Protokół Nr 85/2013

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 14 stycznia 2013 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu:

-w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do dokonywania przeniesień w planie wydatków,

3.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Tarnobrzeskim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu dzieci pochodzących

z Powiatu Kluczborskiego, a przebywających w placówce opiekuńczo-wychowawczej,

4.Pismo Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w sprawie zwiększenia środków finansowych na wynagrodzenia nauczycieli, realizujących zajęcia praktycznej nauki zawodu oraz obowiązkowe zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia zawodowego w zawodzie pracownik pomocniczy obsługi hotelowej odbywających się na terenie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego (oraz opinia Wydziału Edukacji i Sportu), 

5.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Wojewodą Opolskim w sprawie powierzenia niektórych zadań z zakresu administracji rządowej związanych

z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej w 2013r.

6.Pismo Kancelarii Radcy Prawnego LEGA, mgr Olga Lewicka-Gawle.

7.Pismo Zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kluczborku w sprawie Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników.

8.Sprawozdanie Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Dzień Seniora w powiecie kluczborskim”

9.Sprawozdanie Okręgu Polskiego Związku Wędkarskiego w Opolu z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Organizacja i udział w zawodach wędkarskich”,

10.Zawiadomienie Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczące przystąpienia do sporządzenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Łowkowice.

11.Pismo Przewodniczącej Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w sprawie zmian stawek płac dla członków składu Zespołu Orzekającego o Stopniu Niepełnosprawności w Kluczborku. 

12.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie przejęcia nieruchomości pod drogę powiatową nr 1316 O Kluczbork-Ciarka DK 11, stanowiących własność Skarbu Państwa.

13.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zwrotu wypłaconej nauczycielce ZSP Nr 2 CKU odprawy z tytułu rozwiązania stosunku pracy.

14.Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych z przeznaczeniem na pomoc zdrowotną dla nauczyciela w/w szkoły w wysokości 2.000,00,-zł.

15.Pełnomocnictwo dla Pani Danuty Marciniak, pedagoga zatrudnionego w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku.

16.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące raportu z analizy wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli w 2012r.  

 

17.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

18.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia  27.12.2012r.  

19.Wolne wnioski.

20.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 2.01.2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu

Nr 84/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do dokonywania przeniesień w planie wydatków.

Projekt przedmiotowej uchwały upoważnia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do dokonywania przeniesień środków finansowych w planie wydatków, między paragrafami w obrębie jednego rozdziału klasyfikacji budżetowej z zastrzeżeniem zmian powodujących zwiększenia planowanych wydatków na wynagrodzenia osobowe pracowników oraz zmian powodujących zwiększenia lub zmniejszenia wydatków majątkowych.

Kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego dokonują przeniesień planowanych wydatków na podstawie upoważnienia, wydając w tym zakresie stosowne zarządzenie. Do projektu nie wniesiono żadnych uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 85/231/2013 w w/w sprawie.

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim,

a Powiatem Tarnobrzeskim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski

z tytułu pobytu dzieci pochodzących z Powiatu Kluczborskiego, a przebywających

w placówce opiekuńczo-wychowawczej. Zarząd postanowił o podpisaniu przedmiotowego Porozumienia do czego upoważnił Starostę i Wicestarostę.

 

Do punktu 4 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w sprawie zwiększenia środków finansowych na wynagrodzenia nauczycieli, realizujących zajęcia praktycznej nauki zawodu oraz obowiązkowe zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia zawodowego w zawodzie pracownik pomocniczy obsługi hotelowej odbywających się na terenie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego.

Ponadto Zarząd zapoznał się z opinią Wydziału Edukacji i Sportu w w/w sprawie. 

Zarząd uznał, że rozumie przepisy Rozporządzenia MEN w sprawie praktycznej nauki zawodu z dnia 15 grudnia 2010r. oraz Statutu Zasadniczej Szkoły Zawodowej SOSW

w Kluczborku, ale nie jest w stanie dokonać żadnych zmian w planie finansowym Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku z przeznaczeniem na wynagrodzenia nauczycieli realizujących zajęcia praktycznej nauki zawodu oraz obowiązkowe zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia zawodowego w zawodzie pracownik pomocniczy obsługi hotelowej.

