Uchwała Nr 89/235/2013

Zarządu Powiatu w Kluczborku

z dnia 26 lutego 2013r.

 

 

w sprawie organizacji roku szkolnego 2013/2014 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych.

 

 

Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) oraz art. 5 ust. 7, art. 34a ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

 

§ 1. Wprowadza się „Założenia do opracowania arkuszy organizacji na rok szkolny 2013/2014”, stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2. Arkusze organizacji szkół i placówek oświatowych na rok szkolny 2013/2014 należy opracować zgodnie z aktualnymi przepisami prawa oświatowego oraz „Założeniami do opracowania arkuszy organizacji na rok szkolny 2013/2014”.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu Starostwa Powiatowego w Kluczborku.

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

Zarząd Powiatu w Kluczborku:

 

 

 

1.     Przewodniczący.........................

                        

 

 

2.     Członek....................................

 

 

 

3.     Członek....................................

 

 

 

4.     Członek....................................

                                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik do Uchwały

Nr 89/235/2013

Zarządu Powiatu w Kluczborku

z dnia 26 lutego 2013r.

 
 
ZAŁOŻENIA DO OPRACOWANIA

ARKUSZY ORGANIZACJI SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH

POWIATU KLUCZBORSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2013/2014

 

 

I. WSTĘPNE INFORMACJE

 

1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w roku szkolnym 2013/2014 określają arkusze organizacji szkół/placówek opracowane przez dyrektorów jednostek oświatowych, na podstawie szkolnych planów nauczania – uwzględniających ramowe plany nauczania oraz informacja dotycząca organizacji pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.

2. Arkusz organizacji powinien być opracowany z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów przy optymalnym wykorzystaniu środków finansowych.

3. Zatwierdzony arkusz organizacji jest podstawą do ustalenia przez dyrektora tygodniowego rozkładu zajęć, określającego organizację zajęć edukacyjnych, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia, bezpieczeństwa i higieny pracy.

4. Przed złożeniem do zatwierdzenia arkuszy organizacji i informacji (PODN) – dyrektorzy omawiają i ustalają  z pracownikami Wydziału Edukacji i Sportu wszystkie problematyczne sprawy, tj. odstępstwa od założeń i działania wymagające zgody organu prowadzącego, do dnia 12 kwietnia 2013 r.

5. Omówione wcześniej arkusze organizacji i informację (PODN) na rok szkolny 2013/2014 należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Kluczborku do 30 kwietnia 2013 r.

6. Ostateczny termin zatwierdzenia arkuszy organizacji na rok szkolny 2013/2014 przez organ prowadzący ustala się do dnia 24 maja 2013 r.

7. Aneks Nr 1 do arkusza organizacji na rok szkolny 2013/2014 dyrektorzy placówek oświatowych i zespołów szkół opracowują (szkoły po zakończeniu rekrutacji do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych), jeżeli istnieje taka konieczność (patrz: pkt 7 rozdział IV), uwzględniając dane na dzień 2 września 2013 r. i składają w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Kluczborku nie później niż do dnia
6 września 2013 r.
WODiDZ składa Aneks Nr 1 do dnia 27 września uwzględniając dane na dzień 24 września.

8. Przed opracowaniem Aneksu Nr 1 do arkusza organizacji – dyrektor zespołu szkół omawia odstępstwa od założeń z pracownikiem Wydziału Edukacji i Sportu i po uzgodnieniach z Naczelnikiem Wydziału składa na piśmie, do 20 sierpnia 2013 r., wniosek do Zarządu Powiatu w Kluczborku o zatwierdzenie ewentualnych odstępstw w stosunku do zasad określonych w niniejszej uchwale lub rozporządzeniach (np. mniejsza liczba uczniów w oddziałach, tworzenie grup w oddziałach liczących mniej uczniów niż określono w rozporządzeniu itp.).

9. Kolejne aneksy do arkusza organizacji należy składać z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni, chyba że zmiany spowodowane są nagłym zdarzeniem – wówczas w przeddzień tych zmian dyrektor lub wicedyrektor składa aneks osobiście, po uzgodnieniu w Wydziale Edukacji i Sportu.

 

II. KSZTAŁCENIE I WYCHOWANIE (LICZBA ODDZIAŁÓW, LICZEBNOŚĆ KLAS I, LICZEBNOŚĆ GRUP)

 

1. Nabór do klas pierwszych szkół młodzieżowych w roku szkolnym 2013/2014 zaplanowano w uzgodnieniu z dyrektorami szkół w następujący sposób:

licea ogólnokształcące: 11 oddziałów (7 – ZSO, 4 – ZSLT)

technika: 10 oddziałów (4 – ZSP Nr 2 – CKU, 2 – ZSLT, 4 – ZSP Nr 1)

zasadnicze szkoły zawodowe: 6 oddziałów (4 – ZSP Nr 2 – CKU, 2 – ZSP Nr 1)

2. SOSW w Kluczborku: 2 oddziały (1 – ZSZ specjalna, 1 – Szkoła Przysposabiająca do Pracy).

3. W arkuszach organizacji w poszczególnych zespołach szkół należy zaplanować realną do utworzenia liczbę oddziałów klas pierwszych.

4. W przypadku większej liczby kandydatów do poszczególnych typów szkół, możliwe jest utworzenie większej liczby oddziałów klas pierwszych w zespołach szkół lub zwiększenie liczby uczniów w oddziale, z uwzględnieniem przepisów BHP, dotyczących bazy danego zespołu oraz kwalifikacji nauczycieli za zgodą organu prowadzącego (w trakcie symulacji w systemie „vEdukacja-Nabór”).

5. Ustalona liczba punktów uzyskanych przez absolwentów gimnazjum do przyjęć do poszczególnych typów szkół w roku szkolnym 2013/2014 jest następująca:

  • Liceum ogólnokształcące: ZSO, ZSLT – nie mniej niż 90 punktów,
  • Technikum: ZSLT, ZSP Nr 1, ZSP Nr 2 – CKU –  nie mniej niż 60 punktów,

6. Należy przestrzegać ustalonej punktacji przy rekrutacji kandydatów do poszczególnych typów szkół.

7. W przypadku jakichkolwiek odstępstw od ustalonej minimalnej punktacji decyzję o przyjęciu kandydata do oddziału podejmuje szkolna komisja rekrutacyjno – kwalifikacyjna powołana przez dyrektora szkoły. W przypadku, gdy komisja nie została powołana, w w/w kwestiach decyduje dyrektor szkoły.

8. Liczebność klas pierwszych ustala się na poziomie nie mniej niż 28 uczniów w oddziale. Przy ustalaniu liczby uczniów w klasach należy brać pod uwagę możliwości bazowe szkoły.

9. Nabór do klas pierwszych szkół dla dorosłych w roku szkolnym 2013/2014 zaplanowano w uzgodnieniu z dyrektorami szkół w następujący sposób:

a)     I Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych w ZSO w Kluczborku: 1 oddział

b)     II Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych w ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku: 1 oddział

c)     Szkoła Policealna Nr 2 dla Dorosłych w ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku: 1 oddział;

d)     Szkoła Policealna Nr 3 dla Dorosłych w ZSP Nr 1 w Kluczborku: 2 oddziały;

Łącznie: 5 oddziałów.

10. Liczebność klas w szkołach dla dorosłych ustala się następująco: w klasach pierwszych nie mniej niż 30 słuchaczy, w pozostałych klasach nie mniej niż 25 słuchaczy. Mniejsza liczba słuchaczy w oddziale wymaga zgody Zarządu Powiatu w Kluczborku.

