§ 3. Dotychczasowe doświadczenia w realizacji zadań publicznych podobnego rodzaju (ze wskazaniem, które z tych zadań realizowane były we współpracy z administracją publiczną) – w tym miejscu należy wymienić zrealizowane projekty (tytuł, rodzaj, skala, wartość itp.);
§ 4. Informacja, czy oferent/oferenci przewiduje(-ą) zlecać realizację zadania publicznego w trybie, o którym mowa w art. 16 ust. 7 UoDPPiW – należy wskazać czy oferent planuje zlecić realizację zadania publicznego innym podmiotom wymienionym w ww. Ustawie, które nie są stroną umowy zawartej z organem administracji publicznej. Jeżeli nie zamierza zlecać, wówczas należy wpisać „nie dotyczy”.
- W oświadczeniach należy zaznaczyć odpowiednią opcję wykreślając niepotrzebne informacje. Szczególną uwagę należy zwrócić na punkt drugi pamiętając, że zadeklarowanie pobierania opłat od adresatów zadania musi być potwierdzone informacjami zawartymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub statucie oferenta o prowadzeniu odpłatnej działalności pożytku publicznego. Ponadto w punkcie trzecim data związania oferenta ofertą musi być spójna z datą zakończenia zadania podaną na pierwszej stronie oferty.
- Ofertę muszą podpisać osoby zgodnie z danymi zawartymi w Krajowym Rejestrze Sądowym, w innym rejestrze lub ewidencji, które są upoważnione do reprezentowania oferenta na zewnątrz i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych. Każda strona złożonej oferty musi być zaparafowana przez osoby, które podpisały ofertę.
Tryb rozpatrywania ofert
- Rozpatrzenie ofert nastąpi najpóźniej w ciągu 45 dni licząc od daty określonej jako
termin składania ofert.
- Oferty spełniające wszystkie wymogi formalne opiniuje powołana przez Zarząd Powiatu w Kluczborku komisja konkursowa. Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowej zawarte są w programie współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na dany rok.
- Komisja konkursowa ocenia ofertę w oparciu o Kartę Oceny Oferty stanowiącą Załącznik nr 1 do niniejszego dokumentu.
- Rekomendacja oferty przez komisję konkursową nie jest równoznaczna z zapewnieniem przyznania dotacji.
- Ostatecznego rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert dokonuje Zarząd Powiatu w Kluczborku.
- Odrzucenie oferty w wyniku oceny formalnej lub merytorycznej, a także nie przyznanie dotacji jest ostateczne i nie podlega procedurom odwoławczym.
- Lista podmiotów, które otrzymają dotację na realizację zadań zostanie opublikowana na stronie internetowej powiatu kluczborskiego - www.powiatkluczborski.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Kluczborku.
- Wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku wnioskodawca jest zobowiązany złożyć zaktualizowany harmonogram i zaktualizowany kosztorys realizacji zadania publicznego lub może wycofać ofertę.
- Do podmiotów, które uzyskały dotacje zostanie wysłana w formie pisemnej informacja o przyznaniu dotacji na realizację zadania.
- W przypadku rezygnacji z przyznanej dotacji podmiot zobowiązany jest do natychmiastowego poinformowania w formie pisemnej o tym fakcie Zarządu Powiatu w Kluczborku.
Zawarcie umowy
- Szczegółowe warunki realizacji zadania zawiera umowa podpisana pomiędzy Zarządem Powiatu w Kluczborku, a oferentem wybranym w drodze konkursu. Wzór umowy określa Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 roku w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r., Nr 6, poz. 25).
- Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Umowa nie zostanie podpisana z oferentem, jeżeli:
- oferent nie rozliczył sprawozdania z realizacji zadania publicznego za lata poprzednie;
- została wydana decyzja administracyjna w sprawie zwrotu dotacji wydatkowanej w nadmiernej wysokości, niezgodnie z przeznaczeniem oraz pobranej nienależnie;
- zostało wydane orzeczenie sądu administracyjnego utrzymujące zaskarżoną decyzję administracyjną.