 

Do punktu 5 porządku

 

Zarząd postanowił o podpisaniu Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim,

a Wojewodą Opolskim w sprawie powierzenia niektórych zadań z zakresu administracji rządowej związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem kwalifikacji wojskowej

w 2013r. Do podpisania przedmiotowego Porozumienia Zarząd upoważnił Starostę

i Wicestarostę.

Do punktu 6 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Kancelarii Radcy Prawnego LEGA, mgr Olga Lewicka-Gawle.

Pan Starosta wyjaśnił członkom Zarządu, że Pani Radca Prawny, która świadczyła do tej pory  usługi prawne na rzecz Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku, a tym samym na rzecz Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach i Domu Dziecka ,,Nasz Dom Bogacica-Bąków” zrezygnowała ze świadczenia usług w w/w jednostkach.

Zarząd po zapoznaniu się z treścią pisma przyjął je do wiadomości.

 

Do punktu 7 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z porządkiem obrad Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników zwołanego przez Zarząd Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kluczborku na dzień 14.01.2013r. na godz.1200.

 

Do punktu 8 porządku

 

Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się ze sprawozdaniem Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Dzień Seniora

w powiecie kluczborskim”. Do przedłożonego sprawozdania nie wniesiono uwag zatwierdzając je jednogłośnie.

 

Do punktu 9 porządku

 

Kolejnym sprawozdaniem było z jakim zapoznali się członkowie Zarządu było sprawozdanie  Okręgu Polskiego Związku Wędkarskiego w Opolu z wykonania zadania publicznego

o nazwie: ,,Organizacja i udział w zawodach wędkarskich”. Do przedłożonego sprawozdania nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd postanowił o jego przyjęciu.

 

Do punktu 10 porządku

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu zawiadomienie Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczące przystąpienia do sporządzenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Łowkowice. Ponadto Pan Starosta przedstawił przygotowaną przez Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu opinię w przedmiotowej sprawie. Zarząd w związku z brakiem uwag postanowił pozytywnie uzgodnić przystąpienie do sporządzenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Łowkowice. 

 

 

 

 

 

Do punktu 11 porządku

 

Następnie członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z pismem Przewodniczącej Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w sprawie zmian stawek płac dla członków składu Zespołu Orzekającego o Stopniu Niepełnosprawności w Kluczborku.

Zarząd zapoznał się z przedłożonymi propozycjami, które przedstawiają się w następujący sposób:

-przewodniczący składu orzekającego z kwoty 27.00,-zł na kwotę 30.00,-zł ,

-pozostali członkowie składu orzekającego z kwoty 14.00,-zł na kwotę 17.00,-zł.

Zarząd postanowił pozytywnie zaopiniować propozycje zmian stawek płac dla Członków Zespołu Orzekającego o Stopniu Niepełnosprawności w Kluczborku.   

 

Do punktu 12 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie przejęcia nieruchomości pod drogę powiatową nr 1316 O Kluczbork-Ciarka DK 11, stanowiących własność Skarbu Państwa.

W związku z powyższym Zarząd wyraził zgodę na wystąpienie do Starosty Kluczborskiego z wnioskiem o nieodpłatne przekazanie nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów jako działki:

-7/3 k.m.12 o pow.0,0386 ha,

-7/6 k.m.12 o pow.0,1344 ha.

Do punktu 13 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zwrotu wypłaconej nauczycielce ZSP Nr 2 CKU odprawy z tytułu rozwiązania stosunku pracy.

Pan Starosta wyjaśnił, że w/w nauczycielka zwróciła się do Dyrektora Szkoły ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku o przeanalizowanie jej sytuacji i odstąpienie od wymagania zwrotu wypłaconej odprawy w wysokości 16.794,-zł.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z w/w sprawą postanowił negatywnie rozpatrzeć wniosek nauczyciela w sprawie  odstąpienia od wymagania zwrotu wypłaconej odprawy.

Ponadto Zarząd zobowiązał Radcę Prawnego do przygotowania do dnia 21.01.2013r. pisemnej opinii prawnej w przedmiotowej sprawie.

 

Do punktu 14 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych z przeznaczeniem na pomoc zdrowotną dla nauczyciela w/w szkoły w wysokości 2.000,00,-zł.  

