Protokół Nr 95/2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 14 maja 2013 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wyrażenia zgody na zwiększenie etatów niepedagogicznych w SOSW o 1 etatu na okres 3 miesięcy. 3.Pismo Zastępcy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dot. rozdzielenia obiegów grzewczych w budynku Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku. 4.Pismo Zastępcy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie postępowania przetargowego na zadania „Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu kluczborskiego m.in. poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych” dot. wyboru procedury przetargowej, konieczności żądania wadium oraz konieczności wniesienia przez wykonawcę zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy oraz upoważnienia osób do podpisywania umów na w/w zadanie. 5.Pismo Dyrektorki Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku dot. wyrażenia zgody na korzystanie z wyżywienia w stołówce Domu Pomocy Społecznej przy ul. Sienkiewicza przez osoby umieszczone w Ośrodku Interwencji Kryzysowej. 6.Pismo Dyrektorki Powiatowego centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku dot. wniosku o rozłożenia na raty kwoty należności podlegającej zwrotowi z tytułu nienależnie pobranego świadczenia. 7.Pismo Naczelnika Wydziału spraw Obywatelskich i zarządzania Kryzysowego dot. umowy pomiędzy Gminą Byczyna a Powiatem Kluczborskim w sprawie przyznania przez Gminę Byczyna dotacji celowej na dofinansowanie akcji szczepień dzieci 6-letnich przeciwko meningokokom grupy C w 2013 roku. 8.Pismo Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku dot. III Powiatowego Konkursu Wiedzy o HIV/AIDS w roku szkolnym 2013/2014 oraz objęcia patronatem powyższego konkursu a także ufundowania trzech nagród głównych dla laureatów. 9.Wniosek Naczelnika Wydziału Geodezji i Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami o dokonanie zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2013 roku. 10.Sprawozdanie z wykonania zadań i związane z tym gospodarowanie środkami Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za 2012 rok w zakresie realizacji przez Starostę zadań z zakresu administracji rządowej. 11.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. -projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXV/145/2008 Rady Powiatu 12.Wolne wnioski. -projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. -protokół z wystąpienia pokontrolnego z kontroli problemowej w WODiDZ w Kluczborku. 13.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 30 kwietnia2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 94/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wyrażenia zgody na zwiększenie etatów niepedagogicznych w SOSW o 1 etatu na okres 3 miesięcy. Konieczność zwiększenia zatrudnienia jest konsekwencją umowy zawartej przez Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, a Dyrektorem Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku dotyczącej przyjęcia na staż, na stanowisko pomocy kuchennej. Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na zwiększenie liczby etatów niepedagogicznych w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku o 1 etatu na okres3 miesięcy czyli od dnia 07.06.2013r. do 06.09.2013r. na stanowisku pomoc kuchenna,w ramach środków własnych. Do punktu 3 porządku Pan Wicestarosta przedstawił pismo Zastępcy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dot. rozdzielenia obiegów grzewczych w budynku Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku. Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznejw Kluczborku w sprawie rozdzielenia obiegów grzewczych w budynku POR przy ul.Sienkiewicza i stwierdził, że widzi zasadność w/w rozdzielenia, jednak z uwagi na brak środków w obecnej chwili na ten cel w budżecie powiatu postanawia powrócić do sprawy w miesiącu wrześniu 2013r. Do punktu 4 porządku Kolejną sprawą było pismo Zastępcy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie postępowania przetargowego na zadania „Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in. poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych” dot. wyboru procedury przetargowej, konieczności żądania wadium oraz konieczności wniesienia przez wykonawcę zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy oraz upoważnienia osób do podpisywania umów na w/w zadanie. Zarząd Powiatu postanowił o przeprowadzeniu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn.:,,Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in. poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych” oraz żądaniu zabezpieczenia w wysokości 10% ceny ofertowej i wadium w wysokości 50.000,00,-zł. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania umów na ww. zadanie. Do punktu 5 porządku Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku dot. wyrażenia zgody na korzystanie z wyżywieniaw stołówce Domu Pomocy Społecznej przy ul. Sienkiewicza przez osoby umieszczonew Ośrodku Interwencji Kryzysowej. Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na korzystanie z wyżywienia w stołówce Domu Pomocy Społecznej przy ul.Sienkiewicza przez osoby umieszczone w ww.Ośrodku. Do punktu 6 porządku Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektorki Powiatowego Centrum Pomocy Rodziniew Kluczborku dot. wniosku o rozłożenia na raty kwoty należności podlegającej zwrotowiz tytułu nienależnie pobranego świadczenia. Zarząd postanowił zgodnie z § 4 i § 5 Uchwały Nr XLIII/255/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 maja 2010r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny i stosowania ulg z urzędu wyrazić zgodę na rozłożenie na raty nienależnie pobranego świadczenia w kwocie 406,18,-zł wraz z odsetkami w kwocie 10,13,-zł w następujący sposób: -do dnia 28 czerwca 2013r.-kwota 113,31,-zł -do dnia 29 lipca 2013r.-kwota 101,00,-zł -do dnia 29 sierpnia 2013r.-kwota 101,00,-zł -do dnia 27 września 2013r.-kwota 101,00,-zł. Do podpisania umowy Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę. Do punktu 7 porządku Postanowiono o podpisaniu umowy pomiędzy Gminą Byczyna a Powiatem Kluczborskimw sprawie przyznania przez Gminę Byczyna dotacji celowej na dofinansowanie w kwocie 9.000,00,-zł akcji szczepień dzieci 6-letnich przeciwko meningokokom grupy C w 2013 roku. Do podpisania umowy Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę. Do punktu 8 porządku Kolejną sprawą jaką przedstawił Wicestarosta było pismo Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku dot. III Powiatowego Konkursu Wiedzy o HIV/AIDS w roku szkolnym 2013/2014 oraz objęcia patronatem powyższego konkursu a także ufundowania trzech nagród głównych dla laureatów. Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił objąć patronatem III Powiatowy Konkurs Wiedzy o HIV/AIDS oraz ufundować trzy nagrody główne dla laureatów konkursu. Do punktu 9 porządku Zapoznano się z wnioskiem Wicestarosty w sprawie dokonania zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2013 roku. Zmiana planu podyktowana jest realizacją przez Starostę zadań z zakresu administracji rządowej wynikających z przepisów ustawy z dnia 17 maja 1989r.-prawo geodezyjne i kartograficzne, z uwzględnieniem wielkości środków w związku z wyłonieniem wykonawcy prac geodezyjnych, przeznaczonych na realizację zadania dot.modernizacji ewidencji gruntów w zakresie założenia ewidencji budynków i lokali dla obszarów wiejskich gminy Kluczbork, Ponadto Zarząd widzi konieczność zwiększenia wielkości środków po stronie wydatków inwestycyjnych celem zakupu oprogramowania Geo-Info 6 Mapa do prowadzenia operatu ewidencyjnego części kartograficznej. W związku z powyższym ulegają zmianie wielkości środków § 4210 dot.zakupu materiałów i wyposażenia i § 4300 dot. zakupu usług pozostałych i § 6060 wydatki na zakupy inwestycyjne. W związku z powyższym Wicestarosta zawnioskował do Zarządu Powiatu o wyrażenie zgody na w/w zmianę planu. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę na przedmiotową zmianę . Do punktu 10 porządku Członkowie Zarządu zapoznali się ze sprawozdaniem z wykonania zadań i związanym z tym gospodarowaniem środkami Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za 2012 rok w zakresie realizacji przez Starostę zadań z zakresu administracji rządowej. Zarząd Powiatu przyjął przedmiotowe sprawozdanie. Do punktu 11 porządku Przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXV/145/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2008r. w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod nazwą „Dobry Start” w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1 Rozwóji upowszechnienie aktywnej integracji, Podziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków z Europejskiego Funduszu Społecznego. Zarząd przyjął przedmiotowy projekt i postanowił o przedłożeniu go pod obrady Rady Powiatu. Zarząd Powiatu wstępnie zapoznał się z projektem uchwały Rady Powiatu w Kluczborkuw sprawie ustalenia zasad przyznawania świadczeń wynikających z ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i postanowił zobowiązać Dyrektora PCPR w Kluczborku do szczegółowego dopracowania zasad przed przedłożeniem projektu Radzie Powiatu. Do punktu 12 porządku Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. Niniejszy projekt uchwały dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2013 rok w wysokości 25.000 zł, z przeznaczeniem dla Zarządu Dróg Powiatowych na remonty cząstkowe dróg. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z tym Zarząd podjął uchwałę nr 95/252/2013w przedmiotowej sprawie. Zarząd zapoznał się z przedłożonym przez Audytora Wewnętrznego protokołemwystąpienia pokontrolnego z kontroli problemowej w WODiDZ w Kluczborku oraz notatką z narady pokontrolnej, która odbyła się w dniu 10.05.2013r. Zarząd przyjął projekt wystąpienia pokontrolnego z ww.kontroli i postanowił zobowiązać Audytora Wewnętrznego do przekazania wystąpienia do Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku celem realizacji zaleceń pokontrolnych. Do punktu 13 porządku W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 95 posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono. Zarząd Powiatu: 1.Piotr Pośpiech ……………………………… 2.Mieczysław Czapliński ……………………………… 3.Artur Nowak ……………………………… 4.Maciej Tomaszczyk ………………………………. Protokołowała: Joanna Strzelczyk
w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2008r. w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod nazwą „Dobry Start” w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Podziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków z Europejskiego Funduszu Społecznego,
-projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad przyznawania świadczeń wynikających z ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.