11. Podział na grupy, tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych, przeznaczenie godzin do dyspozycji dyrektora szkoły – określają przepisy w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.

12. W przypadku oddziałów liczących mniej uczniów niż określono w aktualnych przepisach – podział na grupy wymaga zgody Zarządu Powiatu w Kluczborku. 

13. Godziny do dyspozycji dyrektora należy umieścić w arkuszu organizacji jako oddzielną pulę godzin do wykorzystania w trakcie roku szkolnego. Nie należy ich rozdysponowywać już w okresie planowania organizacji roku szkolnego, lecz dopiero po dokonanym naborze. Godziny te powinny służyć przede wszystkim uczniom, a nie być uzupełnieniem etatów dla nauczycieli.

14. W arkuszach organizacji poszczególnych zespołów szkół należy umieścić liczbę oddziałów prawdopodobnych do utworzenia, bez oddziałów szkół dla dorosłych, ze względu na ewentualne wypowiedzenia zatrudnienia lub ograniczenie w zatrudnieniu,  co do których dyrektor musi podjąć decyzję do końca maja 2013 r.

 

III. POLITYKA KADROWA

1. Wszelkie działania w zakresie prowadzonej polityki kadrowej, a w szczególności dobór odpowiednich kandydatów do pracy, służyć winny wzrostowi poziomu nauczania, podnoszeniu rangi zawodu nauczycielskiego, jak również sprawnej organizacji szkoły/placówki.

2. Zatrudnianie osób niebędących nauczycielami do prowadzenia zajęć w zakresie kształcenia zawodowego powinno być prowadzone zgodnie z procedurą zawartą w Zarządzeniu Nr 8/2010 Starosty Kluczborskiego z dnia 23. 02. 2010 r. w sprawie  zatrudniania w szkołach publicznych powiatu kluczborskiego osób niebędących nauczycielami do prowadzenia zajęć w zakresie kształcenia zawodowego.

3. Należy przestrzegać przepisów prawa dotyczących zatrudniania pracowników pedagogicznych jak i niepedagogicznych (rozporządzenie o kwalifikacjach nauczycieli i ustawa Karta Nauczyciela oraz ustawa o pracownikach samorządowych). Nauczycieli obowiązuje pięciodniowy tydzień pracy!

4. Nauczycielom, za ich zgodą wyrażoną na piśmie, można przydzielać godziny ponadwymiarowe do wysokości nieprzekraczającej 11 obowiązkowego etatu godzin nominalnych.

5. Nauczycieli zatrudnianych w trakcie roku szkolnego na czas określony, na zastępstwo za nieobecnego nauczyciela, należy zatrudniać na okres nie dłuższy niż do zakończenia zajęć dydaktycznych – za wyjątkiem nauczycieli stażystów, zatrudnionych od 1 września, rozpoczynających staż na stopień nauczyciela kontraktowego.

6. Ze względu na konieczność uzyskiwania w każdym roku budżetowym przez wszystkich nauczycieli średniego wynagrodzenia nauczycieli konieczne jest zatrudnianie w pełnych wymiarach etatu z jak największą liczbą godzin ponadwymiarowych.

A.     KADRA PEDAGOGICZNA

1. Przydziały czynności powinny uwzględniać wszystkie posiadane przez nauczycieli kwalifikacje. Nauczycielom posiadającym więcej niż jedną specjalność nauczania należy przydzielać godziny zgodnie z tymi specjalnościami, a nie zatrudniać dodatkowo nauczycieli na pojedynczych godzinach.

2. Analiza potrzeb odpowiednich specjalistów do nauczania, zgodnie z zaplanowanymi kierunkami kształcenia w szkole, powinna być podstawą do opracowania planu dokształcania i doskonalenia kadry nauczycielskiej w każdej jednostce.

3. Zatrudnienie nauczyciela emeryta lub nauczyciela w niepełnym wymiarze godzin, dla którego praca w szkole lub placówce jest dodatkowym zatrudnieniem, może mieć miejsce w ostatnim tygodniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia roku szkolnego, za zgodą organu prowadzącego, w sytuacji, gdy planowana liczba godzin ponadwymiarowych dla nauczycieli zatrudnionych w szkole przekracza 11 etatu lub brak jest nauczycieli, którzy mogliby uzupełnić etat.

4. Na podstawie uchwały Nr XXXIII/243/2005 Rady Powiatu z dnia 1 grudnia 2005 r. w sprawie ustalenia zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego, zatrudnionych w szkołach lub placówkach, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski, dyrektorzy szkół określą dla każdego nauczyciela plan zajęć na rok szkolny, zgodnie z ustalonymi zasadami w § 3 tej uchwały i podadzą każdemu nauczycielowi do wiadomości na piśmie najpóźniej na zebraniu rady pedagogicznej przed rozpoczęciem roku szkolnego.

5. Przy organizowaniu płatnych zastępstw za nieobecnych nauczycieli należy brać pod uwagę kwalifikacje nauczycieli prowadzących zastępstwa, jakość nauczania, bezpieczeństwo uczniów oraz możliwości finansowe szkoły.

6. Zastępstwa, organizowane za nieobecnych nauczycieli, przebywających na dłuższych zwolnieniach lekarskich, na urlopach macierzyńskich, wychowawczych, dla poratowania zdrowia, należy ujmować w aneksach, również elektronicznych, i przedkładać do zatwierdzenia Staroście Kluczborskiemu.

B. KADRA NIEPEDAGOGICZNA (pracownicy obsługi i administracji)

1. Zatrudnienie pracowników administracji i obsługi powinno być zgodne
z tabelami stanowisk, zaszeregowania i wymaganiami kwalifikacyjnymi pracowników jednostek samorządu terytorialnego.

2. Należy prowadzić racjonalną politykę zatrudniania pracowników niepedagogicznych, mając na uwadze pełne wykorzystanie czasu pracy i wypełnianie obowiązków w ramach zakresów czynności.

3. Zwiększenie zatrudnienia pracowników administracji i obsługi może być dokonane tylko za zgodą organu prowadzącego.

 

IV. OGÓLNE ZASADY OPRACOWANIA ARKUSZY ORGANIZACJI SZKÓŁ
I PLACÓWEK

 

1.      Arkusz organizacji powinien być opracowany w wersji papierowej w dwóch egzemplarzach, na podanych poniżej wzorach wraz z załącznikami oraz w wersji elektronicznej, zgodnie z założeniami organu prowadzącego.

 

2.      Arkusz organizacji opracowany w programie Arkusz Optivum w formacie as+ z datą 1 września 2013 r. należy umieścić w repozytorium na platformie Optivum Net pod adresem https://www.vulcan.net.pl/jst/powiatkluczborski/rejestr.aspx w terminie do 30 kwietnia 2013 r.; Aneks nr 1 – z datą 2 września 2013 r. (WODiDZ z datą 24 września 2013 r.), a kolejne aneksy z datą, od której obowiązują zmiany.

 

3.      Załączniki do arkusza organizacji:

a)     Wykaz nauczycieli zagrożonych utratą pracy lub zmniejszeniem zatrudnienia do niepełnego wymiaru wraz z kwalifikacjami (Wzór nr 3);

b)     Zestawienie wakatów (Wzór nr 4);

c)     Przydział czynności nauczycieli (Wzór nr 5);

d)     Wykaz liczbowy uczniów odbywających praktyczną naukę zawodu z podziałem na naukę w pracowniach szkolnych i u pracodawców (Wzór nr 6);

e)     Wydruk z programu Arkusz Optivum dotyczący pracowników niepedagogicznych, z podziałem na pracowników administracji, obsługi i pomocniczych, zawierający następujące dane: imię i nazwisko, stanowisko, wymiar zatrudnienia, miejsce zatrudnienia (szkoła, internat, pracownia ćwiczeń, itp.);

f)       Szkolne plany nauczania dla klas I zawierające podsumowanie liczby godzin danego przedmiotu w cyklu nauczania.

g)     Kwalifikacyjne kursy zawodowe planowane w szkołach w roku szkolnym 2013/2014 (Wzór nr 7).