Zarząd Powiatu postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przeanalizowania uchwały Nr 72/184/2012 z dnia 27.09.201r. Zarządu Powiatu w sprawie ustalenia wysokości środków finansowych w budżecie powiatu kluczborskiego na 2013 rok na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej oraz maksymalnej wysokości udzielanego zasiłku pieniężnego oraz przygotowania stanowiska

z uwzględnieniem w/w uchwały w powyższej sprawie.  

 

 

 

 

 

Do punktu 15 porządku

 

Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z treścią przygotowanego przez Panią Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku Pełnomocnictwa dla Pani Danuty Marciniak, pedagoga zatrudnionego w w/w Poradni do podpisywania dokumentów księgowych i sprawozdań finansowych w czasie nieobecności w pracy dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku w zakresie określonym

w przedmiotowym Pełnomocnictwie.

 

Do punktu 16 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym raportu z analizy wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli

w 2012r.   

Zarząd po zapoznaniu się zatwierdził ,,Raport z analizy średnich wynagrodzeń nauczycieli za rok 2012” i zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przekazania zgodnie

z art.30a ust.4 i 5 ustawy Karta Nauczyciela (do Izby Obrachunkowej, a także organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego, dyrektorom szkół prowadzonych przez tę jednostkę oraz związkom zawodowym zrzeszającym nauczycieli).

Ponadto Zarząd postanowił o przekazaniu raportu informacyjnie do  Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny.

 

Do punktu 17 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

Zarząd zatwierdził przedmiotowy projekt uchwały i postanowił o skierowaniu go pod obrady Rady.

 

Do punktu 18 porządku

 

Przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27.12.2012r.:

1.      Uchwałę Nr XXVII/203/2012 w sprawie zmiany Uchwały Rady Powiatu w Kluczborku Nr XX/144/2012 z dnia 31.05.2012 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej- postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu ,

2.      Uchwałę Nr XXVII/204/2012 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2012 Rady Powiatu w Kluczborku-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

3.       Uchwałę Nr XXVII/205/2012 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

4.      Uchwałę Nr XXVII/206/2012 w sprawie zmiany Uchwały  Nr XVII/127/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 22 marca 2012 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Komunikacji i Transportu,

5.      Uchwałę Nr XXVII/207/2012 w sprawie zmiany Uchwały nr XVIII/134/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 kwietnia 2012 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób niepełnosprawnych na 2012 rok-postanowiono przekazać Dyrektorowi PCPR oraz Skarbnikowi Powiatu.                               

6.      Uchwałę Nr XXVII/208/2012 w sprawie przyjęcia „Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie i Działań Profilaktycznych w Powiecie Kluczborskim na lata 2013-2018”-postanowiono przekazać Dyrektorowi PCPR,

7.      Uchwałę Nr XXVII/209/2012 w sprawie uchwalenia Budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2013 rok-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

8.      Uchwałę Nr XXVII/210/2012 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu.

 

Do punktu 19 porządku

 

Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu umowy partnerskiej na rzecz realizacji projektu ,,Lepsze praktyki nauczycieli kształcenia zawodowego”.

Projekt ten realizowany jest w ramach Priorytetu III Wysokość jakość systemu oświaty, Działania 3.4 Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez życie, Poddziałania 3.4.3 Upowszechnienie uczenia się przez całe życie-projekty konkursowe Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, zwanego dalej ,,Projektem”.

Zarząd do podpisania Umowy upoważnił Starostę i Wicestarostę.

Pan Starosta w imieniu Zarządu Powiatu wystąpił z wnioskiem, aby zobowiązać panią Rozalię Słoniowską-Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przygotowania w terminie do 31 stycznia 2013r. informacji o wielkości zatrudnienia pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego z uwzględnieniem ilości etatów i ilości osób ogółem, w tym posiadających uprawnienia emerytalne lub wskazaniu osób, które mogą korzystać ze świadczeń pomostowych .  

Ponadto Zarząd zobowiązał także Panią Marię Herbeć-Samodzielne Stanowisko ds.Kadr do przygotowania w terminie do 31 stycznia 2013r. informacji o wielkości zatrudnienia pracowników w jednostkach organizacyjnych powiatu kluczborskiego (oprócz jednostek oświatowych) z uwzględnieniem ilości etatów i ilości osób ogółem, w tym posiadających uprawnienia emerytalne lub wskazaniu osób, które mogą korzystać ze świadczeń pomostowych .  

Innych spraw nie poruszano.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do punktu 20 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 85 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk