Protokół Nr 89/2013

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 26 lutego 2013 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz przedstawiciele związków zawodowych zrzeszających nauczycieli.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie :

-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie organizacji roku szkolnego 2013/2014 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych

3.Skorygowane sprawozdanie Kluczborskiego Klubu Wspinaczkowego ,,ZAWRAT”z wykonania zadania publicznego o nazwie :,,Rozwój i promocja aktywności wspinaczkowej w Powiecie Kluczborskim”

4.Skorygowane sprawozdanie Stowarzyszenia Miłośników Tańca ,,SUKCES” w Kluczborku z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Promocja powiatu poprzez Taniec”

5.Skorygowane sprawozdanie Stowarzyszenia Rodziców, Przyjaciół Dzieci i Młodzieży Osób ze Specjalnymi Potrzebami przy Publicznym Przedszkolu Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Kluczborku z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,RADOSNE MIKOŁAJKI

-V edycja”.

6.Skorygowane sprawozdanie Uczniowskiego Ludowego Klubu Sportowegow Bogdańczowicach z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Rozwój i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu, a zwłaszcza piłki nożnej wśród dziewcząt”

7.Skorygowane sprawozdanie Księdza Andrzeja Pietrakowskiego Zboru Kościoła Zielonoświątkowego z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Spektakl ,,Bramy Niebai Płomienie Piekła”,

8.Sprawozdanie Uczniowskiego Klubu Sportowego ,,STOBRAWA” z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Organizacja i uczestnictwo w zawodach kolarskich dziecii młodzieży”,

9.Pełnomocnictwo Zarządu Powiatu w Kluczborku dotyczące występowania Pana Andrzeja Biedal w imieniu Zarządu Powiatu w zakresie czynności administracyjnych związanychz demontażem pojazdu oraz jego wyrejestrowaniem (FIAT UNO 1.0),

10.Wniosek o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej w zakresie Edukacji, oświaty, wychowania i kultury fizycznej, na realizację zadania publicznegoo nazwie :,,Aerobik jako antidotum na otyłość oraz obniżoną sprawność fizycznąi umysłową”   

11.Decyzje w sprawie:

-ustalenia opłaty rocznej z tytułu sprawowania trwałego zarządu dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach,

-ustalenia opłaty rocznej z tytułu sprawowania trwałego zarządu dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku,

- ustalenia opłaty rocznej z tytułu sprawowania trwałego zarządu dla Domu Dziecka ,,Nasz Dom Bogacica-Bąków”

-ustalenia opłaty rocznej z tytułu sprawowania trwałego zarządu dla Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości,

-ustalenia opłaty rocznej z tytułu sprawowania trwałego zarządu dla Powiatowego Urzędu Pracy

-ustalenia opłaty rocznej z tytułu sprawowania trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych,

12.Pismo Burmistrza Gminy Bobolice w sprawie podjęcia uchwały intencyjnej w sprawie poparcia kilkuletnich starań Gminy Bobolice w rozwiązaniu problemu komunikacyjnegow mieście poprzez budowę dwóch rond.

13.Pismo Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa w sprawie ubiegania się o dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji

14.Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w sprawie ponownego przeanalizowaniai zajęcia stanowiska w sprawie procedur związanych z wycinaniem drzew z pasa drogowego dróg powiatowych.

15.Aneksy do Porozumień pomiędzy Miastem Wrocław, a Powiatem Kluczborskimw sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie 2 dzieci w rodzinie zastępczej.

16.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatuw sprawie wykupu lokali mieszkalnych.

17.Sprawozdanie z realizacji Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011-2015 za 2012 rok.

18.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Biadaczu na zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego,

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Jasieniu na zakup lekkiego samochodu ratowniczego.

19.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 14.02.2013r.

20.Spotkanie z przedstawicielami związków zawodowych zrzeszających nauczycieliw sprawie zmiany uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego. 

21.Wolne wnioski.

22.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 14.02.2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu

Nr 88/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Kierownika Referatu Promocji Powiatu Kluczborskiego.

Dokonuje się następujących przeniesień :w dziale 750 – Administracja Publiczna,rozdział 75075– Promocja jednostek samorządu terytorialnego z:§ 4300 kwotę   9.000 zł.

na:§ 4170 kwotę   9.000 zł.

Do przedmiotowego projektu nie wniesiono uwag podejmując jednogłośnie uchwałę nr 89/234/2013

 

 

 Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie organizacji roku szkolnego 2013/2014 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych.

Pan Starosta poprosił Panią Annę Turczyńską o przedstawienie przedmiotowego projektu uchwały.

Pani Anna Turczyńska poinformowała, że zmiany wprowadza się w załączniku w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, gdzie wcześniej z imienia i nazwiska były wymienione dzieci (plan udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej).

W zasadzie zbieranie takich danych nie jest konieczne, gdyż wystarczy jak w arkuszu organizacji jest mowa o liczbie dzieci objętych tą pomocą i liczbie godzin.

Ponadto zmienia się liczba planowanych oddziałów w klasach I.

Planuje się nabór do 11 oddziałów w Liceach Ogólnokształcących: 7 ZSO w Kluczborku ,

4 w ZSLT w Kluczborku, Technika 10 oddziałów: 4 w ZSP Nr 2 –CKU w Kluczborku,

2 w ZSLT w Kluczborku, 4 w ZSP Nr 1 w Kluczborku, ZSZ 6 oddziałów:4 ZSP Nr 2 –CKU w Kluczborku, 2 w ZSP Nr 1 w Kluczborku.

W porównaniu do roku poprzedniego jest więcej oddziałów i szersza jest oferta nowych zawodów.

Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 89/235/2013 w ww. sprawie.

 

Do punktu 3,4,5,6,7,8 porządku

 

Członkowie Zarządu postanowili o podpisaniu sprawozdań:

 

-Skorygowane sprawozdanie Kluczborskiego Klubu Wspinaczkowego ,,ZAWRAT”

z wykonania zadania publicznego o nazwie :,,Rozwój i promocja aktywności wspinaczkowej w Powiecie Kluczborskim”

-Skorygowane sprawozdanie Stowarzyszenia Miłośników Tańca ,,SUKCES” w Kluczborku z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Promocja powiatu poprzez Taniec”

-Skorygowane sprawozdanie Stowarzyszenia Rodziców, Przyjaciół Dzieci i Młodzieży Osób ze Specjalnymi Potrzebami przy Publicznym Przedszkolu Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Kluczborku z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,RADOSNE MIKOŁAJKI

-V edycja”.

-Skorygowane sprawozdanie Uczniowskiego Ludowego Klubu Sportowegow Bogdańczowicach z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Rozwój i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu, a zwłaszcza piłki nożnej wśród dziewcząt”

-Skorygowane sprawozdanie Księdza Andrzeja Pietrakowskiego Zboru Kościoła Zielonoświątkowego z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Spektakl ,,Bramy Niebai Płomienie Piekła”,

-Sprawozdanie Uczniowskiego Klubu Sportowego ,,STOBRAWA” z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Organizacja i uczestnictwo w zawodach kolarskich dziecii młodzieży”.

Do przedłożonych sprawozdań nie wniesiono uwag i postanowiono o ich podpisaniu.

 

Do punktu 9 porządku

 

Postanowiono o podpisaniu Pełnomocnictwa Zarządu Powiatu w Kluczborku dotyczącego występowania Pana Andrzeja Biedal w imieniu Zarządu Powiatu w zakresie czynności administracyjnych związanych z demontażem pojazdu oraz jego wyrejestrowaniem (FIAT UNO 1.0).

 

Do punktu 10 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury w sprawie wniosku Klubu Kobiet Aktywnych o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej w zakresie Edukacji, oświaty, wychowania i kultury fizycznej, na realizację zadania publicznego o nazwie :,,Aerobik jako antidotum na otyłość oraz obniżoną sprawność fizyczną i umysłową”. Zarząd postanowił przyznać dofinansowanie w kwocie 2.000,-zł na realizację ww.zadania publicznego. 

 

Do punktu 11 porządku

 

Postanowiono o podpisaniu następujących decyzji:

-ustalenia opłaty rocznej z tytułu sprawowania trwałego zarządu dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach,

-ustalenia opłaty rocznej z tytułu sprawowania trwałego zarządu dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku,

- ustalenia opłaty rocznej z tytułu sprawowania trwałego zarządu dla Domu Dziecka ,,Nasz Dom Bogacica-Bąków”

-ustalenia opłaty rocznej z tytułu sprawowania trwałego zarządu dla Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości,

-ustalenia opłaty rocznej z tytułu sprawowania trwałego zarządu dla Powiatowego Urzędu Pracy

-ustalenia opłaty rocznej z tytułu sprawowania trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych.

 

Do punktu 12 porządku

 

Kolejna sprawą było pismo Burmistrza Gminy Bobolice w sprawie podjęcia uchwały intencyjnej w sprawie poparcia kilkuletnich starań Gminy Bobolice w rozwiązaniu problemu komunikacyjnego w mieście poprzez budowę dwóch rond.

Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z treścią pisma postanowili zobowiązać Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu do przygotowania odpowiedzi do Burmistrza Gminy Bobolice w powyższej sprawie.

 

Do punktu 13 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa w sprawie ubiegania się o dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji.

Naczelnik Wydziału wyjaśnił, że zgodnie z programem pod nazwą: ,,Dofinansowanie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej” wysokość dofinansowania wynosi 4.000,-zł za jeden pojazd przekazany do stacji demontażu. Takich pojazdów w ubiegłym roku przekazano 6 szt.

W związku z powyższym Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starostyi Wicestarosty do podpisania wniosku o udzielenie dofinansowania w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji za rok 2012.    

 

 

 

 

Do punktu 14 porządku

 

Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w sprawie ponownego przeanalizowania i zajęcia stanowiska w sprawie procedur związanychz wycinaniem drzew z pasa drogowego dróg powiatowych.

Zarząd Powiatu postanowił, aby sposób rozliczenia kosztów wycinki drzew i sprzedaży drewna rozliczać zgodnie z wytycznymi przedstawionymi przez NIK tj. z zachowaniem zlecenia na wycinkę drzew oraz sprzedaży drewna.

 

Do punktu 15 porządku

 

Zarząd postanowił o podpisaniu Aneksów do Porozumień pomiędzy Miastem Wrocław,a Powiatem Kluczborskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie 2 dzieciw rodzinie zastępczej. Do podpisania Aneksów Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.

 

Do punktu 16 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wykupu lokali mieszkalnych.

W powiatowym zasobie nieruchomości pozostały dwa lokale mieszkalne z udziałemw działkach i częściach wspólnych budynków: lokal mieszkalny-położony w Polanowicach 93 A, pow.66,38 m2 o wartości wyszacowanej na dzień 18.02.2013r.-53.500,-zł, lokal mieszkalny-położony w Bogacicy ul.Wolności 6, pow.56,70 m2  o wartości wyszacowanej na dzień 18.02.2013r.-46.600,-zł.

Zapoznano się z przedmiotowym pismem w ww. sprawie i postanowiono powrócić do sprawy na kolejnych posiedzeniach Zarządu.

 

Do punktu 17 porządku

 

Zarząd zapoznał się ze Sprawozdaniem z realizacji Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011-2015 za 2012 rok nie wnosząc do niego uwag.

 

Do punktu 18 porządku

 

Przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Biadaczu na zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego,

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Jasieniu na zakup lekkiego samochodu ratowniczego.

Zarząd Powiatu postanowił zatwierdzić przedłożone materiały na sesję i skierować je pod obrady Rady Powiatu.

 

Do punktu 19 porządku

 

Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 14.02.2013r.

Przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 14.02.2013r.:

 

1.      Uchwałę Nr XXVIII/211/2013 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady Powiatu w Kluczborku-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu, 

2.      Uchwałę Nr XXVIII/212/2013 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

3.      Uchwałę Nr XXVIII/213/2013 w sprawie wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu

Administracyjnego w Opolu na uchwałę  nr 2/2/2013 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu  z dnia 16 stycznia 2013 r.-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego,

4.      Uchwałę Nr XXVIII/214/2013 w sprawie wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu na uchwałę nr 2/3/2013 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 16 stycznia 2013 r.-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego,

5.      Uchwałę Nr XXVIII/215/2013 w sprawie wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu na uchwałę nr 3/6/2013 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu  z dnia 30 stycznia 2013 r.-postanowiono przekazać  Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego,                  ,

6.      Uchwałę Nr XXVIII/216/2013 w sprawie wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu na uchwałę nr 3/7/2013 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 30 stycznia 2013 r.-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego,                 ,

7.      Uchwałę Nr XXVIII/217/2013 w sprawie zmiany Uchwały Nr XXVI/191/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dni 6 grudnia 2012 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania
i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu oraz Skarbnikowi Powiatu,

8.      Uchwałę Nr XXVIII/218/2013 w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu
w Kluczborku do zawarcia porozumienia z Gminą Kluczbork  w sprawie założenia
i prowadzenia przedszkola specjalnego przez Powiat Kluczborski-postanowiono przekazać  Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu.                               

9.      Uchwałę Nr XXVIII/219/2013 w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków-postanowiono przekazać podinspektorowi ds.Ochrony Zabytków.                              

10.  Uchwałę Nr XXVIII/220/2013 w sprawie wyrażenia opinii o zbyciu nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz gminy Byczyna oraz wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny ustalonej na podstawie wartości nieruchomości-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu

i Promocji Powiatu.

11.  Uchwałę Nr XXVII/221/2013 w sprawie zmiany Uchwały Nr IX/62/2003 Rady Powiatu
w Kluczborku z dnia 17 lipca 2003 r. w sprawie utworzenia publicznej placówki doskonalenia nauczycieli-postanowiono przekazać
Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu.         

 


 

Do punktu 20 porządku

 

Protokół z negocjacji ze związkami zrzeszającymi nauczycieli stanowi załącznik do niniejszego protokołu z posiedzenia Zarządu.

 

Do punktu 21 porządku

 

Pan Starosta poinformował, że w związku z podpisaniem umowy o dofinansowanie w formie refundacji Projektu pn.:,,Unowocześnienie bazy Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez zakup sprzętu i wyposażenia” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013 działanie RPOP.05.01.00-Wsparcie infrastruktury edukacyjnej, Poddziałanie RPOP.05.01.01 –Wsparcie regionalnej infrastruktury edukacyjnej konieczne jest podjęcie decyzji w sprawie wyboru procedury przetargowej, wysokości żądanego wadium oraz konieczności wniesienia przez wykonawcę lub wykonawców zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.   

Zarząd po szczegółowym zapoznaniu się z pismem postanowił o przyjęciu propozycji zawartych w piśmie nr FP.272.2.2013.AM z dnia 26.02.2013r. z pominięciem żądania zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie.

Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty do podpisania umów z wykonawcami wyłonionymi w ramach przeprowadzonego postępowania przetargowego.   

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 22 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 89 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk

                                                                                                         

 

                                                                                              Załącznik do protokołu( pkt.20 )   

                                                                                              Zarządu Powiatu w Kluczborku

Nr 89/2013 z dnia 26.02.2013r.

 

 

 

Spotkanie z przedstawicielami związków zawodowych

zrzeszających nauczycieli

 

 

 

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele następujących związków zawodowych:

1.Związek Nauczycielstwa Polskiego-Zarząd Oddziału w Kluczborku –Irena Kielar,

2.Komisja Zakładowa Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ ,,Solidarność”w Kluczborku-Zbigniew Stachowski

3.Komisja Zakładowa NSZZ ,,Solidarność” przy Zespole Szkół Ogólnokształcącychw Kluczborku-Kazimierz Siudyła.

4.Oddziałowa Organizacja Związku Zawodowego ,,Rada Poradnictwa” z siedzibą w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku-Danuta Marciniak.

 

Pan Starosta powitał wszystkich zaproszonych na dzisiejsze posiedzenie przedstawicieli związków zawodowych nauczycieli (lista obecności w załączeniu) i powiedział, że zgodniez zapisami ustawy – Karta Nauczyciela zmiany do regulaminu wynagradzania nauczycieli podlegają uzgodnieniu ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli.

Pan Starosta poinformował, że w dniu 20.12.2012r.na posiedzeniu Zarządu Powiatu przedstawiony został projekt zmiany Uchwały Nr XXXI/184/2009 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 23 kwietnia 2009r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego

W dniu 07.01.2013r. wpłynęła opinia od Komisji Zakładowej Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ ,,Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowaniaw Kluczborku (opinia bez uwag), w dniu 24.01.2013r. opinia Oddziału ZNP w Kluczborku (nie zajęto zdecydowanego stanowiska) oraz w dniu 28.01.2013r. opinia Komisji Zakładowej NSZZ ,,Solidarność” przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku (nie wyrażono zgody na wdrożenie w życie proponowanych zmian sugerując podjęcie rozmów i negocjacji).

Związek zawodowy w przedłożonej opinii wnioskował wprowadzenie zmian niektórych zapisów regulaminu.

W tym celu na dzień dzisiejszy zaplanowano negocjacje Zarządu Powiatu z przedstawicielami związków, aby wspólnie uzgodnić ostateczne zapisy uchwały w sprawie zmiany UchwałyNr XXXI/184/2009 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 23 kwietnia 2009r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego

  

Pan Starosta stwierdził, że na dzisiejszym spotkaniu dobrze byłoby wspólnie uzgodnić ostateczną treść regulaminu, co pozwoli Radzie Powiatu w Kluczborku podjąć na najbliższej sesji stosowną uchwałę w powyższej sprawie.

Pan Starosta stwierdził, że proponowane zmiany nie są zbyt daleko idące, ale uważa, że należy je przedyskutować.

Kolejno Pan Starosta poprosił pracownika Wydziału Edukacji i Sportu do przedstawienia multimedialnej prezentacji dotyczącej propozycji zmian do Uchwały Nr XXXI/184/2009 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 23.04.2009r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego.

Proponowane zmiany dotyczą:

 

§ 6 ust. 2. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na dodatek motywacyjny wynosi nie mniej niż 5% i nie więcej niż 15% sumy planowanych środków finansowych przeznaczonych na wynagrodzenia zasadnicze nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach Powiatu Kluczborskiego.  

Proponowana zmiana:

§ 6 ust. 2. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na dodatek motywacyjny wynosi
nie mniej niż 3% i  nie więcej niż 10% sumy planowanych środków finansowych, przeznaczonych na wynagrodzenia zasadnicze nauczycieli zatrudnionych  w szkołach 

i placówkach powiatu kluczborskiego.

 

Pani Irena Kielar zapytała czy w tych wysokościach mieści się dodatek motywacyjny dla dyrektorów jednostek oświatowych.

Pan Starosta odpowiadając wyjaśnił, że jeśli chodzi o naliczenie środków na dodatek motywacyjny to zapisy § 6 właśnie określają pulę środków przeznaczonych na wszystkie dodatki motywacyjne w tym dla dyrektorów.

 

§ 7. 1. Dodatek motywacyjny, z zastrzeżeniem ust. 2, może być przyznany nauczycielom każdego stopnia awansu zawodowego, posiadającym kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w zatrudniającej go szkole.

2. Nauczycielowi stażyście dodatek motywacyjny może być przyznany po upływie 6 miesięcy od daty zatrudnienia.

Proponowana zmiana:

§ 7 po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

 

3. Nauczycielowi nowozatrudnionemu, powracającemu z urlopu macierzyńskiego, urlopu dla poratowania zdrowia, z długoterminowego zwolnienia lekarskiego dodatek motywacyjny może być przyznany po upływie 2 miesięcy od dnia powrotu do pracy.

 

§ 8. 1. Kwota indywidualnie przyznanego nauczycielowi dodatku motywacyjnego stanowi wskaźnik procentowy wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela  i nie może być wyższa niż 20 % tego wynagrodzenia, dla nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze  nie wyższa niż 25 % a dla dyrektorów nie wyższa niż 35 % tego wynagrodzenia.

  

4. Dodatek motywacyjny przyznaje się na czas określony, nie krótszy niż 3 miesiące i nie dłuższy niż 6 miesięcy, w ramach roku budżetowego.

Proponowana zmiana:

§ 8. 1. Kwota indywidualnie przyznanego nauczycielowi dodatku motywacyjnego stanowi wskaźnik procentowy wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela i nie może być wyższa

niż 15 % tego wynagrodzenia, dla nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze nie wyższa niż 20 % a dla dyrektorów nie wyższa niż 30 % tego wynagrodzenia.

4.Dodatek motywacyjny przyznaje się  na czas określony, nie krótszy niż 2 miesiące i nie dłuższy niż 6 miesięcy, w ramach roku budżetowego.

 

§ 12. 2. Nauczycielom, którym powierzono stanowiska dyrektorów lub inne stanowiska kierownicze przysługują dodatki funkcyjne 
w następującej wysokości:

1)    dyrektorowi szkoły - nie niższej niż 20 %
i nie wyższej niż 50 %,

2)    nauczycielowi, któremu powierzono stanowisko wicedyrektora szkoły - nie niższej niż 10 % i nie wyższej niż 30 %,

3)    inne stanowisko kierownicze przewidziane
w statucie szkoły - nie niższej niż 5% i nie wyższej niż 25 %

otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia

Proponowana zmiana:

§ 12. 2. Nauczycielom, którym powierzono stanowiska dyrektorów lub inne stanowiska kierownicze przysługują dodatki funkcyjne 
w następującej wysokości:

1)   dyrektorowi szkoły: 20 % - 45 %,

2)   nauczycielowi, któremu powierzono stanowisko wicedyrektora szkoły:  10 % - 30 %,

3)   inne stanowisko kierownicze przewidziane
w statucie szkoły: 5% - 20 %

otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego.

 

§ 13. 1.  Wysokość dodatku funkcyjnego (powierzenie stanowiska oraz powierzenie funkcji, np. opiekun stażu, konsultant) dla dyrektora szkoły ustala Starosta Kluczborski na wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu, po zasięgnięciu opinii Zarządu Powiatu, a dla nauczyciela zajmującego inne stanowisko kierownicze lub sprawującego funkcje, o których mowa w § 12 ust. 3 - dyrektor szkoły, na okres nie krótszy niż 3 miesiące i nie dłuższy niż 6 miesięcy, w granicach przyznanych szkole środków na wynagrodzenia w danym roku budżetowym.

Proponowana zmiana:

§ 13. 1.  Wysokość dodatku funkcyjnego (powierzenie stanowiska oraz powierzenie funkcji, np. opiekun stażu, konsultant) dla dyrektora szkoły ustala Starosta Kluczborski na wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu, po zasięgnięciu opinii Zarządu Powiatu, a dla nauczyciela zajmującego inne stanowisko kierownicze lub sprawującego funkcje, o których mowa w § 12 ust. 3 - dyrektor szkoły, na okres nie krótszy niż 2 miesiące i nie dłuższy niż 6 miesięcy, w granicach przyznanych szkole środków na wynagrodzenia w danym roku budżetowym.

 

Pani Irena Kielar poprosiła o wyjaśnienie czy dotyczy to także opiekuna stażu i czy co dwa miesiące można zmienić takiego opiekuna?

Pani Anna Turczyńska pracownik Wydziału Edukacji i Sportu wyjaśniła, że zapis dotyczy skrócenia tego minimalnego okresu na jaki jest przyznawany dodatek, a decyzja zmiany czy też odebrania stanowiska opiekuna stażu należy do dyrektora.  

Ponadto Pan Zbigniew Stachowski zapytał czy do tej pory takie zmiany były wprowadzane i czy to ma uzasadnienie w praktyce.

Pan Starosty wyjaśnił, że jak do tej pory był minimalny okres 3 miesiące. Teraz jeśli ustalone zostanie 2 miesiące to pozwoli na uelastycznienie i reagowanie na to, co się dzieje w oświacie i jej finansowaniu.    

 

§ 16. 1. Nauczycielom za pracę w warunkach trudnych i uciążliwych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 34 Karty Nauczyciela oraz rozporządzenia, przysługuje dodatek w wysokości:

1) dla nauczycieli szkół specjalnych i internatu wchodzących w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego: 

a) za prowadzenie zajęć w warunkach trudnych – 15%

b)      za prowadzenie zajęć w warunkach uciążliwych – 17%

2) dla nauczycieli Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej – 10%

otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego.

Proponowana zmiana:

§ 16. 1. Nauczycielom za pracę w warunkach trudnych i uciążliwych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 34 Karty Nauczyciela oraz rozporządzenia, przysługuje dodatek w wysokości:

1)   dla nauczycieli przedszkola specjalnego, szkół specjalnych i internatu wchodzących w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego:

a) za prowadzenie zajęć w warunkach trudnych:
10% - 15%

b) za prowadzenie zajęć w warunkach uciążliwych:
12% - 17%,

2)   dla nauczycieli Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej: 5% - 10 %,

otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego.

 

Pani Kielar zapytała na czym to będzie polegać i jak to będzie wyglądało w przypadku prowadzenia zajęć dwóch nauczycieli z tym samym dzieckiem. Jakie kryteria będą brane pod uwagę, gdyż jeden nauczyciel może dostać 15%, a drugi 10%. Zdaniem Pani Kielar poprzedni zapis był dobry.

Pani Anna Turczyńska poinformowała, że chodzi o uelastycznienie systemu finansowania i będzie to uzależnione od środków jakimi dysponują szkoły.

Pan Starosta stwierdził, że nie wyobraża sobie, aby w ramach jednej placówki nauczyciel, który pracuje w takich samych warunkach otrzymywał raz 10% raz 15% dodatku.

Dlatego nauczyciele pracujący w jednej szkole będą otrzymywali dodatek na jednym poziomie, gdyż inaczej nie miałoby to sensu.

Pan Starosta wyjaśnił, że chodzi tu o wprowadzenie dodatku od-do i zrezygnowanie ze sztywnego zapisu.

  

§ 22. 1. Nagroda Starosty Kluczborskiego może być przyznana nauczycielowi po przepracowaniu w szkole co najmniej 5 lat, posiadającemu wyróżniającą ocenę pracy pedagogicznej dokonaną w okresie ostatnich pięciu lat i co najmniej jedną nagrodę dyrektora szkoły.

2. Nagroda Dyrektora Szkoły może być przyznana nauczycielowi po przepracowaniu co najmniej 2 lat i posiadającemu co najmniej dobrą ocenę pracy pedagogicznej dokonaną 

w okresie ostatnich dwóch lat.

Proponowana zmiana:

§ 22. Nagrody Starosty Kluczborskiego i dyrektora szkoły mogą być przyznane nauczycielowi po przepracowaniu w szkole co najmniej 1 roku, posiadającemu wyróżniającą ocenę pracy, dokonaną w okresie ostatnich pięciu lat.

 

Pani Irena Kielar zapytała czy ten okres nie jest zbyt krótki.

Pan Starosta stwierdził, że 5 letni okres był okresem bardzo długim, gdyż czasami mamy nauczycieli przychodzących z innych szkół i trudno żeby czekać , aż minie im 5 lat.

Ponadto Pani Anna Turczyńska wyjaśniła, że okres 1 roku wynika wprost z karty nauczyciela.     

 

Kolejno Pan Starosta przedstawił i omówił zagadnienia zawarte w prezentacji (załącznik do protokołu):

-osiąganie średnich wynagrodzeń nauczycieli w powiecie kluczborskim w latach 2009-2012,

-liczbę uczniów i oddziałów w szkołach powiatu kluczborskiego w latach 2009-2012,

-godziny ponadwymiarowe w szkołach i placówkach powiatu w latach 2010-2012,

-stawki w regulaminach wynagradzania poszczególnych gmin w powiecie kluczborskim.  

Pan Starosta stwierdził, że prezentacja przedstawia dokładnie skąd wynikają te zmiany w regulaminie i skąd zaczyna się motywacja do działania wymuszona przez obowiązujące od niedawna prawo, które jest bardzo reżimowe jeśli chodzi o gospodarkę finansową w samorządach.

W trakcie omawiania Pan Zbigniew Stachowski zapytał czy oddział przedszkolny będzie funkcjonował od 2013 roku?

Pan Starosta poinformował, że chciałby, aby tak było, ale kilka czynników musi być spełnionych.

W pierwszej kolejności musi odbyć się sesja Rady Miejskiej w Kluczborku, na której ma zapaść decyzja, następnie żeby taki oddział mógł funkcjonować trzeba wydać około

500,000-zł na adaptację pomieszczeń w budynku internatu SOSW .

Ponadto w miesiącu kwietniu zostanie złożony wniosek w PFRON w ramach programu wyrównywania różnic i z tego tytułu mamy szansę otrzymać 60% dofinansowania.

Pan Stachowski zapytał także jaka jest ilość uczniów, którzy nie podejmują nauki w szkole średniej w powiecie kluczborskim?

Pan Starosta poinformował, że jest to około 100-160 uczniów, a w zasadzie 100, gdyż część uczniów przychodzi do naszych szkół z innych powiatów.       

Następnie głos zabrał Pan Kazimierz Siudyła –Przedstawiciel Komisji Zakładowej NSZZZ ,,Solidarność” przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku, który przedstawił stanowisko osób, które reprezentuje.

Pan Kazimierz Siudyła przedstawił refleksje dotyczące tematyki dzisiejszego spotkania stwierdzając, że jeszcze nie tak dawno kuratoria i samorządy motywowały nauczycieli do zdobywania poszczególnych stopni awansu zawodowego, szkoły były dumne z ilości nauczycieli o najwyższym stopniu awansu-dyplomowanymi.

 

Kiedyś nauczyciele rozwijali się uczestnicząc w kursach, szkoleniach, robili studia podyplomowe. Motywacja do tych działań była chęć uzyskania wyższych zarobków oraz satysfakcja własna.

Obecnie nauczyciel dyplomowany jest tzw.,,sola w oku”, gdyż jest najdroższy.

Wielu nauczycielom mającym po 3,4 kierunki podyplomowe pozostaje tylko satysfakcja.

Jeśli chodzi o dodatek motywacyjny Pan Siudyła stwierdził, że przy jego obecnej formie pełni on wątpliwą formę motywacyjną dla nauczycieli, a proponowane zmiany czynią go wręcz groteskowym.

Kolejno jeśli chodzi o dodatek związany z trudnymi i uciążliwymi warunkami pracy sprawa jest bardzo poważna, gdyż wie coś na ten temat bo pracuje w tym od 28 lat.

Kiedyś zdaniem Pana Siudyły państwo doceniało pracę pedagogów specjalnych ustanawiając dodatki na poziomie 40%, 30%, 20% .

Po tym jak ustanowiono, żeby samorządy negocjowały wysokość dodatków szły one ciągle w dół. Inne samorządy potrafiły negocjować wyższe.

Pan Starosta stwierdził, że dodatki były na przestrzeni lat podnoszone.

Takie obniżanie dodatków jak stwierdził Pan Siudyła wynika  nie tylko z braku środków finansowych, ale bardzo często z braku zrozumienia specyfiki pracy nauczyciela specjalnego i niepojmowania uczniów z tymi specyficznymi dolegliwościami.

Są to dzieci często z rodzin patologicznych, niewydolnych wychowawczo, z rożnymi przypadłościami zdrowotnymi (ADHD, zespół Downa, chorobami genetycznymi, sprzężeniami itp.)  

Czasami nauczyciel musi pracować z takim dzieckiem cały rok, aby nauczył się on liczyć do dziesięciu, co daje później satysfakcję dla obu stron. Jest to ogromna skala pracy i odpowiedzialności, zaangażowania nauczycieli z takimi uczniami.           

Oprócz chorób i dolegliwości samych uczniów są problemy w ich rodzinach (ciężkie choroby, patologie itp.).

Zdaniem Pana Siudyły jeśli ktoś nie doświadczył ciężkiej choroby dziecka, jego niepełnosprawności umysłowej, fizycznej nigdy nie jest w stanie pojąć jakie to jest doświadczenie dla rodziny, najbliższych i uczących nauczycieli.

Dzieci te wymagają bardzo często operacji specjalistycznych, dozgonnej opieki rodzicielskiej, czasem instytucjonalnej.    

Zdaniem Pana Siudyły oszczędzać na tych, co dają szansę na przywrócenie tych dzieci społeczeństwu na miarę ich możliwości jest niegodne. Często nauczyciele kupują z własnej kieszeni tym dzieciom bułki, cukierki dokładają do kina.  

Zatem związki nie wyrażają zgody na zmiany w zakresie warunków trudnych i uciążliwych, natomiast pozostałe propozycje akceptują.

Ponadto Pan Siudyła stwierdził, aby w § 7.3 doprecyzowane zostało kto jest nauczycielem nowozatrudnionym (propozycja). Musi to być jasne czy jest to nauczyciel, który po raz pierwszy podjął pracę, albo po raz pierwszy w danej placówce.

W tym punkcie jest także mowa, że dodatek motywacyjny może być przyznany po upływie 2 miesięcy od dnia powrotu do pracy. Pan Siudyła proponuje, żeby to określić np.po 6 miesiącach.

Pan Siudyła odniósł się także do § 22 i stwierdził, że w zasadzie decyzja o przyznaniu nagrody Starosty należy do Starosty, czy zechce np. dać nowozatrudnionemu nauczycielowi po roku pracy nagrodę.  

 

Pan Starosta odnosząc się do kwestii nagród Starosty i dyrektora stwierdził, że nie zamierza się spierać. Nie ma sensu, aby nauczycielowi, który w ciągu roku miał znaczące sukcesy nie dać nagrody bo pracuje dopiero rok. Musiałby on wtedy czekać 5 lat.

Ponadto Pan Starosta odniósł się do wystąpienia Pana Siudyły stwierdził, że pochyla się z pokorą nad ludzkim nieszczęściem, zwłaszcza chorobą, ale ten wywód dotyczący propozycji do regulaminu nie jest do nas. Obowiązują przepisy prawne, do których trzeba się stosować i osiągamy średnie, a nawet je przekraczamy.

Zdaniem Pana Starosty my nie chcemy działać w obszarze ,,średnie” lecz w obszarze wydatki powyżej średnich, na które nie ma pieniędzy.

Pan Starosta stwierdził także, że poza wszelkim sporem jest fakt, iż nasze zapisy regulaminu w odniesieniu do zapisów obowiązujących, uzgodnionych przez związki w gminach są korzystniejsze.           

Jako przykład Pan Starosta przedstawił zestawienie tabelaryczne stawek w regulaminach wynagradzania poszczególnych gmin w powiecie kluczborskim.

Pan Starosta poinformował, ze w zapisach wraca się do widełek, a górne wielkości zostają.

Przez to jest możliwość płynnej regulacji.

Pan Siudyła stwierdził, że jego zdaniem chodzi przecież o pomniejszenie, jest to element uposażenia nauczyciela i jeśli zostanie obniżony to taki nauczyciel zarobi mniej.

Pan Starosta odnosząc się do wypowiedzi stwierdził, że zapis od- do, który pozwala na reagowanie w ciągu roku jest zapisem bezpieczniejszym i pozwala trzymać się średnich nie przekraczając wyznaczonego pułapu.

Pan Starosta stwierdził także, że w innych samorządach te dodatki są na niższym poziomie jeśli chodzi także o warunki trudne i uciążliwe.

Pani Irena Kielar poinformowała, że nie można porównywać jej zdaniem trudnych warunków w gminie. W gminie nie ma szkoły specjalnej jest tylko szkoła integracyjna i przedszkole integracyjne. Różnica zdaniem Pani Kielar jest olbrzymia.

Ponadto Pani Kielar stwierdziła, że jest jedyną osobą, która wiecznie walczy o nauczycieli.

Chce, aby wszyscy wiedzieli, że zanim propozycje zmian trafiają do związków to zostają uzgodnione z dyrektorami. Dochodzi wtedy do sytuacji,  że wszystkiemu winne są związki.

Następnie przystąpiono do omówienia i zatwierdzenia propozycji zmian w regulaminie:

     

Proponowana zmiana:

§ 6 ust. 2. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na dodatek motywacyjny wynosi
nie mniej niż 3% i  nie więcej niż 10% sumy planowanych środków finansowych, przeznaczonych na wynagrodzenia zasadnicze nauczycieli zatrudnionych  w szkołach 

i placówkach powiatu kluczborskiego.

Zdaniem Pani Kielar nie ma możliwości, aby pula środków na dodatki motywacyjne wynosiła  3%, natomiast w dużych jednostkach można to regulować. 

 

Powyższą propozycję zmian zaakceptowali jednogłośnie wszyscy przedstawiciele związków zawodowych.

 

Proponowana zmiana:

§ 7 po ust. 2 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

 

3. Nauczycielowi nowozatrudnionemu, powracającemu z urlopu macierzyńskiego, urlopu dla poratowania zdrowia, z długoterminowego zwolnienia lekarskiego dodatek motywacyjny może być przyznany po upływie 2 miesięcy od dnia powrotu do pracy.

Pan Starosta zaproponował, aby zrezygnować z zapisu ust.3.

Propozycja została jednogłośnie zaakceptowana przez wszystkich przedstawicieli związków zawodowych.

 

Proponowana zmiana:

§ 8. 1. Kwota indywidualnie przyznanego nauczycielowi dodatku motywacyjnego stanowi wskaźnik procentowy wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela i nie może być wyższa

niż 15 % tego wynagrodzenia, dla nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze nie wyższa niż 20 % a dla dyrektorów nie wyższa niż 30 % tego wynagrodzenia.

4.Dodatek motywacyjny przyznaje się  na czas określony, nie krótszy niż 2 miesiące i nie dłuższy niż 6 miesięcy, w ramach roku budżetowego.

Pan Starosta poinformował, że w tym § zmieniają się procentowe wskaźniki i patrząc na dyrektorów to obniżenie może dotyczyć tylko jednego lub dwóch dyrektorów.

 

Propozycje zawarte w § 8.1 zostały jednogłośnie przyjęte przez wszystkie związki zawodowe.

Kolejno przystąpiono do omówienia ust.4 .

 

Wszystkie związki zawodowe przyjęły jednogłośnie propozycje zmiany zapisu § 8.4.

 

 

Proponowana zmiana:

§ 12. 2. Nauczycielom, którym powierzono stanowiska dyrektorów lub inne stanowiska kierownicze przysługują dodatki funkcyjne 
w następującej wysokości:

4)   dyrektorowi szkoły: 20 % - 45 %,

5)   nauczycielowi, któremu powierzono stanowisko wicedyrektora szkoły:  10 % - 30 %,

6)   inne stanowisko kierownicze przewidziane
w statucie szkoły: 5% - 20 %

otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego.

Pan Starosta wyjaśnił, że zmianie ulega górna granica, która zostaje obniżona w przypadku dyrektora i stanowisk kierowniczych.

Pani Irena Kielar odnosząc się do ww. zmian stwierdziła, że przy przyznawaniu dodatków w pierwszej kolejności muszą być brane osiągnięcia, praca dyrektorów.

Pan Starosta stwierdził, że dyrektorzy dodatkami muszą mieć zrekompensowaną pracę ponieważ nie mogą realizować godzin ponadwymiarowych.  

 

Wszystkie związki zawodowe przyjęły jednogłośnie proponowane propozycje zmiany.

 

Proponowana zmiana:

§ 13. 1.  Wysokość dodatku funkcyjnego (powierzenie stanowiska oraz powierzenie funkcji, np. opiekun stażu, konsultant) dla dyrektora szkoły ustala Starosta Kluczborski na wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu, po zasięgnięciu opinii Zarządu Powiatu, a dla nauczyciela zajmującego inne stanowisko kierownicze lub sprawującego funkcje, o których mowa w § 12 ust. 3 - dyrektor szkoły, na okres nie krótszy niż 2 miesiące i nie dłuższy niż 6 miesięcy, w granicach przyznanych szkole środków na wynagrodzenia w danym roku budżetowym.

Takie zapisy mają także uelastycznić ruchy. Ponadto pozwoli to na podejmowanie szybkich reakcji.

 

Do proponowanych zmian nie zgłoszono uwag. Wszystkie związki zawodowe przyjęły jednogłośnie proponowane propozycje zmiany.

 

 

 

Proponowana zmiana:

§ 16. 1. Nauczycielom za pracę w warunkach trudnych i uciążliwych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 34 Karty Nauczyciela oraz rozporządzenia, przysługuje dodatek w wysokości:

3)   dla nauczycieli przedszkola specjalnego, szkół specjalnych i internatu wchodzących w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego:

a) za prowadzenie zajęć w warunkach trudnych:
10% - 15%

b) za prowadzenie zajęć w warunkach uciążliwych:
12% - 17%,

4)   dla nauczycieli Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej: 5% - 10 %,

otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego.

O głos poprosiła Pani Danuta Marciniak, która stwierdziła, że jeśli chodzi o zapis w postaci widełek (za trudne warunki) nie zgadza się. W 2009 roku zgłoszone zostały przez nią propozycje nie uwzględniania widełek, zostało to przyjęte i funkcjonowało do dziś.

Natomiast pamięta czasy sprzed 2009 roku kiedy funkcjonowały widełki.

Pani Danuta Marciniak stwierdziła także, że w przypadku funkcjonowania widełek zawsze będzie jako baza brana ta dolna granica.

Ponadto Pani  Danuta Marciniak uważa, że w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej przeważnie nie maja praw nauczania i chciałaby podkreślić, że jest to placówka całoroczna, która nie posiada ferii zimowych, wakacji, wolnych dni. Pracownicy posiadają 35 dni urlopu, a godzina pracy jest godziną pełną zegarową, a nie 45 minutową.

W związku z powyższym pracownicy są w pewnym sensie poszkodowani.

Praca w Poradni jest bardzo trudna są to dzieci wymagające szczególnej troski jak już wcześniej wspomniał Pan Siudyła, gdyż dzieci z SOSW przechodzą też przez Poradnię.

Ponadto zdaniem Pani Danuty Marciniak Poradnia jest taką placówką, gdzie zgłasza się rodzic, który jest bezradny jeśli chodzi o wychowanie dziecka. Bardzo często pracuje się na emocjach i wspiera się te osoby z problemami.

W związku z powyższym te 10% to nie jest ogromną sumą w przypadku 13 pracowników.

Pan Starosta odnosząc się do wypowiedzi Pani Marciniak stwierdził, że jeśli będą widełki to nie oznacza, że pracownik nie otrzyma 10%. Zmiana z 2009 roku nie wyszła na zbyt dobre, gdyż średnie zostały przekroczone.

Pan Starosta stwierdził, że zna swoje jednostki i wie jaka to jest praca. Problemów ,,średnich” oraz problemów finansowych nie da się uniknąć bez zmian.

Im większe zrozumienie będzie tym mniej będzie szukania oszczędności tego typu jak zmuszanie nauczycieli na odejście na świadczenia przedemerytalne.

Pani Danuta Marciniak zaznaczyła, że jej wypowiedź była nie tylko w jej imieniu, ale także pracowników.

Następnie o głos poprosił członek Zarządu Maciej Tomaszczyk, który odniósł się do wypowiedzi Pana Kazimierza Siudyły w sprawie trudnej pracy nauczycieli w SOSW w Kluczborku.  

Pan Tomaszczyk stwierdził, że samorządowcy rozumieją, że mają służyć społeczeństwu, a nauczyciel powinien być powołaniem dlatego nie chce, aby zakończyć tą dyskusją nie znajdując kompromisu.

Pan Tomaszczyk oświadczył, że pracuje z oświatą, nauczycielami i nie chciałby, aby rozdrabniać się o 1% czy też 2%, gdyż są inne ważniejsze sprawy. Wszyscy mają pracę, zatrudnienie, wynagrodzenie co gwarantuje karta nauczyciela.

 

Kolejno o głos poprosiła Pani Danuta Marciniak, która stwierdziła, że rozumie trudną sytuację finansową wie, że niektóre rzeczy podyktowane są odgórnie, ale nie można wszystkiemu przyklaskiwać.

Kolejno głos zabrał Pan Kazimierz Siudyła, który nawiązał do wypowiedzi Pana Macieja Tomaszczyka dotyczącej powołania nauczyciela.

Pan Siudyła stwierdził, że z tego typu stwierdzeniem spotkał się jak przyjmowany był do pracy. Ale niestety teraz to się skończyło, gdyż jak każdy z nas musi płacić raty, skończyło się jak nauczyciel musiał po pracy dorabiać.

Kiedyś nauczycielowi uczeń się kłaniał idąc po 22 wieczorem i uciekał do domu, a teraz jest na odwrót, że nauczyciel musi uciekać bo wszędzie w knajpach jest pełno uczniów.

Pan Tomaszczyk zwracając się do Pana Siudyły jeszcze raz poprosił, aby znaleźć kompromis.

Pan Starosta również zwracając się do wszystkich poprosił, aby nie traktować tej propozycji zmiany, która jest zmianą kosmetyczną jako działanie pod pręgierzem.

Takie propozycje zmiany zostały wysunięte, gdyż wypłacamy po kilkaset tysięcy powyżej średnie wynagrodzenia nauczycieli.

Fakt, że będą widełki nie znaczy, że w Poradni nie będzie 10% dodatku.

Pan Zbigniew Stachowski poprosił o wyjaśnienie czy zapis 10%-15% w SOSW jest zapisem sztywnym ze strony powiatu.

Pan Starosta poinformował, że nie chciałby tego zmieniać, ale prosi o propozycje.

Pani Danuta Marciniak zaproponowała, aby zapis pkt. ,,a) za prowadzenie zajęć w warunkach trudnych” został zmieniony na 12%-15% , zapis pkt.,,2)dla nauczycieli Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej” został zmieniony na 7%-10%.

Ponadto Pan Siudyła zaproponował, aby zapis pkt. ,,a) za prowadzenie zajęć w warunkach trudnych” został zmieniony na 13%-15%

Pan Starosta odnosząc się do propozycji Pana Siudyły stwierdził, że nie można zmienić tej górnej granicy na 13%, gdyż wtedy trzeba będzie szukać dalszych oszczędności w szkołach.

Zdaniem Pana Starosty trzeba chronić tych, co mają pracę.

Kolejno Pan Starosta poprosił jeszcze raz o przedstawienie propozycji przez przedstawicieli związków.

Pan Siudyła zaproponował:

a)za prowadzenie zajęć w warunkach trudnych: 13-15%

b)za prowadzenie w warunkach uciążliwych: 14-17%

Pan Starosta zaproponował, aby zapis pkt.a) zmienić na 12-15% , aby było tak samo w każdym pkt.podniesione o 2%.

 

Ostatecznie w drodze dyskusji wszystkie związki zawodowe przyjęły propozycję, aby § 16 ust.1 brzmiał następująco:

Nauczycielom za pracę w warunkach trudnych i uciążliwych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art.34 Karty Nauczyciela oraz rozporządzenia, przysługuje dodatek w wysokości:

1)dla nauczycieli przedszkola specjalnego, szkół specjalnych i internatu wchodzących w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego:

a)za prowadzenie zajęć w warunkach trudnych: 12-15%,

b)za prowadzenie zajęć w warunkach uciążliwych: 14-17%,

2)dla nauczycieli Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej: 7-10%

Otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego.

 

 

 

Proponowana zmiana:

§ 22. Nagrody Starosty Kluczborskiego i dyrektora szkoły mogą być przyznane nauczycielowi po przepracowaniu w szkole co najmniej 1 roku, posiadającemu wyróżniającą ocenę pracy, dokonaną w okresie ostatnich pięciu lat.

Powyższy zapis został przyjęty przez wszystkie związki jednogłośnie.  

 

Innych uwag do projektu regulaminu wynagradzania nauczycieli nie wniesiono.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił o przekazaniu uzgodnionego regulaminu Radzie Powiatu w Kluczborku w celu podjęcia na najbliższej sesji uchwały

w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego.

Na tym zakończono negocjacje ze związkami zawodowymi nauczycieli.

Starosta Kluczborski podziękował wszystkim przedstawicielom związków za udział w spotkaniu.      

 

Zarząd Powiatu:

 

1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

3.Artur Nowak                  ………………………………

 

4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

Przedstawiciele związków zawodowych:

1.Związek Nauczycielstwa Polskiego-Zarząd Oddziału w Kluczborku –

 

Irena Kielar………………………………………

 

2.Komisja Zakładowa Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ ,,Solidarność”

w Kluczborku-

Zbigniew Stachowski…………………………….

 

3.Komisja Zakładowa NSZZ ,,Solidarność” przy Zespole Szkół Ogólnokształcących

w Kluczborku-

 

Kazimierz Siudyła……………………………….

 

4.Oddziałowa Organizacja Związku Zawodowego ,,Rada Poradnictwa” z siedzibą w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku-

 

Danuta Marciniak…………………………………