- Podmiot otrzymujący dotację nie może wykorzystać i przeznaczyć środków na inne cele niż określone w umowie.
- Podmiot otrzymujący dotację zobowiązany jest do:
- umieszczania herbu powiatu kluczborskiego oraz napisu o treści: „Zadanie publiczne pod nazwą [wpisać tytuł zadania] współfinansowane ze środków powiatu kluczborskiego” na wszystkich materiałach, informacyjnych, promocyjnych, szkoleniowych i edukacyjnych (plakaty, ulotki, publikacje, zaproszenia itp.), dotyczących realizowanego zadania, w sposób zapewniający jego dobrą widoczność;
- informowania, że zadanie jest współfinansowane z budżetu powiatu kluczborskiego w informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz wystąpieniach publicznych dotyczących realizowanego zadania.
Sprawozdanie z wykonania zadania
- Wykonanie zadania podlega szczegółowemu rozliczeniu finansowemu i rzeczowemu.
- Termin rozliczenia przyznanej dotacji określony jest w umowie i nie może on przekraczać 30 dni od dnia wykonania zadania, o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy.
- Sprawozdanie należy złożyć na formularzu, którego wzór określa załącznik Nr 3 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 roku w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r., Nr 6, poz. 25).
- Rozliczenie dotacji następuje na podstawie dokumentów księgowych (faktur, rachunków), spełniających wymagania określone dla dowodu księgowego, które zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013.330 j.t. z późn. zm.) są podstawą stwierdzającą dokonanie operacji gospodarczej.
- Wszystkie dokumenty księgowe związane z realizacją zadania zleconego przez Zarząd Powiatu w Kluczborku, powinny być wystawione na Zleceniobiorcę będącego stroną umowy i opisane w sposób trwały na odwrocie dowodu księgowego zgodnie z Załącznikiem nr 2 do niniejszego dokumentu.
- Rozliczenie wkładu osobowego wolontariuszy musi nastąpić na podstawie pisemnego porozumienia zawartego między stowarzyszeniem/podmiotem a wolontariuszem. Natomiast rozliczenie pracy społecznej członków stowarzyszenia/podmiotu musi być dokumentowane w formie oświadczeń, których wzór stanowi Załącznik nr 3 do niniejszego dokumentu.
- Do sprawozdania należy dołączyć materiały dokumentujące działania faktycznie podjęte przy realizacji zadania np. listy uczestników projektu, publikacje wydane w ramach projektu, zdjęcia, plakaty itp.
- Do sprawozdania nie załącza się faktur, rachunków i oświadczeń, które należy przechowywać zgodnie z obowiązującymi przepisami i udostępniać podczas przeprowadzanych kontroli.
Instrukcja wypełniania sprawozdania
- Sprawozdanie (częściowe/końcowe) – należy wybrać „sprawozdanie końcowe”.
- Tytuł zadania publicznego - należy wpisać tytuł zadania publicznego zgodnie z umową.
- W okresie - należy podać datę rozpoczęcia i zakończenia zadania zgodnie z umową i ewentualnym aneksem.
- W umowie nr…. zawartej w dniu… – należy przepisać z umowy i ewentualnego aneksu.
- Nazwa zleceniodawcy – należy wpisać Zarząd Powiatu w Kluczborku.
- Nazwa zleceniobiorcy, siedziba, nr Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji – należy wpisać nazwę i adres oferenta oraz podać nazwę właściwego rejestru lub ewidencji.
- Data złożenia sprawozdania – wypełnia zleceniodawca.
I. Sprawozdanie merytoryczne:
- 1. Informacja, czy zakładane cele realizacji zadania publicznego zostały osiągnięte w wymiarze określonym w części III pkt 6 oferty. Jeśli nie wskazać dlaczego – w tym miejscu należy odnieść się do części III pkt 6 oferty i dokładnie opisać, w jaki sposób cele zostały osiągnięte i wyjaśnić ewentualne odstępstwa.
- 2. Opis wykonania zadania z wyszczególnieniem organizacji pozarządowych, podmiotów, o których mowa w UoDPPioW, lub innych podmiotów wykonujących poszczególne działania określone w części III pkt 9 oferty - opis powinien zawierać szczegółową informację o zrealizowanych działaniach zgodnie z ich układem zawartym w części III pkt 8 i 9 oferty, która była podstawą przygotowania umowy. W opisie konieczne jest uwzględnienie wszystkich działań, zakres w jakim zostały one zrealizowane i wyjaśnienie ewentualnych odstępstw w ich realizacji, w odniesieniu do ich zakresu, jak i harmonogramu realizacji.
- 3. Opis, w jaki sposób dofinansowanie z dotacji inwestycji związanych z realizacją zadania wpłynęło na jego wykonanie – jeżeli oferta nie przewidywała inwestycji wpisać „nie dotyczy”.
- 4. Opis osiągniętych rezultatów – należy odnieść się do części III pkt 10 oferty i opisać, czy zakładane rezultaty twarde i miękkie zostały osiągnięte i w jakiej skali. Jeśli nie to co zrobiono, aby zminimalizować to zagrożenie. Wszelkie odstępstwa od zakładanej realizacji należy uzasadnić. Należy uzasadnić też zmniejszenie skali osiągniętych rezultatów i wpływ na osiągnięte cele projektu.
- 5. Liczbowe określenie skali działań, zrealizowanych w ramach zadania - należy odnieść się do oferty i wskazać dane liczbowe np. ilość godzin wsparcia, liczbę przeprowadzonych szkoleń, liczbę uczestników, ilość porad itp. Podane informacje należy udokumentować listami obecności, raportami, dokumentacją zdjęciową itp.
I. Sprawozdanie z wykonania wydatków
- 1. Rozliczenie ze względu na rodzaj kosztów - w części „całość zadania zgodnie z umową” należy przenieść dane z oferty lub zaktualizowanego kosztorysu, które były podstawą do sporządzenia umowy. Natomiast w części „bieżący okres sprawozdawczy” należy wpisać faktycznie poniesione wydatki.
- 2. Rozliczenie ze względu na źródło finansowania - w części „całość zadania zgodnie z umową” należy przenieść dane z oferty lub zaktualizowanego kosztorysu, które były podstawą do sporządzenia umowy. Natomiast w części „bieżący okres sprawozdawczy” należy wpisać faktyczne wydatki i procentowy udział.
- 3. Informacja o kwocie przychodów uzyskanych przy realizacji umowy i odsetek bankowych od środków z dotacji zgromadzonych na rachunku bankowym – należy podać ewentualne przychody oraz wysokość odsetek od dotacji jeżeli takie wystąpiły. Przychody oraz odsetki należy zwrócić na rachunek bankowy Zleceniodawcy podany w umowie. Dopuszczalne jest także wydatkowanie uzyskanych przychodów i odsetek na realizacje zadnia publicznego, jednak wyłącznie na zasadach określonych w umowie i kosztorysie, będącym załącznikiem do umowy.
- 4. Zestawienie faktur (rachunków) – dotyczy wszystkich dokumentów księgowych związanych z realizacją zadania. Zestawienie powinno być wypełnione zgodnie z tabelą.
W przypadku, gdy na fakturze są jeszcze inne wydatki nie związane z projektem, należy wpisać tylko kwoty dotyczące projektu.
W celu czytelnej identyfikacji poniesionych kosztów oraz dowodów potwierdzających ich wydatkowanie, pozycje kosztorysu, zamieszczonego w ofercie powinny być odpowiednio odzwierciedlone w pozycjach kosztorysu, zawartego w sprawozdaniu oraz analogicznie – w zestawieniu faktur i rachunków. W ww. zestawieniu nie wpisuje się dokumentów dotyczących wkładu niefinansowego (wolontariat, praca społeczna).
III. Dodatkowe informacje (część III sprawozdania) –
w tym miejscu należy wpisać wszelkie informacje, które mogą mieć wpływ na ocenę sprawozdania, a które nie są wpisane w innych punktach sprawozdania np. informacje na temat promocji Zleceniodawcy.
- Sprawozdanie muszą podpisać osoby, które podpisały umowę. Te same osoby muszą zaparafować każdą ze strony sprawozdania.
Kontrola realizacji zadania
1. Złożone do Starostwa Powiatowego w Kluczborku sprawozdania są poddawane analizie formalnej, merytorycznej i finansowej. W przypadku braku uchybień Zleceniobiorca zostaje pisemnie poinformowany o zaakceptowaniu przez Zarząd Powiatu w Kluczborku danego sprawozdania. Natomiast w przypadku stwierdzenia błędów Zleceniodawca wzywa Zleceniobiorcę do złożenia stosownych korekt i poprawek w wyznaczonym terminie.
2. Konsekwencją nieodpowiednio rozliczonej dotacji może być jej zwrot.
3. Zgodnie z podpisaną umową Zleceniodawca sprawuje kontrolę prawidłowości wykonania zadania publicznego przez Podmiot. Kontrola obejmuje prawidłowość wykonania zadania oraz prawidłowość wydatkowania przekazanych środków finansowych. Kontrola może być prowadzona zarówno w trakcie, jak i po zakończeniu realizacji zadania.
Załącznik nr 1
KARTA OCENY OFERTY
I. INFORMACJE PODSTAWOWE |
11. |
Nazwa oferenta |
|
12. |
Adres oferenta |
|
13. |
Obszar zadania publicznego |
|
14. |
Rodzaj zadania w ramach obszaru |
|
15. |
Tytuł zadania publicznego |
|
16. |
Wnioskowana kwota dotacji |
|
17. |
Termin składania ofert |
|
Data
złożenia oferty |
|
18. |
Terminy poprawek |
|
|
|
II. KRYTERIA OCENY FORMALNEJ |
TAK |
NIE |
15. |
Oferent złożył tylko jedną ofertę danym obszarze |
|
|
16. |
Oferta wpisuje się w obszar i zadanie |
|
|
17. |
Oferta została złożona przez uprawnionego oferenta |
|
|
18. |
Oferta została złożona terminowo |
|
|
19. |
Oferta została złożona na obowiązującym druku |
|
|
20. |
Oferta posiada wszystkie wymagane załączniki potwierdzone za zgodność z oryginałem - aktualny (zgodny ze stanem faktycznym) odpis z rejestru sadowego lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub innego dokumentu potwierdzającego status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących. Umowę partnerską w przypadku partnera występującego w części III pkt 8 oferty. |
|
|
21. |
Działania przewidziane w projekcie są zgodne z zakresem działalności odpłatnej i/lub nieodpłatnej, zawartych w statucie organizacji oraz oferent nie wskazał jako jedno ze źródeł finansowania środków własnych opłaty od adresatów zadania mimo, że organizacja nie prowadzi działalności odpłatnej? |
|
|
22. |
Oferta jest zaparafowana, opieczętowana i podpisana przez uprawnione osoby |
|
|
Podsumowanie –
oferta spełnia wszystkie kryteria oceny formalnej |
|
|
III. KRYTERIA OCENTY MERYTORYCZNEJ |
Oferta |
Merytoryczna zawartość oferty |
Maksymalna liczba punktów |
Przyznana liczba punktów |
Uwagi |
I |
Czy dane oferenta są spójne z danymi zawartymi w załączniku (Krajowym Rejestrze Sądowym, innym rejestrze lub ewidencji)? |
5 |
|
|
III. 1 |
W jakim stopniu opisano charakterystykę projektu? Czy wskazano co chcemy zrobić, dla kogo i po co? |
8 |
|
|
III.2 |
W jakim stopniu problem został zidentyfikowany i uzasadniony przez oferenta? |
7 |
|
|
III.3 |
W jakim stopniu trafnie zidentyfikowano grupę docelową projektu? Czy wskazano sposób dotarcia do opisanej grupy, rekrutację, liczbę beneficjentów? |
8 |
|
|
III.6 |
W jakim stopniu wskazany cel/cele projektu wynika/wynikają ze zidentyfikowanych problemów i przyczynią się do jego rozwiązania? |
7 |
|
|
III.7 |
Czy wskazano miejsce/miejsca wykonywania zadania? |
3 |
|
|
III.8 |
W jakim stopniu opis jest spójny z harmonogramem i kosztorysem? Czy przewidziane do realizacji działania przyczyniają się do rozwiązywania zidentyfikowanych problemów? |
7 |
|
|
III.9 |
Czy harmonogram zawiera terminy rozpoczęcia i zakończenia realizacji poszczególnych działań oraz liczbowe określenie skali działań planowanych przy realizacji zadania publicznego? Czy działania zawarte w harmonogramie są zgodne z kosztorysem? |
10 |
|
|
III.10 |
W jakim stopniu osiągnięcie zakładanych rezultatów przyczyni się do realizacji celu projektu, zmieni sytuację beneficjentów? |
5 |
|
|
III.10 |
Czy zakładane rezultaty możliwe są do osiągnięcia?
|
5 |
|
|
Razem |
65 |
|
|
Wymagana ilość punktów w tej części - 39 (60%) |
|
|
Szczegółowe uzasadnienie przyznanej oceny: |
|
Oferta |
Kalkulacja przewidywanych kosztów |
Maksymalna liczba punktów |
Przyznana liczba punktów |
Uwagi |
IV |
Na ile kalkulacja kosztów jest uzasadniona i spójna z planowanymi działaniami |
10 |
|
|
IV |
Prawidłowość, przejrzystość kalkulacji kosztów i kwalifikowalność kosztów |
10 |
|
|
IV |
Wnioskowana kwota jest procentowo zgodna z założeniami konkursu |
5 |
|
|
Razem |
25 |
|
|
Wymagana ilość punktów w tej części - 15 (60%) |
|
|
Szczegółowe uzasadnienie przyznanej oceny: |
|
Oferta |
Zasoby kadrowe i rzeczowe oferenta |
Maksymalna ocena punktowa |
Przyznana liczba punktów |
Uwagi |
V.1 |
Zasoby kadrowe - kwalifikacje osób zaangażowanych w realizację projektu w tym wolontariuszy |
4 |
|
|
V.2 |
Zasoby rzeczowe - zaplecze lokalowe, wyposażenie itp. |
3 |
|
|
V.3 |
Doświadczenie oferenta w realizacji podobnych projektów |
3 |
|
|
Razem |
10 |
|
|
Wymagana ilość punktów w tej części - 5 (50%) |
|
|
Szczegółowe uzasadnienie przyznanej oceny: |
|
Łączna liczba punktów |
100 |
|
|
Oferta, aby otrzymać pozytywną ocenę, musi uzyskać nie mniej niż 59 punktów.
V. PROPOZYCJA I UZASADNIENIE KOMISJI:
Na posiedzeniu w dniu …………………………..…………………… Komisja Konkursowa proponuje przyznać dotację / nie przyznać dotacji *) z budżetu powiatu kluczborskiego w wysokości ………………………….……………… zł
(słownie: ……………………………………………………..……..……………………………………………………………….)
Uzasadnienie - ……………………………………………………………………………………………………………………………………..…
…………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………….…
…………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………..…
……………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………….
Podpisy Komisji Konkursowej |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
5. |
|
| |
VI. DECYZJA ZARZĄDU POWIATU W KLUCZBORKU:
Po zapoznaniu się z propozycją Komisji Konkursowej Zarządu Powiatu w Kluczborku na posiedzeniu w dniu …………………………..…………………… przyznaje dotację / nie przyznaje dotacji *) z budżetu powiatu kluczborskiego w wysokości ………………………….……………… zł
(słownie: ……………………………………………………..……..……………………………………………………………….)
-------------------------------------------
Podpis Przewodniczącego Zarządu
*) niepotrzebne skreślić
Załącznik nr 2
Opis faktury
/pieczęć organizacji/
Operacja dotyczy realizacji zadania /podać nazwę zadania/…………….................…………………………………....
...........................................................................................................................................................
zgodnie z zawartą umową nr ………………………..…........................................ z dnia …….........………………
i aneksem nr ............................................................................ z dnia ........................................... /dopisać w przypadku aneksu/
Zakup/usługa ...................................................................................................................................
/opisać co, dla kogo i w jakim celu/
została wykonana zgodnie z pozycją kosztorysu nr ...........................................
Kwota …………………......................…………… zł
a) z dotacji Zarządu Powiatu w Kluczborku: …………………...................…… zł
b) ze środków finansowych własnych: ……………..........……………………………... zł
c) ze środków finansowych z innych źródeł: ..................................... zł
Kwotę na fakturze ………….....……………… zł zapłacono przelewem/gotówką w dniu ...................
Środki wydatkowane zostały zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
4. „Sprawdzono pod względem merytorycznym”:
/data, pieczątka imienna i funkcja lub czytelny podpis osoby uprawnionej zgodnie z KRS/
5. „Sprawdzono pod względem rachunkowym i formalnym”:
/data, pieczątka imienna i funkcja lub czytelny podpis osoby uprawnionej zgodnie z KRS/
6. „Zatwierdzono do zapłaty”:
/data, pieczątka imienna i funkcja lub czytelny podpis osoby odpowiedzialnej za prowadzenie księgi rachunkowej/
Załącznik nr 3
OŚWIADCZENIE CZŁONKA STOWARZYSZENIA/INNEGO PODMIOTU PRACUJĄCEGO SPOŁECZNIE
Ja niżej podpisany/a oświadczam, że w dniu/dniach .....................................................................................................
wykonałem/am pracę na rzecz Stowarzyszenia/innego podmiotu ...............................................................................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................................
/nazwa i adres/
następujące działania:
-
-
-
-
-
Działania te były prowadzone w ramach projektu ........................................................................................................
...............................................................................................................................................................................................................
/tytuł zadania/
współfinansowanego przez Zarząd Powiatu w Kluczborku.
Wyliczenie wartości wykonanej pracy:....................................................................................................................................
/ilość jednostek wraz z rodzajem miary x koszt jednostkowy = wycena wykonanej pracy/
Szacowana wartość wykonanej pracy wynosi ........................... zł.
……...................................................................................................................
/podpis członka stowarzyszenia/członka innego podmiotu/
Potwierdzenie wykonanej pracy
...............................................................................................................................................................................
/pieczęć organizacji i pieczątka imienna lub czytelny podpis osoby uprawnionej zgodnie z KRS/
Załącznik Nr 4
UMOWA PARTNERSKA
Przy realizacji Zadania publicznego o nazwie:..................................................................... ...........................................................................................................................,
współfinansowanego ze środków powiatu kluczborskiego, zwanego dalej Zadaniem
zawarta dnia ...................................... w ......................................................................
pomiędzy: ............................................................................................................................
(nazwa, adres, nr KRS, nr REGON)
pełniącym funkcję Partnera Wiodącego (Wnioskodawcy),
reprezentowanym przez ...........................................................................................................................,
zwanym dalej Partnerem Wiodącym,
a ............................................................................................................................
(nazwa, adres, nr KRS, nr NIP, nr REGON)
reprezentowanym przez ............................................................................................................................
§ 1. Zakres/ cel Umowy
1. Przedmiotem niniejszej umowy jest uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków Stron, w związku z realizacją Zadania. Umowa określa zasady funkcjonowania Partnerstwa - współpracy między Partnerami przy realizacji Zadania, w szczególności zasady współpracy Partnera Wiodącego z pozostałym/pozostałymi Partnerem/ami.
2. Partnerzy stwierdzają zgodnie, że Partnerstwo zawiązane zostało w celu realizacji Zadania.
3. Partnerzy stwierdzają zgodnie, że Partnerstwo zawiązane zostało na okres od ............... do................... .
§ 2. Ogólne warunki umowy muszą być zgodne z Zasadami przyznawania i rozliczania dotacji w ramach ogłoszonego otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych przez powiat kluczborski.
§ 3. Obowiązki i uprawnienia Partnerów
1. Na mocy niniejszej umowy Strony zobowiązują się do współpracy przy realizacji Zadania, w szczególności .......................................................................................................... .
2. Obowiązki Partnerów:
1) obowiązki Partnera Wiodącego – ...........................................................................................................................;
2) obowiązki Partnera –
............................................................................................................................
3. W ramach realizacji Zadania, Partnerzy są zobowiązani do:
1) realizowania Zadania, zgodnie z Zasadami przyznawania i rozliczania dotacji w ramach ogłoszonego otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych przez powiat kluczborski.
2) zapewnienia promocji Zadania, zgodnie z Zasadami przyznawania i rozliczania dotacji w ramach ogłoszonego otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych przez powiat kluczborski, przy czym Partner Wiodący dokona wszelkich starań, aby informować Partnera/ów o obowiązkach wynikających z tego dokumentu i zmianach w tym zakresie.
3) poddania się kontroli Zarządu Powiatu w Kluczborku w zakresie prawidłowości wykonywania zadania.
§ 4. Sprawozdawczość
Partner/rzy zobowiązani są do przekazywania Partnerowi Wiodącemu informacji na temat realizacji Zadania niezbędnych do sporządzenia sprawozdania z realizacji zadania, o którym mowa w Zasadach przyznawania i rozliczania dotacji w ramach ogłoszonego otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych przez powiat kluczborski.
§ 5. Monitoring i kontrola
1. Partner Wiodący zobowiązuje się na bieżąco monitorować prawidłowość realizacji Zadania.
2. W sytuacji przeprowadzania przez Zarząd Powiatu w Kluczborku monitoringu lub kontroli strony umożliwią bezzwłocznie pełny i niezakłócony dostęp do wszelkich informacji, dokumentów, związanych z realizacją Zadania.
§ 6. Zmiana umowy
Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 7. Rozwiązywanie sporów
Strony będą dążyły do polubownego rozwiązywania sporów powstałych w związku z realizacją niniejszej umowy.
§ 8. Rozwiązanie umowy
1. Umowa może zostać rozwiązana przed jej zakończeniem w przypadku rozwiązania lub wypowiedzenia Umowy o dofinansowanie realizacji Zadania między Partnerem Wiodącym a Zarządem Powiatu w Kluczborku.
2. Partner/rzy nie mogą przenosić na inne podmioty praw i obowiązków wynikających z niniejszej umowy, chyba, ze wyrazi na to zgodę Zarząd Powiatu w Kluczborku.
§ 9. Postanowienia końcowe
1. Niniejsza umowa wchodzi w życie w dniu podpisania.
2. Niniejsza umowa pozostaje w mocy do dnia upływu okresu obowiązywania Umowy o dofinansowanie realizacji Zadania między Partnerem Wiodącym a Zarządem Powiatu w Kluczborku.
3. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego i innych właściwych przepisów prawa krajowego.
4. Umowa została sporządzona w ............... jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.
............................................. ....................................................
Pieczątki i Podpisy Pieczątki i Podpisy