 

4.      Wykaz dokumentów składanych przez dyrektorów jednostek:

a)     Zespoły szkół (ZSO, ZSL-T, ZSP Nr 1, ZSP Nr 2 – CKU) – arkusze organizacji zgodnie ze Wzorem nr 1a oraz załączniki: Wzór nr 3, 4, 5, 6, wydruk z programu Arkusz Optivum o pracownikach niepedagogicznych oraz szkolne plany nauczania dla klas I zawierające podsumowanie liczby godzin danego przedmiotu w cyklu nauczania (ZSO – składa wszystkie powyższe dokumenty, z wyjątkiem Wzoru nr 6);

W przypadku organizowania przez szkołę kwalifikacyjnych kursów zawodowych, należy wraz  z arkuszem organizacji szkoły złożyć załącznik: „Kwalifikacyjne kursy zawodowe planowane w szkołach w roku szkolnym 2013/2014”, zgodnie ze Wzorem nr 7.

b)     SOSW – arkusz organizacji zgodnie ze Wzorem nr 1b oraz załączniki: Wzór nr 3, 4, 5, 6, wydruk z programu Arkusz Optivum o pracownikach niepedagogicznych oraz szkolne plany nauczania dla klas I zawierające podsumowanie liczby godzin danego przedmiotu w cyklu nauczania;

c)     MDK – arkusz organizacji zgodnie ze Wzorem nr 1c  oraz załączniki: Wzór nr 3, 4 i 5 oraz wydruk z programu Arkusz Optivum o pracownikach niepedagogicznych;

d)     PP-P – arkusz organizacji zgodnie ze Wzorem nr 1d  oraz załączniki: Wzór nr 3, 4 i 5 oraz wydruk z programu Arkusz Optivum o pracownikach niepedagogicznych;

e)     WODiDZ – arkusz organizacji zawierający plan dokształcania teoretycznego młodocianych na dany rok szkolny oraz plan kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych zgodnie ze Wzorem nr 1e, organizacja roku szkolnego, zakres i formy dokształcania, przydział czynności wg własnych dotychczasowych wzorów, Wzór nr 3 i 4 oraz wydruk z programu Arkusz Optivum  o pracownikach niepedagogicznych;

f)       PODN – informacja dotycząca organizacji pracy zgodnie ze Wzorem nr

5.      Przy sporządzaniu Aneksu nr 1 należy stosować wzory przyjęte dla arkuszy organizacji zmieniając tytuł dokumentu na Aneks Nr 1 oraz dodając uzasadnienie wprowadzonych zmian na końcu części wypełnianej przez szkołę/placówkę. Do Aneksu nr 1 należy dołączyć wszystkie wymagane dla danej szkoły/placówki załączniki.

6.      Przy sporządzaniu kolejnych aneksów, w trakcie roku szkolnego, należy stosować Wzór nr 2.

7.      W przypadku braku zmian wymagających sporządzenia i złożenia Aneksu Nr 1 do arkusza organizacji szkoły/placówki, należy w terminie do dnia 6 września 2013 r., złożyć pismo informujące o braku zmian w arkuszu organizacji szkoły/placówki. W przypadku zaistnienia w/w sytuacji, przy sporządzaniu kolejnych aneksów, w trakcie roku szkolnego, należy stosować Wzór nr 2.

8.      Ponadto, do dnia 17 września 2013 r., należy przekazać w formie pisemnej do uzgodnienia, propozycję zajęć wychowania fizycznego do wyboru przez uczniów (zgodnie z §3 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2011 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego).   

 

V.                 PRAKTYCZNA NAUKA ZAWODU

 

1. Liczba uczniów lub młodocianych w grupach na zajęciach praktycznej nauki zawodu powinna umożliwiać realizację programu nauczania dla danego zawodu i uwzględniać specyfikę nauczanego zawodu, przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, a także warunki lokalowe i techniczne w miejscu odbywania praktycznej nauki zawodu.

2. Podziału na grupy dokonuje odpowiednio dyrektor szkoły, w porozumieniu z podmiotem przyjmującym uczniów lub młodocianych na praktyczną naukę zawodu.

3. Wszelkie obowiązki szkoły dotyczące praktycznej nauki zawodu określa aktualne rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie praktycznej nauki zawodu.

 

VI. POZASZKOLNE FORMY KSZTAŁCENIA

 

1. Formy pozaszkolne kształcenia ustawicznego i zasady organizacji kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych określa aktualne Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych.

2.  Szkoły prowadzące kształcenie zawodowe organizują kwalifikacyjne kursy zawodowe umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy umiejętności i kwalifikacji zawodowych w zawodach, w których kształci szkoła. WODiDZ, oprócz realizacji turnusów dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników, organizuje kształcenie ustawiczne w innych formach pozaszkolnych (kwalifikacyjne kursy zawodowe, kursy umiejętności zawodowych, kursy kompetencji ogólnych oraz inne umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy umiejętności i kwalifikacji zawodowych).

3. Liczba słuchaczy uczestniczących w kwalifikacyjnym kursie zawodowym oraz młodocianych pracowników w turnusie dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników wynosi co najmniej 20. Organizacja kursu lub turnusu, w którym będzie uczestniczyć mniej niż 20 słuchaczy wymaga uzyskania zgody Zarządu Powiatu w Kluczborku.

  

 

 

 

 

 

 

Wzór nr 1a

 

...................         ……..                                                           Kluczbork,......................

   (pieczątka szkoły)                                                                                                         (data)

 

ARKUSZ ORGANIZACJI 

na rok szkolny 2013/2014

 

……………………………………………………………………………………………………………..

(nazwa zespołu szkół)

 

 

obowiązujący od 1 września 2013 r.

 

I. Dane o uczniach, pracownikach i godzinach realizowanych w zespole szkół.

 

L. p.

Wyszczególnienie

Do zatwierdzenia

Uwagi

1.

Liczba oddziałów w zespole ogółem:

 

 

w tym:

      a)  gimnazjum

 

 

szkoły ponadgimnazjalne:

w tym:

      -    młodzieżowe

 

 

      -    dla dorosłych

 

 

szkoły policealne ogółem:

 

 

w tym:

młodzieżowe

 

 

dla dorosłych

 

 

2.

Liczba uczniów ogółem w zespole szkół:

 

 

3.

Liczba uczniów w oddziałach wg typów szkół (nazwa szkoły, nr szkoły, zawody, profile, rozszerzenia)

Wykaz wg typów szkół i klas od I do ostatniej w cyklu.

.............................................................................

.............................................................................

.............................................................................

.............................................................................

 

 

4.

Liczba etatów pedagogicznych ogółem:

(liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych                           w przeliczeniu na pełne etaty)

 

 

5.

Liczba pracowników pedagogicznych

 

 

- ogółem:

 

 

w tym:

kadra kierownicza

 

 

nauczyciele

 

 

bibliotekarz

 

 

psycholog

 

 

pedagog

 

 

szkolny doradca zawodowy

 

 

w tym:

pełnozatrudnionych

 

 

niepełnozatrudnionych

 

 

6.

Liczba godzin nominalnych

 

 

- ogółem:

 

 

w tym:

a)      pełnego wymiaru

 

 

b)      ponadwymiarowych

 

 

c)       niepełnego wymiaru

 

 

w tym:

psycholog

 

 

pedagog

 

 

bibliotekarz

 

 

szkolny doradca zawodowy

 

 

w tym:

nauczanie indywidualne

 

 

indywidualny tok nauczania

 

 

7.

Liczba planowanych godzin do dyspozycji dyrektora (nominalnych):

 

 

8.

Liczba uczniów objętych pomocą psychologiczno - pedagogiczną

 

 

9.

Liczba godzin pomocy psychologiczno – pedagogicznej tygodniowo ogółem:

 

 

w tym:

a) z godzin wynikających z art. 42 ust. 2 pkt 2 KN

 

 

b) z innych godzin (jakich?)

 

 

10.

Liczba etatów niepedagogicznych ogółem:

 

 

w tym:

a)      administracji

 

 

b)      obsługi i pomocniczych

 

 

11.

Liczba pracowników niepedagogicznych ogółem:

 

 

w tym:

administracji

 

 

obsługi i pomocniczych

 

 

 

 

II. Planowane zajęcia w zespole szkół prowadzone w ramach obowiązkowej dodatkowej godziny wynikającej z art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy KN).

 

 

L.p.

Wyszczególnienie rodzaju zajęć

Gimnazjum

Szkoła ponadgimnazjalna

Liczba nauczycieli

Liczba godzin

Liczba nauczycieli

Liczba godzin

   1.

Świetlicowe

 

 

 

 

2.

Korekcyjne

 

 

 

 

 

3.

Zajęcia zwiększające szanse edukacyjne uczniów:

 

 

 

 

z uczniem zdolnym

 

 

 

 

z uczniem mającym trudności w nauce

 

 

 

 

 

4.

Zajęcia dla grup uczniów rozwijające ich zainteresowania

 

 

 

 

 

 

Razem:

 

 

 

 

 

III. Planowany stan zatrudnienia pracowników pedagogicznych na dzień
1 września 2013 r.

 

A. Liczba nauczycieli pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych w zespole szkół według poziomu wykształcenia i stopnia awansu zawodowego.

 

L.p

Wyszczególnienie

Liczba nauczycieli

ogółem

stażysta

kontraktowy

mianowany

dyplomowany

1.                   

Tytuł zawodowy magistra z

przygotowaniem pedagogicznym

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

2.                

 

 

 

Tytuł zawodowy magistra bez

przygotowania pedagogicznego,

tytuł zawodowy licencjata z

przygotowaniem pedagogicznym

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

3.                   

 

 

 

Tytuł zawodowy licencjata bez

przygotowania pedagogicznego,

dyplom ukończenia kolegium

nauczycielskiego, NKJO

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

4.                   

Pozostałe kwalifikacje

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

 

RAZEM

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

 

 

 

w tym liczba nauczycieli

przebywających na urlopie dla

poratowania zdrowia

 

 

 

 

 

 

 

a) Należy podać liczbę nauczycieli pełnozatrudnionych

b) Należy podać liczbę nauczycieli niepełnozatrudnionych

c) Należy podać wymiar etatu nauczycieli  niepełnozatrudnionych, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

 

Nauczycieli uzupełniających etat należy uwzględnić w podstawowym miejscu pracy

 

 

B. Liczba nauczycieli planowanych do przeszeregowania z dniem 1 stycznia 2014 r.

 

L.p.

Wyszczególnienie

Liczba osób

1.

Stażysta na kontraktowego

 

2.

Kontraktowy na mianowanego

 

3.

Mianowany na dyplomowanego

 

 

 

 

Sporządził:                                                                 Zatwierdził:

 

 

……………………....................                                               ……........…………………………………..

   (podpis i pieczątka imienna)                                                          (podpis i pieczątka dyrektora)

 

 

 

 

 

 

 

Zatwierdzenie przez organ prowadzący:

 

1. Wstępna akceptacja arkusza organizacji na rok szkolny 2013/2014

 

 

      Sprawdziła:                                                               Wstępnie zaakceptował:

 

 

 

..……………………………………….                                                 ..……………………………………….

(data, podpis i pieczątka)                                                                           (data, podpis i pieczątka)

 

 

2. Zatwierdzam arkusz organizacji na rok szkolny 2013/2014

 

 

 

 

 

Kluczbork, dnia…………………….                                                .………………………………………

(podpis i pieczątka

Starosty Kluczborskiego)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wzór nr 1b

 

...................         ………..                                                         Kluczbork,.....................

    (pieczątka szkoły)                                                                                                     (data)

 

ARKUSZ ORGANIZACJI 

na rok szkolny 2013/2014

 

SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO W KLUCZBORKU

obowiązujący od 1 września 2013 r.

 

A. Szkoła

 

I. Dane o uczniach, pracownikach i godzinach realizowanych w Zespole Szkół Specjalnych.

 

L. p.

Wyszczególnienie

Do zatwierdzenia

Uwagi

1.

Liczba oddziałów w Zespole ogółem:

 

 

w tym:

     a)  szkoła podstawowa

 

 

b) gimnazjum

 

 

c) zasadnicza szkoła zawodowa

 

 

d) szkoła przysposabiająca do pracy

 

 

e) liceum uzupełniające specjalne

 

 

2.

Liczba uczniów ogółem w zespole szkół:

 

 

w tym:

     a)  szkoła podstawowa

 

 

w tym z upośledzeniem:

 

 

§          w stopniu lekkim

 

 

§          w stopniu umiarkowanym lub znacznym

 

 

§          z niepełnosprawnościami sprzężonymi

 

 

b) gimnazjum

 

 

w tym z upośledzeniem:

 

 

§          w stopniu lekkim

 

 

§          w stopniu umiarkowanym lub znacznym

 

 

§          z niepełnosprawnościami sprzężonymi

 

 

    c) zasadnicza szkoła zawodowa

 

 

w tym z upośledzeniem:

 

 

§          w stopniu lekkim

 

 

§          z niepełnosprawnościami sprzężonymi

 

 

d) szkoła przysposabiająca do pracy

 

 

w tym z upośledzeniem:

 

 

§          w stopniu umiarkowanym lub znacznym

 

 

§          z niepełnosprawnościami sprzężonymi

 

 

e) liceum uzupełniające

 

 

w tym z upośledzeniem:

 

 

§          w stopniu lekkim

 

 

§          z niepełnosprawnościami sprzężonymi

 

 

f) liczba dzieci korzystających z wczesnego wspomagania

 

 

3.

Liczba uczniów w oddziałach wg typów szkół (nazwa szkoły, nr szkoły, zawody, profile, rozszerzenia)

Wykaz wg typów szkół i klas od I do ostatniej w cyklu

 

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

 

 

4.

Liczba etatów pedagogicznych ogółem:

(liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych             

w przeliczeniu na pełne etaty)

 

 

5.

Liczba pracowników pedagogicznych

 

 

- ogółem:

 

 

w tym:

kadra kierownicza

 

 

nauczyciele

 

 

bibliotekarz

 

 

psycholog

 

 

pedagog

 

 

logopeda

 

 

szkolny doradca zawodowy

 

 

w tym:

pełnozatrudnionych

 

 

niepełnozatrudnionych

 

 

6.

Liczba godzin nominalnych

 

 

- ogółem:

 

 

w tym:

d)      pełnego wymiaru

 

 

e)      ponadwymiarowych

 

 

f)        niepełnego wymiaru

 

 

w tym:

psycholog

 

 

pedagog

 

 

logopeda

 

 

bibliotekarz

 

 

szkolny doradca zawodowy

 

 

w tym:

nauczanie indywidualne

 

 

indywidualny tok nauczania

 

 

7.

Liczba planowanych godzin do dyspozycji dyrektora (nominalnych):

 

 

8.

Liczba uczniów objętych pomocą psychologiczno - pedagogiczną

 

 

9.

Liczba planowanych godzin pomocy psychologiczno – pedagogicznej tygodniowo ogółem:

 

 

w tym:

a) z godzin wynikających z art. 42 ust. 2 pkt 2 KN

 

 

b) z innych godzin (jakich?)

 

 

10.

Liczba etatów niepedagogicznych ogółem:

 

 

w tym:

c)       administracji

 

 

d)      obsługi i pomocniczych

 

 

11.

Liczba pracowników niepedagogicznych ogółem:

 

 

w tym:

administracji

 

 

obsługi i pomocniczych

 

 

 

II. Planowane zajęcia w zespole szkół prowadzone w ramach obowiązkowej dodatkowej godziny wynikającej z art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy KN).

 

L.p.

Wyszczególnienie rodzaju zajęć

Szkoła podstawowa

Gimnazjum

Szkoła ponadgimnazjalna

Liczba nauczycieli

Liczba godzin

Liczba nauczycieli

Liczba godzin

Liczba nauczycieli

Liczba godzin

   1.

Świetlicowe

 

 

 

 

 

 

2.

Korekcyjne

 

 

 

 

 

 

 

3.

Zajęcia zwiększające szanse edukacyjne uczniów:

 

 

 

 

 

 

z uczniem zdolnym

 

 

 

 

 

 

z uczniem mającym trudności w nauce

 

 

 

 

 

 

 

4.

Zajęcia dla grup uczniów rozwijające ich zainteresowania

 

 

 

 

 

 

 

Razem:

 

 

 

 

 

 

 

B. Internat

I. Dane o uczniach, pracownikach i godzinach realizowanych w Internacie.

 

L. p.

Wyszczególnienie

Do zatwierdzenia

Uwagi

1.

Liczba grup wychowawczych ogółem:

 

 

2.

Liczba wychowanków ogółem:

 

 

w tym z upośledzeniem:

 

 

§          w stopniu lekkim

 

 

§          w stopniu umiarkowanym lub znacznym

 

 

§          z niepełnosprawnościami sprzężonymi

 

 

3.

Liczba wychowanków w poszczególnych grupach (nazwa grupy i liczba wychowanków, w tym z jakim upośledzeniem):

 

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

4.

Liczba etatów pedagogicznych ogółem:

(liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych

 w przeliczeniu na pełne etaty)

 

 

5.

Liczba pracowników pedagogicznych ogółem:

 

 

w tym:

a)      kadra kierownicza

 

 

b)      wychowawcy

 

 

c)       psycholog

 

 

d)      pedagog

 

 

e)      logopeda

 

 

6.

Liczba pracowników pedagogicznych ogółem:

 

 

w tym:

a)      pełnozatrudnionych

 

 

b)      niepełnozatrudnionych

 

 

7.

Liczba godzin wychowawczych ogółem:

 

 

w tym:

a)      pełnego wymiaru

 

 

b)      ponadwymiarowych

 

 

c)       niepełnego wymiaru

 

 

8.

Liczba etatów niepedagogicznych ogółem:

 

 

w tym:

a)      administracji

 

 

b)      obsługi i pomocniczych

 

 

9.

Liczba pracowników niepedagogicznych ogółem:

 

 

w tym:

a)      administracji

 

 

b)      obsługi i pomocniczych

 

 

 

C. Część wspólna (Szkoła + Internat)

 

III. Planowany stan zatrudnienia pracowników pedagogicznych na dzień 1 września        2013 r.

 

A.      Liczba nauczycieli pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych w placówce według poziomu wykształcenia i stopnia awansu zawodowego

 

L.p

Wyszczególnienie

Liczba nauczycieli

ogółem

stażysta

kontraktowy

mianowany

dyplomowany

1.                   

Tytuł zawodowy magistra z

przygotowaniem pedagogicznym

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

2.                

 

 

 

Tytuł zawodowy magistra bez

przygotowania pedagogicznego,

tytuł zawodowy licencjata z

przygotowaniem pedagogicznym

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

3.                   

 

 

 

Tytuł zawodowy licencjata bez

przygotowania pedagogicznego,

dyplom ukończenia kolegium

nauczycielskiego, NKJO

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

4.                   

Pozostałe kwalifikacje

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

 

RAZEM

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

 

 

 

w tym liczba nauczycieli

przebywających na urlopie dla

poratowania zdrowia

 

 

 

 

 

 

 

a) Należy podać liczbę nauczycieli pełnozatrudnionych

b) Należy podać liczbę nauczycieli niepełnozatrudnionych

c) Należy podać wymiar etatu nauczycieli  niepełnozatrudnionych, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

 

Nauczycieli uzupełniających etat należy uwzględnić w podstawowym miejscu pracy

 

 

B. Liczba nauczycieli planowanych do przeszeregowania z dniem 1 stycznia 2014 r.

 

L.p.

Wyszczególnienie

Liczba osób

1.

Stażysta na kontraktowego

 

2.

Kontraktowy na mianowanego

 

3.

Mianowany na dyplomowanego

 

 

 

 

Sporządził:                                                                 Zatwierdził:

 

 

……………………....................                                               ……........…………………………………..

   (podpis i pieczątka imienna)                                                          (podpis i pieczątka dyrektora)

 

 

 


Zatwierdzenie przez organ prowadzący:

 

1. Wstępna akceptacja arkusza organizacji na rok szkolny 2013/2014

 

 

      Sprawdziła:                                                               Wstępnie zaakceptował:

 

 

 

..……………………………………….                                                 ..……………………………………….

(data, podpis i pieczątka)                                                                           (data, podpis i pieczątka)

 

 

2. Zatwierdzam arkusz organizacji na rok szkolny 2013/2014

 

 

 

 

 

Kluczbork, dnia…………………….                                                .………………………………………

(podpis i pieczątka

Starosty Kluczborskiego)

                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wzór nr 1c

 

…………………………………..                                                      Kluczbork, ……………………….

     (pieczątka szkoły)                                                                                                       (data)

 

 

ARKUSZ ORGANIZACJI

na rok szkolny 2013/2014

 

MŁODZIEŻOWEGO DOMU KULTURY

W KLUCZBORKU

 

obowiązujący od 1 września 2014 r.

 

 

I. Dane dotyczące pracowników i godzin realizowanych w placówce

 

Lp.

Wyszczególnienie

Do zatwierdzenia

Uwagi

1.

Liczba etatów pedagogicznych ogółem (liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na  pełne etaty)

 

 

2.

Liczba pracowników pedagogicznych ogółem:

 

 

w tym:

a)         kadra kierownicza

 

 

b)         nauczyciele

 

 

w tym:

a)         pełnozatrudnionych

 

 

b)         niepełnozatrudnionych

 

 

3.

Tygodniowa liczba godzin ogółem:

 

 

w tym:

a)      pełnego wymiaru

 

 

b)      ponadwymiarowych

 

 

c)       niepełnego wymiaru

 

 

4.

Liczba etatów niepedagogicznych ogółem:

 

 

w tym:

a)      administracji

 

 

b)      obsługi i pomocniczych

 

 

5.

Liczba pracowników niepedagogicznych ogółem:

 

 

w tym:

a)      administracji

 

 

b)      obsługi i pomocniczych

 

 

 

 

II.    Planowany stan zatrudnienia pracowników pedagogicznych na dzień 1 września           2013 r.

 

A.      Liczba nauczycieli pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych w placówce według poziomu wykształcenia i stopnia awansu zawodowego

 

 

Lp.

 

Wyszczególnienie

Liczba nauczycieli

ogółem

stażysta

kontraktowy

mianowany

dyplomowany

1.                   

Tytuł zawodowy magistra z

przygotowaniem pedagogicznym

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

2.                

 

 

 

Tytuł zawodowy magistra bez

przygotowania pedagogicznego,

tytuł zawodowy licencjata z

przygotowaniem pedagogicznym

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

3.                   

 

 

 

Tytuł zawodowy licencjata bez

przygotowania pedagogicznego,

dyplom ukończenia kolegium

nauczycielskiego, NKJO

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

4.                   

Pozostałe kwalifikacje

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

 

RAZEM

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

 

 

 

w tym liczba nauczycieli

przebywających na urlopie dla

poratowania zdrowia

 

 

 

 

 

 

 

a) Należy podać liczbę nauczycieli pełnozatrudnionych

b) Należy podać liczbę nauczycieli niepełnozatrudnionych

c) Należy podać wymiar etatu nauczycieli  niepełnozatrudnionych, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

 

Nauczycieli uzupełniających etat należy uwzględnić w podstawowym miejscu pracy

 

B. Liczba nauczycieli planowanych do przeszeregowania z dniem 1 stycznia 2014 r.

 

L.p.

Wyszczególnienie

Liczba osób

1.

Stażysta na kontraktowego

 

2.

Kontraktowy na mianowanego

 

3.

Mianowany na dyplomowanego

 

 

 

III.             Formy prowadzonych zajęć

Lp.

Formy prowadzonych zajęć

Tygodniowa liczba godzin przydzielonych nauczycielom

Liczba uczestników zajęć

1.

Zajęcia taneczne

 

 

2.

Zajęcia plastyczne

 

 

3.

Zajęcia muzyczne

 

 

4.

Organizacja imprez

 

 

Ogółem tygodniowa liczba godzin

 

 

 

 

 

 

Sporządził:                                                                 Zatwierdził:

 

 

……………………....................                                               ……........…………………………………..

   (podpis i pieczątka imienna)                                                          (podpis i pieczątka dyrektora)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Zatwierdzenie przez organ prowadzący:

 

1. Wstępna akceptacja arkusza organizacji na rok szkolny 2013/2014

 

 

      Sprawdziła:                                                               Wstępnie zaakceptował:

 

 

 

..……………………………………….                                                 ..……………………………………….

(data, podpis i pieczątka)                                                                           (data, podpis i pieczątka)

 

 

2. Zatwierdzam arkusz organizacji na rok szkolny 2013/2014

 

 

 

 

 

Kluczbork, dnia…………………….                                                .………………………………………

(podpis i pieczątka

Starosty Kluczborskiego)

                                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wzór nr 1d

 

 

…………………………………..                                                      Kluczbork, ……………………….

     (pieczątka szkoły)                                                                                                       (data)

 

 

ARKUSZ ORGANIZACJI

na rok szkolny 2013/2014

 

PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ

W KLUCZBORKU

obowiązujący od 1 września 2013 r.

 

I. Dane dotyczące pracowników i godzin realizowanych w placówce

 

Lp.

Wyszczególnienie

Do zatwierdzenia

Uwagi

1.

Liczba etatów pedagogicznych ogółem (liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na  pełne etaty)

 

 

2.

Liczba pracowników pedagogicznych ogółem:

 

 

w tym:

a)      kadra kierownicza

 

 

b)      psycholog

 

 

c)       pedagog

 

 

d)      logopeda

 

 

e)      doradca zawodowy

 

 

w tym:

a)      pełnozatrudnionych

 

 

b)      niepełnozatrudnionych

 

 

3.

Tygodniowa liczba godzin ogółem:

 

 

w tym:

a)      pełnego wymiaru

 

 

b)      ponadwymiarowych

 

 

c)       niepełnego wymiaru

 

 

4.

Liczba etatów niepedagogicznych ogółem:

 

 

w tym:

a)      administracji

 

 

b)      obsługi i pomocniczych

 

 

5.

Liczba pracowników niepedagogicznych ogółem:

 

 

w tym:

a)      administracji

 

 

b)      obsługi i pomocniczych

 

 

 

IV.   Planowany stan zatrudnienia pracowników pedagogicznych na dzień 1 września             2013 r.

 

A.      Liczba nauczycieli pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych w placówce według poziomu wykształcenia i stopnia awansu zawodowego

 

 

Lp,

 

Wyszczególnienie

Liczba nauczycieli

ogółem

stażysta

kontraktowy

mianowany

dyplomowany

1.                   

Tytuł zawodowy magistra z

przygotowaniem pedagogicznym

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

2.                

 

 

 

Tytuł zawodowy magistra bez

przygotowania pedagogicznego,

tytuł zawodowy licencjata z

przygotowaniem pedagogicznym

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

3.                   

 

 

 

Tytuł zawodowy licencjata bez

przygotowania pedagogicznego,

dyplom ukończenia kolegium

nauczycielskiego, NKJO

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

4.                   

Pozostałe kwalifikacje

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

 

RAZEM

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

 

 

 

w tym liczba nauczycieli

przebywających na urlopie dla

poratowania zdrowia

 

 

 

 

 

 

 

a) Należy podać liczbę nauczycieli pełnozatrudnionych

b) Należy podać liczbę nauczycieli niepełnozatrudnionych

c) Należy podać wymiar etatu nauczycieli  niepełnozatrudnionych, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

 

Nauczycieli uzupełniających etat należy uwzględnić w podstawowym miejscu pracy

 

B. Liczba nauczycieli planowanych do przeszeregowania z dniem 1 stycznia 2014 r.

 

L.p.

Wyszczególnienie

Liczba osób

1.

Stażysta na kontraktowego

 

2.

Kontraktowy na mianowanego

 

3.

Mianowany na dyplomowanego

 

 

Sporządził:                                                                 Zatwierdził:

 

 

……………………....................                                               ……........…………………………………..

   (podpis i pieczątka imienna)                                                          (podpis i pieczątka dyrektora)

 

 

 


Zatwierdzenie przez organ prowadzący:

 

1. Wstępna akceptacja arkusza organizacji na rok szkolny 2013/2014

 

      Sprawdziła:                                                               Wstępnie zaakceptował:

 

 

 

..……………………………………….                                                 ..……………………………………….

(data, podpis i pieczątka)                                                                           (data, podpis i pieczątka)

 

 

2. Zatwierdzam arkusz organizacji na rok szkolny 2013/2014

 

 

 

 

Kluczbork, dnia…………………….                                                .………………………………………

(podpis i pieczątka

Starosty Kluczborskiego)

                                                                                     Wzór nr 1e

 

…………………………………..                                                      Kluczbork, ……………………….

    (pieczątka placówki)                                                                                                   (data)

 

ARKUSZ ORGANIZACJI

na rok szkolny 2013/2014

 

WOJEWÓDZKIEGO OŚRODKA DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO W KLUCZBORKU

 

(PLAN DOKSZTAŁCANIA TEORETYCZNEGO MŁODOCIANYCH oraz

PLAN KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO W FORMACH POZASZKOLNYCH)

 

obowiązujący od 1 września 2013 r.

 

I.       Dane o uczniach, pracownikach i godzinach realizowanych w placówce

 

1A ODiDZ

Lp.

Wyszczególnienie

Do zatwierdzenia

Uwagi

1.

Liczba kursów

 

 

2.

Liczba uczniów ogółem:

w tym:

 

 

w klasie I

 

 

w klasie 2

 

 

w klasie 3

 

 

3.

Liczba etatów pedagogicznych ogółem (liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na  pełne etaty)

 

 

4.

Liczba pracowników pedagogicznych ogółem:

w tym:

 

 

kadra kierownicza

 

 

nauczyciele

 

 

pełnozatrudnionych

 

 

niepełnozatrudnionych

 

 

5.

Liczba godzin dydaktycznych w roku szkolnym wynikająca z planów nauczania

w tym:

 

 

O   ponadwymiarowych

 

 

 

 

1B PLAN KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO W FORMACH POZASZKOLNYCH

 

Nazwa pozaszkolnej formy kształcenia

Czas trwania (od – do)

Wymiar godzin kształcenia

Planowana liczba słuchaczy

 

Nazwa      i symbol zawodu

Nazwa                      i oznaczenie kwalifikacji w zawodzie

Nazwa efektu kształcenia zgodna                z podst. progr. kształcenia w zawodzie

Nazwa wybranej części podstawy programowej kształceni ogólnego

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. INTERNAT

Lp

Wyszczególnienie

Do zatwierdzenia

Uwagi

1.

Liczba wychowanków

 

 

2.

Liczba grup wychowawczych

 

 

3.

Liczba etatów pedagogicznych ogółem (liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na  pełne etaty)

 

 

4.

Liczba pracowników pedagogicznych ogółem:

w tym:

 

 

kadra kierownicza

 

 

nauczyciele

 

 

pełnozatrudnionych

 

 

niepełnozatrudnionych

 

 

5.

Tygodniowa liczba godzin ogółem:

w tym:

 

 

pełnego wymiaru

 

 

ponadwymiarowych

 

 

niepełnego wymiaru

 

 

 

II. Pracownicy niepedagogiczni w WODiDZ

 

Lp

Wyszczególnienie

Do zatwierdzenia

Uwagi

1.

Liczba etatów niepedagogicznych ogółem:

w tym:

 

 

                  administracji

 

 

obsługi i pomocniczych

 

 

2.

Liczba pracowników niepedagogicznych ogółem:

w tym:

 

 

              administracji

 

 

obsługi i pomocniczych

 

 

 

III. Planowany stan zatrudnienia pracowników pedagogicznych na dzień                        1 września 2013 r.

 

A.     Liczba nauczycieli pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych w placówce wg poziomu wykształcenia i stopnia awansu zawodowego

 

L.p

Wyszczególnienie

Liczba nauczycieli

ogółem

stażysta

kontraktowy

mianowany

dyplomowany

1.

Tytuł zawodowy magistra z

przygotowaniem pedagogicznym

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

2.

Tytuł zawodowy magistra bez

przygotowania pedagogicznego,

tytuł zawodowy licencjata z

przygotowaniem pedagogicznym

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

3.

Tytuł zawodowy licencjata bez

przygotowania pedagogicznego,

dyplom ukończenia kolegium

nauczycielskiego, NKJO

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

4.

Pozostałe kwalifikacje

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

 

RAZEM

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

 

 

 

w tym liczba nauczycieli

przebywających na urlopie dla

poratowania zdrowia

 

 

 

 

 

 

 

a) Należy podać liczbę nauczycieli pełnozatrudnionych

b) Należy podać liczbę nauczycieli niepełnozatrudnionych

c) Należy podać wymiar etatu nauczycieli  niepełnozatrudnionych, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

 

 

Nauczycieli uzupełniających etat należy uwzględnić w podstawowym miejscu pracy

 

 

B.            Liczba nauczycieli planowanych do przeszeregowania z dniem 1 stycznia 2014 r.

 

L.p.

Wyszczególnienie

Liczba osób

1.

Stażysta na kontraktowego

 

2.

Kontraktowy na mianowanego

 

3.

Mianowany na dyplomowanego

 

 

 

 

Sporządził:                                                                 Zatwierdził:

 

 

……………………....................                                               ……........…………………………………..

   (podpis i pieczątka imienna)                                                          (podpis i pieczątka dyrektora)

 

 

 

 


Zatwierdzenie przez organ prowadzący:

 

Wstępna akceptacja planu dokształcania teoretycznego młodocianych
w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku na rok szkolny 2013/2014

 

 

Sprawdziła:                                                                 Wstępnie zaakceptował:

 

 

 

..……………………………………….                                                 ..……………………………………….

(data, podpis i pieczątka)                                                                           (data, podpis i pieczątka)

 

Zatwierdzam plan dokształcania teoretycznego młodocianych w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku na rok szkolny 2013/2014

 

 

 

Kluczbork, dnia…………………….                                                .………………………………………

(podpis i pieczątka

Starosty Kluczborskiego)

 

 

Wzór nr 1f

 

…………………………………..                                                      Kluczbork, ……………………….

    (pieczątka placówki)                                                                                                    (data)

 

 

INFORMACJA DOTYCZĄCA ORGANIZACJI PRACY

 POWIATOWEGO OŚRODKA DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W KLUCZBORKU

w roku szkolnym 2013/2014

 

obowiązująca od 1 września 2013 r.

 

I.       Dane dotyczące placówki

 

Lp

Wyszczególnienie

Liczba

Uwagi

1.

Liczba etatów pedagogicznych ogółem (liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na  pełne etaty)

 

 

2.

Liczba pracowników pedagogicznych ogółem:

w tym:

 

 

O    kadra kierownicza

 

 

O    konsultanci

 

 

O    doradcy metodyczni

 

 

W tym:

 

 

O    pełnozatrudnionych

 

 

O    niepełnozatrudnionych

 

 

3.

Liczba etatów niepedagogicznych ogółem:

w tym:

 

 

O    administracji

 

 

O    obsługi i pomocniczych

 

 

4.

Liczba pracowników niepedagogicznych ogółem:

w tym:

 

 

O    administracji

 

 

O    obsługi i pomocniczych

 

 

 

II.    Planowany stan zatrudnienia pracowników pedagogicznych na dzień
1 września 2013 r.

A.     Liczba nauczycieli pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych w placówce wg poziomu wykształcenia i stopnia awansu zawodowego

 

Lp

Wyszczególnienie

Liczba nauczycieli

ogółem

stażysta

kontraktowy

mianowany

dyplomowany

1.                   

Tytuł zawodowy magistra z przygotowaniem pedagogicznym

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

2.                

 

 

Tytuł zawodowy magistra bez przygotowania pedagogicznego, tytuł zawodowy licencjata z

przygotowaniem pedagogicznym

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

3.                   

 

 

Tytuł zawodowy licencjata bez przygotowania pedagogicznego, dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego, NKJO

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

4.                   

Pozostałe kwalifikacje

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

 

RAZEM

a)

 

 

 

 

 

b)

 

 

 

 

 

c)

 

 

 

 

 

 

w tym liczba nauczycieli przebywających na urlopie dla poratowania zdrowia

 

 

 

 

 

 

 

a) Należy podać liczbę nauczycieli pełnozatrudnionych

b) Należy podać liczbę nauczycieli niepełnozatrudnionych

c) Należy podać wymiar etatu nauczycieli  niepełnozatrudnionych, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

 

Nauczycieli uzupełniających etat należy uwzględnić w podstawowym miejscu pracy

 

III.        Liczba nauczycieli planowanych do przeszeregowania z dniem 1 stycznia 2014 r.

 

L.p.

Wyszczególnienie

Liczba osób

1.

Stażysta na kontraktowego

 

2.

Kontraktowy na mianowanego

 

3.

Mianowany na dyplomowanego

 

 

  

 

Sporządził:                                                                 Zatwierdził:

 

 

……………………....................                                               ……........…………………………………..

   (podpis i pieczątka imienna)                                                          (podpis i pieczątka dyrektora)

 

 

 

 

 

Akceptuję informację z dnia …………..…………... dotyczącą organizacji pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w roku szkolnym 2013/2014.

 

  Informację sprawdziła:                                                              Akceptacja:

 

…………………….……………….                                                   …………………………………………

(data, podpis i pieczątka)                                                                        (data, podpis i pieczątka)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wzór nr 2

 

................................................                                           Kluczbork, …………………………..

      (pieczątka szkoły/placówki)                                                                                                 (data)

 

 

A N E K S    N R  .............

 

do ………………………….…………………………………………..

(arkusza organizacji, planu doskonalenia)

 

............................................................................................................................

(nazwa szkoły / placówki)

 

na rok szkolny ........................................

 

obowiązujący od dnia ....................

 

 

Ogółem liczba godzin nauczycielskich:

zatwierdzone poprzednio

zwiększenie

zmniejszenie

do zatwierdzenia obecnie

 

 

 

 

w tym:

     a/ w wymiarze obowiązkowym

 

 

 

 

     b/ liczba godzin ponadwymiarowych

 

 

 

 

     c/ godziny osób niepełnozatrudnionych

 

 

 

 

 

 

Uzasadnienie zmiany liczby zatwierdzonych godzin – przyczyna / y  zmian.

 

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

 

Przydział godzin poszczególnym nauczycielom wynikający z wprowadzonych zmian:

 

Imię i nazwisko nauczyciela

Przedmiot

Kwalifikacje nauczyciela

Liczba przydzielonych  godzin

 

 

 

 

 

 

 

                                     

Razem:

 

 

Zmiany w przydziałach czynności u poszczególnych nauczycieli:

 

Lp.

Imię i nazwisko nauczyciela

Liczba godzin

przed zmianą

po zmianie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sporządził:                                                                  Zatwierdził:

 

 

……………………....................                                               ……........…………………………………..

   (podpis i pieczątka imienna)                                                          (podpis i pieczątka dyrektora)

 

 

1. Wstępna akceptacja organu prowadzącego:

 

Sprawdzono aneks nr ………… z dnia …………………. do arkusza organizacji …………………………………………………………………………………… na rok szk. 2013/2014 pod względem zasadności i zgodności z przepisami prawa.

     

Sprawdziła:                                                            Wstępnie zaakceptował:

 

 

 

..………………………………………....                                           ..………………………………………....

 

Kluczbork, dnia…………………..

 

2. Decyzja Starosty Kluczborskiego:

 

Zatwierdzam do realizacji aneks nr ………… z dnia …………………. do arkusza organizacji …………………………………………………………………………………… na rok szk. 2013/2014.

 

        

        

                                            

Kluczbork, dnia……………………                                               ..………………………………………..

(pieczątka i podpis

Starosty Kluczborskiego)

Wzór nr 3

………………………………………….

        (szkoła/placówka)

 

 

 

WYKAZ  NAUCZYCIELI  ZAGROŻONYCH  UTRATĄ  PRACY 

LUB  ZATRUDNIENIEM  W  NIEPEŁNYM  WYMIARZE

w roku szkolnym 2013/2014

 

 

Lp.

Imię i nazwisko

Staż pracy

Stopień awansu zawodowego

Liczba przyznanych godzin tygodniowo (przedmiot/klasa/typ szkoły)

Kwalifikacje

(wszystkie posiadane przez nauczyciela)

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Sporządził:                                                                 Zatwierdził:

 

 

...................................................                                               ......................................................

(data, podpis i pieczątka pracownika)                                                    (podpis i pieczątka dyrektora)

 

 

Kluczbork, dnia……………………………….

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Wzór nr 4

………………………………………….

        (szkoła/placówka)

 

 

ZESTAWIENIE WAKATÓW

w arkuszu w roku szkolnym 2013/2014

 

L.p.

Przedmiot

Typ szkoły/klasa

Liczba godzin

Wymagane kwalifikacje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Sporządził:                                                                 Zatwierdził:

 

 

...................................................                                               ......................................................

(data, podpis i pieczątka pracownika)                                                    (podpis i pieczątka dyrektora)

 

 

Kluczbork, dnia……………………………….


 

Wzór nr 5

………………………………………….

    (pieczątka szkoły/placówki)

 

PRZYDZIAŁ CZYNNOŚCI NAUCZYCIELI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014

 

 

 

 

L.p.

 

 

Imię i nazwisko nauczyciela

 

 

Nauczany przedmiot(y)

 

 

Staż pracy ogółem

Stopień awansu zawodowego/ grupa zaszeregowania wg tabeli wynagrodzeń

 

 

Opis pełnych kwalifikacji

 

Liczba godzin

 

 

Wg planu nauczania nominalnie

 

W wymiarze obowiązkowym

 

Ponadwymiarowe nominalnie

 

Niepełnego wymiaru nominalnie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RAZEM:

x

x

x

x

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

Sporządził:

 

 

 

..................

     (podpis i pieczątka imienna, data)

 

 

Oświadczam, że nauczyciele zatrudnieni w …………………………………………………………………….. i  wymienieni w powyższej tabeli są zatrudnieni zgodnie z kwalifikacjami określonymi w aktualnym rozporządzeniu w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.

 

 

 

.................................................

     (podpis i pieczątka dyrektora, data)


 

Wzór nr 6

................................................                                                         

           (szkoła/placówka)

 

 

 

 

LICZBA  UCZNIÓW  OBJĘTYCH  PRAKTYCZNĄ  NAUKĄ  ZAWODU 

W  ROKU  SZKOLNYM  2013/2014

 

 

Tabela Nr 1

Lp.

Typ szkoły

Zawód

Liczba uczniów odbywających praktyczną naukę zawodu

w szkole (PĆP)

u pracodawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LICZBA UCZNIÓW I GODZIN ZAJĘĆ W PĆP I U PRACODAWCÓW

 

 

Tabela Nr 2

Rodzaj/nazwa

 pracowni

Zajęcia w PĆP

Zajęcia u pracodawców

Razem

Liczba uczniów

Liczba godzin

Liczba uczniów

Liczba godzin

Liczba uczniów

Liczba godzin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RAZEM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

  Sporządził:                                                                 Zatwierdził:

 

 

...................................................                                               ......................................................

(data, podpis i pieczątka pracownika)                                                    (podpis i pieczątka dyrektora)

 

 

Kluczbork, dnia……………………………….

                                              


 

Wzór Nr 7

…………………………………………..

(nazwa szkoły)

 

 

Kwalifikacyjne kursy zawodowe planowane w szkołach w roku szkolnym 2013/2014

 

 

Nazwa kwalifikacyjnego kursu zawodowego

Czas trwania kształcenia

(od – do)

Wymiar godzin kształcenia

Planowana liczba słuchaczy

Nazwa i symbol zawodu

Nazwa  kwalifikacji                  w zawodzie

1.

2.

3.

4.

5.

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sporządził:                                                                                                                                                     Zatwierdził:

 

 

 

................................................                                                                                                      ..............................................

   (data, podpis i pieczątka pracownika)                                                                                                                                 (podpis i pieczątka dyrektora)

 

 

 

Kluczbork, dnia ....................................